Logo wygląda, jakby ta postać po lewej połknęła żabę.
Czy to ta sama historia tylko ulepszona, czy to zupełnie inna gra ? A może łatwiej tak, kupować XIII czy czekać na x2 ?Kontynuacja.
Czy to ta sama historia tylko ulepszona, czy to zupełnie inna gra ? A może łatwiej tak, kupować XIII czy czekać na x2 ?
To chyba oczywiste, że kontynuacja będzie spoilować poprzedzającą ją część :roll:Czy to ta sama historia tylko ulepszona, czy to zupełnie inna gra ? A może łatwiej tak, kupować XIII czy czekać na x2 ?
Biorąc pod uwagę jak tanie jest FFXIII teraz to łykaj, fajne 60h a system walki najlepszy ze wszystkich części.
Btw, może dopisać w pierwszy poście, że trailer zawiera mega spoiler do zakończenia gry? :roll:
* XIII-2's story begins in Gran Pulse after the ending of XIII.
* The story will feel like it expands out from the after story that was included in the booklet with Xbox 360's Final Fantasy XIII International.
* Outside of Lightning, other characters will appear in the game in unexpected forms. Some will see major changes.
* XIII-2 is a full sequel. You'll learn some of the things that took place in the background scenes of XIII.
* The story will be more dark and mysterious than XIII's.
* The story will focus on the goddess Etro.
* The game will not have the pop feel of Final Fantasy X-2 (I think this means no dancing Lightning booooo)
* The battle system will be an evolved form of XIII's ATB system.
* They're listening to opinions both inside and outside of Square Enix and from outside of Japan regarding characters, story and interface.
* There may be a difficulty setting.
* XIII-2's story begins in Gran Pulse after the ending of XIII.Fuck, trzeba będzie wcześniej zaliczyć tą XIII.
* XIII-2 is a full sequel. You'll learn some of the things that took place in the background scenes of XIII.
Mamy krótką, ale istotną wiadomość dla wszystkich fanów Final Fantasy XIII. Twórcy gry, Yoshinori Kitase i Motomu Toriyama, oznajmili na łamach magazynu Famitsu, że osoby, które zachowają na dyskach twardych swoich konsol zapisane stany gry z „trzynastki”, będą mogły liczyć na bliżej nieokreśloną gratyfikację w momencie nabycia i uruchomienia bezpośredniej kontynuacji gry, czyli Final Fantasy XIII-2.
Niestety, szczegóły tej kwestii nie zostały objaśnione. Mając jednak na uwadze dotychczasowe akcje tego rodzaju (choćby w kontekście serii Mass Effect), możemy spodziewać się nawiązań fabularnych (m.in. do składu drużyny), zmian w świecie gry lub też dostępu do specjalnych przedmiotów. Niewykluczona jest także możliwość przeniesienia przynajmniej niektórych statystyk. Pamiętajcie jednak, że to jedynie domysły, które nie muszą mieć zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością.
Mając jednak na uwadze dotychczasowe akcje tego rodzaju (choćby w kontekście serii Mass Effect), możemy spodziewać się nawiązań fabularnych (m.in. do składu drużyny), zmian w świecie gry
Krap na miarę X-2?Dlaczemu?
(http://i.imgur.com/HfkbEs.jpg) (http://imgur.com/HfkbE.jpg)
Parasajta
In a previous interview, you may remember that members from the Final Fantasy XIII development made a most infamous comment, claiming that making towns in high definition games was "very hard."
Speaking to RPGSite at E3 2011, Final Fantasy XIII-2 director Motomu Toriyama shared some more details regarding this common criticism, as well as what their plans were to improve on that issue.
When asked if we could possibily see towns similar to those in games like Final Fantasy VII through IX, Toriyama said, "we did take it seriously that there was a huge criticism over no towns—we know people didn’t like it and so we took that and have towns in the new one." He went on to describe the type of things that will be in said towns, such as shops, and exploration.
However, Toriyama then went on to say, "I think if we created towns in the same way as we did for Final Fantasy VII-IX, it would be quite boring, and so it is very difficult." His reasoning was that, in XIII-2, they added an AI for every NPC in the game, which allows them to act on their own within the environment. He says it's a "quite different type of town you would find in a Final Fantasy game."
Final Fantasy XIII-2 Producer and Director Motomu Toriyama has revealed that Rockstar's blockbuster open-world cowboy title Red Dead Redemption has been an inspiration to the development team behind the upcoming Final Fantasy XIII-2.
Speaking to RPG Site at E3 2011, Toriyama first bought up Red Dead Redemption when questioned about the nature of the side quests in the upcoming Final Fantasy sequel, simply stating that "there are more side missions a bit like in Red Dead Redemption."
Pressed for more information, Toriyama went on to elaborate on exactly what aspects of the game most influenced the FF13-2 development team and why. "Among the millions of games that came out last year, Red Dead Redemption was adored by a lot of Japanese developers, including ourselves," he told us. "Our game is not as open-field as that game, obviously. We did take some inspirations, however. For example, missions can happen anywhere rather than having to go to a certain shrine, or base or something, and that’s from them. In this game you see lots and lots of chocobos and you can ride them. The kind of feeling you get as you ride the chocobo, it’s a bit like the way you ride a horse. It’s a really refreshing feel good experience, and that’s one thing we learned from the game."
Ten sam system co w XIII + jakieś QTE......TAAAAAAK!Fixed :P
Ten sam system co w XIII + jakieś QTE......TAAAAAAK!Fixed :P
A co było dobrego w tym systemie, mógłbym prosić o jakieś konkrety?Praktycznie wszystko. Paradigm, łamanie gardy, sensowne wykorzystanie summonów, dynamika.
Dla mnie to był najgorszy system w historii FF.
A co było dobrego w tym systemie, mógłbym prosić o jakieś konkrety?Praktycznie wszystko. Paradigrim, łamanie gardy, sensowne wykorzystanie summonów, dynamika.
Dla mnie to był najgorszy system w historii FF.
Znaczy dynamika chyba tylko w tym względzie że postacie po ekranie skakały.To plus fakt, że trzeba było się uwijać z wyborem komend.
Biorąc pod uwagę dynamikę taktyki to był zamulony jak nigdy, starcia trwały wieki, a co najmniej dwa razy dłużej niż zawsze - najpierw do stagera, potem energia.Czy to minus? Moim zdaniem nie. Wręcz przeciwnie. Mnie w takim FF10 drażniło, że bossowie padali po kilku turach. Idę na ostatniego bossa, a walka kończy się po dwóch minutach.
Był także największym samograjem - nie miałeś takiej kontroli nad walką jak wcześniej, konsola grała sama dwiema postaciami, ty im tylko zmieniałeś postawyA jak wyglądały walki w FF8. Przykasowany Squall, skip kolejek innych postaci i jedziemy z limicikiem. Jak Squall miał odpowiednie statsy to i nawet skipować nie trzeba było. Decyzje gracza podczas walki zostały ograniczone do wciśnięcia 2x trójkąta i 1x iksa. Resztę robił za ciebie Squall i konsola :) Samograj większy niż w FF13.
a summonów wykorzystanie było tak sensowne, że najsensowniej było tych summonów w walce nie wykorzystywaćSummony są na pewno lepiej zrobione niz w FF7,8,9, gdzie przeważnie wzywało się je raz, mówiło WOW i do zobaczenia. Tak więc źle nie jest, a moim zdaniem jest nawet dobrze, bo dodano im więcej umiejętności, dwa tryby walki i można w miarę je kontrolować :)
CytujBiorąc pod uwagę dynamikę taktyki to był zamulony jak nigdy, starcia trwały wieki, a co najmniej dwa razy dłużej niż zawsze - najpierw do stagera, potem energia.Czy to minus? Moim zdaniem nie. Wręcz przeciwnie.
CytujBył także największym samograjem - nie miałeś takiej kontroli nad walką jak wcześniej, konsola grała sama dwiema postaciami, ty im tylko zmieniałeś postawyA jak wyglądały walki w FF8. Przykasowany Squall, skip kolejek innych postaci i jedziemy z limicikiem. Jak Squall miał odpowiednie statsy to i nawet skipować nie trzeba było. Decyzje gracza podczas walki zostały ograniczone do wciśnięcia 2x trójkąta i 1x iksa.
A moim zdaniem tak. Walka z losowymi przeciwnikami trwały za długo. Gdyby to jeszcze było wyzwanie jakieś, ale nie, były banalne. Po prostu trwały długo. Dodając do tego że na każdym z tych słabych liniowych poziomów musieliśmy takich walk stoczyć dziesiątki, gra nużyła strasznie.Czy losowe walki trwały długo? U mnie trwały zwykle max. 30 sekund. Porównując z czasem walk w innych FF jest to jednak dużo krócej. Poza tym walki w starych Final też nie były specjalnie wymagające. Walka i mozolne wybieranie tych samych komend. Co do liniowości i częstotliwości walk, to gry z SMT też są liniowe, walki zdarzają się co tam kilka sekund i nie przeszkodziło im to w staniu się grami kultowymi. Jeszcze jedno - wolę liniowe korytarze w FF13 jeśli są uzasadanione fabularne i wyglądają ciekawie niż pseudo mapę świata ze śmiesznym ludzikiem gigantem i ,,opcjonalnymi" miejscówkami, które i tak musimy odwiedzić, żeby grę popchnąć do przodu. Powiedzmy sobie szczerze - FF nigdy nie było Oblivionem.
Zwłaszcza że grania w tym mało, bo praktycznie każdego pokonywało się tak samo. Więc leżałem na kanapie trzymałem pada jedną reką walka -> napierdlanie x -> kierunek do góry (bo na boki i tak się nie dało iść) -> następna walka-> powtarzaj kilkadziesiąt godzin.Mam rozumieć, że używałeś autobattle. Ja z niego nie korzystałem i musiałem używać wszystkich przycisków na padzie. Na granie jedną ręką nie mogłem sobie pozwolić :)
Najsmutniejsze w tym wszystkim że tzw. prasa branżowa spuszczała się nad tym system, no ale jak przeciętnie recenzent gra pół godziny i bierze się do pisania to pewnie nie zdążyło ich znużyć.Jeden z nielicznych przypadków, w którym prasa branżowa się nie pomyliła :)
Tam przynajmniej sterowałeś innymi postaciami, więc jak niby tam mógł być większy samograj niż w XIII?Powtórzę się. Brak kontroli nad całym party nie można traktować jako wadę. Rozwiązanie to stosuje się również w innych jrpg.
Zupełny brak poprowadzenia postacii w kierunku w którym chcemy, w piątce sie dało teraz niestety seria się cofa w rozwoju i to z coraz większym tempem.Jeśli chodzi o system rozwoju postaci to fakt, tu SE trochę zawiodło. Nie pierwszy raz zresztą. Podobnie było w FF8 i FF12. Mam nadzieję, że w FF 13-2 będzie lepiej.
Tak samo dante przecież było zawsze kilkanaście pobocznych lokacji z dodatkowymi bossami/podziemiami/summonami a nawet postaciami do drużynyW ,,kupie" to wygląda na dużo. Rozbij to jednak na poszczególne części i już wcale tego tak wiele nie ma. Na takim Gran Pulse jest więcej do roboty niż w FF8 czy FF9.
w XIII każdy walczy tak samo, nie mogę sobie przypomnieć czym i jak walczyły poszczególne postacii w trzynastce za to doskonale pamiętam Dragon Knighta z czwórki, możliwość totalnej customizacji w piątce i całą gamę róznych postaci z 6,7,8,9 z ich atakami, brońmi i summonami.Ja tam pamiętam, nawet bardzo :)
CytujTak samo dante przecież było zawsze kilkanaście pobocznych lokacji z dodatkowymi bossami/podziemiami/summonami a nawet postaciami do drużynyW ,,kupie" to wygląda na dużo. Rozbij to jednak na poszczególne części i już wcale tego tak wiele nie ma. Na takim Gran Pulse jest więcej do roboty niż w FF8 czy FF9.
KOLEGO BEZ ŻARTÓWDobra. Mogliśmy pograć w karty i odwiedzić Deep Sea Research Center, bu ubić Ultimę czy zdobyć dwa opcjonalne GF. Dużo? Nie. Reszta to chodzenie po prymitywnej mapie i miastach, które budową nie różniły praktycznie niczym od korytarzy w trzynastce. Korytarz, rozgałęzienie, wybieramy prawo lub lewo, dalej korytarz.
W VIII mogliśmy chociażby pograć w karty, o wszystkim co związane z eksploracją świata nie wspominając. A co takiego można porobić na Gran Pulse? Powybijać stworki i pojeździć na chocobosie?
KOLEGO BEZ ŻARTÓWDobra. Mogliśmy pograć w karty i odwiedzić Deep Sea Research Center, bu ubić Ultimę czy zdobyć dwa opcjonalne GF. Dużo? Nie. Reszta to chodzenie po prymitywnej mapie i miastach, które budową nie różniły praktycznie niczym od korytarzy w trzynastce. Korytarz, rozgałęzienie, wybieramy prawo lub lewo, dalej korytarz.
W VIII mogliśmy chociażby pograć w karty, o wszystkim co związane z eksploracją świata nie wspominając. A co takiego można porobić na Gran Pulse? Powybijać stworki i pojeździć na chocobosie?
No i widzisz, zaczyna docierać.Nie zrozumiałeś mnie, ale ok, nieważne.
Nikt nie zaprzecza że w poprzednich finalach były rynienkowe poziomy,Widzę, że zaczyna docierać :P
ale oprócz tego mogliśmy chociażby też:Osobno proszę.
pograć w mini gry (zazwyczaj rozbudowane, jak karty, blitzball)
swobodnie zwiedzać świat gry (mapa, której w ogóle w XIII nie ma)Który był fatalnie zaprojektowaną, umowną teksturą, prowadzącą nas do miejsc, które i tak musieliśmy odwiedzić.
pochodzić po miastach (prymitywne? Tak jak Gran Pulse)Pochodzić po rynnach. Jeśli chodzi nieobecność miasto - rynien w trzynastce to tak jak pisałem, jest to uzasadnione fabularnie i mi pasuje.
zdobyć opcjonalne moce i ekwipunekTylko tu się zgodzę.
I poza tym i innymi rzeczami chodziliśmy także po liniowych korytarzach oraz mniejszych i większych lokacjach i rozwalaliśmy stwory (czyli to co mamy na Gran Pulse), które i tak były sporo ciekawsze w poprzednich odslonach niż w XIII.Kwestia gustu.
Na takim Gran Pulse jest więcej do roboty niż w FF8 czy FF9.
Odwracasz kota ogonem. Napisałeś:No i wg. ciebie to jest odwracanie kota ogonem.Na takim Gran Pulse jest więcej do roboty niż w FF8 czy FF9.
Więc wymieniłem po kilka istotnych rzeczy które można było robić w FF8 których nie można zrobić na Gran Pulse (ani w całym FFXIII). Więc jeśli dalej upierasz się przy swoim to zamiast wyrażać opinie lepiej zacznij wymieniać te wszystkie czynności do robienia których mamy niby więcej na Gran Pulse niż w całym FF8 czy FF9.
zamiast wyrażać opinie lepiej zacznij wymieniać te wszystkie czynności do robienia których mamy niby więcej na Gran Pulse niż w całym FF8 czy FF9.Ubicie wszystkich potworów zajmie ci więcej czasu niż odblokowanie dwóch GF w FF8 (max. trzy godzinki roboty). Zajmie ci to też więcej czasu niż skakanie na skakance, branie udziału w ,,wyścigach ulicznych" czy złapanie wszystkich żab w FF9. Nie mówiąc już o tym, że jest to po prostu ciekawsze (szczególnie w zestawieniu z gierkami z FF9)
Cytujzamiast wyrażać opinie lepiej zacznij wymieniać te wszystkie czynności do robienia których mamy niby więcej na Gran Pulse niż w całym FF8 czy FF9.Ubicie wszystkich potworów zajmie ci więcej czasu niż odblokowanie dwóch GF w FF8 (max. trzy godzinki roboty). Zajmie ci to też więcej czasu niż skakanie na skakance, branie udziału w ,,wyścigach ulicznych" czy złapanie wszystkich żab w FF9.
Czyli jednak. Jedyne co można robić w FFXIII to siekać potworki. Spory krok w tył w porownaniu do zróżnicowania poprzednich części.Za to skakanie na skakance to krok milowy jeśli chodzi o mini gierki w FF.
A to ciekawe. Jak wybiłem wszystkie gatunki na GP miałem nabite 75 godzin.Singiel pęka w okoł 45 godzin, czyli zostaje 30 godzin na misje poboczne. Mało to nie jest. W moim przypadku też było coś koło tego.
Na wymasterowaniu poprzednich części spędziłem pewnie dłuższy czas i o wiele ciekawiej (wystarczy chociażby porównać do huntów w FFXII gdzie mieliśmy niby gildie, questy i zlecenia na potwory które trzeba było wytropić, tu po prostu siekasz jednego po drugim).FF12 można porównać do każdej części FF i pod względem rozbudowania wygra z każdą z nich. Nie tylko z FF13.
W FFXIII bronie dla wszystkich zdobywa się - uwaga - farmiąc godzinami jednego tego samego stwora licząc na losowy loot. No kur**, nudniej być nie może.Nuda to pojęcie względne. Jednych takie coś bawi, innych nie.
Mi na tym zeszło dodatkowe pewnie z 15 godzin powtarzania w kółko tego samego. Dłużej nie znaczy lepiej, jeżeli to dłużej sprowadza się do wykonywania w kółko jednej i tej samej czynności.To samo tyczy się słowa ,,różnorodnie" (gierki w FF9)
Manipulujesz z tą skakanką - zestawiasz jakąś marginalną minigierkę do walk w FFXIII. W FFIX też mozna było siekać potworki jak w 13, ale oprócz tego było miałeś jeszcze sporo innych rzeczy do zrobienia.Problem jest taki, że wszystkie mini gierki w FF9 są marginalne. Skakanka, żaby, biegi i karty. Pretensje o to możesz mieć do SE.
Takie karty w VIII były świetne, a nikt nie kazał się w nie zagłębiać. W FFXIII żadnego wyboru nie masz. W porównaniu do po przednich części trzynastka jest pusta. I to jest jej największy problem.A czy trzynastka każe się komuś zagłębiać w ubijanie potworów? Nie. Czyli są to zadania poboczne. Czy ubijanie potworów jest gorsze niż karty? Nie. Czy są gracze, którym sprawia to przyjemność? Są. Czy są gracze, którzy gdzieś mają karty i wolą ubić sobie potwora. Są. Jeśli FF13 jest pusty to pusta jest również ósemka i dziewiątka.
Manipulujesz z tą skakanką - zestawiasz jakąś marginalną minigierkę do walk w FFXIII. W FFIX też mozna było siekać potworki jak w 13, ale oprócz tego było miałeś jeszcze sporo innych rzeczy do zrobienia.Problem jest taki, że wszystkie mini gierki w FF9 są marginalne. Skakanka, żaby, biegi i karty. Pretensje o to możesz mieć do SE.
CytujTakie karty w VIII były świetne, a nikt nie kazał się w nie zagłębiać. W FFXIII żadnego wyboru nie masz. W porównaniu do po przednich części trzynastka jest pusta. I to jest jej największy problem.A czy trzynastka każe się komuś zagłębiać w ubijanie potworów? Nie. Czyli są to zadania poboczne. Czy ubijanie potworów jest gorsze niż karty? Nie. Czy są gracze, którym sprawia to przyjemność? Są. Czy są gracze, którzy gdzieś mają karty i wolą ubić sobie potwora. Są. Jeśli FF13 jest pusty to pusta jest również ósemka i dziewiątka.
Jak ktoś chce turn-based bzdety niech idzie pograć w Lost Odyssey - system walki był taki nudny, że nie skończyłem gry. FFXIII ma wraz z RoF jeden z najlepszych systemów walki jRPG obecnej generacji, żadnych faili typu Atelier Rorona, czy Tales of.Co prawda nie grałem jeszcze ani w jedną, ani w drugą pozycję, ale system który uniemożliwia przejęcie kontroli nad dowolnym członkiem drużyny, a tak jest w FFXIII, zwyczajnie ssie. W Star Ocean jakoś nie ma z tym problemu.
@el becetolIm więcej rzeczy do zrobienia tym lepiej chyba, nie? O ile skakanki i żaby w IX to były popierdółki, tak zabawa z czokobosami w szukanie skarbów i Tetra Master były cholernie wciągające. Tak samo zdobywanie "ostatecznego" ekwipunku (nie wiem jak z tym jest w XIII), summonów czy technik specjalnych, a co się z tym wiąże wszelakie wesołe miasteczka, areny walki, parzenia kurczaków, wyścigi, blitzballe itd. Co z tego "zostało" w trzynastce? Prawie nic?
Tylko są urozmaicenia i UROZMAiCENIA. Jeśli dla ciebie obecność skakanki i łapania żab (które i tak nie są dostepne przez całą grę) jest powodem, dla którego FF 9 jest lepszy od FF13, to no comment :lol:
Najprawdobodobniej gre kupie w dniu premiery, po materialach którymi karmią nas panowie z SE nie ma się do czego przyczepić, jedynie muzyka wydaje mi się dość dziwaczna.
Mam rozumiec ze wywnioskowales to po tym co widzielismy w pierwszej odslonie tak ? Jeśli chodzi zaś o mnie to wlasnie brakowało mi tejże postaci grywalnej, po resztą jeśli by sie przyjrzeć blizej to nasza opowieść jest nie banalna, Sarah która przezyla kryzys po stracie swoiej siostry, nie przyjmuję do wiadomośći że umarla, rozpaczliwie poszukując jej, uwież mi więzy rodzinne potrafią byc na tyle silne aby pozostawić ślad na psychice. Jesli SE dobże to wykorzysta mozemy dostać naprawdę dramatyczna historię.Najprawdobodobniej gre kupie w dniu premiery, po materialach którymi karmią nas panowie z SE nie ma się do czego przyczepić, jedynie muzyka wydaje mi się dość dziwaczna.
Tak, pomijając fakt, że główną bohaterką będzie największa pierdoła pierwowzoru, to nie ma się do czego przyczepić...
Chociaż pewnie i tak kupię wydanie limitowane...
Mam rozumiec ze wywnioskowales to po tym co widzielismy w pierwszej odslonie tak ? Jeśli chodzi zaś o mnie to wlasnie brakowało mi tejże postaci grywalnej, po resztą jeśli by sie przyjrzeć blizej to nasza opowieść jest nie banalna, Sarah która przezyla kryzys po stracie swoiej siostry, nie przyjmuję do wiadomośći że umarla, rozpaczliwie poszukując jej, uwież mi więzy rodzinne potrafią byc na tyle silne aby pozostawić ślad na psychice. Jesli SE dobże to wykorzysta mozemy dostać naprawdę dramatyczna historię.
W podstawce też tak było, więc to żadna zmiana.
Ten boss na filmikach kojarzy mi się z tym wielkim jak góra potworem, który dorzucał wyzwania w dodatkowych misjach...Też mi się wydaje, że to on.
Nowy trailer (od połowy są nowe urywki z gry):Oby tylko grafika i system walki (w tej właśnie kolejności) nie były po raz kolejny głównymi atutami gry.
Finally an official release date for NA has been revealed, announced by assistant PR Manager of Square Enix on twitter:
"FINAL FANTASY XIII-2 is slated for a January 2012 release for North America. Be excited!"
Oby w EU też wyszło w styczniu. DanceByłoby fajnie.
PPE EXCLUSIVE: Final Fantasy XIII-2, cz. 1Dobre. Już się premiery nie mogę doczekać. :angel:
http://www.ppe.pl/news-9523-PPE_EXCLUSIVE_Final_Fantasy_XIII2_cz_1.html
Wywiad, nowe info oraz screeny.
The FINAL FANTASY XIII-2 Fan Meeting took place earlier today, and with it comes a small bit of new information.
Fans were able to sample the latest build of the game, although it seems the demo focused on the exact same Bresha Ruins location from the E3 demo. Several tweaks have been made since then, however, including the addition of possible Normal/Easy modes, and changes to the Battle Results screen.
Speaking in a roundtable discussion, the development staff shared some interesting details with everyone. FINAL FANTASY XIII-2 has been in development for around 1 and 1/2 years. Decisions to go ahead with the sequel were made not long after the North American and European launches of FINAL FANTASY XIII. As for a release date, that information should hopefully be shared at TGS, along with the possibility of a Limited Edition version.
In story news, Motomu Toriyama says that Snow will indeed make an appearance in the game, although he has yet to marry Serah, he jokes. Not to worry, however, as he will debut at TGS. There will also be plenty of Lightning.
Regarding multiple endings, the plot will branch out quite a bit. Lindzei, Pulse, and the Goddess Etro of the Fabula Nova Crystallis mythology are the “axis” of the story.
Noel and Vanille talk of the same inward battle in their words, how are the two related…?
Don’t delete your FINAL FANTASY XIII clear file just yet! For those that played the original, some save data functionality might carry over. Those who have might be receiving something nice at a later date.
Those able to attend got to sample next week’s TGS ROM noted that the difficulty was fairly high. The game’s “Monster Hunter” aspect was shown in full form, now with added chocobos (Attacker) and cat sith (Healer) creatures to your party. The total monster count will be around 150, each with different abilities. For those unfamiliar with Monster Hunter, FINAL FANTASY XIII-2 now has a Blood Damage system that counters the over-effectiveness of having a Healer in the Paradigm by limiting how much you can heal as a battle drags on.
Full party specifics have yet to be shared, but Toriyama has previously noted that it will consist of Serah, Noel, a captured monster, and sometimes, a guest character. That’s not including Lightning’s playable sections.
As a thank you for coming, Toriyama and Kitase awarded fans with signed posters featuring XIII-2′s Lightning and Serah keyart. In the meantime, the staff wants fans to look forward to the Tokyo Game Show movie. With it just around the corner, FINAL FANTASY XIII-2 will no doubt be there in a big way.
Square Enix is planning ahead for the day the company releases Final Fantasy XIII-3, as it appears the company has just registered the domain name finalfantasyxiii-3.com through Corporation Service Company (CSC), a corporate domain registrar that provides trademark services. Square Enix and its gaming companies have used CSC for other game domain purchases such as HeroesofRuin.com and Deusex.com.
According to Whois records, finalfantasyxiii-3.com was registered on September 7, 2011.
But if the purchase is more than just part of the company’s intellectual property strategy, it’ll be awhile before anything is seen.
Square Enix is expected to release Final Fantasy XIII-2, the direct sequel to Final Fantasy XIII, in January 2012 — nearly a year and a half after finalfantasyxiii-2.com was registered and 2 years after talk of a sequel began.
Square Enix has finally announced the release date for Final Fantasy XIII-2 in Japan. The title is due out on December 15 for 7,980 yen. It’ll arrive on January 31 in North America and February 3 in Europe.
In addition to the news above, Square Enix has unveiled a special PlayStation 3 system that uses XIII-2 as a theme. You can find it in the gallery above.
Joining today's Final Fantasy XIII-2 release date announcement, Square Enix outlined a number of promotional campaigns it has in place for the game.
As reported earlier, XIII-2 will be released on December 15 on both PS3 and Xbox 360. The PS3 version will be released alongside a hardware bundle featuring a special Lightning PS3.
Campaigns and tie-ups include:
Toshiba's Regza LCD Television lineup
This is just for Japan and will take many forms (none of which Square Enix specified today)
Lawsons and HMV
Pre-order the game at these shops, and you'll get special download content for use in the game. There will be other promotions with these two retailers as well.
Theme Song
As reported earlier, Square Enix has drafted Mai Fukui and Charice for the game's theme song. Charice's song is titled "New World" and will be used in the worldwide version of the game. Mai Fukui's song is called Yakusoku no Basho (roughly, Promised Place) and will be used in the PS3 version in Japan and Asia. Even though they have different names, these are based off the same song, but have different words and arrangements.
Post Release Download Content
Also detailed earlier today, FFXIII-2 will get post-release download content. Details (ouside of the HMV and Lawsons tie-ups) were not provided.
Final Fantasy XIII Lost Report
This six chapter web novella looks back at Final Fantasy XIII from the perspective of the Rygdea and Yaag Rosch characters. It will be distributed via the game's official website in September. The novella is currently planned exclusively for Japan.
Interviews with FFXIII-2 developers Motomu Toriyama and Yoshinori Kitase always include a question about download content, and the two always seem to respond with a vague "under consideration."
Today, Square enix confirmed it. The game will be getting post-release download content.
Details behind this were not announced today, but Square Enix said that the content will let players enjoy the game to a greater depth.
While not strictly download content, those wanting to further enjoy the game can look forward to some pre-release content in the form of "Final Fantasy XIII Lost Report." This will be distributed through the game's official site and will offer a look back at FFXIII's story from the perspective of two characters you might remember, Rygdea and Yaag Rosch.
The Lost Report story will be released in six chapters in September. Square Enix says that it's only planned for Japan, but we can probably expect FF fanatics to immediately translate it into English.
Nowe informacje o Final Fantasy XIII-2 przedstawił ten sam duet co zwykle, czyli reżyser Motomu Toriyama i producent Yoshinori Kitase. Japońscy blogerzy wyłuskiwali szczegóły w mniej lub bardziej staranny sposób, więc info przedstawiamy punkt po punkcie dla łatwiejszego odbioru.
- Lightning będzie mogła używać czarów i summonów dlatego, że przebywa w Valhalli
- Moogle też pochodzi stamtąd i został on wręczony podróżującemu w czasie Noelowi właśnie przez główną bohaterkę "trzynastki"
- opening gry będzie grywalny i zanim akcja przeniesie się do Sery będziemy świadkami spotkania Lightning i Noela
- Toriyama przyznaje, że choć FFXIII oferowało jedną drogę do zakończenia (dosłownie i w przenośni), teraz nasza podróż ma ulegać zmianom w zależności od podejmowanych decyzji
- podróże w czasie umożliwiają także cofnięcie się i obranie innej drogi, decyzje podejmowane w przeszłości mają natomiast rzutować na przyszłość
- możemy podejmować questy od NPC-ów obecnych w różnych miejscach
- do zdobycia będą unikalne przedmioty, niedostępne dopóki nie cofniemy się w czasie
- Toriyama zażartował, że struktura gry jest tak złożona, że sam ma z nią problemy...
- ... jednak niezależnie od wszystkiego będzie też możliwość skupienia się wyłącznie na głównym wątku (to dla tych wszystkich którzy będą mieć te same problemy co reżyser XIII-2)
- wróci system umożliwiający rozwijanie ekwipunku (nie wiadomo jednak czy będzie działać w ten sam sposób co w XIII)
- do stworzenia najpotężniejszych broni niezbędne okażą się specjalne materiały
- Toriyama przyznał, że Moogle będzie dużo gadał, lecz Kitase dodał, iż nie ograniczy się to tylko do "kupo"
- Moogle będzie rozwijał się w trakcie gry, da mu to np. większe możliwości odkrywania nowych skarbów lub dotarcia do NPC'ów (warto jednak pamiętać, że rzucając Mooglem nie będziemy wiedzieć czy w pobliżu jest jakiś przeciwnik)
- obecność niby-losowych walk, których w FFXIII nie było, tłumaczona jest fabułą, która mówi o ataku z innego wymiaru
- poruszając wątek QTE twórcy powiedzieli, że zaimplementowano je w celu podbicia dramaturgii podczas starć
- źle wykonane QTE nie będą jednak oznaczać dla nas końca gry
Kitase i Toriyama ujawnili na koniec, że demo jakie zostanie zaprezentowane na Tokyo Game Show to najnowszy build z m.in. poprawioną grafiką (pojawi się też nowy paradigm shift). Obaj wyrazili nadzieję na odzew od graczy, gdyż -- jak twierdzą -- jest jeszcze czas na poprawienie ewentualnych niedoróbek.
- Toriyama zażartował, że struktura gry jest tak złożona, że sam ma z nią problemy...
Kitase i Toriyama ujawnili na koniec, że demo jakie zostanie zaprezentowane na Tokyo Game Show to najnowszy build z m.in. poprawioną grafiką (pojawi się też nowy paradigm shift). Obaj wyrazili nadzieję na odzew od graczy, gdyż -- jak twierdzą -- jest jeszcze czas na poprawienie ewentualnych niedoróbek.
Chcesz mroczności to sobie zagraj w FFX ;) .A co w FFX jest mrocznego? Daj spokój, mroczne to jest Demons Souls a w FFX to nawet okładka jest jasna.
Dark Aeons :troll:Chcesz mroczności to sobie zagraj w FFX ;) .A co w FFX jest mrocznego?
Intervieved during today’s Play LIVE event hosted by Sony, Yasunori Kitase, producer of Final Fantasy XIII-2 confirmed that fan favourite minigames like Chocobo races and Casinos will return to the Final Fantasy series with the sequel of Final Fantasy XIII.
He also confirmed that downloadable contents will be available some time after the release of the game, and brought weapons and costumes as an examples of what those DLCs could entail.
The full version of Charice’s “New World,” which will be FINAL FANTASY XIII-2′s theme song for the English version of the game (and the Xbox 360 version in Japan), has surfaced online.
The quality isn’t the greatest, but you can still make out the lyrics, and arrangement for the most part.
Or so this screenshot will have you believe.
Hidden deep within the newly released TGS trailer, sharp detectives have found quite possibly an important new element to the battle system: Leader Change.
If you check out this image here, you’ll see it clearly says so in katakana in the command select menu.
In theory, this should allow you to swap party leaders in real time during battle—something FINAL FANTASY XIII most certainly lacked.
PS3 owners won't be able to make fun of their Xbox 360 friends about having to get up and swap discs every 20 hours or so when playing Final Fantasy XIII-2. Famitsu reveals this week that both the 360 and PS3 versions of the game take up just one disc.
Does this mean that Square Enix has rushed the game out with little content? In an interview with the magazine, director Motomu Toriyama says that the game actually has the same amount of volume as the original. The reason they're able to fit the game in less space this time is that the event scenes are real time. In addition to saving Xbox 360 players a trip from the couch to the entertainment center (horrors!), this has the added bonus of event scenes showing your armor changes.
Other points mentioned in Famitsu this week include:
HOPE
The version of Hope shown in the Tokyo Game Show trailer is from 10 years after FFXIII, when the character is 24 years old. He's head of a scientific investigation group of some form.
NOEL
It was previously revealed that new main character Noel is from the future where he somehow managed to become the last remaining human. According to Famitsu, he's having some memory problems due to a time paradox.
KAIAS
The TGS trailer introduced us to Kaias, the mysterious character from the first FFXIII-2 trailer way back in January. Did you get an evil villain vibe from him? Then your evil villain detector is working! Kaias is a villain who's having a bad influence on both Valhalla, the place where Lightning spends her time nowadays, and Serah's world.
CHAOS
In the TGS trailers, did you spot the black smoke that looked like it was coming from Lightning? It's called "Chaos."
VIOLENCE
The game will have some extreme scenes, although not at the level of Final Fantasy Type-0. (I believe this means scenes of extreme violence and war-like depictions, which is something that Type-0 is said to have a lot of).
QTEs
Not fond of QTEs? While XIII-2 will have quick timer events, there won't be much of a demerit if you fail at them. There will be some merits to clearing them, but only subtle.
PARTIES
In XIII-2, you can now switch your currently controlled character during battle. Also, different from XIII, the battle does not end when your leader dies.
In XIII-2, you can now switch your currently controlled character during battle. Also, different from XIII, the battle does not end when your leader dies.Brawo.
Również i u mnie odżywa nadzieja na 'normalnego' Finala. Motywu przewodniego jeszcze nie słuchałem.
Chociaż później tak sobie rozkminiłem, że może to coś z tymi paradoksami czasowymi się podziało i tak jak na starych filmach nagle Lightning znikneła, a prawidłową linie czasową pamięta tylko Sera. To by miało sens, na tyle na ile robienie paradoksów czasowych ma sens :).
Chociaż później tak sobie rozkminiłem, że może to coś z tymi paradoksami czasowymi się podziało i tak jak na starych filmach nagle Lightning znikneła, a prawidłową linie czasową pamięta tylko Sera. To by miało sens, na tyle na ile robienie paradoksów czasowych ma sens :).
To już zostało potwierdzone, że tak jest. Jedynie Serah pamięta Lightning. Udaje się jej przekonać Snow'a, który rusza znaleźć Lightning. Dwa lata później wioskę atakują potwory, a Serah ratuje Noel. Tak się zaczyna XIII-2.
Fresh off the press, Square has finally revealed the first pieces of post-launch DLC intended for Final Fantasy XIII-2, starting with Omega. Known more commonly as Omega Weapon, fans of the Final Fantasy series should have no problems recognizing this iconic enemy.
Not only one of the strongest bosses throughout the series, he was also the franchise’s first superboss (along with Shinryu), kicking off the now longstanding tradition of including of super-difficult optional bosses that make the even the final encounter seem like a walk through the park. As with other monsters in FFXIII-2, upon defeat, you’ll be able to recruit him into your party, giving you the possibility of an incredibly strong ally.
Final Fantasy XIII-2: Crystal Edition - ~ £79.99.
Final Fantasy XIII-2: Limited Collector's Edition - £59.99
Crystal Edition 90 Euro
Limited Edition 70 Euro
Historia Crux (system podróży w czasie):
- przed wyborem "wrót", którymi będziemy podróżować, ukażą się nam takie informacje jak epoka, miejsce do których możemy wybyć, czy liczba zdobytych tzw. fragmentów (tych w całej grze jest 160, ich szukanie jest opcjonalną zabawą)
- są dwa rodzaje "wrót" - zółte i niebieskie; żółte uruchamia się specjalnym kluczem, zaś niebieskie zwykłymi OOPArtsami (out of place artifacts)
Świat (fabuła):
Materiał przedstawia nową lokację zwaną Augustia Tower. Została ona zbudowana przez Academie, organizację, która po upadku fal'Cie zajmuje się sposobami na pozyskanie energii, żywności i wody pitnej. Wieża służy 'pewnemu' celowi, lecz Famitsu nie podaje jakiemu. Jej wnętrze ulega transformacjom związanym z zakłóceniami czasoprzestrzeni.
Crystarium, system rozwoju:
- (odnośnie systemu Paradigm Shift) wraz z podnoszeniem poziomu ról, czy też lepiej napisać profesji, otrzymywać będziemy dostęp do nowych umiejętności; w XIII-2, w przeciwieństwie do pierwowzoru, rozwija się je na jednej drodze rozwoju (co oznacza prawdopodobnie brak oddzielnych Crystarium dla każdej z ról/profesji)
- w przypadku gdy rozwojowi ulega Crystarium do wyboru otrzymujemy bonusy np. ATB Level Up, Attack Bonus Up, czy podniesienie atrybutów wyekwipowanych akcesoriów o 20%
- systemu Crystarium używać będą także werbowane potwory, z tym, że u nich rozwijać będziemy go za pomocą przedmiotów zdobywanych w sklepach lub po wygranych starciach
- im wyższy poziom Crystarium, tym rzadsze przedmioty będą niezbędne do odblokowywania dalszych szczebli rozwoju
- możemy ingerować w wygląd potworów lub nadawać im imiona
- jako przykład pokazano nałożony kapelusz czarnego maga i okulary przeciwsłoneczne
- potwory mogą zdobywać umiejętności przez 'poświęcenie' innych potworów
- są cztery typy umiejętności - Command Ability, Auto-Ability, Tokusei Ability (czyli umiejętności specjalne, unikalne) oraz Taisei Ability ("taisei" oznacza odporność)
- umiejętności Command i Auto mogą zostać przekazane tylko wtedy, gdy role (profesje) są te same
Kilku krótkich wypowiedzi udzielił również Yoshinori Kitase. Zapewnił, iż Final Fantasy XIII-2 zawiera masę contentu oraz pochwalił się, że dotychczasowe opinie odnośnie balansu rozgrywki i fabuły były pozytywne. Gra, twierdzi, jest już prawie ukończona.
- Toriyama powiedział, że w 2-3 rozdziale czeka nas znaczące rozwidlenie fabuły, ale generalnie swobodą działania możemy cieszyć się już od początku gry
- w XIII-2 możemy wrócić na Archylte Steppe, gdzie zaimplementowano zmiany pogodowe oraz wiele innych rzeczy
- jeśli znudzi nam się eksploracja na nogach, możemy szybko przesiąść się na chocobo
- nasza postać i chocobo mogą skakać i odwiedzać niektore miejsca z "trzynastki", w drugiej połowie gry skok będzie dodatkowo "wzmocniony"
- te same miejsca w różnych epokach czasowych mają wyraźnie się różnić
- zagadki w głównym trybie fabularnym mają być stosunkowo proste, Toriyama mówi jednak, że prawdziwe wyzwanie stanowią te dodatkowe (niektórych sam nie był w stanie przejść)
- w XIII-2 będą trzy rodzaje zagadek
- każdy rozdział w grze trwa 2-3 godziny
- Toriyama mówi, że w porównaniu do poprzednich buidów skrócono loadingi (te mają występować po wejściu do danej lokacji, lecz ogólnie potem ich już nie ma)
- w Historia Crux będzie trochę tak zwanych Paradox Ending, które możemy zobaczyć przewijając czas (niektóre da się zobaczyć tylko wtedy, gdy przechodzimy grę ponownie)
- wiele specjalnych zakończeń jest ukrytych, a po ich obejrzeniu możemy natychmiast wrócić do grania (możemy także wrócić do momentu bezpośrednio poprzedzającego walkę z ostatnim bossem)
- istnieje całkowita swoboda rozwijania postaci
- w zależności od metody trenowania/pakowania ostateczne cechy danej roli (/profesji) mają ulec sporym zmianom
- Toriyama mówi, że jeśli nie opanujemy zmiany ról, będziemy mieli poważne problemy podczas niektórych starć...
- ... jeśli jednak będzie za ciężko możemy w każdej chwili przełączyć się na Easy
- reżyser XIII-2 wyznał, że tzw. Moogle Lock, czyli ten jakby zegar decydujący o naszym położeniu przed rozpoczęciem walki, był przerabiany wielokrotnie (początkowo był to np. zwykły pasek)
- z myślą o cutomizacji wyglądu potworów przygotowano wiele przedmiotów
- werbowane potwory mogą być silniejsze od Noela i Sery jeśli dobrze o nie zadbamy
- możemy zwerbować również niektórych bossów z FFXIII
(Wątek potworów był dość obszernie omówiony, ale wiele rzeczy jest już znanych, toteż w razie czego zainteresowanych odsyłamy do jednego z poprzednich niusów poruszających ten temat)
- za dlc do FFXIII-2 odpowiada oddzielny młody zespół
- pierwsze dlc to boss Omega (z Omegą jak i z innymi bossami otrzymywanymi w ramach dlc będziemy walczyć w Colloseum, które nie pojawi się we właściwej grze), który właśnie ze względu na swoje pierwszeństwo nie będzie przesadnie potężny
- Omege oraz innych bossów z dlc będzie można werbować do zespołu
- cena dodatków jest w tej chwili jeszcze nieustalona (mogą pojawić się również darmowe, ale Toriyama nie chce niczego obiecywać)
- dlc nie mają związku z trofeami (oraz fabułą), więc możemy nabić ich komplet bez wydawania dodatkowych pieniędzy
- rozprowadzanie dlc -- ponoć średnio co dwa tygodnie -- planowane jest do wiosny przyszłego roku
- osoby posiadające save z FFXIII mogą liczyć na bonusowe przedmioty i tapety
Caius
Famitsu przedstawia postać Caiusa Ballada, "kontrolującego chaos" (jak to określono) nieśmiertelnego przeciwnika Lightning z Valhallii. Caius najwyraźniej zna się z Noelem, którego nazywa "anomalią czasu" i ma go zamiar wyeliminować. (Wcześniej pisaliśmy Kaias, lecz Caius to oficjalne tłumaczenie)
Live Trigger
Innymi słowy system wyboru prowadzenia dyskusji z napotykanymi podczas podróży NPC-ami. W pewnych momentach w trakcie konwersacji będziemy mogli wybrać odpowiedź (podporządkowane one będą różnym przyciskom) od których zależeć ma rozegranie danej scenki. Magazyn podkreśla, iż nie zabraknie odpowiedzi humorystycznych służących rozluźnieniu atmosfery.
Zmiany pogody
Odwiedzając Archylte Steppe natkniemy się na różne warunki pogodowe. Przedstawiono cztery typy: niczym niezmąconą ładną pogodę, burze piaskowe, zwykłe burze z deszczem i piorunami oraz... no właśnie, nie wiadomo. Od pogody zależy jakie potwory napotkamy, zmianom ulegnie także muzyka.
Chocobo
W FFXIII-2 możemy oczywiście jeździć na chocobosach do czego potrzebne będą Gysahl Greens. Magazyn podaje wzmiankę o czerwonym kuraku, który ucieka gdy skończą się nam greensy. Zagadkowo dodaje wszak, że z biegiem fabuły może da się zaspokoić jego głód.
Chocolina
Sprzedaje rzeczy podróżując w czasie i przestrzeni. Jej oferta dzieli się na pięć kategorii: przedmioty, bronie, akcesoria, przedmioty służące rozwojowi potworów i coś co można nazwać "promocjami".
Questy
Rozwiązując problemy niektórych napotykanych osób otrzymujemy tzw. fragmenty zawierające wiedzę o świecie. Od ich zdobytej ilości zależą Fragment Skill otrzymywane w Xanadu (ten tutejszy Gold Saucer). Podano przykład Grand Cross, umiejętności, która pozwoli nam uporać się z bossem jeśli wcześniej kompletnie nie dawaliśmy mu rady. Fragmentów będzie łącznie 160.
Inne
- W XIII-2 pojawi się dodatkowa wartość - waga. Dana postać będzie mogła nałożyć na siebie ekwipunek tylko do pewnego limitu. Z czasem będzie można jednak zwiększyć jego górną granicę.
- Paru wypowiedzi raczył udzielić reżyser Motomu Toriyama. Powiedział on między innymi, że zrozumienie niektorych terminów i zasad na jakich opierał się świat w FFXIII było dla niektórych trudne, toteż tym razem powzięto kroki, by już nie dochodziło do takich problemów. Całkiem podobna filozofia przyświecala Square Enix także, gdy tworzono system podróży w czasie.
Na drugim filmiku w 1:38 widać, że jako 3 jest Snow.Ale z tego co się orientuję, to są to tylko gościnne występy. Nie jest pełnoprawnym członkiem drużyny.
Final Fantasy XIII fans have spoken on their clothing preference for Serah, and they've opted less skin, more hair, boots, and a cute little arm shield.
The two options were "Exposure and Defense" and "Little Red Riding Hood."
Gra dostała maksymalną ocenę w Famitsu.FFXIII dostał 39/40 tak więc bym uważał na te oceny.
Przynajmniej tak się chwalą na fejsie.
Just a few hours before the official launch event (AKB48's Yuko Oshima is probably wearing her skimpy download content costume right now!), Square Enix has shared screens of Final Fantasy XIII-2's "Omega" download content.
Omega is a boss monster. Defeat him, and you can make him into a party member.
Final Fantasy XIII-2's Omega Download Content
http://andriasang.com/comzd0/ffxiii2_omega/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Też spodziewałem się innego wyglądu. bardziej 'oldskulowego'.Final Fantasy XIII-2's Omega Download Content
http://andriasang.com/comzd0/ffxiii2_omega/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Słabiutko ta omega coś wygląda. Liczyłem na jakiegoś ciekawego potworka, a tu tylko konserwa na nogach :-?
Czyli mam placic za mozliwosc pokonania Weapona w DLC?I dołączenia go do drużyny.
Omega podobny do tego z FFV.Rzeczywiście. Powiedziałbym, że nawet identyczny.
30 zł, jeśli kupisz to:
http://www.empik.com/final-fantasy-xiii-2-preorder-ps3-square-enix,p1045913120,multimedia-p
:angel:
30 zł, jeśli kupisz to:
http://www.empik.com/final-fantasy-xiii-2-preorder-ps3-square-enix,p1045913120,multimedia-p
:angel:
produkt niedostępny.... :whistle:Na empiik.com tego nie będzie w ogóle - tylko w salonach, podobnie było z preorderem U3.
Czyli są 4 wersje gry, tak?3 - zwykła, Limited i Crystal.
Zwykła, Limited, Crystal i Steelbook?
w muve w skład tego bonusu do zwykłej dochodzi tylko steelbook czy też dlc na omege, ta nowela i 3 karty kolekcjonerskie czyli to co jest w empiku?Według tego co piszą to DLC i Steelbook:
Jest już ten preorder dostępny w salonach? rozumiem,że płaci się za niego 30zł i dostaje się te pudełko z zawartością a po resztę zgłaszamy się w dniu premiery?
No to krap.Gra dostała maksymalną ocenę w Famitsu.FFXIII dostał 39/40 tak więc bym uważał na te oceny.
Przynajmniej tak się chwalą na fejsie.
Panowei, kupował juz ktoś z Was na tym muve.pl? Można zaufać?Nie bądz taki, nie kupuj tej qpy.
Panowei, kupował juz ktoś z Was na tym muve.pl? Można zaufać?
Kupowałem kilka razy, wszystko idealnie, preordery zazwyczaj dzień lub dwa przed premierą były już u mnie w domuO to ładnie. Dzięki za info.
Nie bądz taki, nie kupuj tej qpy.Ktoś musi... żebyś miał potem od kogo pożyczyć :P
Final Fantasy XIII-2 was just released a few days ago, and now it’s time for DLC. The first DLC” Monster Coliseum Omega” will be released on December 22 for free, but this is just available during a short period of time (January 10, 2012 December 22, 2011). After all, it’ll cost 300 yen and 240MSP.
The Second DLC (Noel and Serra costumes), which includes a costume for Noel and Serra that you can change the clothes whenever you want. it’s due for release on January 10, 2012. The pricing is the same as Omega DLC (300 yen and 240MSP).
Może u nas też będzie za free?Obstawiam, że będzie, jeśli będziesz miał PS+. ;)
Btw. nie przeszkadza Wam trochę, że przez całą grę będzie można mieć w drużynie tylko 2 te same postacie (pomijając potworki)?Wiadomo, że przez całą grę? Będą dołączać okazyjnie inni ale rozumiem, o co Ci chodzi. Noela zniosę, bo mi się kojarzy z Sarge'm z CC, ale z Serah może być ciężko...
Wiadomo, że przez całą grę? Będą dołączać okazyjnie inni ale rozumiem, o co Ci chodzi. Noela zniosę, bo mi się kojarzy z Sarge'm z CC, ale z Serah może być ciężko...
No i niech Sazha oddają :mad:
No może być dym z tego powodu. Nawet najfajniejsze potwory nie zastąpią normalnych postaci. Liczę na końcówkę gry ze starymi znajomymi - Lightning, Snow, Sahz itd. To by było coś. Chociaż tyle, że ten FF ma być mroczniejszy od poprzednika.Wiadomo, że przez całą grę? Będą dołączać okazyjnie inni ale rozumiem, o co Ci chodzi. Noela zniosę, bo mi się kojarzy z Sarge'm z CC, ale z Serah może być ciężko...
No i niech Sazha oddają :mad:
Zasugerowałem się trochę tym co Snake jakiś czas temu pisał (Szczegóły z recenzji Famitsu) - "Party is always Noel, Serah + monsters, which will lead to some mixed opinions". Trochę się tego obawiam...
Tak w ogóle to ma nie być summonów w tej części? Nic na ten temat nie słyszałem.Dobre pytanie. Z summonów to tylko widziałem na jakimś video jak Light pomyka na Odynie i walczy z Bahamutem. Ale nic mi więcej nie wiadomo. Japończycy będą za chwile mieli grę, to się dowiemy.
Z summonów to tylko widziałem na jakimś video jak Light pomyka na Odynie i walczy z Bahamutem.Tak się właśnie rozpoczyna gra. Ale pewnie skoro już mamy możliwość rekrutowania monsterów, to nie będzie summonów z prawdziwego zdarzenia.
According to the latest PlayStation Blogcast, a demo will be hitting the North American PlayStation Network for FINAL FANTASY XIII-2 next week on January 10th.
Today sees the arrival of the long awaited Final Fantasy XIII-2 demo which should be available to Gold subscribers any time in the next few hours.
Whilst the game might have come under criticism in Japan, now western gamers can get a slice of the revised role playing game action on offer from Square. Keep checking the Live Marketplace as it is 100% on its way.
A to nie jest tak, że aktualizacje PSN są w środy?Tylko że jest jeden ważny motyw, który podobno powtarza sie w wiekszosci zakończeń (tych łatwych do zdobycia) i jest jedno inne zakończenie, które baaardzo trudno wpada. Coś takiego (nie wgłębiałem sie bardziej w temat, aby nie dowiedzieć się jeszcze więcej). No i gra się chyba chamsko ucina ( w stylu któregoś Assasina). Aha, ostatnia walka jest podobno epicka, fabuła daje radę i jest mroczniej.
Po za tym gra ma podobno kilka zakończeń...
Dla mnie strój Noela jest MEGA.
Pograłem w demo i..nie ogarniam...Panie, nie te czasy :)
System walki jest dla mnie jakiś dziwny. Wszystko jakieś takie nieczytelne, nie wiem o co chodzi w ogóle... Tutoriale też praktycznie nic nie tłumaczą..
Ja chce Finala z turowym systemem walki, ewentualnie normalnym ATB gdzie ja wydaję polecenia a nie ustawiam jakieś profile..gdzie jak widzę zielone 120 koło postaci to wiem że mnie uleczyło o 120 pkt, gdzie pontiony leczą postać a nie znikają mi z ekwipunku nie widząc w ogóle przyrostu pkt HP.
Dziś po pracy demko :grin: Zobaczymy jak to wyszło.Też po pracy looknę co tam wykombinowali.
Czy osoby narzekające na system walki grały w FFXIII?ja oczywiście że nie! :P Teraz przynajmniej wiem żeby na pewno FFXIII nie kupować
Tak myślałem ;) System jest jak najardziej ok. Kwestia ogarnięcia. Jest dynamiczny i to jego spory plus. Nie ukrywam jednak, że również tęsknię za możliwością kierowania każdą postacią i wybiernia spokojnie komend.Czy osoby narzekające na system walki grały w FFXIII?ja oczywiście że nie! :P Teraz przynajmniej wiem żeby na pewno FFXIII nie kupować
Cycki jej urosly od FF XIII czy mi sie wydaje?. :)Chyba tak. Nawet jej krople po nich spływają.
bynajmniejjuż było miliardy razy na forum, przynajmniej =/= bynajmniej :P
jest bynajmniej dziwnaBynajmniej =/= conajmniej ;)
Ryo, coś nic się nie wypowiadasz na temat demka. Czyżby nie podeszło?
- obawiałem się, że Serah będzie przynudzała jak w poprzedniej części, jednak o dziwo pozytywnie się zaskoczyłem (swoją drogą już nie mogę patrzeć na ten moment jak na wstawce podbiega do bossa, uklęka i napręża łuk; wszędzie to pokazują, niemal w każdym trailerze).Ja na szczęście nie oglądałem dużo materiałów promocyjnych, ale i tak przy akcji z łukiem pomyślałem sobie "o losie, co tu się dzieje?!".
No i ma dobre cycki.Ale jakiś taki płaski tyłek :P. Swoją drogą, cycki Serah robią furorę, nawet u mnie w robocie była długa debata na ten temat. Rozpoczęło się kulturalnie o systemie, ulepszeniach i takich tam, a skończyło się oczywiście na boobisach.
Kupo bastard wkurza mnie angielskim głosem, chyba jakaś laska jest seiyu, a szczerze powiedziawszy spodziewałem się męskiego głosu. Jak dla mnie trochę za słodziutki ten rysiek.Może się mylę, ale wydaje mi się, że angielski dub jest podkładany tylko podczas dialogów. Wszystkie inne odgłosy, które wydaje pulpet zostały chyba zachowane w oryginalnym języku. Nie jestem jakimś mega audiofilem, ale tak jakoś odczułem różnicę. No i rzeczywiście chyba chcieli go zrobić za bardzo "słitaśnego".
To tyle, jak na spokojnie obadam demko to może skrobnę coś konkretniej.Spoko i dzięki ;) Plus dla Ciebie... gdybym tylko mógł, bo niestety ta funkcja jest zjebana na moim koncie, a Mr Zombie albo nie przeczytał mojego posta, albo nie chce naprawić :evil:
Spoko i dzięki ;) Plus dla Ciebie... gdybym tylko mógł, bo niestety ta funkcja jest zjebana na moim koncie, a Mr Zombie albo nie przeczytał mojego posta, albo nie chce naprawić :evil:Nie wiem czy nie było czegoś takiego, że plusy i minusy mogą wystawiać tylko użytkownicy z minimalną liczbą 100 postów.
Nie wiem czy nie było czegoś takiego, że plusy i minusy mogą wystawiać tylko użytkownicy z minimalną liczbą 100 postów.O widzisz. A jak pytałem w dziale redakcyjnym na forum, to nikt nic nie wiedział...
Eh... gdzie te czasy, że przy FFX i FFXII spokojnie spędzałem ponad 200h...Z tego co wiem to w XIII dalo sie chyba platynę zrobić w jakieś 100h, ale mi właśnie zajęło to ponad 190h :oops:, głównie przez zbieranie kasy na broń i itemy.
... mam tylko nadzieje ze nie bedzie jakies glupiego levelowaniaW demku leveluje się całkiem przyjemnie. Chociaż wydawało mi się, że trochę za szybko. Możliwe że to tak na potrzeby dema. Za to jest jedna rzecz, która mnie bardzo ucieszyła - w końcu za walki dostaje się kasę. Koniec z farmingiem platinium ignotow! :grin:
Z tego co wiem to w XIII dalo sie chyba platynę zrobić w jakieś 100h, ale mi właśnie zajęło to ponad 190h :oops:, głównie przez zbieranie kasy na broń i itemy.No ja właśnie cykłem w ok 100h ;)
Czy ktoś poszedł na Atlasa od razu, czy większość wybrała się do tego przedmiotu, który ma sprawować nad nim kontrolę?U mnie w pracy znalazł się taki śmiałek. Ponoć szybki wpierdziel dostał (jednostrzałowiec) :D
Czy ktoś poszedł na Atlasa od razu, czy większość wybrała się do tego przedmiotu, który ma sprawować nad nim kontrolę?
Potwierdzam...w ogóle nie patrzyłem co mam zrobić tylko szedłem na chama próbując ogarnąć ten system walki :P Jak mi Atlas pier*olnął i zobaczyłem napis Game Over to wyłączyłem :PCzy ktoś poszedł na Atlasa od razu, czy większość wybrała się do tego przedmiotu, który ma sprawować nad nim kontrolę?U mnie w pracy znalazł się taki śmiałek. Ponoć szybki wpierdziel dostał (jednostrzałowiec) :D
Nie wiem czy da się ubić atlasa bez uprzedniego levelowania (dłuugiego). Ja grałem w demo przynajmniej z 1,5h i pomimo rozpoczęcia walki z sen/sen/x ginąłem po jednym plaskaczu. Miałem min. 650 hp a w ekwipunku black belta. Możliwe, że po wybraniu bonusa do pkt. ekwipunku i założeniu 2 pasów bym przeżył (wybrałem 2x paski atb).No jeżeli biegłeś do atlasa bez włączenia przedmiotu, o którym było pisane, to raczej nawet sam diablos by Ci nie pomógł w tej walce :P
This list seems to be asking a question: “You mad bro?” This has to be the most trolltastic achievement list in the entire Xbox 360 catalog. Here’s to hoping you don’t like a gamerscore divisible by five.
Budding Hunter (30) – Defeated an army’s worth of enemies
Choco-boco-holic (14) – Spent a fortune at shops
Clock Stopper (15) – Responded swiftly to the appearance of enemies
No Retreat (16) – Fought a significant number of battles without using the “Retry” option
Quick Draw (15) – Performed a significant number of preemptive strikes
Staggering (15) – Staggered a significant number of enemies
Strategist (18) – Performed a multitude of paradigm shifts
Wild Thing (16) – Successfully used Feral Link abilities a significant number of times
Secret achievements:Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
(http://i.minus.com/iVYeREDwnFJ0d.gif)By taką jakość oprawy miały pozostałe RPG. Oby grafika i system walki wzorem FF XIII nie były jedynymi plusami FF XIII-2.
By taką jakość oprawy miały pozostałe RPG. Oby grafika i system walki wzorem FF XIII nie były jedynymi plusami FF XIII-2.Polecam sprawdzić demo, naprawdę widać różnice pomiędzy XIII a XIII-2. ;)
By taką jakość oprawy miały pozostałe RPG. Oby grafika i system walki wzorem FF XIII nie były jedynymi plusami FF XIII-2.Polecam sprawdzić demo, naprawdę widać różnice pomiędzy XIII a XIII-2. ;)
Z drugiej strony, może masz rację, Plissken. :roll: A co mi tam, może się skuszę na to demo.
Żeby mieć wszystkie dodatki to trzeba by kupić edycję kryształową (w ultimie się skończyła, piszą coś o amerykańskiej, która tam nie wychodzi) i oddzielnie steelbooka.
Żeby mieć wszystkie dodatki to trzeba by kupić edycję kryształową (w ultimie się skończyła, piszą coś o amerykańskiej, która tam nie wychodzi) i oddzielnie steelbooka.
Dodatki w wersji limitowanej XIII były żałosne - mam je, więc nie muszę nikomu wierzyć ;) .
Ale jeśli chodzi o edycję kryształową, to w moim odczuciu jest to jedyna warta zakupu. Dodatkowe wdzianka, broń czy przeciwnik niespecjalnie dla mnie kwalifikują się do bonusów - wolę coś namacalnego.
Za dodatkowe 100 złotych mam pełną ścieżkę dźwiękową (która dotychczas wyszła tylko w Japonii i tam kosztuje więcej), koszulkę... Nawet jeśli reszta to będą pierdoły, to te dwie rzeczy sprawiają, że zakup jest opłacalny.
7.0 Presentation
Extreme polish in almost all user systems. Organized menus, clear tutorials, and a fun sense of humor. Story only reaches emotional clarity at the conclusion and offers no closure.
8.5 Graphics
Eye-catching characters and colorful worlds. Not quite as impressive as when the original launched in 2010, but still full of personality and an ample usage of pink and purple.
9.0 Sound
Excellent voice work from the actors behind Serah and Noel, with solid performances from the rest of the supporting cast. A great soundtrack with more vocals than most Final Fantasy games to date.
8.0 Gameplay
Fast battles supported by a fun monster collection system. Still fairly easy for the JRPG experienced, though the new focus on exploration lends much to the package.
9.0 Lasting Appeal
Tremendous post-game content, considering you can beat the main quest with about 40 of the 160 collectible memory fragments. Easy to return to the world and continue fighting after the credits roll.
8.0 OVERALL Great
Edge 6/10Hmm, jakiś link do tego destructoida? Wszedłem na stronkę i nie widzę żadnego review.
PS3 review = 5/10 ("Possibly the worst story in Final Fantasy History... Serah is a brain dead bimbo... Noel is unlikeable")
Destructoid 4/10
:o
Naprawde jest tak źle?
Na bank recenzje sponsorowane, czy jakoś tak. Nie wiem ale jak takie coś oceniają na 8/9, to dla naprawdę bardzo dobrych gier chyba braknie im skali...Edge 6/10Hmm, jakiś link do tego destructoida? Wszedłem na stronkę i nie widzę żadnego review.
PS3 review = 5/10 ("Possibly the worst story in Final Fantasy History... Serah is a brain dead bimbo... Noel is unlikeable")
Destructoid 4/10
:o
Naprawde jest tak źle?
Ja znalazłem coś takiego:
X360 Magazine UK - 90/100
Official Xbox Magazine - 9/10
RPGSite Import Review - 80/100
IGN - 8/10
GameInformer - 8/10
PlayStation Official Magazine - 8/10
Play UK - 80/100
Playstation Lifestyle - 5/10
Na ten moment wygląda na to, że średnia ocen to ok. 8/10
Na bank recenzje sponsorowane, czy jakoś tak. Nie wiem ale jak takie coś oceniają na 8/9, to dla naprawdę bardzo dobrych gier chyba braknie im skali...Rozumiem, że już grałeś w pełną wersję i ukończyłeś. Na bank pewnie jakaś "sponsorowana" wersja co?
Ja pier**lę. Final w Destructoidzie dostaje 4/10, a odgrzewany kotlet zwany MW3 prawie dychę. Jacy debile. Nie wiem, śmiać się, czy płakać :lol:
http://www.rpgsite.net/reviews/349-final-fantasy-xiii2-import-review
Śmiać mi się chce, bo zaczyna się dziać dokładnie to samo co z FF13. Wielki hejt przed i po premierze, a potem nagle każdy kupuje grę i klepie platynę. "Mehh... gra była chyjowa, ale spędziłem przy niej 100+ godzin".
Ja mam 100% w każdym Finalu w którego grałemPytanie z ciekawości - w które grałeś?
Jest odgrzewanym kotletem to fakt, ale jest to kotlet wczorajszy (druga część), a nie jak MW3, sprzed siedmiu czy ośmiu dni. Różnica jest duża :)Ja pier**lę. Final w Destructoidzie dostaje 4/10, a odgrzewany kotlet zwany MW3 prawie dychę. Jacy debile. Nie wiem, śmiać się, czy płakać :lol:
http://www.rpgsite.net/reviews/349-final-fantasy-xiii2-import-review
Abstrahując of MW, to akurat ten nowy final to słownikowy przykład odgrzewanego kotleta ;)
Ja mam 100% w każdym Finalu w którego grałemPytanie z ciekawości - w które grałeś?
WSZYSTKIE 8)Szacuken. Co rozumiesz przez 100% w FFVII? :troll:
Akurat jak ktoś zdobył platyne i przeszedł grę na 100% to ma największe prawo do oceny gry, na bank większe niż pismaki co pograły dwie godziny i dawało 8/10 bo ładna grafika. Ja mam 100% w każdym Finalu w którego grałem i uważam że XIII to co najwyżej średniak.
A właściwie co, tylko hity można przechodzić? Nie rozumiem tej logiki.Hmm, nic w tym stylu nie pisałem, ale według mnie jeżeli gra komuś nie odpowiada i uważa ją za, jak to się ostatnio u niektórych przyjęło, "qpe", to chyba niezbyt logicznym posunięciem jest jej kupowanie. No chyba, że się mylę.
Nie chodzi mi o ocenę gry po jej przejściu, tylko właśnie przed. Kupiłeś, ograłeś, twierdzisz że średniak, ok. Nie grałeś to stfu. Wiem że można sobie wyrobić zdanie na podstawie jakichś wideo, wersji demo czy opinii innych graczy, ale bez przesady.W demo XIII-2 grałem, i jakieś tam zdanie na jego temat sobie wyrobiłem, nikomu też nie narzucam mojego zdania.
według mnie jeżeli gra komuś nie odpowiada i uważa ją za, jak to się ostatnio u niektórych przyjęło, "qpe", to chyba niezbyt logicznym posunięciem jest jej kupowanie.Tak, uważam XIII-2 za qpe i nie mam w planach tej gry kupować w ogóle, więc nie widzę w którym miejscu postępuje nielogicznie. Jeśli masz na myśli XIII, to też pudło, gdyż na jej temat już się wypowiedziałem i qpą bym jej nie nazwał.
Destructoid 4/10Ktoś się rozpędził, bo 4/10 dostało FF 13 u nich. :lol:
:o
Naprawde jest tak źle?
Suikoden 2 remake to marzenie. Choc juz wystarczyla by nawet edycja w HD, tak samo chcialbym zobaczyc ffIX HD. A XIII-2 kupie pewnie jak bedzie chodzil w platynie.Leci plus ;)
No cóż, zakończenie istotna sprawa. Już Tekken ma kilka niezłych, o HR nie wspomnę, czy Darksiders (gra bez rewelacji, ale zakończenie, choć nader oszczędne, ma fachowe).Owszem tylko właśnie nie każdemu odpowiada taki obrót sprawy, ja natomiast nie mam nic przeciwko temu rozwiązaniu i myślę ze przedstawienie gry w takiej formie daje developerowi większe pole do przedstawienia uniwersum gry.
Liczę także, że główny zły nie będzie tak marnej kondycji jak w FF XIII (cóż za kmiot).
Co do ostatniego bossa w ff13 to FF9, 10 i 12 miały dużo gorszych.Chyba tylko RE przebija FF w tym aspekcie. Fakt, ci złoczyńcy ni jak do Kefki/Sepha się maja, ale ten z FFXIII wyjątkowo kiepski był.
Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.Kwestia gustu. Ja uwazam inaczej.Co do ostatniego bossa w ff13 to FF9, 10 i 12 miały dużo gorszych.Fakt, ci złoczyńcy ni jak do Kefki/Sepha się maja, ale ten z FFXIII wyjątkowo kiepski był.
Wracając do samej XIII-2 podobno na ocena końcową bardzo wpłynęło zakończenie które okazało się chamskim Cliffhanger-em.No ale ponoć ma być kilka zakończeń.
Square Enix announced today a final release date of February 7 for this second round of XIII-2's coliseum download content. Pricing is ¥300 on PS3 and 240 MSP on Xbox 360.
Poniżej mały spoiler odnośnie tego DLC.Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
ja dzisiaj jade po pracy po swoja wersje 8)
Właśnie podejrzałem, że kolega z USA pisze. I nawet coś tam przy developerce grzebie, ciągnąc za nos chłopaków w temacie o Asasynie 3 :PNie ma to jak znać społeczność własnego forum. :lol:
teraz wiem czemu nie udalo mi sie ukonczyc poprzedniej czesci / omijalem chyba tutoriale i pozniej nie wiedzialem jak zmieniac strategie z ciezszymi przeciwnikami :lol::lol:
ludzie marudza ze gra jest latwa ale wczoraj dotarlem to jednego typka i po pol godzinie padly mi wszystkie postacieNazywajmy rzeczy po imieniu
bedzie ciezko z niektorymi bossami/
Well, I mean it’s not like we have not seen this before in other games. The 1.03 patch released today allows you to post up Facebook messages from within the game. To do this, you will need to go to your Settings in FFXIII-2 and enable SNS messages. Then you go into the Historia Crux and hit L3/LS. It will give you a few preset messages outlining the goals that you’ve done in the game thus far. It seems as though this list, even after beating the game, is fairly small and I believe only limits it to rare monsters and random events. Heck, even some of them are a bit outdated and incorrect. The graviton cores, for example, says I’m missing 2 when I already have all of them. Evidently, there’s more than 5 cores. Whoops!
Strange but hey, if you want to socially engage with other people about your FFXIII-2 adventures, here ya go.
Zrobiłem filmik z rozpakowywania Kryształowej edycji.
Fajne tanto. Ale kiedyś kanapę ugodzisz.
Ja nie mogłem się zmusić do ukończenia demówki - tak jak myślałem, walka z budyniami i kotkami w (lewitujących!) rogach jest nie dla mnie.
Nie chce tu żadnej ofensywy prowadzić, ale śmiać mi się chce jak różni wielcy fani starych FF uważają że walka z takimi budyniami:
(http://lparchive.org/Final-Fantasy-IV-Advance/Update%2047/3-ff4-g-8.png)
Jest jak najbardziej ok, ale do tego już trzeba się zmuszać:
(http://c3333424.r24.cf0.rackcdn.com/8597eca40eb3974c48f074413bf56695333d4d8a.jpg__620x255_q85_crop_upscale.jpg)
:lol:
On tylko tak wygląda, tak naprawdę jest z gatunku Flan!Obstawiam, że Calam swoją przygodę z Finalami zaczął od trzynastej części, stąd braki w znajomości flory i fauny ;)
Oj Calam jak możesz nie znać się na faunie i florze Finali :P
On tylko tak wygląda, tak naprawdę jest z gatunku Flan!
Oj Calam jak możesz nie znać się na faunie i florze Finali :P
Obstawiam, że Calam swoją przygodę z Finalami zaczął od trzynastej części, stąd braki w znajomości flory i fauny ;)Ty sobie tam lepiej wracaj do Fallouta gonić dwugłowe krowy, a nie staraj się mi tu cwaniakować :P
Myślałem, że już od FFX napiszesz, sądząc po avku ;)On tylko tak wygląda, tak naprawdę jest z gatunku Flan!Obstawiam, że Calam swoją przygodę z Finalami zaczął od trzynastej części, stąd braki w znajomości flory i fauny ;)
Oj Calam jak możesz nie znać się na faunie i florze Finali :P
ja mam postacie blisko 50lvl i walki zaczynaja wygladac mistrzowsko przy tym poziomie :grin:
(http://media.t3.com/img/resized/fi/xl_Final%20Fantasy%20XIII-2.jpg)
Myślałem, że już od FFX napiszesz, sądząc po avku ;)
Calam, a jak realizujesz kod?
jak te stroje sie pobiera ?
trzeba miec kolekcjonerksa wersje czy do zwyklej tez mozna sciagnac ?
ooo już tam miałeś kłopoty...wg mnie pierwszy względnie trudny boss w tej grze jest w Oerba....musiałem na kilkanaście minut się zatrzymać i farmić exp na niego. Do tego bez czaru poison nie wyobrażam sobie go przejść.Chodzi o
Ja wszedłem w piątek po prostu na PSN i wpisałem kod to mi wyskoczyło DLC z kostiumami do pobrania - około 25Mb. Zrobiłem to od razu przed uruchomieniem gry i od razu na samym początku gry miałem dostęp do walki z Omegą, a stroje od samego początku.Coś co powinno być w ukrytej lokacji pod koniec gry teraz za real kaskę na dzień dobry.
Tak btw, stroje są kiepskie. Jeden rozdział zagrałem z tymi strojami założonymi i nie wytrzymałem. Noel w akcji w nich wygląda jak cyrkowiec, a Serah jak wieśniaczka, choć dużo lepiej od Noela :P
Czy przynajmniej bronie, wzorem starych finali, różnią się od siebie wyglądem? Czy tylko kolorem jak to miało miejsce w demie?
Pierwsza walka i 5 gwiazdek. Generalnie stara strategia typu, bufy, debufy, potem szybki stager i cerberus (3 commando). Do tego niekiedy jakieś leczenie. Sprawdza się to praktycznie na każdym bossie. W sumie już jestem po walce z kolejnym bossem i ta sama strategia znowu dala mi 5 gwiazdek.
Haha, to powiem Ci Calam, że ja idę na hardkora, bo ani raz nie używałem bufów/debufów, bo w ogóle nie mam w moim zestawie SAB/SYN :D. Moje postacie dalej mają tylko podstawowe 3 klasy, bo odblokowywałem bonusy do nich zamiast następne xD. Moim jedynym healerem jest cait sith z początku gry i spokojnie wydalam 8)
Znów utknąłem, mianowicie jestem na The Archylte Stepe, i mam podjąć walkę z Long Gui, jest jakiś sęs walczyć z nim w tej chwili czy można go jakoś pominąć i iść dalej ? (Sama walka z nim wygląda tak ze czarem Ultima zmiata mi cała drużynę) Na dodatek sam jego widok sprawia we mnie odruch wymiotny to chyba jakiś uraz z poprzedniej części :lol:Masz walczyć z Guim, czy może tym czymś co stoi za nim? Bo jeżeli tak to nie musisz z nim walczyć, jest sposób żeby go "przesunąć".
czytałem ze ludzie przechodzą główny wątek fabularny w niecałe 20 godzin co mnie zdziwiło bo jak do tej pory mam ten sam licznik a jestem dopiero w czwartym rozdzialePodobno jest
Kto z Was złapał już Gigantuara? 8)Można mieć kaktuska w teamie?
ja miałem cichą nadzieję, że w dlc dojdzie triple triad, które kochałem w FFVIII+ Też to uwielbiam.
Mały, normalny Cactuar jest Commando, Gigantuar:Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
- jest Synergistą.
Pomyśleć, że miałem 2 razy słabszą drużynę niż mają na tym screenie i udało mi się go załatwić za pierwszym razem. :D
Dodatek z Lightning zakupiony, szkoda tylko, że moja drużyna jest na razie za słaba, żeby myśleć o wygranej z nią. :cry_anim:
Naprawdę świetnie się gra w tego FF, zadania poboczne, choć nie odkrywcze, to jednak robi się je z przyjemnością. System walki jest jeszcze bardziej dynamiczny niż w poprzedniej części, kolekcjonowanie potworków jest w pytkę, Noel jako główna męska postać jest naprawdę w porządku, w porównaniu do Tidusa i Vaana. :P
Kto z Was złapał już Gigantuara? 8)
Snake ile już masz godzin, który rozdział?Aktualnie coś około 18, ale jeszcze do Akademii nie wkroczyłem, pomimo tego, że ją mam odblokowaną. ;) Skupiłem się aktualnie na zdobyciu paru potworków i wykonywaniu zadań pobocznych. :)
Ja po 13h dotarłem do Akademii czyli początek 4 chaptera ale chyba wrócę na Stepy by pobawić się w hunty.Byłem na Stepach, ale na razie mam zwiedzoną tylko połowę, bo nie wiem jak dostać się do wodopoju. No i jedna brama, która tam się znajduje, jest zablokowana - zapewne w trakcie dalszej gry zdobędę coś, co mi ją otworzy.
Kolejną postacią do skopania w Koloseum będzie Jihl Naabat:
Możliwość rzucania Moogle uzyskasz w Sunlight Waterscape.Dzięki. Mam chyba odblokowane jakieś Sunlight Waterscape, ale jeszcze tam nie byłem. Jak tylko odpalę Finala od razu się tam udam, bo zalegam z paroma questami przez to, że mój mogl nie domaga.
Mam małe pytanie. Wklepałem kod w Augusta Tower i dostałem klucz 50. Co dalej? Podobno trzeba coś zrobić w 200 AF, ale nigdzie nie widzę odpowiedniej bramy.Z tego co pamiętam to klucz nie jest do bramy, tylko do windy. W tym wypasionym poradniku, którego foty wrzucałeś, nie pisało? :P
A jak użyłem artefaktu w Yaschas Massif 01X AF to gra wyrzuciła mi błąd... Już się bałem, że ponad 20 godzin pójdzie się kochać...
wo gulę(http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100108063233/uncyclopedia/images/archive/b/b5/20100108063328!Exploding-head.gif)
Mam małe pytanie. Wklepałem kod w Augusta Tower i dostałem klucz 50. Co dalej? Podobno trzeba coś zrobić w 200 AF, ale nigdzie nie widzę odpowiedniej bramy.Ten klucz Ci się przyda w Augusta Tower 200 AF, żeby dostać się na ostatnie piętro.
A jak użyłem artefaktu w Yaschas Massif 01X AF to gra wyrzuciła mi błąd... Już się bałem, że ponad 20 godzin pójdzie się kochać...
prart - No cóż, literówka każdemu (http://www.gminy-zywiec.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/22.jpg) się zdarzyć :roll:
The usual flying get sources are reporting that this week's issue of Famitsu lists a late February release time frame for Sazh's download scenario and a swimsuit outfit for Serah. Also on the way are a new casino game, a knight outfit for Noel, and a secret piece of DLC.
The costumes will cost ¥300/240MSP. The Sazh episode will cost ¥600/400MSP.
We're not sure of the exact date for all this, but we are hearing February 28 for at least the Sazh episode.
Po ile HP Twoje postacie miały mniej więcej jak na nią poszedłeś? :)
Nie pamiętam teraz dokładnie, ale ponad 4K napewno. Tak orientacyjnie, to miałem 70lv na każdej z klas na obu postaciach. Zresztą Omege najpierw spróbowałem, to pokonałem go też bez większych problemów (SEN używałem tylko do podhealowania się, tak to sama ofensywa), ale żadnej gwiazdki nie zdobyłem. Podchodząc do Lightning za pierwszym razem 5 gwiazdek :D. A złapałem ją za piątym podejściem.Aaa, to nie tak źle, ja aktualnie mam średnio ponad 5k HP na postać, więc dziś sobie pójdę na nią - mam nadzieję, że z Fragment Skill, który zwiększa szanse na wypadnięcie kryształu, złapię ją za pierwszym razem. :P
Out on February 21 in Japan, the costume choices offer Serah and Noel bikini and knight outfits, respectively, and will cost 300 yen / 240 Microsoft Points. Then, on February 28, is the Sazh scenario, which will cost 600 yen / 400 Microsoft Points. It sees Sazh end up in the casino city of Xanadu, where two new table games, “Chrono Bind” and “Xanadu Poker,” are available for play
Wczoraj skończyłem grę, obyło się bez jakiegoś żmudnego grindowania, choć muszę przyznać ze ostatni Boss na Normal jest dość ciężki, wracają do gry jestem zadowolony z produktu który dostałem, a nawet powiem więcej chciałbym dostać kolejną cześć utrzymaną w tej samej konwencji, choć podejrzewam że się skończy tak, że dostaniemy pełne zakończenie serii pod postacią DLC, dla większości graczy będzie to profanacja tytuły, i po części nawet ich rozumiem, ale spójrzmy w prawdzie w oczy żyjemy w czasach gdzie liczy się siła pieniądza i jeśli SE jest w stanie sprzedać swój produkt wielokrotnie, nie spadając po niżej jakiejś tam normy to nie widzę nic w tym złego.
Ciesze się, że się cieszysz. Mimo wszystko wydaje mi sie że masz nieco małe wymagania do tej serii. (Nie tylko ty) Rozumie jestes fanem itp, ale mi akurat takie podejście S-E kompletnie nie pasuje. Zamiast kolorowej graficzki dla nastolatków, mogliby w końcu stworzyć coś z duszą, jak chociażby świat podobny do tego z FXII. Takiego Finala pamiętałem i będe pamiętał. No ale cóż, w tym czasie, jak już wspomniałeś rządzi kapusta. No a jak się chce kapusty to trza swtorzyć produkt dla jak największej masówki.
http://gematsu.com/2012/02/final-fantasy-xiii-2-sazh-scenario-new-costume-dlc-screenshotsCytujOut on February 21 in Japan, the costume choices offer Serah and Noel bikini and knight outfits, respectively, and will cost 300 yen / 240 Microsoft Points. Then, on February 28, is the Sazh scenario, which will cost 600 yen / 400 Microsoft Points. It sees Sazh end up in the casino city of Xanadu, where two new table games, “Chrono Bind” and “Xanadu Poker,” are available for play
Square Enix Ltd. today confirmed the price and release date of the Final Fantasy XIII-2 downloadable episode called ‘Sazh: Heads or Tails?’ in PAL territories. What’s more, additional outfits for both Noel and Serah will also be made available.
This new episode provides players with the chance to take control of Sazh, the popular character from Final Fantasy XIII, in a story that runs in parallel with the narrative of the main campaign. Upon completing the storyline of the new episode, the player is rewarded with the option of adding Sazh to Electronic Theatre Imagetheir party. The downloadable content (DLC) also includes two new card games, “Chronobind” and “Serendipity Poker” that are added to the Casino-style area in the location known as Serendipity which appears in the game from Chapter 2 onwards.
The Sazh: Heads or Tails? Content will be available in PAL territories from 28th February 2012 via Xbox LIVE Marketplace for Xbox 360 priced at 400 Microsoft Points, and on 29th February 2012 via PlayStation Network for PlayStation 3 priced at €3.59/£2.99. Noel’s ‘Spacetime Guardian’ outfit and Serah’s ‘Beachwear’ outfit will go on sale on the 21st February 2012 via Xbox LIVE Marketplace for Xbox 360 priced at 240 Microsoft Points, and on the 22nd February 2012 via PlayStation Network for PlayStation 3 priced at €1.99/£1.59. The player has the ability to access the outfits at any point in the game via the main menu.
Mi się dzisiaj udało Lightning zdobyć (zdecydowanie jeden z najlepszych Ravagerów w grze), a przy okazji załatwiłem Long Gui i 30k CP wpadło. 8)
Recenzja GameOnly, autorstwa Morfiego:
http://gameonly.pl/recenzja/final-fantasy-xiii-2-recenzja
Powiedz mi, jak zdobyłeś Fragment w Serendipity na maszynach do gry? Kupiłem około 7770 żetonów, a resztę jakoś wygrałeś? :P
Kolejne DLC - kolejne ciuchy. Tym razem ponoć z uniwersum Mass Effect?Coraz niżej i niżej, markę taką jak FF napędzać szmatkami z zachodnich gier...
http://www.siliconera.com/2012/02/20/final-fantasy-xiii-2-x-mass-effect-collaboration-in-the-works/
Wpis. Szkoda, że to nie tylko problem szmatek. FF13-2 je**e zachodem na kilometr.Kolejne DLC - kolejne ciuchy. Tym razem ponoć z uniwersum Mass Effect?Coraz niżej i niżej, markę taką jak FF napędzać szmatkami z zachodnich gier...
http://www.siliconera.com/2012/02/20/final-fantasy-xiii-2-x-mass-effect-collaboration-in-the-works/
Wpis. Szkoda, że to nie tylko problem szmatek. FF13-2 je**e zachodem na kilometr.
Najśmieszniejsze w tej grze jest to, że ona tak naprawdę posiada postacie na wskroś japońskie, ale amerykański dubbing tego nie pokazuje. Gdybyście posłuchali jak brzmią postacie w oryginale to wtedy zachowania postaci jak najbardziej są japońskie, wystarczy trochę filmów pooglądać albo pobyć z japońcami to się to zrozumie ;)Po raz kolejny 50GB to za mało na dwie ścieżki dźwiękowe? W SOTLHI jakoś nie mieli z tym problemu na 25GB płycie.
Miałem właśnie problem momentami w grze bo mi to przeszkadzało. Widziałem jak Serah zwłaszcza momentami reagowała w różnych sytuacjach i perfidnie widziałem w niej japońskie zachowanie, tylko że dubbing to zmieniał i jakoś tak mi to nie pasowało. Jak posłuchałem jednej scenki w oryginalnej ścieżce dźwiękowej to od razu ma się odczucie, że ta gra była stworzona pod japoński dubbing. No ale tak samo jak większość Anime teraz, tak i gry patrzą na zachód, bo chcieli by uszczknąć troche tej kasióry, które zachodnie studia siepią na swoich grach. Taka smutna rzeczywistość.
Mam pytanie, czy jest jakieś akcesorium które daje możliwość wypadnięcia lepszego Itema po walce ? Konkretnie to potrzebuję Indrajit, Gandiva, Romulus and Remus, w celu wykuciom najlepszego oręża, Adamantine już posiadam, które zdobyłem na Long Gui, które swoja drogą zdobywała się przyjemnie, zdecydowanie mniejsza męka niż poprzednim razem, kto ma platynę w FXIII, wie o co mi chodzi :lol:
Mam pytanie, czy jest jakieś akcesorium które daje możliwość wypadnięcia lepszego Itema po walce ? Konkretnie to potrzebuję Indrajit, Gandiva, Romulus and Remus, w celu wykuciom najlepszego oręża, Adamantine już posiadam, które zdobyłem na Long Gui, które swoja drogą zdobywała się przyjemnie, zdecydowanie mniejsza męka niż poprzednim razem, kto ma platynę w FXIII, wie o co mi chodzi :lol:
Collector's Catalogue - do wygrania w jednym z wyścigów w Chocobo Racing.
Jak się to ma, to warto zrobić z tego Durable Collector's Catalogue u Chocoliny w Yashas Massif i masz max podniesioną szansę dropu (+250% na rare i +500% normal przy 5*)
Morfi Dzięki za pomoc, oręż już wykuty, w tej chwili mam kolejny problem, który staje się już denerwujący, poszukuje jednego stwora a konkretnie to zwie się Navidon wiem iż występuje na Archylte Steppe w obszarze Clearwater Marshes, podczas pogody Rainy, tylko krążę wokół, a on jak na złość nie chce się pojawić, jakaś sugestia może ?
O co chodzi z tym Clok Stoper ? Korzystałem z wielu poradników i filmików na Youtube i po wielu próbach w dalszym ciągu Archiviment mi nie wskakuje, brakuję mi tego i Saddle Sore ale z tym problemów nie powinno być.
Those two items are just the tip of the iceberg when it comes to Final Fantasy XIII-2 DLC. A source tells Siliconera the coliseum is about to get busy. Square Enix will add cameos from other Final Fantasy games like Gilgamesh from Final Fantasy V to fight. If you win the battle and are lucky enough to get a crystal, Gilgamesh will join Serah and Noel in the monster slot. There will also be a guest villain from Final Fantasy VI, although our source wouldn’t reveal who or what this is. Kefka? Ultros? Kaiser Dragon? Your guess is as good as mine.
Incoming DLC for Final Fantasy XIII-2 will be two monsters from Final Fantasy VI – Typhon and one yet to be confirmed.
Square Enix will be looking back to Final Fantasy VI for an upcoming DLC release, Typhon and a yet to be revealed creature will be making their way to Final Fantasy XIII-2.
http://www.push-start.co.uk/all/announcements/dlc/monsters-from-past-final-fantasy-to-invade-xiii-2-as-dlc/CytujIncoming DLC for Final Fantasy XIII-2 will be two monsters from Final Fantasy VI – Typhon and one yet to be confirmed.
Square Enix will be looking back to Final Fantasy VI for an upcoming DLC release, Typhon and a yet to be revealed creature will be making their way to Final Fantasy XIII-2.
“Opponent: Nabaat” will be available on 13th March for Xbox 360 priced at 240 Microsoft Points, and on 14th March for PlayStation 3 priced at £1.59 / € 1.99.
But that’s not the only new FINAL FANTASY XIII-2 content that we’ll be announcing today. A brand new episode called “Lightning’s Story: Requiem of the Goddess” will be coming soon. Full details will be revealed here in the near future so keep checking back for more.
Famitsu has published the first screen of Noel and Serah clothed in Commander Shepard’s iconic armor, the N7 Armor. The costume will be available for PS3 and Xbox 360 on March 27, priced 240 Microsoft Points..
http://www.vgarabia.com/2012/03/21/final-fantasy-xiii-2-n7-armor-costume-first-screen/CytujFamitsu has published the first screen of Noel and Serah clothed in Commander Shepard’s iconic armor, the N7 Armor. The costume will be available for PS3 and Xbox 360 on March 27, priced 240 Microsoft Points..
(http://i.imgur.com/g8AHe.gif) (http://imgur.com/g8AHe)
(http://www.vgarabia.com/wp-content/uploads/2012/03/final-Fantasy-XIII-2-N7-Armor.jpg)Ja pier**lę, ale żenada.
Ja pier**lę, ale żenada.Wpis !
wo gule
farmie niemChyba musisz mieś na kompie zainstalowaną 'random spację' ;)
FF13-3 is probably happening. (http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=479374)Przecież to już można było na spokojnie się domyśleć po wyjściu ostatniego DLC. Pamiętam jak kiedyś SE stwierdziło, że chce się wzorować na activision. Widać nie rzucali słów na wiatr.
.l.
Hmm, PS3 dostaję z powrotem pod koniec lipca, może uda mi się za 80zł kupić...Na ale drogo jest sporo nówek właśnie w takiej cenie, więc nie będzie problemu.
FF13-3 is probably happening. (http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=479374)Zapowiedź i pierwsza prezentacja na TGS? :)
.l.
Hmm, PS3 dostaję z powrotem pod koniec lipca, może uda mi się za 80zł kupić...
Zapowiedź i pierwsza prezentacja na TGS? :)Ja bym tam wolał versusa :roll: ale sam już nie wiem czy ta gra się pojawi jeszcze na tej generacji. Czy w ogóle się pojawi :-?
No więc wyszła wersja na PC. Moglibyśmy zrobić wątek w dziale Current Gen, bo chyba nikt nie uwierzy, że nie trafi cała trylogia na PS4/XO? (i nie liczcie, że będzie 1080p/60, na mocarnym PC chodzi z dupy, ale pzynajmniej trzyma te 30FPS)Najgorsze, że FF13,13-2,13-3 to prawdziwe prognostyki przed FF15, a nie KH1 (tak Ryo, to do Ciebie ;) ).
FFXIII źle nie oceniam. Było nawet nieźle, przynajmniej był jako-taki epicki wątek. Ale ta gra...
Nic nie ma. Jeśli jest jakiś wątek, to poprowadzony gównianie, skoro w jednej lokacji jesteśmy z godzinkę, po czym przeskakujemy do nastepnej. Na dodatek można przed lokacją ważną dla fabuły odblokować lokacje poboczne. Po raz pierwszy mam wrażenie, że ta gra nie ma żadnej głównej fabuły poza pojedyńczymi lokacjami, co mi się nawet w FFXIII nie zdarzyło. Jak można zrobić krok wstecz to ja nie wiem - nawet w FFVII mieliśmy mapę świata, ale wiadomo było dokładnie gdzie iść jak się chce pociągnąć fabułę dalej.
Dzisiaj zabiłem jakiegoś gluta, myślałem, że coś się odblokuje. Nie. Trzeba iść do już odblokowanej lokacji (do której nikt, ale to nikt nie powiedział, że trzeba się udać), pogadać z Hope, po czym odblokuje się nowa lokacja.
Najgorsze, że FF13,13-2,13-3 to prawdziwe prognostyki przed FF15, a nie KH1 (tak Ryo, to do Ciebie ;) ).
tak Ryo, to do Ciebie ;)Przecież wiecie, że i tak będę kochał FFXV 8)