Bioshock
Grafika-Od strony technicznej gra wygląda naprawde solidnie. Nie jest to moze jakieś mistrzostwo świata, ale jest naprawde bardzo dobrze. Świetnie wykonana jest woda. Czy to kałuże, czy woda lecąca z sufitu, czy spływająca po ścianach wyglądają wyśmienicie. Od strony technicznej gra na 8. Jednak to co urzeka w wyglądzie tej gry to design. Miejscówki wykonane w stylu art deco wprowadzają specyficzny genialny, klimat. Za ten aspekt 10. Uśredniając za grafike:
9/10
Dzwięk-Odgłosy wystrzałów czy inne dźwięki otoczenia są dobre. Bardzo przypadły mi do gustu głosy Little Sisters które mówią do tatuśków. Jednak to co naprawde wybija sie ponad poziom w tej kwestii to muzyka. Symfoniczne utwory świednie budują klimat i uzupełniają obraz podwodnej metropolii. Gdy trzeba potrafią wzruszyć, gdy trzeba wywołują dreszczyk emocji. Jest po prostu genialnie.
10-/10
Fabuła-Najwazniejsza w Bioshocku jest właśnie fabuła. Zaskakujaca, zmuszająca do refleksji.Najbardziej spodobał mi sie motyw z "would you kindly?" który obraca bieg wydarzen o 180 stopni. Najlepszym momętem gry IMO jest właśnie osobista rozmowa z Andrew Ryanem.
. W Bioshocku występuje również plejada przemyslanych postaci. Kazda ma swoją przejmująca historię i niepowtarzalny charakter. Twórcą świetnie udało sie stworzyć klimat upadłego utopijnego raju.
10-/10
Grywalność-Zabawa plasmidami jest bardzo przyjemna. Ganianie z karabinem za splicerami również niczego sobie. Do końca nie wkrada sie monotonia i nuda. Cały czas ma sie chęć zgłębiać tajniki fabuły. Jak na obecne standardy gra jest bardzo długa. Czasami denerwowało mnie troche hakowanie.
9/10
Moge szczerze powiedzieć że jest to najlepsza gra w jaką grałem na obecnej generacji i jedna z najlepszych wogóle. Moge ją z czystym sumieniem polecić każdemu. I z równie czystym sumieniem
10/10
FABLE 2
Grafika - 8+
Dźwięk - 8
Grywalność - 9
Całość - 8+
+ Śliczny baśniowy świat
+ Gra praktycznie dla każdego
+ Wybory moralne
+ Strasznie podobał mi się Czas który spędzamy w Iglicy
+ Questy
- Kilka bugów
- Miała być pełna swoboda
: Grudzień 02, 2008, 01:06:35 am
MASS EFFECT
Grafika - 8+
Dźwięk - 9
Grywalność - 10
Całość - 9+
+Duża liczba planet
+Wspaniała Fabuła
+Ciekawy system walki
+Niezwykłe rozbudowanie
+Nieszablonowe Postacie
-Grafika mogłaby być momentami ciut lepsza
-Również gra nie ustrzegła się kilku bugów
: Grudzień 02, 2008, 01:10:54 am
Naruto Rise of a Ninja
Grafika - 8
Dźwięk - 7
Grywalność - 8
Całość - 8
+ Momentami grając czułem się jak podczas oglądania Anime
+ Wciąga jak bagno
+ Wspaniałe odwzorowanie Konohy
+ Fani serialu będą wniebowzięci
-Cholernie krótka (pękła w 7.5h)
-Nużące Questy :sad:
Midnight Club: Los Angeles
Grafika: 9- (w dzień, bo nocą wygląda gorzej)
Dźwięk: 8+
Długość: 9
Grywalność: 8+
Całość: 8+
+ możliwość tuningu (choć dosyć ograniczona)
+ świetny model jazdy
+ mnóstwo obiektów na ekranie
+ uczucie prędkości
+ dużo zadań do wykonania
+ fizyka i zachowanie się przeciwników
+ niezła fabuła jak na wyścigówkę
- gorsza grafika nocą (słabe oświetlenie)
- drobne błędy
MC:LA uzyskał dla mnie status najlepszej wyścigówki 2008r :) (tak grałem w Burnouta :cool:).
Kilka screenów:
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/913/913585/midnight-club-los-angeles-20080925115851453_640w.jpg)
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/913/913585/midnight-club-los-angeles-20080925115919410_640w.jpg)
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/892/892863/midnight-club-los-angeles-20080722042708792_640w.jpg)
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/921/921784/midnight-club-los-angeles-20081020032901343_640w.jpg)
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/913/913585/midnight-club-los-angeles-20080925115857079_640w.jpg)
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/913/913585/midnight-club-los-angeles-20080925115859876_640w.jpg)
: Luty 11, 2009, 04:18:30 am
The Maw
Grafika: 7 (porównując do innych gier z XLA to 9/10)
Dźwięk: 8
Długość: 6
Grywalność: 7
Całość: 7 (cena jakość 9/10 8))
+ w cenie gry dostajemy jeszcze 2 obrazki gracza i bardzo ładną tapetkę
+ przyjemna i pomysłowa
+ ładna i bardzo ostra grafika (choć dosyć prosta)
+ idealna pozycja dla dzieci w wieku od 7-12 lat
- nie stwierdzono :)
Kilka fotek:
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/881/881104/the-maw-hungers-for-xbla-20080611041335663_640w.jpg)
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/881/881104/the-maw-hungers-for-xbla-20080611041330851_640w.jpg)
(http://xboxlivemedia.ign.com/xboxlive/image/article/944/944270/the-maw-20090112050609476_640w.jpg)
(http://xboxlivemedia.ign.com/xboxlive/image/article/944/944270/the-maw-20090112050617960_640w.jpg)
Edit: zmieniłem troszkę oceny
Resident Evil 5 -7/10
+grafika
+muzyka (i kawałek z napisów końcowych !!)
+udźwiękowienie
+duża ilość filmów i ogólnie filmowość gry
+efektywność
+masa broni i upgrejdów
+walki z bossami, które są niby podobne do siebie ze względu na (strzelaj w to pomarańczowe), ale mimo wszystko żeby zacząć strzelać w to pomarańczowe trzeba znaleźć sposób :)
+długość gry (normal 13:33:30)
+masa bonusów i dodatków
+INFINITE AMMO po przejściu gry dla ulubionej broni, więc Veteran nie powinien być straszny ;)
+MIMIKA TWARZY
+Pani Excella i jej kreacja :D
+mimo archaizmów to grywalność
-5 to DOSŁOWNIE NAKŁADKA GRAFICZNA NA 4, wszystko jest takie samo co w 4, przeciwnicy, schematy ucieczek przed tym i owym, a NAWET ZAKOŃCZENIE wyglądające IDENTYCZNIE JAK W 4...
-Sheva najgorszy bot we wszechświecie. Pcha się, wchodzi na linie ognia, nie da się pokonać bossów w coopie bo nie radzi sobie z celowaniem i odpowiednim momentem do tego, ogólnie porażka !!
-trudność gry wynikająca z mega odpornych przeciwników
-przeklęte psy i mutujący się panowie
-podobne walki z bossami i co najgorsze prawie że identycznie wyglądający
-fabuła taka średnia jakaś no i strasznie wolno się rozkręca
-zombi to istny atak klonów...
-brak V-SYNC'a !!!
Halo Wars
Grafika: 8
Dźwięk: 8+
Długość: 8
Grywalność: 9-
Całość: 8+
+ rendery
+ nawet wciągająca fabuła i świetne rozwinięcie uniwersum Halo
+ jednostki, ulepszenia i 3 bohaterowie na stronę
+ interface i sterowanie
+ liczne bonusy (historia Halo i czachy)
+ kooperacja (chociaż nawet jeszcze nie grałem :P)
+ polonizacja
+ każdy aspekt gry stoi na wysokim poziomie i nie można jej za wiele zarzucić
- przydałaby się kampania Przymierzem (nawyki z polskiej wersji :))
- yyy, fajnie gdyby można grać floodami
kilka screenów:
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/954/954797/halo-wars-20090217032818871_640w.jpg)
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/954/954797/halo-wars-20090217032823137_640w.jpg)
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/947/947713/halo-wars-20090123100419863_640w.jpg)
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/938/938789/halo-wars-20081216105738512_640w.jpg)
: Marzec 14, 2009, 23:23:38 pm
Dead Space
Grafika: 9
Dźwięk: 9+
Długość: 8+
Grywalność: 9-
Całość: 9-
+ klimat!! i design
+ brutalność
+ można się bać
+ ulepszanie wyposażenia
+ gameplay, interface i grafika
- niemy główny bohater (gdyby Issac był postacią z charakterem, ocena końcowa mogłaby skoczyć nawet o jeden punkt)
- miotacz ognia mógłby być odrobinę mocniejszy, bo jest najgorszą bronią
- za przejście na hard nie ma achivementa :mad:
Above jak nie chcesz mieć zębow przy tej ostrości to nie graj na monitorze!Wcale ci sie nie dziwie dlaczego nie podoba ci sie grafa w niektórych grach np.Girsy2,FC2 czy Dead Space(ta gra to u ciebie musi mieć dopiero Zęby).
A co to na tv ząbków nie ma ?! Ba są jeszcze bardziej widoczne. Sprawdzałem wiele gier na 32 calowym tv samsunga i jest momentami gorzej. Nie stać mnie na TV,a telewizory w cenie mojego monitora to shit jakich mało. Zresztą od czego jest ostrość, po ustawieniu na 40 jest ok, ale mam wrażenie że umykają mi detale na ubraniach itp
Dead Space no cóż totalny brak AA na zbroi Isacca, ale się przyzwyczaiłem :) to samo w Mirrors Edge
U mnie zbroja Isacca była bardzo gładka i jeśli już miała mikroskopijne ząbki, a siedzę jakiś metr od 32 calowego Tv. Taki PGR4, czy GT5P mają ząbki, ale nie zbroja Issaca. Polecam zmienić monitor.
DiRT
Grafika: 8
Dźwięk: 7+
Długość: 9
Grywalność: 8+
Całość: 8+
+ fizyka
+ trasy
+ model jazdy
+ zniszczalne i dobrze reagujące otoczenie
+ nasze miejsce w światowym rankingu wyświetlane po każdej trasie
+ duża przyjemność płynąca z gry
- spadki animacji przy wyścigach wieloosobowych
Ja bardzo pozytywnie się zaskoczyłem (grę niedawno pożyczyłem od kumpla) i zamiast grać w hiciory typu Killzone 2, czy Mirrors Edge cioram w DiRTa :) Bez wątpienia najlepsza rajdówka tej generacji :cool:
Screeny:
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/746/746166/mcrae-gets-dirty-with-neon-20061115074850234_640w.jpg)
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/776/776484/dirt-20070328082810672_640w.jpg)
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/776/776484/dirt-20070328082804875_640w.jpg)
(http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/781/781946/dirt-20070419111626401_640w.jpg)
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/786/786197/dirt-20070507044745967_640w.jpg)
Specjalnie dla Ciebie obrazek przedstawiający Indian pod koniec XIX wieku, czyli przed akcją RDR. Również żałuję, że nie było ich więcej.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/1890s_Carlisle_Boarding_School_Graduates_PA.jpg/757px-1890s_Carlisle_Boarding_School_Graduates_PA.jpg)
Assassin's Creed 2
grafika: 9- ( jak na giere z otwartym światem wygląda kapitalnie, nie licząc wykonania twarzy postaci)
dzwięk: 8+
grywalnośc: 8-
ogólnie: 8+ ( super giera, po nudnej pierwszej części nie spodziewałem sie, że wyjdzie z tego, aż tak dobry tytuł)
Wady:
- wykonanie twarzy postaci
- dialogi powinny byc nagrane w języku włoskim zdecydowanie
- przeciwnicy z którymi walczymy otoczeni są poświatą i wyglądaja jak duchy, przy większej ich ilości może to wkurzać
- około 30% misji nie spełnia moich oczekiwań
Halo Reach
grafika: 8 ( niebo bardzo fajnie wyglada w tej grze)
dzwięk: 8+ ( dobra muza, ale daleko jej do H1, H2)
grywalność: 8-
ogólnie: 8- (dobra giera, ale poziom H1 i H2 to jednak nie jest)
Wady:
- za krótka
- brak latarki (jest NV ale to nie to)
- miala szóstka zginąć a pan Jun, który sie ulotnil z babką chyba przeżył, byc może nie dopatrzyłem
- słabe zakonczenie
- brak bossa
Dante Inferno
grafika: 8-
dzwięk: 8+
grywalność: 8-
ogólnie: 8= (dobra giera, ale za krótka)
Wady:
- zbyt krótka
- troche kamera
- jeśli grasz na jednym zapisie to uwaga, giera może nie doczytać np: przełącznika i zabawe trzeba zacząć niestety od początku (podobnie było w Dead Space)
Wykreśliłem tego minusa przy grafice Sylvan w MvsC3, ale więcej już dać nie moge.
Kolejna ocena leci.
CRYSIS 2
GRAFIKA NA MOCNYM PC: 9+
GRAFIKA NA XBOX 360: 9 (Najładniejsza giera multiplatformowa oraz też najlepiej wykonany tytuł na X360, posiada kapitalne oświetlenie, wybuchy, mnóstwo detali, AA daje rade, animacja na Xa trzyma solidny poziom 30 klatek, fakt zdarzeją sie spadki, ale są sporadyczne. Jak na tak rozległą giere mamy bardzo dobre tekstury, ale z takim KZ3 czy U1 nie mogą one jednak konkurować. Przy pierwszym kontakcie doznałem lekkiego szoku bo nie sądzilem, że ta giera będzie tak super wyglądać. Sytuacja później się normuje, ale takie poziomy jak chapter 15 gdzie toczy się walka w nocy przy niesamowitych efektach świetlnych i padającym deszczu (deszcz wygląda niestety bardzo słabo) czy chapter 17 w zachodzie słońca powodują konkretny opad szczeny. Czy ta giera więc może konkurować wizualnie z takimi tytułami jak KZ3, U2 czy GOW3? Zdecydowanie tak, ale moim zdaniem te 3 wymienione gry powoduja jeszcze większe doznania wizualne niż Crysis 2. Główne wady grafy to moim zdanie wspomniany już wcześniej deszcz oraz słabo wykonani żołnierze, aby nie było postacie związane z fabułą wyglądają dobrze, ale już do takiego KZ3 startu nie mają, natomiast już sam główny bohater czy jego broń wyglądają bardzo dobrze. Kolejną wadą jest mogący sie włączyć na X360 tzw. grain filter glitch, który powoduje masakryczną ziarnistośc obrazu i wrażenia wizualne maleja dwukrotnie, dlatego polecam się go pozbyć jak najszybciej. Obecnie giera pod względem grafy zajmuje u mnie 4 miejsce).
GRAFIKA NA PS3: 9 ( Ta sama ocena co na Xbox360, mimo że jednak troche giera na konsoli PS3 gorzej wygląda. Rozdzielczośc mniejsza no i te spadki animacji. Za to na PS3 są lepsze cienie i nie ma grain filter glitch )
GRAFIKA NA XBOX360 Z GRAIN FILTER GLITCH : 9-
GRAFIKA NA PS3 Z BEZNADZIEJNYM UPSCALINGIEM DO 1080P: 9-
DŹWIĘK: 8+ ( Bardzo fajny motyw przewodni, który spełnia dobrze swoje zadanie i buduje konkretne emocje. Grałem w wersje dla makaroniarzy dlatego o polonizacji się nie wypowiem he he)
GRYWALNOŚĆ: 8- ( Nigdy nie sądziłem, że C2 tak mnie wciągnie po nudnawej pierwszej części. Naprawde w tą giera chce sie grać mimo nawet to, że AI (zwłaszcza żołnierzy) nie rozwala. Polecam grać na drugim poziomie wówczas nawet AI nie będzie Wam pszeszkadzać).
GŁÓWNE WADY:
- AI
- brak wstawek real time z prawdziwego zdarzenia
- tragicznie wyglądający deszcz
- słabo wykonani żółnierze na tle takiego np. KZ3
- końcówka mogła być lepsza
- grain filter glitch czasami może się włączyć na Xbox 360 ( w sumie przez całą gre mamy lekką ziarnistośc na Xa widoczną głównie na niebie, a jak włączy sie ten bug to jest wtedy istna burza piaskowa)
- doczytujące się czasami na naszych oczach obiekty w oddali
- beznadziejne scalowanie obrazu do 1080p na PS3 giera wygląda jak za mgłą, traci w ten sposób ostrość drastycznie ( grajcie tylko w 720p)
- spadki animacji na PS3
- gorzej wyglądające cienie na Xbox360
OCENA OGÓLNA: 8+ ( To bardzo dobry tytuł, mile mnie zaskoczył. Polecam )
BULLETSTORM
Grafika: 8+ (bardzo fajnie oświetlenie się prezentuje)
Dźwięk: 8
Grywalność: 8 (skillshoty dają rade)
Wady:
- troche za krótka
- jedna i ta sama kolorystyka
- różnorodność poziomów nie powala
Ocena ogólna: 8 (Dobra giera, taki arcade shooter mogący przynieść wielu graczom mase frajdy ze skillshotów)
DEAD SPACE
Grafika: 8
Dzwięk: 8+
Grywalność: 8-
Wady gry:
- bohater niemowa
Ocena ogólna: 8 (Fajna giera na poziomie drugiej cześci)
MORTAL KOMBAT
GRAFIKA: 8 (Areny bardzo fajnie się prezentują, natomiast wykonanie postaci to poziom poprzedniej generacji, a nawet jeszcze gorzej, ale ogólnie wizualnie giera prezentuje się solidnie)
DŹWIĘK : 8 ( Tutaj zastrzeżeń już jako takich nie mam ponieważ muzyczka, odgłosy łamanych kości czy stukot blachy brzmią bardzio fajnie. Przyczepić się moge tylko do wyciszonych rozmów w scenkach w story mode)
GRYWALNOŚĆ: 8+ ( Bardzo solidna wreszcie można w mortala pograć konkretnie po 12 latach)
WADY: (Będzie tego bardzo dużo ponieważ moje oczekiwania wzgłędem nowego mortala były ogromne)
- brak grywalnych bossów, ale to może nawet lepiej bo giera straciłaby dużo na balansie
- brak okrzyku komentatora przy uderzeniu podbródkowym min. outstanding, excellent itp.
- sztywna, drewniana animacja ruchów
- Sub Zero i Scorpion za bardzo napakowania ( przecież to ninja do cholery a nie pudziany)
- Reptile w podstawowym stroju wyglada tragicznie (zwłaszcza te kurze stopy), ale i tak lepiej niż ta godzilla z MK:DA
- kompletnie niegrywalne jak dla mnie zwolennika czystej walki mini gierki
- bardzo słabe wykonanie postaci
- połowa zadań z wieży wyzwań niegrywalna
- wyciszone rozmowy w story mode (mowa o scenkach)
- zamglona i mniej ostra grafika na scenkach w story mode
- brak szpagatowej obrotówki z wyskoku Johnny Cage (mk2), fakt jest zwykła, ale taką to każda postać posiada a Johnny był wzorowany na Van Damme a to jest jego standardowy cios (Millena kurde ją mą, a wykonanie takiego kopnięcia przez kobiete jest prawie niemożliwe)
- beznadziejna wstawka z udziałem Sindel, która w story mode prawie wszystkich zabija
- troche nieprzemyślane walki w story mode aż prosi sie o walke Jonny vs Goro, gdzie ten pierwszy robi jajecznice tak jak w filmie
- babality wrzucone na siłe (no, ale są przynajmniej śmieszne)
- brak klasycznych strojów i fatali w podstawowej wersji gry ( Skorpion tutaj tylko stanowi wyjątek bo w drugim stroju może zrobić swoją klasyczną fatalite czyli tosta he he)
- większość z zawartośći krypt to porażka
- brak Motaro zabił go Raiden w story mode, a walki nie było z jego udziałem
- brak możliwości przewijania wstawek w story mode ( trzeba wracać do menu konsoli jak przez przypadek wybierzecie ten tryb)
- troche za duzo fatali typu rozćwiartuj
- Johnny uderza kobiety w krocze, mogli mu animacje zmienić w tym przypadku bo wygląda to bezsensownie :lol:.
- tylko jedna wyjściówka dla każdej postaci przed walką, jak i też po wygranej (nie licząc oczywiście niektórych fatalit)
- tragiczna pozycja walki Sub Zero i Nightwolfa
- na siłe robienie z postaci cyborgów (predatorów)
- fatale Sindel to porażka (nie dało się nic innego wymyślić)
- wersja na PS3 wygląda jak wyprana z barw wzglądem Xboxowej ( nawet na włączonym FULL RGB)
- Kratos w porównaniu z postaciami z MK to miniaturka (beznadziejnie to wygląda, jest mniejszy od każdej postaci a przecież to byk typu Jax)
OCENA OGÓLNA: 8 ( Zostałem mile zaskoczony tym mortalem (nawet po mimo tylu wad co wypisałem) ponieważ po 12 latach beznadziejności serii, w tej chwili możemy w nowego mortala konkretnie pograć. Giera jest nie tylko dla fanatyków bijatyk, bo może się spodobać także osobą które w tym gatunku nie gustują (już w tej chwili znam kilka takich osób). Polecam wszystkim to dobra i solidna gra mająca bardzo dużo trybów gry i bardzo ciekawy tryb story (inne bijatyki muszą coś podobnego w przyszłości posiadać a nie taką chodzoną beznadzieje jaka była w T6).