Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2111404 razy)

0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19240 dnia: Listopada 18, 2020, 17:48:02 pm »


 PS5 ma mniejsze spadki rozdzielczości, lepiej chodzi, szybciej się ładuje i mniej rozdziera obraz  :angel:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19241 dnia: Listopada 18, 2020, 18:01:50 pm »
Jak na razie to wszystko działa lepiej na Ps5.
Może za wyjątkiem DMC5, no ale tam też w jednym z trybów konsola niebieskich wyświetla znacznie więcej klatek.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19242 dnia: Listopada 18, 2020, 21:58:15 pm »
Na razie wygląda więc, że jednak mamy sytuację w której szybszy procesor to jeszcze nie oznaka szybszej i stabilniejszej konsoli. Do czasu jakichś 1-2 pierwszych prawdziwych exów na Xboxa ciężko jednak wyrokować, wystarczy własnie, że same narzędzia czy API były później udostępnione i równie dobrze za tydzień może wyjść już patch który sytuację odwróci.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19243 dnia: Listopada 18, 2020, 22:26:01 pm »
Pewnie trochę czasu przewaga PS5 będzie widoczna. Może za pół roku coś zacznie się zmieniać, ale na razie raczej więcej gier będzie na PS5 lepiej chodzić. Przyznam, że się tego nie spodziewałem.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19244 dnia: Listopada 18, 2020, 22:29:11 pm »
@ gnysek

Problem w tym, że te pierwsze prawdziwe exy to za 2 lata.
Jak XSX nie będzie generował lepszej i płynniejszej grafy w grach multi to tym bardziej nie osiągnie tego w porównaniu swoich exów z exami PS5. Niebiescy mają zbyt uzdolnione studia do robienia wizualiów.




Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19245 dnia: Listopada 19, 2020, 11:53:48 am »
Wydaje mi się, że warto zaznaczyć, że to "lepiej" dla PS5 to nie jest nic wielkiego. Obie konsole osiągają bardzo podobną wydajność. Xboxowi obrywa się częściej, ale polemizowałbym z tym, iż to duża różnica. Chodzi mi bardziej o średnią wydajność, bo wiadomo, że różnice w pewnych okolicznościach potrafią być większe.

Co do API, chodzą słuchy, że ludzie za bardzo się uczepili tej niedojrzałości SDK Xboxa. Ponoć jest lepiej niż w poprzednich generacjach i programiści mieli całkiem sporo czasu na zapoznanie się z nim. PS5 może wypadać pod tym względem lepiej, ale nie powinno to być jedyne usprawiedliwienie. Tym bardziej, że największe korzyści przyniesie wykorzystywanie nowej technologii, a to tyczy się jednego i drugiego systemu.

Problemem MS od zawsze jest opieranie się na DirectX - daje to różne rozwiązania z automatu, ale niesie swoje ograniczenia. Teraz są tym większe, że programiści muszą mieć na względzie kilka konfiguracji Xboxa i PC. Podzespoły obu konsol są teoretycznie podobne, ale każda firma zrobiła swoje optymalizacje. Jeśli wierzyć kilku dev'om, Sony poszło z tym dalej. CPU XSX jest nieco szybsze, za to PS5 ma lepiej rozwiązany cache. Ponoć to jest właśnie atutem przy 120 fps'ach. Jeśli zaś idzie o GPU, PS5 jest szybsze, ale ma mniej CU, XSX jest wolniejszy, ale ma więcej CU. Problem może być jednak w układzie CU w XSX - karty RDNA2 mają je pogrupowane po 10 (tak samo PS5), jednak MS poszedł w układ 14 CU na grupę. Ponoć może to stanowić o tym, że są one gorzej wykorzystywane, więc przewaga w ilości nie przekłada się na wydajność.

Generalnie dużo jest detali, które mogą zaważyć o efektywności sprzętu, ale do omówienia tego trzeba kogoś z odpowiednią wiedzą. Stąd jest to na razie trochę zgadywania, a trochę wiedzy od dev'ów (tylko czy można wszystkim ufać? Ja niestety mam teraz gorszy kontakt ze świetnym specjalistą, który znał masę smaczków). Czas pokaże, czy tak jest, a i programiści będą szukać sposobów na radzenie sobie z ograniczeniami. Na pewno Sony kładło nacisk na efektywność sprzętu, prędkość przesyłania danych (nie chodzi tylko o SSD, ale właśnie o cache, wymianę między CPU, GPU i RAM'em). Tym razem jeszcze bardziej włączali do dyskusji swoje wewnętrzne studia i pracowali nad usuwaniem wszelkich ograniczeń. To może powodować, że PS5 pracuje po prostu wydajniej.

Inna kwestia jest taka, że sporo ludzi nie wierzyło, lub nie rozumiało wykładu Cernego. Uznano to za marketing, a przecież to była prezentacja dla dev'ów, nie ta grupa docelowa. Stąd wzięły się opinie typu "GPU jest podkręcone w odpowiedzi na XSX" (co karty z RDNA2 ładnie i ostatecznie przekreśliły), "taktowanie będzie spadało często i mocno", itp. Dlatego niektórzy mogą być teraz zaskoczeni. W kwestii marketingu to MS bardziej cisnął na to, żeby chwalić się cyferkami, nazwami funkcji, czy wręcz tworzeniem nowych, tak aby Xbox wyglądał nowocześnie i lepiej niż konkurencja. Wisienką na torcie jest "jedyna konsola z pełnym RDNA2" co jest dużym niedopowiedzeniem.

Koniec końców mamy dwie wydajne konsole, mają zbliżone możliwości, czasem będzie lepiej na korzyść jednej, czasem drugiej. Może nawet z czasem Xbox udowodni swoją przewagę, zwłaszcza w ex'ach (ale tutaj będzie ciężko o porównania), jeśli jednak faktycznie PS5 jest bardziej efektywne, to może być ciężko. Tak czy inaczej żadna nie pokazała jeszcze wszystkiego, to dopiero początek. Na razie chyba największą różnicę robi pad i na to MS nie ma w tej chwili odpowiedzi.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19246 dnia: Listopada 19, 2020, 18:02:41 pm »
O właśnie, nie zapominajmy o Direct X. Nie wiem co PS5 poza OpenGL oferuje, ale może tutaj jest jakiś zysk.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19247 dnia: Listopada 19, 2020, 20:11:32 pm »
Podejście Sony zawsze wymagało więcej pracy, ale jednocześnie dawało większą kontrolę i pozwalało wydobyć więcej ze sprzętu. Było bardziej skierowane na konkretną maszynę. Teraz jednak jest to bardziej powszechne i znane, a i Sony nie próżnuje w udoskonalaniu tego. DirectX to coś bardziej uniwersalnego.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19248 dnia: Listopada 20, 2020, 10:46:37 am »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19249 dnia: Listopada 21, 2020, 07:40:56 am »


Wersja 1.0 GOW bez żadnego update śmiga w 4k60fps.


Poniżej strona jak działają gry z Ps4 na Ps5 typu rozdziałka, płynność itp.

https://www.resetera.com/threads/ps5-backwards-compatibility-all-ps4-games-with-benefits.322747/

A także gry robione pod Ps5 oraz te ulepszone przez dev a nie konsole.

https://www.resetera.com/threads/ps5-games-tech-details-resolution-frame-rate-ray-tracing-and-more.324880/

Wszystko jest na bieżąco aktualizowane przez typów z portalu.


« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2020, 07:54:55 am wysłana przez Kyokushinman »

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19250 dnia: Listopada 21, 2020, 16:24:44 pm »
Roznica PS5 vs XSX zaskakująca (tryb framerate)




« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2020, 16:32:34 pm wysłana przez siudym »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19251 dnia: Listopada 21, 2020, 16:33:47 pm »
PS5 jedzie nowego boxa jak chce ;)
Ponoć Capcom płynność poprawilo DMC5 w pozostałych trybach także XSX już nie ma żadnego argumentu na chwile obecną.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19252 dnia: Listopada 22, 2020, 12:55:05 pm »
 :lol:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19253 dnia: Listopada 22, 2020, 15:54:44 pm »


Takie tech demo, ale co by nie mówić grafa robi.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19254 dnia: Listopada 23, 2020, 09:31:41 am »
Dirt 5 to jakieś szaleństwo, bo podchodzi to pod różnice z ery PS3/X360. To musi być jakiś bug, Codemasters już chyba nawet zapowiedziało patch. Choć jest to trochę dziwne - gra, która była reklamowana pod Xboxa, gdzie można było oczekiwać, iż XSX będzie miał lepsze osiągi.

Codemasters już podawało, że SDK Xboxa jest w świetnym stanie i to od dłuższego czasu.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19255 dnia: Listopada 23, 2020, 09:42:32 am »
Dirt to wygląda jak wręcz zubożony, jak spojrzysz na lampy, ośmiokątne żarówki to musi być bug :)

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19256 dnia: Listopada 24, 2020, 17:33:44 pm »
Tym razem spore dropy w trybie RT na PS5 wzgledem XSX.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19257 dnia: Listopada 24, 2020, 18:21:27 pm »
Na PS5 jakiś bład jest z animacją na RT. Natomiast na trybie 120fps przewaga PS5.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19258 dnia: Listopada 24, 2020, 18:24:16 pm »
Przeciez w 120 tak samo klatkuja obie konsole.
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2020, 18:26:23 pm wysłana przez siudym »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19259 dnia: Listopada 25, 2020, 11:02:09 am »
Dokładnie, to, ze PS5 ma 4-5 klatek więcej, to tam żadna różnica, skoro obie nie dają rady 120.

Cienie też mają problemy na obu konsolach - na PS5 w dużych scenach jest ich połowę mniej, a niektóre pojawiają się dopiero gdy kamera się przesunie (ale nie obróci), natomiast na XSX potrafią mrugać, jakby nie mogły się zdecydować, czy to jeszcze odległość w jakiej je widać, czy już zniknąć. W sumie mam nawet wrażenie, że na PS5 cieni jest za mało, a na XSX za dużo.

Tu bym powiedział, że każda konsola ma swoje problemy.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19260 dnia: Listopada 25, 2020, 12:11:02 pm »
Na PS5 jakiś bład jest z animacją na RT. Natomiast na trybie 120fps przewaga PS5.

Tak szczególnie że ps5 ma limit wyświetlania na poziomie 32gbps (klocek 40gbps tyle co obsługuje  mój nowy tv a hdmi 2.1 max pozwala na 48gbps) Tak więc w takiej grze jak cod która lata w 4k 120hz i hdr poziom chrominacji zostanie ucięty z 4:4:4 do 4:2:2  Na razie nie wiadomo czy to ograniczenie sprzetowe czy programowe
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2020, 12:16:17 pm wysłana przez sieq »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19261 dnia: Listopada 25, 2020, 16:13:20 pm »
Na PS5 jakiś bład jest z animacją na RT. Natomiast na trybie 120fps przewaga PS5.

Tak szczególnie że ps5 ma limit wyświetlania na poziomie 32gbps (klocek 40gbps tyle co obsługuje  mój nowy tv a hdmi 2.1 max pozwala na 48gbps) Tak więc w takiej grze jak cod która lata w 4k 120hz i hdr poziom chrominacji zostanie ucięty z 4:4:4 do 4:2:2  Na razie nie wiadomo czy to ograniczenie sprzetowe czy programowe
przecież w trybie 120 klatek ta gra nie chodzi w 4k a w 1080p-1200p. Więc nawet jeśli to prawda z tym limitem w ps5 to i tak nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, bo 120 fps i 4k na raz zobaczysz może jedynie w czymś na poziomie tetrisa.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2020, 16:15:44 pm wysłana przez Wulfen »

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19262 dnia: Listopada 25, 2020, 17:58:21 pm »
chyba mylisz klatki z trybem odświeżaniem ziomuś chociaż to w sumie idzie chyba w parze



Koleś se włącza 120hz ale pod tym parametrem na tv widać że kolory jebły z 12bit  rgb czyli 4:4:4 na 8bit 422

Hdr 10 to jest przynajmniej 10bit więc tracimy hdr10 w trybie 120hz  ?  :lol: 
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2020, 18:22:18 pm wysłana przez sieq »

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19263 dnia: Listopada 25, 2020, 18:28:23 pm »
Tracę HDR w trybie 120 Hz? Wchodzę w to.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19264 dnia: Listopada 25, 2020, 18:52:19 pm »
chyba mylisz klatki z trybem odświeżaniem ziomuś chociaż to w sumie idzie chyba w parze



Koleś se włącza 120hz ale pod tym parametrem na tv widać że kolory jebły z 12bit  rgb czyli 4:4:4 na 8bit 422

Hdr 10 to jest przynajmniej 10bit więc tracimy hdr10 w trybie 120hz  ?  :lol: 

Ponoć to problem TV LG i Samsunga. Niech wypowie się Vincent.



Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19265 dnia: Listopada 25, 2020, 19:11:12 pm »
Ja jestem ciekaw czy ten cały hdr na wejściu hdmi 2.1 w końcu działa i są normalne kolory na 4k60fps tj. 444. Przypomne tylko, że przy hdr na hdmi 2.0 mamy wyprane barwy o połowe względem sdr i to na wejściu ulepszonym w tv Bravia hdmi 3 gdzie lata to w 422, nieulepszone to jeszcze gorsze gowno 420. Dopiero full rgb 4k60 jest na hdmi 2.0, ale w sdr ;). Do tego potrzeba przepustowości około 17.82 gbps. Także na chwile obecną w trybie 4k60fps około 95% tv bez wejści 2.1 to jest szmata bez barw, nawet na oledach a nie hdr :lol:. Mowilem to 3 lata temu, że ten cały hdr to marketingowy bullshit, ale nie sluchali ;). Od roku czasu quantum tv też tłucze to niewiernym.
Teraz przy hdmi 2.1 bedziemy miec, w końcu kolor.
Chociaż nie wiem bo nie sprawdzałem jaką przepustowość musi być aby ogarnąć 444 hdr 12 bit w 4k60fps. Myśle, że około 30gbps na bank.
Gdzieś kiedyś miałem fajną tabelke z tym musze poszukać.

Tutaj na szybcika coś znalazłem, ale nie ma danych bardziej szczegółowych co do hdmi 2.1 tj. hdr 10, 12, 120fps itd. Tylko do wczesniejszych wersji.
https://www.kordz.com/hdmi-cable-guide
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2020, 20:32:32 pm wysłana przez Kyokushinman »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19266 dnia: Listopada 25, 2020, 23:22:41 pm »
A ja mam telewizor za 2200zł... połowy tych rzeczy nie uświadczę nawet gdyby poprawnie wspierano :D

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19267 dnia: Listopada 26, 2020, 09:47:49 am »
Cytuj
Tutaj na szybcika coś znalazłem, ale nie ma danych bardziej szczegółowych co do hdmi 2.1 tj. hdr 10, 12, 120fps itd. Tylko do wczesniejszych wersji.
https://www.kordz.com/hdmi-cable-guide

Kupiłem identycznego oleda CX65" jak ten pakierek z filmiku i jego bebeszki nie przepracują więcej niż 40gbps mimo że na pokładzie siedzi hdmi 2.1   Także tego, to że tv ma hdmi 2.1 nie zawsze oznacza że ogarnia go po sam kres.
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2020, 10:02:21 am wysłana przez sieq »

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19268 dnia: Listopada 26, 2020, 19:47:48 pm »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19269 dnia: Listopada 27, 2020, 07:43:48 am »
Kolejna generacja i znowu Xbox ma problemy z filtrowaniem anizotropowym. Ciekawe od czego to zależy bo mimo przeskoku generacji ciągle jest ten sam problem na konsolach Microsoftu. Dla mnie anizo ma duże znaczenie, bo tekstury w oddali nie wyglądają jak paćka. Swoją drogą na tym porównaniu Watch Dogs dochodzą szybsze loadingi na PS5, więc chyba dewsi zaczynają ogarniać ten nowy dysk w konsoli Sony.

Przyznam się, że mało brakło a dałbym się nabrać przed premierą next-genów na bajki Microsoftu o dużo większej mocy. Dlatego też nie zamówiłem PS5 w preorderze bo chciałem poczekać na porównania multiplatform gdyż to one miały zadecydować, który sprzęt kupię. Jak widać mityczna moc XsX istnieje tylko na papierze i PS5 radzi sobie lepiej z multiplatformami, więc zakupiłem PS5. No i do tego ten next-genowy padzik. :)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19270 dnia: Listopada 27, 2020, 09:32:38 am »
W poprzedniej generacji to PS4 miało większe problem z AF, a przynajmniej przez pierwsze lata (nie wiem jak było później, nie śledziłem tematu, ale wydaje mi się, że Xbox pod tym względem lepiej wypadał).

Co do wykorzystania SSD - na razie gry wciąż są robione po staremu, bo silniki na których hulają budowane były wokół wolnego HDD. WD nie jest tu wyjątkiem. Przyjdzie jeszcze trochę poczekać na lepsze wykorzystanie szybkich dysków.

Z tymi lepszymi osiągami w multiplatformach to ja bym polemizował, bo Xbox swoją przewagę też miewa. Są raczej na równi i jedna i druga konsola potrafi wypadać lepiej w różnych warunkach. Różnice z reguły nie są duże, a i czasem spowodowane są bugami. Oby tylko devsi nie naprawiali ich tak jak Ubi Assassyna, gdzie teraz gra chodzi gorzej na PS5, a tearing na Xboxie wciąż jest :D.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19272 dnia: Listopada 27, 2020, 15:10:45 pm »
W poprzedniej generacji to PS4 miało większe problem z AF, a przynajmniej przez pierwsze lata (nie wiem jak było później, nie śledziłem tematu, ale wydaje mi się, że Xbox pod tym względem lepiej wypadał).

Co do wykorzystania SSD - na razie gry wciąż są robione po staremu, bo silniki na których hulają budowane były wokół wolnego HDD. WD nie jest tu wyjątkiem. Przyjdzie jeszcze trochę poczekać na lepsze wykorzystanie szybkich dysków.

Z tymi lepszymi osiągami w multiplatformach to ja bym polemizował, bo Xbox swoją przewagę też miewa. Są raczej na równi i jedna i druga konsola potrafi wypadać lepiej w różnych warunkach. Różnice z reguły nie są duże, a i czasem spowodowane są bugami. Oby tylko devsi nie naprawiali ich tak jak Ubi Assassyna, gdzie teraz gra chodzi gorzej na PS5, a tearing na Xboxie wciąż jest :D.

Ok może multiki są na podobnym poziomie z lekką przewagą PS5, ale nie jest to to o czym M$ tak głośno trąbił przed premierami konsol kiedy podniecali się cyferkami. Jeśli teraz różnice są tak małe lub wręcz na korzyść PS5 to nie spodziewałbym, że w przyszłości nagle na XsX gry multiplatformowe dostaną takiego kopa, że będzie duża różnica dla XsX. Żadna z poprzednich generacji nie znała takiego przypadku. Może nauczą się lepiej kodować Xboxa i gry zaczną lepiej tam śmigać, ale pewnie różnice będą znikome, o ile w ogóle będą.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19273 dnia: Listopada 27, 2020, 17:27:29 pm »
No i tego sie trochę spodziewaliśmy, że chociaż Sony ma słabszą konsolę, to nie bez powodu wyskakuje z taką samą ceną a Mark Cerny wiedział o czym mówi na swojej sennej prezentacji. Ja zwłaszcza się obawiałem tego dziwnego podwójnego RAMu w Xboxie chociaż na razie nie widać, żeby powodował jakieś wielkie problemy. Pozostaje też kwestia samego systemu, jak bardzo on zamula konsole a jak bardzo wspiera gry, Xbox to jednak jakaś pochodna Windowsa, różnie to bywa :P Generalnie jednak okazało się, że cyfry to nie wszystko - a czy tak będzie w kolejnych miesiącach - to już trzeba poczekać na pierwszą prawdziwą multi next-genową grę, taką napisaną pod nowe dyski, a nie kompresowaną pod HDD.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19274 dnia: Listopada 27, 2020, 17:38:08 pm »
Ok może multiki są na podobnym poziomie z lekką przewagą PS5, ale nie jest to to o czym M$ tak głośno trąbił przed premierami konsol kiedy podniecali się cyferkami. Jeśli teraz różnice są tak małe lub wręcz na korzyść PS5 to nie spodziewałbym, że w przyszłości nagle na XsX gry multiplatformowe dostaną takiego kopa, że będzie duża różnica dla XsX. Żadna z poprzednich generacji nie znała takiego przypadku. Może nauczą się lepiej kodować Xboxa i gry zaczną lepiej tam śmigać, ale pewnie różnice będą znikome, o ile w ogóle będą.

Oczywiście, i MS dość wcześnie zmienił retorykę z „najpotężniejszej konsoli” na „najpotężniejszego Xboxa” (choć pierwsze jeszcze się zdarza). Problem w tym, że ludzie uwierzyli w marketing MS i o ile z porównaniem teraflopów czy CU ciężko się spierać (Xbox ma ich po prostu więcej), o tyle hasła typu „jedyna konsola z pełnym RDNA2” to już manipulacja. Niemniej każda z konsol ma swoje plusy, prezentują dwa odmienne podejścia. Są sytuacje gdzie jedna będzie się sprawdzała lepiej, a będą takie gdzie druga. Najprawdopodobniej przewagą PS5 nad XSX jest efektywność w wykorzystywaniu sprzętu. Xbox podobno przez swój design może mieć problem z wykorzystaniem wszystkich CU, a bez tego ciężko o jego przewagę. Wobec tego PS5 osiąga więcej niż wydaje się po specyfikacji. I było to sugerowane już w marcu po prezentacji Sony. Kolejna kwestia to zmiany w podejściu - devsi wiedzą, że natywne 4K to strata czasu i zasobów. W związali z tym można obniżyć nieco rozdzielczość, a efekt będzie bardzo podobny.

Narzędzia będą się poprawiały, jak i sposób w jaki korzystają ze sprzętu devsi. Tylko to działa na korzyść obu konsol, a nie tylko jednej.

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na to jak startowała poprzednia generacja - były obietnice, ale koniec końców 60 fps’ów nie było łatwo osiągalne. Teraz mamy 60 fps’ów, niektóre gry 120, do tego RT. Myśle, że niejeden zakładał, że obietnice producentów znowu będą bez pokrycia, a tu proszę. To naprawdę niezłe konsole. A to dopiero początek.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19275 dnia: Listopada 28, 2020, 18:28:06 pm »
Ja jestem ciekaw czy ten cały hdr na wejściu hdmi 2.1 w końcu działa i są normalne kolory na 4k60fps tj. 444. P[...]Teraz przy hdmi 2.1 bedziemy miec, w końcu kolor.
Sprawdzałem w menu, jest hdr w 4k i 60 hz w pełnym RGB a nie  yuv 422 jak na hdmi 2.0. 
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2020, 20:06:37 pm wysłana przez Wulfen »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19276 dnia: Listopada 29, 2020, 02:51:58 am »
https://external-preview.redd.it/q44it1HMK-JJAQltUvA4r45UlRAO2uHcXgO3WKZvC9E.jpg?auto=webp&s=09e3cbecd504066d8220780debb6e87ecd8a0666
Właśnie o ową tabelke mi chodziło.
Szkoda, że tam nie ma jeszcze danych dotyczących 1440p30/60/120hz

Ja jestem ciekaw czy ten cały hdr na wejściu hdmi 2.1 w końcu działa i są normalne kolory na 4k60fps tj. 444. P[...]Teraz przy hdmi 2.1 bedziemy miec, w końcu kolor.
Sprawdzałem w menu, jest hdr w 4k i 60 hz w pełnym RGB a nie  yuv 422 jak na hdmi 2.0. 
To gitara.

Także patrząc na dane z parametrów na tabelce wychodzi nam, że PS5 ogarnia 4k sdr 8bit 444 w 120hz i 10, 12bit hdr w 60hz.
Natomiast XSX jest w stanie dać rade wyświetlić 10bit hdr w 4k120hz.
Co by tłumaczyło fakt szmaty bez kolorów przy hdr w wersji PS5 nowego Call mode 120hz.
Z drugiej strony rozdziałka tej gry przy 120fps to dynamiczne 1440p.
Czyli już taka konfiguracja raczej potrzebuje więcej niż 32 GBps aby ogarnąć kolor w hdr.


siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19277 dnia: Listopada 29, 2020, 17:50:50 pm »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19278 dnia: Listopada 29, 2020, 19:05:16 pm »
Dodali natywne 4k30fps i poprawili animacje w trybie wydajności na XSX kosztem rozdziałki, która teraz spada jeszcze niżej bo do 1180p.
MS może sobie mówić co chce, że dev tools nie na czas, bronić konsoli VRR, full RDNA2 itd. Ja tam powoli tylko przyglądam się sytuacji. Jeszcze głupkowaty Vincent ze swoim 40GBps. Hmm? Tak swoja droga Sony chyba nie podało oficjalnie tego 32GBps?
Całkiem możliwe, że zmiana sloganu na najpotężniejszego Xboxa nie była przypadkowa i faktycznie to 12TF może skrzydła tylko czyścić PS5 ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 29, 2020, 19:15:51 pm wysłana przez Kyokushinman »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19279 dnia: Listopada 30, 2020, 10:41:45 am »


Trochę o pewnych aspektach PS5. Sporo z tego już było dyskutowane, ale chyba tym razem Paul ma potwierdzone kilka źródeł.