W najnowszym GameInformerze jest zapowiedź tejże pozycji, opracowywanej przez Ninja Theory - studia znanego z Heavenly Sword.
Na tę chwilę brak szczegółowych informacji jakimi dysponuje GI, ale jutro/pojutrze/po pojutrze powinniśmy dostać skany.
Wiadomo jednakże, że gra pojawi się na PS3/XO i jej akcja osadzona zostanie w post-apokaliptycznym świecie.
Okładka GI z Enslaved wspomnianym na górze:
(http://www.gry-online.pl/Galeria/Html/Wiadomosci/%5C7217156.jpg)
Znalazłem dawne artworki:
(http://citizengame.ca/wp-content/images/ninjatheory_concept1.jpg)
(http://citizengame.ca/wp-content/images/ninjatheory_concept2.jpg)
(http://citizengame.ca/wp-content/images/ninjatheory_concept4.jpg)
Są skany :)
(http://www.heavenly-sword.nl/wp-content/uploads/2009/09/GIphoto4.png)
(http://www.heavenly-sword.nl/wp-content/uploads/2009/09/GIphoto5.png)
(http://www.heavenly-sword.nl/wp-content/uploads/2009/09/GIphoto7.png)
(http://www.heavenly-sword.nl/wp-content/uploads/2009/09/GIphoto9.png)
(http://www.heavenly-sword.nl/wp-content/uploads/2009/09/GIphoto8.png)
(http://www.heavenly-sword.nl/wp-content/uploads/2009/09/GIphoto6.png)
(http://www.heavenly-sword.nl/wp-content/uploads/2009/09/GIphoto3.png)
Nariko ?
(http://i27.tinypic.com/2v9xceh.png)
Strasznie na pierwszy rzut oka kojarzy się z Bionic Comando, ale dobrze, że tylko na pierwszy rzut. Wygląda świetnie.
Mi tam się od razu z Heavenly Sword kojarzy. :P
(http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/107/1079853/enslaved-20100325110533303_640w.jpg)
A jej zrobić długie włosy, dać wielki miecz i mamy Nariko w nowej grze. :grin:
Taka ciekawostka:
Enslaved Vs Heavenly Sword (http://www.gamersmint.com/enslaved-vs-heavenly-sword-hd-screenshot-comparison)
(http://www.gamersmint.com/wp-content/uploads/2010/09/12.jpg)
(http://www.gamersmint.com/wp-content/uploads/2010/09/1.1.jpg)
Dla czerpiących przyjemność z gier:
There are 49 Trophies that can be earned in this title. (http://www.thesixthaxis.com/forum/ps3-trophies-blu-ray-games/enslaved-odyssey-to-the-west)
Bronze
Free!
Complete Chapter 1.
Sightseeing
Complete Chapter 2.
Up on the Roof
Complete Chapter 3.
Caught a Show on Broadway
Complete Chapter 4.
Escaped New York
Complete Chapter 5.
A Bridge Too Far
Complete Chapter 6.
There You Are!
Complete Chapter 7.
Windy Passage
Complete Chapter 8.
To Meet a Pig
Complete Chapter 9.
What a Pig
Complete Chapter 10.
Swine Flew
Complete Chapter 11.
Sub-way
Complete Chapter 12.
Anchors Away!
Complete Chapter 13.
Smoky Bacon
Complete Chapter 14.
Freed the Slaves
Free the slaves.
Headcase
Headshot a Demolition mech 20 times.
Trainee Monkey
Complete all chapters on Easy.
You Swine
Beat Pigsy to the top of the Decaying Titan.
Bad Doggy
Rescue Trip from the Dog in less than 36 seconds.
Got the Horn
Rescue Trip from the Rhino in less than 35 seconds.
Lover, Not a Fighter
Sneak past a group of enemies without alerting them.
Matador
Kill the Rhino without getting hit by his Charge Attack.
Mined the Gap
Knock an enemy back into a mine.
Over Here!
Distract 20 different enemies.
Stunning
Stun 75 different enemies.
Close Call
Kill a Broadcaster with 1 second left on the clock.
Boom!
Use the Bomb Takedown to kill 2 enemies.
Role Reversal
Use the Gun Scout Hijack Takedown to kill 10 enemies.
Out Cold
Stun 3 enemies at once with a Radial Stun Blast.
Double Punch
Kill 25 shielded enemies with a Stun Blast then Plasma Blast combo.
Mech Murderer
Kill 200 enemies.
Counterintuitive
Perform 20 Counter Attacks.
Kebabed
Kill 3 enemies with a penetrating Plasma Blast.
Attacks Evasion
Perform 20 Evade Attacks that hit an enemy.
Invincible
Complete a chapter without dying (Except Chapter 1).
Got Your Back
Rescue Trip 3 times after she has performed an EMP.
Tough as They Come
Purchase all Health Upgrades.
Fighting Fit
Purchase all Combat Upgrades.
Check My Weapon!
Purchase all Staff Upgrades.
Shielded from Harm
Purchase all Shield Upgrades.
Mask Collector
Collect half of the Masks.
Tech Collector
Collect half of the Tech Orbs.
Silver
Monkey Magic
Complete all chapters on Normal.
Mask Curator
Collect all Masks.
Tech Curator
Collect all Tech Orbs.
Gold
Great Sage Equal of Heaven
Complete all chapters on Hard.
Untouchable
Complete a Chapter without losing any health.
Full Loaded
Purchase all Upgrades.
Platinum
Platinum Trophy
Collect all ENSLAVED trophies.
Gra skończona i wymaglowana na wszystkie możliwe sposoby.
Ma problemy techniczne: draw distance jest niewielki (czasami orby pojawiają się tuż przed postacią), streaming tekstur leży i kwiczy (Unreal Engine się kłania), całe połacie tekstur wskakują przed naszymi oczami (kilka postępujących po sobie poziomów szczegółowości, można nawet zobaczyć cieniowanie Gourauda w pełnej krasie), szczególnie po scenkach filmowych, geometria jest dość prosta, liczba klatek jest niewielka, często występują chrupnięcia animacji, AA niemal nie istnieje i widać dużo tearingu. Z dźwiękiem też są problemy: zdarza się, że zanika jeden z kanałów, dialogi są wypowiadane w nieodpowiednim miejscu i in.
Ale co z tego technicznego pierdolenia wynika? Ano nic*.
Gra nadrabia to swoim stylem graficznym i kolorystyką - widoki nie są technicznie wspaniałe ale idealnie dopasowane i przemyślane. Porządna designerska robota (z pewnymi zastrzeżeniami do wyglądu niektórych przeciwników).
Gra ucieka od kategorii "crap" przede wszystkim dzięki nastrojowi i fabule. Ani jedno ani drugie nie jest wyjątkowe i wybitne ale to solidnie skonstruowanie elementy, które wciągają. Jest wędrówka po pustkowiach, w osamotnieniu i osaczeniu, jest tajemnica i zaskakujące jej wyjaśnienie (choć delikatnie z dupy wzięte robi graczowi "WTF?"). Jest zajebiście charakterny główny bohater, który mi się podobał, są zabawne dialogi i tworzące się stopniowo więzi pomiędzy bohaterami (syndrom sztokholmski ;) ). W końcu jako tako zostało to pokazane w grze, było nie było, akcji - o klasę lepiej niż w U3 (Drake&Elena). Po skończeniu zacząłem grać drugi raz i zdziwiłem się jak na początku wyglądała ta relacja - chłodna, szorstka, nieprzyjemna. Widać co jest pomiędzy bohaterami na początku a co na końcu - oddane to jest w każdym niemal dialogu bardzo dobrze. To się udało, choć jedna scena była zbędna, taka dla (afro)Amerykanów.
Na łodzi z Piggsym, gdy ten odwraca się do tyłu i widzi Monkey z Trip na tle elementów układających się w serce, które to serce zapełnia się na moment czerwienią i nawet gołąbki przelatują.
Gra jest silnie zorientowana na fabułę - pewne elementy gameplayu zostały potraktowane prostacko (elementy platformowe). Mają nie przeszkadzać i pozwolić na płynną grę - w demie mnie to zadziwiło i odrzuciło (samograj), całościowo jednak pasuje to do koncepcji i wybaczam. Jest też i tu kilka problemów technicznych (zabrakło czasu na testy czy kasy, bo Serkis za dużo wziął?), typy wariująca kamera czy napieprzający miniboss w momencie scenki przerywnikowej, gdzie nie mamy kontroli nad postacią (wracamy do gry i ledwo żyjemy albo już w ogóle nie żyjemy).
Poziom trudności odpowiedni - leciałem od razu na hard, nie znając zupełnie gry i nie mając dopakowanej postaci. Większych problemów nie było. Za drugim razem leciałem na easy na maxa dopakowaną postacią i było lekko, łatwo i przyjemnie do przesady.
Pomimo swoich technicznych ułomności, ciekawa to gra i warto ją skończyć. Pikselowi onaniści niech omijają ją szerokim łukiem, całej reszcie polecam. Dobra gra (choć na raz) w dobrej cenie.
* Nie do końca nic. Jak Ninja Theory nie ogarnęli Unreal Engine jakieś 20 razy lepiej od czasów Enslaved, to można się mocno obawiać o jakość techniczną nowego DMC (ten sam silnik).