Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2111254 razy)

0 użytkowników i 19 Gości przegląda ten wątek.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19200 dnia: Listopada 07, 2020, 02:09:45 am »
Z całą pewnością nie mogą się doczekać.  :)
Tak teraz mówią, bo wiedzą że mnie zablokowali po tym jak masowo zaczęli donosić na mnie do moderacji. Zresztą  sami mi się wygrażali w wiadomościach, że doniosą na mnie za cytuję "prześladowanie" ich  :lol: Problem jest  taki, że boty sobie nieźle wytresowały moderacje i nie zdziwię się jak niedługo dostanę tam perm bana. 

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19201 dnia: Listopada 08, 2020, 18:11:54 pm »


Until Dawn w stałych 60fps.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19202 dnia: Listopada 09, 2020, 14:03:59 pm »
Z wczytywaniem danych z dysku jest jeszcze taka sprawa, że PS5 i XSX oferują dwa tryby wczytywania danych - czyste i skompresowane (algorytmem który narzuciło na dysk Sony).

Pewien nie jestem, ale wydaje mi się, że w przypadku gier z PS4 i XOne dane po wczytaniu są dekompresowane dopiero na procesorze, zależnie od metody jaką wybrano, tymczasem PS5/XSX potrafi robić to w locie przy czytaniu z SSD za pomocą sterownika dysku, z zerowym opóźnieniem. Jeśli się nie mylę, to małe gierki, głównie indie, gdzie nikt się w kompresje nie bawił, będą miały spore różnice w czasach wczytywania, a w dużych pewnie bez mocarnego patcha 40-50GB do gier, żeby były skompresowane pod nowy SSD, będzie problem. Jak popatrzymy na ten filmik z FF XV z poprzedniej strony, to właśnie coś w tym stylu może się dziać - krótszy czas to różnica wczytywania danych między HDD i SSD, reszta to praca procesora, której nie da się w trybie kompatybilności przeskoczyć. Pamiętajmy, że dopiero Red Dead 2 odblokował dwupłytowe wydania, wcześniej trzeba było jednak się cisnąć i dekompresja pewnie zjadała większą część czasu wczytywania.

Jak sobie przypomnimy problemy Xboxa One z początku generacji, gdzie PS4 dawało radę w 1080p, a Xbox ledwo 720p, to być może i kompresja danych była inna, żeby problemom podołać i to by tłumaczyło szybsze czasy wczytywania. Może też Xbox oferował do tego jakieś inne API, które teraz emulując uzyskuje przewagę. Może byli mądrzejsi zawczasu :D

Czekam na jakieś porównania małych gierek, albo staroci z początku generacji, ale zdaje się, że to nie jest sprawa prosta do naprawienia, bez przygotowania faktycznych wersji PS5 gier i pobierania niemal całości na nowo. Pytanie komu będzie się chciało poprawiać po 40GB assetów :D

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19203 dnia: Listopada 11, 2020, 10:14:33 am »
https://m.imgur.com/BzQoVjY

Grubo. Ciekawe co jest przyczyną?. Może równają w dół do xss?

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19204 dnia: Listopada 11, 2020, 16:07:48 pm »
Większy fillrate w ps5? Do dzisiaj nie wiadomo ile XSX ma jednostek ROP.

Pierwsze porównanie DF



Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19205 dnia: Listopada 11, 2020, 17:10:23 pm »
Nie dość, że bez next genowych gier to jeszcze gry wyglądają gorzej (Assasyn) niż na Ps5.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2020, 11:45:20 am wysłana przez siudym »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19207 dnia: Listopada 11, 2020, 23:15:12 pm »
Jak zacznie wychodzić więcej porównań, to zobaczymy, czy przewidywania sprzed premiery się sprawdzą - małe różnice, w pewnych przypadkach XSX będzie lepszy, w pewnych PS5, ale ostatecznie obie platformy będą blisko z niewielką/częstszą przewagą konsoli MS. DMC wydaje się w to wpasowywać, ale to na razie jedna gra. Efekty mogą być różne w zależności od silnika czy rodzaju gry. Poza tym to tytuł z zeszłej generacji.

Chciałbym żeby Capcom popracował trochę nad RE2 - mogliby poprawić odbicia (może RT).

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19208 dnia: Listopada 12, 2020, 00:10:36 am »
To jest prawdziwy System Wars  8)


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19210 dnia: Listopada 12, 2020, 22:04:10 pm »
Obie konsole wolno, ale żeby PS5 odpalił grę zanim XSX dojdzie do menu, to się nie spodziewałem. Pytanie, czy wersje next-gen są prawdziwymi wersjami, które korzystają z dobrodziejstw nowych dysków, czy wszystkie są na jedno kopyto i Ubisoft jakoś po swojemu skompresował dane, przez co SSD zasuwa, ale dekompresja spowalnia całość (wciaż zakładam, że to jest przyczyną słabych loadingów). Wcale bym się nie zdziwił, jakby kod źródłowy na obie konsole każdej z firm był wspólny i tylko po nagłówku API konsoli stwierdzał, ile mocy użyć (PS4/PS4Pro/PS5 itd.).

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19211 dnia: Listopada 13, 2020, 06:41:14 am »


Ps5 wins

Wyższa min rozdziałka
Ostrzejsze tekstury (widać to na filmiku i to bardzo)
Szybsze wczytywanie (min przewaga Ps5)
Praktycznie tak samo płynna animacja (min przewaga XSX)

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19212 dnia: Listopada 13, 2020, 10:48:41 am »
Ostrzejsze tekstury (widać to na filmiku i to bardzo)

NX Gamer
"Please ignore any quality/graphics comparisons here, the SX output is quite different and some clear colour tone and sharpness issues here. These were both captured on the same card and settings but it looks darker and flatter in the duller parts here. Graphics comparison is coming, this was just the performance metrics and NOT a graphical comparison, thanks"

Lepiej czekać na DFoundry.
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2020, 10:52:28 am wysłana przez siudym »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19213 dnia: Listopada 13, 2020, 11:17:35 am »
Lepiej czekać na DFoundry.

Wydaje mi się, że NXG robi lepszą robotę, a to tylko jego hobby, a nie praca. Ma to jednak swoje ograniczenia - DF jest szybsze, mają więcej materiałów i może lepszy sprzęt. Jeśli idzie o wiedzę to bywa różnie, podobnie stronniczość. John robi jednak dobrą robotę, ale to nie on odpowiada za materiał o AC.

Ciekawe jak to się będzie dalej rozwijało. MS dostarczył dev kity później, miał problemy z API, więc z czasem powinno być lepiej. Tylko Sony też nie będzie stało w miejscu. Tym bardziej, że specyfikacja na papierze to naprawdę nie wszystko. Różnicy w TF na razie za bardzo nie widać, ale tak samo można powiedzieć o prędkościach SSD (poza ex'ami, które jednak udowadniają to co mówił Cerny w Road to PS5). Ponoć day one patch poprawił czasy ładowania na PS5, ale tej ponad dwukrotnej różnicy nie widać. Z drugiej strony obie konsole nie błyszczą z grami w BC - jest szybciej, ale wszystko powyżej 30 sekund jest dość słabe jak na te konsole.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19214 dnia: Listopada 13, 2020, 13:24:54 pm »
Tu lepiej zgrany obraz z konsol, do tego upload w 4K wiec mozna porownac sensowniej.
Przewaga PS5 widoczna w kwesti rozdzialki i tekstur.  ;)



"PS5 and Xbox Series X use a dynamic resolution with the highest native resolution found being 3840x2160 and the lowest native resolution found being approximately 2432x1368. Both consoles rarely render at a native resolution of 3840x2160. The native resolution is usually between 2432x1368 and 2880x1620 on both consoles. PS5 and Xbox Series X use a form of temporal reconstruction to increase the resolution up to 3840x2160 when rendering natively below this resolution.

Xbox Series S uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 2880x1620 and the lowest native resolution found being approximately 2048x1152. Native resolution pixel counts near 2560x1440 seem to be common on Xbox Series S. Xbox Series S uses a form of temporal reconstruction to increase the resolution up to 2880x1620 when rendering natively below this resolution.

The Xbox Series S seems to transition between LOD levels closer to the camera which can be seen at 6:23.

Xbox Series X|S and the Xbox One consoles have stuttering during cutscenes unrelated to the game's frame rate."


Wydaje mi się, że NXG robi lepszą robotę, a to tylko jego hobby, a nie praca.

Tylko po jakości tego filmu to raczej nie wygląda na lepszą robotę, ale spapranie comparison - pewnie chcieli być szybsi i dali ciała.
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2020, 13:38:03 pm wysłana przez siudym »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19215 dnia: Listopada 13, 2020, 13:31:11 pm »
Czasy ładowania będzie można porównywać zapewne dopiero w grach, które nie wyjdą na PS4/XOne, a jedynie na PS5/XSX, gdzie będzie pewność, że to nie jest gra na uniwersalnej bazie kodu, gdzie niemal magicznym kliknięciem eksportujesz od razu na kilka platform, ale przez to omijasz funkcje sprzętu. Co prawda w multiplatformowych nie przeszkadza tak robić, ale wiadomo, że komu by się chciało na to poświęcać tyle czasu, w grach z otwartym światem i tak loadingi są rzadkie więc 10 czy 30 sekund to nie jest zabawa warta poświęcania czasu, żeby całe 50GB danych przygotować w zupełnie inny sposób - a zakładam, że tak trzeba.

Zobaczmy jednak, że PS5 faktycznie nie odstaje aż tak, jak cyferki mogły świadczyć - różnica faktycznie zdaje się być minimalna. Pytanie jednak którą z platform opanowano mniej, może to się zbliży, a może rozjedzie - dopiero kolejny rok da odpowiedzi.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19216 dnia: Listopada 13, 2020, 14:47:24 pm »
Dziwnym trafem zapomina sie w tych wszystkich porownaniach o pajaku, ktory tak naprawde pokazuje jak szybko moze wczytywac dane PS5.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19217 dnia: Listopada 13, 2020, 15:16:40 pm »
Pewnie dla tego, że to dopiero pierwsza gra z fajnymi wynikami, więc ciężko to jeszcze nazwać regułą i zawsze można uzasadniać jakimiś sztuczkami w silniku - chociaż w kolejce jest już na pewno Ratchet, no i jeśli Gran Turismo też będzie wczytywać trasy w 3-5 sekund, to już myślę, że będzie bosko.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19218 dnia: Listopada 13, 2020, 15:23:57 pm »
Nieważne czy to sztuczki w silniku czy cos innego. Udowadnia, że się da.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19219 dnia: Listopada 13, 2020, 16:01:27 pm »
Spider Man, Ratchet i Demon's Souls pokazują, że można. Niemniej nie da się tego bezpośrednio porównać z Xboxem, więc skupiają się na innych grach. Jeśli jednak regularnie będziemy świadkami szybszego wczytywania w ex'ach, a w multiplatformach będą zbliżone czasy, to wiadomo dlaczego. Wtedy też pewnie ciężko będzie z wykorzystaniem tego do streamingu "w locie". Będzie to możliwe, ale nie z tą samą prędkością, co na PS5 - czyli w designie wciąż trzeba będzie w jakiś sposób spowalniać gracza, aby maskować doczytywanie. Szybciej, ale nie tak jak w przypadku PS5.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19220 dnia: Listopada 14, 2020, 02:25:25 am »
Przy grach z otwartym światem PS5 ucierpi wtedy najmocniej, bo takie maskowanie mimo, że niepotrzebne, zostanie, bo jednak musi być jakaś spójność, pewnie jeszcze słabiej będzie jeśli gra wyjdzie też na PC - wtedy obie konsole na tym stracą.
Na razie wygląda, że faktycznie tylko to co wyjdzie tylko na PS5 powinno mocno zyskiwać dzięki SSD, a im bardziej multiplatformowa gra tym wczytywanie będzie trwało bardziej tradycyjne ilości czasu, głównie właśnie przez to, żeby uchronić wzrok gracza przed popupem u konkurencji. Jest jednak szansa, że gry które mają dużo ekranów ładowania, a potem nie streamują zbyt wiele w locie, też zyskają (o ile deweloperzy nie będą leniwi).

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19221 dnia: Listopada 14, 2020, 04:02:16 am »


Coś nie do końca zagrało ;)

Jednak mimo wszystko i tak na plus.
Trójke mogliby ulepszyć. Lepsza jest.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19222 dnia: Listopada 14, 2020, 16:41:43 pm »
Obie firmy ewidentnie wypuściły konsole nieco za szybko, mogli przełożyć premiery na luty-marzec, ale nie, trzeba było na black friday i święta cisnąć :P nawet cyberpunk by wtedy może zdążył :D

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19223 dnia: Listopada 14, 2020, 17:00:14 pm »
Czemu za szybko? Te pół roku raczej niewiele by zmieniło w samym sprzęcie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19224 dnia: Listopada 14, 2020, 17:48:09 pm »
Dla Xboxa może byłoby lepiej, ale w sumie Spencer słusznie zauważył, że konsole i tak się świetnie sprzedadzą, nawet bez exów. Braki Ps5 pewnie będą się jeszcze długo ciągnąć, za to na Xboxy już takiego zapotrzebowania raczej nie będzie, jeśli MS szybko nie zacznie dostarczać porządnych exów.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19225 dnia: Listopada 14, 2020, 18:44:39 pm »
W sumie nowe Halo mogliby wypuścić.
Bajka już z tą grafą, gra gorsza od Halo 5 raczej nie będzie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19226 dnia: Listopada 15, 2020, 13:31:55 pm »
Imo powinni dać chociaż betę multi w grudniu. Podejrzewam, że wypuszczą grę dopiero w okolicach września, ale optymalnym terminem byłby maj, skoro na premierę się nie wyrobili. Ciekawe czy dodadzą RT i jak duży lifting przejdzie grafa. Celowali w natywne 4k, skończy się jednak na pewno na dynamicznym.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19227 dnia: Listopada 15, 2020, 14:19:41 pm »
Fajna sprawa że Series S za 1300zł również obsługuje RT w takim Watch Dogs Legion. Aż żal patrzeć na te wspaniałe ceny za PS4 Slim z grą za 1700zł w naszych wspaniałych marketach.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19228 dnia: Listopada 15, 2020, 15:51:26 pm »
PS5 vs Xbox

Jest jeszcze porównanie Assassin's Creed Valhalla
Oba na korzyść PS5, gdzie ta mityczna moc xboxa?

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19229 dnia: Listopada 15, 2020, 15:57:05 pm »
PS5 vs Xbox

Jest jeszcze porównanie Assassin's Creed Valhalla
Oba na korzyść PS5, gdzie ta mityczna moc xboxa?
ta moc pewnie  ukryta w  chmurze :lol:

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19230 dnia: Listopada 15, 2020, 16:19:02 pm »
Fajna sprawa że Series S za 1300zł również obsługuje RT w takim Watch Dogs Legion. Aż żal patrzeć na te wspaniałe ceny za PS4 Slim z grą za 1700zł w naszych wspaniałych marketach.


No wydaje się to śmieszne, ale póki się sprzedaje to bez sensu obniżać cenę.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19231 dnia: Listopada 15, 2020, 19:38:24 pm »
PS5 vs Xbox

Jest jeszcze porównanie Assassin's Creed Valhalla
Oba na korzyść PS5, gdzie ta mityczna moc xboxa?
Podobno póki co Xbox ma dosyć niedopracowane narzędzia developerskie. Także przewaga wydajności może ujawnić się dopiero z czasem. Z drugiej strony Sony pewnie też nie będzie stało w miejscu

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19232 dnia: Listopada 15, 2020, 20:11:59 pm »
Jak tak włączyć pauzę co 40 sek.

PSV - 120, 116, 119, 120, 120, 120;
XSX - 119, 120, 120, 120, 113, 120;

Faktycznie....kosmiczne różnice.  :shifty:

Jeden takie coś wrzuca, drugi stop klatkę w DMC V, gdy widać wyraźną korzyść jednego sprzętu nad drugim (brawo siudym za sprowadzenie do pionu). Słaby foruming ostatnio w tym temacie.  :-?

To tak jakby napisać, że uznane Rocket League na Serii X w 4k i 120 k/s, a na PSV w szachownicy 4k i 60 k/s, bądź zrzuty z Warzone, który na Serii X działa w do 120 klatkach, a na maszynie Sony w 60 k/s.




I brać to za jakiś wyznacznik.


Fajna sprawa że Series S za 1300zł również obsługuje RT w takim Watch Dogs Legion. Aż żal patrzeć na te wspaniałe ceny za PS4 Slim z grą za 1700zł w naszych wspaniałych marketach.


No wydaje się to śmieszne, ale póki się sprzedaje to bez sensu obniżać cenę.

Tak, ale podobnie jest ze Słiczem, które trzyma niemal niezmienną cenę od premiery i jakoś promocji nie widać.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19233 dnia: Listopada 15, 2020, 20:45:28 pm »
Na razie Valhalla i Cold War wypadają na korzyść Ps5, a DMC na korzyść XSX. Słyszałem jednak, że MS później dostarczył devom narzędzia. Ogólnie jednak wychodzi na to, że obie konsole oferują bardzo podobną moc i dużo zależy od optymalizacji danej gry.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19234 dnia: Listopada 16, 2020, 10:38:14 am »
Tak, MS spóźnił się i w tym można upatrywać problemy. Są devsi, którzy narzekają też na API, ponieważ jest ujednolicone dla XO, XSX,XSS i PC. Z jednej strony ma uprościć tworzenie gier na tyle maszyn, z drugiej niesie swoje ograniczenia (wymaga więcej pracy, aby skorzystać z możliwości danego sprzętu). Niemniej wydajność konsoli w nowszych grach powinna się poprawić. Ale u konkurencji także. Czy zobaczymy różnice, które będą przełożeniem przewagi w TF Xboxa? Może być różnie i zależeć będzie od silnika i tego co aktualnie dzieje się w grze. Będą sytuacje, gdzie więcej CU będzie działało na korzyść, a będą takie, gdzie szybsze zegary będą sprawdzały się lepiej. Generalnie jednak Sony pracowało bardzo nad efektywnością konsoli i szybkości, nie tylko SSD, ale przesyłania danych między poszczególnymi podzespołami (najprawdopodobniej lepsze podejście do cache). Jeden i drugi producent zrobił swoje zmiany pod to czego potrzebuje. Najważniejsze jest to, że przy dwóch różnych podejściach, cele obu firm były bardzo zbliżone, a efekty tego mamy teraz.

Chciałbym zwrócić na to uwagę - nie chodzi o to, że jedna konsola ma przewagę nad drugą (choć oczywiście dla fanboy'ów zawsze ma, choćby nawet te kilka fps'ów, czy pikseli więcej), jak to zwykle bywało. Tym razem mamy sytuacje, iż oba sprzęty prezentują podobny poziom, różnice są niewielkie i dotyczą jednej jak i drugiej strony. Zaskakujące w tym może być tylko, że PS5 jako ta słabsza na papierze konsola, dorównuje mocniejszej. Jednak było już nieraz podkreślane, że TF niewiele znaczy. Chyba, że zrobimy z konsol koparki, wtedy XSX pewnie będzie miał większą przewagę ;).

Należy się z tego tylko cieszyć, teraz wszystko po stronie twórców i ich gier.


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19235 dnia: Listopada 16, 2020, 15:45:21 pm »
Może u Xboxa daje o sobie znać w jakiś sposób ten podzielony na pół RAM? Zapewne kolejny raz dochodzimy do tego samego, że dopiero gry "ex" będą pokazywały pazur, a reszta będzie oczko niżej i niemal równo na obu sprzętach, zwłaszcza w pierwszych miesiącach, gdzie jest też parcie na wydanie gry. Nie oszukujmy się, w pierwszych miesiącach zawsze jest mniejsza konkurencja, potem rynek robi się już gęsty.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19236 dnia: Listopada 16, 2020, 21:12:54 pm »
Ram i szybszy zegar w Gpu może mieć przełożenie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19237 dnia: Listopada 17, 2020, 18:26:28 pm »
Czytałem, że Observer wygląda i chodzi lepiej na PS5.

Jakis dev się wypowiedział, że o ile na papierze XSX jest mocniejszy, to Sony przygotowało nowsze i lepsze narzędzia do tworzenia gier. Zatem powtarza się trochę sytuacja z ery PS3 i X360, tyle że na odwrót, no i różnice są mniejsze.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19238 dnia: Listopada 17, 2020, 21:42:10 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19239 dnia: Listopada 17, 2020, 22:51:50 pm »
Tak na szybko sprawdziłem i coś kijową jasność/kontrast ustawili na Xboxie.

Swoją drogą gra bardzo pozytywne opinie zgarnia. Jak trochę spadnie z ceny, to na pewno sprawdzę.
https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/observer-system-redux
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2020, 22:55:35 pm wysłana przez POK »