Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Pchli Targ / Odp: Wyprzedaż gier Kyo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Wczoraj o 13:46:08 »
Poleciała dyszka mniej.

Mam jeszcze The Last of Us Part 1 za 180zł
A w przyszłym tygodniu wrzucam Residenta Evil 4 Remake na XSX za 200zł, ponieważ na trybie hardcore chce jeszcze ograć.


2
Multiplatformowe Current Gen / Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Marzec 31, 2023, 19:36:45 pm »
W 30fps można było jeszcze na tv crt grać, inna technologia bez smużenia a teraz, a daj pan spokój.

Ten tryb 40fps wydaje się dobrą alternatywą, ale nie sprawdzałem.
3
PlayStation 5 / Odp: Final Fantasy XVI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Marzec 31, 2023, 17:19:20 pm »
Gra ozłocona i zostaje dużo czasu na poprawki.

https://twitter.com/finalfantasyxvi/status/1641758683129344010?s=20
4
Multiplatformowe Current Gen / Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Moldar dnia Marzec 31, 2023, 12:52:56 pm »
40 klatek na szczęście jest fajnym kompromisem, czego używa część deweloperów.

30 niegrywalne totalnie dla mnie. Nie chcę wracać, niech ten tryb umrze jak najszybciej.
5
Pchli Targ / Wyprzedaż gier Kyo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Marzec 31, 2023, 12:28:41 pm »
Hejo Panowie kto chce to może atakować. Pisać na priv.
Nie jestem zwolennikiem pudełek, także to co zalicze będe wrzucał tutaj po atrakcyjnej cenie dla Was.
Wysylka gratis.

Dead Space Remake PS5 140zł

The Callisto Protocol PS5 90zł

God of War Ragnarok PS5 140zł

Ghostwire Tokyo PS5 30zł




6
Multiplatformowe Current Gen / Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Marzec 31, 2023, 12:27:05 pm »
W kwestii 30 vs 60 to zależy od gracza. Ja prawie zawsze wybieram jakość obrazu ponad ilością klatek i nie narzekam. Jasne, 60 fps'ów jest płynniejsze, co szczególnie odczuwam, jak pogram trochę w trybie wydajności i przejdę na jakość/rozdzielczość. Na szczęście mózg szybko się adaptuje do zmiany i po kilku/kilkunastu minutach problemu nie ma. Oczywiście 60 klatek było fajną opcją w przypadku gier z poprzedniej generacji, gdzie dodatkowa moc pozwalała na to, a jakość obrazu na tym nie cierpiała. O ile chciałbym, żeby wszystkie gry hulały z wyższym fps'em, nie jest to możliwe. Za minimum przyjęto 30 i jeśli chcesz wycisnąć maksimum ze sprzętu, to prędzej czy później musisz zejść w dół. Zależy to jednak od gry i studia. Przykład Dead Space jest dobry, pokazuje, że można to nieźle dostosować, jednak przypuszczam (nie znam szczegółów), iż nie każda gra z tego skorzysta - zależy od całego renderera, poszczególnych warstw składających się na finalny obraz. Zakładam, że przy mocnym post processie (szczególnie dla efektów "filmowych") obraz może sporo stracić.

60 fps'ów musiałoby być nowym standardem narzuconym odgórnie przez Sony i MS jako producentów konsol. To jednak nie nastąpi. Chyba, że jednak pojawią się nowsze wersje konsol, które byłyby skierowane do graczy, którzy nie chcą kompromisów - to chyba jedyny powód, dla którego upgrade PS5 i XSX ma sens. Wciąż jednak byłaby możliwość, że dev wybierze wyższą rozdzielczość, szczególnie pod koniec generacji, dlatego sami producenci konsol musieliby tutaj określić jasne zasady, tak jak z PS4Pro i XOX. Z drugiej strony, może udałoby się to obejść poprzez sprzętową akcelerację lub AI.

Village ogrywałem na PS5 i takiego problemu nie było, gra wyglądała świetnie. A tutaj to już 3 tytuł co ma podobny problem.
W HFW i DS to patchami naprawili a czy Capcom da rade? Ciężko powiedzieć, jednak fala narzekań na obraz jest spora, nie tylko od graczy ale i df czy gametech, który wprost zwraca się do nich i czeka aż to załatają.

Village robił chyba inny zespół, RE2 i RE4 ten sam, więc może z tego biorą się problemy ;). Co prawda zespół odpowiedzialny za silnik pewnie jest współdzielony, niemniej myślę, że każdy projekt ma dedykowanych programistów.

Racja, naprawili, ale też są sto studia zachodnie, mają inne podejście do tego typu rzeczy. Capcom prędzej wyda patcha lub nową wersję na PS6 i XSX2 ;). Ale zobaczymy. Horizon miał przynajmniej jeden tryb, gdzie obraz był świetny.

EDIT: Chciałem jeszcze dodać, że niedługo zaczną wychodzić w dużych ilościach gry na UE5 - nie wszystkie będą jak tech demo Matrixa, ale tak czy inaczej, nowe funkcje są ciężkie. Powinien nastąpić skok jakościowy, ale 60 klatek może być trudne. UE ma dość miękki obraz, więc niższe rozdzielczości mogą być jeszcze bardziej rozmyte.
7
Multiplatformowe Current Gen / Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez windomearl dnia Marzec 31, 2023, 11:49:43 am »
Ja ostatnio jestem całkowitym przeciwnikiem trybu 30fps bo ten do gier tak naprawde sie nie nadaje. Bez upłynniacza jest wręcz niegrywalny i to niezależnie od gatunku.
Powinno być 60fps w każdej grze
Bulszit. Właśnie gram w Deathloopa w 30fps, gra się przyjemnie, nie mam żadnych problemów. Upłynniaczy nie używam.
8
Multiplatformowe Current Gen / Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Marzec 31, 2023, 11:47:14 am »
Ja ostatnio jestem całkowitym przeciwnikiem trybu 30fps bo ten do gier tak naprawde sie nie nadaje. Bez upłynniacza jest wręcz niegrywalny i to niezależnie od gatunku.
Powinno być 60fps w każdej grze a jeżeli będzie ciężko to uzyskać, to niech zmniejsza rozdzialke, tylko pod jedynym warunkiem, nich ten obraz bedzie ostry jak żyleta, ponieważ da się to zrobić nawet w 1080p np. Dead Space, który w tym trybie kosi 4k Residenta z XSX.


Village ogrywałem na PS5 i takiego problemu nie było, gra wyglądała świetnie. A tutaj to już 3 tytuł co ma podobny problem.
W HFW i DS to patchami naprawili a czy Capcom da rade? Ciężko powiedzieć, jednak fala narzekań na obraz jest spora, nie tylko od graczy ale i df czy gametech, który wprost zwraca się do nich i czeka aż to załatają.


9
Multiplatformowe Current Gen / Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Marzec 31, 2023, 11:21:49 am »
Włosy oczywiście wyglądają ogólnie lepiej (czasami troche dziwnie na wstawkach to też może być przez dropy, broda też załapała się pod ulepszenia) i z nimi też gre skończyłem, jednak po ich wyłączeniu jak odpaliłem tytuł drugi raz wyraźnie płynność zyskuje, gdzie na XSX każde pare klatek więcej to plus dla rozgrywki.

Dla mnie to jest dziwna sprawa z tymi opcjami. Niby fajnie, że mamy możliwość włączyć/wyłączyć RT i włosy, w końcu opcje są fajne, prawda? Ja jednak widzę w tym brak zdecydowania developera i postawienie na półśrodki. Uważam, że dwa tryby wystarczą, czyli tryb jakości obrazu lub płynności rozgrywki. W tym pierwszym powinno być RT i włosy (dopracowane tak, aby wyglądały dobrze), pewnie też lock na 30 klatek, możliwe dalsze usprawnienia (np. lepsza roślinność). Druga opcja to stałe 60, ale bez części opcji. Prosto i przejrzyście. Obecnie wygląda to tak, jakby gdzieś pod koniec prac pomyśleli "ciekawe, czy konsole udźwigną RT i włosy?" i włączyli na próbę prosto z PC. Były problemy z wydajnością, to ustawili tak, żeby działało to "jakoś" i następnie ktoś stwierdził "bez dodatkowych optymalizacji nie jesteśmy w stanie uzyskać stabilnej płynności i jakości, więc damy opcje i niech gracze decydują". Jak dla mnie to słaby wybór, a w zasadzie przerzucenie odpowiedzialności na gracza, bo developer nie dostarczył odpowiedniej jakości. Ech...

Grasz na PS5?
Bo na XSX obraz w trybie jakości po wyłączniu syfu w opcjach nawet ujdzie.

Tak (tryb jakości, bez aberracji, z RT), mimo wszystko preferuje konsolę Sony - pad, na dodatek Xbox ma swoje problemy (nieco mniej klatek i problemy ze sterowaniem). Jak do tej pory nieco gorsza rozdzielczość w części gier na PS5 mi nie przeszkadzała, ale tutaj naprawdę szkoda tych cięć (skopana szachownica albo AA, w końcu nie wiadomo na pewno, gdzie leży problem). RE2 miało niestabilny obraz z powodu odbić (co fajnie naprawił patch na PS5 i XS), RE4 niestety cierpi na inne problemy (choć w sumie tu i tu efekt jest podobny - ziarniste części obrazu, które w ruchu przyciągają wzrok). Village chyba (?) prezentowało się lepiej, a w pewnym sensie to podobne gry. Może powinni olać rekonstrukcję kosztem mniejszej rozdzielczości docelowej - efekt może i byłby bardziej miękki, ale przynajmniej bardziej stabilny.
10
Nintendo 64 / Odp: Legend of Zelda - Ocarina of Time & Majora's Mask
« Ostatnia wiadomość wysłana przez siudym dnia Marzec 31, 2023, 10:57:55 am »
Strony: [1] 2 3 ... 10