- The Elder Scrolls VI jest w fazie pre-produkcji, a Starfield znajduje się już w produkcji; jest to gra, nad którą pracujemy już od jakiegoś czasu - powiedział Todd Howard z Bethesda Game Studios podczas wizyty w studiu Geoffa Keighleya na E3 2018. Potwierdził on ponadto, że nowa marka jest już grywalna, podczas gdy TES VI jeszcze do tego etapu nie dotarł.https://www.gram.pl/news/2018/06/12/e3-2018-starfield-jest-juz-grywalny-the-elder-scrolls-vi-w-fazie-pre-produkcji.shtml
Obie gry doczekały się skromnych prezentacji na konferencji Bethesdy. Firma chciała tym samym przede wszystkim zasygnalizować, że tytuły te faktycznie znajdują się w jej planach. Keighley powrócił również do słów Howarda sprzed dwóch lat. Projektant stwierdził wówczas, że nie istnieje jeszcze technologia odpowiednia do stworzenia The Elder Scrolls VI. Czy od tamtego czasu coś się w tym aspekcie zmieniło?
- Jest coraz bliżej. Nie chcę zbyt wiele zdradzać. Sądzę, że teasery, które pokazaliśmy, miały dwa cele: po pierwsze - zapowiedź gier, po drugie - ustanowienie tonu, pokazanie gdzie toczy się ich akcja - odparł Howard. Na razie musi nam to wystarczyć.
Starfield będzie grą nowej generacji - zapowiedział podczas E3 2018 Todd Howard z Bethesdy. - To dla nas oznacza dwie rzeczy. Po pierwsze: sprzęt i orpogramowanie po naszej stronie, po drugie: gameplay. Jak w naszych oczach wyglądają spektakularne RPG-i single-player następnej generacji? - tak sprawę przedstawił słynny projektnt.https://www.gram.pl/news/2018/07/02/starfield-nowa-marka-bethesdy-to-next-gen-pelna-geba.shtml
- Na jakich systemach umieścimy grę i jakie będą jej wymagania sprzętowe - to nadal trzeba określić. Wybiegamy myślami daleko w przyszłość, więc budujemy coś, co obsłuży sprzęt następnej generacji. To właśnie w tym momencie tworzymy, na tym się skupiamy, ale to nie oznacza, że gra nie będzie mogła istnieć jednocześnie na systemach obecnej generacji - podkreśla Howard.
- Gra jest inna, ale da się w niej rozpoznać produkt Bethesdy. Ma w sobie nasze DNA. Ma rzeczy, które lubimy. Ma jednak również wiele nowych systemów, o których myśleliśmy już od jakiegoś czasu i które pasują do tego typu gry. Więcej powiemy o tym w przyszłości - ucina.
Świat jest pełen produkcji science-fiction. W grach jest to rzadziej spotykane, częściej w filmach i telewizji. Dla nas, Starfield jest czymś, nad czym myśleliśmy przez ostatnią dekadę. Świat, gra, marka - to nasze pierwsza, nowa własność od 25 lat. Cel, jaki stawiamy przed naszymi grami to wyjątkowość. Nieważne, czy mówimy o The Elder Scrolls, Fallout czy Starfield. Mnóstwo czasu poświęcamy, by naszym projektom towarzyszyło odpowiednie odczucie. By po spojrzeniu na nią, postawić ją na tej samej półce co Gwiezdne Wojny, czy Star Treka.https://www.ppe.pl/news/133824/starfield-to-najwieksze-dzielo-bethesdy-od-25-lat.html
Własnie chciałem napisać, że przy tej jakości co jest ostatnio, to będzie raczej Fallout 76 jakościowo. Mogą mieć wizerunkowy problem już od dnia premiery, a jak ta gra też będzie kulała technicznie, no to będzie lekki gwóźdź do trumny. Stare wygi jak Bioware i Bethesda nie mają lekko ostatnimi czasy. Prześcigają się w zapowiedziach jakie to ich gry nie będą cudowne, a potem troszkę jednak crapy pod wieloma względami.
No wiesz, już w Morrowindzie była lewitacja, więc wystarczy podmienić postać na statek i jest ;)
Co by nie gadać taki Fallout 4 był nawet dobrą grą. Bethesda wprowadza w swoich grach zmiany na lepsze, ale poza grafą są to jednak małe zmiany. A przydałby się już rewolucja. Największą bolączką gry są sztywni do bólu NPC i ogólnie drewniany silnik. Oblivion wprowadził sporo niezłych zmian w fizyce, ale od tego czasu był zastój zupełny. Możliwe, że teraz znowu mocniej przerobią engine. Bo jeśli nie to... :lol:
Co by nie gadać taki Fallout 4 był nawet dobrą grą.Pozwole sobie sie nie zgodzic :) Jest to co najwyzej sredniak.
Pete Hines zaznaczył jednocześnie, że gdy deweloperzy uporają się z pracą i produkcja znajdzie się na etapie, w którym można o niej porozmawiać, to będziemy pod wrażeniem. Gracze mają sami powiedzieć: „warto było czekać”.https://www.ppe.pl/news/149248/starfield-zadebiutuje-dopiero-za-kilka-lat-pete-hines-nie-moze-rozmawiac-o-grze.html
Sytuacja jest jednak fatalna z jednego powodu – nie liczcie na pokaz gry w najbliższym czasie. Przedstawiciel Bethesdy podkreślił, że jeszcze „trochę potrwa” nim będzie on mógł rozmawiać o projekcie.
- Starfield is a singleplayer, no multiplayer aspects.https://gamrconnect.vgchartz.com/post.php?id=9237990
- Procedural generation confirmed for Starfield and TES:VI
- This is a tool for developers to create massive landmass and does not mean the land will be randomly generated in real time like No Man's Sky, meaning your game will look the exact same as everyone else. This is simply an engine tool to create larger worlds, so expect Starfield (planets?) to be much larger than Fallout 76's map, which is already four times bigger than Skyrim.
- **Huge major overhaul to the Creation Engine - larger than the jump from Morrowind to Oblivion ("**when people see the results, hopefully they'd be as happy as we are.")
- Rendering
- Animation
- Artificial Intelligence & Pathing
- Procedural Generation
- And more areas.
- “It’s going to be a while” until we see Starfield, the release can be subject to delays etc. so he really doesn’t feel comfortable talking about it yet.
He doesn't want to reveal Starfield earlier and just release teasers until the eventual release like Cyberpunk.
- NPCs will play a large role in future games, cities will be expansive and large compared to past games, etc.
- Will be on Game Pass from Day 1 alongside ES:VI.
- Bethesda will continue to support mod support in the future.
Podczas wywiadu dla redakcji The Telegraph reżyser Starfield wspomniał o umiejscowieniu wydarzeń oraz grupie Constellation:https://www.ppe.pl/news/158424/starfield-pozwoli-szukac-odpowiedzi-na-nurtujace-pytania-todd-howard-zdradza-pierwsze-szczegoly.html
„Gra rozgrywa się około 300 lat w naszej przyszłości. A Constellation to taka ostatnia grupa badaczy kosmosu. To jak NASA spotyka Indiana Jonesa, który spotyka Ligę Niezwykłych Dżentelmenów, grupę ludzi, którzy wciąż szukają odpowiedzi”.
Constellation będzie tylko jedną z grup, a w trakcie poznawania opowieści natrafimy na różne frakcje, do których będziemy mogli dołączyć:
„W grze jest wiele frakcji, ale to główna, której staniesz się częścią. Jeśli chodzi o strukturę gry to trochę jak Skyrim, gdzie będziesz tym, kim chcesz być, a potem natrafiasz na różne frakcje, do których możesz dołączyć, i naprawdę wytyczyć swoją własną ścieżkę”.
Bethesda jeszcze nie chce zdradzać szczegółów dotyczących fabuły, ale historia w Starfield odniesie się do wielu pytań, które zadajemy sobie już teraz:
„W grze stawiamy kilka ważnych pytań - takich, które ludzie zadają, gdy patrzą w niebo, wiesz: 'Co tam jest?' Dlaczego tu jesteśmy? Jak się tu dostaliśmy?' I tak przechodzimy do nauki, dotykamy religii. Naprawdę lubię myśleć o tych wielkich pytaniach. Widzę je w innych [formach - przyp. red.] rozrywki i myślę, że mamy unikalny sposób przedstawienia tego [zagadnienia - przyp. red.] w grze takiej jak ta, gdzie może nie mamy wszystkich odpowiedzi, ale myślę, że dobrze skłaniamy ludzi do myślenia”.
Todd Howard odniósł się również do plotki, zgodnie z którą w Starfield ma pojawić się Tom Cruise – obecnie deweloperzy nie zatrudnili aktora do promocji gry.
-Gameplay closer to launchhttps://mobile.twitter.com/shinobi602/status/1404469948383215619
-1st & 3rd Person
-Alien races confirmed
-100's of hours of gameplay
-"NASA-punk": Grittier, more retro-style sci-fi
-Choose a background; "more hardcore RPG than we've done"
TPP... nice :). Jestem ciekaw jak to będzie z tą grą. Dużo od niej zależy. Na razie mam umiarkowany entuzjazm, bo Bethesda ;P.Mam podobnie, ale patrzac na aktualna rozpiske gier, to może być pierwszy tytuł dla którego będzie warto kupić XSX. Czekam na gameplay.
TPP... nice :). Jestem ciekaw jak to będzie z tą grą. Dużo od niej zależy. Na razie mam umiarkowany entuzjazm, bo Bethesda ;P.Mam podobnie, ale patrzac na aktualna rozpiske gier, to może być pierwszy tytuł dla którego będzie warto kupić XSX. Czekam na gameplay.
Brzydze się graniem na pc ;)TPP... nice :). Jestem ciekaw jak to będzie z tą grą. Dużo od niej zależy. Na razie mam umiarkowany entuzjazm, bo Bethesda ;P.Mam podobnie, ale patrzac na aktualna rozpiske gier, to może być pierwszy tytuł dla którego będzie warto kupić XSX. Czekam na gameplay.
Albo zagrać na PC ;). Też mam taką nadzieję, ale jak napisałem, lepiej zostać mile zaskoczonym niż rozczarowanym :).
Over 200,000 lines of dialogue now.
You can steal enemy ships.
New Atlantis is the largest city they've ever built.
4 Main Cities.
Aiming for 30-40 hours for the main quest.
You can't fly directly down to a planet from space, they made that decision early on, it's a transition from space to planet.
Reconfirmed that Elder Scrolls VI is in Pre-Production and confirmed they'll do Fallout 5 after that.
Confirms that procedural generation played a big role in Starfield. (landscapes especially)
Once they figured out a good way to just make 1 good procedural planet, it's not as hard as you think to expand that to 1000 planets.
They consider the fully procedural planets to be optional. Maybe you just like the view, like the way the moon looks or want to set up a base.
They have done more hand-crafting in Starfield content-wise than any other game they've done.
They will make it obvious which planets have handcrafted areas and which are fully procedural.
Wants space combat to be unique from other space sims and shooters.
Ship has power systems, 3 different weapon systems, engines, shields, grav drive (FTL).
The Grav drive is what lets you jump or get out of some situations (consumes power).
Kept the pace for dogfighting fairly slow. Comparable to Mech Warrior in terms of systems and power. (not a twitchy dogfighter)
Can dock with other ships. You can board them, disable them, and even steal them.
There are quests and dialogues in space, star stations you can visit, smuggling, pirates, etc.
There are about 20 character backgrounds (as of the current build). Think of them as classes with starting skills. Some dialogues revolve around your background.
Chef is Todd's favorite background (!)
There are a few "Step out" moments given the scale of the game. The early ones are the one they spent time on to make sure they're impactful.
There are 4 main cities in the game.
New Atlantis is the biggest city in the game and the biggest BGS has ever built.
New Atlantis has all the services you could expect. Ship maintenance, factions, Constellation headquarters.
Main quest goes through Constellation.
"Old Earth Artifacts" are what Constellation is looking for. (most likely the ones shown in the gameplay reveal)
The quest you start on revolves around the origins of these unknown artifacts.
Main Quest in Starfield is a little bit longer (20% more) than their past titles.
"If we aimed for let's say a 25 hour main quest for our previous ones, this one may be in the 30's or 40's."
Thinks this game is a dream for the modding community.
No manual landing. You can't fly straight down to the planet. The on surface is one reality and space is another.
Cóż, twórcom Star Citizen powinno podnieś się ciśnienie :D.
Ktoś planuje na premierę?Moje dwa wilki walczą zaciekle, jeden szepcze do ucha starfield a drugi baldurs gate. Swoją drogą nie pamiętam żeby kiedykolwiek takie dwie duże gry miały premierę tego samego dnia.
Pełna zgoda, choć temat nigdy prosty nie jest, czy zelda powinna dostawać 10/10 kiedy świat w 50% jest niemy? Budżet jest, jakie mają wytlumaczenie?
Czy w starfield przeszkadza mi woda? Nie, bo ani razu w niej nie byłem. Przeszkadzają mi inne rzeczy, jak ograniczona eksploracja kosmosu, ale trochę więcej później.
Ja mam na liczniku 50h, ale zrobiłem sobie przerwę na cyberpunka. No i niestety powrót będzie bardzo bolesny, starfield przy grze redow sprawia wrażenie gry sprzed 2 generacji, to jest przepaść jeśli chodzi o jakość większości elementów.Zgadza się, ale to też są mocno odmienne gry, o czym nawet jakiś gość z CDPR wspominał.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Oba rpgi są w otwartym świecie, ale pod względem rozbudowania i przytłoczenia gracza od samego poczatku, możliwości jakie daje, wielkości przedstawionego świata, Starfield gra we własnej, bethesdowej lidze.No i tu też się nie do końca zgodzę, bo w Starfieldzie jednak większość tego to są pozory i pustka.
No i tu też się nie do końca zgodzę, bo w Starfieldzie jednak większość tego to są pozory i pustka.
Ciężko by było, aby każdy układ w grze miał taką zabudowę jak Neon, Akilla, Nowa Antlantyda czy Mars. Można było zrobić wszechświat o połowę mniejszy. Można było przebudować system podróży. Można było zrobić wiele rzeczy lepiej, z silnikiem na czele, ale wyszło jak wyszło. Co nie zmienia faktu, że to dobra gra, a te pustki i setki układów, to cała Bethesda. W ich wcześniejszych grach była wielka mapa, ale czy zawsze pełna wartościowych miejscówek? W SF postawili na sporo układów, kosztem jednej okazałej mapy, ale cel był zapewne podobny jak w poprzednich tytułach, dostarczenia ogromnego świata.Oba rpgi są w otwartym świecie, ale pod względem rozbudowania i przytłoczenia gracza od samego poczatku, możliwości jakie daje, wielkości przedstawionego świata, Starfield gra we własnej, bethesdowej lidze.No i tu też się nie do końca zgodzę, bo w Starfieldzie jednak większość tego to są pozory i pustka.