Tak jak w temacie, będziemy rozmawiać o całym uniwersum tejże gry, jak i również jej ciekawostkach.
Jedna z najlepszych i niedocenianych serii gier od Nintendo ,a zarazem jedyna dla której w dniu premiery mógłbym kupić konsole kosztującą krocie . Z całej trylogii kosmicznej łowczyni najlepszymi grami były dla mnie wersja na Super Nintendo i pierwszy Prime z Gacka. Czemu? Cóż każdy z tych dwóch wyżej wymienionych tytułów był w swoim okresie dużym przełomem. Nie tylko pod względem zawartej w niej mechaniki, graficznych wodotrysków, efektów dźwiękowych, wyzwania, ale również gameplay'u na bardzo wysokim poziomie.
Metroid narodził się w umyśle Gunpei Yokoi i był pierwszą grą oferującą backtracking i pozwalającą na swobodne poruszanie się zarówno w prawą stronę jak i w lewą. Zainspirowany różnorodnością gatunkową najpopularniejszych gier w latach 80 postanowił połączyć ich najważniejsze cechy, dodać sporo nowości od siebie i stworzyć nieliniowego shooter'a zmiksowanego z platformówką, a wszystko to utrzymane w mrocznych barwach i klimatycznej muzyce, niczym z filmów wyreżyserowanych przez wybitnego twórce - Ridley'a Scott'a. Nie było zatem żadnego zbiegu okoliczności przy nazwaniu jednego z głównych przeciwników jego imieniem. Była to jedna z gier, która apelowała do starszych wyjadaczy.
Super MetroidGra stworzona przez legendarne studio R&D1na czele którego stały takie osoby jak Gunpei Yokoi (general manager),Yoshio Sakamoto (director) i Makoto Kanoh (producer). Super Metroid ukazał się w 1994 roku na 24 megabit-owym kartridżu i była to zarazem jedyna gra w momencie premiery wydana na tak dużym nośniku. Wszystko, co znaliśmy z pierwszej części powróciło tylko ,że w myśl zasady ''bigger better and more badass'' .Przez wielu graczy uważana jest za najlepszą część i jednocześnie za jedno z największych osiągnięć w elektronicznej rozgrywce ,ale prawdziwa rewolucja tak naprawdę miała dopiero nadejść...
Metroid PrimeKontynuacja ominęła Nintendo 64 i większość fanów zastanawiała się czy Nintendo zrezygnowało całkowicie z przygód Samus Aran, biorąc pod uwagę to ,iż żadna z poprzednich części nie była komercyjnym sukcesem. Prawda była taka ,że przez całą generację BigN zastanawiało się w jaki sposób zrewolucjonizować nową odsłonę, nie mogli wpaść w tym okresie na żaden konkretny pomysł. Odpowiedzi dostarczyło Retro Studios. Będąc pod wrażeniem gier jakie stworzyli na platformie 64 bitowej, zlecili Jeff'owi Spangenberg (założyciel Iguana Entertainment) i jego ekipie propozycję kolaboracji. Nintendo, wybrani członkowie R&D oraz Retro Studios podjęło współpracę nad czterema grami na konsole Gamecube. Niestety chaotyczny sposób pracy nad tymi projektami spowodował skasowanie każdego z nich przez Shigeru Miyamoto w 2000 roku. Niezadowolone z wyników pracy Nintendo postanowiło przydzielić im tylko jeden ,ale za to duży tytuł, który był zarazem nadzorowany przez twórce Mario. I tak oto w 2002 roku piąty projekt ujrzał światło dzienne, był nim Metroid Prime i zapoczątkował on serie. To, co programiści z Teksasu zaprezentowali przeszło najśmielsze oczekiwania BigN. Przeskok w trzeci wymiar zrewolucjonizował zapoczątkowaną trylogię. Gra niczym nie ustępowała wersji dwu wymiarowej, a znacząco na tym zyskała.
Poczucie samotności w ogromnym świecie, system visorów, celująco wkomponowane elementy platformowe w pełni trójwymiarowej grze, zagadki, sposób opowiadania fabuły za pomocą skanowania, lockowanie, ukryte loading'i to były jedynie niektóre elementy, które odróżniały go od typowego Fps'a .
Kamera w Primie początkowo miała być umiejscowiona za pleców bohaterki ,ale Shigeru Miyamoto stwierdził ,że widok z pierwszej osoby bardziej odda klimat gry i rzeczywiście miał rację. Hud nie tylko wyświetlał nam informację na temat naszego stanu zdrowia, uzbrojenia, mapy, visorów, ale również był integralną częścią świata. Szybka w hełmie Samus, w zależności od sytuacji, reagowała na różne czynniki zewnętrzne ( szybka parowała, zamarzała ,ociekała woda, elektryczność powodowała zakłócenia na hud'zie, a przy dobrym oświetleniu potrafiliśmy zobaczyć twarz kobiety).
Projekt od Retro Studios zrobił takie wrażenie na włodarzach z Kioto, że postanowili oni przydzielić grę do zupełnie nowego gatunku. Prime nie był już FPS, stał się First Person Adventure ,a jednocześnie okazał się kamieniem milowym w świecie elektronicznej rozgrywki i osiągnął wysokie wyniki sprzedaży.
Chronologia: Z okazji 25 lecia serii fani zremiksowali znane utwory :
Metroid 25th Anniversary Tribute Medley
1. Space Dive (Metroid Theme)
2. Ethereal (Phendrana Drifts)
3. Orpheon (Underwater Frigate)
4. Avien (Maridia)
5. Avien II (Outro)
6. Alone in the Universe (Other M)
Runtime: 24:39
http://theophany-rmx.bandcamp.com/album/crystal-flash-epHarmony of a Hunter: Final PreviewDisc 1
In the Beginning… (Title Screen, Metroid NES) by Mercury Adept
Danger in old Tourian (The Space Pirates appear, Super Metroid) by DoctorM64
Earthroot (Brinstar Red Soil, Super Metroid) by VikingGuitar
Bioluminescence (Sector Four, Metroid Fusion) by Theophany
Infectious Fear (Sector One, Metroid Fusion) by The Fishhead
Desperation (Escape, Metroid NES) by Mozzaratti
Into The Green World (Brinstar Vegetation, Super Metroid) by Sam Dillard
Leader’s Lair (Ridley’s Lair, Metroid NES) by Prophetik
The Caves of Brinstar (Brinstar, Metroid NES) by Aries T
Ashes to Ashes (Lower Norfair, Super Metroid) by Zircon
Kraid’s Campfire Ballad (Kraid’s Lair, Metroid NES) by Sebastian Mårtensson ft. Kristin Björkebäck
Cave Dweller (Vs Ridley, Super Metroid) by Prophetik
The Mission’s Briefing (Last Instructions, Metroid Fusion) by Aries T
Metroid Legacy (Introduction, Super Metroid) by Omni-Psyence
MQ2 (Metroid Queen, Metroid 2: Return of Samus) by Stemage & Chunkstyle
Bonus: Mission Complete: Ending Suite (Various themes) by Sam Dillard
Bonus: Metroid Medley (Various themes) by Derris-Kharlan
Disc 2
Parasite X (Parasite Queen, Metroid Prime) by Mazedude
Echoes In Eternity (Title Theme, Metroid Prime 2) by DJTheFishhead
Frozen Utopia (Phendrana Drifts, Metroid Prime) by Mesmonium
Lore Hunter (Bryyo, Metroid Prime 3) by Darkesword
Hostile Shadows (Various, Metroid Prime 2) by Mozzaratti
Melting Sun (Rundas Battle, Metroid Prime 3) by Pyro Paper Planes
Solitude (Tallon Overworld 2, Metroid Prime) by Zircon & C-GPO
Corrupt Beginnings (Title theme, Metroid Prime 3) by George R. Powell
Path of Ruin (Chozo Ruins, Metroid Prime) by Darkesword
Entering A New World (Tallon Overworld, Metroid Prime) by Aries T
The Adventure Continues (Mission Final, Metroid Prime 1,2,3) by The Fishhead
Thunder Shooter (Vs Kanden, Metroid Prime Hunters) by Chernabogue & VikingGuitar
Symbol Of The Ancients (Artifact Temple, Metroid Prime) by Aries T
Lone Star (Ending theme, Metroid Prime) by Pyro Paper Planes
Omega Cannon (Title theme, Metroid Prime Hunters) by VikingGuitar
In the End… (Title theme, Metroid Other M) by Mercury Adept
Bonus: The Crimson Depths (Kraid’s Lair & Brinstar Red) by Sam Dillard
Bonus: Phazon Corruption (Various themes) by Video Game Music Choir
Bonus: What’s Past is Prologue (Metroid: Other M commercial music) by Theophany
Ciąg dalszy nastąpi...