Autor Wątek: Forza 3 vs Gran Turismo 5  (Przeczytany 125592 razy)

0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #560 dnia: Stycznia 16, 2010, 14:17:54 pm »
W GT5:A pisk opon jest praktycznie jednolity nie zależnie od tego co się dzieje z samochodem.

Mogę się nie zgodzić. O ile w GT HD tak było, tak już w GT5:P i GT5:A nie ma mowy o czymś takim.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #561 dnia: Stycznia 16, 2010, 17:14:18 pm »


Duffy Duck

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #562 dnia: Stycznia 17, 2010, 09:26:57 am »
Twórca GT5 w wywiadzie stwierdzil,że jego gra wykorzstuje okolo 80% mocy konsoli!A pojedyncze autko sklada sie z 500 tyś polygonów.Ciekawe?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2010, 09:31:10 am wysłana przez Kyokushinman »

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #563 dnia: Stycznia 17, 2010, 09:43:47 am »
Odnośnie tych 80% wykorzystanej konsoli. Tak było od czasów Psx'a i GT1. Te same słowa, tylko inaczej ubrane, wykorzystaliśmy prawię całą moc, zostawiają sobie jeszcze trochę na kolejną część. Tak samo było na Ps2 z Gt3, około 80% i 20% na Gt4. Tak jest i teraz. Jednak myślę że wykorzystują 100% tego co na chwilę dzisiejszą potrafią z Ps3 wykrzesać, i dlatego mówią o tych 80%. Przecież 100% konsoli firmy potrafią wykrzesać najczęściej w 3 ostatniej fazie bycia konsoli na rynku, tak było choćby z Ps2 czy Xboxem, więc i tak samo będzie z X360 i Ps3. 8)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #564 dnia: Stycznia 17, 2010, 12:38:56 pm »
Trochę offtop ale IMO 100% konsoli wykorzystuje Uncharted 2. Tak na oko to stwierdzam. Jak zobaczę na tej generacji ładniejszą grę, to będę mocno zaskoczony.

@Szymku
je**em. :lol: :lol: :lol: Duffy Duck.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #565 dnia: Stycznia 17, 2010, 12:49:09 pm »
Boban szykuj sie na GOW 3 :P

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #566 dnia: Stycznia 17, 2010, 12:55:53 pm »
Hmmm raczej nie przebije Uncharted 2. Oki walki z kolosami mogą zmiażdżyć, ale graficznie wątpię żeby GOW3 przegonił Uncharted 2. Animacja Kratosa jest żywcem wyjęta z poprzednich części. Ciężko powiedzieć bo w demie są momenty że szczena fruwa po pokoju. Postacie oraz zadawane obrażenia są tak szczegółowe że momentami nie wierzę że to realitime. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pamiętajmy że jest jeszcze GT5. Fuji na najnowszych filmikach wygląda znacznie lepiej niż wersja z GT5:P. A to zwykły, pusty tor w rzeczywistości. Jeżeli dostaniemy ultra dopracowanie trasy miejskie i te wymyślone przez PD, do tego 16 ślicznie wymodelowanych aut, przecudne kokpity, 60 klatek, zniszczenia, zmienne warunki pogodowe i nocne wyścigi, to tutaj też możemy upatrywać ścisłej graficznej czołówki tej generacji.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #567 dnia: Stycznia 17, 2010, 13:29:15 pm »
Gra wykorzystująca 100% mocy powinna posiadać tekstury na poziomi Uncharted a ilość detali z Uncharted 2.Myśle że PS3 stać na coś takiego w Uncharted 3.A w GT5 przy tej rozdzielczości to 80% raczej jest prawdą.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2010, 13:31:35 pm wysłana przez Kyokushinman »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #568 dnia: Stycznia 17, 2010, 13:32:26 pm »
Tak się tylko zapytam, co rozumiecie przez "wykorzystanie 100% mocy"?  :roll:
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #569 dnia: Stycznia 17, 2010, 13:37:10 pm »
Tak się tylko zapytam, co rozumiecie przez "wykorzystanie 100% mocy"?  :roll:
hehe dobre pytanie;) :grin:

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #570 dnia: Stycznia 17, 2010, 13:39:35 pm »
Tak się tylko zapytam, co rozumiecie przez "wykorzystanie 100% mocy"?  :roll:

Ajj tam, łapią jak pelikan wszystko co wypadnie z ust panów z Sony ;).

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #571 dnia: Stycznia 17, 2010, 13:54:28 pm »
Tak się tylko zapytam, co rozumiecie przez "wykorzystanie 100% mocy"?  :roll:

Jak to co? Kres możliwości sprzętu, w tym przypadku PS3. A jak inaczej można to rozumieć?

Mrocz

  • Gość
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #572 dnia: Stycznia 17, 2010, 14:04:55 pm »
Jak to co? Kres możliwości sprzętu, w tym przypadku PS3. A jak inaczej można to rozumieć?

To dosyć pojęcie względne... Gra może wyglądać jak Kupa, a będzie beznadziejnie zoptymalizowana i będzie wyciągać 100% mocy sprzętu dochodząc do kresu możliwości PS 3... :P

Co jak co, ale żadna konsola nigdy nie została wyciągnięta do 100%. Bo zawsze można wykorzystać inne rozwiązania, coś gdzieś uciąć z miejsca gdzie gracz nie zauważy i przenieść na inne elementy. Takimi pierdółkami jak "wykorzystaliśmy tyle i tyle procent sprzętu" nie warto się przejmować... Bo to zwykłe pieprzenie kotka młotkiem... Jedno studio zrobiłoby tak samo wyglądającą grę korzystając z 80% a drugie z 90% ... :P

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #573 dnia: Stycznia 17, 2010, 14:05:56 pm »
To w takim razie, co oznacza "kres możliwości sprzętu"? Czym to zmierzysz? Jak to zdefiniujesz?

Oznacza to, że już nie powstanie żadna ładniejsza gra? Jak w takim razie zdefiniujesz, co jest "ładniejsze", bowiem "ładność" można uzyskać za pomocą techniki, za pomocą designu, za pomocą różnego rodzaju sztuczek itp.
Oznacza to, że nie powstanie już żadna gra bardziej zaawansowana technicznie? Ale znowu, pod jakim względem? Fizyki, animacji, grafiki?
Oznacza to, że konsola wykorzystuje wszystkie procesory w każdej chwili w 100%? Znowu bełkot, gdyż na procesorach wielordzeniowych nigdy nie uda się uzyskać 100% wydajności wszystkich procesorów w każdym momencie - każdy algorytm równoległy/rozproszony posiada część, którą można zrównoleglić, oraz część, która jest liniowa - wykonywana tylko na jednym procesorze; zawsze jest tak, że któryś z procesorów po wykonaniu zadanej mu pracy musi czekać, aż inne procesory również zakończą swoją pracę, by np. można było zebrać wspólny wynik albo czekać, aż inny procesor przydzieli mu jakieś zadanie itp.

Po prostu chce tylko wskazać, jak bardzo abstrakcyjnym pojęciem jest te "100% mocy", "80% mocy" itp., a mimo to od kilku lat co rusz na forach przerzucacie się jakimiś głupimi procentami, o których tak naprawdę nie macie pojęcia, co oznaczają (co autor miał na myśli), a mimo to traktujecie to jako jakiś fakt.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2010, 14:08:08 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #574 dnia: Stycznia 17, 2010, 14:15:25 pm »
Każda gra obciąża sprzęt w stu albo niemal stu procentach (no chyba że developer pipa i połowy SPU nie wykorzystał), a dywagować można sobie nad potencjałem.

W tym drugim przypadku 80% to według mnie odpowiednia liczba.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #575 dnia: Stycznia 17, 2010, 14:18:04 pm »
Oki, czyli PD znowu kłamie. :P

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #576 dnia: Stycznia 17, 2010, 14:26:42 pm »
Każda gra obciąża sprzęt w stu albo niemal stu procentach (no chyba że developer pipa i połowy SPU nie wykorzystał)

Tak... lubię, gdy ludzie nie czytają tego, co piszę :/
Przy programowaniu równoległym, na kilku komputerach/rdzeniach zawsze masz sytuację, że któryś komputer/rdzeń będzie siedział bezczynnie, bo akurat nie ma czego robić, bo musi czekać aż pozostałe procesory skończą robotę, bo musi się zsynchronizować z innymi procesorami, bo musi czekać na dostęp do pamięci, bo musi czekać aż inny procesor przetworzy wyniki zebrane ze wszystkich komputerów/rdzeni itp itd. I nie jest to kwestia bycia pipą tylko tego, że nie wszystko da się zrównoleglić, że zawsze są elementy, które muszą być wykonane sekwencyjnie.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #577 dnia: Stycznia 17, 2010, 14:35:16 pm »
Jesus chodzi o wykorzystanie cykli gpu, ppu i spu oraz optymalizacje algorytmow. Dla mnie 80% to troche za malo, bardziej mysle, ze 90%, czyli uwazam, ze da sie wycisnac przez optymalizacje i synchronizacje jeszcze z 10% wiecej niz to co prezentuje U2 czy z 15% wiecej niz to co prezentuje K2. Osobiscie jesli chodzi o Polyphony i Gran Turismo ja tu nie widze za wiele do zmiany, moze z 3% jeszcze wycisna, ale jak sie da wiecej? Gra chodzi w 1280x1080 w 60 fps'ach z 2xAA [i x4 co klatke], ma 16 samochodow na trasie z ktorych kazdy ma 300-500k polygonow [wiadomo, ze jakis LOD system jest], ma piekne trasy [Londyn, Suzuka, Fuji] i oswietlenie, ktorego kazda gra moze zazdroscic - gdzie tu sie da cos wiecej wycisnac z procka o mocy i7 i GF 7900 GTX? :> W ogole zoptymalizowac gre ala Gran Turismo jest znacznie ciezej ze wzgledu na to, iz za kazdym razem trzeba renderowac takie same srodowisko z taka sama kamera, a np w takim U2 czy GOW 3 mozna sie pobawic kamera, czy napisac taki scenariusz w ktorym w momentach wymagajacych wiekszych detali, to co jest za pierwszym planem mozna bylo dobrze ukryc.


Jasne, ze kazda gra inaczej wykorzystuja 'moc', bo kladzie wiekszy nacisk na pewne elementy, a mniejszy na inne np PD z samochodami, GOW 3 z oswietleniem oraz skala, K2 z fizyka i particles czy U2 tez z oswietleniem oraz teksturami/detalami, ale nadal we wszystkich tych elementach da sie cos wyciagnac wiecej.
Chociazby w ostatniej prezentacji w ppt dotyczacej Killzone 2 GG napisalo, ze maja nowy system eksplozji, ktory teraz im dziala w real-time podczas gry, a w czasie wydawania K2 byl jeszcze w powijakach i chodzil wzglednie kiepsko.
Byl nawet filmik pokazujacy ta eksplozje, ale ze wrzucili ppt do pdf'a dla publiki to sobie nie zobaczylem ;\
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2010, 14:37:18 pm wysłana przez KKRT »

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #578 dnia: Stycznia 17, 2010, 14:48:28 pm »
Da się jeszcze, ma chwilę obecną jeszcze czasem szwankuje cieniowanie i synchronizacja pionowa. PD stosuję tyle tricków, że spokojnie do czasu wyjścia Gt6(a takie na moje oko będzie na Ps3) coś jeszcze wymyślą i poznają głębiej architekturę Ps3.

Ja pod pojęciem 100% możliwości, mam na myśli wykorzystanie w 100% potencjału na chwilę obecną. Zawsze można jeszcze coś poprawić. Zresztą wg. mnie np. Xbox nie został w 100% wyciśnięty z swoich soków, Doom3, SC-Chaos Theory, Panzer Dragon Orta pokazywały ukrytą moc tej maszyny, jednak ich Twórcy zawsze mówili że można z czasem lepiej, aż do momentu gdzie już trzeba się zatrzymać, szkoda tylko że wcześniej zatrzymał ją M$ i nie doszliśmy do 100% możliwości Xbox'a. Wg. mnie Pgr3 spokojnie mógł na nim pohulać, oczywiście w mniejszej rozdzielczości i z min. mniejszą ilością detali.
 
8)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2010, 14:56:21 pm wysłana przez Unlimited »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #579 dnia: Stycznia 17, 2010, 15:03:43 pm »
Cytuj
na trasie z ktorych kazdy ma 300-500k polygonow
ja slyszalem kiedys o 200000. mozna prosic o jakies info z tymi 300-500k? gdyby tak rzeczywiscie bylo to 1 samochod z gt mialby tyle poligonow co wszystkie 8 w forzie :)
Cytuj
cos wiecej wycisnac z procka o mocy i7
cell jest mocniejszy :P.
i7 - ok 70Gflopsow
cell- 218 Gflopsow
:D
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2010, 15:09:27 pm wysłana przez Wulfen »

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #580 dnia: Stycznia 17, 2010, 15:15:40 pm »
A Ty teraz PS3-wojownik jesteś? O, jak się ludzie zmieniajo :angel:

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #581 dnia: Stycznia 17, 2010, 15:45:28 pm »
Dobra pomylka, inaczej 1/2 i7 jesli chodzi o double precision i 3x i7 jesli chodzi o single precision - oczywiscie mowa o mocy, ktora mozna wykorzystac w grach, czyli 6x SPE i 1x PPU.

Co do polygonow
http://www.autoweek.com/article/20091103/SEMA/911039983 - tu 400k [z  SEMA]
http://games.venturebeat.com/2010/01/14/gran-turismos-creator-takes-a-fifth-stab-at-a-perfect-racing-game/ - tu o 500k [CES]

A tu z GT 5:Prologue, gdzie masz 200k
http://ps3.gamespy.com/playstation-3/gran-turismo-5-prologue/815915p1.html

No wiec, obstawiam, ze srednio bedzie 300-500k, moze czasem 200k jesli chodzi o samochody z prologue, jesli ich nie dopiescili.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #582 dnia: Stycznia 17, 2010, 17:13:18 pm »
Dobra, to może ja spróbuję wam wytłumaczyć co deweloperzy rozumieją pod pojęcie 80% mocy.

Po pierwsze, deweloperzy muszą rozłożyć prace na wszystkie rdzenie, na karte graficzną oraz odpowiednio wykorzystać dysk twardy. W przypadku unchrted 1, z braku umiejętności i czasu, wszystko było wrzucone do procesora, bez jakiegoś podziału. Przez to wiele rdzeni często w oole nie pracowało, bądź czekało na wyniki innych. Również przesył danych między procesorem, dyskiem twardym i kartą graficzną nie był schynchonizowany. Goście wiedzieli, o tym, ale nie mieli czasu na optymalizacjie. Wiedzieli, że jakby mieli więcej czasu to mogą lepiej wykorzystac moc i dlatego wiedzieli, że używają tylko około 60% mocy. Przy kontynuacji rozpisali juz zadania na wszystkie rdzenie, tak, że każdy przez cały czas jest zajęty, poprawili kolejkowanie procesów i pewnie wprowadzili odpowiednie priorytety. Dzięki temu wiedzieli, że PS3 cały czas coś wykonuje i zawsze wykonuje maksimum ile może. Jednak kolejny raz mieli date premiery i wiedzieli, że nie moga optymalizowac w wieczność. Wiedzieli, że jakby przepisać niektóre fragmenty kodu w assemblerze to by się szybciej wykonywały, jakby zastosować w niektórych momentach inny algorytm to działał by szybciej przy tym samym wykorzystaniu mocy. Dlatego powiedzieli ostatnio, że gra wykorzystuje 80% mocy. To nie jest, żadne wróżenie z fusów, czy jakies przechwałki. Każdy programista, pisząc jakiś skąplikowany program, wie jak on jest zoptymalizowany i na ile wykorzystuje moc dostępnego sprzętu. Wie, że niektórych, rzeczy nie da się już przeskoczyć i że gra nie może wyglądać 2x lepiej, ale też wie, które elementy można poprawić, dzięki czemu gra może wyglądać lepiej. Niektórych elementów nie da się obejść, niektóre się da - i stąd można orientacyjnie określić ile procent mocy wykorzystuje dana gra.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #583 dnia: Stycznia 17, 2010, 17:27:54 pm »
Wiedzieli, że jakby przepisać niektóre fragmenty kodu w assemblerze to by się szybciej wykonywały, jakby zastosować w niektórych momentach inny algorytm to działał by szybciej przy tym samym wykorzystaniu mocy.

A czy przypadkiem już przy U2 nie pisali sporej ilości kodu właśnie na poziomie assemblera? Coś takiego obiło mi się o uszy.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #584 dnia: Stycznia 17, 2010, 18:03:03 pm »
Wiedzieli, że jakby przepisać niektóre fragmenty kodu w assemblerze to by się szybciej wykonywały, jakby zastosować w niektórych momentach inny algorytm to działał by szybciej przy tym samym wykorzystaniu mocy.

A czy przypadkiem już przy U2 nie pisali sporej ilości kodu właśnie na poziomie assemblera? Coś takiego obiło mi się o uszy.
Nie wiem, nie opierałem swojego wywodu na jakiś konkretnych przykładach, tylko na poczęści wymyslonych, tylko by zobrazowac problem.

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #585 dnia: Stycznia 17, 2010, 22:29:40 pm »
Trochę offtop ale IMO 100% konsoli wykorzystuje Uncharted 2. Tak na oko to stwierdzam. Jak zobaczę na tej generacji ładniejszą grę, to będę mocno zaskoczony.

@Szymku
je**em. :lol: :lol: :lol: Duffy Duck.

Hehe, ja też "je**em", normalnie leżę i kwiczę. Chyba już się ze śmiechu nie pozbieram, bo wykorzystałem 100% mocy obliczeniowej PS3, X360 i tego forum razem wziętych  :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #586 dnia: Stycznia 17, 2010, 23:13:00 pm »
???

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #587 dnia: Stycznia 29, 2010, 16:05:47 pm »
Jak to się dzieje, że to auto zaraz po ruszeniu odrywa się od ziemi?



Nie zwracajcie uwagi na sam wypadek, nie o to mi chodzi. Pytam o dziwne zachowanie zaraz po starcie auta.

deepthroat

  • Gość
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #588 dnia: Stycznia 29, 2010, 16:08:01 pm »
Auto się nie wznosi, tylko replay został pokazany na początku w zwolnionym tempie.

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #589 dnia: Stycznia 30, 2010, 15:15:25 pm »
To jest filmik z demka FM3, czyli z wersji nie ukończonej. ;)

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #590 dnia: Stycznia 30, 2010, 16:00:18 pm »

Chociazby w ostatniej prezentacji w ppt dotyczacej Killzone 2 GG napisalo, ze maja nowy system eksplozji, ktory teraz im dziala w real-time podczas gry, a w czasie wydawania K2 byl jeszcze w powijakach i chodzil wzglednie kiepsko.
Byl nawet filmik pokazujacy ta eksplozje, ale ze wrzucili ppt do pdf'a dla publiki to sobie nie zobaczylem ;\

można link do tego pdf albo do ppt jak się znajdzie? bo chyba coś mi umknęlo

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #591 dnia: Stycznia 30, 2010, 17:56:31 pm »

Chociazby w ostatniej prezentacji w ppt dotyczacej Killzone 2 GG napisalo, ze maja nowy system eksplozji, ktory teraz im dziala w real-time podczas gry, a w czasie wydawania K2 byl jeszcze w powijakach i chodzil wzglednie kiepsko.
Byl nawet filmik pokazujacy ta eksplozje, ale ze wrzucili ppt do pdf'a dla publiki to sobie nie zobaczylem ;

można link do tego pdf albo do ppt jak się znajdzie? bo chyba coś mi umknęlo
Mowilem o materialach stad http://www.guerrilla-games.com/publications/ a dokladniej o GDC09-vanderLeeuw-KZ2SPUsCaseStudy.pdf
widze, ze sa tam tez inne pliki, ktorych nie widzialem ;]

Wiadomość scalona: [time]Styczeń 30, 2010, 18:36:28 pm[/time]
Znalazlem filmiki z tej prezentacji ;] Juz je wrzucam na yt, jak sie zuploaduja to je tutaj dopisze ;]

Wiadomość scalona: Stycznia 30, 2010, 19:14:20 pm
Ok juz sa ;]
Wybuchy i particles - to bedzie w Killzone 3 albo nawet lepsze


Oraz zachowanie AI z Killzone 2 - mam nadzieje, ze po tym kazdy uwierzy, ze AI jest swietne ;]
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2010, 19:14:20 pm wysłana przez KKRT »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #592 dnia: Lutego 10, 2010, 02:24:03 am »
Aktualnie gram w MotorStorm Pacific Rift i doszedłem do wniosku, że właśnie z tym tytułem należy porównywać trzecią Forzę. Gry mają podobną, kolorową stylistykę, równie zręcznościowy model jazdy, tak samo genialne czucie podłoża (w MotorStorm'ie właściwie czujesz, że go nie czujesz - bo lecisz wystrzelony z jakiejś hopki) i ślady opon :!: (choć w tym przypadku na błocie).

Do powyższego dochodzą lepsze zniszczenia - samochód można definitywnie rozbić :!: i dachowanie, po którym niewidzialna siła nie stawia naszego wozu na koła. Przewagą gry Sony jest również 16 przeciwników na torze (jak w GT5), a także różne pory dnia i warunki pogodowe (prawdopodobnie jak w GT5). O większym zróżnicowaniu pojazdów (motocykle, quady, buggy, monster trucki, ciężarówki, szkolne autobusy, etc.) chyba nie trzeba wspominać.

Poza tym oba tytuły miały już swoje premiery, więc porównywanie jest jak najbardziej na miejscu. W związku z tym wszystkim wnoszę o zmianę tematu na Forza 3 vs MotorStorm Pacific Rift :)

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #593 dnia: Lutego 10, 2010, 02:54:31 am »
to może 2 porównania zrobić i rozdzielic na 2 tematy
forza 3 vs motorstorm pr i gt5 vs DNF :)
« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2010, 02:56:12 am wysłana przez Wulfen »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #594 dnia: Lutego 10, 2010, 12:57:19 pm »
ten w każdym razie do zamknięcia.

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #595 dnia: Lutego 10, 2010, 13:05:06 pm »
Definitywnie, aż do ukazania się pełnej wersji. Czyli ten lub przyszły rok.

@ Iras

Powiem jedno..kpiny :P

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #596 dnia: Lutego 21, 2010, 12:56:03 pm »
 :hahaha:
a tu riplej  :hihi:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #597 dnia: Lutego 21, 2010, 13:32:46 pm »
Podoba mi się reakcja samochodu, kiedy wjeżdża na pobocze. Właściwie to brak reakcji  :hihi:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #598 dnia: Lutego 21, 2010, 13:52:46 pm »
Mnie bardziej bawi i dziwi fakt, że jadąc tyłem spokojnie można kontrolować auto. Wsiądźcie do swojego auta, wbijcie wsteczny, rozpędźcie się mocno i wykonajcie leciutki ruch kierownicą. Zobaczycie co zacznie się dziać z autem. A tutaj w FM3 koleś jedzie z prędkością bolidu i spokojnie kontroluje furkę. Yeeeaaahhh! Pro fizyka modelu jazdy. :roll:

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: Forza 3 vs Gran Turismo 5
« Odpowiedź #599 dnia: Lutego 21, 2010, 14:54:38 pm »
Boban a to widziałeś?   :big-grin-sweat: