Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 49680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #480 dnia: Wrzesień 29, 2020, 19:14:19 pm »
Ale na konkurs np. dla graczy aby mozna bylo wylosowac swoj udzial w grze to nie wpadli ;)
Mogli jeszcze lepiej - gracz z najciekawszym cosplayem Cyberpunkowym trafia do gry. Ciekawe czemu na to nie wpadli, koszt takiego konkursu jest niewielki...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 928
  • Reputacja: 49
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #481 dnia: Październik 02, 2020, 10:02:47 am »
Mogli jeszcze lepiej - gracz z najciekawszym cosplayem Cyberpunkowym trafia do gry. Ciekawe czemu na to nie wpadli, koszt takiego konkursu jest niewielki...

Myślę, że znane twarze są bardziej ważne nisz jakiś noname (sorry, tak działa marketing). Wizerunkowo może i byłoby spoko, ale też usłyszało by o tym relatywnie mało osób.

Poza tym mają teraz ważniejsze rzeczy na głowie :P.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #482 dnia: Październik 02, 2020, 14:17:51 pm »
Oni będą mieć ważniejsze rzeczy na głowie jeszcze pół roku od premiery... współczuję devom, pewnie jeszcze na Pixel Heaven się nie spotkam z kumplami którzy tam robią, bo będą kończyć patche :P

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 941
  • Reputacja: 163
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #483 dnia: Październik 05, 2020, 13:34:00 pm »
Cyberpunk 2077 w złocie! Gramy w listopadzie
https://www.ppe.pl/news/150489/cyberpunk-2077-w-zlocie-gramy-w-listopadzie.html

Ciekawe jak duży będzie day one patch ;)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #484 dnia: Październik 06, 2020, 13:32:16 pm »
Większy niż kilka następnych, ale mniejszy niż suma wszystkich pozostałych do końca roku :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 928
  • Reputacja: 49
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #485 dnia: Październik 15, 2020, 23:45:56 pm »
CDPowe smoke and mirrors ciąg dalszy:

https://www.reddit.com/r/Games/comments/j87tuk/comment/g8bxk68

Ciekawe, czy inne moje teorie to też tylko kwestia czasu...

Żeby być fair, to cześć z tego też dzieje się w innych studiach, ale na mniejszą skalę. Może to po części nasza mentalność?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 941
  • Reputacja: 163
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #486 dnia: Październik 16, 2020, 00:22:54 am »
Czytałeś Zielarz "Krew, pot i piksele"? Ogólnie wychodzi na to, że wszystkie duże projekty kończą się crunchem, a czym większy, tym on dłużej trwa. Tak to już jest w tej branży. CDP akurat znasz z własnego podwórka, ale myślę, że w takim Naughty Dog nie jest wcale lepiej.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 591
  • Reputacja: 251
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #487 dnia: Październik 16, 2020, 01:22:36 am »
No daleko pamięcią sięgać nie trzeba, jak była afera o crunch przy premierze rdr2.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 928
  • Reputacja: 49
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #488 dnia: Październik 16, 2020, 10:15:04 am »
Czytałeś Zielarz "Krew, pot i piksele"? Ogólnie wychodzi na to, że wszystkie duże projekty kończą się crunchem, a czym większy, tym on dłużej trwa. Tak to już jest w tej branży. CDP akurat znasz z własnego podwórka, ale myślę, że w takim Naughty Dog nie jest wcale lepiej.

Tak tak, znam i wiem jak to w branży jest. Doświadczyłem tego na własnej skórze, a i słyszałem opowieści o różnych firmach (branża naprawdę jest mała ;) ), więc nawet o ND wiem to i owo. CDPR jest tu jednak liderem (albo wyrasta na niego) i nie zapowiada się na zmiany, bo to studio nie zna innego trybu, pracuje tak od początku. Im więcej pieniędzy mają tym będzie gorzej. Najsmutniejsze jest to, że sam chciałbym pracować przy tak ambitnych projektach (choć wolałbym Wieśka od CP), ale koszta są za duże, dlatego rekruterom zawsze mówię "dziękuje, nie". A jak pisze sam autor wpisu - tak być nie musi, tylko kierownictwo musiałoby się za to zabrać i faktycznie chcieć zmian. Tak jak pisałem po pierwszym pokazie CP - ta gra dopiero wtedy tak naprawdę wystartowała, a stało się tak, bo inwestorów martwiły wycieki ze studia. I to kolejny problem - firma działa pod giełdę, stąd nagłe ogłoszenie "golda".

Tu nie chodzi o sam crunch tylko generalnie kulturę studia i podejście do ludzi. Dlatego wielu ludzi nie chce tam pracować i studio musi brać obcokrajowców i uzupełniać resztę juniorami/stażystami. Dlatego mnie boli, kiedy widzę jak bardzo stawiane jest na piedestale, bo to nie pomoże. Wręcz przeciwnie. Powtórzę to co kiedyś napisałem - hodujemy sobie kolejną korporację pokroju EA, tylko na własnym podwórku.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 591
  • Reputacja: 251
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #489 dnia: Październik 16, 2020, 13:09:50 pm »
Dlatego mnie boli, kiedy widzę jak bardzo stawiane jest na piedestale
No tylko, ze stawiane jest na piedestale ze wzgledu na jakosc dostarczanych gier (w zasadzie to na razie jeszcze "gry") a nie na to jak to tam w srodku dziala, bo tego oficjalnie to nie wiadomo, wszystko sie opiera na plotkach. Zresztą, porownanie do EA IMO tez mocno nie trafione, bpo to chyba jednak calkowicie inne podejscie jest na razie. Oczywiscie absolutnie nie pochwalam tego co sie tam dzieje, ale tez wiadomo w jakim swiecie zyjemy i ostatecznie i tak bedzie sie liczyla koncowa jakosc gry ktora wypluja w listopadzie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 941
  • Reputacja: 163
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #490 dnia: Październik 16, 2020, 14:11:06 pm »
Bez crunchu gra by pewnie wyszła dopiero za rok lub była dużo mniej rozbudowana. Redzi robią ogromne gry, dlatego im tak trudno dopiąć wszystko w założonych terminach. No i wszystkie korpo mają swoje za uszami. Osobiście też nie chciałbym pracować w takiej firmie dłużej niż z 5 lat, żeby sobie CV wyrobić. Ciekawie jak teraz crunch przy Halo wygląda ;) Pamiętam, że 343 długo się zarzekało, że zrobią wszystko by nie było crunchu, chociaż potem chyba i tak stwierdzili, że bez tego się nie obejdzie, a mimo to gra zaliczyła obsuwę. Nie dziwię się wcale, że wielu wybiera robienie indyków w małych zespołach.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 928
  • Reputacja: 49
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #491 dnia: Październik 16, 2020, 15:37:04 pm »
No tylko, ze stawiane jest na piedestale ze wzgledu na jakosc dostarczanych gier

Wydaje mi się, że też ze względu na podejście do gracza. Co do jakości Wieśka to ja wciąż mam wiele zastrzeżeń (w sensie, że jest tak niesamowity), ale są miliony graczy, którzy uważają inaczej, więc to tylko moje zdanie. Swój image w oczach graczy budują od dawna, w zasadzie od czasu pierwszego Wieśka. Wtedy byłem ich wielkim fanem i czułem się "zadbany" z ich strony (np. jak zrobili akcję z przeprosinami za problemy z pre-orderami. Tylko później dowiedziałem się, że to jest chłodna kalkulacja i gra pod publiczkę - w ten sposób zbudowali swoją obecną pozycję i mają swoją "armię". Ludzi, którzy wierzą w nich ślepo. Do tego dorzucili teraz jeszcze masę influencerów. I nawet kiedy firma się potknie, zaraz jest usprawiedliwiana, a efekty jej działalności łagodzone.

Zresztą, porownanie do EA IMO tez mocno nie trafione, bpo to chyba jednak calkowicie inne podejscie jest na razie.

Na razie to słowo klucz i o tym piszę. Oczywiście jest tutaj sporo mojego gdybania, ale jak na razie różne moje podejrzenia się sprawdzają.

Bez crunchu gra by pewnie wyszła dopiero za rok lub była dużo mniej rozbudowana. Redzi robią ogromne gry, dlatego im tak trudno dopiąć wszystko w założonych terminach. No i wszystkie korpo mają swoje za uszami. Osobiście też nie chciałbym pracować w takiej firmie dłużej niż z 5 lat, żeby sobie CV wyrobić. Ciekawie jak teraz crunch przy Halo wygląda ;) Pamiętam, że 343 długo się zarzekało, że zrobią wszystko by nie było crunchu, chociaż potem chyba i tak stwierdzili, że bez tego się nie obejdzie, a mimo to gra zaliczyła obsuwę. Nie dziwię się wcale, że wielu wybiera robienie indyków w małych zespołach.

Właśnie o to chodzi - wyszłaby później, ale jednocześnie nie byłoby "ofiar", gra byłaby bardziej dopracowana i miała mniej błędów. Oczywiście to dodatkowy koszt, ale jak widać CDPR nie przejmuje się aż tak bardzo pieniędzmi (co oczywiście jest nadużyciem z mojej strony, bo ogromna kasa jest dla nich ważna, dlatego też gra ma wyjść teraz). Druga kwestia - właśnie dlatego nie każdy robi takie gry. Dobierasz skalę do możliwość. CDPR tego jednak nie robi. Pisałem już, że chciałbym zobaczyć od nich grę znacznie mniejszą (ale wciąż wysokiej jakości). Oczywiście można zarzucić takiemu spojrzeniu, że w ten sposób ograniczają się kreatywnie, ale ja tak nie uważam i jest masa tytułów, które to potwierdzają.

Poza tym zapędzają się w pułapkę, przez którą właśnie (według mnie) CP powstaje tak długo - bo nic nie było wystarczająco dobre. Bo CP musi być większy, lepszy od W3 (a nie musi, nawet ND nie robi tak gier i jakoś żyją z tym i gracze ich kochają). Ciekawe co zrobią po CP2077, w końcu poprzeczka będzie jeszcze wyżej. Koniec końców i tak musieli wybrać cokolwiek, aby ratować twarz przed inwestorami. W związku z czym gra mogła wyjść nawet w tym samym czasie, albo nawet wcześniej, gdyby tylko kierownictwo się ogarnęło i przestało pompować balonik. Pamiętajmy też, że gra oficjalnie powstaje już ponad 8 lat - tak tak, mieli robić W3 i CP równocześnie! O to mi chodzi kiedy piszę, że oni (management) nie patrzą realnie na produkcję.

Naprawę mój stosunek do CDP nie wziął się znikąd i nie piszę tego wszystkiego dla samego hate'u. Utrzymywanie, że "ale tak jest wszędzie" nie rozwiąże problemu a jedynie go pogłębi. 

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #492 dnia: Październik 16, 2020, 16:39:57 pm »
Teraz w ogóle są w pupie, bo robiąc taką grę 8 lat, to teraz cieżko za 3-4 kolejne lata z czymś wyskoczyć. Zapewne multi do CP będzie zapchajdziurą przed kolejną grą, ale generalnie CDP wjechało właśnie na Everest i już dalej nie pójdzie, jeśli drugi zespół nie tworzy od paru lat w tle innej gry (a pewnie nie tworzy bo też crunchował). Najlogiczniejszy jest teraz Wiedźmin 4 na mocno ulepszonym pod next-geny silniku trójki - kto wie czy obiecany patch dla next-genów to nie jest element prac nad czwartym wieśkiem.

Generalnie nie będzie tam lekko i nigdy nie było - niektórzy nawet wylecieli z creditsów w wiedźminach bo nie chcieli crunchować i to chyba taka kara. CDP powinno zmienić nazwę na Crunch Development Projekt :P
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2020, 16:42:02 pm wysłana przez gnysek »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 941
  • Reputacja: 163
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #493 dnia: Październik 16, 2020, 18:48:36 pm »
Teraz CDP ma chyba 3 albo nawet 4 zespoły, ale wiadomo że teraz prawie wszyscy dłubią przy Cyberpunku. Na pewno mają w przygotowaniu jakąś większą grę, ale nie tak dużą jak Wiedźmin 3 czy Cyberpunk, bo już chyba w 2018 była o niej mowa. Do tego dochodzi tryb online dla Cyberpunka, który ma wyjść osobno w 2022 chyba.

Zakładam, że robią spin off Wiedźmina, coś mniejszego w stylu Gwinta, ten Cyberpunk Online i pewnie już planują Wiedźmina 4 na około 2024.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 604
  • Reputacja: 71
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #494 dnia: Październik 16, 2020, 19:43:11 pm »
Ogólnie wiadomo, że w cdp lekko nie jest. Tyle że w tym wpisie na Reddit jedna rzecz się nie zgadza. Człowiek pisze, że duże bonusy są dla managementu a dla szaraków grosze. A ja znam osobę, która pracowała przy wieśku na dość szeregowym stanowisku i za bonus roczny kupiła mieszkanie w Wawie.
Poza tym uważam, że to jednak nie jest sport dla każdego. Zielarz sam napisał, że  jego taki styl pracy nie interesuje i jest to ok. Ale np ja osobiście od lat pracuje po 300h na miesiąc i wiem po co to robię. To jest kwestia świadomego wyboru, żeby później nie latać z płaczem po forach

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 2 998
  • Reputacja: 6
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #495 dnia: Październik 16, 2020, 20:02:33 pm »
Szkoda, że CDP nie zrobił jakiegoś większego, trzeciego dodatku do Wiecha 3.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 591
  • Reputacja: 251
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #496 dnia: Październik 16, 2020, 23:05:02 pm »
Nie, materiał imo wyczerpany, to i tak już było kupa godzin grania.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 2 998
  • Reputacja: 6
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #497 dnia: Październik 17, 2020, 03:07:55 am »
Czy ja wiem. Wlasnie ukonczylem (juz trzeci raz) calosc Wiecha3 i czuje mocny brak czegoś nowego.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 591
  • Reputacja: 251
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #498 dnia: Październik 19, 2020, 11:12:50 am »
Pisałem już, że chciałbym zobaczyć od nich grę znacznie mniejszą (ale wciąż wysokiej jakości).
Thronebreaker?

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #499 dnia: Październik 19, 2020, 12:02:50 pm »
Szkoda, że CDP nie zrobił jakiegoś większego, trzeciego dodatku do Wiecha 3.

Jak znam życie, do dodatki mimo, że fajne, nie schodzą jak ciepłe bułki i gdyby nie wersja GOTY gry to pewnie nie opłacałoby się ich robić. Czasem lepiej puścić nową grę (Uncharted Lost Legacy, Spider-Man Miles Morales), niż zrobić z tego duże fabularne DLC.

Wcale się nie zdziwię, jak Cyberpunk nie dostanie takich wielkich dodatków jak Wiedźmin, bo będą woleli skupić się na multi i innych projektach, bo właśnie na nowej produkcji zyskają więcej.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 591
  • Reputacja: 251
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #500 dnia: Październik 19, 2020, 12:35:12 pm »
Wcale się nie zdziwię, jak Cyberpunk nie dostanie takich wielkich dodatków jak Wiedźmin, bo będą woleli skupić się na multi i innych projektach, bo właśnie na nowej produkcji zyskają więcej.

https://www.videogameschronicle.com/news/cyberpunk-2077-free-dlc-and-expansions-revealed-fairly-soon/

:)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 928
  • Reputacja: 49
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #501 dnia: Październik 19, 2020, 13:44:16 pm »
Teraz CDP ma chyba 3 albo nawet 4 zespoły, ale wiadomo że teraz prawie wszyscy dłubią przy Cyberpunku. Na pewno mają w przygotowaniu jakąś większą grę, ale nie tak dużą jak Wiedźmin 3 czy Cyberpunk, bo już chyba w 2018 była o niej mowa. Do tego dochodzi tryb online dla Cyberpunka, który ma wyjść osobno w 2022 chyba.

Zakładam, że robią spin off Wiedźmina, coś mniejszego w stylu Gwinta, ten Cyberpunk Online i pewnie już planują Wiedźmina 4 na około 2024.

Ostatnio nie utrzymuję kontaktów z ludźmi ze studia, więc nie wiem ile dokładnie mają teamów. Na pewno dwa i ponoć drugi pracuje właśnie nad Wieśkiem, ale najprawdopodobniej (według mnie) jest powtórka z sytuacji W3 i CP, czyli cała firma została przerzucona na dokończenie aktualnego projektu. Jest jeszcze Spokko, czyli studio, które należy do CDPR i robi mobilnego Wieśka (pytanie czy ten projekt nie jest tym z plotek, choć trochę w to wątpię).

Tak realnie aby CDPR mógł robić kilka projektów równocześnie (przy ich sposobie zarządzania) studio musiałoby być kilka razy większe. Nie wiem, czy jest to możliwe w obecnym środowisku (kraj, pracownicy, warunki pracy, itd.). Studio jest duże, ale to nie wystarczy przy tak napompowanych projektach. Chyba, że dojdzie do zmian, ale jak już pisałem, wydaje mi się, iż będzie o to ciężko.

Produkcja online pewnie ruszy dopiero po premeirze (choć bardzo małym teamem mogą dłubać teraz).

Ogólnie wiadomo, że w cdp lekko nie jest. Tyle że w tym wpisie na Reddit jedna rzecz się nie zgadza. Człowiek pisze, że duże bonusy są dla managementu a dla szaraków grosze. A ja znam osobę, która pracowała przy wieśku na dość szeregowym stanowisku i za bonus roczny kupiła mieszkanie w Wawie.
Poza tym uważam, że to jednak nie jest sport dla każdego. Zielarz sam napisał, że  jego taki styl pracy nie interesuje i jest to ok. Ale np ja osobiście od lat pracuje po 300h na miesiąc i wiem po co to robię. To jest kwestia świadomego wyboru, żeby później nie latać z płaczem po forach

Też o tym myślałem, ale ten wpis wyraźnie odnosi się do obecnej sytuacji. To jak było po W3 to coś innego - studio było mniejsze, do tego część ludzi odeszła, a bonusy zaczęły spływać dopiero po ok roku. I tak, były duże/bardzo duże, nawet dla ludzi z niższych szczebli (choć oczywiście ci z wyższych dostawali więcej). Nie mogę powiedzieć, jak jest teraz, bo od dłuższego czasu nie mam kontaktu z ludźmi ze studia. Niestety nie mogę też podpytać nikogo z ludzi, którzy też w temacie sporo wiedzą (epidemia niestety nie wpłynęła pozytywnie na wymianę informacji w studiu). Wydaje się to jednak bardzo prawdopodobne (zważywszy na to co sam wiem plus domysły), a i Jason Schreier potwierdził wiarygodność tej osoby.

Jestem osobą predysponowaną do pracoholizmu, zwłaszcza, że połączyłem swoją pasję z pracą (po części, bo oczywiście - przeważnie ;) - nie gram w pracy). Jedyne co mnie przed tym powstrzymało to rodzina. Niemniej to długi temat i generalnie offtopic, więc nie będę się rozpisywał. Mogę tylko donieść się do tego, że to "nie jest sport dla każdego" - nie zgodzę się z tym, bo wierzę w to, że da się tworzyć gry w normalnych i zdrowych warunkach. Crunch/nadgodziny mają do siebie to, że przekracza się uwarunkowania biologiczne ludzi - nie pracują efektywnie, popełniają błędy (zwłaszcza te proste), a przypomnę też, iż jest to praca kreatywna. Branża (świat) jest pełna ludzi wypalonych, którzy pokazują, że każdy ma swoje limity. A szkoda, bo ci ludzie mogą dać z siebie wiele.

Nie chcę nikogo na siłę przekonywać do swoich racji. Nigdy nie było to moją intencją. Chcę zwrócić uwagę na problem, który może przerodzić się w coś poważniejszego. A że CDPR jest naszą rodzimą firmą, to tym bardziej zwracam na nią uwagę. Jeśli za kilka lat ktoś napisze "i co Zielarz, nie miałeś racji" nie będę miał z tym problemu, nawet będę zadowolony, iż się myliłem. Jednak jeśli moja intuicja działa poprawnie... pisanie "a nie mówiłem" nie będzie miało sensu, bo będzie już za późno na reakcję.

Ja osobiście wierzę, iż można tworzyć gry w bardzo odmienny sposób, tylko u steru potrzebni są ludzie, którzy to dostrzegają. Tacy, którzy też robią gry z pasji i naprawdę tym się jarają (nie wszyscy w studio tak muszą mieć, ale ważne, żeby mieli za przykład takich ludzi nad sobą). Moim celem jest założenia własnego studia (z grupą znajomych, którzy myślą podobnie) i pokazanie, że jest inna droga i wcale nie trzeba przy tym tak bardzo rezygnować z jakości, ilości, przychodów, itd. Musi to tylko pozostać na pewnym "ludzkim" poziomie. Pomysł ten nie bierze się z potrzeby posiadania własnej firmy, ale alternatywny dla obecnego stanu rzeczy. To tyle z Utopijnego Świata Zielarza ;).

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 604
  • Reputacja: 71
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #502 dnia: Październik 19, 2020, 16:02:40 pm »
To utopijny Zielarzu pomnij me słowa - jeśli będziesz chojny i dobry dla pracowników, będą to wykorzystywać. Jeżeli będziesz starał się zrozumieć ich punkt widzenia, oni całkowicie oleją twoją perspektywę. Bycie "ludzkim" nie wystarczy by stworzyć dobry zespół. Potrzebny jest też umiarkowany terroryzm

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #503 dnia: Październik 19, 2020, 17:22:10 pm »
Wcale się nie zdziwię, jak Cyberpunk nie dostanie takich wielkich dodatków jak Wiedźmin, bo będą woleli skupić się na multi i innych projektach, bo właśnie na nowej produkcji zyskają więcej.

https://www.videogameschronicle.com/news/cyberpunk-2077-free-dlc-and-expansions-revealed-fairly-soon/

No ale właśnie nie było na razie mowy, że to będą duże fabularne rozszerzenia, tylko, że będzie ich dużą ilość, stąd moja opinia, że będą dawać częściej małe, aby podtrzymać obecność gry w mediach i nakręcać sprzedaż. O No Man's Sky przecież do dziś każdy wspomina razem z darmowym DLC i jak się przyjrzeć statystykom ze Steam, to średnio w grę gra obecnie dziennie nawet więcej osób niż przez pierwsze 2 lata po premierze ( https://steamdb.info/app/275850/graphs/ ). Pewnie dostaniemy rzeczy które nie zdążyły na premierę i obecnie czekają w zamrażarce na dokończenie. Zresztą, w takiej grze to nawet pakiet dodatkowych wyścigów, czy nowe wyglądy szczepów mogą być darmowym DLC. Jedynym dużym będzie zapewne właśnie multi, ewentualnie pójdą w stronę GTA Online i dodatków właśnie dla rozgrywki przez sieć.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 591
  • Reputacja: 251
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #504 dnia: Październik 19, 2020, 21:13:27 pm »
To utopijny Zielarzu pomnij me słowa - jeśli będziesz chojny i dobry dla pracowników, będą to wykorzystywać. Jeżeli będziesz starał się zrozumieć ich punkt widzenia, oni całkowicie oleją twoją perspektywę. Bycie "ludzkim" nie wystarczy by stworzyć dobry zespół. Potrzebny jest też umiarkowany terroryzm
O kurde, jak śmiechlem xd Fajnie, że jednak firmy zakładają też normalni ludzie i o zgrozo, działają i zarabiają pieniążki.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 928
  • Reputacja: 49
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #505 dnia: Październik 19, 2020, 21:29:57 pm »
To utopijny Zielarzu pomnij me słowa - jeśli będziesz chojny i dobry dla pracowników, będą to wykorzystywać. Jeżeli będziesz starał się zrozumieć ich punkt widzenia, oni całkowicie oleją twoją perspektywę. Bycie "ludzkim" nie wystarczy by stworzyć dobry zespół. Potrzebny jest też umiarkowany terroryzm

Piszesz o czymś innym. Jasne, że muszą być granice, wiem o tym doskonale. Nie chcę też uczyć kogoś jak robić biznes, zwłaszcza jeśli dla Ciebie to się sprawdza. Z drugiej strony - nie wiem, może game dev działa inaczej, ale ja mam inne doświadczenia i w branży jest sporo takich firm. Bez żadnego umiarkowanego terroryzmu. I jakoś przeważnie nikt nie wykorzystuje, ani nie olewa, bo to wychodzi w trakcie pracy.

Natomiast tak jak pisałem - mi chodziło o podejście do crunchu, terminów, planowania - wszystko związane z samą produkcją, co ma tez potem wpływ na pracowników.   

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #506 dnia: Październik 19, 2020, 23:01:00 pm »
Nie jest po protu tak, że CDP ciągle robi projekty większe niż jest w stanie fizycznie przerobić? Przecież z każdą kolejną grą są problemy, w sumie to w ogóle cud, że pierwsza gra kiedykolwiek wyszła, a tutaj dochodzimy już do czwartego AAA za miesiąc :) Mam wrażenie, że to się udaje wszystko tylko dzięki temu, że jesteśmy w PL i za pół darmo to robimy na tle tego, co naprzykład wpompowuje Rockstar w swoje gry (chociaż szczerze to nie wiem ile w Redzie obecnie płacą, ostatnią taką rozmowę miałem z osobami które pracowały nad drugim wieśkiem, kolega który pracuje przy Cyberpunku tak pilnuje NDA, że rozmowy o pracy kończą się na tytule gry :P).

Natomiast co do samego crunchowania... no to mimo wszystko jest element pracy w IT, ja nawet robiąc sklepy internetowe czasem crunchowałem. Zdarzyło się, że nie wróciłem w tej samej dobie do domu. Ale nie miałem pretensji do pracodawcy, bo potem dostałem po tygodniu ekstra wolne i to sie zdarzało raz na pół roku i wiem, że to nie pracodawca wymyślił, bo przecież estymacje podawaliśmy my, programiści. Więc to owszem, jest element powszedni, ale nadużywanie i wykorzystywanie tego elementu jako "normalnego" nie powinno mieć miejsca i da się tak pracować. Crunch mimo wszystko powinien dotyczyć naprawdę samej mety, a nie być elementem składowym połowy prac. A CDP chyba sobie właśnie tak niedobory pracowników i przerost ambicji nadrabia - trochę faktycznie na zasadzie "a gdzie ludzie odejdą, jak my zatrudniamy połowę gmedevu w Polsce". Ale takie rzeczy zawsze się odbijają czkawką.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2020, 23:06:01 pm wysłana przez gnysek »

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 668
  • Reputacja: 215
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #507 dnia: Październik 27, 2020, 18:24:41 pm »


Kolejne opóźnienie. Nowa data premiery, to dziesiąty grudnia.  :shifty:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #508 dnia: Październik 27, 2020, 20:59:52 pm »
Nie wiem czy te 3 tygodnie im coś dadzą, zaraz jakieś kwarantanny albo inne strajki im nie pozwolą zrobić tego co planowali przez nieobecności pracowników i gra wyjdzie dopiero 10-20 stycznia. Ech, słabo, ale najsłabiej mają ludzie którzy muszą ją skończyć.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 777
  • Reputacja: 14
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #509 dnia: Październik 27, 2020, 21:33:39 pm »
przynajmniej zdążę złożyć nowe graty :D ogólnie beka pewnie 10 grudnia przełożą na 17
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #510 dnia: Październik 28, 2020, 01:31:06 am »
Też tak myślę, że to się tak skończy.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 941
  • Reputacja: 163
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #511 dnia: Październik 28, 2020, 09:42:52 am »
Byłbym naprawdę zaskoczony, gdyby przesunęli premierę z 10 grudnia, bo jednak zależy im, by na okres świąteczny się załapać. Gra pewnie obecnie jest w podobnym stanie jak F76 na premierę.

Mnie w każdym razie to info nie robi, bo i tak zamierzam ograć dopiero wersję na next geny.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #512 dnia: Październik 28, 2020, 15:26:06 pm »
W sensie pełnoprawną? Uuu, to pewnie z pół roku jak nic. To pewnie będzie moment, gdy gra stanie się stabilna.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 941
  • Reputacja: 163
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #513 dnia: Październik 28, 2020, 19:32:20 pm »
Tak. Też myślę, że trzeba będzie z pół roku poczekać, jeśli nie więcej. Ale przynajmniej będzie to już konkretna wersja, lepsza graficznie i połatana.

Pewnie po premierze będą rotacyjnie wysyłać ludzi na urlopy, by trochę wypoczęli, ale część ekipy i tak będzie musiała siedzieć nad łataniem bugów i robieniem wersji na next geny.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 668
  • Reputacja: 215
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #514 dnia: Październik 30, 2020, 18:39:11 pm »
Byłbym naprawdę zaskoczony, gdyby przesunęli premierę z 10 grudnia, bo jednak zależy im, by na okres świąteczny się załapać. Gra pewnie obecnie jest w podobnym stanie jak F76 na premierę.

Mnie w każdym razie to info nie robi, bo i tak zamierzam ograć dopiero wersję na next geny.

Podobno wersja na Pro, One X i PCMR działa w miarę dobrze. Niestety problemem są podstawowe konsole.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 137
  • Reputacja: 15
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #515 dnia: Listopad 02, 2020, 18:02:47 pm »
Właśnie, podobno, bo przecież nie pokazano jeszcze gameplayu z konsol, chociaż premiera miała być za 17 dni.

Ile w tej grze musi być contentu na raz, skoro na podstawowych konsolach płynnie w 720p nie osiągają, bo inaczej premiery by nie opóźniano... mam nadzieję, że problemem nie jest to, że nawet w 576p nie mają 30 FPS :D
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2020, 18:05:58 pm wysłana przez gnysek »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 941
  • Reputacja: 163
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #516 dnia: Listopad 17, 2020, 23:40:56 pm »


Wygląda nieźle, chociaż na XSX czuć wyraźnie płynniejszą animację. Ciekawe że pokazali tylko grę na Xboxach. Czyżby MS sypnął trochę hajsem?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 591
  • Reputacja: 251
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #517 dnia: Listopad 18, 2020, 00:15:12 am »
Oni mieli od zawsze dobre układy z ms. Wiedźmin był na konfach ms, kijanu pokazany na konfie ms, wiedźmin 2 tylko na xboxie. Zero zdziwienia tym faktem.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 091
  • Reputacja: 158
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #518 dnia: Listopad 18, 2020, 00:59:18 am »
Jakie klatkowanie na Koksie ile tam jest klatek 10-15?
Aż strach pomyśleć jak to będzie działać na zwykłym One.

Poza tym względem ostatniego trailera jest to spory downgrade.
Pewnie wszystko leciało z RTXów. Tak więc nic, oby jak najszybciej wyszedł patch pod nową generacje bo nie jest za ciekawie wizualnie.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 012
  • Reputacja: 529
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #519 dnia: Listopad 18, 2020, 10:23:42 am »
Trzęsie się to wszystko jak galaretowate drzewa w Wiedźminie. Na trailerach i gameplayach z PC furki pędziły ponad 100km/h, wybuchy, strzelanie itp. Tutaj jedźmy powoli, byle tylko gra nie chrupnęła za mocno, powoli, powoli....

Będzie "fun" na premierę.