tak w sumie naszła mnie dzisiaj refleksja, że po bliższym przetestowaniu kilku kierownic (Logitech Driving Force, Logitech Driving Force GT, Thrustmaster Ferrari F430, Logitech G27 i Fanatec GT3RSv2) z całą stanowczością stwierdzam że generalnie rezygnacja z DFGT była trochę błędem - szczególnie biorąc pod uwagę fakt że w GT5 granie właściwie dobiega końca, a nie wiadomo czy wydadzą na ps3 GT6, a jak nie wydadzą to które kierownice będą kompatybilne z ps4....
poza tym na innych kierownicach ani nie jestem szybszy (mówię G27 i GT3, bo na reszcie byłem wolniejszy z uwagi na mniejszy kąt skrętu), przyjemność z jazdy była niewiele mniejsza (poza tragicznymi pedałami, ale z moimi modami jazda z ABS była w miarę porównywalna), do tego miała parę zalet których nie mają inne kierownice (np. 100% wsparcie dla ps3 i wszystkich funkcji GT5 ), ergonomia też była lepsza niż wszystko inne (np. takie rozglądanie się na boki w takim GT3 nie dość że wymaga oderwania jednej ręki od kierownicy, to jeszcze w połowie przypadków kończyło się zmianą widoku
), a cenowo kierownica nie miała konkurencji... teraz jakbym miał jeszcze raz wybór to bym został przy DFGT, ewentualnie kupiłbym G27, bo jakość Fanateca (alcantara, pedały, cicha praca, ale też parę wad - chociażby kiepskie shiftery i skrzynie biegów) w żaden sposób nie rekompensuje jego ceny - może na PC ta kiera pokazałaby większą przewagę, ale przy ps3 niestety tego aż tak bardzo nie czuć...
dlatego generalnie czekam na następcę GT3 który musi mieć premierę w przyszłym roku - jak cena będzie normalna (do 200-220 euro za same kółko) i jakość wyraźnie lepsza niż GT3, a do tego zapowiedzą że GT6 wyjdzie jeszcze na ps3 to pewnie się skuszę, jak nie to pewnie pod koniec roku (albo wcześniej bo w 2011 roku poza graniem GT5 skończyłem tylko w Uncharted 3 i Limbo więc ogólnie mam jakiś zastój w graniu
) zestaw GT3+pedały CSR Elite+Wheel Stand Pro pójdą na sprzedaż bo grać już raczej nie będę, a następne kółko kupię na ps4 i GT6...