Forum GameOnly.pl

Current Gen => PlayStation 5 => Wątek zaczęty przez: Sylvan Wielki w Czerwca 11, 2020, 22:36:34 pm

Tytuł: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 11, 2020, 22:36:34 pm
https://www.youtube.com/watch?v=ai3o0XtrnM8
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 12, 2020, 01:18:05 am
Obejrzałem właśnie na TV w 4K i ... wow, jakie to jest ładne! Ta gra wygląda chyba lepiej niż rendery w przerywnikach na PS3 i PS4...

Koniecznie przyjrzyjcie się fragmentowi między 1:10 a 1:20 - albo film jest montowany z kilku, albo... widać tutaj doczytywanie danych. Jeśli to drugie, to mamy świetne demo tego jak szybko nowa generacja będzie doczytywać dane. Jeśli to będzie tak szybkie, to po prostu kosmos, bo w pół sekundy dostajemy etap z częściowo tylko niskim LOD, a potem już 100% pełnego. Może być też tak, że sam teleport jest wstawką FMV (Ratcheta w 3D można by nakładać, żeby miał aktualny kostium), ale to i tak wciąż robi niezłe wrażenie, bo takie skakanie między światami nie było do tej pory możliwe.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Czerwca 12, 2020, 02:10:06 am
Graficznie i technologicznie będzie kozak. Pewnie jedna z pierwszych prawdziwie next genowych gier. Liczę jednak na większe zmiany w gameplayu, bo ostatnie ileś tam części to dla mnie odcinanie kuponów.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: cappo w Czerwca 12, 2020, 18:07:30 pm
Jestem wielkim fanem Ratchetów i jak dla mnie day one. Marzy mi się rozbudowanie w stylu going commando, albo up your arsenal z gameplayem z remaku lub a crack in time. HAJP MOCNO.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 13, 2020, 02:52:07 am
(https://i1.lensdump.com/i/jO25hC.gif)

 :dance:
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 15, 2020, 12:37:31 pm
Sporo nawiązań do poprzednich części jak widzę, to jest Quest for Booty?
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 15, 2020, 15:16:53 pm
Ratchet jest śliczny. Mam nadzieje, że to jednak będzie tytuł startowy. Sztos.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Sierpnia 27, 2020, 22:27:30 pm
Nowy/stary gameplay ale bez cięć między sekcjami. Potwierdzili też wcześniejsze plotki - Ratchet celuje w okolice premiery PS5. Pewnie bardziej początek 2021, choć liczę po cichu, że jednak zaraz po premierze.

https://youtu.be/GffelVJeGws

Niech jeszcze potwierdzi się, że Demon’s Souls jest tytułem startowym, a GT7 to także launch window i nie mam pytań.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Sierpnia 27, 2020, 22:52:28 pm
Powiedziałbym, że wyjdzie chwilę przed świętami ale w sumie nie wiem czemu miałby nie zdążyć na premierę, a zdążyć 4 tygodnie później...
Generalnie to co w trailerze na początku, jest bardzo podobne do pierwszego etapu z remake jedynki na PS4 (rozumiem, że to celowy zabieg, że na początku jesteśmy na jednej ze znanych planet, tak samo jak potem ten statek z piratami który nawiązuje do Quest of Booty). W sumie najbardziej czekam na sekcje z tą Lombaxową dziewczyną :)
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Sierpnia 28, 2020, 06:42:06 am
"Launch window" to mocno nieprecyzyjny termin, określający czas mniej więcej 4 miesięcy od premiery sprzętu. Osobiście stawiam na premierę w drugiej połowie lutego lub w marcu (chyba że gra zaliczy obsówę). W każdym razie graficznie jest rewelacja i pewnie przez dość długi czas od premiery będzie to wciąż graficzny numer jeden. Szkoda że mimo paru nowych mechanik gra będzie prawie taka sama jak pozostałe Ratchety. Chętnie bym zagrał dla samej grafy, ale nie jest to tytuł, na który mocno czekam.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Sierpnia 28, 2020, 09:22:49 am
Wygląda ładnie, kiedyś z chęcią zagram, ale z pewnością nie na premierę bo to ciągle ten sam ratchet od czasów ps2.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Sierpnia 28, 2020, 12:46:45 pm
"Launch window" to mocno nieprecyzyjny termin, określający czas mniej więcej 4 miesięcy od premiery sprzętu. Osobiście stawiam na premierę w drugiej połowie lutego lub w marcu (chyba że gra zaliczy obsówę).

Oczywiście, może znaczyć miesiąc, może 4-5 miesięcy. Infamous był chyba zapowiadany jako launch window i wyszedł w marcu, tutaj może być podobnie. Niemniej uważam, że to i tak świetna wiadomość.

Według plotek miał to być tytuł startowy, więc możliwe, że w związku z epidemią mają poślizg 1-2 miesiące (lub chodziło o okolice premiery, a nie samą premierę).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Sierpnia 28, 2020, 13:31:20 pm
No to jak jeszcze doloza remaster demonow albo gt7 to faktycznie gruby start.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Sierpnia 28, 2020, 14:54:15 pm
Wygląda na to, że jednak Sony nieźle się przygotowało na premierę PS5 i zapewni stały dopływ hitów na nową konsolę. Tymczasem MS sam sobie strzelił samobója z Halo i teraz jest w czarnej dupie. Podejrzewam, że postarają się jak najszybciej wydać Flight Simulator na Xboxa (jakoś na luty/marzec), ale to nie jest gra, która przyciągnie masy. Pozostaje im Gamepass jako największy argument sprzedażowy.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Sierpnia 28, 2020, 15:41:44 pm
Sony w ogóle uwielbia puszczać hity w lutym/marcu, więc kto wie. Na razie jednak jest tak mało next-genowych pewników gier, że Ratcheta mam na liście must-have, bo nie szykuje się aby przed nim wyszło jakoś znacząco dużo równie wielkich tytułów (chociaż to już zalezy kto jakie gatunki lubi). To pewnie będzie 2 albo 3 gra jaką kupię na PS5 - chociaż bez dat premier trudno wyrokować.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Sierpnia 28, 2020, 17:26:51 pm
Potwierdzono dwa tryby - 4K/30fps i 60fps.

Tymczasem MS sam sobie strzelił samobója z Halo i teraz jest w czarnej dupie. Podejrzewam, że postarają się jak najszybciej wydać Flight Simulator na Xboxa (jakoś na luty/marzec), ale to nie jest gra, która przyciągnie masy. Pozostaje im Gamepass jako największy argument sprzedażowy.

Postawili wszystko na Halo i nie był to zły pomysł. Gdyby zaprezentowali Halo na miarę trylogii od Bungie, z właściwą prezentacją (pierwszy trailer Halo 3 - niby nic nie pokazywał, a hype był) to ten jeden tytuł by wystarczył. I tego chyba sporo ludzi oczekiwało, w końcu mieli czas, pieniądze, nowy silnik. Ale skończyło się tak jak się skończyło. Patrząc na ostatnie dwa-trzy lata tej generacji, MS wyglądał jakby czekał na nowe rozdanie i szykował się z tej okazji. Sony zaś dostarczało na PS4 hity, w związku z czym oczekiwania w kwestii gier na start duże nie były. Sytuacja jest jednak odwrotna. Sam Insomniac dostarcza dwie gry (tak, Spider-Man to nie pełnoprawna dwójka, ale nie jest to także zwykły dodatek). A przy tym pracują nad Pająkiem 2. Jeśli Horizon 2 faktycznie wyjdzie w 2021 (w co jednak trochę wątpię) to mega.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Sierpnia 28, 2020, 20:22:57 pm
Dokładnie. Fakt, że gra powinna być na luzie gotowa na premierę, skoro 5 lat już ją robią i mają mega wsparcie. Ale coś wyraźnie nie zagrało.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Sierpnia 28, 2020, 20:54:10 pm
Wygląda na to, że jednak Sony nieźle się przygotowało na premierę PS5 i zapewni stały dopływ hitów na nową konsolę. Tymczasem MS sam sobie strzelił samobója z Halo i teraz jest w czarnej dupie. Podejrzewam, że postarają się jak najszybciej wydać Flight Simulator na Xboxa (jakoś na luty/marzec), ale to nie jest gra, która przyciągnie masy. Pozostaje im Gamepass jako największy argument sprzedażowy.

Napływ hitów, to oczywista oczywistość - zgoda. Chyba każdy z nas, a z pewnością większość ekipy z forum, czeka na takie gry, jak Bloodborne II, God of War II i wiele, wiele innych, ale nie byłbym hurra - optymistycznie na premierę nastawiony. Bo co my tam mamy - dość skromną listę tytułów na wyłączność, a całość ratują pozycje multi - CoD, sportowe, Asasyn....

Jak przyrównać te startowe gry do tego, co było kiedyś - przypomnę erę PS Drugiego i gry pokroju kontynuacji TTT, Dead or Alive, Time Splitters, SSX, Kessen, do tego wiele pozycji sportowych, oraz aż kilka gier wyścigowych.  :neutral:

Xbox też miał genialny start. Rewolucyjne Halo, fenomenalne DoA Trzecie, kapitalny PGR. Było w co grać, było czym się zachwycać - ilość, jakość.

Teraz to cień dawnych czasów. Serie X ratuje zasadniczo olbrzymia biblioteka na start z darmowymi łatkami - sam się skuszę na kompletne wydanie Desitni w 4k 60 k/s dzięki Game Pass.

Z PS V nie wiadomo jeszcze jak to będzie. Kena zapowiada się świetnie, Spajdiego się ogra, a reszta....  :>

Na prawdę sądziłem, że Raczeta i Klanka dostaniemy na dzień dobry (podobnie jak demony, ale to jeszcze nic pewnego).

Bedzie jak z PS4, kupi się z 4 gry i będzie trzeba czekać.  -_-

Wracając bezpośrednio do Rift Apart, to zapowiada się wybornie i biorę z miejsca. Liczę po ciuchu, że to okienko, to okolice stycznie. Byłoby miło.

Natomiast fakt opcji 4k 30 k/s, czy 60 klatek w niższej rozdzielczości  przemilczę. Szkoda, że nie udało się tego dopiąć.  :-?
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Sierpnia 28, 2020, 21:11:50 pm
Wygląda na to, że Sony mniej więcej co 3-4 miesiące będzie wypuszczać dużego exa na PS5 - co jest dużo lepszą sytuacją niż w przypadku PS4. Poza tym mają ostro pompować kasę w czasowe exy. Na chwilę obecną wygląda na to, że MS znalazł się w niezbyt ciekawej sytuacji. W USA sobie poradzi, wiadomo, ale w Europie słabo to wygląda, o Japonii nie wspominając.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Sierpnia 31, 2020, 14:05:05 pm
Ja się tylko boję, że Insomniac robiąc na start dwa tytuły dostarczy jednak nieco krótsze pozycje niż byśmy liczyli. Nie oszukujmy się - poprzedni Ratchet, chociaż był naprawdę fajny, graficznie wymiatał i w ciekawy sposób ukazywał oryginał, to był jednak skróconą o kilka planet wersją oryginału. Ja wiem, że one nie pojawiły się w filmie (gównianym swoją drogą, właśnie go obejrzałem w bólach na Netflixie), ale to nie powinno być wymówką i przeszkadzać w dodaniu ich do gry. Oby więc tym razem gra przystawała zawartością bardziej do wcześniejszych części, niż do tej ostatniej.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Września 24, 2020, 18:17:36 pm
Ale też pamiętaj, że kosztował około 144 zł na premierę. To wciąż kompletnie odświeżona, piękna, rewelacyjna gra na kilkanaście godzin. Mogli zażyczyć sobie pełna cenę. Oczywiście miło byłoby gdyby Rift Apart był nieco dłuży - i zapewne tak będzie, ale też raczej spodziewajmy się wyższej ceny.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Listopada 05, 2020, 00:55:28 am
Ratchet tak jak GT7, ma wyjść w pierwszej połowie kolejnego roku.

(https://gameonly.pl/public/news/2020/11/ratchet-i-gran-turis_50ac06.jpg)
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Listopada 06, 2020, 17:00:14 pm
O Cyberpunk 2077 też tak mówiono.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Lutego 11, 2021, 18:05:57 pm
https://www.youtube.com/watch?v=zafv1b1qG2Y

Premiera jedenastego czerwca. Cena - 340 zł edycja standard i niespełna 400 zł de luks.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lutego 11, 2021, 18:30:27 pm
Szkoda, że poza datą premiery nic nowego o grze. Oby nie okazała się produkcją na 6 godzin, bo mam wielkie oczekiwania do tej produkcji i na razie to pierwszy ex od Sony na który warto w tym roku czekać (w sumie w ogóle pierwsza większa premiera z datą).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Lutego 11, 2021, 19:30:07 pm
Liczę, że twórcy dostarczą nam dobre 14 godzin zabawy w osi fabularnej + co najmniej kilka dodatkowych, by zdobyć platynę.
Z drugiej strony za Moralesa krzyczą 249zł, a jest to gra na 4 godziny....
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Lutego 11, 2021, 20:32:25 pm
Liczę, że twórcy dostarczą nam dobre 14 godzin zabawy w osi fabularnej + co najmniej kilka dodatkowych, by zdobyć platynę.
Z drugiej strony za Moralesa krzyczą 249zł, a jest to gra na 4 godziny....
Mam troszkę ponad 20. 4h to robiłem ng+ na najniższym poziomie trudności że skupowaniem cutscen.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lutego 12, 2021, 12:32:58 pm
Ech, coś im nie wyszło z tym okienkiem premierowym PS5 ;). Szkoda, liczyłem jednak na Q1, ale od pewnego czasu było już wiadomo, że premiera będzie później. No nic, będzie więcej czasu na nadrabianie zaległości.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lutego 15, 2021, 16:19:26 pm
Najgorsze, że to pewnie i tak pierwsza gra na ten rok... reszta będzie po niej.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lutego 15, 2021, 16:25:22 pm
Pierwszy jest Retulnal.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Marca 14, 2021, 13:37:52 pm
Grunt, że zapowiada się znakomity, śliczny tytuł. Czyli cały Raczet i Klank.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Szymku w Kwietnia 27, 2021, 22:35:42 pm
Szok jak to wygląda

https://youtu.be/9p_gg9UW9k4
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Kwietnia 28, 2021, 07:35:52 am
Po Demonie wizualnie druga gra next gen.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Kwietnia 28, 2021, 21:24:32 pm
Imo wygląda bardziej next genowo niż Demony. W sumie chyba jest to pierwsza gra faktycznie wykorzystująca możliwości nowych konsol.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: BoBaN w Kwietnia 29, 2021, 07:37:52 am
Szkoda, że to Rachet, który szybko się nudzi. Miałem kilka gier z tej serii i żadnej nie ukończyłem bo mnie usypiały. Za to taki Jak & Daxter, który wydaje się podobym tytulem był niesamowicie wciągający i ukończyłem wszystkie części. Dlatego dziwię się, że magicy z ND nie zrobią remake tej serii. Brałbym w ciemno bo dla mnie to najlepsza platformówka wszechczasów.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Kwietnia 29, 2021, 09:06:31 am
Szkoda zachodu dla ND, ale bluepoint mógłby pierwszego Jaka przerobić na nowo.

Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Kwietnia 29, 2021, 09:41:25 am
Szkoda zachodu dla ND, ale bluepoint mógłby pierwszego Jaka przerobić na nowo.

Dokładnie tak. ND może zrobić ewentualnie kontynuację, ale raczej byłaby to już totalnie inna gra. Jak&Daxter przeniesieni w bardziej realistyczne i mroczne klimaty, nie tylko wizualnie. W sumie mogłoby to być ciekawe, choć wielu fanów pewnie nie byłoby zadowolonych.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: BoBaN w Kwietnia 29, 2021, 09:53:32 am
Szkoda zachodu dla ND, ale bluepoint mógłby pierwszego Jaka przerobić na nowo.

W sumie mogliby zrobić to samo, ale w next-genowej oprawie z wykorzystaniem DS'a i grałbym jak szalony. Jedynka i dwójka miały genialnie zaprojektowane elementy platformowe przez co nie było nudno nawet przez chwilę. Do tego bohaterzy znacznie bardziej charyzmatyczni niż w R&C. Miło by było zobaczyć jakiś remake J&D.
Tytuł: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Kwietnia 29, 2021, 10:30:56 am
Sony niestety dziwnie podchodzi do tej marki, spokojnie mogliby dać Jaka insomniacom i by podeszli do marki z szacunkiem, niż robić kolejnego raczeta, który nie różni się za dużo od czasów ps2.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Kwietnia 29, 2021, 10:35:52 am
Chociaż stare Ratchety uwielbiałem, to fakt, J&D był jeszcze lepszy. Z Ratchetem jest ten problem, że zbyt długo go wałkują. Na PS2 i PS3 wyszło łacznie chyba z 10 części. A wszystkie gry z serii są w sumie dosyć podobne do siebie. Jeden Ratchet na generację byłby spoko.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Kwietnia 30, 2021, 08:21:04 am
https://youtu.be/4Zf1GCFoqn0

Fajnie, ale wolałbym nowego Jak i Dexter.
Tutaj postacie są bez charyzmy.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Maja 11, 2021, 01:29:07 am
Z Ratchetami jest też ten problem, że o ile te główne części są fajne, tak wszelkie spin-offy, to zazwyczaj gry słabe i nie zachęcające do ukończenia (Size Matters, All 4 One, Q-Force).

Poza tym, że gra wygląda obłędnie, pociesza mnie jeszcze jedna rzecz. Swego czasu myślałem, że remastery tych starych dobrych platformerów są niemożliwe, bo grafika poszła tak do przodu, że jakby jej nie poprawić, te gry będą wyglądały czerstwo. Pokazał to jednak Crash i pokazuje kilka razy bardziej Ratchet, że te stare gry z czasów PSX i PS2 gdzie wszystko było kanciate i bez futerek jak najbardziej nie tylko da się zremasterować, ale mogłoby to wyglądać niczym animacja Pixara. Co prawda Medievil to z kolei dowód, że niekoniecznie zawsze wyjdzie to fajnie, ale to chyba bardziej dowód na to, że nie zawsze remaster jest wart zabawy i może lepiej zrobić kolejną część na sentymentalnej bazie.

Nie wątpię w sukces tej części Ratcheta (dodatkowo nakręci go niemal brak innych gier wyłącznie next-genowych), ale liczę też po cichu że po 2021 dostaniemy jakieś inne gry z gatunku (stare i nowe marki).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Maja 11, 2021, 10:11:20 am
Medievil to raczej wina deva. Wszystko da się zrobić, trzeba tylko do tego ludzi/czasu/pieniędzy. W tym wypadku według mnie zawiedli trochę artyści, plus za bardzo trzymali się oryginału.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 04, 2021, 15:29:53 pm
Nawet nie straszcie z Medievil, bo lezy zafoliowany, jak ofiary Dextera.  :P

Co do Raczeta i Klanka, to jeszcze tylko kilka dni. Tytuł prezentuje się fenomenalnie i gorąco liczę, że będzie to jeden z moich kandydatów do gry roku.
Uwielbiam bowiem tę serię, a graficznie jest ogromna szansa, że będzie to czołówka 2021r.

(https://64.media.tumblr.com/ea1eb8ecad7185afdec66dd7840a1ee7/c4680d42a4eb1827-a2/s540x810/39c04711e0e31f804a0e8a3fff07adb9d4a363ba.gifv)
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Czerwca 04, 2021, 22:43:17 pm
a pamiętam jak że rimejk płaciłem 149zł. Odczeka się 3 miesiące, aż ludzie wrzucą zestawowe kopie na allegro i nabędzie w przyzwoitej cenie.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 07, 2021, 09:27:02 am
Biorę dej łan. Gra warta grzechu i Kazimierzy  :roll:

(https://i.imgur.com/9I7fWhf.png)

Super sprawa, szczególnie, że graficznie to miazga.  :o
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 07, 2021, 16:20:57 pm
Patrząc na przesunięcia premier innych tytułów, to nie wygląda, żeby ktoś Ratchetowi był w tym roku w stanie podskoczyć (chociaż następne dwa tygodnie mogą zrewidować moje słowa nowymi zapowiedziami).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 08, 2021, 16:22:51 pm
Ratchet na razie zgodnie z oczekiwaniami - na Meta 89, najwięksi dają przeważnie 9/10. Zapowiadają się wakacje po RE Village :).

EDIT:

https://www.youtube.com/watch?v=7xtJYpwvHjY

Piękna, a w dodatku to gra z pierwszego roku życia konsoli (chciałem napisać launch window, bo w sumie tak też powstawała, ale jednak 7 miesięcy ciężko przełknąć ;) ).

Szkoda, że do następnej takiej przyjdzie nam poczekać dłuższy czas (chyba, że 3rd party coś dostarczą).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 08, 2021, 22:05:24 pm
Podobno wizualnie to absolutny top, a jakościowo, cóż, jak Zielarz wspomniał - średnia światowa 9/10 mówi sama za siebie.  :dance:

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210608/77802c3eff61cf02710aa3b6443f0b34.jpg)
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 11, 2021, 12:23:26 pm
(https://i.imgur.com/IxPFCaa.jpg)

(https://i.imgur.com/zGfjw7i.jpg)

(https://i.imgur.com/nDD8ao9.jpg)

(https://i.imgur.com/TyEGbqA.jpg)

(https://i.imgur.com/WdGJp32.jpg)

Miazga  :o Ja w pełni rozumiem biznes. 116 milionów posiadaczy PS4(Pro) to olbrzymia baza potencjalnych klientów, ale mam nadzieję, że coraz więcej gier będzie ukazywało się tylko na obecna generację. Nowy Raczet i Klank prezentuje się bowiem OBŁĘDNIE. Coś wprost nieprawdopodobnego jaką otrzymaliśmy jakość szaty graficznej. Natomiast sama gra - rewelacja. Gra się równie kapitalnie jak w znakomity rimejk z 2016r. Gorąco polecam.

Jeżeli kogoś interesuje, to faktycznie dostępne są trzy tryby graficzne: wierność odtwarzania obrazu (30 klatek plus ray tracing, dodatkowe efekty wizualne, ulepszone oświetlenie, zwiększona szczegółowość scenerii, to wszytko polane sosem 4k), wydajność i śledzenie promieni (60 k/s, RT, modyfikuje efekty wizualne i szczegółowość scenerii oraz oferuje niższą rozdzielczość), jak i wydajność (alternatywna wersja 60 klatek, usuwa śledzenie promieni na rzecz rozdzielczości, która jest zwiększona).

Każdy wybierze opcje, która mu pasuje. Kombo 4k + 30 k/s prezentuje się najbardziej imponująco, ale gwarantuje, że wystarczy sprawdzić opcję 60 klatek, by przy niej pozostać.

Co jeszcze - polonizacja wypada bardzo dobrze (choć hamerykański Klank rządzi i tak). Dodatkowych opcji jest od groma - sterowanie i skróty oferujące m. in.. uproszczenie w przemieszczaniu się, sporo słupków trudności (nie tylko izi, średni, trudny), a tryb foto jest kapitalny.

Piękna, kapitalna gra.  :yes_anim:
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 11, 2021, 13:22:46 pm
Clank chyba w każdej wersji z polskim dubbingiem jest inny, i ten jest akurat jednym ze słabszych.

U mnie się jeszcze pobiera, ale za 4-5 godzin koniec pracy i rzucam się w wir kosmicznych przygód.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Czerwca 13, 2021, 22:26:21 pm
https://youtu.be/-YpCQrPRpE0
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 14, 2021, 00:32:51 am
Clank chyba w każdej wersji z polskim dubbingiem jest inny, i ten jest akurat jednym ze słabszych.

U mnie się jeszcze pobiera, ale za 4-5 godzin koniec pracy i rzucam się w wir kosmicznych przygód.

Długo ci zajmuje zdanie relacji, gnysek  ^^"
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 14, 2021, 10:24:23 am
Ogrywam od piątku Ratcheta, czyli robię pewnie to co większość posiadaczy PS5 robić powinna ;). Gra jest świetna, piękna, zabawna - pozwala bardzo przyjemnie spędzić czas. Jak do tej pory każda sesja kończy się tym, że zmuszam się do wyłączania konsoli. SSD i I/O zrobiło już wrażenie na mnie podczas wcześniejszych prezentacji, czy w innych girach (choć tam służy bardziej do wczytywania), więc nie jest już tak szokujące. To co, ku mojemu zaskoczeniu, przykuło moją uwagę najbardziej to Ray Tracing. Pisałem już kiedyś, że oczekiwania względem RT w konsolach były raczej skąpe. Pierwsze gry miło zaskakują ipokazują, że można tego użyć z niezłym rezultatem i pomimo, iż nie jest to poziom RTX'ów Nvidii, nie musi to być jedynie ciekawostka. Przy okazji Miles Morales wspominałem, że RT nie robi w tej grze wielkiej różnicy - owszem dodaje autentyczności, ale odbicia w budynkach bez RT wciąż wyglądają ok, zwłaszcza podczas normalnej rozgrywki. Mogę sobie wyobrazić grę bez tego. Z Ratchetem jest jednak inaczej - RT jest doskonale zauważalne na każdym kroku - podczas rozgrywki czy w cut-scenach. Gra bez tego sporo traci i wygląda po prostu inaczej. Fajnie, że Insomiac udało się podnieść ich jakość względem pokazu rok temu - mamy wyższą rozdzielczość odbić (za sprawą cheackerboard), więcej obiektów i ich zasięg, nawet efekty z użyciem alphy, takie jak portale, są teraz renderowane (wcześniej nie odbijały się w ogóle). Co chwilę łapię się na tym, że dostrzegam efekty działania RT - np. podczas cut-sceny na statku Rivet, zaraz za nią znajduje się kawałek metalu, który pokazuje nam tył głowy Lombaxa. Mała rzecz, a jedna zwraca uwagę. Rift Apart pokazuje, co znaczy robić grę z myślą o RT od początku.

A teraz chwila na marudzenie. Niby gra jest piękna, cut-sceny robią świetne wrażenie, nie jest to jakość Pixara (raczej nigdy nie będzie), ale daje takie odczucia. W rozgrywce jednak są rzeczy, które nie zawsze prezentują się jak na next-gena przystało. Po części to kwestia stylizacji, czy obranego kierunku artystycznego, ale i tak wymienię - oświetlenie na Sargasso (ta planeta z dżunglą) jest płaskie (cienie są za mało kontrastowe), część tekstur mogłaby być lepszej rozdzielczości, niektóre assety potrzebują więcej polygonów. Po prostu widać, że to gra z pierwszego rzutu nowej generacji. Myślę też, że po trailerach (przez ich kompresję obraz jest trochę zmiękczony, w samej grze mamy żyletę) i opiniach recenzentów oczekiwania trochę za bardzo urosły. Dodatkowo popsułem sobie sekwencje z ostatniego pokazu, ponieważ przystawałem na eksplorację. Jest to coś co można zrobić później, ale grając nie miałem takiej pewności, więc zatrzymywałem się i szperałem. Fajnie, gdyby gracz miał informację na ten temat, albo gdyby były to zupełnie odrębne sekcje, do których później się nie wraca.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 14, 2021, 10:52:13 am
Raczej ciężko znaleźć grę, do które można byłoby nie mieć żadnego "ale". Obłędnie prezentujący się The Order miał swoje słabsze momenty, podobnie, jak wychwalany Uncharted 4 i wiele, wiele innych. Jak dla mnie nowy Raczet i Klank, to obok Demon's Souls chyba najlepiej prezentująca się gra tej generacji. Oczywiście na upartego w obu można doszukać się uproszczeń, ale według mnie oba te tytuły zasługują na najwyższe uznanie w segmencie grafiki. Podałeś przykład Sargasso. Akurat przedstawiałem to na sąsiednim forum, zatem i tu użyje tego przykładu.

(https://i.imgur.com/bMnDGJP.jpg)

Znakomicie to wygląda, a jak chcemy poszperać z ciekawości, bo może latające owady będą słabo przedstawione (tylko kto na to tak po prawdzie uwagę zwraca), to otrzymujemy:

(https://i.imgur.com/XcbyWvP.jpg)

Jak dla mnie nieprawdopodobna dbałość o szczegóły. Biorąc pod uwagę, że aktualna generacja ma raptem kilka miesięcy, a twórcy potrafią przedstawić w rozgrywce coś TAK prezentującego się:

(https://i.imgur.com/3Kkyr64.jpg)

To ja nie mam pytań, a sam Raczet i Klank może stanąć obok niejednej animacji studia Pixar i wstydu czuć nie musi, ba z większością najzwyczajniej w świecie wygra.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 14, 2021, 16:21:33 pm
W sumie jedyny problem jaki mam z tą grą, to zbyt dokładne kolizje i zdarza mi się wpaść w jakąś rurę czy drzewko (na szczęście udaje się też wyskoczyć), bo zamiast uproszczonych modeli używają chyba pełnych (tych samych które widzimy na ekranie) :P Pytanie jednak czy to wada, czy pokaz tego, że PS5 daje radę przeliczyć kolizje bez drugiej niewidzialnej wersji modeli.

No i użycie dual sense w knajpie, gdzie pad wibruje do basu, to jakiś kosmos - zwłaszcza w słuchawkach, gdzie bass faktycznie jest bassem (ale pewnie i na soundbarze by robiło robotę). Zaskoczyło mnie, że wibracje są 3D - tzn. wibruje ta strona pada, z której na ekranie się coś wydarzyło, więc jeśli obracamy kamerę, to wibracje zmieniają strony pada razem z kamerą.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 15, 2021, 09:53:39 am
Wczoraj byłem na Savali i moje marudzenie ustało ;). Ta lokacja rozwiewa większość moich zastrzeżeń, a do tego jest znacznie bardziej widowiskowa. Wow.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 15, 2021, 11:19:29 am
(https://i.imgur.com/IUCv2rN.jpg)

(https://i.imgur.com/d6AohJN.jpg)

Nie ma co dyskutować. Prześliczna, kapitalna gra.  :puppy-eyes:
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 15, 2021, 22:53:46 pm
Czy was też denerwuje, ze bardzo często ucinają się dialogi (i nie jest to chyba wina polskiej wersji, a zbyt szybkiego przemieszczania się)? Mam wrażenie, że lepiej się zatrzymać za każdym razem jak postaci zaczynają dialog (szkoda tylko, że często panią Zurkon słychać z kilometra).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 16, 2021, 15:42:49 pm
Zdarzyło się kilka razy - sprawdzałem obie wersje językowe. Przerwana dyskusja często jest później w całości kontynuowana, ale to nic co spędziłoby mi sen z powiek. Wspaniała gra. Raczej mój kandydat do tytułu Gry Roku. No i jak ona się prezentuje  :o

(https://i.imgur.com/EzZe0sa.jpg)

(https://i.imgur.com/1Nu7cAS.jpg)

(https://media.giphy.com/media/r2EfNfQnIXWI48rDXV/giphy.gif)
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: POK w Czerwca 16, 2021, 19:23:55 pm
Graficznie ten Ratchet wymiata trzeba przyznać.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Czerwca 16, 2021, 19:33:11 pm
Pewnie tylko w trybie jakości.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: grzeszczu w Czerwca 16, 2021, 19:36:18 pm
Pewnie tylko w trybie jakości.
I tylko na Bravii...

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Juras w Czerwca 16, 2021, 19:47:35 pm
Pewnie tylko w trybie jakości.
Nie wiem jak ten Raczet będzie się prezentował na tle przyszłych exów PS5, ale ostatnio odpalałem tego z PS4 i szału nie ma zestawiając z takimi pozycjami jak Horizon (bynajmniej nie G), Tuszima czy Silne Kobiety i Grzyby.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Czerwca 16, 2021, 20:08:03 pm
Ja go przeszedłem kiedyś i dla mnie też startu nie ma z Aloy przed botoxem czy z ostatnią z bab.
Dobra grafika nic specjalnego.
Horizon 2 powinnien wyglądać proporcjonalnie lepiej od nowego Ratcheta co na poprzedniej generacji.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 17, 2021, 07:37:41 am
Pewnie tylko w trybie jakości.
Nie wiem jak ten Raczet będzie się prezentował na tle przyszłych exów PS5, ale ostatnio odpalałem tego z PS4 i szału nie ma zestawiając z takimi pozycjami jak Horizon (bynajmniej nie G), Tuszima czy Silne Kobiety i Grzyby.

Zaiste, bardzo to sprawiedliwe Jurasie, przyrównywać grę z 2016r. do pozycji wychodzących w 2020r. Co tam 4 lata w elektronicznej rozrywce, to tylko połowa generacji  :roll:

Rimejk Raczeta i Klanka, to obok takich gier, jak Uncharted 4, czy trzecia Horizon tudzież Doom, to jedna z najpiękniejszych gier wydanych w 2016r. właśnie. To, że dzisiaj jest tylko bardzo ładna i nie ma startu Joel Golf Adwenczer II , to już inna sprawa.

Biorąc pod uwagę ilość obiektów, grę świateł, jakość tekstur, plastyczność Rift Apart, można śmiało uznać ją za czołówkę najpiękniejszych obecnie gier. Przedział 9-10/10 lekko.

(https://i.imgur.com/9xsWOYf.jpg)

(https://i.imgur.com/lmU2BzJ.jpg)


Wiedząc, że najbliższe eksy Sony, to będą gry na dwie generacje, to Futrzak i Śrubek spokojnie w 2022r. będą się bronić. Później może być już ciężko. Niemniej o to nikt pretensji nie może mieć wówczas.


Pewnie tylko w trybie jakości.
I tylko na Bravii...


(https://media.tenor.com/images/023b47af19e06bec84713b003f2de877/tenor.gif)

Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 18, 2021, 13:44:18 pm
(https://i.imgur.com/9ftHEkD.jpg)

Platyna #155 Raczet i Klank Rift Apart. Grę na wysokim poziomie trudności zaliczyłem w 16 godz. 40 min. Dodatkowe 4 godziny zajęło dobicie do 100%. Bawiłem się fantastycznie, na tyle dobrze, że po ukończeniu rozgrywki z miejsca zacząłem NG+.

Tytuł jest prześliczny i pięknie (dosłownie) pokazuje moc sprzętu Sony. Dubbing wypadł więcej jak poprawnie (przypominam, że całość jest skierowana też do młodszego odbiorcy), ale większość czasu spędziłem przy grze z oryginalnymi głosami (głównie przez kapitalnego Klanka). Odskocznie od tradycyjnego kombo strzelam + skacze dobrze wypełniły nowe mechaniki zabawy - latanie na smoku, podróżowanie na turbo ślimaku, mini gra panią Usterką.

Nowi bohaterowie spisali się na medal, a sama gra jest istnym generatorem frajdy i nie sposób się przy niej nudzić.
Po dżentelmeńsku nie ma co innym do portfela zaglądać. Gry niestety podrożały, ale osobiście nie żałują żadnej złotówki wydanej na przygody Futrzaków i Śrubków. Zaraz po Ratchet & Clank 3 (Up Your Arsenal), to moja ulubiona gra serii. Średnia światowa rzędu 89/100 od recenzentów, 92/100 od graczy, według mnie w pełni zasłużona.

Gorąco polecam i na chwilę obecną mój nr jeden do tytułu Gry Roku.

(https://i.imgur.com/Are8OJL.jpg)
(https://i.imgur.com/ieZcGWV.jpg)
(https://i.imgur.com/of2GjcC.jpg)


Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 18, 2021, 15:17:29 pm
Polski Clank jest chyba najgorszy z wszystkich, których słyszałem (pierwszy raz w PL byli bodaj w All 4 One?). Najfajniejsze w grze są miejsca, gdzie jest daleka perspektywa, dopiero one robią wrażenie, bo jak wpadniemy w jakiś kanion, czy budynek, to nie doświadczymy tego jak gęste potrafi być tło.

Bodaj na stacji Kedaro znalazłem takie fajne miejsce, gdzie jeden z checkpointów ma po lewej stronie taką metalową kulę w ścianie. To jest świetne miejsce na sprawdzanie ray tracingu, jak się go wyłączy, to na tych odbijających światło powierzchniach jest tylko jakiś bohomaz, a jak włączy, to mamy jedno z lepszych luster w historii gier. No i w ogóle wrażenie robi to, że w tej grze praktycznie nie ma obiektów, które są zaokrąglone i miałyby widoczne ranty - tutaj wszystko jest idealnie okrągłe, jak w renderze kinowego filmu. Nawet śrubki zrobione jedynie za pomocą bump mappingu są krągłe jakby były grafiką 3D, a nie jedynie złudzeniem generowanym przez GPU z innej tekstury :)
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 18, 2021, 15:21:06 pm
Ja gram w serię od 2002r. więc  niejako jestem już przyzwyczajony, ale też rozumiem w pełni, że gra jest również skierowana do dzieci, którym ten aspekt (głos Klanka w rodzimej wersji językowej przyp. Sylvan) przeszkadzać nie będzie. Bo ogólnie polonizacja dobrze wypadła.

Co do grafiki, majstersztyk.  :roll:
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 24, 2021, 15:00:46 pm
Niby nic wielkiego, ale robi ;).

https://twitter.com/insomniacgames/status/1406388430326534149
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 28, 2021, 11:45:57 am
Rift Apart za mną. Świetna gra, bardzo przyjemna, zabawna, miła odskocznia od pozostałych produkcji AAA. Fanem serii nigdy specjalnie nie byłem, gdyż preferowałem Jak & Daxter. W zasadzie pierwszy raz zagrałem w Ratcheta dopiero przy okazji Quest for Booty na PS3, a później w remake pierwszej części na PS4. Dlatego nie mam dość przygód Lombaxa. Tym bardziej, że najnowsza odsłona jest mocno dopakowana.

Insomniac zrobił duży krok na przód przy okazji Spider-Man'a i ma to odzwierciedlenie w nowym R&C - akcja jest podkręcona, w niektórych scenach dzieje się tyle, że Uncharted mogłoby pozazdrościć. Aż ciężko się na tym skupić, gdyż w tym samym czasie musimy przecież sterować postacią. Arsenał jak zwykle jest pokaźny i zakręcony. Każdy znajdzie coś dla siebie, ale trzeba pamiętać, że gra lubi drenować naszą amunicję, więc gracz jest zachęcany do sprawdzania innych narzędzi destrukcji. Az sam byłem zaskoczony, bo spodziewałem się, że będę używał 2-3 broni, a ostatecznie żonglowałem większością z nich.

Lokacje są dość różnorodne, każdy świat ma jakąś cechę unikalną, która zmienia nieco podejście do rozgrywki. Dzięki temu nie ma poczucia monotonii. Zwłaszcza, że część lokacji jest całkiem spora. Dla tych, co lubią eksplorować jest trochę przedmiotów do zebrania, kieszenie wymiarowe, areny do walki. Brakuje chyba tylko wyścigów ślimaków ;).

Scenki przerywnikowe wyglądają świetnie, zarówno jeśli idzie o jakość obrazu jak i animacji. W połączeniu z genialną grą aktorską (język angielski, żaden dubbing) dostajemy coś co faktycznie ociera się o filmy Pixara. Wyśmienicie się to ogląda i nawet szkoda, że nie ma tego więcej.

Wizualnie gra jest bardzo ładna, potrafi zachwycić rozmachem, szczegółami, ilością rzeczy, które dzieją się na ekranie. A kiedy jeszcze dojdzie do tego walka i totalna rozwałka z masą efektów przy stałym fps'ie to efekt jest porażający. Pisałem już w pierwszych wrażeniach, że Ray Tracing zrobił na mnie duże wrażenie i szczerze, te odczucia zostały ze mną do końca. Na chwilę obecną jest to najlepsze przedstawienie tej technologii w grach konsolowych.

Co nie zagrało? Jak dla mnie można sobie zepsuć płynność akcji, co nie do końca jest winą twórców. W wielu miejscach (np. scenki z pokazu rozgrywki, które były na State of Play) lepiej jest iść do przodu, tak jak prowadzi nas akcja, a dopiero później wrócić po rzeczy, których się nie podniosło po drodze. Miałem jednak często poczucie, że muszę się zatrzymać, bo nie wiem na 100%, czy faktycznie będę mógł wrócić w to miejsce. W większości wypadków tak, ale chyba są też takie, gdzie się nie da (przynajmniej w całości). Osobiście wolałbym, żeby tego typu sekcje były odseparowane od reszty lokacji, tak aby gracz wiedział, że nic tu go nie ominie i może się rozkoszować wydarzeniami na telewizorze.

Gra ma wiele lokacji, ale mam wrażenie, że część z nich dostała za mało miejsca. Chciałbym wrócić i dostać więcej rozgrywki na Torren IV czy Blizar Prime.

Rivet wypada świetnie, duża w tym zasługa Naomi... tzn. Jennifer Hale. Szkoda tylko, że podczas gry dzieli z Ratchetem wszystko, przez co wygląda jak skin, a nie pełnoprawny nowy bohater. Ma to plusy, w końcu przeskakujemy między postaciami, więc gracz nie czuje się skołowany zmianą. Z drugiej strony aż się prosi o jakieś zróżnicowanie, coś unikalnego dla niej.

Patent z wyrwami/dziurami podczas rozgrywki wypada bardzo fajnie. Zmiana wymiarów w locie to świetny pokaz możliwości jakie daje szybki dysk. Miałem jednak odczucie, że było tego trochę za mało. Fajnie, gdyby gracz mógł mieć na to większy wpływ (możliwość przeskoczenia do innego wymiaru/planety). Do tego sami twórcy mogliby to lepiej wykorzystać, dynamiczne zmiany lokacji podczas walk z bossami zostały tylko "liźnięte".

Miło spędziłem te 20+ godzin. Platyna wpadła bez problemu (no może jeden tofik jest słabo opisany i trochę mi zajęło dojście do sedna problemu), co stanowi ukoronowanie czasu spędzonego z Ratchetem, Clankiem, Rivet i resztą wesołej obsady. Mam nadzieję, że za 3-4 lata dostaniemy następną część.

Chciałem też wyrazić ogromną pochwałę, podziw i gratulację dla Insomniac Games. To studio (w zasadzie to studia) wyjątkowe. Są na rynku od dawna i przez lata pracowali na to, aby znaleźć się na szczycie, co udało im się przy okazji Spider-Mana'a. Może i Sony długo zwlekało z wcieleniem ich do swojej rodziny (choć pewnie sam Insominiac długo nie chciał na to przystać), ale jak widać było warto. Dostarczyli na premierę nowej konsoli jedną niezłą grę (tak, cross-gen, do tego bardziej dodatek, ale jednak wymagał sporo pracy, a jeszcze dorzucili do tego remaster pierwszej części), w nieco ponad pół roku drugą, świetną produkcję (tym razem wykonaną z myślą o PS5), a jeszcze robią Spider-Men'a 2, a nawet może i czwarty projekt (pewnie dowiemy się w przyszłym roku). Na dodatek produkcja odbywa się w świetnej atmosferze (miałem takie wrażenie od lat, fajnie, że ostatnio się potwierdziło). Wzorowe studio, przykład dla branży, Sony kupiło ich za okazyjną cenę (bo uważam, że są warci znacznie więcej). Prawdziwy "jakościowy" zakup. Brawo!

EDIT: I jeszcze taki utwór na koniec - aż szkoda, że tego w samej grze nie umieścili w cut-scence. To takie Dysneyowskie.

https://www.youtube.com/watch?v=nvC_UTarcaE
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 30, 2021, 00:47:21 am
W sumie najlepsze wykorzystanie dziur jest w wyścigu na czas na ślimaku na arenie, tam przelatujemy bez cutscenek i z pełną kontrolą przez kilka dziur i trafiamy na różne etapy.

Jestem niezmiennie pod wrażeniem tego, co wykonuje Dual Sense. W sumie miałem takie wrażenie, że ten pad wręcz odtwarza wibracjami dźwięki z gry, ale grając na słuchawkach myślałem, że to tylko wrażenie, a jak widać w tweecie dwa posty wyżej, jednak nie :) Wystarczy wejść do klubu z muzą na początku gry, żeby zobaczyć, do czego ten pad jest zdolny.

Nie obraziłbym się, gdyby gra dostała jakieś darmowe DLC z wyzwaniami.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Czerwca 30, 2021, 08:40:43 am
W sumie najlepsze wykorzystanie dziur jest w wyścigu na czas na ślimaku na arenie, tam przelatujemy bez cutscenek i z pełną kontrolą przez kilka dziur i trafiamy na różne etapy.
^to plus Blizzar Prime gdzie zmienia sie cała planeta po uderzeniu w kamyczek ;)
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Czerwca 30, 2021, 09:03:19 am
Akurat to z kamykami dałoby się zrobić i bez szybkiego SSD, chociaż oczywiście efekt i na Blizzard Prime i na Corderlionie jest świetny i przypominał mi trochę Soul Reavera, gdzie się między dwoma wersjami etapu przechodziło.

W sumie to dziwne, że jak się wraca do etapów, są tylko standardowe teleporty jako obręcze w ziemi, a nie właśnie wyrwy, które nas przenoszą (zwłaszcza, że przy statku jest tylko jeden teleport, ale miejsc z których da się wrócić jest po kilka). To by pomogło szybko się przemieszczać.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 30, 2021, 09:50:28 am
Akurat to z kamykami dałoby się zrobić i bez szybkiego SSD

Nie bardzo, nie w taki sposób. Trzeba dzielić masę assetów z oryginalnym poziomem, do tego trzymać wszystko na tym samym levelu. Ponadto mogą dojść problemy z fizyką, itd. Podobny efekt na mniejszą skalę osiągano, ale wymaga to masy sztuczek i jak napisałem, to nie to samo.

Natomiast tutaj też są sztuczki - z tego co mówił dyrektor technologi z Insomniac, np. takie kieszenie wymiarowe znajdują się na tym samym poziomie, tylko w innym miejscu. Są to małe poziomy, więc i koszt jest znikomy, ale chodzi o płynne przejście. I tak kosmos, że udało im się to tak gładko zrobić, bo teleportuje się tam cała kamera, a to stanowi duże wyzwanie. Generalnie polecam filmik, jeśli ktoś jeszcze nie widział:

https://www.youtube.com/watch?v=-YpCQrPRpE0
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Czerwca 30, 2021, 21:46:56 pm
Bardzo ciekawy update wyszedł, dla telewizorów obsługujących 120hz w trybie fidelity można otrzymać 10 klatek więcej i gra działa w 40fps. Super, że konsole zaczynają w jakiś pozytywny sposób współgrać z nowymi tv. Flight simulator ma też korzystać mocniej z vrr więc też będzie ciekawie.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Czerwca 30, 2021, 23:08:29 pm
120hz to już było w tv ponad dekade temu baa mało tego były nawet takie co miały matryce 240hz.
Teraz takowego od 2013 nie znajdziesz za drogie matryce były.
Ciekawe czy z vrr ta się włączyć upłynniacz?
Pewnie by się coś zepsuło w szajsungu :lol:
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Czerwca 30, 2021, 23:19:26 pm
W Samsungu uruchamiając vrr upłynniacze były z automatu wyłączane.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lipca 01, 2021, 09:51:38 am
NXGamer przygotował krótki materiał na ten temat:

https://www.youtube.com/watch?v=GO9SAaeeTd8
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 01, 2021, 23:50:48 pm
A te 40 FPS to nie jest fix na to, ze na telewizorach 120 FPS HDR+60FPS gubi nieco kolory? Trochę mnie dziwi, że Sony nie zauważyło tego problemu z konsolą (i nie naprawiło), ale z 120 FPS i VRR problemy są nie od dziś z tego co pamiętam (może to i dobrze, że mam telewizor za 2200zł, sporo problemów mnie nie dotyka...).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Lipca 02, 2021, 00:00:57 am
Vrr na ps5 po prostu nie ma aktualnie.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 02, 2021, 00:35:11 am
Tylko, że oni zdają się nie tylko tego nie wiedzieć, ale nawet nie sprawdzać co się stanie z grą jak będzie telewizor z obsługą innych częstotliwości niż 60 FPS :P A w sumie jest teraz mniej kombinacji, niż za czasów PS3, gdzie jeszcze CRT dochodziły...

Może to 40FPS stanie sie nowym standardem, na pewno parę osób na tym skorzysta.
Tytuł: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Lipca 20, 2021, 22:39:12 pm
Gram od wczoraj i to całe 40fps to naprawdę fajna rzecz. Od dawna nie lubię 30 klatek, rwanie obrazu, koszmarne celowanie, no odzwyczaiłem się, bywa. Raczet i tak miał super opcje jak 4k i maks grafika, 60 fps z ray tracing i 60fps bez rt, ale z wyższą rozdzielczością, więc każdy wybierze coś dla siebie. Ta czwarta nowa opcja to dla mnie zbawienie i mocny jak to się lubi mówić "gamechanger" dla posiadaczy tv z hdmi 2.1. Komfort grania w tych 10 klatkach więcej jest niesamowicie dobry i miałem srogi dylemat czy grać w 60fps   rt czy zostać przy 40. Insomniac tak nieźle ogarnąl te wszystkie tryby, że granie w 60fps z rt niewiele różni się od trybu fidelity, a przynajmniej ja nie widzę drastycznych spadków rozdzielczości, jest tak dobrze.

Cieszy mnie, że nowe tv są coraz lepiej wspierane i dają lepszą jakość grania, jestem szalenie ciekaw jak za tydzień flight simulator będzie działać, bo ma wspierać vrr. Mam nadzieję, że więcej deweloperów będzie dodawać takie rzeczy.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lipca 21, 2021, 10:11:20 am
W tych 40 klatach poza dodatkowymi 10, lepszy jest chyba fakt, że input lag jest znacząco zminimalizowany, co wzmaga odczucia płynności. Sam na razie nie mogę tego wypróbować (moje TV są jeszcze za "młode" na wymianę ;) ), ale zgaduję, że jest to duży atut.

Różnice między RT30 a RT60 są, i nawet nie chodzi o rozdzielczość, ale same odbicia. Cięcia musiały nastąpić, niemniej jak się nie porównuje bezpośrednio, to faktycznie nie ma to znaczenie. Tym bardziej, że nawet nieco mniej ostry obraz potrafi być zaletą - przestaje być sterylny i "growy". Im dalej w generacje tym częściej będziemy to obserwować (wraz z poprawa technik do rekonstrukcji obrazu).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Lipca 21, 2021, 22:02:33 pm
Zauważyłem jedynie, że paleta barw się zmienia przy 120hz, z rgb na ycbcr i jest jaśniej w grze.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lipca 21, 2021, 22:25:45 pm
Ach ta przepustowość 32gbps w ps5.
Nie starczyło na kolor w 120hz i 4k :lol:
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Lipca 27, 2021, 00:23:32 am
10 godzin za mną, ciężko powiedzieć ile zostało, mapki staram się czyścić. Generalnie serii przydałyby się jakieś większe zmiany, jako fan grałem w większość raczetów i ciągle to samo jest trochę męczące. Ok gra dodaje klasycznie coś od siebie, ale trzon rozgrywki ciągle taki sam. Trochę skakania, dużo strzelania, zjeżdżanie na linach, modyfikowanie broni i tak to trwa od lat. Sam nie wiem co by grze pomogło, może open world? Więc, że ich dużo, po prostu widzę, że gra jest bardzo dobra, ale heh ileż można.

Bo całościowo to fajny tytuł, a jak ktoś raczeta dopiero zaczyna to pewnie będzie zachwycony. Rivet jest super wejściem w grę, przydała się taka świeżość i ta postać wyszła im bardzo dobrze. Przyznam, że aktualnie wolę grać jako ona, ale to też pewnie zmęczenie ogólnie Raczetem. Na minus różnice między postaciami, a raczej ich brak. Przydałoby się zrobić jak w tlou chociaż jakieś drobne różnice, a tak tylko skórka i głos się różnią.

Graficznie oczywiście bardzo ładnie, niewiele nowego tutaj powiem, tryb 40fps dla mnie rewelacja i gram właśnie w taki sposób.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lipca 27, 2021, 15:27:56 pm
Pewnie właśnie w tym jest problem - seria ma za sobą wiele lat, więc jak ktoś jest z nią od początku, to niewiele tu nowego znajdzie. Ja mam znacznie mniejszy staż, więc nie mam z tym problemu i doceniam, że każdy świat ma coś swojego, także w kwestii gameplay'u.

Co Insomniac może zrobić? Tak na szybko to ścieżki są dwie - zostanie przy starych schematach i jedynie podkręcenie wszystkiego, albo duże zmiany. Pierwszą opcję widzę jako podkręcenie poziomu wyzwań, dołożenie więcej sekcji platformowych oraz zwiększenie ich trudności. Większe zróżnicowanie gameplay'owe przeciwników, ich słabe i mocne punkty i bronie, które lepiej się nadają do danego rodzaju. Ten kierunek jednak zaczyna zmieniać target serii. Druga ścieżka to masa możliwości, ale znowu pytanie o tożsamość serii, gatunek, który reprezentuje.

Wydaje mi się, że Ratchet jest obecnie w bezpiecznej strefie. Dlatego zmiany mogą być trudne, zwłaszcza, że chodzi o rdzeń rozgrywki. Dlatego bardziej skupiłbym się na tym, co dzieje się dookoła głównych założeń, ale to właśnie Insomniac robi. Może po prostu powinni nałożyć na to większy nacisk, albo wprowadzić nowe gadżety, które coś więcej zmieniają.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 27, 2021, 19:43:31 pm
Z poziomem trudności to chyba nie wyjdzie, bo widzę, że Sony idzie tutaj w przeciwną stronę (ułatwienia dostępności, brak trofeów za poziomy trudności - chociaż Soulsy czy Returnal akurat są tego zaprzeczeniem). Size Matters było zresztą dowodem, że to niekoniecznie się sprawdza. Po 14 częściach gry ciężko zresztą o jakieś diametralne zmiany - chyba, że pójdą w jakiś spin-off (co w sumie też się już parę razy zdarzało).
Dla mnie największymi wadami tej części był krótki czas gry (niby 10h to nie jest też mało - ale przy min. 15h i +2-3 planetach czułbym się bardziej syty), straszliwy recykling tych mini-bossów i innych przeciwników, oraz minimum mini-gierek. Zabrakło chociażby takich fajnych starć z bossami, gdzie trzeba pogłówkować, znaleźć słabe punkty, mamy kolejne etapy, albo gra wymusza na nas użycie konkretnych broni (chociaż tego w tej serii nigdy za dużo nie było). Poprzednie części słynęły też ze sporej ilości gadżetów (np. ten do odsysania wody), które właśnie służyły do rozwiązywania wszelkiego rodzaju puzzli i czuć ich brak. No i można oczywiście iść w większą ilość postaci - grać Quarkiem, Skiddem i resztą to też byłoby jakieś urozmaicenie.

Na pewno na tej generacji gra wróci i pewnie wtedy doczeka się wtedy nowości - obecny silnik to przecież gotowiec, w którym wystarczy dorobić nowe assety i animacje i mamy kolejną grę, więc ten czas którego nie trzeba tracić na pisanie silnika można użyć na przedłużenie i urozmaicenie gry - do tego wiadomo, że nie trzeba inwestować w niewiadomą, no i nie goni ich już czas. Kolejna część to bezpieczna inwestycja, bo wiadomo, że wystarczy parę dodatków a gracze i tak chętnie sięgną po pozycję.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Szymku w Lipca 27, 2021, 21:26:58 pm
Kurcze, niby nie jestem targetem dla tej gry, a męczę serię od czasów PS2 i jest to obiektywnie bardzo wysoki poziom. Tzn. Możesz nie lubić, ale tytuł jest tak dopracowany, że i tak bawisz się świetnie.
No i grafika gniecie kule
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lipca 28, 2021, 10:06:35 am
Z poziomem trudności to chyba nie wyjdzie, bo widzę, że Sony idzie tutaj w przeciwną stronę

Nie zupełnie - poszerzenie opcji dostępności nie jest równe mniejszemu stopniu trudności - gracze mają więcej opcji na dopasowanie gry do siebie, do swoich umiejętności, jednak to są opcje, coś dodatkowego. Brak trofeów za poziomy trudności raczej wynika z czegoś innego - daje możliwość zdobywania tofików za jednym przejściem gry, co sprawia, że więcej graczy może je zdobyć.

Na pewno na tej generacji gra wróci i pewnie wtedy doczeka się wtedy nowości - obecny silnik to przecież gotowiec, w którym wystarczy dorobić nowe assety i animacje i mamy kolejną grę, więc ten czas którego nie trzeba tracić na pisanie silnika można użyć na przedłużenie i urozmaicenie gry - do tego wiadomo, że nie trzeba inwestować w niewiadomą, no i nie goni ich już czas. Kolejna część to bezpieczna inwestycja, bo wiadomo, że wystarczy parę dodatków a gracze i tak chętnie sięgną po pozycję.

Ta, taki sam gotowiec jak Unreal. Powiedz to programistom, a albo Cię obśmieją, albo zj**ią, w zależności od tego jak wygląda dla nich proces. Po pierwsze, silnik będzie ewoluował, więc będzie pisany dalej (usprawniany, poprawiany, wzbogacany), po drugie sporo rzeczy (dajmy na to w rozgrywce) wymaga pisania na nowo pod daną sytuację, czy nawet robienia tzw. hacków na konkretne rozwiązanie/użycie (mało eleganckie, ale czasem konieczne). Developerzy dopiero liznęli nowej generacji, przed nimi masa pracy nad odpowiednim wykorzystaniem nowego sprzętu, SSD, streamowania, użycia Geometry Engine w PS5, itd. Gracze zawsze oczekują od kontynuacji więcej, a i sami twórcy lubią podnosić sobie poprzeczkę (inaczej jest nudno). Pracy będzie sporo, nawet przy wspomnianych assetach i animacjach - zwłaszcza, że Ratchet to w większości animacje ręczne robione - cut-sceny to totalny custom.

Czy następna część wyjdzie jeszcze w tej generacji - możliwe, ale nie jest to pewne. Na PS4 mieliśmy jednego R&C, do tego remake. Teraz jest już jeden, następny może pojawić się za 3-5 lat (chyba, że zrobią kolejne Quest for Booty, np. z Rivet i Kit), ale nie musi, w końcu mogą zająć się czymś innym.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Lipca 28, 2021, 12:34:33 pm
w końcu mogą zająć się czymś innym.
No i na pewno zajmują się już pająkiem 2, który pewnie jest projektem dużo większym niż Rift Apart.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Lipca 28, 2021, 13:32:23 pm
Insomniac to i tak wyjątkowo płodne studio.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lipca 28, 2021, 14:06:25 pm
No i na pewno zajmują się już pająkiem 2, który pewnie jest projektem dużo większym niż Rift Apart.

Tak, ale to robi chyba inny zespół. Według mnie Insomniac pracował nad trzema projektami - SM:MM, SM2 i R&C:RA. Osobiście uważam, że zespoły są dwa, więc SM:MM i SM2 to jedna ekipa. Mogą też się trochę mieszać, bądź wspomagać w trakcie (team Ratcheta częściowo może wspomagać drugi, gdy reszta pracuje nad wstępem do następnego projektu).
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 30, 2021, 23:50:20 pm
Stąd była moja opinia, że jednak silnik na którym chodzi Ratchet pozwala na dość szybką pracę bez kosmicznych zmian w kodzie, bo Insomniac za szybko wali grami na rynek - nieco ponad pół roku, a dostaliśmy dwie nowe gry i ulepszoną trzecią, chociaż klepią już czwartą - od czasu wydania PS4 Insomniac wydało więcej gier niż Naughty Dog i Guerilla razem wzięte... (chociaż patrząc na ich rozmiary i długość no to już te porównania różnie wypadną, ale w pojedynkę i tak biją bez problemu każde z pozostałych studiów Sony).

Nie wiem jak oni to robią - ale jedyna sensowna teoria jaka mi przychodzi, to, że po prostu mało zawartości idzie pod młotek i mało dodają już w trakcie prac, dzięki czemu zyskują nieco czasu względem reszty, ale to nie zmienia faktu, że i tak równolegle cisną po parę gier w paru zespołach, bo to już nie czasy PSX i PS2 gdzie w rok dało się domknąć projekt, więc i tak są po prostu świetni w tym co robią, chociaż to głównie ND się do czasu premiery TLoU2 najwięcej chwaliło.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lipca 31, 2021, 13:15:12 pm
Więcej niż jeden team, taka jest odpowiedź. Przy okazji pewnie są dobrze zarządzani, dzięki czemu nie tracą czasu i energii pracowników (i pieniędzy ;) ). Z drugiej strony Ratchet czy MM są tytułami ze znanych i sprawdzonych IP, więc nie muszą na nowo wymyślać rozgrywki, „zasada”. Należy też pamiętać, że Miles Morales i Remaster jedynki to był jeden projekt (jedno wynika z drugiego), a i nie zdziwiłbym się gdyby częścią tego teamu był zespół odpowiedzialny za SM2.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: BoBaN w Października 02, 2021, 10:43:40 am
Gram od kilki dni żeby przeczekać do premiery FC6 i przyznam, że wreszcie poczułem zakup next-gena. Gra wygląda i rusza się świetnie. Mnogość tego co dzieje się na ekranie przy 60 fps i "4k" naprawdę wielokrotnie wywołuje efekt wow. Co ciekawe, siedząc okolo 1.3m od 65" Oleda nie widzę szczególnej różnicy w rozdzielczości kiedy przełączam się między trybem wydajność i śledzenie promieni, a wierność obrazu. W ruchu to kompletnie żadna różnica a jednak 60fps zdecydowanie robi robotę. Ten tytuł pozwala wierzyć, że może ta generacja nie będzie taka lipna jeśli chodzi o przeskok graficzny.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Października 10, 2021, 12:27:32 pm
Tak, Ratchet generalnie potwierdza, że natywne 4K ma najniższy priorytet na liście rzeczy, które gra powinna mieć wśród opcji graficznych, bo to jest najmniej zauważalne (nawet siedząc blisko telewizora). 60 FPS i RayTracing są dużo bardziej niż subiektywne.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Października 10, 2021, 12:40:24 pm
Aktualnie są takie sztuczki, że aż takich różnic nie ma. W przypadku tej gry grałem akurat w 4k, bo ten tryb 40fps mi wystarczył.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: BoBaN w Października 10, 2021, 14:34:23 pm
Tak, Ratchet generalnie potwierdza, że natywne 4K ma najniższy priorytet na liście rzeczy, które gra powinna mieć wśród opcji graficznych, bo to jest najmniej zauważalne (nawet siedząc blisko telewizora). 60 FPS i RayTracing są dużo bardziej niż subiektywne.

To widać nawet po screenie z FC6, który Sylvan wrzucił w SW. Niby na PS5 jest niższa rozdzielczość, a ten screen kompletnie tego nie ujawnia. Różnice w takich przypadkach są kompletnie niezauważalne. Dlatego ja zdecydowanie wolę 60fps i nico niższą rozdziałkę niż pełne 4k w 30fps. W Rachecie zbliżyłem się do ekranu tv na 1m i przerzucałem między trybami graficznymi, ale nie byłem w stanie zobaczyć różnicy w rozdziałce przy trybie 30fps 4k, a 60fps i niepełnym 4k.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Października 10, 2021, 18:00:56 pm
Trzeba też pamiętać, że - po pierwsze - jakość takiego zrzutu jest jaka jest (to tylko informacja), i co innego zobaczyć to na forumku, a co innego grę na 65 calach (dla przykładu). Po drugie, powiedzmy sobie szczerze, System Wars to specyficzny kącik. Karmi się go takimi rzeczami i jestem przekonany, że jakby puścić daną wersję, to 96% grających nie widziałaby, z której to konsoli. Jeszcze na poprzedniej generacji różnice często były wyraźne - dla przykładu Wolfestein II tudzież RDR II na One X i Pro, ale teraz, to kosmetyka, która jedyne co, to nadaje się do wojenek.

Natywne 4k to dobra opcja. Bardzo dobra. Od lat grając na mocnym PCMR chwaliłem tę rozdzielczość. Nie dam się też przekonać, że do pełni doznań trzeba minimum 65 cali i siedzieć z nosem przy tv. Parę lat temu posiadając 55" widziałem różnicę, a od tv. siedzę zazwyczaj około dwóch metrów. W Raczecie i Knaktu też to widać. Nie jest ona jakoś porażająca, ale z miejsca da się ją dostrzec.

Oczywiście mając do wyboru okolice 1440 przy 60 k/s, a dynamiczne 4k z 30 k/s (Deathloop, Asasyn, Demon's Souls, Rift Apart), sprawdzam obie, ale zawsze wybieram płynność.

Sprawa jest prosta, 4k jest ostrzejsze aniżeli 1440p, ale to drugie jest na tyle wyraźne, daje na tyle czysty obraz, że w zupełności wystarczy. Przez ostatnie lata grałem w wiele pięknych gier, które błyszczały w 1440p (Dejs Gon).

Zgadzam się natomiast, że Raczet i Klank, to obecnie top 4 graficznie gier i jeżeli chodzi o posmak nowej generacji, to na piątej PS obok Demon's Souls to jej wyznacznik.



Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Października 10, 2021, 18:11:58 pm
A ja tam jestem pewnie no human bo widzę sporą różnice na tv 4k między natywnym 4k a 1440p o 1080p nie wspominając. Mało tego nawet na 40 calowym tv 1080p jest duża różnica między 4k supersamling a zwykłym 1080p.
Kto lata na ostrości zero w swoim lg to w sumie się za bardzo nie dziwię, że różnicy nie widzi :P
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: BoBaN w Października 10, 2021, 20:52:34 pm
Sprawa jest prosta, 4k jest ostrzejsze aniżeli 1440p, ale to drugie jest na tyle wyraźne, daje na tyle czysty obraz, że w zupełności wystarczy. Przez ostatnie lata grałem w wiele pięknych gier, które błyszczały w 1440p (Dejs Gon).

O to mi chodzi. Ja gram na mocno podbitej ostrości na swoim tv (LG C8) i różnice są tak małe, że kompletnie nie warto poświęcać dla tego 30 klatek. Coraz mniej obawiam się w grach tego nieszczęsnego wyboru pomiędzy jakością a płynnością bo już killa tytułów pokazało mi, że zdecydowanie lepiej wybrać płynność.

Miałem ochotę zmienić tv na wyższy model CX, ale póki PS5 nie będzie wspierać VRR oraz przede wszystkim 4k w 120Hz z Dolby Vision to wstrzymam się z zakupem. Pewnie takie coś zobaczymy dopiero na PS5 Pro, a do tego czasu pojawią się już nowsze modele LG (innej firmy nie chce bo przed zakupem przetestowałem mase tv'ków i tylko ten spełnił moje oczekiwania).
Tytuł: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Października 10, 2021, 22:01:53 pm
Tzw. szachownica jak w przypadku horizon to ekstra sprawa i niewiele to ustępuje natywnym rozwiązaniom, choć oczywiście ma swoje wady, ale mało widoczne podczas rozgrywki. Sztuczek jest mnóstwo, natywne 4k to trochę moim zdaniem marnowanie mocy. Choć oczywiście zależy też to dużo od wielkości tv.

Marketingowe "cyferki" robią jednak swoje i 4k jest teraz mocno w modzie.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Października 11, 2021, 10:02:37 am
Każdy kto ma Switcha i zrobił na nim chociaż jednego screena, wie, jak dobrze gry na nim wyglądają w ruchu, a jak słabo na screenach :) Wiadomo, że 4K jest w modzie, ja mam szwagra co kupił telewizor w 8K bo twierdzi, że ma wtedy lepszy obraz z TV (którą pewnie wciąż nadają w 720p :P). Nie zawsze więc za tymi cyferkami idzie faktyczna potrzeba posiadania ich.

Chciałbym zobaczyć więcej gier, które wzorem Ratcheta mają 40 FPS, bo na razie ciężko stwierdzić, czy ten tryb to game-changer, czy tylko ciekawostka przygotowana przez Insomniac, przygotowana na granicy wydajności silnika gry, żeby sprawdzić odczucia graczy.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Października 12, 2021, 19:05:41 pm
Grunt, że odbiorca ma wybór. Tak jak już napisałem wcześniej, jak mam wybrać śliczną grafikę w 1400p przy 60k/s, a taka samą jakość oprawy, ale w 4k z 30 klatkami, zawsze wybiorę tę pierwszą opcję.

Są jednak doświadczeni gracze u nas na forum, który mają inne zdanie w tej materii. Zielarz wolał Demony ogrywać w 4k z niższym klatkażem, windomeral też tak lubi. ŚP. becetol też bronił 30 klatek (Pioterk, jak to czytasz - pozdrawiam).

Jakby Raczet i Klank oferował tylko 4k z 30fps, też byłaby to piękna, kapitalna gra, a po 40 min. człowiek by się przyzwyczaił, ale że daje wybór z glorius 60 k/s, aż szkoda z tego komfortu nie skorzystać, szczególnie, że przy 1400p, dalej jest PINKNIE.

A ja tam jestem pewnie no human bo widzę sporą różnice na tv 4k między natywnym 4k a 1440p o 1080p nie wspominając. Mało tego nawet na 40 calowym tv 1080p jest duża różnica między 4k supersamling a zwykłym 1080p.
Kto lata na ostrości zero w swoim lg to w sumie się za bardzo nie dziwię, że różnicy nie widzi :P

Akurat ty jesteś znany na różnych forach z tego, że dostrzegasz to, czego inni nie widzą (no, może poza panem moderatorem Wulfenem).  :>
Choć akurat 1440p vs 4k (nie wspominając o 1080p vs 2160p) bez problemu większość rozróżni.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: andryush w Marca 21, 2022, 16:39:49 pm
Ogrywam właśnie to cudo, bo gra była w dobrej cenie i wydawała mi się jedną z dwóch, które wykorzystują należycie potencjał konsoli. Jak dla mnie rewelacja! W swojej karierze gracza ograłem tylko jedną część Ratcheta na PS3, wiec nie czuję tego odgrzanego kotleta o którym wspominaliście. Gra wygląda kapitalnie, rusza się kapitalnie i gra się w nią również kapitalnie. Mnogość rodzajów uzbrojenia pozwala na masę kreatywności w potyczkach, wcześniej ogrywałem Returnal, gdzie uzbrojenie też bardzo mi się podobało, a tutaj jest jeszcze lepiej, gdyż mamy dostęp do wielu broni w tym samym czasie i nie jesteśmy ograniczani jedną, jak Selene. A tak poza tym, gry maja bardzo podobny trzon gameplayowy, jednak jeśli miałbym wybrać którąś, wybrałbym Ratcheta, który jest imo produkcją zauważalnie większą i bardziej dopracowaną. Mocno pozytywne zaskoczenie.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Marca 21, 2022, 17:35:07 pm
Dla mnie bez szału.
Męczyłem się trochę grając w Ratcheta.
Grafika i dialogi spoko, niestety rozgrywka nudna i powtarzalna.
Nintendo wie jak z powtarzalności zrobić miód. Coś jak Hideo ze zwykłego chodzenia z paczkami, świetną gre. Tutaj akcja, wybuchy, ale co z tego jak grałem w to tylko aby zobaczyć jaki będzie finał fabuły, czerpiąc z rozgrywki zero satysfakcji. A te etapy usterką, no przecież to jest poziom dna.
CB4, SMO, SM3DW oraz Ori 1,2 to o wiele lepsze platformówki.
W sumie Ratchet to nawet nie platformer a strzelanka.

Fakt dopracowana gra w wielu aspektach, jednak bez magnezu.

Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: andryush w Marca 22, 2022, 01:45:57 am
Ja tam po ulepszeniu/zakupie nowych pukawek ochoczo wyczekuję nowych potyczek żeby je wykorzystać. Gram na najwyższym poziomie, nie mogę narzekać na nudę.
Tytuł: Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Maja 31, 2023, 17:14:01 pm
https://www.youtube.com/watch?v=i_jZ3BV6Adc

Jedna z najlepszych, najpiękniejszych gier na piąte PlayStation niebawem melduje się na PCMR.  :wtf: