Autor Wątek: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami  (Przeczytany 5422 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

kilgort

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 12-11-2008
  • Wiadomości: 283
  • Reputacja: 0
[PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« dnia: Kwietnia 27, 2009, 20:14:06 pm »
Mam pytanko, o co kaman z tymi klasami ? Gram i nie za bardzo rozumiem co jak gdzie i kiedy. Na razie mam 6 postaci i tylko trzy klasy ;/
Z gory browar za odpowiedz  :D
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 27, 2009, 20:56:13 pm wysłana przez tarniak »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 27, 2009, 20:17:13 pm »
Jak możesz to rozwiń skrót z tematu, bo nie każdy zaczai, że chodzi o Tactics'a.

johnny23

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 558
  • Reputacja: 4
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 27, 2009, 21:10:35 pm »
Dawno nie szpilałem w Tacticsa, ale może Ci pomogę.
Startujesz z klasą Squire, jeśli podciągniesz tą klasę do bodajże 2 levelu otrzymujesz chemika. Jeśli i jego podciągniesz do 2 levelu to dostaniesz Knighta (chyba) i tak w kólko. Profesje rozwijasz otrzymując Job pointy, te z kolei dostajesz za przeprowadzone akcje w bitwie (udany atak, zabicie przeciwnika, leczenie). Istnieją jeszcze inne inne kombinacje profesji, ale dawno temu grałem więc pozapominałem :-D. Ehh grasz po raz pierwszy? Zazdroszcze

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 28, 2009, 17:04:05 pm »
Bazowo masz dwie klasy - squire (jak najwyższy współczynnik brave-odwaga), oraz chemist (jak najwyższe faith-wiara).

To one są wypadową do tworzenia kolejnych. Właściwie są na tyle porządne, iż do końca gry możesz się nimi posługiwać. Squire, to taki lekkozbrojny rycerz, a chemik może z powodzeniem wspomagać ostrzałem z dystansu, oraz leczyć.

Jednak podstawą jest przechodzenie (nawet na tyle ile to wymagane jest, ale nie narzucone odgórnie) do innych klas, bowiem tylko tak mozna stworzyć inne klasy postaci i co istotne zdobyć umiejętności ułatwiające rozrywkę. Te są podzielone na kilka grup , mianowicie :

- reaction, supprot jak i move abilites.

W każdej z nich różne profesje dają ogromne profity w walce. Przykładowo każdy wojownik powinien sporo czasu spędzić w skórze chemika, bowiem ten umożliwia używanie przedmiotów leczących (X-potion), jak i wskrzeszających (phoenix down). Brad niczym specjalnym nie jest, jednak umożliwia wyuczenie Move+3 a to już coś jest. Podobnie jest z innymi klasami. Chcesz nosić tarczę a nie jesteś rycerzem? Musisz się nim na jakiś czas stać i się owej umiejętności wyuczyć.

Dodatkowo każdy zawodnik, (no, prawie) niejako może spełniać wytyczne wyznaczone dla innej postaci (o ile się tego wyuczy). Co przez to rozumiemy? Ano fakt, iż czarny mag, może również być białym magiem, czy też wojownik może rzucić czar przyspieszenia, wyjściowo, który przypisany jest magom władającym czasem.

Jeśli zaczynasz rozwijać squire, to wygląda to w następujący sposób.

Przy poziomie drugim dochodzisz do knight (rycerz). Typowy czołg, wytrzymałość zapewniają mu zbroje, tarcze, oraz bardzo wysoka ilość HP (p. życia). Dodaj sobie do tego potężne miecze i już wiesz co potrafi ów jegomość. Rycerz poziomu drugiego daje dostęp do mnicha (monk). Ten jakoś specjalnie wytrzymały nie jest, jednak walczyć potrafi, bonusowo, ma jedną z najlepszych umiejętności w grze - hamedo mianowicie. Squire lv 2 , to również możliwość wcielenia się w łucznika (archer). Ma ciekawe umiejętności dodatkowe, atakuje przy tym z dystansu, jednak nie polecam go w drużynie. Jako przeciwnik, może i wydawać się konkretny, jednak konsola zawsze ma kilku łuczników do dyspozycji w danym etapie a i to tylko w formie wsparcia i najczęściej umiejscowionych na trudnych do zdobycia murach.

Złodziej (thief) to łucznik lv. 2. Słaba postać, nawet z niezłymi trującymi kozikami. Okradać nie ma co wrogów, ale zdolność Move + 2 powinna być na wyposażeniu każdej postaci. Geomancer, czyli monk lv, może popisać się tylko dobrym attack up. Lancer (3x złodziej) , to już inna bajka. Bardzo dobry wojownik, który z powodzeniem może zastąpić rycerza. Tancerz (dancer) , czyli geomancer lv4, Lancer lv, przydaje się tylko wojownikom (brave up).

Czas na chemika. Chemist lv, to kapłan (priest) cure, raise, shell....i chyba wszytko jasne - a jak nie, to możemy dzięki niemu, leczyć, wskrzeszać i dawać osłony zawodnikom. Czarodziej (wizzard) to również chemist lv.2. Co tu dużo pisać, czary oparte na żywiołach (lód ogień, kilka poziomów tychże), to nie w kij dmuchał umiejętności. Fakt, postać wolna, mało mobilna ogólnie i licho u niej z wytrzymałością, jednak zadawać może bardzo wysokie obrażenia i to na odległość. Mało? Dodam więc, że kilku przeciwnikom na raz. Orlace (priest lv ) możesz sobie darować, co innego Time Mage (czarodziej lv 2). Haste oraz slow (szczególnie ten pierwszy) , to jedna z najpotężniejszych czarów. Mediator (orlace lv 2) , równiez specjalny nie jest.

Co innego summoner - time mage lv 2. Poważnie raniące czary na olbrzymim obszarze, to plus. Jednak i tak właściwie ten zawodnik, to niemal konieczność w walce z Vellius'em. Jednym z najcięższych do ubicia bossów w historii elektronicznej rozrywki. Dodatkowo potyczka z tym demonem , to najtrudniejsza walka w grze. Walka , którą to notabene , dzięki summonerowi możessz skończyć w .... dwóch rundach. Brad (summoner lv 4 oraz mediator poziomu 4), ciekawy jest tylko dzięki move + 3.

Dodatkowo możemy werbować zwierzaki do naszej gromady. Chocobo kultowe , czy hydry, a nawet gobliny (nic nie polecam). Co innego klasy mieszane i specjalnie. Gotowy?

Samurai - rycerz poziomu 3, mnich 4tego, oraz lancer drugiego. Co tu dużo pisać. Bardzo dobry , niezwykle ciężki do trafienia, wojownik mający takie ciekawe umiejętności jak two hands/blade graps.

Ninja - 3lv łucznik, złodziej 4tego lv. 2lv geomancer. Postać mistrz. Niezastąpiony obok summonera , do pojedynku z Velliusem. Najszybsza postać występująca w grze. Bardzo wysokie obrażenia zadaje. Ciężko ja trafić. Wady? Jedna, poważna. Jeśli rycerz zatopi w niej swój miecz, to raczej koniec rzucania gwiazdkami.

Calculator - 4x priest, 4x wizzard, 3x orlance, 3x time mag. Najpotężniejsza a przy tym najwolniejsza z klas. Jednak należy jej ogrom czasu poświęcić, by była chociaż dobra. Mime - 8x summoner,, 8x chemist, 4xGeomancer, 4xLancer, 4xMediator, 4xsummoner. Raczej odpuść sobie.

Kolejni bohaterowie (klasy specjalne). Templer, Dragoner, Dragon, są nieźli, ale nie wybitni. Co innego inżynier (engineer). Ja, jako inż nie mogłem sobie go odmówić w grze i nie zawodzi. Posługuje się bronią palną, ma największy z możliwych zasięgów, całkiem wysoki współczynnik zadawania trat wrogom, świetne zdolności pomocnicze - może unieruchomić przeciwnika (aim legs) , no i ten największy w grze zasięg, nie jest bez znaczenia. Heaven/Heel knight (rycerze kolejno z nieba/piekła rodem)odpuść sobie. Brzmią i wyglądają dobrze, to jedyne ich plusy. Co innego holly knight (święty rycerz). Powinieneś go mieć, ponieważ to bardzo dobra postać a lighting stab, to jeden z najlepszych ataków w grze. Divine/Dark knight (boski/mroczny rycerz) też są niczego sobie - DK to 8 lv geomancer, 8 lv ninja, 8 lv dragon, 8 lv samurai, mistrzostwo w Knight oraz jako Wizzard.

Na koniec zostaje Holly Swordsman Orlandu. Najpotężniejsza postać w grze. Z nim wszystkie walki są banalne. Gdyby mieć go przed walką z Velliusem.... Wyjściowo ma rzucone na siebie haste (przyspieszenie), ma ogrom HP, znakomite zbroje, a jego lighting stab to poezja. Wyjściowo +200 do zadawanych obrażeń. Może jakby, tego było mało ranić kilku oponentów na raz. A holly , jako takie neguje odporności przeciwnika - wszak to święte uderzenie światłości.

Zadowolony? Mogłem coś pominąć, ale wyszło całkiem dobrze.



johnny23

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 558
  • Reputacja: 4
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 28, 2009, 17:23:50 pm »
Sylvan nie wariuj tak :lol:
Prawda, od momentu przystąpienia T.G Cid'a do drużyny gra staje się banalna. Dlatego używałem go tylko przez pierwsze parę starć, później poszedł w odstawkę.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 29, 2009, 12:42:20 pm »
http://www.gamefaqs.com/

Tam masz wszystko, więc możesz darować sobie już wałkowanie tego tematu na forum.

W wersji na PSP jest nieco zmian. Polecam Ci sprawdzić tryby multi, bo właśnie w nich zdobywa się najpotężniejsze (i nieobecne w oryginalnym) przedmioty (m.in.najmocniejszy zestaw w grze, ten dla Onion Knighta).

kilgort

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 12-11-2008
  • Wiadomości: 283
  • Reputacja: 0
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 29, 2009, 18:23:01 pm »
kun....to pozamykajmy 1/2 tematow i wysylajmy linki do GF ;/ To raz, a dwa ze nie kazdy zna na tyle j. angielki...;/
Sylvan, + juz dalem , to nie mam co (no moze siostre  :D ), chcialem jakas ogolna porade, a wypaliles z gruber ruzy az mnie zatkalo. |Kawal swietnej roboty, opis na pewno sie przyda ;) A ten Velius caly to faktycznie taki madafdaka?? Jak wam sie podoba gra jak dla mnie kapitalna :D

johnny23

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 558
  • Reputacja: 4
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 29, 2009, 18:29:01 pm »
Dla mnie to jedna z najlepszych gier na szaraka i najlepsza strategia turowa ever :cool:

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: [PSP] Final Fantasy Tactics - pomoc z klasami
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 30, 2009, 11:07:15 am »
Ok, tylko, że FFT to gra na tyle stara, że i w naszym rodzimym języku napisano o niej niemało. Po cóż czekać na łaskę forumowiczów, skoro można samemu pokopać w poszukiwaniu informacji. Proszę, choćby te dwie:

http://squarezone.pl/site-map.html

http://www.fftactics.republika.pl/wstep.html

Od siebie mogę dodać tylko jedno - kradnij! Kradnij na potęgę. Walki związane z fabułą przynoszą wiele unikatowych przedmiotów. Wybierz postać z największą szybkością, zrób zeń ninję, podboostuj odpowiednim ekwipunkiem i jumaj!

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 30, 2009, 11:11:37 am wysłana przez kun »