Autor Wątek: Killzone 3  (Przeczytany 591924 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jaca71

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-11-2008
  • Wiadomości: 130
  • Reputacja: 2
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1240 dnia: Listopada 02, 2010, 14:26:40 pm »
To jak wstępnie oceniasz betę w porównaniu z k2,dużo gałeś? a w 2ke dużo? podobała się?

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1241 dnia: Listopada 02, 2010, 17:50:50 pm »
Co to za granat w 30sek?   To jakaś nowość czy poprostu facet dorobił flarkę w jakimś programie..?

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1242 dnia: Listopada 02, 2010, 19:45:02 pm »

jaca71

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-11-2008
  • Wiadomości: 130
  • Reputacja: 2
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1243 dnia: Listopada 02, 2010, 21:54:38 pm »
Po tym filmiku widze że jest ok,małe różnice nie licząc ciężkiego karabinu bo to jest przegina konkretna ale chyba to zmienią

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1244 dnia: Listopada 03, 2010, 07:22:54 am »
Co to za granat w 30sek?   To jakaś nowość czy poprostu facet dorobił flarkę w jakimś programie..?
Musiał flarkę dorobić, do w grze nie ma takiego granatu.

Po tym filmiku widze że jest ok,małe różnice nie licząc ciężkiego karabinu bo to jest przegina konkretna ale chyba to zmienią
Gość ma nagrany filmik przed patchem, który zwiększa rozrzut broni, między innymi tego ciężkiego karabinu. Teraz bez przycelowania bardzo trudno kogoś załatwić ciągłą serią.

To jak wstępnie oceniasz betę w porównaniu z k2,dużo gałeś? a w 2ke dużo? podobała się?
Są różnice w rozgrywce, przez co diametralnie różni się od K2. Poprzez zmianę systemu respów, trzeba się wyzbyć przyzwyczajeń z K2. Beta, jak to beta, ma na celu znalezienie błędów i wprowadzenie zmian do czasu premiery. Na forum bety twórcy otrzymują naprawdę spore wsparcie od graczy.
Miałem przegrane prawie 500h w K2, ale po tym co widzę w K3, to spędzę z tą grą dużo więcej czasu. :)

jaca71

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-11-2008
  • Wiadomości: 130
  • Reputacja: 2
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1245 dnia: Listopada 03, 2010, 16:52:02 pm »
Ok,dzięki za informacje i nadzieję:)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1246 dnia: Listopada 06, 2010, 11:19:31 am »

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1247 dnia: Listopada 06, 2010, 11:20:14 am »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1248 dnia: Listopada 06, 2010, 13:24:50 pm »
niech tylko framerate poprawią bo tak jak widać na filmiku czasem to sięga on 18-20fps (i grając w bete na serio to czasem przeszkadza) i będzie techniczny masterpeace :)

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1249 dnia: Listopada 08, 2010, 10:24:38 am »
Jak czytam tą analizę, to widzę, że zakup telewizora 2D był dobrą decyzją (zastanawiałem się nad mniejszym 3D a większym 2D). Trzeba z tym poczekac na następna generację.

Mrocz

  • Gość
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1250 dnia: Listopada 08, 2010, 10:34:00 am »
Jak czytam tą analizę, to widzę, że zakup telewizora 2D był dobrą decyzją (zastanawiałem się nad mniejszym 3D a większym 2D). Trzeba z tym poczekac na następna generację.

Ja ciągle uważam, że 3D zainteresuje się kiedy pozbędą się tych durnych okularów... Co mi po 3D jak filmy/grać trzeba w samotnie, albo kupić dla każdego gościa okulary, które tanie nie są :/

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1251 dnia: Listopada 08, 2010, 11:51:31 am »
Jak czytam tą analizę, to widzę, że zakup telewizora 2D był dobrą decyzją (zastanawiałem się nad mniejszym 3D a większym 2D). Trzeba z tym poczekac na następna generację.

Ja ciągle uważam, że 3D zainteresuje się kiedy pozbędą się tych durnych okularów... Co mi po 3D jak filmy/grać trzeba w samotnie, albo kupić dla każdego gościa okulary, które tanie nie są :/
Nie wiem jak ty, ale ja gry zazwyczaj przechodzę samotnie. To chyba normalne? ... a może tylko ja tak mam i powininem zarzucić obrazek:

Mrocz

  • Gość
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1252 dnia: Listopada 08, 2010, 12:09:20 pm »
Nie wiem jak ty, ale ja gry zazwyczaj przechodzę samotnie. To chyba normalne? ... a może tylko ja tak mam i powininem zarzucić obrazek:

W sumie, tutaj zwracałem się bardziej w kierunku filmów... Odruchowo dorzuciłem wzmiankę o grach... Jednak co do gier, no cóż, widać, że generację za wcześnie z tym ruszyli.

Mantis

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 29-06-2006
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja: 3
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1253 dnia: Listopada 08, 2010, 12:42:37 pm »
Chłopaki z Holandii upierali się, że Killzone 3 w 2d i 3d będzie wyglądać identycznie. Jak dla mnie jest to bzdura, może się wydawać, że poziom wykonania jest podobny, ale ile w tym prawdy? Za grosz. Inna jednak sprawa, że Killzone 3 w 2d i to w multi prezentuje się fenomenalnie i mam nadzieje, że w singlu będzie jeszcze lepiej, ale tu znowu GG twierdzi, że multi i single wyglądają identycznie. A moim zdaniem nie da się osiągnąć tego samego poziomu w obu trybach rozgrywki, dla tego ciągle mam wrażenie, że stracimy na tym my gracze rządni genialnej oprawy w Killzone 3. Na pewno będzie to przepiękna gra, ale jakoś wolałbym jakby padły słowa - "3d dla nas jest ważne, ale to tylko dodatek, a i nie możliwe jest aby w multi grafa była tak dobra jak w singlu, ponieważ w kampanii dla pojedynczego gracza mamy zamiar wycisnąć dosłownie wszystkie soki z ps3."

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1254 dnia: Listopada 08, 2010, 13:00:54 pm »
Bedzie wygladal identycznie, po prostu rozdzielczosc alpha textures i samej gry bedzie o polowe zmniejszona.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1255 dnia: Listopada 08, 2010, 13:27:24 pm »
Nie rozumiem problemu Mantis - w żadnej grze wprowadzenie 3D nie oznacza pogorszenia trybu 2D. Będzie on wyglądał na ile konsola i umiejętności develepera pozwalają - nie ma tu cięć w dół, żeby 2D i 3D wyglądały identycznie. To absurdalne. Potwierdzają to relacje z pokazów (np. Motorstorm 3) - każda w trybie 3D wygląda gorzej niż 2D.

Mantis

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 29-06-2006
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja: 3
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1256 dnia: Listopada 08, 2010, 15:30:29 pm »
Też tak myślałem, że nigdy grafa 3d nie będzie ciągnąć 2d w dół. Ale jak czytałem wywiad z GG, to dają do zrozumienia, że priorytetem jest taka sama grafa w 3d i 2d. Mniej więcej ja to odebrałem tak:

-Dobra to robimy Killzone 3, ale pamiętajcie, że ma wyglądać identycznie w 3d i 2d.
-Ale szefie ja tutaj dałbym więcej detali, lepsze tekstury...
-Nie da rady, bo nie wyrobi się tego w 3d.
-Dobra szefie, ale znalazłem sposób jakby to obejść.
-No i super.
-Niemniej dzięki temu mogłoby być jeszcze więcej detali w 2d.
-Nie może, bo musi być identycznie.


prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1257 dnia: Listopada 09, 2010, 09:17:47 am »
To taka marketingowa gadka - nie chcą wprost powiedzieć, że tryb 3D będzie zubożony graficznie. Masz przecież analizy technicze na dowód, więc nie ma tu żadnych wątpliwości. I tak będzie z każdą grą, przynajmniej w tej generacji imo (w przyszłej pewnie wsadzą w konsole odobny procesor do obródki 3D).

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1258 dnia: Listopada 14, 2010, 07:38:07 am »
GG o historii w K3:
http://www.vg247.com/2010/11/13/the-story-has-been-considerably-ramped-up-in-killzone-3-says-guerrilla/

Cytuj
Killzone 3’s senior producer Steven Ter Heide has said the story this time around has been “considerably ramped up” when comparing KZ3 to the other entries in the series.

Speaking with D’toid, Ter Heide even touched a bit on the civil war going in with the Helghast.

“The thing about Killzone’s storyline is that while it always takes a backseat to the action, you can learn a lot about its universe by carefully reading between the lines,” said Ter Heide. “When you listen to all the bits of Helghast dialogue in the previous game, for instance, it’s clear that they don’t consider themselves villains at all. From their perspective it’s the ISA pursuing the aggressive imperialist policy; they’re just defending Helghast interests.

“That said, we’ve considerably ramped up the pace of the story for Killzone 3. We will show more of the Helghast side, their motivations and background. With Visari out of the picture, several potential successors are vying for control of the Helghast Council. Meanwhile, the remnants of the ISA invasion force want to get off the planet before their window of opportunity closes. These story arcs converge for an explosive finale.”

Guerrilla boss Herman Hulst said previously the team was “weaving a story that has more shades of gray than the trite representation of ‘good vs. evil”, and that the Helghast still has some “humanity left in them”.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1259 dnia: Listopada 14, 2010, 11:43:58 am »
Killzone 3 removes the 'lag' but keeps the 'weight'
http://www.destructoid.com/killzone-3-removes-the-lag-but-keeps-the-weight--187702.phtml

Cytuj
"Controls are very important and have been quite the challenge," he says. "There still is some confusion about the ‘weighty’ feel and lag. Those two things are different. We removed the lag completely. This means that when you press a button or move a stick, things happen. This is instantaneous, as it should be. This was a problem with Killzone 2 that we in part remedied with a patch.

"The weighty feel and skill required to pull of shots comes from things like animation and weapon setup with things like recoil. We are carefully balancing the weapons so each retains its properties and plays into people’s preferences. We’re not done yet, and part of why we do a public beta is to get more feedback on top of all of the playtesting we have already done.

"Fine-tuning this will go on for a while as it’s very important to get that right feeling. We’re looking for something that is easy to get into, and takes skill to master."

Ohtar

  • Gość
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1260 dnia: Listopada 14, 2010, 12:18:38 pm »
Killzone 3 removes the 'lag' but keeps the 'weight'
http://www.destructoid.com/killzone-3-removes-the-lag-but-keeps-the-weight--187702.phtml

Cytuj
"Controls are very important and have been quite the challenge," he says. "There still is some confusion about the ‘weighty’ feel and lag. Those two things are different. We removed the lag completely. This means that when you press a button or move a stick, things happen. This is instantaneous, as it should be. This was a problem with Killzone 2 that we in part remedied with a patch.

"The weighty feel and skill required to pull of shots comes from things like animation and weapon setup with things like recoil. We are carefully balancing the weapons so each retains its properties and plays into people’s preferences. We’re not done yet, and part of why we do a public beta is to get more feedback on top of all of the playtesting we have already done.

"Fine-tuning this will go on for a while as it’s very important to get that right feeling. We’re looking for something that is easy to get into, and takes skill to master."

I dobrze. Szkoda tylko, że animacje przeładowania są szybsze. Mi w KZ2 tylko te opóźnienie przeszkadzało.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18

lupinator

  • Gość
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1262 dnia: Listopada 17, 2010, 19:58:15 pm »
Nie chciało mnie coś połączyć z netem więc odpaliłem dwa mecze z botami i było bardzo kiepsko. Grafika ziarnista do potęgi entej, wszystko rusza się dziwnie, ospale, sterowanie oczywiście trzeba sobie zmieniać bo idioci sami nie nastawią takiego jak wszędzie na default plus framerate gorszy niż w Medal of Honor. Na chwilę obecną dziękuję.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1263 dnia: Listopada 20, 2010, 13:08:02 pm »
KZ3 MP Beta is available on Indian PlayStation Store for FREE

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413598&page=4

Radzilbym sie pospieszyc!

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1264 dnia: Listopada 20, 2010, 13:11:12 pm »
I tak oto podwaja się liczba użytkowników indyjskiego PSN  :lol:

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1265 dnia: Listopada 20, 2010, 13:16:42 pm »
Dane wpisujemy kompletnie randomowe, psn indyjski ich nie sprawdza ;], potem wchodzimy w sekcje psn+ i sciagamy KZ 3 - nadal dziala, wlasnie zaczalem sciagac.

Ohtar

  • Gość
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1266 dnia: Listopada 20, 2010, 13:18:31 pm »
To gramy dziś wieczorkiem? :]

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1267 dnia: Listopada 20, 2010, 13:23:59 pm »
To gramy dziś wieczorkiem? :]
No jasne :p, a po co niby sciagam? :P

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1268 dnia: Listopada 20, 2010, 13:31:20 pm »
KKRT byś się nie zdziwił grafiką,beta chodzi tragicznie, a wg eurogamera miejscami nawet w 16fps na otwartych przestrzeniach w śnieżnej mapie. Ja w betkę bardzo długo grałem i nie licząc tych fpsów jest na serio miodzio :)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1269 dnia: Listopada 20, 2010, 13:34:52 pm »
KKRT byś się nie zdziwił grafiką,beta chodzi tragicznie
Widzialem gameplaye i direct feedy, grafika jest genialna, teraz sobie po prostu w nia pogram i sprawdze czy woda reaguje na strzaly ;p

Wiadomość scalona: Listopada 20, 2010, 13:45:34 pm
Ponoc juz nie dziala ;], kto sie zalapal? :>
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2010, 13:45:34 pm wysłana przez KKRT »

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1270 dnia: Listopada 20, 2010, 14:21:54 pm »
A nie chce mi sie bawić w to, zwłaszcza ze mam tak mułowaty internet ze pewnie sie już nie załapie.

elfor

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 19-11-2007
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 4
  • Wór 1000 Team
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1271 dnia: Listopada 20, 2010, 14:54:27 pm »
ja sie zalapalem :D

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1272 dnia: Listopada 20, 2010, 15:06:31 pm »
ja sie zalapalem :D
Licze na obszerne sprawozdanie jak gierka sie sprawuje, a co najwazniejsze czy nie nudzi tak jak BO

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1273 dnia: Listopada 20, 2010, 16:00:27 pm »
Widzialem gameplaye i direct feedy, grafika jest genialna, teraz sobie po prostu w nia pogram i sprawdze czy woda reaguje na strzaly ;p
W becie nie. :P
Największą wadą bety jeśli chodzi o sprawy techniczne to jest ten framerate, ale są zapewnienia od twórców, że będzie solidne 30 klatek i nic poniżej.

A, że ma parę rzeczy do poprawy jeśli chodzi o gameplay, to inna sprawa. ;)

Ohtar

  • Gość
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1274 dnia: Listopada 20, 2010, 20:00:13 pm »
Strasznie słabo z ilością klatek. Ale oprócz tego gra mi się generalnie podoba. Strzelanie sprawia frajdę większą nawet niż w BC2.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1275 dnia: Listopada 22, 2010, 07:45:33 am »
Strasznie słabo z ilością klatek. Ale oprócz tego gra mi się generalnie podoba. Strzelanie sprawia frajdę większą nawet niż w BC2.
no bez przesady :o

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1276 dnia: Listopada 22, 2010, 16:45:33 pm »
Dobra czekam na Wasze opinie (multi mnie interesuje). Ostatnia nadzieja na grywalny FPS w multi...

jaca71

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-11-2008
  • Wiadomości: 130
  • Reputacja: 2
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1277 dnia: Listopada 22, 2010, 19:51:03 pm »
Grywalna jest,3 godziny dopiero pograłem.Sterowanie dla mnie bardzo ok,złapałem w moment,nie będzie płaczu że ktoś grać nie potrafi bo za ciężko(chyba że tylko cody toleruje).Za mało grałem żeby oceniać tak że to pierwsze wrażenia.Gra się bardzo fajnie,grafika i dźwięk lepsze niż w 2ce(framerate wiadomo ale pewnie poprawią,chociaż tragedii nie ma),mapy super,mechy czy exo na 1y rzut oka przegięte,ale cholera wie,za to to bardzo fajne urozmaicenie(ale ja lubie bc2 i pojazdy tak że rozumiecie),jet packi i emp dla mnie super pomysł.Jednego mi tylko bardzo brakuje,drużynowej gry,rzucania spawnów może nie być,ale brak team leadera powoduje że po prostu każdy biega sam i stuka.Może to zmienią,rozumiem że rzucanie spawnów wywalili żeby nie było oblężenia bazy,ale team leader mógłby i moim zdaniem powinien zostać.On by bankowo nie powodował oblężeń jak w k2,zdechnie to musi doczłapać tam znowu.Może to zmienią,może chociaż w klanach,oby bo szkoda gry i potencjału.O balansie nic nie mówię bo nie wiem

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1278 dnia: Listopada 22, 2010, 20:27:50 pm »
Mam niepoważne ale bardzo męczące mnie pytanie, kierowane do ludzi grających w betę.
Obejrzałem sobie gameplay z jetpackiem i niesamowicie mnie kusi żeby sprawdzić czy można nim wylądować na latającym bocie, a później z niego prowadzić ostrzał.. Chciałem to sprawdzić w lutym, ale nie wytrzymam.
Mógłby to ktoś przetestować?  :P

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 3
« Odpowiedź #1279 dnia: Listopada 22, 2010, 20:40:35 pm »
Nie da się.
Raz, że latający bot jest całkiem wysoko, dwa, że szybko go ktoś załatwi, trzy, często robi uniki. :P