Grę już dawno ukończyłem , wiec postaram się opisać moje wrażenia .Tytuł ten jest mieszaniną takich projektów jak : Golgo 13 , Resident Evill 4 , XenoSaga , Metal Gear Solid czy Time Crisis .Zapytacie pewnie czemu ? Ponieważ zaczerpuje pomysły znane z tych odsłon które wymieniłem .Sekcje QTE , rozbijanie skrzynek , strzelanka na ??szynach?? , dbanie o swoje zdrowie itp. Grę możemy podzielić na trzy kategorie :
-przeszukiwanie poziomu w celu znalezienia poszkodowanych , pożywienia czy też punktów doświadczenia zdobywanych z rozwalonych skrzynek lub uratowanych ludzi .
-strzelanki na szynach
-ucieczką przed kataklizmem
Fabuła przedstawiona w grze należy do kategorii B .Nie spodziewajmy się jakiejś epickiej przygody .Przedstawia się następująco , kataklizmy nawiedziły Stany Zjednoczone a na domiar złego terroryści kradną broń nuklearną .Bohater nasz dowiedziawszy się , iż jednostka SURGE porwała siostrę jego najbliższego przyjaciela postanawia wyrusz na ratunek i przy okazji powstrzymać zamachowców .Brzmi tandetnie , ale historia naprawdę wciąga.
Rozgrywka polega na typowym przejściu poziomów od punktu A do punktu B wykonując czynności , które opisałem w myślnikach .Oczywiście możemy je pomijać , ale w skutek tego możemy spodziewać się negatywnych korzyści np. braku punktów doświadczenia bądź utraty zdrowia Ray?a .Jak na Monolith Soft przystało gra ta zawiera elementy RPG , za doświadczenie pakujemy statystyki broni jak i naszego herosa .Dodatkowe spluwy uaktywniamy w treningach , które czasami wymagają dużej zręczności .Disaster jest bardzo różnorodny , faktem jest , iż jest tu dużo mini gierek typu : przenieś ocalonego do wyznaczonego punktu , reanimacja umierającego jak i drobna pomoc , ale jest to dobrze wkomponowane w grze .Oczywiście nie zabrakło ucieczki samochodem przed zbliżającym się nieszczęściem , sterowanie nie jest być może tak dobre jak w Mario Kart , lecz tragedii nie ma .Sekcja strzelana wyszła zespołowi bardzo dobrze . Mimo , że jest to typ ??on rail ?? przypadł mi do gustu .Zabicie przeciwnika jest odpowiednio punktowane , a możliwość chowania się przed ostrzałem dodaje smaku .Nie ukrywając zdarzyło mi się kilka razy zginąć.
Jeżeli chodzi o grafikę jest ona nierówna .Czasami jest na czym oko zawiesić , ale przeważnie jest to przeciętny poziom ps2 , ba nawet zdarzają się zonki ? ratowani ludzie , drzewa , wyglądają jakby były robieni na konsole N64 .
Czas Disaster;a podsumować .Gra jest bardzo liniowa , brakuje mi tutaj swobody działania jak i również losowych zdarzeń ( w postaci kataklizmu czy też przeciwników ) .Kiedy przechodzimy poziomy zdarza się , że twórcy wymuszają pewne działania , które tak naprawdę mogliśmy pominąć .Tytuł ten jest lekko niedopracowany i widać to szczególnie w końcowych godzinach gry .Natomiast spodobało mi się odkrywanie nowych rzeczy w grze , klimat filmowy i perspektywa niektórych elementów rozgrywki . Crapem Disaster nie jest , niemniej jednak uczucie produktu niedopracowanego pozostaje .Moja ocena to 7- .
Możemy spodziewać się kontynuacji gry .
Jestem po 18 siostry , wiec wybaczcie jeżeli tekst został napisany niezrozumiale .