Jestem zaskoczony, że to dopiero 2025, choć chyba były takie przecieki w tym lub zeszłym roku. Może poczekamy trochę dłużej niż rok, a może nawet dwa lata. Pod tym względem trochę dziwi mnie, że tak wcześnie zaprezentowali trailer. Pewnie wyciek kodu oraz różne ploteczki przyspieszyły ich plany. Rockstar lubi zapowiadać gry z dużym wyprzedzeniem, ale i tak wydaje się jakoś wcześnie.
Trailer niezły, pierwsze ujęcia zrobiły na mnie piorunujące wrażenie, bo oto GTA wskakuje na wyższy poziom cut-scene, znany z innego rodzaju gier. Ujęcia kamery, oświetlenie, kompozycja - zaczyna to wyglądać świetnie. Im dalej jednak widać, że to GTA (co nie jest złe). Wiadomo, jest skok jakości wszystkiego, oświetlenia, post procesów, modeli, shaderów. Najbardziej podoba mi się skala szczegółów, ilości obiektów na ekranie, gęstości postaci. Wypada to bardzo naturalnie, a nawet miejscami jest tłoczno
. Artystycznie bardzo dobrze dobrali kolory, przelot nad wodą i plażą właśnie dzięki temu tak skutecznie działa. Chyba zaimplementowali jakąś formę GI bo miejscami między budynkami widać ładne rozświetlenie cieplejszym kolorem. Modele postaci są dobre, choć właśnie tutaj zauważam najbardziej, że to wciąż GTA. Główni bohaterowie przypominają mi jakość z Red Dead Redemption 2, co nie jest minusem. Pytanie, czy dałoby się trochę podciągnąć jakość w cut-scenach, np. w kwestii oczu, które trochę się odcinają (brakuje stosownych modeli do okluzji i "łezki"). W pierwszej scenie kobieta, która rozmawia z bohaterką ma trochę za mało polygonów, co widać przez "kanciaste" zmarszczki ubrania na rękawach.
Fajnie, że Rockstar nie przejmuje się poprawnością polityczną (no dobra, przejmują się, ale mimo wszystko pozwalają sobie na wiele) i pokazuje dość odważne sceny. W obecnych czasach to się trochę nawet dziwnie ogląda
. Może inni producenci zrobią się trochę bardziej odważni
.
Trochę mi szkoda, że będzie to powrót do współczesnego Vice City, lata 80. miały swój urok. Tutaj klimat będzie trochę inny.
Faktycznie, sporo ludzi zastanawia się, jak XSS sobie z tym poradzi. Jeśli jakość trailera będzie utrzymana, zwłaszcza w rozgrywce, może to być gra ze sporymi cięciami na mniejszym Xboxie. Choć jest szansa, że Rockstar sprytnie zarządza pamięcią, może lepiej wykorzystuje SSD, więc kto wie.
to chyba mają jaki nowy dojebany tech od włosów.
Hymm, czy odjebany to nie wiem, strasznie widać dithering na końcówkach, przez co nie widać wyraźnego kształtu włosów. Oznacza to, że rozdzielczość jest bardzo niska. Sam shader wygląda na typowym obecnie poziomie. To co faktycznie jest fajne, to tak jak piszesz, ruch włosów. Tutaj od razu myślę o systemie strandów jak z Spider Mana lub Resident Evil 4, tylko to bardzo kosztowne rozwiązanie. Albo Rockstar znalazł na to świetny sposób (w co wątpię, bo to jednak opiera się na fizyce), albo to jednak włosy na kartach z niezłą fizyką (ale taką mniej kosztowną), co jest chyba bardziej prawdopodobne. Jest też trzecia opcja - zostało to przygotowane pod trailer (scena na tarasie to chyba właśnie takie ujęcie), więc dopieścili ręcznie.