Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2111147 razy)

0 użytkowników i 20 Gości przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19160 dnia: Listopada 03, 2020, 11:38:51 am »
To jest to o czym wielokrotnie wspominaliśmy w różnych tematach, gnysek. Fizyka + interakcja na plus, to oczywiste. Black jest tu kapitalnym przykładem, niemniej nie ulega wątpliwości, że ta leciwa gra z PS Drugiego będzie biła na łeb, na szyję fizykę w nadciągającym Far Kraj Szóstym. Czy oznacza to, że nowa gra Ubi będzie gorsza graficznie - nie. Czy trochę naje się wstydu, że pozycja mająca 14 lat na karku jest w czymś lepsza - nieszczególnie, bo patrząc na poprzedniczkę, to otrzymamy bardzo dobrą, znakomicie wyglądającą grę, która miliony zarobi i nikomu nie będzie wadziło, że jakaś tam deska nie pęka, czy domu nie da się zrównać z ziemią.


Zgadzam się. Oczywiście należy pamiętać, że większość (znaczna większość) graczy, to gracze niedzielni. Takiem, jak włączysz 30, a 60 klatek, to machną na to ręką. Ba, przecież u nas na forumku są grający z krwi i kości i wielu twierdzi, że 30 klatek w zupełności wystarczy - pamiętam jak z becetem szermierkę słowną w tym aspekcie prowadziłem w temacie Last of Us, bo facet nie dał sobie udowodnić, że 60 ramek w takiej grze jest o wiele lepszym rozwiązaniem.
No bo to, ze Ty twierdzisz, ze jest, nie oznacza, ze jest :) Dla mnie tez nie jest lepszym, zdecydowanie wole wiecej detali lub wyzsza rozdzielczosc.

Oczywiście, że nie jest tak, że z pańską pogardą patrzę na tych co lubują się w trzydziestu (bo tak nie jest). Nich każdy sobie gra tak, jak lubi - mnie nic do tego.

Plus, to nie mój wymysł, wiesz, że ja coś napisałem i tak ma być, każdy ma się dostosować.

Przy wyborze 4k + więcej detali, ale przy 30 k/s, bądź niższa rozdzielczość przy stałych (albo prawie stałych fps), ludzie różnie wybiorą.

Niemniej jeżeli otrzymujesz zbliżoną, czy wręcz niemal identyczną szatę graficzną w 4k i w fHD/1440, ale różnica to tylko klatkaż, to wybranie niższej wartości jest .... niepoważne.

Bo nie ulega wątpliwości, że 60 >>>> 30. Tak, jak POK stronę wcześniej napisał: 30 wystarcza, ale to tez absolutne minimum, dolna granica przy, której gra jest grywalna i nie chodzi tylko o wyścigi, czy mordobicia. Wczoraj ppojawiły się urywki (niestety w kiepskiej jakości) przedstawiające Valhalę na Serii X w 60 k/s. Przecież jak ktoś ograł Horizon Zero Dawn, Odyseje/Orgins, czy Dejs Gon (więc ładne gry z otwartym światem w 30 klatkach), to ta rozgrywka, to przepaść.

Podobno FF VII Rimejk ma dostać łatkę dzięki boost na PSV, Świetna wiadomość, bo z przyjemnością sprawdzę ten tytuł w takiej formie.  :grin:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19161 dnia: Listopada 03, 2020, 11:58:11 am »
Niemniej jeżeli otrzymujesz zbliżoną, czy wręcz niemal identyczną szatę graficzną w 4k i w fHD/1440, ale różnica to tylko klatkaż, to wybranie niższej wartości jest .... niepoważne.
Dlaczego? Ja po prostu nie lubie efektu jaki daje 60fps i nadal wybiore wyzsza rozdzielczosc.

Bo nie ulega wątpliwości, że 60 >>>> 30.
Bo Ty tak powiedziales?

Wczoraj ppojawiły się urywki (niestety w kiepskiej jakości) przedstawiające Valhalę na Serii X w 60 k/s. Przecież jak ktoś ograł Horizon Zero Dawn, Odyseje/Orgins, czy Dejs Gon (więc ładne gry z otwartym światem w 30 klatkach), to ta rozgrywka, to przepaść.
Ogralem wszystkie te gry (origins nie skonczylem, bo to gowno straszne) i nadal wybralbym 30fps w Valhali jakby byla taka opcja. Serio gosciu, przyjmij do wiadomosci, ze to 60fps to moze byc kwestia gustu i nie jest tak ze to jest po prostu lepsze. Lepsze moze byc dla graczy ktorzy chca wyciskac maks z gry mocno zrecznosciowej gdzie sie to liczy. A tak jak ja gram for fun to licza sie tylko i wylacznie moje preferencje.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19162 dnia: Listopada 03, 2020, 12:03:02 pm »
Ja też zawsze uważałem, że niektóre gatunki  nie potrzebują 60 klatek i jeśli mam  wybierać między oprawą a płynnością to zawsze wybiorę ładniejszą grafikę.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19163 dnia: Listopada 03, 2020, 12:45:04 pm »
Gry które są niemal stylizowane na filmy, przy 60 FPS wręcz tracą tą magię, bo owszem, 60 FPS to jest bardzo płynny i wyraźny obraz, (kojarzący mi się z japońskimi grami o gundamach i trylionem błysków na ekranie :P), ale absolutnie nie służący przekazowi w grach, które są czymś więcej niż tylko grą. Ja np. się dziwię, dlaczego w grach stylizowanych na bajki czy anime nie zjeżdżają z animacjami do kinowego 24 FPS, co niestety dzieje się też w drugą stronę, w samych bajkach, gdzie generowane komputerowo tło potrafi mieć 30 albo 60 FPS, a animacja dalej 20-24 i to niestety gryzie w oczy. I to jest zresztą dowód na to, że nie zawsze więcej FPS to lepiej.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19164 dnia: Listopada 03, 2020, 13:10:51 pm »
Mi osobiscie 30fps w niczym nie wadzi. Nawet bym skusil sie o stwierdzenie, ze w 60 strasznie dziwnie mi sie gra. Natomiast nie trawie gier w 60fps z dropami do 30 - tak bylo z Halo Master Chief Collection na X1X, w ktorego nie moglem grac.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19165 dnia: Listopada 03, 2020, 14:29:16 pm »
Filmy inna bajka kiedy w grze mamy kontrolę nad postacią i kamerą.

Ale wszystko jest do przejedzenia jak długo się gra w danym trybie. Takie tlou remaster jak odpalam i czasem dla zabawy przełączam z 60 na 30 to zbiera mi się na wymioty jak to wszystko rwie. Dla mnie osobiście 60 klatek mogłoby być standardem i cieszy mnie, że coraz więcej się o tym gada i więcej gier posiada w sobie taką ilość fpsów.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19166 dnia: Listopada 03, 2020, 16:34:53 pm »
No ja też zdecydowanie wolę 60 fps niż 30 i to w sumie we wszystkich grach, ale w niektórych to aż tak nie robi, jak w innych. Czym bardziej dynamiczna gra, tym większa płynność jest mocniej pożądana. No i oczywiście mówimy o stałych wartościach, bo lepsze jest stałe 30 fps, niż rwące 60.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19167 dnia: Listopada 03, 2020, 16:43:58 pm »
Sorry chłopaki, ale jak czytam takie coś, że ktoś woli 30fps od 60fps to nie idzie się nie śmiać.
Warto czasami otworzyć się na coś lepszego a nie stać w miejscu :P
Dla mnie 30 klatek jest niegrywalne i jakbym od 11 lat nie grał na świetnym upłnniaczu w tv Sony to prawdopodobnie przestał bym grać albo zmienił hobby. Raz taką różnice zobaczysz i jej już nie odzobaczysz.
Gry w 30fps smużą, tracą kolosalnie ostrość w ruchu na tv lcd (to nie tv crt). Mało tego zdarzają się tytułu które mają skopaną różnice między klatkami jak BB czy TLOUR na Ps4(wersja Pro działa ok).

Obecnie jedyna rzecz, która mnie też śmieszy to zachwyty nad hdrem, który pozbawiony jest całkowicie kolorów w grach na tle full rgb sdr które działa w pełnym chromie 4k 444 a hdr po hdmi 1.4 420 i po hdmi 2.0 422. Gdzie kolorów w tym pierwszym to 25% a tym drugim 50% sdra. Dopiero teraz po złączu hdmi 2.1 dostaniemy prawdziwy hdr full rgb w 4k na chromie 444.
No, ale to gruby temat. Z kablami, mclassiciem od marsellie które robią kolosalną różnice w obrazie też można rozwinąć temat, no ale po co jak wystarczy ustawić ostrość w tv na 0/100 i uzyskać podobny efekt niestety zamazując obraz.
Bez złośliwości z mojej strony napisałem tylko co myśle ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2020, 16:53:34 pm wysłana przez Kyokushinman »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19168 dnia: Listopada 03, 2020, 19:25:52 pm »
Ja też zawsze uważałem, że niektóre gatunki  nie potrzebują 60 klatek i jeśli mam  wybierać między oprawą a płynnością to zawsze wybiorę ładniejszą grafikę.


Chyba tylko strategie turowe. :> A tak na poważnie, tu nie chodzi o 4k ładniejsza grafika w 30 k/s VS fHD gorsza jakość szaty w 60 k/s, tylko taka sama grafika w 30, a 60.

Nie ma kompletnie sensu wybrać niższego klatkażu w tym wypadku. To trochę, jakby ktoś za te samą pracę zaoferował ci więcej (dwukrotnie) pieniędzy, a w odpowiedzi dostał "spoko, mnie wystarczy mniej". No oczywiście, że tak można do tego podejść. Tylko na cóż obniżać swoje możliwości i komfort.

Widzisz, ja zaliczyłem takie Detroit Become Human i RDR II na konsolach. Obie działają w trzydziestu. Obie kapitalnie wyglądają - RDR II na One X wg mnie to do dzisiaj najlepiej prezentująca się konsolowa gra. Ta druga to gra akcji, więc im wyższa płynność, tym lepiej. Ta pierwsza to pozycja przygodowa z nieśpieszną akcją. Niby trzydzieści wystarczy (dlaczego by nie), ale jak sprawdziłem wersje tych tytułów na PCMR....  :o
Pal sześć więcej detali. W oczy pierwsze co się rzuca, to płynna animacja.

Bo nie ulega wątpliwości, że 60 >>>> 30.
Bo Ty tak powiedziales?

Wczoraj ppojawiły się urywki (niestety w kiepskiej jakości) przedstawiające Valhalę na Serii X w 60 k/s. Przecież jak ktoś ograł Horizon Zero Dawn, Odyseje/Orgins, czy Dejs Gon (więc ładne gry z otwartym światem w 30 klatkach), to ta rozgrywka, to przepaść.
Ogralem wszystkie te gry (origins nie skonczylem, bo to gowno straszne) i nadal wybralbym 30fps w Valhali jakby byla taka opcja. Serio gosciu, przyjmij do wiadomosci, ze to 60fps to moze byc kwestia gustu i nie jest tak ze to jest po prostu lepsze. Lepsze moze byc dla graczy ktorzy chca wyciskac maks z gry mocno zrecznosciowej gdzie sie to liczy. A tak jak ja gram for fun to licza sie tylko i wylacznie moje preferencje.

Nie. Tak matematycznie wychodzi i potwierdzi tę zależność większość graczy (szczególnie tych, którzy widzieli lepsze wersje danych gier niż te konsolowe - Wiesiek Trzeci na PC, a PS4/Xbox One.

Włącz sobie Halo V, które działa w 60 k/s, a później zagraj w takie Killzone Shadow Fall.
Zagraj w Godrizon 4, a później przejdź kilka kółek w Driveclub

O mordobiciach nie wspominam, bo one już kilka dekad hulają jak Bozia nakazała.

Mamy zatem FPS, wyścigi plus mordobicia. Gry sportowe, to wiadomo.

Segment akcja TPP (czyli ogrom dzisiejszych produkcji i większość eksów Sony) dobitnie ci wyjaśnił Moldar na przykładzie remastera TLoU.

To nie jest kwestia wyboru budyń vs kisiel, że komuś smakuje co innego, a budyń, jako smaczny deser, a sam proszek wsypany do mleka. To drugie można lubić, ale będzie to bardzo .... osobliwe doznanie.

Tysiące godzin spędziłem w grach z trzydziestoma klatkami, nie pluję na taka opcję, ale wmawiać sobie, że Asasyn/Horizon, gdzie gra nie tylko eksploracją żyje, ale tez walczymy (m.in. strzelając z łuku), zatem precyzja ma kolosalne wrażenie, jest lepszy w 30, a nie w 60, bo "mam taki gust, gościu".... to, nie, no nie przejdzie.  xP

W sumie Doom i Dark Souls na Słicza też są w trzydziestu i da się grać czerpiąc z tego frajdę, ale jednak wersje na duże konsole, jakby tak "nieco" lepiej działały.  :roll:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19169 dnia: Listopada 03, 2020, 19:34:58 pm »


Co prawda filmik z 2014r. ale chłopak dobrze prawi i wiele się nie zmieniło od tego czasu.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19170 dnia: Listopada 03, 2020, 19:42:35 pm »
Tylko że przy grach konsolowych to zawsze będzie kwestia wyboru, najczęściej podejmują go za nas twórcy tytuły. Dwa razy więcej klatek zawsze musi skutkować cięciem oprawy graficznej. Trochę nie kumam o czym tu rozmawiamy.  Konsole to nie PC, w którym możemy siedzieć dwa dni w ustawieniach graficznych. Dlatego powtórzę, wole grę na konsolę która wygląda jak RDR 2 w 30 ramkach, niż graficzne GTA 5 w 60.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19171 dnia: Listopada 03, 2020, 21:19:18 pm »
Bez przesady też z tym "wolę 60 zamiast 30", bo oczywiście jak jest taka opcja, to fajnie ją mieć, po prostu uważam, że faktycznie nie wszędzie może to być potrzebne - wszystko zależy od dynamizmu gry. Tam gdzie na ekranie dużo się dzieje, 60 fps zdecydowanie służy.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19172 dnia: Listopada 03, 2020, 21:24:54 pm »
gnysek, NioH II jest szalenie dynamiczny i skillowy. Tu 60 klatek, to mus. Niemniej animacja nie jest uzależniona tylko od tego, co i jak dynamicznie dzieje się na ekranie.

Gran Turismo Sport to nie Dead Cells, czy Wipeout, ale i w tego typu grze 60 klatek daje same korzyści. O komforcie gry nie wspominam.

Tylko że przy grach konsolowych to zawsze będzie kwestia wyboru, najczęściej podejmują go za nas twórcy tytuły. Dwa razy więcej klatek zawsze musi skutkować cięciem oprawy graficznej. Trochę nie kumam o czym tu rozmawiamy.  Konsole to nie PC, w którym możemy siedzieć dwa dni w ustawieniach graficznych. Dlatego powtórzę, wole grę na konsolę która wygląda jak RDR 2 w 30 ramkach, niż graficzne GTA 5 w 60.

Masz rację, ale idąc tym tokiem myślenia, to w 2024r. będziemy grać w trzydziestu, bo ktoś stwierdzi sobie "a dołożę elektów kosztem płynności".

Moldar napisał szalenie celne spostrzeżenie
Cytuj
Ale wszystko jest do przejedzenia jak długo się gra w danym trybie.

Bo to prawda. Ja, gdy rozpoczynam przygodę z danym tytułem na konsole często kręcę nosem na płynność - "o, Hori Zero Dawn, jakie śliczne i .... jak ślamazarnie to chodzi"  :-x Ale pogram kilkadziesiąt minut i zajęty jestem pochłanianiem przygody, a nie klatkami.

Życzyłbym sobie 60 klatek wszędzie. Z miłą chęcią sprawdzę Days Gone, Ghost of Tsushime w 60 k/s na PSV, bowiem obie takie tryby dostana. Jestem przekonany, że gry dzięki temu tylko zyskają.

Wg mnie, jeżeli twórcy nie potrafią ogarnąć jednej, należytej wartości, to powinni oferować wzorem takiego Tomb Raider przynajmniej dwa tryby. Jedni wybiorą rozdzielczość + bajery, inni płynność.

Nikt na nikogo jednak obrażać się nie powinien. Bo ja nie mam najmniejszego problemu z tym, że ktoś woli niższą wartość klatek animacji i tak gra mu się lepiej (jego indywidualna sprawa). Daleki jestem tez od ubliżenia komukolwiek z tego powodu z tytułu kultury osobistej.
Najzwyczajniej w świecie uważam, że 60 k/s znacznie lepiej się sprawdza w grach.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2020, 21:31:55 pm wysłana przez Sylvan Wielki »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19173 dnia: Listopada 03, 2020, 22:19:50 pm »
Klatki klatkami, ale jak niedawno śmiałem się trochę z Demona, że chodzi w dyn4k 60fps to teraz po takich akcjach jak Ghost dyn4k do 60fps, Days Gone dyn 4k do 60fps, Girsy 5 dyn 4k60fps nie stałe plus spadki do 1080p i uwaga Gow w tylko 1080p60fps na Ps5 w trybie wydajności wcale mi już nie jest do śmiechu.

Gdzie te teraflopy w nowej generacji?
Stare gry a nowe konsole z natywnym 4k sobie nie radzą :(
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2020, 00:04:31 am wysłana przez Kyokushinman »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19174 dnia: Listopada 04, 2020, 09:05:20 am »
Nie. Tak matematycznie wychodzi
Poproszę o wzór matematyczny z którego wyliczyłeś, że granie w 60 fps powinno mi sie bardziej podobac niz granie w 30 xD

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19175 dnia: Listopada 04, 2020, 14:58:54 pm »
Płynniej = lepiej ;)

Co w praktyce jednak nie jest takie oczywiste. Przyznam, że efekt płynności też mnie w filmach często denerwuje, ale w grach akurat jakoś nigdy tego nie miałem.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19176 dnia: Listopada 04, 2020, 15:08:20 pm »
Płynniej = lepiej
Lepiej to kwestia subiektywna :) Moge powiedziec, ze nie i nie udowodnisz mi tego, ze tak :D

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19177 dnia: Listopada 04, 2020, 17:57:26 pm »
Cytuj
Next-Gen Storage Space Declared

PS5
 825GB | ~664GB

XboxSeriesX
 1TB | ~802GB

XboxSeriesS
 500GB | ~364GB
https://twitter.com/geronimo_73/status/1323959054818025480

Bieda na XSS.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19178 dnia: Listopada 04, 2020, 20:55:31 pm »
Bieda, choć ja bym sobie poradził, bo unikam grania w więcej niż 2 gry na raz (raczej i tak staram się skupiać na 1, a po przejściu - nara).

Jakoś zastanawiam się ostatnio nad XSS, bo ten Game Pass kusi możliwością nadrobienia kilku exów od M$ i ogólnie szerokim wyborem indyków. Może to teraz, a za rok PS5? Jeszcze nie wiem.

Z drugiej strony nie znoszę abonamentów, bo człowiek staje się ich więźniem. Niestety branża zmierza do samounetflixowienia, więc wkrótce to będzie jedyny sensowny model grania w gry.
PSN ID: WojtqGO

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19179 dnia: Listopada 04, 2020, 21:31:52 pm »
Obecnie Game Pass mi mega odpowiada. Dzięki usłudze jeszcze przed kupnem Xboxa przeszedłem dwa znakomite indyki. Co więcej, nie trzeba ryzykować zakupu, bo jak gra nam nie podejdzie, to po prostu odpuszczamy i wybieramy co innego (ja np. zacząłem Carion, ale mi nie podeszło). Uważam, że nawet bez promocji, czyli za te 5 dyszek miesięcznie to bardzo dobra opcja. Ale to też zależy od tego, ile kto gra i czy tytuły z oferty mu odpowiadają.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19180 dnia: Listopada 04, 2020, 22:48:43 pm »
Nie. Tak matematycznie wychodzi
Poproszę o wzór matematyczny z którego wyliczyłeś, że granie w 60 fps powinno mi sie bardziej podobac niz granie w 30 xD

Płynniej = lepiej
Lepiej to kwestia subiektywna :) Moge powiedziec, ze nie i nie udowodnisz mi tego, ze tak :D

Jeżeli dla gracza wyższy komfort grania, znacznie lepsza precyzja w sterowaniu postacią nie ma znaczenia, to cóż....

Jakoś na innych tak widzą informację o tym, że AC: V po raz pierwszy będzie hulał, jak należy na konsoli:

Cytuj
No ale jednak 30 fps a 60 fps to jest gigantyczna różnica

Cytuj
Znam jednak masę ludzi dla których 60 k/s względem 30 to game changer i przepaść. To jest całkiem inny komfort grania, a turaj do tego będzie jeszcze wyższa rozdzialka i kilka bajerów graficzny, czyli mega różnica.

Cytuj
Poziom grafy niech będzie ten sam ale zawsze i wszędzie 60FPS>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>30FPS
Nie będzie tu takiej różnicy w grafie jak przy AC Black Flag na PS3 vs PS4, ale samo 60FPS będzie robić robotę

Ale przynajmniej jeden z nich, z tego co wiem, ma niezłego PC, wiec przyzwyczajony jest do wyższego komfortu w segmencie animacji niż gracze konsolowi.


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19181 dnia: Listopada 06, 2020, 14:29:06 pm »

Legrad

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 1 012
  • Reputacja: 25
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19182 dnia: Listopada 06, 2020, 15:12:34 pm »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19183 dnia: Listopada 06, 2020, 15:22:35 pm »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19184 dnia: Listopada 06, 2020, 16:08:21 pm »
Na ten moment gry bez latek pod nową generacje ładują się szybciej na xsx niż na ps5 co mnie mocno zdziwiło.



https://www.gamespot.com/videos/playstation-5-vs-xbox-series-x-load-times-comparison-or-next-gen-load-times-comparison/2300-6454169/?fbclid=IwAR2x9MFF_wvWywGAD9VcUfN2hntUT14SV2qii8-qPJue-myFHDypH1X9gGw

Jako, że bezpośrednio porównywane są tylko gry w BC, najwyraźniej tu jest problem - wiele tytułów chodzi na PS5 w trybie PS4/Pro, zaś na Xboxie XO/XOX (ewentualnie po patchach). Może to mieć wpływ na ładowanie do SSD (taktowanie CPU w trybie Pro vs XOX). Tak czy inaczej, jest to niezły zakręt - obstawiano, że gry na PS5 będą ładowały się szybciej (i nowe gry pewnie będą), a tu sytuacja odwrotna. Z drugiej strony gry w BC na PS5 dostają nieraz lepszy frame rate, ale to znowu kwestia trybu Pro vs XOX i różnicy w rozdzielczościach.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19185 dnia: Listopada 06, 2020, 16:34:54 pm »
No zdecydowanie z parametrów konsol nie takich czasów się spodziewaliśmy...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19186 dnia: Listopada 06, 2020, 17:00:01 pm »
Prawda i wystarczy popatrzeć na SP:MM, Ratcheta czy Demon's Souls, aby wszystko się zgadzało (mniej więcej 2 sekundy na załadowanie wszystkiego do RAM'u). Tylko to są gry, które korzystają z "natywnego" trybu pracy konsoli. BC imituje odpowiednią wersję konsoli zeszłej generacji. Jak widać, to nie jest taka prosta sytuacja i cyferki ze specyfikacji nic tu nie znaczą. Tak samo fakt, że wyniki z różnych gier nie są spójne - czasem jest po równo, czasem jedna konsola ma przewagę, mniejszą lub większą. Wiesiek to dla przykładu 10s na PS5 do 26s na XSX. Niemniej jest zabawnie.

Grunt, że jest szybciej, choć szczerze, fajnie gdyby wszystkie gry w BC ładowały się maksymalnie w 10s. 

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19187 dnia: Listopada 06, 2020, 17:17:55 pm »
Taaaa. Klasycznie. PS4 > One rozdzielczością = lepiej, bo wyższa rozdzielczość;
One X > Pro rozdzielczością (i to często oferując znaczą różnice) = rozdzielczość się nie liczy  :>

Przez kilka tygodni wszędzie było, jaką to szybkość Sony nie zaoferuje = Sony takie supah.

Batman Arkham Knight na PS V 1m. 07 sek, na Serii X 58 sek. = Hola, hola, poczekajmy rok, dwa na gry wykorzystujące dobrodziejstw dysku, bo wiecie BC to jednak ....   :hahaha:

Przecież, to jak na różnych forach miłośnicy SSD Sony są wzywani do tablicy, to aż miło.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19188 dnia: Listopada 06, 2020, 20:16:20 pm »
Podobno po aktualizacji systemu gry z wstecznej wczytują się jednak dużo szybciej na PS5 niż na XSX.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19189 dnia: Listopada 06, 2020, 21:12:24 pm »
Na chwilę obecną tego nie widać, a na jakąkolwiek stronę nie wejdziesz, to #bekarolls

Często jesteś na ppe, POK. Przeczytaj sekcję komentarzy  :shifty:




To przebija legendarne "to chyba oczywiste, że GTS będzie miało opady atmosferyczne"  :hahaha:

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19190 dnia: Listopada 06, 2020, 21:16:07 pm »
Zwyczajnie dysk SSD w PS5 jest tak szybki, że gry głupieją od tej szybkości i nie wiedzą co z tym zrobić - dlatego tak wypada te porównanie.

 ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2020, 21:39:10 pm wysłana przez siudym »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19191 dnia: Listopada 06, 2020, 21:22:43 pm »
Taaaa, fanboje też, a później jest, jak na powyższych zdjęciach.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19192 dnia: Listopada 06, 2020, 22:52:24 pm »
Na chwilę obecną tego nie widać, a na jakąkolwiek stronę nie wejdziesz, to #bekarolls

Często jesteś na ppe, POK. Przeczytaj sekcję komentarzy  :shifty:




To przebija legendarne "to chyba oczywiste, że GTS będzie miało opady atmosferyczne"  :hahaha:
Sprawa jest oczywista. Gry ze wstecznej nie wykorzystują możliwości dysku w ps5. Trzeba czekać na nowsze gry, ewentualnie na jakieś aktualizacje.
Wystarczy spojrzeć na takiego spidermana czas ładowania-2 sekundy, wynik nieosiągalny dla XSX.
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2020, 22:55:27 pm wysłana przez Wulfen »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19193 dnia: Listopada 06, 2020, 22:54:25 pm »
Ciężko porównać z spiderem na xboxie

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19194 dnia: Listopada 06, 2020, 22:54:49 pm »
Wychodzi na to, że MS dzięki software’owej emulacji w lepszy sposób korzysta z możliwości sprzętu. W końcu więcej inwestują w BC i jak widać, są z tego korzyści. Choć sam myślałem, że to może kwestia aktualizacji, to wątpię, aby to załatwiło problem. Tylko patche pod konkretną grę. Wizerunkowo to słabe, przynajmniej w kwestii porównywania starych gier. Te robione pod PS5 pokazują, że faktycznie wczytywanie do pamięci zajmuje ok 2 sekundy.

Nie wiem czy mnie pamięć nie myli, ale przed startem poprzedniej generacji mieliśmy już porównania gier multiplatformowych, jak i recki ex’ów. Teraz wszystko jest takie ślamazarne...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19195 dnia: Listopada 06, 2020, 23:23:44 pm »
Znalazłem w necie taki filmik:



Według tego stare gry jednak dużo szybciej się ładują na PS5. Zobaczymy po premierze, jak z tym w końcu jest.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19196 dnia: Listopada 06, 2020, 23:55:31 pm »
Ciężko porównać z spiderem na xboxie

Mistrz  :grin:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Sprawa jest oczywista. Gry ze wstecznej nie wykorzystują możliwości dysku w ps5. Trzeba czekać na nowsze gry, ewentualnie na jakieś aktualizacje.
Wystarczy spojrzeć na takiego spidermana czas ładowania-2 sekundy, wynik nieosiągalny dla XSX.

Ale przecież mnie tego nie musisz, chłopak, tłumaczyć. Ja to rozumiem i jest spora szansa, że właśnie tak będzie. Mnie chodzi o to, że co nie wszedłem na ppe, to widziałem twoje wypowiedzi w tonie "hahahha, SSD najlepsze, najszybsze PS V RULLA X-szmelc wgrywa 4 minuty", a później potężny łomot, bo sprzeczałeś się z każdym, każdemu wmawiałeś te opcję, jako jedyną.

Oczywiście, że można to wybronić, tak jak ty napisałeś, albo Zielarz, ale chodzi o wydźwięk.

Mnie tam mało interesuje co, gdzie szybciej się wczyta. Będę miał obie maszyny i będą kupował te wersje, które mi będą odpowiadać.

I jeżeli PSV będzie to robiła lepiej, to super. Nie obrażę się. Po prostu ekipa obozu Sony od tygodni wrzucała to jako prawdę objawioną, powtarzała jak mantrę, a teraz "yyyy, eee, ale kiedyś będzie lepiej".

Zabawnie będzie, jak to się nie sprawdzi.  :)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19197 dnia: Listopada 07, 2020, 00:15:14 am »
Ciężko porównać z spiderem na xboxie
Powiedziałbym, że ciężko porównać z eksem z Xboxa series x :)

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19198 dnia: Listopada 07, 2020, 00:48:30 am »

 Po prostu ekipa obozu Sony od tygodni wrzucała to jako prawdę objawioną, powtarzała jak mantrę, a teraz "yyyy, eee, ale kiedyś będzie lepiej". Zabawnie będzie, jak to się nie sprawdzi.  :)
Już się sprawdza co widać po spidermanie. Jeżeli jakaś stara gra nie korzysta z rewolucyjnej architektury PS5 no to trudno, równie dobrze można by się czepiać dlaczego ps5 automatycznie nie podbija klatek do 60 na przykład w bloodbornie. Nie ma patcha, więc nie ma 60 klatek.
 Jak gra jest robiona pod przestarzałe dyski to nie skorzysta tak bardzo z rewolucyjnej architektury w ps5, a bardziej  skorzysta z   przestarzałych rozwiązań w XSX.
 A co do  botów z ppe mają szczęście, że dostałem czasowego bana, to mogą się w kółku wzajemnej adoracji poklepać jeszcze przez chwilę.
« Ostatnia zmiana: Listopada 07, 2020, 00:58:48 am wysłana przez Wulfen »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19199 dnia: Listopada 07, 2020, 01:13:12 am »


Z całą pewnością nie mogą się doczekać.  :)

Trochę naważyliście sobie piwa. Wg mnie strata czasu, by ludziom, którzy są z góry na nie, cokolwiek udowadniać. Jasne, można to traktować jako forme rozrywki, pośmiać się. Oczywiście są jednostki z otwartym umysłem, mogącym sprawiedliwie ocenić, obiektywnie spojrzeć na sytuację, ale jak na razie, to dostajecie po tyłku tak, że głowa mała.

Jestś na różnych przybytkach, wiesz jak to jest,

Jak ja czytałem na sąsiednim forum, że w 4 literach ludzie mają wsteczną, bo NOWA konsola, to NOWE gry i hihi, haha z smart delivery, a teraz, gdy tylko DF wrzuciło te cuda ze wstecznej na PS V nagle narracja zmienia się na "o jak zaje**ście, ogram w końcu Gejs Gon i Tsuszimę i ....", "kapitalna sprawa, 60 klateczek w GoW, w końcu zagram", to należy się zastanawiać, czy ci ludzie tak bezmyślnie trollują, czy zapominają co pisali 40 godzin temu.

Już pomijam fakt, że tacy miłośnicy tytułów na wyłączonś, a znakomite Detroit ogrywają w plusie, a DG z 2019, będą na PS V pod koniec 2020r grać  :shifty: