Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 1433526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 990
  • Reputacja: 153
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18920 dnia: Maj 28, 2019, 11:34:30 am »
Myślę, że MS chodzi po prostu o większe produkcje, niekoniecznie super hity. Zatem taki Crapdown też się do tego zalicza.

Na start nowej generacji dostaniemy zapewne Forzę i Halo (pewnie jako gry crossgenowe). A dalej zobaczymy. Plusem dla wielu graczy będzie wsteczna kompatybilność. Sam bym z chęcią pograł w Gearsy, Halo Wars 2, jakąś Forzę i drugą część Oriego.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18921 dnia: Maj 31, 2019, 05:25:54 am »
Pewnie dlatego sypią kasę na nowe studia pod ex'y.

Nieźle jak na grę (Days Gone - przyp. SW), która dostała średnie (jak na ostatnie ex'y Sony) recki i na rynku była zaledwie kilka dni. I jeszcze jest w top 2019 PS4. Nice.

Nie twierdzę, że ten segment jest kompletnie bez znaczenia. U mnie Xbox One znalazł się na półce właśnie dzięki szóstej odsłonie Forza Motorsport, więc jednak tytuły na wyłączność przyciągają klienta. Mnie chodzi o to, że ludzie wyolbrzymiają ich znaczenie. Jasne, że możliwość pogrania w God of War, to świetna sprawa, ale dobrze wiemy, że często w tym aspekcie decyduje popularność/sentyment do danego sprzętu, wiesz coś w deseń "a, kupowałem lata PlayStation, to co będę jakiegoś Xboksa brał". Plus jak rozmawiałem swego czasu ze znajomymi (klapki) na imprezie - ekstremalni miłośnicy Destini tacy co mają tam po 1400 godz. nabite - to ich nie interesowało, że na One X hula w natywnym 4k, a na Pro już niekoniecznie, tylko fakt, że koledzy mają PS4, więc jest z kim grać. Tytuły na wyłączność są tylko dlań dodatkiem do gry. Bo powiedzmy grają głównie w Przeznaczenie Dwa, ograją kilkanaście, może kilkadziesiąt gier w sali roku, a z eksów to średnio mają dwa rocznie.

W ubiegłym roku obowiązkowy Bóg Wojny i czasami Spajder, bo Detroit mało kto ogrywał. A w tym roku, to raczej lepiej mieć nie będą.
Co oczywiście nie jest ważne, bo i tak tłuka głównie w Destini. 

A sprzedaż Days Gone mnie cieszy. Wiesz Zielarz, to nie tak, że ja patrzę na te wyniki i rzucam "%*#@ jego mać, jakieś eksy widzę  :evil:".

Zapewne mało kto ma na forumku tyle gier na wyłączność na sprzęcie Sony co ja. Aktywnie uczestniczysz w rozmowie, więc widzisz jak je oceniam.
Become Human, GoW, Spajder, to obok Asasyna, RDR II i Godrizon 4 to moje ulubione gry 2018r. Piekne, rewelacyjne pozycje, każdej 9/10 dałem. Jednymi z moich ulubionych gier tej generacji są takie gry jak: Uncharted 4, Raczet i Klank, Bloodborne, uwielbiam też DriveClub oraz Kolekcję Omega, jak i niedoceniany The Order i inFamous Second Son, Hori: Zero Dawn. W wielu z nich (Nioh) mam platynę. Ba, pierwszą moja gra na PS4 było Killzone:puppy-eyes: To setki godzin kapitalnej zabawy. Doceniam, ale wiem, że to tak naprawdę dodatek do gry właściwej.

I chyba nie jestem w tym osamotniony.

Ja może przedstawię najlepiej sprzedające się gry generacji w USA.

Na PS4 wygląda to następująco:

1. GTA V;
2. RDR II;
3. CoD: WW II;
4. CoD: BO4;

Tyle dobrze, że na kolejnych pozycjach znalazły się obok gier sportowych (NBA) oraz pierwszego Battlefield dwa świetne, potężne tytuły na wyłączność, czyli God of War i Spider Man.

Na Xbox One natomiast wygląda to tak:


1. GTA V;
2. CoD: WW II
3. CoD: BO III;
4. CoD: BO4;

Reszta top dziesięc podobna, do tej z PlayStation, a zatem znalazło się miejsce dla RDR II, Battlefield, tyle, że doszły Star Wars i kontynuacja Destini.

To niech wykupuje Gigant z Redmond te wszystkie firmy, niechaj na eksy stawia, nie widzę problemu, ale i tak za kilka lat królować będzie GTA VI, nowe CoD i to niezależnie od platformy.


MS dał ciała na tej generacji, szczególnie jeśli chodzi o exy. Wierzę jednak, że na następnej pokaże się ze znacznie lepszej strony. Ogólnie Sony i tak będzie miało lepsze exy, ale za to MS ma Gamepassa, który dla mnie jest super opcją. O ile na tej generacji Xboxa można było sobie spokojnie odpuścić (chyba, że ktoś jest fanem Forzy), tak na kolejnej warto będzie mieć obie konsole.

M$ dał ciała na dzień dobry przez swoja politykę jeszcze przed premierą. Eksy raczej by im specjalnie nie pomogły, bo u hamburgerów wyniki są zbliżone (ale tam wiadomo, rządzi R* i pif-paf w CoD + gry sportowe), na rynku japońskim nic im chyba nie pomoże, ale też jak wieść niesie coś tam mają działać. Na cuda jednak bym nie liczył, a w europie wiesz jak to będzie.

Dla mnie trochę to strata kasy i czasu trzymać obie konsole zwłaszcza że Xbox dalej mi się nie zapowiada jako coś co trzeba mieć większość ich eksów mnie niestety nie interesuje... (....)

Na naszym forumku zapewne nie więcej jak 4 osoby posiadają obie platformy, ale dla przykładu na sąsiednim takich graczy jest sporo i nikt z tym problemu nie ma. Na PS4 Pro grają w eksy, a na One X graja zasadniczo w całą resztę. Czyli częściej, znacznie częściej.

Jesteś miłośnikiem gier wyścigowych. Grałeś ostatnio w drugą część DiRT. Na Pro 1080p i 60 k/s, na One X 4k i 60 k/s.
Kolosalna różnica. Na cóż brać słabszą technicznie (znacznie) wersję - chyba tylko jeżeli ktoś chce platynę zdobyć, bądź .... nie ma wyjścia.
Choć ty chyba na bazowej konsoli grywasz, więc ....

Ogrywałeś również: No Man's Sky, kontynuacje The Crew, Ace Combat VII, Wolfestein II, Elite Dangerous, jeszcze jeden Wolfestein, Star Wars Battlefront, Destiny II, Rayman, MGS V....

Dobrze, że masz to GTS i GoW, bo widzę, że następny, który przez kilkanaście miesięcy gra w gorsze wersje multi, zaliczył dosłownie garść eksów (jeszcze cię to VR ratuje jakoś), a kręci nosem. 

(....)
Nie ma się co śmiać z MS, bo nie bije się słabszych.

Słabszych wypada bronić. Być po stronie silniejszego i w grupie się pastwić, żadna sztuka.
 

Jacek84

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18922 dnia: Maj 31, 2019, 05:48:18 am »
na rynku japońskim nic im chyba nie pomoże, ale też jak wieść niesie coś tam mają działać. Na cuda jednak bym nie liczył, a w europie wiesz jak to będzie.
Z One przestali się już nawet starać, co odrzuca z automatu takich graczy jak np. ja. Na 360stce było sporo dobrych, japońskich gier i to wydanych jako eksy: Lost Odyssey, Blue Dragon, DOA4, Ninety-Nine Nights i parę innych - wszystkie wymienione wciąż mam w domu zresztą. Wydawali nawet takie rzeczy jak Idolm@ster, co już jest naprawdę sporym ukłonem w stronę japońskich graczy. One ma dosłownie 3 VNy na japoński rynek. Ewidentnie wbijają w ten segment i nie widzę żadnych wieści, że mają coś działać, także nie wiem skąd ta koncepcja.

O ile w poprzedniej generacji, posiadanie 360 i PS3 miało sporo sensu, tak posiadanie One i PS4 jest imho zbędne i prędzej zrozumiem mariaż One/PS4 + Switch.

Cytuj
Ja może przedstawię najlepiej sprzedające się gry generacji w USA.
Co ma potwierdzić co dokładnie? Że nie opłaca się robić nowych IP i tytułów na wyłączność, bo i tak burgery kochają do siebie strzelać?
Posiadacze Switcha gorąco pozdrawiają w takim razie.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2019, 05:52:31 am wysłana przez tarniak »

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 990
  • Reputacja: 153
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18923 dnia: Maj 31, 2019, 15:13:12 pm »
MS w pewnym momencie tej generacji stwierdził, że nie opłaca się ładować zbyt wiele kasy w exy, bo i tak sprzedają się głównie gry multiplatformowe. I jaki był tego skutek? Sprzedaż XB1 zaczęła spadać. Powód tego jest bardzo prosty. Wyjaśnię to na przykładzie:

Janusz Konsolowiec zastanawia się, którą konsolę kupić - Xboxa czy PS4. PS4 jest mocniejsze, ale Xbox jest tańszy, więc wychodzi na jedno - myśli sobie. Na PS4 i na Xboxa jest po 50 gier multiplatformowych, które mnie interesują. Zatem znowu remis - wylicza dalej. Aż dochodzi do exów. PS4 ma z 15-20 exów, w które bym chciał zagrać, a Xbox może z 5. Sprawa prosta. Biorę PS4.

Myślę, że często działa to właśnie na podobnej zasadzie. Nawet jeśli większość interesujących gier to tytuły multiplatformowe, to exy przeważają szalę. Poza tym posiadacze PS4 nie widzą już sensu kupować Xboxa dla tych paru gier ekskluzywnych.

Switch jest gdzieś z boku, bo konsola ma względnie słabe wsparcie tytułów multiplatformowych, za to nadrabia masą exów. Dlatego Switch jest wybierany często właśnie jako druga konsola.

Jacek84

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18924 dnia: Maj 31, 2019, 17:42:12 pm »
Janusz Konsolowiec zastanawia się, którą konsolę kupić - Xboxa czy PS4. PS4 jest mocniejsze, ale Xbox jest tańszy, więc wychodzi na jedno - myśli sobie. Na PS4 i na Xboxa jest po 50 gier multiplatformowych, które mnie interesują. Zatem znowu remis - wylicza dalej. Aż dochodzi do exów. PS4 ma z 15-20 exów, w które bym chciał zagrać, a Xbox może z 5. Sprawa prosta. Biorę PS4.
Janusz Konsolowiec nie ma zielonego pojęcia co to tytuł na wyłącznośc i przekonują go jakieś pierdoły na pudełkach, co mu syn powiedział itd. Rozkminka tego typu to sorry, ale raczej typowe dla hc graczy, żeby se liste mentalną zrobić jakie exy są dobre na daną platformę.

Nie oczekiwałbym, że Pierre czy inny Chad są jakoś specjalnie lepiej poinformowani. Pomijam, że wiele osób kupuje konsole jako gadżet.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2019, 17:43:44 pm wysłana przez tarniak »

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 990
  • Reputacja: 153
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18925 dnia: Maj 31, 2019, 19:26:05 pm »
Nie miałem na myśli takiego zupełnego Janusza, tylko kogoś, kto miał wcześniej konsole i orientuje się trochę w temacie. Akurat takich graczy też jest sporo. Inna sprawa, że platformy wszelkiej maści najlepiej promuje się za pomocą exów. Dlatego też taki Netflix czy HBO ładują grubą kasę we własne filmy i seriale. Na rynku gier sprawa wygląda dość podobnie.

lupinator

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18926 dnia: Maj 31, 2019, 20:12:22 pm »
Janusz Konsolowiec zastanawia się, którą konsolę kupić - Xboxa czy PS4. PS4 jest mocniejsze, ale Xbox jest tańszy, więc wychodzi na jedno - myśli sobie. Na PS4 i na Xboxa jest po 50 gier multiplatformowych, które mnie interesują. Zatem znowu remis - wylicza dalej. Aż dochodzi do exów. PS4 ma z 15-20 exów, w które bym chciał zagrać, a Xbox może z 5. Sprawa prosta. Biorę PS4.
Janusz Konsolowiec nie ma zielonego pojęcia co to tytuł na wyłącznośc i przekonują go jakieś pierdoły na pudełkach, co mu syn powiedział itd. Rozkminka tego typu to sorry, ale raczej typowe dla hc graczy, żeby se liste mentalną zrobić jakie exy są dobre na daną platformę.

Nie oczekiwałbym, że Pierre czy inny Chad są jakoś specjalnie lepiej poinformowani. Pomijam, że wiele osób kupuje konsole jako gadżet.
Opinie o konsolach spływają na >Januszy< i przy wyborze konsoli większość dobrze zdaje sobie sprawę, która konsola to ta za droga, a która nie ma gier itd. Ich przekonania nie wynikają z umocowania we własnej wiedzy, ale święcie w nie wierzą. Tak już jest od kiedy gry uderzyły mocniej w mainstream przy poprzedniej generacji. Z takich ludzi rodzą się właśnie najprostsi w formie wąsaci fanboje.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 990
  • Reputacja: 153
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18927 dnia: Maj 31, 2019, 22:13:59 pm »
Tak jest zresztą z wieloma rzeczami. Jak chcę kupić powiedzmy telewizor czy smartfona, to przed zakupem czytam różne testy itd, aby oprzeć swój wybór na opiniach osób bardziej obeznanych w temacie. Jak już mam wydać tego tysiaka czy dwa, to wolę wybrać w miarę rozsądnie.

Fakt też jest taki, że przynajmniej w Europie wiele osób kupuje konsolę głównie dla Fify. A Fifa w pierwszej kolejności kojarzy się z Playstation.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 14 302
  • Reputacja: 100
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18928 dnia: Czerwiec 02, 2019, 20:08:46 pm »
Na naszym forumku zapewne nie więcej jak 4 osoby posiadają obie platformy, ale dla przykładu na sąsiednim takich graczy jest sporo i nikt z tym problemu nie ma. Na PS4 Pro grają w eksy, a na One X graja zasadniczo w całą resztę. Czyli częściej, znacznie częściej.

A czy ja mam z tym problem? Po prosty szkoda MI kasy na dwie konsole ;) a kto na co wydaje jego problem. Mam po prostu inne priorytety i tyle :)

Jesteś miłośnikiem gier wyścigowych. Grałeś ostatnio w drugą część DiRT. Na Pro 1080p i 60 k/s, na One X 4k i 60 k/s.
Kolosalna różnica. Na cóż brać słabszą technicznie (znacznie) wersję - chyba tylko jeżeli ktoś chce platynę zdobyć, bądź .... nie ma wyjścia.
Choć ty chyba na bazowej konsoli grywasz, więc ....

Gram na standardowym PS4 (nie mam nawet pro) bo mam go od momentu kiedy kupiłem zanim zapowiedzieli Pro :) Nie wydam kasy ani na pro ani na Xboxa bo po pierwsze nawet nie mam TV 4k, po drugie gry to dodatek do życia a nie jego podstawa ;) Mam na głowie inne rzeczy a standardowe PS4 w zupełności mi wystarcza. Czerpie radość z grania, a nie porównywania tabelek i onanizowania się że mam "najlepszą wersje" :)


Ogrywałeś również: No Man's Sky, kontynuacje The Crew, Ace Combat VII, Wolfestein II, Elite Dangerous, jeszcze jeden Wolfestein, Star Wars Battlefront, Destiny II, Rayman, MGS V....

Dobrze, że masz to GTS i GoW, bo widzę, że następny, który przez kilkanaście miesięcy gra w gorsze wersje multi, zaliczył dosłownie garść eksów (jeszcze cię to VR ratuje jakoś), a kręci nosem. 

Przerażasz mnie stalkerze xD Mam nadzieje że nie masz mojego ołtarzyka w domu xD

PS. W twojej liście brakuje Horizon, Uncharted 4, Killzone Shadow Fall i w sumie tony innych gier więc nie wiem skąd ty to wytrzasnąłeś. Gram w co lubię i w sumie nie wiem do czego używasz tego argumentu :D

PS2. Niby przed czym mnie VR ratuje? xD

Po twoich postach kreuje mi się obraz osoby która w głowie ma tylko gierki i nie umie odróżnić tego od rzeczywistości bo ten twój bełkot jest lekko przerażający xD


(....)
Nie ma się co śmiać z MS, bo nie bije się słabszych.

Słabszych wypada bronić. Być po stronie silniejszego i w grupie się pastwić, żadna sztuka.

Słabo ci idzie to bronienie bo póki co większość odstraszasz od tej konsoli xD
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2019, 20:13:21 pm wysłana przez Mrocz »

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18929 dnia: Czerwiec 18, 2019, 01:41:58 am »
Przerażasz mnie stalkerze xD Mam nadzieje że nie masz mojego ołtarzyka w domu xD

PS. W twojej liście brakuje Horizon, Uncharted 4, Killzone Shadow Fall i w sumie tony innych gier więc nie wiem skąd ty to wytrzasnąłeś. Gram w co lubię i w sumie nie wiem do czego używasz tego argumentu :D

PS2. Niby przed czym mnie VR ratuje? xD

Po twoich postach kreuje mi się obraz osoby która w głowie ma tylko gierki i nie umie odróżnić tego od rzeczywistości bo ten twój bełkot jest lekko przerażający xD

Tak coś czułem, że nie warto wdawać się z tobą w dyskusje, bo będzie to strata czasu, ponieważ w odpowiedzi będę czytał po raz kolejny te banialuki typu - nie wiem, nie pamiętam, masz obsesję. Nie rozumiesz po ludzku, to choć do gimnazjum nie uczęszczałem, to postaram ci odpisać w twoim języku. Zatem:

In my humble opinion  ;) niezły z ciebie wariat Mrocz.  :lol:  Podać na forum publicznym swoje growe dane, do których od lat każdy ma dostęp  :lol:
Przez lata mieć w sygnaturce informacje w jakie gry grasz i te informacje w każdym poście się pojawiały iks de xDDD i mieć problem i z tym, że inny użytkownik forum to widzi  :lol: :D xD I pierdolamento na forum bo stalker xD  :hihi: Ogrywać same multi, na ostatnie kilkanaście gier grać w same multi i jednego remastera  :lol: xD i gloryfikować eksy, bo w 2016r Uncharted 4 a w 2017 Hori Zero Dawn xD

Mam nadzieję, że zrozumiałeś. A teksty, kto i co ma w głowie, to sobie daruj, chłopak, albo kieruj do kolegów z gimnazjum. Bo twoja prywata nikogo nie interesuje, a to forum o grach i konsolach. Żebym ci ja nie przedstawił twojego obrazu, bo znowu byś poszedł wypłakiwać się Lemowi, atencjuszu. Nie obraziłem ciebie, ani twoich bliskich i tego samego wymagam od ciebie, a jak ci się moja osoba nie podoba, nie musisz mi odpisywać.
#forzatoarkade

Z One przestali się już nawet starać, co odrzuca z automatu takich graczy jak np. ja. Na 360stce było sporo dobrych, japońskich gier i to wydanych jako eksy: Lost Odyssey, Blue Dragon, DOA4, Ninety-Nine Nights i parę innych - wszystkie wymienione wciąż mam w domu zresztą. Wydawali nawet takie rzeczy jak Idolm@ster, co już jest naprawdę sporym ukłonem w stronę japońskich graczy. One ma dosłownie 3 VNy na japoński rynek. Ewidentnie wbijają w ten segment i nie widzę żadnych wieści, że mają coś działać, także nie wiem skąd ta koncepcja.

(....)

Tu się zgodzę w pełni. Doskonale pamiętam takie gry jak wspomniane przez ciebie Lost Odyssey tudzież Blue Dragon. Można napisać "to były czasy", opcjonalnie "kiedyś to było". Ale właśnie. Czasy się zmieniają, technologia też. Kiedyś królowały mordobicia, czy właśnie RPG, a teraz co druga gra to otwarty świat, ewentualnie jakaś strzelanina z naciskiem na BR, który nawet w tym nieszczęsnym Fallout się pojawił, by jako tako ratować sytuację. Gry, które wymieniałeś (no, nie licząc NNN) zyskały uznanie branży i graczy (bardzo wysokie noty od obu grup).
Tylko co z tego, skoro byle PUBG sprzedał się lepiej (i to znacznie lepiej) niż one wszystkie razem wzięte.

Warto wspomnieć też, że przez dwie pierwsze generacje Xbox miał wile uznanych tytułów na wyłączność. Halo można lubić, bądź nie, ale sprzedawała konsole i to jedna z najwyżej ocenianych gier w historii. Gracze zachwycali się serią Project Gotham Racing.

Pamiętam jak dziś Panzer Dragon Orta. Znakomite nowy + każdy mówił, jak nieprawdopodobnie ta gra wygląda, że sprzęt Sony nie miałby szans jej udźwignąć. Ninja Gaiden Black to samo. 94% na meta, świetna piękna gra. Więc tych eksów było sporo i były kapitalne. Dodatkowo gry multi zazwyczaj wyglądały dużo lepiej - pamiętam jak dzisiaj, bo ogrywałem Splinter Cell na maszynie M$, jak i drugiej PS. Rożnica kilku klas, jeżeli chodzi o detale.

A dzisiaj im została większa moc, lepszy pad i linia kosmetyków. Z drugiej strony niektórym to wystarczy.

(....)
Co ma potwierdzić co dokładnie? (top sprzedaży w USA - przyp. SW) Że nie opłaca się robić nowych IP i tytułów na wyłączność, bo i tak burgery kochają do siebie strzelać?
Posiadacze Switcha gorąco pozdrawiają w takim razie.

Potwierdza to tylko tyle, że najpopularniejsze, najlepiej oceniane gry, to multi. Nic więcej. Nie twierdzę, że nowe pozycje mają nie powstawać.
Zasadniczo ogromny sukces Zeldini, God of War oraz Pajaka mnie ciszy, bo raz, że to pstryczek w nos dla korpo, które ujadają, że koniec gier single jest bliski, dwa - to kapitalne tytuły i należy im się.

MS w pewnym momencie tej generacji stwierdził, że nie opłaca się ładować zbyt wiele kasy w exy, bo i tak sprzedają się głównie gry multiplatformowe. I jaki był tego skutek? Sprzedaż XB1 zaczęła spadać. Powód tego jest bardzo prosty. Wyjaśnię to na przykładzie:

Janusz Konsolowiec zastanawia się, którą konsolę kupić - Xboxa czy PS4. PS4 jest mocniejsze, ale Xbox jest tańszy, więc wychodzi na jedno - myśli sobie. Na PS4 i na Xboxa jest po 50 gier multiplatformowych, które mnie interesują. Zatem znowu remis - wylicza dalej. Aż dochodzi do exów. PS4 ma z 15-20 exów, w które bym chciał zagrać, a Xbox może z 5. Sprawa prosta. Biorę PS4.

Myślę, że często działa to właśnie na podobnej zasadzie. Nawet jeśli większość interesujących gier to tytuły multiplatformowe, to exy przeważają szalę. Poza tym posiadacze PS4 nie widzą już sensu kupować Xboxa dla tych paru gier ekskluzywnych.

Switch jest gdzieś z boku, bo konsola ma względnie słabe wsparcie tytułów multiplatformowych, za to nadrabia masą exów. Dlatego Switch jest wybierany często właśnie jako druga konsola.

Heh, tradycyjnie się rozpisałem, zacząłem od tego, że Janusz konsolowy nie ma pojęcia kim jest Kratos i tyle dobrze, że zobaczyłem wypowiedź tarniaka, bo bym zdublował :P

Mnie to ciekawi, jak oni to rozegrają w 2020r. Jeżeli faktycznie obie będą 4k oferować i 60 k/s, a moc będzie zbliżona, to M$ straci to czym teraz zyskuje przychylność graczy - grałem w Metro Exodus na Pro, kapitalnie wygląda. Wczoraj włączyłem ją na One X i łał. Rożnica na korzyść konsoli Microsoft dostrzegalna z miejsca. Niech kupują te studia, niech tworzą, bo Sony korony łatwo nie odda.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 14 302
  • Reputacja: 100
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18930 dnia: Czerwiec 18, 2019, 08:19:10 am »
Patrzę na dzisiejszą datę... 18 czerwca....

Patrzę a datę swojego posta na który mi odpisujesz 2 czerwca....

Człowiek dawno zapomniał o całej rozmowie i poszedł dalej z życiem a ten siedzi i knuje i wymyśla 16 dni co by tu odpisać :lol:

Weź ty sobie odpuść i przestań za mną biegać po całym forumku xD

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 990
  • Reputacja: 153
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18931 dnia: Czerwiec 20, 2019, 10:20:39 am »
Preordery w Gamestopie po E3:
Cytuj
1.    Call of Duty Modern Warfare (10-25-19)
2.    Pokémon Sword and Shield (11-15-19)
3.    Final Fantasy VII Remake (3-3-20)
4.    Cyberpunk 2077 (4-16-20)
5.    Borderlands 3 (9-13-19)
6.    Legend of Zelda: Link's Awakening (Switch) (9-20-19)
7.    Star Wars Jedi: Fallen Order (11-15-19)
8.    Gears 5 (9-6-19)
9.    Super Mario Maker 2 (6-28-19)
10.    Crash Team Racing Nitro-Fueled (6-21-19)
http://www.nintendolife.com/news/2019/06/pokemon_was_the_second_most_pre-ordered_title_at_gamestop_during_e3

Wygląda na to, że remake FFVII jednak okaże się sukcesem.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 990
  • Reputacja: 153
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18932 dnia: Czerwiec 30, 2019, 22:56:43 pm »
Sony Doesn't See Nintendo As A Major Rival, More Worried About Microsoft Next Generation
Cytuj
In regards to market competition, a Sony representative explained how Microsoft was seen as its main competitor next generation, with Google also a potential threat as technology improves. As for Nintendo, Sony doesn't perceive it as a major rival, primarily because its main users are typically younger than PlayStation's target audience.
http://www.nintendolife.com/news/2019/06/sony_doesnt_see_nintendo_as_a_major_rival_more_worried_about_microsoft_next_generation

Nintendo Has No Plans To Censor Video Games Like Sony
Cytuj
Although Sony is clamping down on saucy content in PlayStation games, Nintendo appears to be quite happy to leave any censorship decisions to rating systems.
http://www.nintendolife.com/news/2019/06/nintendo_has_no_plans_to_censor_video_games_like_sony

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18933 dnia: Lipiec 11, 2019, 12:09:51 pm »


Najnowsze zmagania bolidów zostały bardzo dobrze przyjęte. 8.4/10 od recenzentów, niemal 8/10 od graczy. Eksperci z DF wzięli pod lupę konsolowe wersję.

Najlepiej wypada wersja na konsolę Xbox One X (raczej zdziwienie nie ma) oferując niemal pełne 4k i (co istotne), jako jedyna konsola utrzymuje stabilne 60 k/s. Pozostałe sprzęty - Pro, PS4, One(S) - oferują rozgrywkę w niższej rozdzielczości oraz (niestety) zdarza im się gubić klatki - szczególnie podczas jazdy w deszczu. Każda wersja jednak została przez chłopaków pochwalona, oferując tyle ile da się z konsoli wycisnąć, choć zaznaczają, że najlepszą opcją do gry, jest wersja na X. Niektórzy twierdzą, że symulacja musi hulać w stałych 60 k/s (poniekąd racja). Można zadać zatem pytanie, czy F1 jest zatem tylko symulacją na PC/X, a na pozostałych sprzętach już niekoniecznie, ale niechaj to będzie pytanie retoryczne.  :)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 617
  • Reputacja: 10
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18934 dnia: Lipiec 11, 2019, 12:22:08 pm »
Mam nadzieję, że na kolejnej generacji konsol będzie można generować jakieś lepsze efekty atmosferyczne, żeby odległe rzeczy były bardziej podatne na mgiełki i rozmycia, bo są teraz za ostre i zbyt błyszczące. Brakuje im jakiejś nieregularności. Ale i tak jest ślicznie.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18935 dnia: Lipiec 11, 2019, 12:46:25 pm »
Gra bez tego wygląda świetnie, ale w kwestii detali słusznie prawisz. Niestety nie liczyłbym na to - no, może nie do końca. Popatrz na Driveclub. Gra ma swoje lata, a opady atmosferyczne wciąż zachwycają. Jasne, Dc nie wygląda obecnie jakoś zjawiskowo (ale podczas premiery prezentowała się bardzo dobrze), do tego dochodzi kombo zaledwie fHD + 30 k/s, więc moc PS4 mogła na bajery wizualne pójść, zatem w bardziej złożonych grach obcina się co można, by liczyło się fizykę + gry lepiej wyglądały, detale też robią swoje. Dlatego taga FM/GTS choć bardziej zaawansowane, mają jakie mają opady - szczególnie ta druga gra, w której wygląda to przeciętnie, by nie napisać słabo.

Ale o tym pisaliśmy na forumku już kilka miesięcy temu przy okazji silników. Ja ogrywam teraz Far Cry New Dawn. Gra na PS4 Pro wygląda bardzo ładnie. Potrafi robić wrażenie, ale tam nawet opony w samochodzie nie da się przestrzelić.  :wtf:

W ogóle interakcja z otoczeniem jest bardzo znikoma, by nie napisać żadna. Gra z 2019r. Dla przypomnienia mający jakieś 14 lat Black z PS Drugiego.



O fenomenie, który zowie się Crysis nawet nie wspominam.

Zatem nowe gry wyścigowe, czy też inne gatunki być może pokażą pazur w tym segmencie, ale raczej w odniesieniu do nowej jakości grafiki, a nie faktu jakiegoś przełomu w tej dziedzinie. Liczę jednak, że jakaś perełka znowu zaskoczy, jak lata temu:


Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 14 302
  • Reputacja: 100
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18936 dnia: Lipiec 11, 2019, 12:51:12 pm »
Mam nadzieję, że na kolejnej generacji konsol będzie można generować jakieś lepsze efekty atmosferyczne, żeby odległe rzeczy były bardziej podatne na mgiełki i rozmycia, bo są teraz za ostre i zbyt błyszczące. Brakuje im jakiejś nieregularności. Ale i tak jest ślicznie.

Małym wglądem w przyszłość może być Assetto Corsa Competizione.

Gra na PC, ale liczę że doczekamy się portu na konsole (oby już na PS5 z pełnym wsparciem VR :) )

Moim zdaniem deszcz wygląda tutaj wystarczająco dobrze :)

Tutaj widać tę mgłę w oddali jaka powinna występować przy deszczu :)

« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2019, 12:53:11 pm wysłana przez Mrocz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 617
  • Reputacja: 10
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18937 dnia: Lipiec 11, 2019, 13:19:11 pm »
Śmiesznie to wygląda, gra w 60FPS, a na szybie woda w 20FPS sie porusza :P Ale tak, tutaj zdecydowanie jest lepsza mgła.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 14 302
  • Reputacja: 100
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18938 dnia: Lipiec 11, 2019, 13:22:45 pm »
Śmiesznie to wygląda, gra w 60FPS, a na szybie woda w 20FPS sie porusza :P Ale tak, tutaj zdecydowanie jest lepsza mgła.

Mozliwe, że autor filmiku nie ma jednak detali ultra :D

Gra wspiera też Ray-Tracing. Mysle że to by był idealny tytuł dla nowej generacji.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 617
  • Reputacja: 10
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18939 dnia: Lipiec 11, 2019, 13:29:55 pm »
Unreal 4, więc... powinno nie być problemu. Pewnie właśnie wydajnościowy to obecnie jedyny.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 14 302
  • Reputacja: 100
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18940 dnia: Lipiec 11, 2019, 13:44:50 pm »
Unreal 4, więc... powinno nie być problemu. Pewnie właśnie wydajnościowy to obecnie jedyny.

Technicznie to pewnie i teraz by chodziło. No ale Project Cars 2 wyraźnie udowodnił, że konsolom obecnym wyraźnie brakuje mocy na baaaardzo rozbudowaną fizykę opon i modelu jazdy, przy jednocześnie dużej ilości samochodów na torze (do 32) zmiennych warunkach pogodowych i silniku fizycznym symulującym zmiany na torze (od temperaturowych, zabrudzenia po nagumienie nawierzchni) wolałbym by AC Competizione i pewnie Project Cars 3 wyszły już na kolejne konsole w pełni swoich możliwości i ze wsparciem VR, na który mocno liczę w przyszłej generacji :)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 617
  • Reputacja: 10
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18941 dnia: Lipiec 11, 2019, 13:47:33 pm »
Ja jestem ciekaw co może VR przy obecnych okularach PSVR. Zastanawiam się ciągle nad podłączeniem ich pod PC, jest aplikacja która pozwala gry PCtowe niby odpalić na nich. Chodzi mi o to, czy gry które mają pełne AA na krawędziach, będą mocno lepiej wyglądały, czy jednak obraz będzie nadal słaby przez zbyt duże punkty ekranu i trzeba dać ekran niemal 4K do takich gogli.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 14 302
  • Reputacja: 100
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18942 dnia: Lipiec 11, 2019, 14:17:26 pm »
Ja jestem ciekaw co może VR przy obecnych okularach PSVR. Zastanawiam się ciągle nad podłączeniem ich pod PC, jest aplikacja która pozwala gry PCtowe niby odpalić na nich. Chodzi mi o to, czy gry które mają pełne AA na krawędziach, będą mocno lepiej wyglądały, czy jednak obraz będzie nadal słaby przez zbyt duże punkty ekranu i trzeba dać ekran niemal 4K do takich gogli.

Jeżeli VR miałoby działać w 4k to raczej nie zobaczymy tego na przyszłej generacji. Myśle że trzeba się szykować na rozdziałkę z pierwszego VR. Nawet na PC jest problem z tylko "nieco" wyższą rozdzielczością, a jedyne dostępne gogle VR wspierające 4k to jest sprzęt już ekstremalny wymagający potwora za dziesiątki tysięcy by to działalo :)

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18943 dnia: Lipiec 23, 2019, 17:02:03 pm »


Zanim ekipa z DF zabierze się za nowego Wolfa, warto wspomnieć o analizie bardzo dobrego Red Faction Guerrilla- pierwotna wersja z poprzedniej generacji otrzymała 8.5/10 od branży i 8/10 od graczy. Grę można nabyć na konsolach w cenie ok stu zł (pudełko) i nieco mniej (cyfra), jak i na PCMR (tradycyjnie taniej). Ogrywałem niemal dekadę temu i faktycznie 8/10 można spokojnie wystawić.

Jeżeli chodzi o samą grę, to nie licząc wersji na blachę, najlepiej wypada ta na One X oferując natywne 4k i stałe 30 k/s w trybie jakości.
Na Pro jest wyraźnie gorzej. Pal sześć niższą rozdziałkę, ale w trybie jakości gra zalicza potworne spadki często do 16 klatek.
Podobnie jest z wersja na Pstryczka. Szkoda. Dla porównania na PC i to nawet nie na topowych kartach, po odblokowaniu animacji można grać nawet w .... 240 klatkach. 


Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18944 dnia: Wrzesień 16, 2019, 13:35:34 pm »


Ścisła czołówka najlepiej prezentujących się gier bieżącej generacji - zdecydowanie. Przyznam szczerze, że nie wierzyłem w kombo 4k + 60 k/s, a jednak. Gra wygląda przepięknie, a to, że udało się zlikwidować wybór fHD + 60, a 4k i 30 k/s, to niebywałe wręcz. No i rzecz jasna oświetlenie  :o
Nawet grając w Battlefield V z dobrodziejstwem ray tracing nie byłem pod takim wrażeniem w tym segmencie. Prześliczna gra i co cieszy, bo przyznam szczerze, że trochę wątpiłem, wypadła znakomicie pod względem rozgrywki - Diaz jako bohaterka jednak bardzo dobrze się spisuje, a samo strzelanie, to miód. Ukończę przygodę, napiszę coś we właściwym temacie. Wstępnie mocne 8/10 puszczające oko w kierunku 9/10 spokojnie się należy.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 384
  • Reputacja: 102
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18945 dnia: Wrzesień 16, 2019, 14:31:05 pm »
Jedyne czego mi brakuje to dbałość o najdrobniejsze szczegóły, Naughty Dog dalej nie pobici pod tym względem.

Cała reszta wygląda bajecznie :)

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18946 dnia: Październik 03, 2019, 14:29:17 pm »
(....)

Graficznie jest bardzo ładnie, w widokach żadna nowa jakość, rdr2 wysoko powiesił poprzeczkę po prostu. Z aktualnych killerów graficznych mamy jeszcze Gearsy, które potrafią zachwycić widokami, do tego 60 fps i wysoka rozdzielczość, no ale w tlou widzę maniakalne podejście do detali, których w gearsach po prostu nie ma w cale i to czyni u mnie podniecanie, dzizas jak ja już nie mogę doczekać się lutego.


Oj bardzo nie, wiem co wiele ludzi mówi (w tym takie DF) i przecieram oczy, gdyż nie wiem, jak można się zachwycać stroną wizualną tej gry (w taki mocny sposób, bo są tu też bardzo dobre rzeczy). Owszem, zdarzają się ładne miejscówki, ale większość to zasługa art style. Ja widzę jak masa rzeczy po prostu straszy i chodzi tu o główną ścieżkę, a nie szukanie po kątach. Większość rozdziału 3 to taki koszmarek (aż kalibrowałem kilka razy HDR, bo miąłem wrażenie, że to musi być tego wina, ale nie).

The Last of Us Part II, jak i starsze exy z PS4 (GoW, czy Uncharted to dobre przykłady) odstawiają Gearsy 5, które wyglądają bardzo oldschoolowo (choć to po części wina stylu - potęguje wrażenie sterylności, modułowości). A i pewnie znajdzie się trochę gier 3rd party na X'ie, które "robią" na bardzo podobnym poziomie. Wiem, że podkreśla się te 60 fps'ów, ale z drugiej strony - gra na zwykłym X'ie chodzi w 30 klatkach z taką samą grafiką (według DF), więc nic dziwnego, że X1X, który jest kilka razy mocniejszy, jest do tego zdolny w przy dynamicznej rozdziałce.

(....)

Moldar ma rację. Zdecydowanie stanę po jego stronie, ponieważ najnowsze Gearsy, czy się komuś to podoba, czy nie, to jedna z najlepiej prezentujących się obecnie gier. Spokojnie można napisać, że wizualnie to czołówka.

Ta gra to takie ładniejsze Gears of War4/Uncharter 4 (a przecież obie na premierę zachwycały, ba dzisiaj robią znakomite wrażenie) tylko w 4k + 60 k/s. Zgodzę się, że smaczki w Uncharted i zapewne w nadciągającym TLoU P II, to coś nieprawdopodobnego, ale całościowo Gearsy zachwycają.

Chyba jesteś pierwszą osobą, która kręci nosem na graficzny aspekt tej gry (choć biorąc pod uwagę twe podejście do serii i samego Xboksa, jakoś mnie to nie dziwi). :shifty:

Spędziłem kilkadziesiąt godzin z Uncharted 4 (platyna), God of War (platyna) oraz Gearsami , zatem doskonale znam te pozycje, ale w życiu nie napisałbym, że te dwie pierwsze odstawiają tę trzecią.  :-x Można byłoby jeszcze podyskutować, że poziom w miarę zbliżony (jakościowo w segmencie wykonania przykładowo modeli postaci), ale biorąc pod uwagę całokształt Gearsy > te dwie gry.

Napisałeś też, by za bardzo nie gloryfikować glorius 4k + 60 k/s, bo ta gra to zasadniczo Gearsy z One (S), ale hulające na mocniejszym sprzęcie, więc ciężko by lepiej nie było. No tak, ale do tego (główni) się to sprowadza.

Path of Exile na One X względem One(S) nie ma kilkukrotnie większej liczby wielokątów na postać, bo konsola kilkukrotnie mocniejsza. Moc obliczeniowa poszła głównie w 4k i stabilniejszą animację i wystarczyło to by zachwycić i zrobić piorunujące wrażenie.  :o
Nie ma zbyt wiele gier, które nie tylko dodają 4k, ale też polepszają znacząco same obiekty w wersji na mocniejszy sprzęt - na szybko mogę wymienić siódmą Forzę Motorsport, w której samochody wyraźnie lepiej prezentują się niż w wersji na podstawowego Xboksa. 

A to, jaki komfort daje 60 klatek i to jeszcze w 4k (nawet jezeli dynamicznym), to nieprawdopodobna sprawa.  :puppy-eyes:
I ją też wypada wyróżnić.

Kapitalne tekstury:



Fantastycznie wyglądające modele postaci:



Różnorodne otoczenie wypchane po brzegi detalami:





Plus najlepsze oświetlenie jakie widziałem w grach:



A to wszytko działające niemal perfekcyjnie:



Graficzny majstersztyk.





gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 617
  • Reputacja: 10
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18947 dnia: Październik 03, 2019, 15:02:15 pm »
Nie wiem czy to, że się niektóre rzeczy błyszczą jak psu jaja to jest dobry efekt. Bo przyroda trochę plastikowo przez to wygląda ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 647
  • Reputacja: 43
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18948 dnia: Październik 04, 2019, 11:53:08 am »
Napiszę tylko jeden post, bo w sumie nie uargumentowałem swojej wypowiedzi, dlaczego Gearsy 5 choć potrafią być ładne, to do czołówki im brakuje (no chyba, że w czołówce mieści się więcej niż kilka tytułów).

Postacie - niby spoko, wszystko tu jest, ale o klasę niżej od tego co robi np. ND. Tekstury są niższej rozdzielczości (niby jest Insane pack na PC, ale to PC), co szczególnie boli w cut-scenach, gdzie główne postacie wręcz straszą wielkimi porami skóry (pokazany tutaj Marcus to bardzo dobry przykład). Włosy są wykonane standardowo, oczy płaskie (a chwalili się shaderem) - generalnie nie ma tu nic nowego i nadzwyczajnego, a poziom detalu ustępuje kilku innym grom. Mało tego, jako, że to UE4, mogę powiedzieć, że duża część pracy została już wykonana za nich przez Epica (shadery z Paragona), ale chyba to pominęli (np. oczy i włosy chyba też).

Enviro - o ile na postacie pewnie poszło sporo trójkątów, tak na enviro chyba nie. Wszystko wydaje się złożone z pudełek (co po części jest spowodowane przez art style), obiekty, z których budowane są poziomy są proste, oteksturowane w średni sposób, czasem wygląda to tak jakby artysta miał to gdzieś. Jakość tekstur jest bardzo nierówna, w wielu przypadkach średnia, a czasem wręcz tragiczna (szczególnie otwarte lokacje). Brakuje decali, które ładnie połączyłyby różne elementy, dodały wiarygodności np. płaskim ścianom z tailującą się tex'ą. Shadery są czasem bardzo bazowe - woda to jakiś żart, piasek na pustyni wygląda i zachowuje się jak materiał, atłas, albo coś w tym stylu. Już Uncharted 3 lepiej to zrobiło. Do tego chcieli zasymulować efekt odbijania się światła w drobinkach, ale tak bardzo im to nie wyszło... po prostu walnęli grube ziarno, zawsze w tym samym miejscu, które pod odpowiednim kątem świeci. Takie rzeczy to mogłem robić już 8 lat temu w ułomnym edytorze w 11 bit studios, a co dopiero w takim gigantycznym silniku jak UE4. Mogę jednak pochwalić ich za efekt śladów na śniegu czy piachu - żadna nowość, nie wygląd też lepiej od tego co już było, ale za to nie znika (a przynajmniej ma bardzo duży margines) i to jest mega.

Światło - czasem robi czasem nie, akt 3 to totalna porażka, zarówno pod względem oświetlenia jak i (chyba nawet większym) post procesu - przepalony (bo to pustynia nie), wszystko się świeci na biało (czysta biel, grzebanie w ustawieniach HDR nic tu nie da, taka wizja twórców), jest płaskie, a skóra postaci zaczyna przypominać metal. Bardzo fajnie wyszły im efekty światła w soczewce, flary, ale to nie jest coś nowego technicznie. Wygląda jednak bardzo efektownie. Co do światła to tutaj jest też duży fail w kwestii odbić i leaków oświetlenia. Nic tak nie psuje klimatu ciemnej lokacji jak odbicia światła, którego nie powinno być (zamknięte pomieszczenie, zupełna ciemność, ale na podłodze jest odbite światło, jakby działał reflektor), albo powinno zachowywać się w zupełnie inny sposób.

Generalnie odczucia wizualne w wielu aspektach przypominają mi Gearsy z poprzedniej generacji. Jak już podkreślałem, art style w tym nie pomaga, brutalistyczna stylistyka podkreśla jedynie ułomności enviro. Mam silne wrażenie, jakby workflow artystów nie zmienił się wcale od zeszłej generacji. Pytanie czy to celowy zabieg, czy zatrudniają po prostu dinozaury game dev'u (których na całym świecie znajdzie się na pewno dużo, u nas w kraju na pewno). Problem w tym, że czasem nawet gra wygląda tak podobnie do Gearsów z X360, iż mam wrażenie jakby nie było PBR'a (co znaczy, że go po prostu to "zepsuli"). Do tego wiele akcji, które miały być spektakularne, są zrobione w tak prosty sposób, iż niszczy to wszelką immersję (np. spadające "sople" to tylko animacja wpicia i prosty particle). Wydać cięcia i stąd nasuwa mi się pytanie, czy przypadkiem MS nie poskąpił budżetu na produkcję. Idąc tym tropem można się zastanawiać, na ile ma to związek ze sposobem wydania (w końcu sporo ludzi zagrało w Gearsy 5 płacąc za tą przyjemność tylko 1$), a na ile z podejściem MS do gier dla jednego gracza.

Podsumowując, Gearsy przede wszystkim bronią się stroną artystyczną. Kiedy zaczyna się im przyglądać (czasem nawet nie trzeba, gra sama podsuwa nam to pod nos) i wcale nie potrzeba do tego lupy, widać masę niedociągnięć, ale przede wszystkim brak zaangażowania twórców, miłości do szczegółów. A właśnie to oddziela rzemieślniczą robotę od wielkiego dzieła. Patrząc na Gearsy 5 widzę... grę. Na każdym kroku czuć oldschool, co uważam, że nie pasuje do tego typu produkcji w 2019 roku. Kiedyś Gearsy były synonimem jakości, teraz już nie są (nawet gameplay zaczęli niszczyć). A co do tego kto pieje z zachwytu nad oprawą - w dużej mierze robią to media (podkreślę to jeszcze raz - DF przynajmniej zaznaczyło, że to najładniejsza gra na Xboxa, a nie konsole w ogóle). Fakt jak bardzo słodzą niektóre serwisy (nie chodzi tylko o grafikę) sugeruje, że MS postarał się o ciepłe przyjęcie gry (przypominam, to nie żadna nowość, tycz się wszystkich wydawców, Sony także). Od graczy widzę różne opinie, przeważnie pozytywne (z tym się zgadzam), ale bez przesady, to nie żaden mesjasz - choć jak mówi przysłowie, "na bezrybiu i rak ryba". 

Taka anegdota - po premierze zwykle twórcy dzielą się swoją pracą z innymi na różnych serwisach dla artystów, od kilku lat jest to przede wszystkim Artstation. Może nie jest to najsprawiedliwsze porównanie, ma swoje minusy, ale jednak posłużę się tym w tej kwestii - postacie, jak i większość artu z Gearsów nie zachwyca ludzi. Dostali kilka razy mniej uwagi i like'ów niż stuff konkurencji, pomimo siły marki i faktu, że tego typu content jest zawsze lepiej promowany.

Tyle w temacie z mojej strony - antyfana Gearsów 1-3 (w końcu fakt, że mam kolekcjonerki wszystkich trzech, w tym trójki, którą musiałem ściągać z USA ze sporą dopłatą nie ma znaczenia) i Xboxa (którego mam w wersji premierowej i Project Scorpio, bo tak robią fanboy'e Sony - kupują sprzęt konkurencji, aby się z niego naśmiewać).

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18949 dnia: Październik 04, 2019, 12:30:27 pm »
Później odpiszę, kończę posiłek i zbieram się na trening.

Nie wiem czy to, że się niektóre rzeczy błyszczą jak psu jaja to jest dobry efekt. Bo przyroda trochę plastikowo przez to wygląda ;)

Mnie bardziej chodziło o wszelakiego rodzaju grę świateł. Rozbłyski przy cięciu metalu, eksplozje, promienie przedzierające się przez elementy konstrukcyjne, czy światło odbijające się od rynsztunku. Już Gearsy 4te robiły przysłowiową robotę w tym aspekcie i każdy kto ogrywał je na One S plus dobry tv z porządnym HDR chwalił słynne burze występujące w grze. Piątka to nawet nie klasa, a dobre dwie wyżej. Co do roślinności, to nie występuje hurtowo, raczej bohater poboczny, który występuje na początku gry. Przyjrzałem się. Bardzo dobrze się prezentuje, ale możesz mieć przecież inne zdanie. Zresztą to nie symulator farmy, by skupiać się na tym.

Nowe Gearsy to jakościowo nie klasa RDR II, czy God of War. Te gry, to wybitni przedstawiciele elektronicznej rozgrywki, ale chłopaki i tak zaserwowali graczom porządny tytuł, bo jednak 8.5/10 od branży i graczy, to bardzo dobry wynik. Niemniej dyskredytowanie jej w jakikolwiek sposób pod względem szaty graficznej, czy audio, nie przejdzie. Może kilka cytatów, a i nie są to zielone Irasy, tylko obiektywni gracze, którzy graja na kilku sprzętach:

Cytuj
A tymczasem gearsy 5 wymiataja. Strzelanie to zawsze w gow byla ekstraklasa, ale tym razem poziom jeszcze eksplodowal (az zal jak pomyśli sie niechcacy o uncharted). Grafa na xox zapiera dech

Cytuj
Wow skończyłem akt 1 i zacząłem 2- muszę powiedzieć ze dawno tak dobrze się nie bawiłem w blockbusterowym stylu. Ostatnio chyba przy uncharted2. Gameplayowo g5 to majstersztyk shooterkow, a grafika, pacing, fabuła- wszystko póki co prezentuje mega wyjątkowy poziom.

Cytuj
No i graficznie gra kopie dupeczke , wciąż jak dla mnie RDR2 na XoX jest najładniejszą wizualnie grą na rynku ale Gears 5 bije jak dla mnie exy z ps4.

Cytuj
G5 ukończone, trochę też obadałem multi więc czas na werdykt oprawa AV masakrator, najładniejsza gra generacji i to jak działa  0_0  9-/10  Moje GOTY i najlepsza strzelanka tej generacji

Cytuj
Oświetlenie to zdecydowany top. Graficznie to jest next gen, już  chcę wszystkie gry w 60 klatkach, hdr jest obłędny.   

Cytuj
Co do oprawy to nie wiem czy jest to najładniejsza gra tej generacji bo nie grałem we wszystkie gry, ale poziom grafiki połączony z 60 klatkami na sekunde robi bardzo duże wrażenie. Pochwale też kunszt Coaliton w projektowaniu lokacji, nawet obrębie jednej lokacji każde pomieszczenie wygląda inaczej, co chwile inaczej pracuje oświetlenie, czasami aż do przesady. Widać że Coaltion to eksperci od grafiki i chyba lubią się tym przechwalać.

No, będzie tego. Zasadniczo o Gears V przeczytałem dobre kilkadziesiąt stron na rożnych forach, zresztą jestem też autorem tych tematów, wiec wypada doń zaglądać.  :roll: Generalnie ludzie chwalą pozycję. 8-9/10 na ogół zbiera, może z dwie 7/10 widziałem. Ale jeżeli chodzi o samą grafikę, to przedstawiają ją w samych superlatywach. Na setkę postów, które przeczytałem w dwóch pojawiło się kręcenie nosem na szyby (odbicia i fakt, że nie da się ich zniszczyć), ale to detale.

Majstersztyk, który zasługuje w segmencie ocen za grafikę, albo na mocne 9/10, albo na 10/10.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2019, 12:36:25 pm wysłana przez Sylvan Wielki »

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18950 dnia: Październik 04, 2019, 19:27:42 pm »
Za czas, chęci, merytoryczny teks daję zasłużonego plusa, pomimo, iż nie zgadzam się ze sporą jego częścią.

Postacie - niby spoko, wszystko tu jest, ale o klasę niżej od tego co robi np. ND. Tekstury są niższej rozdzielczości (niby jest Insane pack na PC, ale to PC), co szczególnie boli w cut-scenach, gdzie główne postacie wręcz straszą wielkimi porami skóry (pokazany tutaj Marcus to bardzo dobry przykład). Włosy są wykonane standardowo, oczy płaskie (a chwalili się shaderem) - generalnie nie ma tu nic nowego i nadzwyczajnego, a poziom detalu ustępuje kilku innym grom. Mało tego, jako, że to UE4, mogę powiedzieć, że duża część pracy została już wykonana za nich przez Epica (shadery z Paragona), ale chyba to pominęli (np. oczy i włosy chyba też).
(....)

Nieszczególnie się z tym zgodzę. Kilka miesięcy tamu napisałem, że postacie z DMC V są najlepiej wykonanymi w grach. Później redakcja DF potwierdziła to w swoim filmie - zapewne czytają nasz forumek  :P Wg mnie te z Gearsów V wyglądają jeszcze lepiej, być może dlatego, że nie są tak gładkie i mają więcej szczegółów.

Niespecjalnie lubię wracać do starszych gier, szczególnie tych pięknych. Wolę zapamiętać jakie ważnienie wywarły na mnie podczas premiery.
Takie inFamous Second Son, to na dzień dobry 1010 za grafikę. Po kilku latach, jak chciałem HDR sprawdzić, to maks 8/10. Postarzała się, wyraźnie. Driveclub, to tez okolice 9/10 podczas premiery, ale po kilkudziesięciu godzinach przy Forzie, powrót był bolesny.

Wspominam o tym, ponieważ Uncharted 4 nabyłem przed premiera i w 2016r. była wizualnym majstersztykiem. 10/10. Właśnie ją włączyłem, by sprawdzić kilka etapów, przypomnieć sobie te detale. Faktycznie gra dalej prezentuje niesamowity kunszt, ale technicznie odstaje od produkcji Coalition. Nie ma opcji by grę, czy same postaci nazwać lepiej wykonanymi. Może, gdyby całość hulała w 4k i 60 k/s, a tak obraz nie jest tak ostry, a całość chodzi ślamazanie - typowe przejście z 60 klatek na dwukrotnie niższy pułap.

Nie ma opcji na U4 > GV wizualnie. Bez szans. Ale też te gry dzieli kilkadziesiąt miesięcy, a One X jest 40% mocniejsze niż pro, więc....

Generalnie odczucia wizualne w wielu aspektach przypominają mi Gearsy z poprzedniej generacji. Jak już podkreślałem, art style w tym nie pomaga, brutalistyczna stylistyka podkreśla jedynie ułomności enviro.(....)

Zgodzę się, że czasami (rzadko, bo rzadko, ale jednak) miałem wrażenie, jakbym grał w coś pokroju Uncharted Trzeciego w wer. remastered. Czyli wiesz, piękną kiedyś grę, która teraz lepiej wygląda, ale czuć stara generację. Niemniej większość gier ma swoje mocne i słabsze strony.
Jednakże przez większość czasu (znaczną) czułem, że gram w śliczną grę. Grę, która momentami wygląda obłędnie (pierwszy etap).

Mamy wiele pięknych gier (God of War, Spider Man), ale o zaledwie garstce mawia się "wygląda niemal jak na nowej generacji", a jak dany produkt określa się "lepiej prezentuje się niż ex Sony", to już mówimy o absolutnym topie, a tak oceniano Anthem, RDR II, czy właśnie nowe Gearsy. Potwiedzają to nie tylko eksperci (DF), ale sami gracze (raczej chodzi mi o tych relatywnie obiektywnych, a nie blacharzy, czy zielonych).
I faktycznie, grając w RDR II na One X plus OLED, to brakowało mi zasadniczo tylko tych 60 k/s i mógłbym napisać, ze to jedna z pierwszych gier nowej generacji. Podobnie, jest z Anthem, który rewelacyjny nie jest, ale wygląda kapitalnie na One X/PC.

Być może te Gearsy straciłby na mocy, gdyby nie ta fantastyczna animacja. 

Podsumowując, Gearsy przede wszystkim bronią się stroną artystyczną. Kiedy zaczyna się im przyglądać (czasem nawet nie trzeba, gra sama podsuwa nam to pod nos) i wcale nie potrzeba do tego lupy, widać masę niedociągnięć, ale przede wszystkim brak zaangażowania twórców, miłości do szczegółów. A właśnie to oddziela rzemieślniczą robotę od wielkiego dzieła. Patrząc na Gearsy 5 widzę... grę. Na każdym kroku czuć oldschool, co uważam, że nie pasuje do tego typu produkcji w 2019 roku. Kiedyś Gearsy były synonimem jakości, teraz już nie są (nawet gameplay zaczęli niszczyć). A co do tego kto pieje z zachwytu nad oprawą - w dużej mierze robią to media (podkreślę to jeszcze raz - DF przynajmniej zaznaczyło, że to najładniejsza gra na Xboxa, a nie konsole w ogóle). Fakt jak bardzo słodzą niektóre serwisy (nie chodzi tylko o grafikę) sugeruje, że MS postarał się o ciepłe przyjęcie gry (przypominam, to nie żadna nowość, tycz się wszystkich wydawców, Sony także). Od graczy widzę różne opinie, przeważnie pozytywne (z tym się zgadzam), ale bez przesady, to nie żaden mesjasz - choć jak mówi przysłowie, "na bezrybiu i rak ryba". 

No właśnie nie tylko artystyczną, ponieważ wyglądają kapitalnie (fakt mają słabsze momenty, ale generalnie świetnie się prezentują), do tego dochodzi 4k + 60 k/s, które zachwyca. Zgodzę się, że takiego wstrząsu w branży nie wywołały, jak lata temu kultowa jedynka, ale wówczas tamta gra wyznaczyła zupełnie nowe standardy, a ta, jak na grę konsolową, wygląda kapitalnie. Jestem zdumiony ile oni wycisnęli z tej niedrogiej maszyny. 
Z branżą wiesz jak jest. Na sąsiednim forumku wielu nie zgadza się ze średnią God of War, czy RDR II. Co nie zmienia ich statusu, ale nawet, jeżeli M$ coś posmarował, by redaktorzy dobrze o Gears pisali, czy jak wspominasz o innych grach, to 8.5/10 od osiemdziesięciu krytyków, bardzo zbliżoną ocena jest do 8.6/10 od ponad dwóch tys. graczy.

W każdym razie spójrz tylko na GO. Moldarowi się podoba, napisał, że znakomicie sie prezentuje (mam podobne zdanie). RyoHazuki twierdzi, że się zawiódł, ale chwali grafikę.

Łapiąc się szczegółów, odnośnie Digital Foundry, to kiedyś stwierdzili bodaj, że RDR II to najlepiej wykonana gra konsolowa (mowa o wersji na One X), więc, jeżeli teraz twierdzą, ze Gearsy to najładniejsza gra na Xboxa, to ....  :grin:

Zapewne zrobią kocem roku podsumowanie, to zobaczymy jak to wyjdzie.  :roll:

Tyle w temacie z mojej strony - antyfana Gearsów 1-3 (w końcu fakt, że mam kolekcjonerki wszystkich trzech, w tym trójki, którą musiałem ściągać z USA ze sporą dopłatą nie ma znaczenia) i Xboxa (którego mam w wersji premierowej i Project Scorpio, bo tak robią fanboy'e Sony - kupują sprzęt konkurencji, aby się z niego naśmiewać).

Hola, hola. Ja cię per klapkiem nie nazwałem. Cenię cię jako użytkownika. Jesteś aktywny, sporo piszesz, często też bardzo technicznie. Czytam niemal wszystkie twoje posty. Co prawda często nie zgadzamy się, ale w życiu bym cię nie postawił na tej samej linii co jakieś Leszki i inne irasy, które grają na PS4 tylko, a najwięcej mieli do powiedzenia odnośnie innych konsol (nawet tak spokojny, szanowany użytkownik jak POK skargę złożyć musiał na te brednie), a ubliżaniu 3/4 forum od frajerni i debilów, jak ktoś się nie zgadzał (na przykład z 11/10 za grafikę GTS) nie wspominam nawet.

Być może nie do końca precyzyjnie ująłem swoje słowa, powinienem odnieś się nie do całej serii, a do ostatnich części. Bo widzisz, drogi Zielarzu, pamiętam, jak w 2016r. co wszedłem do tematu X'a i GoW4, to czytałem "X złom to X złom tamto" i nawet się zastanawiałem, po co ktoś kupił konsolę, by później co rusz rugać publicznie, bo coś nie pasuje - ja też nie jestem zachwycony wyciem Pro, faktem, że bateria w Dualu 4 wytrzymuje kilkadziesiąt godzin krócej, niż w padzie od One(XS), ale jakoś nie nazywam swojej konsoli złomem, choć ma wady, bo generalnie jest świetna.
A z Gearsami, bardziej chodziło mi o fakt, że psioczyłeś co rusz na 4kę, a kilkadziesiąt opinii o piątce przeczytałem i jako jedyny marudzisz - tak to połączyłem, z faktem gloryfikowania Sony, marudzeniem na M$ i dało się przypuszczać, że coś nie bardzo z obozem zielonym się lubisz.
Być może zbyt pochopnie wyciągnięte wnioski, a moze w 4tym kwartale 2016r. miałeś zły dzień. No, ale skoro twierdzisz, ze lubisz, szanujesz i chętnie wydajesz Kazimierze, wiec zwracam należyty honor.  :oops:

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 384
  • Reputacja: 102
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18951 dnia: Październik 05, 2019, 00:18:28 am »
Ze mną trochę jest tak, że gra graficznie jest taka pół na pół. Pierwszy akt ma fajne momenty przeplatane z mocno średnimi, pomieszczenia wypadają bardzo często po prostu źle. Do tego tragiczny ogień...

Trochę Zielarz ma racji, że art style dużo tej produkcji daje, bo dostajemy genialne momenty






Albo jakąś kompletną abominację





Co do postaci, taki trochę poziom the last of us, nic więcej. Ofc nie mówię o cut scenkach, a o modelach podczas grania. Choć i w cut scenkach taki uncharted wypada imo lepiej, ponieważ dużo nadrabia animacjami.

Gearsy są strasznie nierówne. Jak trzeba, to potrafi zachwycić. Cały drugi akt wyglądał super, ale pierwszy i trzeci jakby inna ekipa robiła.

Póki co red dead z one x dalej niepokonany, a i god of war wydaje mi się lepiej wykonany.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 617
  • Reputacja: 10
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18952 dnia: Październik 07, 2019, 13:50:20 pm »


Wow, PS2. Tu się jakieś tekstury na ziemi nie doczytały czy co? Naprawdę, pierwszy Killzone by mógł stanąć w szranki.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 425
  • Reputacja: 197
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18953 dnia: Październik 10, 2019, 12:42:22 pm »
(....)

Trochę Zielarz ma racji, że art style dużo tej produkcji daje, bo dostajemy genialne momenty

Gearsy są strasznie nierówne. Jak trzeba, to potrafi zachwycić. Cały drugi akt wyglądał super, ale pierwszy i trzeci jakby inna ekipa robiła.

Póki co red dead z one x dalej niepokonany, a i god of war wydaje mi się lepiej wykonany.

Artystyczna wizualizacja czegoś często pomaga danym grom. Weźmy takie Dark Souls Remastered. Niby graficznie szału nie robi (bo to kotlet niezbyt pięknej gry), ale w wielu placówkach (Parafia/Miasto Nieumarłych) potrafi się podobać i to bardzo, a niektóre (Demoniczne Ruiny, Zagubione Izalith) wyglądają fatalnie.

Zgodzę się z tobą, że w kwestii grafiki RDR II zwycięża (coś niesamowitego). Przy pojedynku Boga Wojny z Piątymi Trybami, cóż tu już można dyskutować. Temu pierwszemu dałem na premierę 10/10 za grafikę, Gearsy w moim odczuci nie zasługują na taką ocenę, ale to też początek 2018r. kontra koniec 2019r. plus to 4k + 60 k/s robi jednak swoje. Co nie zmienia faktu, że momentami prezentują się poprawnie, momentami fenomenalnie.

Z nowszych informacji. Digital Foundry przetestowało Breakpoint, który zapewne na forum interesuje pewnie tylko mnie i może jeszcze z jedną osobę, jak cena stopnieje do Kazimierza  :P

Wersja na mocniejsze (Pro, X) konsole jest niemal identyczna graficznie - tradycyjnie One X oferuje wyższą rozdzielczość, a sama gra działa stabilniej (Pro czasami zgubi kilka klatek, ale dramatu nie ma i jest jeszcze tryb jakości).