Ja zwróciłbym uwagę na fakt, że choć poprzednio płaszcz fajnie powiewał i wyglądało to naprawdę imponująco, to było trochę niespójne. To nie jakaś szmata, z którą mały wiaterek robi co chce, tylko raczej dość ciężki i sztywny płaszcz. Nawet na sterowcu nie wydaje się tak lekki i miękki, a tam wieje mocniej. Inna sprawa - to dwa inne stroje. Zakładam, że jeden i drugi zachowują się podobnie, a przynajmniej powinny. Wątpliwości może budzić tylko fakt, że ten stary to strój ceremonialny (kiedyś przy okazji zmiany stroju mówił o tym ktoś ze studia), więc może być z bardziej miękkiego materiału. Wątpię jednak, żeby robili aż taki podział na zachowanie tkanin. Druga rzecz - płaszcz sugerował, że wiatr jest spory, ale FX'y dymów już nie bardzo.
Jak dla mnie jest to zabieg w celu zachowania spójności. Fakt, poprzednio było to bardziej efektowne, ale mniej realistyczne. Druga sprawa, jak ktoś już wspomniał, może musieli zmienić zachowanie materiałów ze względu na przenikanie. Przy tak ekstremalnych wychyleniach może być ciężko nad tym zapanować i stąd zdecydowali się na skręcenie tego. Mimo wszystko jednak głowy za to nie dam, bo są sytuacje, gdzie ubranka są wystawiane na próbę, a i przenikanie występuje przy mniejszych rzeczach.
Swoją drogą męczące jest, jak obecnie przy nawet drobnych zmianach względem poprzednich prezentacji (choćby koloru), gracze rzucają na lewo i prawo teksty o upraszczaniu grafiki i oszukiwaniu. Nie biorą pod uwagę innych rzeczy, oczekują, że to co pokazuje im dev jest finalne i już się do tego nie wraca. Wiem, że czasem bywa tak, iż coś jest faktycznie upraszczane, ale każda zmiana =/= downgrade.