Odpaliłem przed chwilą Obliviona na piecu podłaczonym pod telewizor w wysokich detalach i byłem zaskoczony, że to tak świetnie wygląda, aż mi się zachciało w to grać i siedziałem prawie godzinę ogarniając system walki na miecze. Mam nadzieję, że będę miał kasę na nową kartę graficzną bo skyrim bedzie grany na piecu!
A Skyrim wygląda dużo lepiej. Rewolucji nie ma, ale zmieniono naprawdę sporo. Szkoda tylko, że jest znacznie gorzej zoptymalizowany i choć grafika aż tyle się nie różni (głównie polepszono design i dodano kilka niezłych efektów), to gra ma o wiele większe wymagania niż Obek.
Takie małe porównanie:
Oblivion:minimalne:
* 512MB pamięci RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 lub równoważny procesor
* karta graficzna kompatybilna z 128MB Direct3D
zalecane:
* Procesor 3 Ghz Intel Pentium 4 lub równoważny
* 1 GB pamięci RAM
* Karta graficzna: serie ATI X800, Nvidia GeForce 6800, lub wyższe
Skyrimminimalne:
* Procesor: dwurdzeniowy z zegarem 2 GHz
* RAM: 2 GB
* Karta graficzna: kompatybilna z DirectX 9.0c i 512 MB pamięci.
zalecane:
* Procesor: czterordzeniowy Intel lub AMD
* RAM: 4 GB
* Karta graficzna: kompatybilna z DirectX 9.0c i 1 GB pamięci, GeForce GTX 260 lub Radeon 4890 albo lepsza.
Jak dla mnie przegięcie na maxa, tym bardziej, że obydwie gry spokojnie chodzą na Xie i Ps3. Nic nie wyjaśnia 2-3 razy wyższych wymagań dla Skyrima na PC. Gra wygląda świetnie, ale gdyby więcej twórcy posiedzieli nad optymalizacją, to mogłaby chodzić na najwyższych ustawieniach na niemal każdym w miarę nowym kompie (nawet 2-3 letnim). I to bez wielkich problemów. Bo w sumie jest to tylko (jeśli chodzi o silnik) Oblivion na lekkim dopalaczu.
Kto gra na PC niech pamięta, żeby wyłączyć opcje joypada, bo nie wiedzieć czemu to zeżera kilka fpsów.
A jak ktoś gra na padzie, jak ja?