Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 513127 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Wuher

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 20-05-2004
  • Wiadomości: 1 622
  • Reputacja: 5
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1800 dnia: Stycznia 26, 2013, 16:01:00 pm »
Biedny Microsoft, prawie mi go zal. I lol z tej polaczonej przepustowosci 170gb/s xD

--



SATA 2.0? Rozumiem, że M$ nie przewiduje podpinania do tego porządnych dysków SSD?

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25

Marins

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1802 dnia: Stycznia 26, 2013, 17:08:55 pm »
Po PL:
"Ostatnie tygodnie były pełne plotek o następnej generacji. Jedne były bardziej, inne mniej wiarygodne. Pojawiły się również takie, które zahaczały o absurd, lub były kompilacją innych informacji wcześniej podawanych przez wybrane portale.  Jednymi z najpewniejszych były te, które podał serwis Digital Foundry według którego PS4 wyposażone ma być w 4 GB pamięci GDDR5, 8-rdzeniowy procesor AMD oparty na technologii Jaguar, kartę graficzną opartą na Radeonie HD 7970M z 18 jednostkami obliczeniowymi GCN i taktowaniem procesora rzędu 800 MHz. Dlaczego o tym wspominam? Bowiem w oparciu o te doniesienia, twórca wygładzania krawędzi FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing) - Timothy Lottes, który jest mocno powiązany z nVidią - postanowił pokusić się o analizę tego, co będzie w stanie zrobić konsola następnej generacji ze stajni Sony...
Timothy zaczyna od stwierdzenia, że obecna generacja jest około 16 razy słabsza od tego co zaoferować w teorii mogą najbardziej wydajne karty graficzne w PC-tach. Powodem takiego stanu było łatwiejsze skalowanie mocy dopóki proces ten nie napotkał ściany. W następnej generacji może być jednak inaczej. Jeśli Sony zdecyduje się na mocniejsze GPU w PS4, to pozwoliłoby to wydłużyć życie konsoli znacznie dłużej niż trwa to teraz. Jeśli faktycznie PS4 według plotek będzie miało około 2 Tflop/s, to i tak będzie to więcej niż połowa posiadaczy PC-tów ma w swoich GPU, mimo, że najlepsze karty mają teraz dwa razy więcej.
Jednak najbardziej emocjonujące według Timothiego jest to jak Sony podejdzie do systemu operacyjnego i bibliotek umożliwiających pisanie gier. Jeśli PS4 będzie miało OS operujący w czasie rzeczywistym i biblioteki w stylu libGCM z dostępne bezpośrednio do niskopoziomowych poleceń GPU, to gry zespołów 1st party będą lata przed tym co możemy zobaczyć aktualnie na PC-tach. Wyobraźcie sobie co Naughty Dog, Sony Santa Monica, Guerrilla Games czy Quantic Dream mogą zrobić z następną generacją. Oczywiście nie stanie się to od razu na starcie, gdyż ludzie muszą poznać lepiej sprzęt, a i biblioteki będą ewoluować, ale parę lat po starcie PS4 gry mogą wyglądać kilkanaście razy lepiej niż teraz. Timothy przyznaje, że jako osoba znająca tworzenie na PC-tach od podszewki, irytuje się, że Microsoft w DirectX nie umożliwia dostępu do niskopoziomowych poleceń GPU i podobnie może być z Durango.
Jeśli chodzi o same GPU, które ma być oparte na Radeonie 7970M, którego architektura jest już znana publicznie. Z tego co wiadomo już teraz z technologii AMD, to znaleźć się może asynchroniczny czas zapytań, który pozwoli na wiele optymalizacji względem tego co było do tej pory. I tutaj wkracza bardzo dużo technicznej rozmowy i pojęć, które kojarzyć będą głównie programiści lub osoby mocno interesujące się tworzeniem gier. Jednak ogrom nowych technologii pozwoli na osiągnięcie znacznie więcej niż ktokolwiek może sobie wyobrażać. I właśnie w tym Timothy widzi szansę Sony. Nawet jeśli na papierze sprzęt może wydawać się średni (co sugerują osoby rzucające teraflopami bez zrozumienia tego jak tworzy się gry), to biblioteki, które Sony udostępni mogą zdziałać cuda.
Jeśli jesteście zainteresowani dalszymi, technicznymi rozważaniami, to zapraszam na bloga Timothiego, na którym znajdziecie cały wpis, który jest znacznie dłuższy i bardzo ciekawy. Dostępny jest tutaj: http://timothylottes.blogspot.fr."
ps3site
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2013, 17:13:06 pm wysłana przez Marins »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1803 dnia: Stycznia 27, 2013, 14:56:13 pm »
tutaj można sobie przetestować rewolucyjny sposób oświetlenia znany z unreal engine 4

Voxel Cone Tracing
www.keenleveldesign.com/miscunity/voxelconetracing/builds/VoxelConeTracing01.zip
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

oczywiście wymaga dx11



andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 962
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1804 dnia: Stycznia 27, 2013, 19:29:18 pm »
7fps w 1024x768. Ale mam mieszane uczucia co do efektu.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1805 dnia: Stycznia 27, 2013, 19:59:25 pm »
mi wiesza kompa. dziadostwo!

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1806 dnia: Stycznia 28, 2013, 17:21:54 pm »
Nie wiem, czy to jest to samo co dawało DF, ale:

World Exclusive: Orbis unveiled

CPU:

Orbis contains eight Jaguar cores at 1.6 Ghz, arranged as two “clusters”
Each cluster contains 4 cores and a shared 2MB L2 cache
256-bit SIMD operations, 128-bit SIMD ALU
SSE up to SSE4, as well as Advanced Vector Extensions (AVX)
One hardware thread per core
Decodes, executes and retires at up to two intructions/cycle
Out of order execution
Per-core dedicated L1-I and L1-D cache (32Kb each)
Two pipes per core yield 12,8 GFlops performance
102.4 GFlops for system


GPU:

GPU is based on AMD’s “R10XX” (Southern Islands) architecture
DirectX 11.1+ feature set
Liverpool is an enhanced version of the architecture
18 Compute Units (CUs)
Hardware balanced at 14 CUs
Shared 512 KB of read/write L2 cache
800 Mhz
1.843 Tflops, 922 GigaOps/s
Dual shader engines
18 texture units
8 Render backends


Memory:

4 GB unified system memory, 176 GB/s
3.5 available to games (estimate)


Storage:

- High speed Blu-ray drive

single layer (25 GB) or dual layer (50 GB) discs
Partial constant angular velocity (PCAV)
Outer half of disc 6x (27 MB/s)
Inner half varies, 3.3x to 6x


- Internal mass storage

One SKU at launch: 500 GB HDD
There may also be a Flash drive SKU in the future


Networking:

1 Gb/s Ethernet, 802.11b/g/n WIFI, and Bluetooth


Peripherals:

Evolved Dualshock controller
Dual Camera
Move controller


Extra:

Audio Processor (ACP)
Video encode and decode (VCE/UVD) units
Display ScanOut Engine (DCE)
Zlib Decompression Hardware


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 683
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1807 dnia: Stycznia 28, 2013, 19:09:36 pm »
tutaj można sobie przetestować rewolucyjny sposób oświetlenia znany z unreal engine 4

Voxel Cone Tracing
www.keenleveldesign.com/miscunity/voxelconetracing/builds/VoxelConeTracing01.zip
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

oczywiście wymaga dx11


U mnie spoko chodzi, ale żebym był tym zachwycony to nie pojewiem. Ot co takie tam pierdoły. Jakoś nie wyglaa to mi na coś czego bym nie widział w crysisie czy gdzieś indziej :<

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1808 dnia: Stycznia 28, 2013, 22:24:23 pm »
Swietna prezentacja CryEngine w wersji 3.5 na przykladzie Crysisa 3



Fajne 'momenty': 7:50, 10:25, 15:00, 20:20

Hello next-gen :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 28, 2013, 22:30:08 pm wysłana przez KKRT »

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1809 dnia: Stycznia 28, 2013, 22:39:40 pm »
Zero podjarki. Zamiast się pałować nad wsadzaniem lampki w kratkę żeby ładnie odbijała światło w realtime które w dzisiejszych grach wygląda tak samo, więc 99,9% graczy nawet tego nie zauważy, lepiej żeby nauczyli się robić ciekawy gameplay, bo poprzednie Crysisy w tej kwestii mocno kulały.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1810 dnia: Stycznia 28, 2013, 22:44:40 pm »
Nie wezmą się. Sam Crytek się nie kryje, że ich gry to tylko i wyłącznie benchmarki (trzeba pomóc nvidii i ati sprzedać te NIEZBĘDNE karty graficzne najnowszej generacji). Seria zdobyła jakąś tam niszową popularność wśród graficznych entuzjastów, ale prawdziwy gracz wie co w trawie piszczy.

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1811 dnia: Stycznia 28, 2013, 23:19:51 pm »
Wciąż liczę, że nowa generacja pozwoli w końcu na interakcje z otoczeniem i rozpierdalanie go. Koniec z pancernymi sofami Gears of War i pancernym wszystkim z God of War.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1812 dnia: Stycznia 28, 2013, 23:24:32 pm »
Też się dziwię, że nie idzie się w większą interakcję z otoczeniem. Miałem rozbudzone nadzieje po pierwszym Red Faction, a tu dupa.

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1813 dnia: Stycznia 28, 2013, 23:26:53 pm »
Miałem rozbudzone nadzieje po pierwszym Red Faction, a tu dupa.
Guerilla dawał radę przecież. Trochę nie liczył się z ciężkością silnik itd, ale jak generalnie gra wypiła to co se naważyła moim zdaniem. Ten najnowszy nie wiem, podobno gówno pod ziemią.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1814 dnia: Stycznia 28, 2013, 23:35:30 pm »
Zero podjarki. Zamiast się pałować nad wsadzaniem lampki w kratkę żeby ładnie odbijała światło w realtime które w dzisiejszych grach wygląda tak samo, więc 99,9% graczy nawet tego nie zauważy, lepiej żeby nauczyli się robić ciekawy gameplay, bo poprzednie Crysisy w tej kwestii mocno kulały.
Nie wezmą się. Sam Crytek się nie kryje, że ich gry to tylko i wyłącznie benchmarki (trzeba pomóc nvidii i ati sprzedać te NIEZBĘDNE karty graficzne najnowszej generacji). Seria zdobyła jakąś tam niszową popularność wśród graficznych entuzjastów, ale prawdziwy gracz wie co w trawie piszczy.
Ktory nie open-world FPS pozwala na taka swobode jak gry z serii Crysis? Gameplay to akurat jest swietny w Crysis'ach, bardziej bym sie martwil o fabule.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1815 dnia: Stycznia 28, 2013, 23:39:21 pm »
Też się dziwię, że nie idzie się w większą interakcję z otoczeniem. Miałem rozbudzone nadzieje po pierwszym Red Faction, a tu dupa.
To raz, a dwa AI przeciwników. Tak niewiele, a jednak tak dużo.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1816 dnia: Stycznia 28, 2013, 23:51:13 pm »
To raz, a dwa AI przeciwników. Tak niewiele, a jednak tak dużo.

O właśnie!

Zrobili ładny efekt reakcji wody na ciało gracza...

Ciekawe jednak czy grając w Crysis 3 i będąc w trybie niewidzialności... Wejdziemy do tej wody, czy przeciwnik nas zauważy po ruchu samej cieczy? To by był kozacki motyw, jakbyśmy zakradali się w lekko podtopionym terenie i nagle jakiś typ by zareagował. Ale znając życie, efekt będzie tylko cieszył oko i tyle. :/

Nie wezmą się. Sam Crytek się nie kryje, że ich gry to tylko i wyłącznie benchmarki (trzeba pomóc nvidii i ati sprzedać te NIEZBĘDNE karty graficzne najnowszej generacji). Seria zdobyła jakąś tam niszową popularność wśród graficznych entuzjastów, ale prawdziwy gracz wie co w trawie piszczy.

Crysis 1 rozumiem, nie każdemu się podobał? Ale Crysis 2? Sorry w singlu ten tytuł zostawia daleko w tyle wszystkie klony Call Of Duty (i samego Call Of Duty też)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 28, 2013, 23:53:02 pm wysłana przez Mrocz »

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 683
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1817 dnia: Stycznia 29, 2013, 00:37:05 am »
Ciekawe jednak czy grając w Crysis 3 i będąc w trybie niewidzialności... Wejdziemy do tej wody, czy przeciwnik nas zauważy po ruchu samej cieczy? To by był kozacki motyw, jakbyśmy zakradali się w lekko podtopionym terenie i nagle jakiś typ by zareagował. Ale znając życie, efekt będzie tylko cieszył oko i tyle. 


Przecież już w 1 i 2 było, że jak widzieli ruszające się krzaki, czy jakiś dźwięk to strzelali w to miejsce czyli w nas.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1818 dnia: Stycznia 29, 2013, 01:27:22 am »
Crysis 1 rozumiem, nie każdemu się podobał? Ale Crysis 2? Sorry w singlu ten tytuł zostawia daleko w tyle wszystkie klony Call Of Duty (i samego Call Of Duty też)

Dokładnie. Już dawno mówiłem, że CoD/Homefront to jedyna konkurencja dla Crysisa ;) Szkoda tylko, że obok prawdziwych FPP to stało może z 5/10 minut.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1819 dnia: Stycznia 29, 2013, 10:06:44 am »
Szkoda tylko, że obok prawdziwych FPP to stało może z 5/10 minut.
Jak np? :>

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1820 dnia: Stycznia 29, 2013, 10:19:06 am »
Bioshock, The Darkness, Half-Life 2, Dishonored, Portal, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., od biedy Metro - gry z duszą, a Crysis oprócz grafiki nie ma kurwa NIC.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2013, 10:21:12 am wysłana przez tytacz »

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1821 dnia: Stycznia 29, 2013, 10:20:56 am »
Ja się tam świetnie bawiłem grając w Crysisa dwójkę. Crysis ma całkiem fajny gameplay, nadużyciem moim zdaniem jest głoszenie że nie ma nic do zaoferowania prócz grafy...
Fryty tyty dotknij pyty

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1822 dnia: Stycznia 29, 2013, 10:31:23 am »
Bioshock, The Darkness, Half-Life 2, Dishonored, Portal, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., od biedy Metro - gry z duszą, a Crysis oprócz grafiki nie ma kurwa NIC.

Dla ciebie...

Half-Life 2 osobiście bym wyciął z tego zestawienia. Zmarnowany potencjał po genialnej jedynce :/ :/ Niby dobra gra, ale straciła to coś co miała jedynka z dodatkami. I notabene totalny korytarzyk jak Call Of Duty :/

Portal to gra logiczna a nie FPS :/

Deus Ex to nie jest przypadkiem RPG? Na upartego możemy Crysisa do Skyrima porównać...

S.T.A.L.K.E.R -> Kwestia gustu, mnie bardziej wciągnął Crysis.

I ocenianie co ma duszę a co nie, to jest ewidentnie kwestia gustu. Crysis ma coś w sobie bo w zalewie durnowatych klonów CoD'a naprawdę wyróżnia się fajnym otwartym gameplayem, w czasie którego można pomyśleć jak daną sytuacje rozwiązać, a nie jak w dzisiejszych grach, gdzie ona wybiera rozwiązanie za gracza :/

Ja na szybko wymienię co ja takiego fajnego widzę w Crysisie (i o dziwo to nie jest grafika):
-Możliwości nanokombinezonu, używanie tego daje naprawdę masę frajdy. Nie spotkałem się w innych grach z podobną zabawką, a na pewno nie tak intuicyjną.
-Możliwości zabawy taktycznej. Każdą mapę można przejść na masę sposobów, i właśnie to daje największą radochę. Pomagają w tym naprawdę rozbudowane mapy, nanokombinezon, od groma możliwości modyfikacji broni i to w czasie rzeczywistym.
-O dziwo Fabuła. Serio, jedynka może i była drętwa, a dwójka na samym początku też, ale potem gra ta naprawdę nabiera rozpędu. I miewa naprawdę sporo momentów zaskakujących gracza. Jak dla mnie porównując ją do innych FPS'ów to wypada naprawdę świetnie, i jestem ciekaw co się będzie działo w trójce.
-No i gra dają naprawdę sporo satysfakcji, rozwalenie całego obozu, bez podnoszenia alarmu, potrafi tu naprawdę cieszyć gracza. Czy też wszystkie "bad ass" akcje, które wyszły tak jak planowaliśmy, tego w innych grach nie ma. Bo tutaj cały plan sami stworzyliśmy, a nie gra poprowadziła nas za rączkę "by fajnie to wyglądało".
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2013, 10:38:28 am wysłana przez Mrocz »

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1823 dnia: Stycznia 29, 2013, 10:49:32 am »
Deus Ex to strzelanka mocno nastawiona na elementy RPG. Jak chcesz to możesz rozp**rdolić wszystko w drobny mak ołowianymi argumentami.

Fabuła w Crysysie? Obrona McDonalda przed Kurwinoxami i wzruszająca muzyczka przed napisami końcowymi?

Nie mówię, że Crysisy to złe gry, ale dla mnie to maksymalnie generyczne szuterki, zaraz obok CoDa, Homefronta, Moha, Rage (tego to tylko klimat ratuje od zapierdolenia w dno) i innych Brinków czy Burzopocisków.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2013, 10:54:37 am wysłana przez tytacz »

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1824 dnia: Stycznia 29, 2013, 10:57:00 am »
Fabuła w Crysysie? Obrona McDonalda przed Kurwinoxami i wzruszająca muzyczka przed napisami końcowymi?

Ty chyba nie doszedłeś dalej niż godzina gry co nie?

Jak dla mnie to ta cała "obrona McDonalda" to tylko wątek poboczny przy akcjach dotyczących nanokombinezonu, korporacji CryNet systems i założyciela tej firmy, a także samego pochodzenia obcych. To jest główny rdzeń fabuły. I praktycznie od 1/4 gry? W okół tego się dzieje cała akcja. Czasami wstawiają jakąś epic bitwę odnoszącą się do obrony hamburgerlandu, ale to ciągle jest tylko tło dla fabuły.

Nie mówię, że Crysisy to złe gry, ale dla mnie to maksymalnie generyczne szuterki, zaraz obok CoDa, Homefronta, Moha, Rage (tego to tylko klimat ratuje od zapierdolenia w dno) i innych Brinków czy Burzopocisków.

No a ja twierdzę, że Crysis śmiało zasługuje na odrobinę więcej uznania niż tytuły co wymieniłeś. Wszystkie z nich prezentują do bólu oklepany gameplay, inspirowany pierwszym tytułem CoD (no może Rage nie, ale w niego nie grałem nie wypowiadam się).
Zresztą ciągle mam wrażenie, że twoja niechęć do Crysisa to przede wszystkim nie odpowiadający ci klimat. Sam podkreśliłeś, że Rage'a ratuje klimat (postapo, jesteś fanem fallouta itp.) i future FPS z kosmitami raczej ci nie odpowiada i tyle.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2013, 11:00:57 am wysłana przez Mrocz »

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1825 dnia: Stycznia 29, 2013, 11:15:52 am »
Ej! Ja ciągle marzę, że Prey 2 jednak wyjdzie  :cry:

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1826 dnia: Stycznia 29, 2013, 15:12:49 pm »
-Możliwości zabawy taktycznej. Każdą mapę można przejść na masę sposobów, i właśnie to daje największą radochę. Pomagają w tym naprawdę rozbudowane mapy, nanokombinezon, od groma możliwości modyfikacji broni i to w czasie rzeczywistym.
I tu jest zawarte właściwie wszystko, co w Crysisie mi się bardzo podobało. W takim Maxie (wiem, że to akurat TPP, ale to bez różnicy) każdą lokację przechodzimy w niemal identyczny sposób. Nasz jedyny wybór ogranicza się do schowania za najbliższym murkiem i prowadzenia ostrzału pozycyjnego, lub do biegu z okrzykiem (i bullet time'mem) na ustach. W Crysisach natomiast lokacje są na tyle duże i różnorodne, że możemy planować, próbować różnych dróg, broni czy mocy nanokombinezonu. Mamy spore pole do popisu i to od nas zależy jak rozegramy dany moment. Świetna grafika to tylko dodatkowy atut.

Dlatego Crysis 3 to dla mnie najbardziej oczekiwana strzelanka (TPP i FPP) tego roku.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1827 dnia: Stycznia 30, 2013, 02:09:04 am »


To są 3 osobne filmiki jakby co.

Najlepsze realtimowe włosy jakie widziałem kiedykolwiek. Mózg rozjebany. No zajebisty SSS na skórze, dla mnie podstawa w przyszłej generacji jeśli chodzi o żywe postaci. Mowa o efekcie przenikania światła za który byłem pałowany przez noobów w tym wątku jakieś parę miechów temu. lol. Ciekawe jak się będzie robiło do tego assety. Żeby wypalić tekstury w takich rozdziałkach trzeba będzie mieć w pizdu mocną stacje roboczą albo będzie jebania co nie miara z robieniem wszystkiego po kawałeczku.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2013, 02:12:29 am wysłana przez monio4 »

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1828 dnia: Stycznia 30, 2013, 03:08:51 am »
wyje**ne. Najfajniejsza sprawa to displacement działający na pixelshaderze i ta mgła.
Zero podjarki.
Bo patrzysz na to z punktu widzenia laika a prezentacja była skierowana do grafików i leveldesignerów. Te rzeczy które oni pokazują tylko pozornie nie różnią się od tego co masz teraz na konsolkach ale otwierają nowe możliwości. Obczaj że w wielu grach teraz nie ma możliwości zmienia kierunku światła, po prostu jest wypalone w teksturach i ch**. Tutaj te rzeczy masz w pełni edytowalne i realtime.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 683
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1829 dnia: Stycznia 30, 2013, 11:37:54 am »
Obczaj że w wielu grach teraz nie ma możliwości zmienia kierunku światła, po prostu jest wypalone w teksturach i ch**. Tutaj te rzeczy masz w pełni edytowalne i realtime.

No czyli nie przeczysz, że w grach będzie to wyglądać identycznie i nie zauważymy różnicy w grafice?

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1830 dnia: Stycznia 30, 2013, 12:06:21 pm »
Obczaj że w wielu grach teraz nie ma możliwości zmienia kierunku światła, po prostu jest wypalone w teksturach i ch**. Tutaj te rzeczy masz w pełni edytowalne i realtime.

No czyli nie przeczysz, że w grach będzie to wyglądać identycznie i nie zauważymy różnicy w grafice?

Ja to zrozumiałem tak, że w na tym filmiku nie widać różnicy, ale stwarza to możliwości do totalnego rozjebunku.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1831 dnia: Stycznia 30, 2013, 14:01:19 pm »
Obczaj że w wielu grach teraz nie ma możliwości zmienia kierunku światła, po prostu jest wypalone w teksturach i ch**. Tutaj te rzeczy masz w pełni edytowalne i realtime.

No czyli nie przeczysz, że w grach będzie to wyglądać identycznie i nie zauważymy różnicy w grafice?
lepiej.
po pierwsze light mapy zwykle maja niska jakość(chociaż lightmass w gow wygląda ok), po drugie nie zobaczysz cieni w cieniu jak np w rage czy mass effect, możesz tez zrobić dynamicznie zmieniająca się porę dnia, no i tak jak mówi Mrocz masz wtedy większą możliwość interakcji z otoczeniem(prawdopodobnie właśnie przez statyczne oświetlenie w Rage nie da się poruszyć żadnego obiektu).

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 962
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1832 dnia: Stycznia 30, 2013, 14:23:41 pm »
Cień w cieniu powstaje za sprawą światła odbitego, całkiem realistyczny bajer jeśli znajdzie sie w jakiejś grze :P

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1833 dnia: Stycznia 30, 2013, 14:50:13 pm »
No czyli nie przeczysz, że w grach będzie to wyglądać identycznie i nie zauważymy różnicy w grafice?
Zauważysz ale z czasem i jak się przyjrzysz a nie przelecisz przez gierkę jak większość ludków. Wulfen i Mrocz dobrze piszą że to właśnie stwarza większe możliwości interakcji z otoczeniem przy jednocześnie lepszej jakości oświetlenia niż to które jest teraz wypalane w większości gier.
Tak czy siak jakaś część ludzi tego nie zauważy. Już wielokrotnie pisałem że dla wielu ludzi będzie to straszny ból w dupie po kupieniu nextgenów.

andybrush- Światło odbite właśnie ujednolica cienie. Wtedy odległość obiektu od powierzchni na której jest rzucany cień może robić mocniejszy cień w cieniu bo zmniejsza się ilość światła odbitego (Ambient Occlusion). Ale oczywiście nie o tym jest mowa bo w ME to jest zwyczajny glitch graficzny który nie ma nic wspólnego z realizmem.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 962
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1834 dnia: Stycznia 30, 2013, 15:06:07 pm »
Wiem, wiem, widziałem te "bajery" z Rage :D

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1835 dnia: Stycznia 30, 2013, 15:34:59 pm »
W ogóle technologia w Rage jest już zupełnie nieaktualna tak o przyszłość konsol gadając. Metody streamingu tekstur nie pójdą na marne ale wypalanie całego światła na ogromnej mapie to już ślepy zaułek. Nie pomyślałbym jeszcze te parę lat temu że goście od silników tak szybko ogarną oświetlenie w realtime takiej jakości.
Ja raczej jestem gościem od obiektów i postaci więc nie zajmuje się otoczeniem ale wiem że wypalanie lightmap to strasznie upierdliwy proces. Jako grafik się jaram jak pochodnia, mniej ograniczeń i większe możliwości.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2013, 15:37:35 pm wysłana przez monio4 »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1836 dnia: Stycznia 30, 2013, 16:50:14 pm »
Cień w cieniu powstaje za sprawą światła odbitego, całkiem realistyczny bajer jeśli znajdzie sie w jakiejś grze :P

Patrz na kamien pod Prophetem.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1837 dnia: Stycznia 31, 2013, 22:14:44 pm »
Pierwszy pokaz Battlefield 4 to kwestia trzech miesięcy
Cytuj
Ostatnio sporo mówi się o tym, że prezentacja konsol nowej generacji odbędzie się podczas Game Developer's Conference, które będzie miało miejsce w dniach 25-29 marca w San Francisco. Jako, że dotychczasowe doniesienia na temat Battlefield 4 opisywały tę grę jako next-genowy tytuł, wydaje się jasne, że EA pokaże go światu dopiero po ujawnieniu istnienia PlayStation 4 i kolejnego Xboxa.

Oliwy do ognia dolał ostatnio Frank Gibeau, prezes EA Labels, który zdradził, że czwartego Battlefielda zobaczymy w ciągu kolejnych dziewięćdziesięciu dni
http://www.ps3site.pl/pierwszy-pokaz-battlefield-4-to-kwestia-trzech-miesiecy/141263#more-141263

Newell o Steamboksie: "Zagrożeniem dla nas nie są konsole, ale Apple"
http://www.cdaction.pl/news-30708/newell-o-steamboksie-zagrozeniem-dla-nas-nie-sa-konsole-ale-apple.html

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1838 dnia: Lutego 03, 2013, 14:29:07 pm »
Wszystkich spragnionych wrzucenia lub przeczytania informacji o PlayStation 4, zapraszam do oficjalnego topicu.


http://gameonly.pl/forum/index.php?topic=13005.0


Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1839 dnia: Lutego 03, 2013, 21:01:08 pm »


Nowy X i plejka muszą to obsługiwać. Sprzedam płuco i kupuje w dniu premiery.