Autor Wątek: Gran Turismo 7  (Przeczytany 19348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #120 dnia: Marca 20, 2022, 02:53:51 am »
Jeszcze do tego ponoć zmniejszyli kasę za wygrane wyścigi - co tu się odpierdala?!?!? To nie jest gra F2P!!!
To była dla mnie największa bolączka w GTS, nie mogłem wielu samochodów ograć sobie vr, bo farmienie kredytów po prostu zajęło by wieki, a wykupienie wszystkiego nie wiem czy zamknęło by się w kwocie 1k  :-? Dla mnie największy policzek od PD, tutaj nie było tak źle podczas premiery, kasa leciała ładnie, chociaż nie tak idealnie jak to jest w Forzy, jeśli zmienili to do stanu z GTS, to niezłe frajerstwo. Dziwne, że cisza na ten temat. Ubi, czy EA byłoby już jechane...

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #121 dnia: Marca 20, 2022, 13:36:45 pm »
Cześć wszystkim! Wróciłem do grania na konsoli po dobrych kilku latach przerwy. ;) Gram już drugi dzień, dawkuje sobie po trochu. Zachwyciła mnie ta pozycja (nie ukrywam że dorwałem PS5 głównie dla niej). Dla mnie to idealne rozwinięcie GT5. Motoryzacyjny świat który potrafi pochłonąć. Jest tu tyle fantastycznych informacji że czasem więcej czasu spędzam w menu niż na torze. :P

Graficznie i dźwiękowo to pierwsza liga (pomimo tego że to cross gen). Podoba mi się w jaki sposób PD prezentuje Nam to wszystko. Polecam włączyć też 3D audio. Trasy w Japonii trochę ustępują, ale to czepialstwo.

Gameplay to stare dobre GT, z elementami na które wszyscy czekaliśmy np. Wysychający tor i optymalna linia jazdy, przyczepność zależna od czasu wyścigu oraz oczywiście rozgrzania/zużycia opon etc.

Widok czasów znajomych motywuje do lepszej jazdy i wyzwań :D

Mam trochę gier do nadrobienia, też z czasów PS4. Więc stopniowo chłonę.

Do usłyszenia.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 045
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #122 dnia: Marca 24, 2022, 19:46:16 pm »


No i po królu :troll:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #123 dnia: Kwietnia 01, 2022, 10:50:44 am »
Kim są ci ludzie? Grafa zła, fizyka na padzie taka sama, jak wcześniej, jedyne z czym się zgodzę, to to, że najnowszy samochód w tej części GT jest z 2018 roku... To jest porażka i mówiłem już o tym przed premierą. Poza tym, gdzie podziały się Alfa Romeo premium cary z GT6? Ale jak nie kombinować, korci mnie niemiłosiernie, żeby ją kupić.  :-?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 045
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #124 dnia: Kwietnia 01, 2022, 11:53:20 am »
Kim są ci ludzie?
Maniaki gamingu :lol:

Ja tego nawet nie kupuje.
GT 3 i 4 to było coś.
Teraz to wydymuszka z okrojoną zawartością, grindami, cały czas online, piskiem opon z GT 1 itd.
Jeździ się na bank fajnie, samochody też ładne, ale jako sama gra to hmm? Tylko dla wiernych fanów.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #125 dnia: Kwietnia 01, 2022, 16:03:39 pm »
Właśnie chodzi o to, że jak mówimy o samej grze, to chyba nie jest źle. Fizyka jazdy jakotako stoi na zadowalającym poziomie, zapewnia wysoki poziom rywalizacji w onlajnie, czyli tam, gdzie najbardziej zainteresowani spędzają najwięcej czasu. W końcu jest tuning, czyli to na co fani czekali. Grafika, nie wiem, mi się podoba, w zupełności wystarcza. Ci maniacy gejmingu wyżej oczekują festiwalu fajerwerków jak w serii Forza, czy Dirt, no jak dla mnie to jest zupełnie inny kierunek niż to, czego ja oczekuję. Mi bardziej się podoba ascetycznie realistyczny wizerunek serii GT, niż efekciarstwo, gdzie na każdym zakręcie fruwa konfetti. Co mogliby zmienić, to faktycznie jakiś efekt wiatru na roślinności, żeby wprowadzić trochę życia do otoczenia. Pamiętajmy, że to tytuł cross-gen, jeśli się doczekamy, może GT8 rozwieje wszelkie wątpliwosci, jeśli nie, to znaczy że Kaz powinien trafić do muzeum, a serią faktycznie powinni się zająć ludzie z nieco inną wizją. Mikrotransakcje to jakaś masakra, z GT6 było podobnie, ale było tak od początku, a nie po zebraniu ocen z recenzji. Po lekkiej gównoburzy spaczowali wszystko i nie było tematu, liczę że tutaj będzie podobnie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2022, 16:15:38 pm wysłana przez andryush »

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #126 dnia: Kwietnia 01, 2022, 19:12:40 pm »
Nie wahaj się, bierz, podinaj kiere i jazda. Kyo jak zawsze marudzi.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2022, 17:25:36 pm wysłana przez Klosz »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #127 dnia: Kwietnia 05, 2022, 23:09:55 pm »
Oczywiście, że konfetti z innych gier to byłaby przesada. Zastanawiam się jednak, czy latające balony, fajerwerki, helikoptery i ufo porywające krowy to nie jest pewnego rodzaju konfetti. Mnie to trochę irytuje, że za każdym razem jak jadę trasę, bez względu, czy bolidem F1 czy Fiatem 500, to zawsze dostanę te same dodatkowe efekty, jakby to był wyścig dekady. Ponieważ reszta toru jest totalnie statyczna, brak nawet jakichś lekkich rozmyć na krańcach ekranu, co tylko zwiększa sterylność, to strasznie łatwo zwrócić uwagę na te powtarzające się w każdym wyścigu rzeczy.

Niezmiennie irytuje mnie też start lotny. To już nawet kilka recenzji wymieniało, że w GT7 brakuje opcji kwalifikacji i potem startu w wybranego miejsca, ale startu ze świateł, jak na wyścigi przystało. No ale przy braku porządnego (a może i jakiegokolwiek) trybu kariery, to chyba nawet szkoda się przyczepiać do tego, jak wyglądają wyścigi.

Nie zmienia to jednak faktu, że tak jak w każdym GT, jak ktoś lubi jeździć, albo w ogóle ma kierownicę - no to po prostu jest wciąż kupa świetniej zabawy i warto mieć, żeby po prostu dobrze się bawić. Co prawda druga połowa gry zapewne dojedzie dopiero w patchach, ale nie wiem czy warto czekać, aż wyjdzie 100% gry, bo jak ktoś lubi wirtualnie pojeździć bryką, to będzie miał tę samą radochę i dziś i za rok (a może i większą, bo będzie okazja wracać do gry z każdą nową trasą czy może nawet trybem).

Można też dojść do innego wniosku - skoro na PS5 i tak nie ma Forzy, no to nie ma się nad czym zastanawiać - czy ostatecznie stwierdzimy, że GT77 to gra która zasługuje na 7/10 czy może jednak nawet na 10/10 - i tak na dzień dzisiejszy nie widać szans, żeby dało się przy jakiejś grze wyścigowej na prawdziwych zamkniętych torach bawić lepiej.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #128 dnia: Kwietnia 08, 2022, 10:59:09 am »
Start z pozycji startowych jest do wyboru w custom race oraz w trybie GT Sport - czyli online. W kwestii oprawy wyścigów, zależy jaki wariat trasy wybierzesz etc. W karierze może irytować. ;) 

Jak dla mnie w pakiecie z F1 2021 i AC Competizione ma się dostęp do wszystkiego co dusza zapragnie w kwestii racerow o zacięciu SIM. Wiadomo ze brakuje bardziej arcade gier pokroju Driveclub, Motorstorm etc. Może z czasem się pojawią.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2022, 11:03:00 am wysłana przez Klosz »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #129 dnia: Kwietnia 08, 2022, 12:12:24 pm »


Od pierwszych minut z grą niespecjalnie mi się to podoba.  :-?

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #130 dnia: Kwietnia 12, 2022, 11:14:35 am »
Chwila przerwy od drugiego Dying Light II, bo fabularnie zaczyna być czymś pomiędzy TLoU II, a szóstym Far Cry:-x
Spędziłem zatem wczoraj kilka godzin przy GT. Jak już wspomniałem ostatnio, gra się przyjemnie, ale zarabianie Kazimierzy ssie okrutnie.  :-?
Nic tylko Japończyka dać do działu mobilnego, bo pod mikropłatnosci idealnie jest ta gra skrojona. Te losowania też nie rozpieszczają.
Jasne, w GODrizon, tez jakiś bezużyteczny ciuch czy klakson się trafił (choć motyw przewodni z Doom zawsze na propsie), niemniej hajsy ładnie leciały, podobnie jak samochody. Tu na kilka ostatnich.... zawsze wylosowałem najgorszą nagrodę pieniężną.  -_-
Ale przynajmniej ripeje dają radę.  :roll:









Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #131 dnia: Kwietnia 14, 2022, 17:05:43 pm »
Na 16 losowań 14 (!!!!) to najniższa nagroda - pozostałe dwie, to zmodyfikowany wydech za 8.000 kredytów i elektryczne, niedrogie autko.  :neutral:



Nic to. Gram dalej i bawię się znakomicie. Tzn. skończyłem grać, bo po kilkugodzinnej sesji przewało połączenie z siecią i nie można kontynuować kapani. :-x

Kilka zrzutów z dzisiejszych wyścigów.  :roll:
























Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #132 dnia: Kwietnia 16, 2022, 02:31:10 am »
Te losowania też nie rozpieszczają.
Jasne, w GODrizon, tez jakiś bezużyteczny ciuch czy klakson się trafił (choć motyw przewodni z Doom zawsze na propsie), niemniej hajsy ładnie leciały, podobnie jak samochody. Tu na kilka ostatnich.... zawsze wylosowałem najgorszą nagrodę pieniężną. 


W forzie jak dla mnie jest w drugą stronę. Auta wpadają z niczego i po kilku godzinach mamy już ich dziesiątki, przez co większości nie używamy, bo zaraz wpadnie kolejne 10 fur.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #133 dnia: Kwietnia 16, 2022, 22:22:41 pm »
I właśnie dlatego idea losowań to bullshit.
W jednej grze gówno wpada a druga sypie furami hurtowo.
Zeby utrzymać odpowiedni balans, powinna byc jedna konkretna nagroda za dany event a kampanii.
A tryby typu free race/time trial/arcade powinne miec odblokowane wszystko.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #134 dnia: Kwietnia 19, 2022, 09:43:17 am »
W GT tak po prawdzie z tymi nagrodami nie jest tak źle. W kampanii wystarczy często ukończyć 3 wyścigi, by otrzymać aż trzy tematyczne samochody.
Przykład. Zaliczyłem ostatnio 3 wyścigi u Szwabów i cyk:



Kolejne 3 wyścigi i:



Co nie zmienia faktu, że te losowania to dramat - na 34 aż 30 razy miałem najniższą nagrodę.  :-?

O, a właśnie. Ukończyłem przed chwilą kampanię.



Później napiszę coś więcej. Teraz seria zrzutów z dzisiejszej sesji.









Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #135 dnia: Kwietnia 20, 2022, 18:38:02 pm »
Gratulacje! Ostatnia seria wyścigów w kampanii potrafi dać w kość. Ja używałem samochodu który miał 730PP z 800PP dopuszczalnych i to była zabawa na kierownicy, szczególnie na Spa i Nurb.

Chociaż najchętniej spędzam czas w custom race/TT. Fajne są też misje. Muszę w końcu na poważnie zacząć sekcję Sport oraz poprawę czasu znajomych z listy.  :P
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #136 dnia: Kwietnia 21, 2022, 09:09:09 am »
Ja pamiętam losowania z GT3, po wyścigu było do wylosowania 4 fury w tym jedna wypasiona, a reszta ok. Z tego co tutaj piszecie to w siódemce rzeczywiście jest losowanie a la darmowy lootbox z gry F2P, z którego jak zwykle gówno wypada. Cóż, kogoś ostro w tym temacie przygrzało.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #137 dnia: Kwietnia 22, 2022, 12:31:12 pm »
Dziękuje Klosz. W sumie w pierwszym miałem 4te miejsce, raz 3, a reszta (w tym generalny) wszytko na pierwszym  8)
Racja. Łatwo nie było.



Zrobiłem na złoto ostatni muzyczny rajd. Czekam na kolejna. Oby coś z "La Campanella" Paganini/Liszt  :roll:

andry, niestety. Tak jak przedmówcy (Magik, Moldar) napisali. Nie musi być tak, że co drugie losowanie wpada 400 tys. albo hiper auto, ale te nagrody są żałosne. Nawet czytałem, że ktoś sprawdzał te najważniejsze losowania raz za razem i na dwadzieścia losowań 18x miał najniższą wygrana.  :-x

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #138 dnia: Kwietnia 25, 2022, 20:33:42 pm »
Fakt, nazbierać na fajne samochody nie jest łatwo.

SPA w wariancie 24H mocno cieszy!  :D

Ja w końcu zabrałem się za tryb Sport. Muszę powiedzieć że wyścigi są całkiem fajnie wyważone. Gracze na ogół jeżdżą czysto, wiedzą jaka jest kara, że nie warto.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #139 dnia: Maja 02, 2022, 20:06:22 pm »



Czekam na nowe wyzwania muzyczne.  :grin:

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #140 dnia: Maja 03, 2022, 07:21:22 am »
Ja biorę się za masterowanie licencji na złoto. (Pierwsze dwie juz zrobione). Fajnie byc w czubie tabeli z wynikami.  :angel:

Uwielbiam tez wyścigi w sekcji "Sport". Wreszcie można dobrze pośmigać online.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #141 dnia: Maja 12, 2022, 17:52:20 pm »
Wszyscy mają króla, mam i ja! Biorąc pod uwagę krytyczne głosy internetu zostałem miło zaskoczony tą pozycją. W końcu dostaliśmy kompletne Gran Turismo! Na szybkości pochwalę nowy tryb kariery w formie Café. Bardzo fajna opcja, w końcu powiew świeżości. Grafika jest rewelacyjna. Na PS5 zauważamy sporo drobnych detali, których nie miał Sport. Neutralne wypada na razie FFB kierownicy w porównaniu z poprzedniczką. Zmian czuć niewiele, chociaż różnice są w niuansach. Nie wiem czy te różnice to nie jest przypadkiem kwestia opon, które w większości z automatu są na poziomie „comfort” lub „sport”, gdzie poprzedniczka bardzo często wrzucała nam Sliki i oprócz oporu kierownicy nie czułem nic więcej. Slików tutaj jeszcze nie wypróbowałem, jeśli sie okaże, że jest tak samo jak w Sport, to chyba tylko ten aspekt można będzie uznać za rozczarowanie. Ah no i ten niesławny LOD wnętrz, chociaż szczerze mówiąc nie rzuca się aż tak w oczy na telewizorze 1080p.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #142 dnia: Maja 27, 2022, 14:01:26 pm »


Kozak.  :grin:

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #143 dnia: Maja 28, 2022, 07:45:33 am »
Wszyscy mają króla, mam i ja! Biorąc pod uwagę krytyczne głosy internetu zostałem miło zaskoczony tą pozycją. W końcu dostaliśmy kompletne Gran Turismo! Na szybkości pochwalę nowy tryb kariery w formie Café. Bardzo fajna opcja, w końcu powiew świeżości. Grafika jest rewelacyjna. Na PS5 zauważamy sporo drobnych detali, których nie miał Sport. Neutralne wypada na razie FFB kierownicy w porównaniu z poprzedniczką. Zmian czuć niewiele, chociaż różnice są w niuansach. Nie wiem czy te różnice to nie jest przypadkiem kwestia opon, które w większości z automatu są na poziomie „comfort” lub „sport”, gdzie poprzedniczka bardzo często wrzucała nam Sliki i oprócz oporu kierownicy nie czułem nic więcej. Slików tutaj jeszcze nie wypróbowałem, jeśli sie okaże, że jest tak samo jak w Sport, to chyba tylko ten aspekt można będzie uznać za rozczarowanie. Ah no i ten niesławny LOD wnętrz, chociaż szczerze mówiąc nie rzuca się aż tak w oczy na telewizorze 1080p.

Jak masz G29 to to ja jezdze na ustawieniach 4/3. Znacznie lepsze niz wyjsciowe 5/5. ;)
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #144 dnia: Maja 29, 2022, 05:51:23 am »
Czy są jakieś różnice w działaniu FF w porównaniu do Sport? Moja kopia już jedzie, w końcu będzie mozna odkurzyć kierownicę. Ostatni raz jeździłem trochę w ACC, niestety na chwilę obecną jest dla mnie za bardzo angażująca, ciężko się skupić jak między nogami śmiga niemowlę.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #145 dnia: Maja 29, 2022, 06:27:16 am »
Mam T300, różnice w FFB są kosmetyczne. Dziwi mnie to, że przy najeździe na tarkę nie czuć praktycznie nic. Główne siły jakie są przekazywane to opór kół. Nierówności terenu są olane całkowicie, występują w grze w postaci delikatnej wibracji.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #146 dnia: Maja 29, 2022, 07:06:37 am »
Mam T300, różnice w FFB są kosmetyczne. Dziwi mnie to, że przy najeździe na tarkę nie czuć praktycznie nic. Główne siły jakie są przekazywane to opór kół. Nierówności terenu są olane całkowicie, występują w grze w postaci delikatnej wibracji.
Trochę szkoda, kiedyś oglądałem jakiś filmik na tubie, gdzie gościu opisywał wrażenia z jazdy po Nurbie i porównywał to do grania na  kierownicy w GT Sport. Główny zarzut był właśnie do tarek. W realu tarki mocno dają się we znaki i trzeba mieć duże jaja żeby korzystać z nich w trakcie jazdy. w GT traktujesz je jako normalną część toru, praktycznie w ogóle nie odczuwasz negatywnego wpływu na samochód.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #147 dnia: Maja 30, 2022, 11:58:32 am »
Mam T300, różnice w FFB są kosmetyczne. Dziwi mnie to, że przy najeździe na tarkę nie czuć praktycznie nic. Główne siły jakie są przekazywane to opór kół. Nierówności terenu są olane całkowicie, występują w grze w postaci delikatnej wibracji.

Przecież czasem najazd na niewłaściwą tarkę czasem zrobić spina i chcieć wyrwać kółko z ręki (szczególnie w samochodach RR i FR). Polecam sprawdzić choćby na SPA. ;)

Ps. Może jakaś ustawka online?
« Ostatnia zmiana: Maja 30, 2022, 13:39:51 pm wysłana przez Klosz »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #148 dnia: Czerwca 01, 2022, 14:51:02 pm »
Ale te muzyczne powtórki to motoryzacyjne porno. Pięknie to wygląda.
 

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #149 dnia: Czerwca 06, 2022, 10:10:27 am »
Widzę, że nie mam prawie nikogo z Torunia w znajomych. Jakby ktoś chciał porównać i pośrubować czasy to zapraszam. Grzesi001988

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #150 dnia: Czerwca 06, 2022, 23:54:24 pm »
przecież czasem najazd na niewłaściwą tarkę czasem zrobić spina i chcieć wyrwać kółko z ręki
To pewnie zależy od ustawień, ale osobiście przyznam, że faktycznie przyzwyczajony poprzednimi częściami, gdzie tarkę używa się jako rozszerzenie asfaltu (względnie okazję do ciaśniejszego wejscia w zakręt, z lekką nadsterownością) - to można się srogo przejechać. Nie wiem czemu nie na każdym torze, do tego efekt oczywiście potęguje deszcz, ale jest tu jakaś poprawa i różnice w fizyce ze zwykłym asfaltem.

Generalnie jednak zniechęca mnie do zabawy to podejście Polyphony. Chociażby zabawę psują te cholerne lootboxy w których dostajesz zawsze najsłabsze nagrody (i czuć, że one nie mają równych szans, a najmniejsza nagroda ma przynajmniej z 80%).

Nic jednak nie frustruje mnie bardziej niż to, że gra jest tak idiotycznie zbalansowana, że raczy nas wyścigami, w których startujemy z ostatniej pozycji w starcie lotnym 40-50 sekund za pierwszym zawodnikiem, przez co zabawa nie polega na ściganiu się, a na przygotowanie bryki, która odstaje mocą o kilometr od konkurencji. To jakby zawodów F2 wybrać w garażu podrasowany bolid F1 i próbować znaleźć radość, że po 5 okrążeniach jesteśmy na mecie pierwsi... oczywiście wiadomo, że AI w tej grze kuleje, dlatego trzeba urządzać takie zabawy - gdyby bowiem było lepiej, wystarczyłoby ograniczyć o 10-20% liczbę PO dla wymagań wyścigów i zabawa byłaby znacznie lepsza.

Ostatecznie więc największą radość z frajdy dają zapewne wyścigi online - niestety, przy moim wioskowym internecie radiowym z pingiem 30-80ms uczestniczę raczej w zawodach jazdy po lodzie oponentów, których samochody oglądam obrócone o każdą możliwą wartość od 0 do 359, skaczące z lewa na prawo niczym paletka w pongu - no i tak to się nie da jeździć.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #151 dnia: Czerwca 07, 2022, 07:51:03 am »
Faktycznie te starty lotne to niezbyt trafiony pomysł. Do powyższych minusów dodał bym jeszcze FFB.  Świat giereczkowych ścigałek poszedł do przodu, mamy na konsolach     symulację z prawdziwego zdarzenia, tymczasem Polyphony stoi w miejscu.  Działanie kierownicy to praktycznie kopiuj wklej z edycji Sport. Tak samo ociężały, mało precyzyjny, sprawiający wrażenie topornego w porównaniu do konkurencji. Dwa suwaki ustawień FFB w takiej grze to kpina z posiadaczy kierownic. Szkoda, bo sam model jazdy jest idealnym  połączeniem arcade z elementami symulacji. Do tego nowa dynamiczna kamera od środka która dodaję sporo dynamiki nawet do wolniejszych aut. Niestety, jazda na kółku często irytuje i czasami nawet nie chce mi się jej wyciągać i jeżdżę na padzie.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #152 dnia: Czerwca 07, 2022, 15:52:43 pm »
Ja mam wręcz wrażenie, że GT5 czy GT6 miały więcej ustawień ;P

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #153 dnia: Czerwca 12, 2022, 08:48:21 am »
przecież czasem najazd na niewłaściwą tarkę czasem zrobić spina i chcieć wyrwać kółko z ręki
To pewnie zależy od ustawień, ale osobiście przyznam, że faktycznie przyzwyczajony poprzednimi częściami, gdzie tarkę używa się jako rozszerzenie asfaltu (względnie okazję do ciaśniejszego wejscia w zakręt, z lekką nadsterownością) - to można się srogo przejechać. Nie wiem czemu nie na każdym torze, do tego efekt oczywiście potęguje deszcz, ale jest tu jakaś poprawa i różnice w fizyce ze zwykłym asfaltem.

Generalnie jednak zniechęca mnie do zabawy to podejście Polyphony. Chociażby zabawę psują te cholerne lootboxy w których dostajesz zawsze najsłabsze nagrody (i czuć, że one nie mają równych szans, a najmniejsza nagroda ma przynajmniej z 80%).

Nic jednak nie frustruje mnie bardziej niż to, że gra jest tak idiotycznie zbalansowana, że raczy nas wyścigami, w których startujemy z ostatniej pozycji w starcie lotnym 40-50 sekund za pierwszym zawodnikiem, przez co zabawa nie polega na ściganiu się, a na przygotowanie bryki, która odstaje mocą o kilometr od konkurencji. To jakby zawodów F2 wybrać w garażu podrasowany bolid F1 i próbować znaleźć radość, że po 5 okrążeniach jesteśmy na mecie pierwsi... oczywiście wiadomo, że AI w tej grze kuleje, dlatego trzeba urządzać takie zabawy - gdyby bowiem było lepiej, wystarczyłoby ograniczyć o 10-20% liczbę PO dla wymagań wyścigów i zabawa byłaby znacznie lepsza.

Ostatecznie więc największą radość z frajdy dają zapewne wyścigi online - niestety, przy moim wioskowym internecie radiowym z pingiem 30-80ms uczestniczę raczej w zawodach jazdy po lodzie oponentów, których samochody oglądam obrócone o każdą możliwą wartość od 0 do 359, skaczące z lewa na prawo niczym paletka w pongu - no i tak to się nie da jeździć.

Masz po czesci racje. Dlatego ja glownie jezdze w sekcji "sport - online" oraz multiplayer (znajomi + osoby ktore dolacza do pokoju). Czesto tez odpalam custom race, wtedy jest mega fun (mozna sobie wszystko ustawic po swojemu, ja zawsze staram sie dac jak najbardziej realistyczne ustawienia i miedzy 5-20 okrazen w zaleznosci od toru). Jest duzo dobrej walki na torze. W grzej najfajniejsze wyscigi to moim zdaniem te z grupa 4 i 3.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2022, 11:12:41 am wysłana przez Klosz »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #154 dnia: Czerwca 20, 2022, 13:47:02 pm »
Ja odkryłem FFB na nowo za sprawą porównania do ASSETO CORSA. Grałem w dwie gry jedna po drugiej porównując wrażenia z jazdy tym samym autem na tym samym torze. Pierwszą rewolucyjną rzeczą jaką zauważyłem był fakt, że aby zbliżyć GT do AC muszę włączyć asystę „wspomaganie kontrowania ”. Dzięki temu tył auta nabiera ciężaru, ciężej jest o uslizg , łatwiejsze staje się kontrolowanie uslizgu. Druga sprawa, w internecie krąży miliard opinnii typu „nie ustawiaj ffb wysoko, bo delikatne niuanse zaczną niknąć w gąszczu przerysowanych sygnałów” - głupota totalna. Ffb w tej grze jest tak słaby, że wręcz wymaga wysokich ustawień. Aktualnie mam ustawione 8/10 i 10/10 - dzięki temu pojawiła się informacja o „slip angle” opon. Opór kierownicy zwiększa się zauważalnie gdy zblizam się do wartości granicznej kąta uślizgu, dzięki temu wiem czy mogę cisnąć bardziej. Połączenie tych wartości ffb ze wspomaganiem kontrowania daje bardzo przyjemny efekt, gdzie sterowanie ma mocno wyczuwalne granice przyczepności. Próbowałem jazdy bez asysty kontry i nawet same ustawienia ffb dają pewne poczucie granic przyczepności. Zaczyna być wyczuwalny transfer masy w zakrętach i wszystko nabiera kolorów. Polecam, spróbujcie u siebie tych ustawień.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #155 dnia: Czerwca 20, 2022, 15:01:31 pm »
Ja odkryłem FFB na nowo za sprawą porównania do ASSETO CORSA. Grałem w dwie gry jedna po drugiej porównując wrażenia z jazdy tym samym autem na tym samym torze. Pierwszą rewolucyjną rzeczą jaką zauważyłem był fakt, że aby zbliżyć GT do AC muszę włączyć asystę „wspomaganie kontrowania ”. Dzięki temu tył auta nabiera ciężaru, ciężej jest o uslizg , łatwiejsze staje się kontrolowanie uslizgu. Druga sprawa, w internecie krąży miliard opinnii typu „nie ustawiaj ffb wysoko, bo delikatne niuanse zaczną niknąć w gąszczu przerysowanych sygnałów” - głupota totalna. Ffb w tej grze jest tak słaby, że wręcz wymaga wysokich ustawień. Aktualnie mam ustawione 8/10 i 10/10 - dzięki temu pojawiła się informacja o „slip angle” opon. Opór kierownicy zwiększa się zauważalnie gdy zblizam się do wartości granicznej kąta uślizgu, dzięki temu wiem czy mogę cisnąć bardziej. Połączenie tych wartości ffb ze wspomaganiem kontrowania daje bardzo przyjemny efekt, gdzie sterowanie ma mocno wyczuwalne granice przyczepności. Próbowałem jazdy bez asysty kontry i nawet same ustawienia ffb dają pewne poczucie granic przyczepności. Zaczyna być wyczuwalny transfer masy w zakrętach i wszystko nabiera kolorów. Polecam, spróbujcie u siebie tych ustawień.
Będę miał chwilę, to sprawdzę, bo powiem szczerzej, że ostatnio jeżdżę tylko na padzie.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #156 dnia: Czerwca 20, 2022, 17:30:42 pm »
To kombo mocnego ffb i asysty kontrowania może nie daje najbardziej realistycznego efektu, jednak jest ono mega przyjemne. Odkryłem je na Szlajfie, od razu wywołało u mnie banana na twarzy, gdy podczas jazdy w ciasnych zakrętach poczułem tę wyraźną granicę przyczepności, w końcu! Polecam spróbować w licencji S-10.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #157 dnia: Czerwca 23, 2022, 16:07:46 pm »
Próbowałem chwilę z tą asystą, ale zupełnie mi nie pasuje. Ewidentnie czuć kiedy próbuję ingerować i w tym momencie kierownica zachowuję się dziwnie. Za to sam mocniejszych FFB jak najbardziej na plus, co prawda takie ustawienia bardziej mi odpowiadają przy precyzyjnej jeździe, niż zabawie w lataniebokiem i powerslide'y.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 963
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #158 dnia: Czerwca 25, 2022, 22:07:18 pm »
No ta asysta na ustawieniu „silne” mocno daje o sobie znać. Zloty środek to imo „słabe”, praca sprężyn/amortyzatorów jest wtedy lepiej wyczuwalna, sam ffb w tej konfiguracji jest najbardziej zbliżony do AC.
Z ciekawości porównałem sobie GT również do PC2. Cechą wspólną dla obydwu symulatorów jest to, że bardzo istotne jest w nich operowanie gazem, a konretnie obroty silnika. Jest to element znaczący i w zasadzie decydujący o dobrym czasie okrążenia. W GT ten aspekt leży, biegami można sobie wachlować do woli, a najgorsze jest to, że w GT7 to też ma znaczenie, ale efekt jest tak słabo oddany że nie dochodzi do mnie żadna informacja zwrotna sugerująca że robię coś źle , czy mógłbym cos zrobić lepiej. Po dzisiejszej sesji z PC2 aż nie chce mi się odpalać GT7. Szkoda że aspekt symulacji zachowania samego auta jest tu tak z lekka pokpiony, bo wszystko po za tym, to bardzo wysoki poziom.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #159 dnia: Czerwca 28, 2022, 11:31:23 am »


Ja odkryłem FFB na nowo za sprawą porównania do ASSETO CORSA. Grałem w dwie gry jedna po drugiej porównując wrażenia z jazdy tym samym autem na tym samym torze.(....)

A propos AC i nowego GT, to ta pierwsza wygryzła go z FIA.  :roll: