Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Tekken 8
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Dzisiaj o 09:29:21 »
Nudna arena z tekken ball, twarz Niny.
Coś tam słabo z kreatywnością w Namco.
Plansze to ogólnie taki syf, że jprd a mają do dyspozycji ue5.
Wstawię obojętnie jaki teren z Hellblade 2 a będzie nie dość, że wyglądał kilka razy lepiej to i samym klimatem spokojnie współgra z bijatyką.
Na plus tylko jej motion capture oraz stage ost.
2
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Tekken 8
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sylvan Wielki dnia Dzisiaj o 08:42:36 »
3
Xbox Series X / Senua's Saga: Hellblade II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Moldar dnia Dzisiaj o 07:52:10 »
Skończyłem po jakoś 10 godzinach i jestem bardzo zadowolony. Niby otrzymujemy drugi raz to samo ale proporcje są zdecydowanie lepsze niż poprzednio. W jedynce na początku było dużo tych puzzli z szukaniem liter, a pod koniec bardzo dużo walki. W drugiej części jest też to wssystko, ale jak pisałem wyżej, lepiej jest to wyważone.

Choroba Senui nie jest już motywem przewodnim, ot po prostu jest, bo teraz historia jest zgoła inna i dotyczy głównie innych postaci, dzięki czemu pierwszy raz bohaterka ma z kim pogadać. Wyszło to na plus, bo ileż można gadać do siebie, choć i to dalej się zdarza.

Nowe walki, to na dobrą sprawę, stare walki ale bez opcji lockowania się na przeciwnikach, bo teraz każda walka jest 1v1. Brzmi w teorii słabo, ale to jak to wygląda podczas grania wywołuje efekt WOW. Widać, że musieli przy tym spędzić ogrom czasu, ale wygląda to naprawdę niesamowicie. Jest intensywnie, brutalnie, kinowo, kapitalne animacje postaci, ich emocje na twarzy, czuć każdy cios i zadawany ból.

Bo trzeba dodać coś oczywiście o oprawie, jest kapitalna i takich postaci, ich twarzy, mimiki to nie widziałem w grach. Tak, mieliśmy już dobre rzeczy w choćby the last of us, po prostu hellblade to ten krok naprzód w tej kwestii i już naprawdę blisko do tych granic rzeczywistości. Oprawa mocno przypomina mi the order, dużo miękkości obrazu, co z jednej strony potęguje fajny klimat i realizm, z drugiej ukrywa słabsze elementy. Bo otoczenie zdecydowanie wygląda słabiej niż w innych grach, ale ciężko do dostrzec. Ciężko to porównać do horizona, bo totalnie inna myśl oprawy poszła do hellblade, no i korytarz vs open world, ale pomijając te kwestie, hellblade zdecydowanie jest aktualnie nr1 pod względem oprawy. Abberacja, ziarno, to mi nie wadzi, jeżeli jest zrobione dobrze, a tak jest właśnie w hellblade.

Osobiście bawiłem się bardzo dobrze, gra wpadła dla mnie w idealnym momencie, bo mocno ogrywam ostatnio symulatory chidzenia, czym hellblade po prostu jest. Przejdę jeszcze pewnie dwa razy, bo można ustawić innych narratorów historii i z chęcią poznam "ich wersję" wydarzeń.



4
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Dzisiaj o 07:31:21 »
Tak jak w przypadku Demons Souls oryginał RE4 jest lepszy.
Za dużo wycięto, dlc w pewien sposób to łata, ale Ada to nie Leon.

O proszę, gram już ponad 20h i za Chiny nie potrafię rozpoznać i powiedzieć czy czegoś brakuje, czy coś zostało wycięte. Bardzo solidny kawał gry moim zdaniem, za te 7 dych , które kosztował w promo, grzechem by było tego nie kupić :D
5
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Wasze oceny gier
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Maja 24, 2024, 22:39:17 pm »
Hellblade: Senua's Sacrifice (XSX)

Grafika: 8-
Dźwięk: 8+
Grywalność: 7-

+ klimat
+ audio
+ dwa utwory na końcu
+ emocje
+ historia
+ poruszane tematy o miłości, chorobie, przemijaniu, życiu, lękach itd.


- system walki to tylko dodatek
- za dużo powtarzalnych zagadek
- etap na początku z portalami, znakami w lesie, przez który grę porzuciłem myśląc, że cały tytuł taki monotonny będzie
- aberracja chromatyczna

Ogólnie: 7+

Po dwójce dałem kolejną szansę i siadło.
Powiem więcej, wolę jedynkę, dostarcza zdecydowanie więcej emocji, gdzie dwójka to w sumie tylko av i filmowość.





6
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Najładniejsza gra na PS5/XSX
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Maja 24, 2024, 11:31:24 am »
Jako, że ukończyłem 3 tytuły, które graficznie robią spore wrażenie, wrzucam update.


1. Hellblade 2  (grafika 9+)

Aloy została pokonana.
Nie spodziewałem się tego, ale Senua wizualnie robi jeszcze większe wrażenie.
Aż przypomniały się czasy The Order 1886 i Ryse.
Wiadomo, nie byłbym sobą jakbym się czegoś nie doczepił.
Wrzucone filtry na obraz to patologia, pasy tak samo, jak wspomniałem w ocenie twarze są zbyt gładkie w szczegóły, można na zbliżeniach skał zauważyć czasami rozmazane tekstury co dziwne bo w większości są kosmicznej jakości.
Jednak reszta to jest jakość fotorealistyczna na pograniczu dema Matrixa.
Jakby tak gry wyglądały to nikt na bieżące konsole by nie narzekał.
Zlikwidują filtry to z chęcią ukończę jeszcze raz.


2. Horizon Forbidden West (grafika 9)
3. Demons Souls
4. The Lasf of Us Part 1
5. Ratchet I Clank Rift Apart

6. Alan Wake 2 (grafika 9-)
7. The Callisto Protocol
8. Mortal Kombat 1
9. Lords of the Fallen


Reszta wizualnych tytułów to pogranicze 8+ a 9-.
W tym gronie jest także kilka remasterów.

Do sprawdzenia jeszcze Avatar.






7
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Wasze oceny gier
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Maja 24, 2024, 09:27:55 am »
Rise of the Kasai (XSX)

Grafika: 7
Dźwięk: 7
Grywalność: 6

+ wykończenia
+ fabuła
+ klimat


- 30fps
- nudnawy system walki opierający się na klepaniu jednego przycisku
- praktycznie brak etapów skradankowych
- 3x ten sam boss


Ogólnie retro: 6+

Bardziej dopracowana, ładniejsza, ale niestety nastawiona na przeciętną nawalankę kontynuacja. Zrobili w jedynce fajne grywalne skradanie a tutaj się go pozbyli zastępując monotonnym walką i do tego wydłużając czas gry 2x. Jakby skradankowa jedynka była tak długa, to wydaje mi się żeby ta marka przetrwaniu. Szkoda, zmarnowana seria z ogromnym potencjałem.


8
Różne / Odp: Zakupowe szaleństwo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sylvan Wielki dnia Maja 24, 2024, 00:34:06 am »
Przed wyruszeniem w drogę... :puppy-eyes: :dance:







Tradycyjnie nieco do poczytania.  :roll: 8)



9
Xbox Series X / Odp: Senua's Saga: Hellblade II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kyokushinman dnia Maja 23, 2024, 09:01:51 am »
Nie zrobili walki więcej niż z jednym przeciwnikiem fakt, ale to jak zrealizowana jest praca kamer, reżyseria, wykończenia, ich dopasowanie do sytuacji, przejścia między kadrami, motion capture, ciężar postaci, soczystość ciosów, namacalność otoczenie to małe mistrzostwo.

Czy jest konieczna? Oczywiście.
Lepsze to niż nudne szukanie kamieni czy znaków w powietrzu.

Według mnie powinni jeszcze bardziej iść w brutalność i pokazać dekapitacje.



10
Xbox Series X / Odp: Senua's Saga: Hellblade II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Maja 22, 2024, 15:18:23 pm »
No tylko, że to znowu można odwrócić i powiedzieć: są pobłażliwi, czy może jednak Hellblade 2 robi pewne rzeczy lepiej? Imo trzeba na takie dzieła patrzeć jak na całość. No i kolejna rzecz, oczywiście, że można napisać, że the order jest lepszy i jak sam zauważasz, niektórzy tak piszą. No ale większość ocenia to odwrotnie i nie wiem czy to pobuażliwość, czy po prostu całościowo hellblade wypada lepiej?

Pomyślałem później, że w sumie The Order wgląda bardziej jak typowa gra tpp, to i oczekiwania były inne, no ale to gdybanie.

No właśnie mam wrażenie, że tutaj siebie nie przekonamy, bo podchodzimy do tematu na poziomie fundamentalnym inaczej, Ja nie uważam, że to że walka jest prosta jest wadą, wręcz przeciwnie, jakby to skomplikować to by niepotrzebnie odciągało od tego co tutaj jest ważne. To teraz, czy w ogóle to wyrzucić? No imo nie, bo jednak jest w tym klimat i jakaś może symbolika walki z tymi wewnętrznymi demonami? Ta gra jako czysty walking sim imo nie byłaby tym czym jest teraz.

A ja mam wrażenie, że jednak podchodzimy mimo wszystko podobnie, ale może to Hellblade II jest takim wyjątkiem w naszym spojrzeniu. Bo ja nie mam nic do tego, że walka jest prosta sama w sobie, ale raczej, iż jest słabo zrealizowana i może nie jednak słabo współgra z resztą. Ba, nawet trochę wygląda tak, jakby nie wiedzieli jak lepiej rozwiązać walkę z więcej niż jednym przeciwnikiem, więc ją wycięli/ograniczyli. Dlatego zastanawiam się, czy jest w ogóle konieczna. Bo wydaje się, że poszli w półśrodki i właśnie zostali po środku - mają walkę, ale nie mają dobrej walki. Jeśli ten element rzuca się w oczy, to wtedy szkodzi odbiorowi reszty, tak ja to przynajmniej widzę.

Ten symulator chodzenia to tak ogólnikowo rzuciłem, bo temat trzeba by przemyśleć, co można zrobić tak, aby faktycznie współgrało z resztą. Poza tym wyobrażam sobie, że wtedy wszystko zostałoby znacząco skrócone.
Strony: [1] 2 3 ... 10