Autor Wątek: Ankieta dla konsolowych Graczy - badanie do pracy seminaryjnej  (Przeczytany 14189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schemat

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2010
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Ankieta dla konsolowych Graczy - badanie do pracy seminaryjnej
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 05, 2010, 01:36:53 am »
Witam!

Informuję, że wyniki ankiety zostały opublikowane. Każdy respondent ma prawo do ich wglądu. Poniżej, na potrzebę forum, przygotowałem wersję pozbawioną opisów oraz tabel. Pełen opis przeprowadzonego badania, przedstawiony cel mojej pracy, tabele, opis kategorii "inne" oraz wnioski dotyczące przebiegu badania zostały umieszczone na nowo powstałym blogu. Niestety nie miałem możliwości skopiowania całości tutaj, ponieważ tekst jest zbyt obszerny. Dla zainteresowanych na samym końcu tego postu umieszczam do niego adres. Jednak informuję, że wszystkie wyniki ankiety zostały przedstawione poniżej i nie jest konieczne odwiedzenie bloga.

Tak odpowiadali ankietowani:
1. Płeć: kobieta (5%), mężczyzna (95%)
2. Wiek (w latach): 3-8 (0%), 9-14 (4,9%), 15-20 (39,1%), 21-26 (39,2%), 27-32 (12,4%), 33-38 (3,5%), 39-44 (0,5%), 45-50 (0,1%), powyżej 50 (0,3%)
3. Wykształcenie: podstawowe (24%), zawodowe (5%), średnie (46%), wyższe (25%)
4. Stan cywilny: wolna/wolny (66%), Zamężna/Zamężny (9%), w związku nieformalnym (25%)
5. Posiadana konsola: PlayStation 3 (48%), PlayStation 2 (40%), Xbox 360 (38%), PSP (37%), DS (32%), PlayStation (26%), GameBoy Advance (18%), GameBoy-Classic/Pocket/Color (17%), Wii (14%), GameCube (12%), NES (11%), SNES (9%), Inne (9%), Nintendo 64 (8%), Dreamcast (7%), Xbox (6%), Sega MegaDrive (4%)
6. Od kiedy respondenci grają na konsoli: dopiero zaczynam (4%), od roku (7%), od 2-4 lat (13%), od 5-7 lat (15%), od 8-10 lat (16%), powyżej 10 lat (45%)
7. Godziny w tygodniu poświęcane na granie (w godzinach): mniej niż godzinę (3%), 1-5 (21%), 6-10 (27%), 11-15 (19%), 16-20 (14%), 21-25 (7%), 26-30 (3%), powyżej 30 (6%)
8. Preferowany gatunek gier: Strzelaniny (69%), Przygodowe (67%), RPG (57%), Platformowe (48%), Wyścigi (45%), Sportowe (30%), Logiczne (26%), Muzyczne (25%), Strategiczne (24%), Inne (7%)
9. Wybierany tryb grania: offline (91%), online (67%)
10. Konsola na której respondenci grają najczęściej: PlayStation 3 (40,6%), Xbox 360 (26,2%), DS (12,7%), PSP (5,9%), Wii (5,6%), PlayStation 2 (4,8%), GameBoy Advance (0,9%), Inne (0,9%), PlayStation (0,5%), GameCube (0,4%), Xbox (0,4%), Nintendo 64 (0,3%), NES, (0,2%), Game Boy-Classic/Pocket/Color (0,2%), Sega MegaDrive (0,1%), Dreamcast (0,1%), SNES (0,1%)
11. Ilość kupowanych gier w ciągu roku: w ogóle nie kupuję, gdyż nie opłaca mi się kupowanie gier (8%), 1-2 (11%), 3-5 (21%), 6-9 (26%), 10-13 (16%), powyżej 13 (18%)
12. Stosunek do przerabiania konsol: popieram (15%), nie popieram, ale mam przerobioną (21%), sprzeciwiam się (33%), jest mi to obojętne, jednak nie posiadam przerobionej konsoli (31%)
13. Relacje z rówieśnikami: uważam, że bardzo dobrze (50%), raczej dobrze (36%), dość obojętnie (7%), jestem osobą zamkniętą (4%), raczej unikam kontaktów (3%)
14. Impuls, który skłonił do sięgnięcia po konsole: rozrywka (77%), chęć oderwania się od życia codziennego (33%), znajomi (19%), inne (10%), rodzina (7%), prasa (6%), reklama (3%), moda (3%)
15. Plusy jakie respondenci dostrzegli dzięki graniu: poprawa umiejętności językowych (79%), zwiększony refleks (61%), podwyższenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji (41%), możliwość spełnienia skrytych marzeń, trudnych do zrealizowania w życiu codziennym (27%), podwyższenie umiejętności komunikacyjnych (19%), nie dostrzegłem żadnych plusów (9%), inne (9%)
16. Minusy jakie respondenci dostrzegli dzięki graniu: zmniejszenie ilości czasu na inne czynności (53%), zmniejszenie chęci do edukacji (31%), żadnych minusów nie dostrzegłem (31%), wzrost własnej agresywności (9%), pogorszenie się stosunków rodzinnych (7%), chęć przeniesienia wydarzeń z gry do życia codziennego (5%), inne (4%)
17. Jak konsolowi gracze oceniają inne osoby, z którymi grają: są to osoby bardzo komunikatywne, otwarte (40%), wydają się miłymi ludźmi (50%), ciężko ocenić gdyż mało ze sobą rozmawiamy (26%), często nadużywają wulgaryzmów (22%), są to osoby zamknięte w sobie, nie mają ochoty do rozmowy (2%)
18. Inne dobra kultury oprócz grania, z jakich korzystają konsolowi gracze: film (92%), muzyka (89%), książka (59%), dyskoteka (23%), opera/teatr (15%), inne (11%)

Pełen opis badania wraz z tabelami znajdziecie pod adresem: www.graczem-od-dziecka.blogspot.com
Na blog zapraszam również osoby które chciałyby skomentować przeprowadzone badanie. Umieszczenie komentarza na blogu sprawi, że każdy respondent będzie miał możliwość do jego wglądu.

Dziękuję serdecznie za Wasze zainteresowanie. Jestem niezmiernie wdzięczny za każdą wypełnioną ankietę. No i cóż, kto wie, być może do następnego!

Z konsolowym pozdrowieniem, Schemat
Konsole Rulez!!!


Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Ankieta dla konsolowych Graczy - badanie do pracy seminaryjnej
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 05, 2010, 01:49:16 am »
Cytuj
Relacje z rówieśnikami: uważam, że bardzo dobrze (50%)

uważam tą ankiete za nieobiektywną

Wuher

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 20-05-2004
  • Wiadomości: 1 622
  • Reputacja: 5
Odp: Ankieta dla konsolowych Graczy - badanie do pracy seminaryjnej
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 05, 2010, 11:29:04 am »
Cytuj
18. Inne dobra kultury oprócz grania, z jakich korzystają konsolowi gracze: film (92%), muzyka (89%), książka (59%), dyskoteka (23%), opera/teatr (15%), inne (11%)


 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Ankieta dla konsolowych Graczy - badanie do pracy seminaryjnej
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 05, 2010, 11:30:44 am »
Cytuj
18. Inne dobra kultury oprócz grania, z jakich korzystają konsolowi gracze: film (92%), muzyka (89%), książka (59%), dyskoteka (23%), opera/teatr (15%), inne (11%)


 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Co w tym takiego śmiesznego?