Wypas 8)
Skorzystało na tym Sony i gra budząca skojarzenia z Ico czy Wind Wakerem (a trudno o lepsze skojarzenia) trafi tylko na PlayStation 4. Phil Spencer już żałuje tej decyzji.http://www.gram.pl/news/2014/02/20/microsoft-mogl-miec-wylacznosc-na-rime-ale-spasowal.shtml
Studio Tequila Works zgłosiło się z pomysłem na nią - wówczas pod tytułem Echoes of Siren - do Microsoftu. W skrócie mówili o niej, jak o miksie Gauntlet z Minecraftem oraz Jazonem i Argonautami. Układ miał być prosty: gra trafi na sprzęty Microsoftu, jeśli ten wesprze produkcję kwotą trzech milionów dolarów. Producent Xboksa na propozycję nie przystał, a twórcy musieli szukać innych sponsorów. Na szczęście historia kończy się happy endem (przynajmniej do tej pory), jej dalszy ciąg znamy - Rime znalazło azyl u Sony.
With no sign of Team ICO’s hotly anticipated The Last Guardian on the horizon, the responsibility may fall with Spanish studio Tequila Works’ gorgeous RIME to provide us with the PlayStation 4 tearjerker that we deserve. And as part of a semi-promotional Develop article, the indie outfit has confirmed that it’s hoping to convey “deep emotions” throughout the exclusive adventure.
“Rime is a very personal project, and we wish to create deep emotions through the visual and physical experiences of gameplay rather than cutscenes,” said creative director Raúl Rubio. “It has to evoke wonder, as if looking through the eyes of a child.” The visionary continued that Unreal Engine 4 – which is powering the game – has allowed the team to realise its goals.
He explained: “For us, visuals are not only to see, but also to feel emotionally. Unreal Engine 4 allows us to translate influences from Joaquín Sorolla, Salvador Dalí, Giorgio de Chirico, and even Studio Ghibli into something that expresses our artistic vision in a way that can be experienced by the player.”
Jak czytam tytul to ciagle czytam "Rim me" :mad:EVERY DAMN TIME! :mad:
A notable PS4 exclusive was all but missing from E3 this year.
Rime, which was revealed last year, has seen little to no updates since its inception. Not seeing the game at E3 continued to raise eyebrows on the project and what was going on with it. Thankfully Tequila Works has taken to Twitter to answer your questions on why the game was not shown at Sony’s E3 presser, nor E3 all together.
According to Tequila Works, E3 was just “not the right place” to show off their project. As to why that is, the developer didn’t exactly divulge details, but for a project as mysterious as Rime, I suppose it only makes sense.
Ja do cyfrówek się przyzwyczaiłem dzięki PC. Teraz jak kupuje grę na kompa to stawiam tylko na cyfrówki. Sranie się z płytkami by odpalić grę to totalny syf zwłaszcza jak laptopa biorę czasem w podróż. (do tego lapek mega hałasuje z płytkami)
Na konsolach jednak dalej preferuje płytki, aczkolwiek są pewne wyjątki, w których mi wersja cyfrowa nie przeszkadza ;) (Wipeout HD/Fury, Flowe, Journey i pewnie DriveClub w niedalekiej przyszłości ;) )
GOTY...Będzie ciężko, bo w 2015 mega konkurencja (MGS V, liczę na FFXV i po cichu na Mirror's Edge), ale i tak gierka będzie na bardzo wysokiej pozycji.Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
obetnij sobie Zeldę do trzech godzin łażenia po lokacjach i zobaczymy co zostanieWidzisz, zależy jaki będzie cel tego łażenia. Dla mnie w grze nie potrzeba walki czy 20h grania, by dopiero wydać werdykt, że nadaje się na GOTY.
3h już lepiej, bo w końcu single w CoDach trwają 4h i nikt nie narzeka, gra dostaje same 10.
A Rime od zawsze uwielbiam za combo Journey + ICO + José Luis Vaello.8)Tyle mi wystarczy.+ Akira Yamaoka
The island shown so far represents the first stage of the five stages of grief (which are denial, anger, bargaining, depression and acceptance) that are linked via dreams. The videogame is going to include multiple islands, with some having a lot of areas that can be explored.Jeżeli na każdej wyspie spędzi się co najmniej godzinkę, to będziemy mieli 5h. Ja pewnie i tak drugie tyle spędzę na podziwianiu widoków 8)
According to EDGE, a fox will lead the boy through tress with small markings, which will aligned at the right angle to show a drawing of the fox. This will subsequently lead to another puzzle.
In terms of graphics, Tequila Works used color palettes and island sets based on artists such as Salvador Dalí, Joaquín Sorolla and Giorgio de Chirico. The team was also influenced by Studio Ghibli, the Japanese animation studio responsible for classic anime films like Princess Mononoke and Spirited Away.
już mam odłożone na to :P
Crunch is over. So proud of my team and our work . I won't anyone to say otherwise. ¡Salud!
Z premierą może być różnice. Ratchet podobno gotowy, a wyjdzie za rok :lol:Z tym, że Rime nie musi być skorelowane z premierą filmu ;)
Z tym, że Rime nie musi być skorelowane z premierą filmu ;)
Miałem okazję chwilę sobie pobiegać po świecie. Jestem oczarowany...Gdzie, jak? Mów, opisuj wrażenia, szczegóły itp.!
czułem się trochę jak przy Wind Wakerze zmiksowanym z ICO.Idealnie. Od początku się tak zapowiada i miło, że nic w tym temacie się nie zmieniło.
Nie tylko PC.A Wii U jest zbyt gówniane na UE4.
Jakie to ma znaczenie, ważne, że dobra gierka się szykuje.
Choć z drugiej strony Mnichu pisze, że chodzi beznadziejnie, a niedawno wyszło The WitnessA co ma jedno do drugiego?
Jak ktoś jest ogarnięty, to i na wszystkich platformach będzie działać. Aktualne konsole to nie ps3, a gra to nie Uncharted. Choć z drugiej strony Mnichu pisze, że chodzi beznadziejnie, a niedawno wyszło The Witness :lol:
Niby tak, ale Rime nie jawi się na specjalny benchmark graficzny, a bardziej na mocno stylizowaną oprawę, jego konstrukcja oraz estetyka nie wymusza specjalnych wodotrysków dostępnych tylko dla konkretnego sprzętu. Ważne, że art-style będzie zachowany i jak na razie po wersjach demonstracyjnych nie widziałem nic, co nie pozwoliłoby na osiągnięcie 1080p na wszystkich sprzętach na godnym poziomie fps. Chyba, że celują w jakiś otwarty świat, bo po udostępnionych króciutkich gameplay'ach widziałem większy lub mniejszy, ale nadal korytarz.Jakie to ma znaczenie, ważne, że dobra gierka się szykuje.
Gra robiona pod jedną konsolę zawsze jest lepiej dopracowana.
Chyba, że celują w jakiś otwarty świat, bo po udostępnionych króciutkich gameplay'ach widziałem większy lub mniejszy, ale nadal korytarz.Celują w otwarty świat, a dokładniej mówiąc w konkretne wyspy. Coś jak The Witness, ale na mniejszą skalę. Przeciwieństwo korytarza, nie wiem, gdzie je tam widziałeś ;)
Dzięki za sprostowanie. Odniosłem takie wrażenie po gameplayach, w których bohater biegał w kierunku jakiegoś cypla z ograniczonym terenem działania i z automatu pomyślałem, że to szeroki, ale jednak korytarz.Chyba, że celują w jakiś otwarty świat, bo po udostępnionych króciutkich gameplay'ach widziałem większy lub mniejszy, ale nadal korytarz.Celują w otwarty świat, a dokładniej mówiąc w konkretne wyspy. Coś jak The Witness, ale na mniejszą skalę. Przeciwieństwo korytarza, nie wiem, gdzie je tam widziałeś ;)
Z tego co pograłem, to każda wyspa jest osobną, półotwartą lokacją.Chyba, że celują w jakiś otwarty świat, bo po udostępnionych króciutkich gameplay'ach widziałem większy lub mniejszy, ale nadal korytarz.Celują w otwarty świat, a dokładniej mówiąc w konkretne wyspy. Coś jak The Witness, ale na mniejszą skalę. Przeciwieństwo korytarza, nie wiem, gdzie je tam widziałeś ;)
According to one NeoGAF source, who allegedly has a source close to the studio, RIME wasn’t really a game. ” I was told that the reveal trailer was all cinematic. It was faked to mimic gameplay, assets, etc. from a real game but 0% of the game was implemented. So the real challenge for the studio was to put that vision into the final game. And apparently this has been impossible to achieve. Sony required about one month ago the DEV KITs to be returned and canceled the fundings into Tequila Works.”
http://gamingbolt.com/rime-funding-cancelled-by-sony-for-lack-of-game-dev-troubles-rumourCytujAccording to one NeoGAF source, who allegedly has a source close to the studio, RIME wasn’t really a game. ” I was told that the reveal trailer was all cinematic. It was faked to mimic gameplay, assets, etc. from a real game but 0% of the game was implemented. So the real challenge for the studio was to put that vision into the final game. And apparently this has been impossible to achieve. Sony required about one month ago the DEV KITs to be returned and canceled the fundings into Tequila Works.”
Wychodzi, że ściema, bo Mnichu grał?
Czyli co, szykuje sie nam sredniak?Wyjdzie gówno bo...
Te info pokazuje ze znow mierz sily na zamiary.
Rime to zlepek bezsensownie poskładanych elementów, co jest w prostej linii konsekwencją złych decyzji podjętych przez Raula Rubio, który uważa się za drugiego Tima Schafera. Przed założeniem własnego studia miał on zostać zwolniony z Mercury Steam ze względu na brak pojęcia o technologiach i projektowaniu gier.
Warto również zauważyć, że jedną z wysoko postawionych osób w firmie jest jego żona, która nie zajmuje się grami, a samo studio korzysta właśnie z publicznej dotacji, przeznaczonej na stworzenie Rime.
Uproszczona Zelda dla ubogich bez combatu zmiksowana z Journey.Czyli łykam jak pelikan.
Niestety te inspiracje nie są zbyt interesująco zaimplementowane.Uproszczona Zelda dla ubogich bez combatu zmiksowana z Journey.Czyli łykam jak pelikan.
A spokesperson for the Madrid-based studio told us: "Rime is of course still in development, and advancing at a great pace – we actually had to move to a larger office recently, since the team has grown about 40% in the last year!
"We know it has been a long time with no news, and we are just as eager to communicate about the game as media and fans are to receive news." Asked whether the game would still be a PS4 exclusive, the spokesperson hinted that may no longer be the case, saying: "I can only confirm it is still coming out for PS4."
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:Cytujadvancing at a great pace
“Well, contrary to what is believed, we haven’t had any development issues with the game,” he said. “The only thing is that we took the IP rights from Sony Computer Entertainment back for the RIME franchise, because we felt that was a valuable property for Tequila Works to have. And then we secured a different publisher, which is Six Foot and Grey Box. They are from the United States, and that’s the end of it, really. Some people imply that we would have some troubles with development, but that was never the case, the game is progressing perfectly, and we will offer more information, and show more gameplay, and we’ll announce platform availability very early next year. So we are not far from hearing interesting news about RIME.”
“It’s really not complicated,” he stressed. “We decided that having the IP rights for one of our properties, and a game that was always conceived and planned, and dreamt of by Tequila Works, should remain in house. And that was why we reacquired the rights to the IP, and we came to this agreement with Sony, it was all on friendly terms. And of course, you know this industry has a lot of gossip and rumors, but really, that’s it. It’s not a complicated story.”
Rime appears to be in development for Switch, based on a new classification in Brazil.http://nintendoeverything.com/rime-is-heading-to-switch-according-to-new-classification/
Na pewno będzie lepsze niż tlgOj daleko tej grze do TLG.
The Switch version of Rime isn’t being handled by Tequila Works directly. While the original team is involved in how it progresses, Tantalus is behind the actual development. Tantalus is also working on Sonic Mania for Switch.http://nintendoeverything.com/tantalus-working-on-switch-version-of-rime-dev-still-hoping-for-may-exploring-physical-release/
Tequila Works told IGN:
“The Nintendo Switch version is being developed by Tantalus, the studio behind the HD version of The Legend of Zelda: Twilight Princess. We worked side by side with them to ensure the Nintendo Switch version is absolutely true to the original vision we have for RiME, and they are doing a terrific work indeed! We are really enthusiastic about Nintendo Switch and we are immensely happy about releasing RiME on that console, but it’s too early to discuss future developments. Let’s finish RiME first! :)”
Tequila Works also mentioned that “There is still a lot of development to take into consideration, but we’re working hard to get the Nintendo Switch version ready for release at the same time as the PlayStation 4, Xbox One and Windows PC versions in May.” A physical release could happen, as the studio is “working with Grey Box to check on the production pricing for cartridge Switch releases. We’ll ideally have additional information before long.”
The puzzle-based title - which takes around 10 hours to finish - will arrive on PlayStation 4, Xbox One and PC on May 26th, costing $29.99 / €34.99 / £29.99. "Shortly afterward", the game will launch on Nintendo Switch - in both digital and physical forms - with a higher suggested retail price of $39.99 / €44.99 / £39.99.http://www.nintendolife.com/news/2017/03/nintendo_switch_owners_will_have_to_wait_longer_and_pay_more_for_rime
Quite why this should be the case is anyone's guess; the Switch version isn't being advertised as having any unique content compared to the other versions.
The wait may have something to do with the fact that it's being ported by Tantalus, the Australian developer behind The Legend of Zelda: Twilight Princess HD. RiME was previously confirmed for a May release on Switch.
We can confirm that Rime has been officially placed in a Q3 2017 release window, which spans anywhere from July to September.
Rime’s digital version will now cost $10 less, down to $29.99 / €34.99 / £29.99. Although the physical version’s price isn’t changing, it will now include a printed code for a download of the full soundtrack, which will normally cost $10 on its own.http://nintendoeverything.com/rimes-digital-version-now-costs-10-less-on-switch-physical-version-to-come-with-soundtrack-code/
Grey Box reiterated today that the original price difference comes down to “the additional development, manufacturing, and publishing costs” on Switch. If it were any lower, Rime would be sold at a loss.
RiME On Switch Will Run At 720p In Both Docked And Portable Modes
http://www.nintendolife.com/news/2017/05/rime_on_switch_will_run_at_720p_in_both_docked_and_portable_modes
Wersja zadokowana powinna mieć przynajmniej 900p.
Normą to nie jest i raczej nie będzie. Jednak jest niepokojące, że niektórzy nie potrafią wykorzystać dodatkowej mocy, jaką daje wersja zadokowana.RiME On Switch Will Run At 720p In Both Docked And Portable Modes
http://www.nintendolife.com/news/2017/05/rime_on_switch_will_run_at_720p_in_both_docked_and_portable_modes
Wersja zadokowana powinna mieć przynajmniej 900p.
To już chyba druga gra z takim brakiem przejścia między trybami.... No ja bym się nastawiał, że to będzie norma.
Rime will be sold digitally via the eShop for $29.99 / €34.99 / £29.99. Fans can also purchase a special physical edition containing the full game and a digital download code for the soundtrack at a price of $39.99 / €44.99 / £39.99.http://nintendoeverything.com/rime-launches-for-switch-on-november-14-in-north-america-november-17-in-europe/
Niby poprawny port, ale bez rewelacji. Mimo wszystko i tak kupie tę gierkę na Słicza.Nie jest poprawny, jest niestety poniżej przeciętności. Ma wręcz tragiczne rwanie animacji i zubożone wizualia. Gra w ogóle ma poważny problem z optymalizacją, a na Switchu to jeszcze bardziej widać.
RiME Switch 1.0.2 Patch Noteshttps://nintendoeverything.com/rime-update-out-on-february-19-version-1-0-2-improved-visuals-resolution-frame-rate-more/
– Increased visual fidelity, bloom and post-processing
– Sharpened image resolution
– Opening Cinematics visually improved
– Fixed possible stage exploits that would enable players to skip parts of the stages
– Increased texture quality in specific areas
– Increased view distance
– Fixed an issue with foliage density, shadows, and render distances
– Updated texture mipmaps for the Fox
– Improved global mipmaps
– Improved shadow distance and quality
– Fixed instances of foliage pops
– Stabilized FPS
– Optimized the Boys cape and hair physics
– Rebuilt streaming volumes
– Fixed an issue that allowed you to see outside of the map in later stages.
– Updated lighting to prevent bleed through
– Updated the quality of trees in earlier stages where they would display poorly.
Ograłem wczoraj. Im dalej tym lepiej. Historia mnie zaskoczyła jak w końcu pokazała co i jak. Relaksująca przygoda w przyjemnej dla oka oprawie, w akompaniamencie genialnej muzyki, a wszystko to okraszone nutą tajemniczości. Od razu mam ochotę na drugie przejście, by uzupełnić znajdźki.
Co do zakończenia:Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Co do zakończenia:Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Moje przemyślenia:Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Ograłem wczoraj. Im dalej tym lepiej. Historia mnie zaskoczyła jak w końcu pokazała co i jak. Relaksująca przygoda w przyjemnej dla oka oprawie, w akompaniamencie genialnej muzyki, a wszystko to okraszone nutą tajemniczości. Od razu mam ochotę na drugie przejście, by uzupełnić znajdźki.