Autor Wątek: Gran Turismo 5 Kierownice  (Przeczytany 250001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #80 dnia: Września 29, 2010, 12:48:30 pm »
Sipap daję Ci głowę, że jakbyś pograł na G27 to nie zastanawiałbyś się długo nad jej kupnem. Ja miałem DFP (które bardzo cenię), ale wykonanie G27 to zupełnie inna bajka. Pedały to już w ogóle kompletnie inna półka. Różnica jest tak wielka, że właściwie nie da się porównać pedałów. No i jazda dla fun'u na sprzęgle w GT5:Prologue znacznie potęguje wrażenia. Wczujka jest konkretna. :P

W dodatku sam FF jest znacznie szybszy oraz oddaje więcej tego co dzieje się z autem. Np. lekkie drżenie, opór kół czy wibracje (to przy nich powstaje ten nieszczęsny dźwięk) są odczuwalne dużo konkretniej i bardziej realistycznie. Nie wiem jak w DFGT, ale to niemal ta sama kierownica co DFP.

sipap

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-12-2005
  • Wiadomości: 225
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #81 dnia: Września 29, 2010, 15:33:11 pm »
Oczywiście zdaje sobie sprawę,że DFGT to nie ta pólka co G27 i nie chcę Wam odbierac radości z zakupu i posiadania tej kiery( bo Wam jej zazdroszczę :lol:),ale taka niedoróbka według mnie ma prawo trochę denerwowac i psuje trochę wizerunek tego sprzętu.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #82 dnia: Września 29, 2010, 15:37:10 pm »
To racja. Ja też byłem zaskoczony, że sprzęt za tyle kasy ma taki mankament. Jednak cała reszta to najwyższa półka i daje mnóstwo fun'u podczas gry. DF GT to niezaprzeczalnie najlepszy stosunek ceny do jakości. Jednak jak pomyślę o graniu w tryb kariery w GT5 używając sprzęgła, to japa cieszy mi się jak małemu dziecku. Oby tylko poprawili działanie sprzęgła w GT5, bo w Prologue każde auto zachowuje się jakby miało sprzęgło typu on-off. :-?

PS. Fajnie jakby dali taki tryb w GT5, gdzie kierownica ustawia się zgodnie z charakterystyką skrzyni biegów w danym aucie. Chodzi mi o zmianę biegów na łopatkach oraz w układzie H.
« Ostatnia zmiana: Września 29, 2010, 15:41:25 pm wysłana przez BoBaN »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #83 dnia: Września 29, 2010, 16:24:44 pm »
Jakie czasy osiągasz na sprzęgle i H skrzyni?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #84 dnia: Września 29, 2010, 16:44:09 pm »
Gówniane. Nawet nie ma o czym pisać. :)

Na łopatkach zdecydowanie lepiej mi się jeździ. Wiem, że są kolesie którzy na sprzęgle robią szybsze czasy, ale ja nie potrafię. Poza tym oni korzystają ze skrzyni sekwencyjnej i sprzęgła, a to duża różnica. Potencjał widzę, ponieważ zmiana biegu przy wprawnym mieszaniu może być krótsza niż na łopatce. Jednak redukcja i samo hamowanie sprawia mi dużo więcej trudności. Na DFP jedną nogą hamowałem a drugą dodawałem gaz. Tutaj prawa noga odpowiada za gaz i hamulec, a lewa za sprzęgło. Mocniejszy FF, moment kiedy hamuję i puszczam jedną ręką kierownice żeby zmienić bieg powoduje czasem rzucanie autem. Szczególnie jeśli wyhamowuje z łuku (np. na Fuji przejście z prawego łuku w lewy nawrót) to ciężko utrzymać kierownicę w odpowiedniej pozycji. Ciekaw jestem jakby używać sprzęgła i łopatek (wiem, głupie) albo sekwencji (niestety G27 jest jej pozbawiona). Wtedy można by spróbować pobijać czasy. W GT5 zapewne powrócę do łopatek jeśli będę odpalał Time Trial. Prologue nie obsługuje w pełni G27 przez co nie można używać wspomnianych łopatek i pozostaje jedynie gra w systemie H. Także już nie powalczę o czasy w Prologue. Czekam na GT5 tym bardziej, że z relacji kolesia z GTPlanet wynika iż FF został znacznie poprawiony, co jeszcze bardziej potęguje odczucie prowadzenia auta.

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #85 dnia: Września 29, 2010, 18:27:35 pm »
Dodam tylko, że w Prologu jak się przełączy skrzynię na sekwencyjną (g25) to z dobrodziejstw sprzęgła już korzystać nie można.

PS. Fajnie jakby dali taki tryb w GT5, gdzie kierownica ustawia się zgodnie z charakterystyką skrzyni biegów w danym aucie. Chodzi mi o zmianę biegów na łopatkach oraz w układzie H.

W prologu podczas jazdy autami, w których seryjnie jest montowana tylko sekwencyjna skrzynia - na g25 nie da się włączyć sprzęgłą i trzeba grać na łopatkach (GT-R, Daihatsu albo któreś z Ferrarek)
A Hard Days Knight

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #86 dnia: Września 29, 2010, 18:36:50 pm »
Ooo to spoko. W takim razie jest szansa, że GT5 będzie miało ten aspekt w pełni odwzorowany. Szkoda, że G27 nie jest tak obsługiwane przez Prologue.

Wiadomość scalona: Września 30, 2010, 13:49:23 pm
W ostatnim buildzie GT5 jest już pełna obsługa G27. :happy: :happy: :happy:

« Ostatnia zmiana: Września 30, 2010, 13:49:23 pm wysłana przez BoBaN »

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #87 dnia: Września 30, 2010, 15:25:08 pm »
No i stało się-G27 sprzedana a Fanatec Porsche dojdzie do mnie dopiero w sobote więc wieczorkiem zdam wam video relacje jak zachowuje się ta kierownica i porównanie z G27. :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #88 dnia: Września 30, 2010, 15:34:23 pm »
Którego Fanatec'a kupiłeś? Jak GT3RS to bardzo chętnie poznam Twoją opinię.

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #89 dnia: Września 30, 2010, 15:41:24 pm »
Którego Fanatec'a kupiłeś? Jak GT3RS to bardzo chętnie poznam Twoją opinię.
Fanatec Turbo S Wheel EU wraz ze stojakiem Fanateca :P

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #90 dnia: Września 30, 2010, 15:48:35 pm »
Myślałem, że to kółko jest tylko w wersji pod X0 i PC. Tam nawet jest taki przycisk jak na padzie od X0. Opisz wrażenia jak już dorwiesz ten sprzęt.

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #91 dnia: Września 30, 2010, 15:53:36 pm »
Ooo to spoko. W takim razie jest szansa, że GT5 będzie miało ten aspekt w pełni odwzorowany. Szkoda, że G27 nie jest tak obsługiwane przez Prologue.

Wiadomość scalona: Września 30, 2010, 13:49:23 pm
W ostatnim buildzie GT5 jest już pełna obsługa G27. :happy: :happy: :happy:


Na jego TV gra wygląda jak z PS4 :)

GTPL_X-Mato

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-09-2010
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #92 dnia: Października 01, 2010, 00:14:25 am »
Hej chłopaki :)
Od 2 miesięcy obserwuje to forum lecz dopiero dziś się zarejestrowałem
Miałem zrobić to szybciej ale jakoś nie dałem rady :P

Bardzo chętnie podyskutował bym z Wami na tematy związane z GT5P/GT5 bo jest tu parę osób które Gran Turism znają dobrze

Skoro pisze już w temacie dyskusji nad wyborem kiery to i ja coś doradzę :)

Co polecam??

Oczywiście polecam co najlepsze czyli G27
Jest to dość duży wydatek ale napewno jest warta tych pieniędzy
Jeśli chodzi o budowę i wszystkie mechanizmy to G27 ma przewagę nad starszym bratem (G25)

Czy warto kupować teraz G25 ??

Chyba jednak już nie ...
G25 możemy kupić jedynie używaną a wiadomo jak to jest z używkami

A może DFGT ??

Odradzam :)
MIałem sprzedałem i się ciesze :)

Pozdro .

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #93 dnia: Października 01, 2010, 07:06:54 am »
Odradzasz DFGT - ale weź pod uwagę, że zdecydowana większość nie jest w stanie wydać 1k PLN na kierownicę. Dla takich osób wspomniane DFGT jest świetnym rozwiązaniem - w porównaniu z G27 kosztuje grosze a pozwala pograć w GT5 całkiem przyjemnie(nie ma porównania do gry na padzie).

Sam zastanawiałem się nad kupnem G27 - ale stwierdziłem, że poczekam i ewentualnie zmienię kierownicę w przyszłym roku.

Jeżeli więc ktoś ma wybór między kupnem taniej kierownicy DFGT a "kaleczeniem" GT5 na padzie wybór jest oczywisty - lepiej kupić DFGT.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #94 dnia: Października 01, 2010, 08:15:50 am »
Nie zapominajmy o tej kierownicy(Thrustmaster Ferrari F430 FFB Racing Wheel), lepiej wykonana niż DFGT, jedynym jej mankamentem jest to że nie ma kąta 900 stopni, a "jedynie" 270 stopni obrotu. Jeśli PD dobrze je wesprze, to dla wielu być może okazać się to lepsza kierownica niż DFGT.




Tu dostępna w dobrej cenie: http://tiny.pl/h9gc8

GTPL_X-Mato

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-09-2010
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #95 dnia: Października 01, 2010, 09:16:58 am »
@adriano

No tak jeśli ktoś nie ma tyle kasy na G27 czy G25 to kupienie DFGT za 350zł też jest dobrym wyborem
Ale DFGT jednak znacznie odbiega od G25/G27
Kto sprawdził obie kiery ten wie

Thrustmaster Ferrari F430 FFB Racing Wheel - dużo słyszałem pozytywnych opinie na temat tej kiery i sam zastanawiałem się nad jej kupnem
Z wyglądy jest chyba najładniejszą kierą na rynku :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #96 dnia: Października 01, 2010, 14:00:06 pm »
Siema X-Mato. A co powiesz o Fanatec'u? Testowałeś, sprawdzałeś? Mnie w G27 wkurza stuk, który występuje przy wibracjach (w Dirt 2 najgłośniej to słychać). IMO za 1000zł powinni się bardziej w tej kwestii postarać Cała reszta to robota najwyższej klasy.

@Unlimited
Ten Thrustmaster Ferrari F430 FFB całkiem spoko, ale 270 stopni obrotu dyskwalifikuje go z miejsca. Taka jest prawda. Jak masz możliwość sprawdzenia GT5:Prologue na DFP, to zmień sobie mechanicznie ustawienie na 200 stopni i porównaj do jazdy na 900. Zobaczysz, że 900 stopni to mus i nie ma tutaj dyskusji.

GTPL_X-Mato

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-09-2010
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #97 dnia: Października 01, 2010, 14:36:46 pm »
@BoBaN

Nie testowałem i mało słyszałem na temat tej kiery
Pewnie nawet bym jej nie kupił biąrąc pod uwagę że są lepsze kiery i bardziej zaufane.

Nie wiem czy słyszeliście że G25 można przerobić
Widziałem jak goście mają poprzerabiane kiery do drifty
Nie wiem dokładnie co oni w niej zmieniają ale pewnie silniczki bo o niebo szybciej się kręcą
Można przerobić też shiftera na DSG i na jednym okrążeniu zyskuje się pół sekundy zysku nad jazdą ze sprzęgłem ...
Pół sekundy to jest ogromna różnica ale to jest oszustwo szkoda że takie osoby nie są banowane
Na szczęscie jest tylko kilka osób na świecie co mają tak kiery przerobione.




« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 14:42:26 pm wysłana przez GTPL_X-Mato »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #98 dnia: Października 01, 2010, 14:49:35 pm »
W takim razie możesz odrobić zaległości:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19119532

 8)

sipap

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-12-2005
  • Wiadomości: 225
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #99 dnia: Października 01, 2010, 16:38:43 pm »
@adriano

No tak jeśli ktoś nie ma tyle kasy na G27 czy G25 to kupienie DFGT za 350zł też jest dobrym wyborem
Ale DFGT jednak znacznie odbiega od G25/G27
Kto sprawdził obie kiery ten wie


No dobrze ja nie miałem okazji potetowania G27 a mam DFGT. Czy mógłbys napisać czym róznią się te kiery i dzięki czemu można na przykład osiągac lepsze czasy na G27 ?
Wiadomo że G27 ma sprzęgło i skrzynie biegów w układzie H,ale jak się to ma do komfortu jazdy? Przecież gier wykorzystujących sprzęgło jest mało(na konsole).

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #100 dnia: Października 01, 2010, 18:55:15 pm »
@BoBaN

Nie testowałem i mało słyszałem na temat tej kiery
Pewnie nawet bym jej nie kupił biąrąc pod uwagę że są lepsze kiery i bardziej zaufane.

Nie wiem czy słyszeliście że G25 można przerobić
Widziałem jak goście mają poprzerabiane kiery do drifty
Nie wiem dokładnie co oni w niej zmieniają ale pewnie silniczki bo o niebo szybciej się kręcą
Można przerobić też shiftera na DSG i na jednym okrążeniu zyskuje się pół sekundy zysku nad jazdą ze sprzęgłem ...
Pół sekundy to jest ogromna różnica ale to jest oszustwo szkoda że takie osoby nie są banowane
Na szczęscie jest tylko kilka osób na świecie co mają tak kiery przerobione.






To czy są lepsze kierownice od Fanateca to raczej mało prawdopodobne,Rs3V2 i Turbo S to obecnie najlepsze kierownice dostępne na rynku,i nie mówie tu o cenie która defakto jest zaporowa,o dostępności z którą jest jeszcze gorzej ale o jakości wykonania i pracy tych kierownic.
Jeżeli zdąże to w sobote wstawie wam video test Turbo S Fanateca w moim wykonaniu,miałem wcześniej DFGT,potem G27 a teraz przyszedł czas na Fanateca więc jakieś porównanie będe miał.
pozdrawiam :P
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 18:59:27 pm wysłana przez MrArt-PL »

GTPL_X-Mato

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-09-2010
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #101 dnia: Października 01, 2010, 19:07:20 pm »
@sipap
Mam G25 więc porównam ja do DFGT

Różnią sie praktycznie wszystkim
Jedyna rzecz której G25 może pozazdrościć DFGT to podświetlony klakson z logo GT  który nie działa w GT5P :D
Dla mnie DFGT jest za nerwowa i po prostu za wolna
Czasem trzeba dość szybko skręcić i FF blokuje mój ruch
W G25 są 2 silniki więc nie ma tego problemu...
Samo uczucie trzymania G25 jest o niebo lepsze niż DFGT
Trudno to tak naprawdę wszystko opisać bo to jednak tylko kierownica ale kto testował obie napewno wie że G25 jest warta swojej ceny

Pytasz o komfort jazdy??
Zależy co kto lubi
Jeżeli chcesz iść na łatwizne i zmieniać biegi łopatkami to sprzęgło jest Ci nie potrzebne
Ja jednak wolę dobrą w miarę realną zabawę więc jedę z sprzegłem.

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #102 dnia: Października 01, 2010, 20:20:18 pm »
@sipap
Mam G25 więc porównam ja do DFGT

Różnią sie praktycznie wszystkim
Jedyna rzecz której G25 może pozazdrościć DFGT to podświetlony klakson z logo GT  który nie działa w GT5P :D
Dla mnie DFGT jest za nerwowa i po prostu za wolna
Czasem trzeba dość szybko skręcić i FF blokuje mój ruch
W G25 są 2 silniki więc nie ma tego problemu...
Samo uczucie trzymania G25 jest o niebo lepsze niż DFGT
Trudno to tak naprawdę wszystko opisać bo to jednak tylko kierownica ale kto testował obie napewno wie że G25 jest warta swojej ceny

Pytasz o komfort jazdy??
Zależy co kto lubi
Jeżeli chcesz iść na łatwizne i zmieniać biegi łopatkami to sprzęgło jest Ci nie potrzebne
Ja jednak wolę dobrą w miarę realną zabawę więc jedę z sprzegłem.

Tu się z tobą zgadzam,jeżeli ktoś zasmakował jazdy ze sprzęgłem to raczej nie przesiądzie się na łopatki bo używając skrzyni H i sprzęgła ma się zajebistą frajdę z jazdy a chyba oto chodzi.Co do kierownic to DFGT jest zajebistą kierownicą i jesli chodzi o stosunek ceny do jakości to nie ma sobie równych.G25 czy G27 to już inna liga ale tez mają swoje wady więc zobaczymy jak wyniknie konfrontacja Logitech vs Fanatec bo obie firmy reprezentuja segment Hi-endowych kierownic :D

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #103 dnia: Października 01, 2010, 20:36:34 pm »
Nie rozumiem jaki jest sens porównywania jakości oraz wrażeń z jazdy DFGT oraz G27. To tak, jakby porównywać jakość Arcade Sticka Mad Catz na Sanwie z no-name'owym produktem Tracera  :roll:
To nie są produkty równorzędne - różnica w cenie jest olbrzymia i tak samo poziom wykonania.

Chodzi tylko o to, że jeśli nie dysponujesz w tej chwili kwotą 1k PLN lub po prostu uznajesz, że wydawanie takiej ilości kasy na kierownicę jest zboczeniem - DFGT będzie tanim i dobrym rozwiązaniem. Grać się będzie kilkakrotnie przyjemniej niż na padzie, a czasy można osiągać dokładnie takie same jak przy użyciu droższych sprzętów.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #104 dnia: Października 01, 2010, 23:34:18 pm »
@Unlimited
Ten Thrustmaster Ferrari F430 FFB całkiem spoko, ale 270 stopni obrotu dyskwalifikuje go z miejsca. Taka jest prawda. Jak masz możliwość sprawdzenia GT5:Prologue na DFP, to zmień sobie mechanicznie ustawienie na 200 stopni i porównaj do jazdy na 900. Zobaczysz, że 900 stopni to mus i nie ma tutaj dyskusji.
tu się nie zgodzę - sam jeździłem kiedyś na Logitechu 180 stopni i szczerze nie czułem dyskomfortu w GT5p, po prostu gra go bardzo dobrze wspierała. Za to w Ferrari Challenge grać się na niej nie dało, więc tutaj ewidentnie chodzi nie tyle o sam sprzęt co właśnie o wsparcie. Poza tym są sytuacje gdzie 900 stopni to udręka i tylko przeszkadza (szybkie i głębokie kontry), namachać się strasznie przy tym trzeba a efektu często nie ma. Nigdy przez to nie byłem fanem 900 stopni.

Po premierze GT5 ostatecznie zdecyduję czy zamienię DFGT na tego Thrustmastera, oby dali dla niej konkretne wsparcie i kierownica mieściła się na Wheel Stand Pro ;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #105 dnia: Października 01, 2010, 23:49:43 pm »
Kompletnie się nie zgadzam. Jazda na 200 stopni przypomina bardziej zabawę, a nie symulację. W dodatku na 200 kontrola nad samochodem jest znacznie ograniczona. Czasy, które udaje mi się robić na 900 stopni byłby niemożliwe do wykręcenia na 200. Poza tym w aucie masz 900 stopni obrotu (plus/minus), więc oddanie realizmu jest możliwe tylko przy takim obrocie. No chyba, że gokartami jeździsz.

GTPL_X-Mato

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-09-2010
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #106 dnia: Października 01, 2010, 23:58:20 pm »
Kompletnie się nie zgadzam. Jazda na 200 stopni przypomina bardziej zabawę, a nie symulację. W dodatku na 200 kontrola nad samochodem jest znacznie ograniczona. Czasy, które udaje mi się robić na 900 stopni byłby niemożliwe do wykręcenia na 200. Poza tym w aucie masz 900 stopni obrotu (plus/minus), więc oddanie realizmu jest możliwe tylko przy takim obrocie. No chyba, że gokartami jeździsz.

I na 200 stopniach skrętu da się robić mega czasy
Może widzieliście kiedyś w rankingach gościa o niku : WGP_pym_ ??
Jezdzi koleś na kierownicy DFEX i jest jednym z najlepszych na świecie

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #107 dnia: Października 02, 2010, 00:08:33 am »
Jak się dużo ćwiczy to i padem można kręcić świetne czasy. Tu nie o to chodzi. Po prostu na 900 stopni lepiej czuć auto i kontrola nad nim jest znacznie lepsza niż przy 200 stopniach. W grach arcade 200 stopni jeszcze ujdzie, ale przy tytułach które mają być symulacjami nie wyobrażam sobie jazdy przy tak małym kącie.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #108 dnia: Października 02, 2010, 00:17:31 am »
Możesz mieć rację ale nie musisz ;) już wyjaśniam dlaczego.
Po pierwsze ta kierownica ma 270 a nie 200 stopni a to przy takim porównaniu robi sporą różnicę bo w końcu to ponad 30% więcej. Dalej - piszesz o 200 stopniach uzyskanych poprzez blokadę z kierownicy 900-stopniowej, i tutaj podejrzewam że może wynikać duży problem bo gra może komunikować się z kierownicą o większym obrocie, a sygnał może być potem jakoś sztucznie interpretowany przez kierownicę (i na odwrót). Nie jest to po prostu dedykowane tej kierownicy ustawienie i współpraca raczej nie jest poprawnie oddana, raczej wszystko jest sztucznie po drodze zamieniane. Jak wspomniałem jeździłem wcześniej na starym Logitechu który jest w 100% wspierany w GT5p (jest w ustawieniach i są dla niej specjalne opcje), i mimo 180 stopni obsługa gry była bardzo dobra, czasy dało się uzyskiwać bardzo konkretne i generalnie czuć było że nie jest to coś dodanego na siłę ale wsparcie jest pełne.

Piszesz jeszcze o realizmie - tutaj zgoda że 900 stopni bardziej odpowiada temu co jest w rzeczywistości, ale szczerze gry to zabawa więc jeśli obsługa 270 stopni będzie stała na wysokim poziomie to nie będziesz wcale odczuwał braku realizmu. Najważniejsze że przy normalnej jeździe wyścigowej kąty wychylenia kierownicy będą na 270 stopniach takie same lub bardzo podobne jak na 900, bo przecież przy szybkiej jeździe i tak wykorzystujesz ok 200 stopni z 900. I myk polega właśnie na tym żeby w tym zakresie kierownice miały podobną obsługę. Cała różnica wyjdzie tylko przy kręceniu kółkiem przy jeździe przy super niskich prędkościach lub w miejscu, jak również przy kontrach (i tutaj łatwiej opanować samochód będzie na 270 stopniach bo można wszystko kontrolować bez odrywania rąk i głębokiego kręcenia). Wszystko właśnie rozbija się o poprawną obsługę bez której ta kierownica nie będzie konkurencyjna wobec DFGT.
« Ostatnia zmiana: Października 02, 2010, 00:20:37 am wysłana przez pawel_k »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #109 dnia: Października 02, 2010, 00:34:25 am »
Masz dużo racji, ale właśnie to zdanie...

Cytuj
Cała różnica wyjdzie tylko przy kręceniu kółkiem przy jeździe przy super niskich prędkościach lub w miejscu, jak również przy kontrach (i tutaj łatwiej opanować samochód będzie na 270 stopniach bo można wszystko kontrolować bez odrywania rąk i głębokiego kręcenia).

...najlepiej pokazuje jak ważne jest 900 stopni. Na trasach typu Eiger, London itp. taki obrót daje dużo większą frajdę i oddanie realizmu. Może pamiętasz filmik, który tutaj wrzucałem jak na DFP jadę po Londynie. Na nawrocie i ciasnych zakrętach trzeba było dosyć sporo skręcać kierownicą. Same kontry też są precyzyjniejsze. Na wspomnianym filmiku widać jak kontruje, wykonując dosyć mocny skręt. To znacznie potęguje odczucia z rozgrywki. Dla gier arcade 200 czy 270 stopni jest ok, ale dla symulacji w grę wchodzi tylko 900 dla mnie.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Października 02, 2010, 00:37:40 am wysłana przez BoBaN »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #110 dnia: Października 02, 2010, 00:44:50 am »
i teraz dochodzimy do miejsca gdzie trzeba pewne rzeczy wartościować ;) i w moim przypadku jest tak, że wybierając trochę gorszą obsługę na nawrotach przy ciasnych zakrętach (aczkolwiek ciągle dobrą i akceptowalną), dostaję znacznie łatwiejsze opanowanie przy kontrach (wiadomo - mniej realistyczne, ale pozwala łatwiej i szybciej wychodzić z opresji co w walce o czasy jest dość istotne). Do tego przy tej kierownicy Thrustmastera dochodzą znacznie lepsze pedały niż w DFGT (w której są po prostu tragiczne), lepsze wykonania, i najważniejsze porządne shiftery a nie jakieś beznadziejne przyciski. I teraz trzeba wybrać co jest dla mnie bardziej istotne - i tutaj możemy się różnić w ocenie ważności wad i zalet kierownicy.

Oczywiście pogodzeniem wszystkich tych rzeczy jest G27 ;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #111 dnia: Października 02, 2010, 09:37:53 am »
Odnośnie tych szybkich kontr, to na G27 jest to dużo łatwiejsze. Kierownica po prostu znaczeni szybciej się odkręca i do tego lżej chodzi niż DFP. Po odpaleniu trybu Driftu w GT5:Prologue byłem zszokowany. Na DFP bardzo trudno panowało się nad autem. Teraz znowu powoli wracam do tego trybu, bo wreszcie mogę normalnie poćwiczyć poślizgi.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #112 dnia: Października 02, 2010, 09:49:47 am »
Ja poczekam czy Gt5 obsługuję kierownicę od Thrustmaster'a, jeśli tak, to bez wahania ją łykam(szczególnie że kosztuję 380zł). Kąt 270 stopni powinien mi wystarczyć, a jednak lepsze pedały i manetki(niż w DFGT) to duży plus tej kierownicy, jak i samo jej wykonanie. :)

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #113 dnia: Października 02, 2010, 09:55:32 am »
@Boban - na DFGT jest podobnie, sama kierownica chodzi niewiele ciężej niż G27

@Unlimited - tutaj widzę mamy bardzo podobne nastawienie :) oby faktycznie obsługa była pełna - tzn. muszę ją zobaczyć w ustawieniach samej gry :) no i będę musiał się upewnić czy jej mocowania będą pasowały do Wheel Stand Pro

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #114 dnia: Października 02, 2010, 09:57:12 am »
Dokładnie. Gdyż gry od Codemastera i System 3 ją wspierają. :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #115 dnia: Października 02, 2010, 09:57:48 am »


Tłucze się jak G27. :P

Ogólnie to zastanowiłbym się dobrze na Waszym miejscu, czy lepiej kupić kierownicę dedykowaną pod GT5 (DFGT), czy bawić się w kółka z 270 stopni obrotu. Pedały w Thrustmasterze faktycznie wyglądają na lepsze, ale czy warto tylko dlatego brać tą kierę?

Wiadomość scalona: Października 02, 2010, 10:00:32 am
@Boban - na DFGT jest podobnie, sama kierownica chodzi niewiele ciężej niż G27

Dlatego tym bardziej na Waszym miejscu brałbym DFGT.

@Unlimited - tutaj widzę mamy bardzo podobne nastawienie :) oby faktycznie obsługa była pełna - tzn. muszę ją zobaczyć w ustawieniach samej gry :) no i będę musiał się upewnić czy jej mocowania będą pasowały do Wheel Stand Pro

Będzie pełna obsługa. Już w Prologue widać, że gra wspiera kierownice z ograniczonym kątem obrotu. Wejdźcie w opcje i tam będzie możliwość ustawiania trybu Pro pod kierownice i wtedy u góry podświetlają się kółka z mniejszym kątem obrotu. Tego trybu nie da się ustawić dla DFP, DFGT, G25. Także PD zdaje sobie sprawę, że kierownice z mniejszym obrotem muszą być odpalane w specjalnym trybie.
« Ostatnia zmiana: Października 02, 2010, 10:00:32 am wysłana przez BoBaN »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #116 dnia: Października 02, 2010, 10:03:22 am »
zapominasz jeszcze o shifterach ;)

ogólnie to ja mam już DFGT więc do kierownicy Thrustmastera może mnie przekonać jedynie pełne wsparcie ze strony Polyphony (w sensie muszę ją zobaczyć na zdjęciach w opcjach obok Driving Force i Driving Force EX, bo to że kierownice z mniejszym kątem od Logitecha są wspierane nie znaczy że tak samo dobrze będą obsługiwani inni producenci), inaczej faktycznie głupio by było rezygnować z kierownicy robionej w 100% pod GT5 z bajerami których nie mają inne kiery (pokrętło które może się okazać bardzo istotne)
« Ostatnia zmiana: Października 02, 2010, 10:06:31 am wysłana przez pawel_k »

sipap

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-12-2005
  • Wiadomości: 225
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #117 dnia: Października 02, 2010, 20:43:11 pm »
Mam pytanie do właścicieli G27 lub G25, czy jak nie chcę uzywac w grze sprzęgła to jest możliwość jego wyłączenia i jazdy tylko na shifterach z pedałami gazu i hamulca?

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #118 dnia: Października 02, 2010, 23:26:10 pm »
Mam pytanie do właścicieli G27 lub G25, czy jak nie chcę uzywac w grze sprzęgła to jest możliwość jego wyłączenia i jazdy tylko na shifterach z pedałami gazu i hamulca?
raczej o możliwośc włączenia pytasz??

sipap

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-12-2005
  • Wiadomości: 225
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #119 dnia: Października 03, 2010, 09:21:33 am »
Chodzi mi o to ,że na konsole jest mało gier obsługujących sprzegło(tylko GTP i wkrótce GT5 ?) i czy w przypadku jak sprzegło nie jest przewidziane, to można wygodnie grać. Nie miałem kiery ze sprżęgłem,więc może niezbyt jasno opisuje o co mi chodzi. W skrócie mozna powiedzieć,czy taka G27 będzie swobodnie obsługiwała takie gry konsolowe jak F1,Dirt2,Dirt 3 WRC czy GT5 ? I czy jak nawet gra będzie miała zaimplementowane użycie sprzęgła, to jak gracz bedzie chciał grać bez, to może to bez problemu odłaczyć ?