Autor Wątek: God of War: Wstąpienie  (Przeczytany 155226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #640 dnia: Kwietnia 26, 2013, 09:03:35 am »
Tak o jakieś 70 zł za dużo.
Przypomnij, za ile ty kupiłeś. :troll:

Duuuużo za drogo. Do tej pory żałuję, bo gra jest kaszaniasta.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #641 dnia: Kwietnia 26, 2013, 09:42:02 am »
Robisz tej grze taką anty-reklamę, że mam ochotę zagrać JUŻ TERAZ.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #642 dnia: Kwietnia 26, 2013, 09:45:35 am »
No ja mam o niej bardzo złe zdanie.

Marins

  • Gość
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #643 dnia: Kwietnia 26, 2013, 09:46:31 am »
Cytuj
gra jest kaszaniasta.
Doprawdy, czyli co dajesz jej 2/10?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #644 dnia: Kwietnia 26, 2013, 09:49:11 am »
Nie no, oczywiście trochę wyolbrzymiam pisząc w ten sposób, ale mając w pamięci część trzecią i to co panowie z Santa Monica zaserwowali nam w tej części to dalbym jej 6/10 max. Jest słabiej i biedniej. Zresztą, mam już spisane dłuższe przemyślenia na ten temat i niedługo będzie można je przeczytać ;)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #645 dnia: Kwietnia 26, 2013, 09:50:04 am »
Zresztą, mam już spisane dłuższe przemyślenia na ten temat i niedługo będzie można je przeczytać ;)
:shifty:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #646 dnia: Kwietnia 26, 2013, 09:51:57 am »
Weź lepiej fejsa obczaj.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #647 dnia: Kwietnia 26, 2013, 10:06:11 am »
Zresztą, mam już spisane dłuższe przemyślenia na ten temat i niedługo będzie można je przeczytać
Artykuł, recka na głównej?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #648 dnia: Kwietnia 26, 2013, 11:10:22 am »
Zresztą, mam już spisane dłuższe przemyślenia na ten temat i niedługo będzie można je przeczytać
Artykuł, recka na głównej?
Artykuł tak, na głównej nie. Więcej chwilowo nie mogę powiedzieć  8)

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #649 dnia: Kwietnia 26, 2013, 12:20:06 pm »
To już jest jakaś zorganizowana akcja hejterska  :mad:. Ta gra to trójka na sterydach, z mniejszą ilością dużych bossów. Wszystko jest usprawnione w singlu, a w multi gram od premiery i ciągle jestem zdania że jest rewelacyjne. Innymi słowy- nie znacie sie.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #650 dnia: Kwietnia 26, 2013, 12:25:46 pm »
W jakim aspekcie jest usprawniona? Graficznie ok, trochę podciągnięta. Walk z bossami mniej, spektakularnych okurwajapierdole momentów praktycznie brak, finałowa walka to jakaś popierdółka która w jednym rzędzie z walką z posejdonem nawet nie stała. W 3 było kilka rodzajów broni a tutaj mamy jakieś "moce" które zmieniają kilka ciosów. Do tego wszystko dużo krótsze niż 3. Fabularnie to leży i kwiczy i nie dodaje nic do historii. W multi nie grałem.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #651 dnia: Kwietnia 26, 2013, 12:58:57 pm »
W jakim aspekcie jest usprawniona? Graficznie ok, trochę podciągnięta. Walk z bossami mniej, spektakularnych okurwajapierdole momentów praktycznie brak, finałowa walka to jakaś popierdółka która w jednym rzędzie z walką z posejdonem nawet nie stała. W 3 było kilka rodzajów broni a tutaj mamy jakieś "moce" które zmieniają kilka ciosów. Do tego wszystko dużo krótsze niż 3. Fabularnie to leży i kwiczy i nie dodaje nic do historii. W multi nie grałem.

Walka z Zeusem w 3 jest również słabsza od walki Posejdona.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #652 dnia: Kwietnia 26, 2013, 13:01:09 pm »
Ta walka jest również dużo słabsza od walki z Zeusem. Jest słabsza od każdej większej walki w 3.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #653 dnia: Kwietnia 26, 2013, 14:07:44 pm »
W jakim aspekcie jest usprawniona? Graficznie ok, trochę podciągnięta. Walk z bossami mniej, spektakularnych okurwajapierdole momentów praktycznie brak, finałowa walka to jakaś popierdółka która w jednym rzędzie z walką z posejdonem nawet nie stała. W 3 było kilka rodzajów broni a tutaj mamy jakieś "moce" które zmieniają kilka ciosów. Do tego wszystko dużo krótsze niż 3. Fabularnie to leży i kwiczy i nie dodaje nic do historii. W multi nie grałem.
Grafika to raz. Momenty, że "okurwajapierdole" są i to częściej niż w trójce. Myśle, że poprostu przestało to na tobie robić wrażenie, bo ps3 ma już swoje lata..
Na mnie te momenty zrobiły dużo większe wrażenie niż cokolowiek w trzeciej części:
Końcówka tej walki:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Moment kiedy wąż pierwszy raz sie porusza i unosi nas w górę:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Rozkładanie/składanie lokacji, bawiąc się czasem (szególnie most i posąg apolla):
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Oświetlenie w podwodnych jaskiniach:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Moment kiedy przed nami przepływa ostatni boss (poczucie skali):
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Screenshoty dałem słabe, ale miały tylko przypomnieć i wskazać dane miejsca.

Usprawnili gameplay. Są co prawda tylko ostrza chaosu, ale dzięki temu że można je upgradeować różnymi mocami, daje się robić ciekawe combosy. Można też schwytać przeciwnika łańcuchem i użyć jako broni na kilka różnych sposobów. QTE są bardziej interaktywne, trzeba za każdym razem uważać na ataki przeciwników.
Pewnie o wielu usprawnieniach zapomniałem, bo w singla już dawno nie grałem.

Z fabułą się zgodzę- nic nie wnosi do historii. Ale też nie uważam żeby była słaba, bo trzyma poziom poprzednich części.


Multiplayer polecam sprawdzić, bo na pewno miło cie zaskoczy. Bardzo dużo broni, mocy i strojów do odblokowania. Bogowie czasami interweniują w walkę. Na arenach trafiają się cyklopy, cerbery itp, którymi można sterować. Nie ma lagów i nie trzeba długo czekać na wyszukanie gry.  :)
Bieganie po levelach z partnerem i wykańczanie kolejnych fal, coraz mocniejszych przeciwników (AI) też jest super sprawą.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #654 dnia: Kwietnia 26, 2013, 14:14:51 pm »
QTE są bardziej interaktywne

Z tym to się na pewno nie zgodzę. Większość czasu miałem wrażenie, że oglądam zwykłe cut-scene.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #655 dnia: Kwietnia 26, 2013, 14:28:04 pm »
windomearl mnie przekonał poczekam jak pojawi sie w essentials za 69zł

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 084
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #656 dnia: Kwietnia 26, 2013, 14:38:40 pm »
W jakim aspekcie jest usprawniona? Graficznie ok, trochę podciągnięta. Walk z bossami mniej, spektakularnych okurwajapierdole momentów praktycznie brak, finałowa walka to jakaś popierdółka która w jednym rzędzie z walką z posejdonem nawet nie stała. W 3 było kilka rodzajów broni a tutaj mamy jakieś "moce" które zmieniają kilka ciosów. Do tego wszystko dużo krótsze niż 3. Fabularnie to leży i kwiczy i nie dodaje nic do historii. W multi nie grałem.
Grafika to raz. Momenty, że "okurwajapierdole" są i to częściej niż w trójce. Myśle, że poprostu przestało to na tobie robić wrażenie, bo ps3 ma już swoje lata..
Na mnie te momenty zrobiły dużo większe wrażenie niż cokolowiek w trzeciej części:
Końcówka tej walki:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Moment kiedy wąż pierwszy raz sie porusza i unosi nas w górę:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Rozkładanie/składanie lokacji, bawiąc się czasem (szególnie most i posąg apolla):
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Oświetlenie w podwodnych jaskiniach:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Moment kiedy przed nami przepływa ostatni boss (poczucie skali):
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Screenshoty dałem słabe, ale miały tylko przypomnieć i wskazać dane miejsca.

Usprawnili gameplay. Są co prawda tylko ostrza chaosu, ale dzięki temu że można je upgradeować różnymi mocami, daje się robić ciekawe combosy. Można też schwytać przeciwnika łańcuchem i użyć jako broni na kilka różnych sposobów. QTE są bardziej interaktywne, trzeba za każdym razem uważać na ataki przeciwników.
Pewnie o wielu usprawnieniach zapomniałem, bo w singla już dawno nie grałem.

Z fabułą się zgodzę- nic nie wnosi do historii. Ale też nie uważam żeby była słaba, bo trzyma poziom poprzednich części.


Multiplayer polecam sprawdzić, bo na pewno miło cie zaskoczy. Bardzo dużo broni, mocy i strojów do odblokowania. Bogowie czasami interweniują w walkę. Na arenach trafiają się cyklopy, cerbery itp, którymi można sterować. Nie ma lagów i nie trzeba długo czekać na wyszukanie gry.  :)
Bieganie po levelach z partnerem i wykańczanie kolejnych fal, coraz mocniejszych przeciwników (AI) też jest super sprawą.
Dużo w tym racji co piszesz.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #657 dnia: Kwietnia 26, 2013, 14:42:37 pm »
Ja się z tym nie zgadzam kompletnie dla kontrastu.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #658 dnia: Kwietnia 26, 2013, 14:45:59 pm »
windomearl mnie przekonał poczekam jak pojawi sie za darmo w plusie
Fixd

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #659 dnia: Maja 14, 2013, 21:43:50 pm »
Nowe DLC

Cytuj
"Primordials".

Do dyspozycji dostaniemy takie przedmioty, jak Armor of Typhon Mercenary Blade, the Blades of Darkness, na które składają się the Blade of Thanatos oraz Artemis. Oprócz tego zbroje, Armors of Anarchy - the Armor of Chaos i Callisto.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 978
  • Reputacja: 132
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #660 dnia: Maja 14, 2013, 21:45:43 pm »
Nie ma ktoś w Łodzi pożyczyć gierki  :P ? jakoś nie chce mi się dla kilku godzin kupować.

Gerro31

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-02-2006
  • Wiadomości: 4 700
  • Reputacja: 35
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #661 dnia: Maja 30, 2013, 22:00:15 pm »
Po 2 godzinach gry wypada tylko zapytać mi: KTO TO WYMYŚLIŁ? Gra ma 0 z rozmachu GoWa III, walczymy tylko z jakimiś psami, koziołkami wzrostu Kratosa i- uwaga- muchami. Oprócz tego bardzo dużo niepotrzebnych elementów zręcznościowych, z głupimi zjeżdżalniami włącznie. Naprawdę, ta gra jest tak okrojona względem trójki, że aż żal patrzeć.  :mad:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #662 dnia: Maja 30, 2013, 23:21:05 pm »
Dokładnie takie samo mam wrażenie :( Do tego dabuły tam w ogóle brak :( Nie wiem właściwie gdzie i po jakiego chu** ten Kratos idzie? Akcje spoko, design leveli też, ale przeciwnicy bez polotu - te pieprzone robaki, i brak jakiegokolwiek wątku fabularnego ujmują tej grze :( Czekam na jakieś nowe IP od Santa Monicy, bo GoW jednak się wypalił, nie ma kogo zabijać :<

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #663 dnia: Maja 31, 2013, 01:08:09 am »
Dla mnie ta gra skończyła się na zapowiedzi.
Widziałem reckę, grałem w demo, czytałem Wasze opinie i sam podziękuję. Szkoda psuć sobie wizerunek trylogii takim czymś.
Na PSV mogli to wydać, PS3 zasługuje czegoś lepszego.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #664 dnia: Maja 31, 2013, 08:51:00 am »
Multi jest rewelacyjne. Polecam chociaż sprawdzić. Jak dla mnie następny God of war mógłby nie zawierać singla i w całości skupić się na multiplayerze  :angel:
O ile rozumiem, że brnięcie kratosem przez kolejne levele i robienie ciągle tego samego może w końcu znudzić, tak walka z przeciwnikami mającymi takie zdolności jak nasz bohater, albo coop, dają zupełnie nowe doznania.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #665 dnia: Czerwca 05, 2013, 12:49:20 pm »
Jeśli kogoś to interesuje to zorganizowano konkurs. Trzeba zaprojektować płachtę, która później będzie jako darmowe dlc.
http://community.us.playstation.com/t5/God-of-War-Ascension-Multiplayer/The-Community-Cape-Design-Contest/m-p/40550459#U40550459

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #666 dnia: Czerwca 05, 2013, 19:53:24 pm »
Ja sobie tak pogrywam w wonym czasie i powiem, że pierwsze 2h gry fabuła mega denna, ale potem nawet daje rady. No i nie wiem czemu mówicie, że nie efektowna gierka. Fakt, brak walk z "gigantycznymi" przeciwnikami, ale otoczenie za to całe jest "żywe". Rozpadające się elementy otoczenia dają radę i GoW:A dalej jest epicki. No a grafa sama w sobie miażdży jajca i na PC gry z takim designem to nie widziałem. Żadnych ząbków wszystko łądniutkie jest.

Czekam na jakąś grę od SM na PS4 z inną mitologią, może Indyjską, Egipską?

Gerro31

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-02-2006
  • Wiadomości: 4 700
  • Reputacja: 35
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #667 dnia: Czerwca 05, 2013, 19:55:12 pm »
Ja sobie tak pogrywam w wonym czasie i powiem, że pierwsze 2h gry fabuła mega denna, ale potem nawet daje rady. No i nie wiem czemu mówicie, że nie efektowna gierka. Fakt, brak walk z "gigantycznymi" przeciwnikami, ale otoczenie za to całe jest "żywe". Rozpadające się elementy otoczenia dają radę i GoW:A dalej jest epicki. No a grafa sama w sobie miażdży jajca i na PC gry z takim designem to nie widziałem. Żadnych ząbków wszystko łądniutkie jest.

Czekam na jakąś grę od SM na PS4 z inną mitologią, może Indyjską, Egipską?

Nie jest epicka, mnie nie jara walka z muchami, a już grę skończyłem. Tak czy siak, to dobra gra, całkiem wciągająca, ale nie wiem, kto wymyślił, żeby ją tak wykastrować.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #668 dnia: Czerwca 05, 2013, 20:11:11 pm »
Nie jest epicka, mnie nie jara walka z muchami, a już grę skończyłem. Tak czy siak, to dobra gra, całkiem wciągająca, ale nie wiem, kto wymyślił, żeby ją tak wykastrować.

Fakt, muchy to jakaś porażka, ale włąśnie jakoś po tych 2h już tych much nie ma tak wiele.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #669 dnia: Czerwca 05, 2013, 22:02:31 pm »
Ja sobie tak pogrywam w wonym czasie i powiem, że pierwsze 2h gry fabuła mega denna, ale potem nawet daje rady. No i nie wiem czemu mówicie, że nie efektowna gierka. Fakt, brak walk z "gigantycznymi" przeciwnikami, ale otoczenie za to całe jest "żywe". Rozpadające się elementy otoczenia dają radę i GoW:A dalej jest epicki. No a grafa sama w sobie miażdży jajca i na PC gry z takim designem to nie widziałem. Żadnych ząbków wszystko łądniutkie jest.
Zgadzam się. Też pograłem kilka godzin i generalnie Winda przesadza. Jakoś mocno ten GOW przypomina mi pierwszą odsłonę na ps2, oczywiście gameplay'em, bo fabuły na razie nie uświadczyłem. Jest spokojniej, więcej eksploracji, choć dalej mocno po sznurku. Czego brakuje, oprócz fabuły, to tej pompatycznej akcji, wielkich walk. Jak na razie pod tym kątem tylko początek dał radę. Pojawia się ustawiczne uczucie copy-paste, przeciwnicy, schematy, rozgrywka. Przez tę nieurozmaiconą pustkę i rutynę, GOW:A o wiele bliżej do odsłon z psp, niż konsol stacjonarnych. Co oczywiście miażdży, to oprawa. Po dotarciu do pewnej świątyni czułem się poskładany grafą. Niemała w tym zasługa uwięzionej kamery oraz świecącym się teksturom.

Pomimo pewnych cech, nie widzę już potencjału na kolejne części przy tym gameplay'u. Gdyby obedrzeć GOW'a z oprawy i klimatu, to niesamowicie prosta gierka i aż wstyd, że taka mechanika rozgrywki przetrwała dwie generacje.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #670 dnia: Czerwca 06, 2013, 14:25:31 pm »
http://www.gram.pl/news/2013/06/06/bedzie-nowa-zawartosc-do-god-of-war-wstapienie.shtml 
Cytuj
można spodziewać się czegoś więcej niż drobnego DLC.

 :dance:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #671 dnia: Czerwca 08, 2013, 18:42:18 pm »
Skończyłem. Podtrzymuję poprzednie zdanie. Ten gruby hejt przewijający się przez temat jest nieuzasadniony, bo odkładając chociaż na chwilę oczywiste fakty, jak odcinanie kuponów, schematy i brak fabuły przez większą część gry, to kawał przyjemnego, choć prostego action-adventure. Przez większą część czasu spędzonym przy singlu towarzyszyło mi uczucie, że gram w pierwszego GoW na ps2. Więcej prostych puzzli, mniej bossów, backtracking, nawet pomysł na lokacje (większość akcji dzieje się w kilku dużych obszarach podzielonych na sekcje i rozdziały).

Początkowy zarzut o małym urozmaiceniu walki nieco wyblakł, po zdobyciu większości mocy i kombinacji w połączeniu z żywiołami pozwala zbudować bardzo efektowne combosy, co w akompaniamencie brutalnych qte podczas walki (akcja ze słonio-podobnym stworem to mój osobisty faworyt) potwierdza elementy, za które uwielbia się serię GoW. Oczywiście, przy innych, typowo slasherowych tytułach GoW:A w aspekcie walki, skilla nie ma czego szukać i porównywać nawet nie wypada, ale to Kratos, który niestety przyzwyczaił leniwych graczy do walki bez urozmaiceń i polotu, "kwadrat", "kwadrat", "trójkąt", uskok, powtórz. Taki styl gry po prostu się opłaca. Niektóre momenty odpowiednio weryfikują przyzwyczajenie do button-mashingu, jak np. najtrudniejsza sekcja "Wyzwanie Archimedesa", gdzie w/w brak jakiejkolwiek taktyki i opieranie się na losowym wciskaniu przycisków szybko weryfikuje gracza nieuchronnym zgonem. Pomimo oparcia się tylko na jednej, głównej broni (anty)bohatera nie wpływa negatywnie na urozmaicenie w walce. 4 żywioły, ładowanie ataków specjalnych, możliwość odbierania broni przeciwnikom (5 rodzajów oręża), co tworzy dodatkowe 2 możliwości rozlewania juchy, ataki magiczne. Szczerze, walka jest niezwykle efektowna i osobiście sprawiała mi przyjemność. Niestety, wraz z urozmaiceniem, twórcy nadal powtarzają swój błąd, tutaj jeszcze bardziej widoczny. Chodzi o niesławną kombinację R1+O, która czyni Kratosa nietykalnym i pozwala z dużym zapasem optymizmu podejść do wyższych poziomów trudności. "Spamując" tak walkę, pomijając przeciwników w zbrojach i bossów, na których w/w nie da się zastosować, dostajemy gotowy wręcz przepis na trudniejsze sekcje w grze, których tak naprawdę jest niewiele. Trudność może objawiać się w większej ilości przeciwników na raz. Szkoda, że pomimo nadania charakterystyk żywiołów niektórym przeciwnikom, nie pokuszono się o konieczność stosowania przez bohatera żywiołu zwykle uważanego za przeciwny (ogień/lód, etc.), co nadałoby dodatkowego wyrazu w walce. Początkowo spodziewałem się, że tak właśnie jest (Rycerze posiadają kilka wersji maczug - pokrytych ogniem, lub lodem) i punktowanie ich tożsamym żywiołem nie robi im krzywdy, a nawet dodaje uszczuploną energię. Niestety, nic z tego.

Fabularnie jest kiepsko. W ciągu gry dostajemy istotne może ze 4 wstawki fabularne, dopiero mały pazur ujawnia się pod koniec gry, który powoduje refleksje gracza "czemu z taką siłą nie zrealizowano całego wątku". Osobiście jestem nieco zawiedziony, bo po pierwszych zapowiedziach GoW:A, gdy ujawniono zarys fabuły mającej skupić się na przeszłości Kratosa pchniętego do ostateczności i złych wyborów, spodziewałem się czegoś mocniejszego. Dostałem znacznie mniej. Szkoda. Niestety pod tym względem jest nawet słabiej, niż w przypadku Ghost of Sparta na psp, a to już zakrawa na niemiły grymas.

Co zachwyca niewątpliwie, to oprawa audio-video. Jakość, szczegóły, oświetlenie, zastosowanie trików (anty-aliasing, głębia ostrości), wykonanie postaci to pierwsza liga, na dużym ekranie kopara naprawdę opada przy niektórych momentach. Polecam powolne poruszanie się bohaterem. Tekstury, animacja - po prostu klasa. Wrażenie z całej tej "animacyjnej powagi" pryska, gdy zaraz potem wykonamy podwójny skok, bo ten element mocno burzy w/w wrażenia na przestrzeni praktycznie całej serii. Niemała zasługa w niesieniu pozytywnego odbioru tkwi w uwięzionej kamerze, pokazującej z góry zaplanowane elementy, powoli wyłaniające się monumentalne lokacje i odpowiednio spreparowane scenki. Odbija się to na plus w jakości samej oprawy (taka charakterystyka sprawia czasem wrażenie pre-renderowanych scenerii, niewątpliwie kojarzące się ze starszymi przygodówkami), z tego seria jest już znana, ale cały czas ciążą na niej te same zarzuty - czyli możliwość "zagubienia" się bohatera np. podczas walki, akcja ukazywana pod złym kątem, lub zbyt daleko (najlepszy przykład to walki na mechanicznym wężu). System kamery na szynach jest nierozerwalnie związany z rozgrywką, bo to główny sposób twórców na ukrycie niewidocznych na pierwszy rzut oka elementów - skrzyń i artefaktów.
Audio klasa - pompatyczna, charakterystyczna muzyka, świetne sfx - polecam szczególnie w lokacjach bez tła muzycznego pobawić się orężem i żywiołami (dźwięki wyładowań elektrycznych, lodu, czy też dusz), czy posłuchać odgłosów wydawanych przez przeciwników - mistrzostwo. Niestety zauważyłem problemy z synchronizacją, choć może to wada sprzętu. Czasem niektóre dialogi, czy dźwięki były opóźnione, raz, czy dwa urwane w połowie przy zmianie scenki na gameplay.

Rozgrywka i mechanika praktycznie w ogóle się nie zmieniły od czasów pierwszej części na ps2. Oparcie gameplay'u na elementach platformowych, prostych zagadkach przeplatanych z walkami to był strzał w dziesiątkę. Niestety w tej części odbija się to bardzo negatywnie na opinii graczy, stawiających tutaj główne zarzuty braku urozmaicenia i powtarzalności. W końcu to samo jest podawane przez 2 generacje sprzętu i 5 gier, gdyby nie różnice w oprawie i lokacjach, ciężko byłoby wskazać jakiekolwiek różnice w tym aspekcie. Cóż, podzielam tę opinię, ale nie przeszkadzało mi to w świetnej zabawie z pomysłami twórców na nowe zagadki, urozmaicone tutaj przez swoistą zabawę z czasem i wykorzystaniem zdobytych po drodze zdolności. Naszła mnie też lekka refleksja - puzzle są tak proste w swej konstrukcji, że nie dorastają do wykonania lokacji. Najprostszy przykład - piękna, pieczołowicie zaprojektowana i bogata w szczegóły świątynia, a jedyne co trzeba w niej zrobić, to skruszyć blok i przesunąć postument na ruchomy kafel, uruchamiający co prawda świetnie zaprezentowany mechanizm, ale wrażenie pewnego niesmaku pozostaje.

Nie oceniam trybu multi, bo jeszcze się z nim nie zapoznałem, choć pewnie się skuszę.

Całościowo odbieram GoW:A dość pozytywnie, przy założeniu, że nie stawia się tutaj za cel porównań z główną trylogią, bo pod względem rozmachu i założeń fabularnych niestety wypada bardzo blado. Położenie większego nacisku na puzzle, niż pompatyczne walki dość mocno mi podpasowało i pomimo bliskiemu skojarzeniu z pierwszym GoW, nie towarzyszyło temu tamtejsze wrażenie "niech ta pieprzona świątynia Pandory w końcu się skończy". Bawiłem się świetnie, singiel co prawda krótki (spory minus, przy drugim podejściu na "new game +" i włączeniem zdobytych artefaktów - raptem kilka godzin), nawet liżąc wszystkie, ograniczone kamerą ściany zajęło mi to nieco powyżej 8h, ale zawsze można sobie przedłużyć rozgrywkę na wyższym poziomie trudności, zdobywaniem pucharów, bądź trybem multi.

God of War to już nierozerwalna historia PlayStation i choć GoW:A nieco żeruje na tym wizerunku, zdecydowanie wpisuje się na listę mocnych tytułów ekskluzywnych dla konsoli Sony. Zapoznanie się z każdą częścią przygód Kratosa traktuję jako swoistą tradycję i konsolowy obowiązek, ale nawet pomijając sentyment i przywiązanie do serii studia Santa Monica, nowy GoW:A potrafi się samodzielnie obronić i niezdecydowanym polecam dla niewątpliwego relaksu przy tv.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #672 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:04:42 pm »
Nie wiem czy tegoroczni maturzysci wiecej na pisemnej z polskiego napisali :lol:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #673 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:09:36 pm »
Też dzisiaj skończyłęm gierkę i w sumie dla mnie to naprawdę solidny szpil tej generacji. Nie chce mi się rozpisywać jak Kert strzelając mikrorecenzję, ale takie 3 grosze swoje dorzucę. Z tego co niektórzy pisali, to finałowa walka im się nie podobała - jak dla mnie była naprawdę świetna i dobrze połączona z "nowymi" sposobami rozgrywki (jak sliding  :P ). Dla mnie dużo lepsza niż walka z Zeusem w trójce. Fabuła tak jak Kert pisał, nie miała tak dużej mocy, ale końcówka jest naprawdę sympatyczna i dobre wprowadzenie do pierwszej cześci GoW ;) Całość fabularna jednak nie specjalnie zachwyca przez pierwsze 3 godziny, potem co nieco karty się odsłaniają, ale też za bardzo nie ma co odkrywać, dlatego sam wątek można by skrócić do jakiś 2h rozgrywki jakby się chciało. Bogusłąw Linda też nie miał chyba za wiele do nagrywania, bo w całej grze to chyba z 6 zdań zostało wypowiedzianych przez Kratosa.
Walka oczywiście nie jest jakaś wymagajaća skilla, ale dla mnie to na plus, bo nie lubię często ginąć w takich gierkach (jak i w żadnej) i lubię grać dla przyjemności, a nie mordować się z gierką podchodząć 20 raz do wyzwania Archimedesa.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Dla mnie porządny szpil i te robaki, które są na początku tworzą taki niesmak torchę, ale jest on chwilowy. Przejście całej gry zajęło mi według licznika 9:21 więc jak dla mnie całkiem nieźle, ścian nie lizałem za to większość "ukrytych" skrzyń (chyba) znalazłem.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 084
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #674 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:10:28 pm »
Szacunek dla Kerta za wypociny. Co do nowego Goda to zdanie mam praktycznie takie same.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #675 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:18:00 pm »
ścian nie lizałem za to większość "ukrytych" skrzyń (chyba) znalazłem.
Jeśli byłeś w stanie dopakować na maksimum paski zdrowia, magii, broni i umiejętności, to możesz uznać, że wszystkie ;)

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #676 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:34:03 pm »
ścian nie lizałem za to większość "ukrytych" skrzyń (chyba) znalazłem.
Jeśli byłeś w stanie dopakować na maksimum paski zdrowia, magii, broni i umiejętności, to możesz uznać, że wszystkie ;)


Paski zycia i magi to dopakowałem i potem zbierałem z tych białych skrzyń Red orby ;p Do dopakowania wszystkiego na max została mi tylko oczy wyroczni :< Ale sam wiem, że parę skrzyń ominąłem, bo się "zagapiłem" i polazłem w złą stornę przez co nie mogłem się już cofnąć by je wziać, a nie chciało mi się ładować od checkpointa.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #677 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:37:11 pm »
Do dopakowania wszystkiego na max została mi tylko oczy wyroczni
?

Oczy wyroczni nie wymagają upgrade'u. Po prostu je dostajemy pod koniec w pełni naładowane.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #678 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:43:37 pm »
Do dopakowania wszystkiego na max została mi tylko oczy wyroczni
?

Oczy wyroczni nie wymagają upgrade'u. Po prostu je dostajemy pod koniec w pełni naładowane.

O to nawet nie wiedziałem :lol: Nie dostałem żadnego pucharka za upgrejd wszystkich, to pewnie zginąłem po dopakowaniu czegoś i potem zapomniałem to dopakować. Strzelam na Tego Orkosa albo na Spowalniacz czasu, bo ostrza były moim priorytetem  :angel:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: God of War: Wstąpienie
« Odpowiedź #679 dnia: Czerwca 08, 2013, 19:52:10 pm »
Kamień Orkosa i Amulet warto dopakować na maksa. Kombinacja: spowolnienie amuletem + atak klonem + ostrza na doładowanym pasku sieje grube zniszczenie.