Oto moje wrażenia z obcowania z tym tytułem. Właśnie przejechałem parę kółek na TT oraz pierwsze GP w karierze(ustawiłem an 5 sezonów). GP Bahrajnu. Wrażenia...pozytywne, ale o tym poniżej(bolą mnie palce, ale także szyja-czyli mała namiastka co czują kierowcy F1). Start miałem z 15 lokaty, wyścig ukończyłem na 12 lokacie.
Ustawienia 50% dystansu wyścigu, długi weekend, póki co TEAM SAUBER'a, poziom własny coś między expert a legenda. Czyli prawie wszystkie asysty wył. poza automatyczną skrzynią i Traction Control na MED(w grze jest OFF-MED-FULL).
O ile z początku gra mnie trochę odrzuciła(ciężko się przestawić z GT5), tak po chwili treningu, było już dobrze, co nie znaczy że perfekcyjnie. Generalnie model jazdy podobny jest do tego z F1 CE, z większym czuciem zawieszenia bolidu, oraz mniejszym czuciem utraty przyczepności. Oczywiście mowa o grze na padzie. To co denerwuję z początku to brak ustawień czułości sterowania, przez co z początku wydaję się że jest zbyt nerwowo, ale tak jak mówiłem po krótkim treningu zaczynamy się przyzwyczajać. Na pewno na kierownicy gra się lepiej, precyzyjnie, właśnie precyzja daję się najbardziej w kości, podczas gry na padzie, trzeba być bardzo uważnym i skupionym podczas jazdy. AI zachowuję się bardzo dobrze, jest rywalizacja, także nie można tu narzekać, stoi na wyższym poziomie niż te z F1 CE.
Grafika w grze jest bardzo dobra, zmienne warunki pogodowe wypadają świetnie, czuję tu to samo co przy stareńkim, ale najlepszym w tym względzie GP4 z Modem. Mają one przełożenie zarówno na tor, na bolid, oraz na styl jazdy. Cieszą smaczki, jak widoczne i wyczuwalne w trakcie jazdy nagumowanie toru, czy wysychanie optymalnej linii przejazdu etc. Bolidy prezentują się bardzo dobrze, nic im zarzucić nie można. Tak samo trasy, prezentują się bardzo dobrze, choć moim zdaniem F1 CE od SONY ma lepsze i bliższe realiom oświetlenie niż F1 2010 od Codies, głównie przez ten dziwny filtr graficzny który dają w swoim silniku(o ile sprawdza się on w grach wojennych-OP to tu nie bardzo mi pasuję). Choć oczywiście nie wygląda to źle, po prostu nie tak dobrze jak w F1 CE. Z kolei na plus zaskakują efekty cząsteczkowe i niektóre efekty świetlne w tej grze, wygląda to bardzo sugestywnie, i czasem ich brakowało podczas normalnej czy deszczowej pogody w F1 CE(tam tylko mieliśmy ich pokaz przy zachodzie słońca na wolnych sesjach). Jedynie do czego się przyczepię to ilość FPS'ów, owszem gra chodzi generalnie prawie zawsze w 30fpsach(przy wjazdach powiedzmy na bardziej skomplikowane sesje toru gdzie jest dużo obiektów, czasem gra potrafi zwolnić do na oko 25 fpsów), poczucie prędkości jest bardzo dobrze odwzorowane, natomiast piję do tego że te 30 fpsów się czuję, po przesiadce z GT5 po prostu brakuję tych w miarę stałych 60fpsów. Dlatego mam nadzieje że w F1 2011 Codies zamiast ulepszać grafikę(już teraz jest bardzo ładnie), dadzą Nam 60fps'ów + lepsze oświetlenie(wystarczy że pozbędą się tego dziwnego filtra).
Sama otoczka i klimat F1 jest bardzo fajny, sugestywny, choć brakuję mi komentarza przed i w czasie sesji który był obecny w F1 CE, brakuję mi też czasem takich fajnych satelitarnych ujęć toru jakie były w F1 CE. Można także narzekać na niewystarczającą ilość informacji podawanych podczas wyścigu, oraz ich rozmieszczenie, po raz kolejny powtórzę się że F1 CE miało je lepiej pokazane. Wkurzają także te dziwne efekciarskie motywy, np. przed wyścigiem najazd ala Grid na stawkę, co kompletnie tu nie pasuję, Codies więcej powagi i przywiązania standardów do panujących w relacjach TV. Miejmy nadzieje że w F1 2011 pójdą w dobrą stronę.
Udźwiękowienie także nie pozostawia wiele do życzenia, jest solidnie.
Odnośnie bugów, mi podczas pierwszego wyścigu się one nie przytrafiły, nie było błędów z AI czy pit stopami, także póki co o nich nie mówię, zobaczymy jak będzie dalej.
Generalnie póki co wstępnie wystawiam tej grze mocną 8. Jeśli ktoś ma kierownice, może śmiało dodać duży + do oceny. Jeśli się coś zmieni, pojawi się stosowny update.