Autor Wątek: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny  (Przeczytany 1074538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1080 dnia: Listopada 15, 2005, 17:05:32 pm »
i wlasnie o to mi chodzilo panie robotniku, a nie ktos mi wmawia ze glownym powodem popularnosci sa piraty, ja napisalem ze to przyczynilo sie do wiekszej popularnosci np. w naszym kraju.....

Akai

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 10-07-2005
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1081 dnia: Listopada 15, 2005, 17:24:32 pm »
Prawda jest taka, ze gdyby giery byly slabe, to by nikt tych piratow nie kupywal, wiec popularnosc zalezy bardziej od gier niz od piractwa.



PSPower!!!

CassSept

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-01-2005
  • Wiadomości: 2 194
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1082 dnia: Listopada 15, 2005, 17:27:51 pm »
Cytat: "Akai"
Prawda jest taka, ze gdyby giery byly slabe, to by nikt tych piratow nie kupywal, wiec popularnosc zalezy bardziej od gier niz od piractwa.

Fifa :)? Harry Potter (gra) :)?
Licencje i wyrobione marki często schodza o wiele lepiej niż dobre gry.

Hubi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-03-2005
  • Wiadomości: 5 104
  • Reputacja: 0
  • Poznasz głupiego po czynach jego.
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1083 dnia: Listopada 15, 2005, 19:24:51 pm »
Cytuj
ja napisalem ze to przyczynilo sie do wiekszej popularnosci np. w naszym kraju.....

Tutaj sie zgodze. Moim zdaniem GC tak kiepsko sprzedaje sie w Polsce glownie za sprawa braku piratow (chociaz i to obeszli, ale nie jest to prosta sprawa).

Akai

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 10-07-2005
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1084 dnia: Listopada 15, 2005, 20:01:00 pm »
Cytat: "CassSept"
Fifa Smile? Harry Potter (gra) Smile?
Licencje i wyrobione marki często schodza o wiele lepiej niż dobre gry.

Ale gdy wylacze z gier slabych gry komercyjne, wtedy moja teoria dziala XD.

Cytat: "Hubi"
Moim zdaniem GC tak kiepsko sprzedaje sie w Polsce glownie za sprawa braku piratow (chociaz i to obeszli, ale nie jest to prosta sprawa).

Wlasnie, jak to jest z tym GC w Polsce? Naprawde tak slabo sie sprzedaje?
Z tego co widze na forum sporo osob ma GC.



PSPower!!!

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1085 dnia: Listopada 15, 2005, 20:02:26 pm »
Cytuj
Wlasnie, jak to jest z tym GC w Polsce? Naprawde tak slabo sie sprzedaje?
Z tego co widze na forum sporo osob ma GC.



jak by byl jakis lepszy mod chip, ktory nie sprawia takich problemow to sprzedawal by sie conajmniej dwa razy lepiej.....

Ibra

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2005
  • Wiadomości: 2 875
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1086 dnia: Listopada 15, 2005, 20:05:53 pm »
Cytat: "Akai"
Wlasnie, jak to jest z tym GC w Polsce? Naprawde tak slabo sie sprzedaje?
Z tego co widze na forum sporo osob ma GC.

Dlatego tyle osób go ma gdyż jest troszkę tańszy od pozostałych current genów :wink:

Tarniak

  • Gość
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1087 dnia: Listopada 15, 2005, 20:28:05 pm »
Cytat: "Akai"
Z tego co widze na forum sporo osob ma GC.

W tej chwili GC jest najtańszym current-genem z niedużą bazą tytułów. Jednakże cena perełek (Metroidy, Zelda) jest grubo poniżej 100 zł dlatego brak piratów nie jest żadnym usprawiedliwieniem :P. A co do przeróbki, to wcale nie ejst taka "user-unfriendly". Ale po co? Takie pytanie. Zresztą kto może tak naprawdę stwierdzić, jak sprzedają się dane konsole w Polsce skoro sami wiemy jak jest z dystrybucją Xboxa :P. Ale kończcie offtopa bo to temat o PS3.  :roll:  :twisted:

mietek

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-06-2005
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1088 dnia: Listopada 15, 2005, 21:07:00 pm »
Cytuj
Sądze, że dla firmy nie w tym żadnej korzyści, ponieważ produkcja sprzętu jest stratna, a firma ma zyski z gier. Więc z punktu widzenia Sony lepiej będzie zaostrzyć politykę antypiracką, bo jesi nawet sprzeda się mniej konsol, to oni mniej na tym stracą. A ci co będą mieli kupić oryginały i tak to zrobią.  

Po pierwsze to produkcja sprzętu jest stratna ale tylko na początku potem już firma zarabia na sprzęcie bo technologia tanieje w zastraszającym tempie.Zarabiają co prawda nie wiele ale zawsze.Pozatym gracz,który kupi konsolę i nawet choćby grał na piratach może kupić drugiego pada(firma zarabia),kartę pamięci(dalej zarabia),kabelek(jeszcze więcej zarabia),jakąś oficjalną gazetę z płytą (zarabia),jakiegoś Eyetoya,potem mu się laser zrąbie od piratów,kupi nową konsolę lub laser(zwiększa się ilość sprzedanych konsol i polepszają statystyki,znowu firma zarabia lub zarabia na nowym laserze) itd.Rynek się napędza.Zawsze to lepsze niż gdyby nie było piratów i ludzie by nie kupili konsoli i grali na PC.I nie ma się co łudzić bo to oczywiste,że w Polsce PSX zrobił furorę dzięki piratom.
UTOPIĆ WUDIEGO

rzepol

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 02-06-2004
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1089 dnia: Listopada 15, 2005, 22:41:04 pm »
powie mi ktos kiedy jest oficjalna premiera ps3? a jak nie ofizjalna to jakie sa plany
by rzepol

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1090 dnia: Listopada 16, 2005, 00:18:20 am »
Cytat: "rzepol"
powie mi ktos kiedy jest oficjalna premiera ps3? a jak nie ofizjalna to jakie sa plany



jesli dobrze pamietam do japonia w marcu2k6 a usa listopad2k6, ale to nie jest chyba oficjalnie potwierdzone,jak sie myle to poprawic  :)

edit: o Europie slowa nie powiedzieli  :?

Cosmaty

  • Gość
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1091 dnia: Listopada 16, 2005, 00:51:33 am »
Cytat: "Rochu"
Link

Zaczynam współczuć Sony, mam nadzieję, że takie coś nie przejdzie.


No i nie przeszło. Sony zdementowało tą informację.
http://ps3updates.qj.net/2005/11/sony-confirms-it-no-drm-for-future-ps3.html#comments

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1092 dnia: Listopada 16, 2005, 18:16:30 pm »
14 listopada miała premiere karta monstrum GF 7800 GTX 512.
Przepustowość pamięci pracującej z taktowaniem 1700 MHz wynosi powyżej 50 GB/s, to dwa razy więcej niż w GPU PS3.
Za jakiś roczek, jak PS3 będzie debjutował w USA, to jego GPU będzie już z lekka podstarzałe.

To cudactwo kosztuje zaledwie 700 dolków. :lol:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 810
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1093 dnia: Listopada 16, 2005, 18:21:00 pm »
a ja chciałem przypomnieć iż cuś się może zmienić  :wink: . Chociażby RSX, który miał bazować na G70 a teraz jest na G71.

Krzych Ayanami

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2004
  • Wiadomości: 1 261
  • Reputacja: 2
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1094 dnia: Listopada 16, 2005, 18:26:58 pm »
No i co z tego?
Pewnie, żeby się jakoś cieszyć z tej karty przez najbliższe pół roku, trzeba by wydać z 5-6 tysiaków.

A ta gonitwa za kolejnymi układami tylko spowalnia rozwój gier  - a przynajmniej od strony wizualnej. Bo gdyby programiści mogli optymalizować  gry tak jak to się dzieje na konsolach to już dawno mielibyśmy fotorealistyczną oprawę.

Po za tym co to za radość kupować gry, które są tansze niż na konsolach, skoro i tak trzeba co kilka miesięcy ładować setki złotych w rozbudowę...

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1095 dnia: Listopada 17, 2005, 12:44:36 pm »
Cytat: "Krzych Ayanami"
Po za tym co to za radość kupować gry, które są tansze niż na konsolach, skoro i tak trzeba co kilka miesięcy ładować setki złotych w rozbudowę...


Zgadzam się w 100 %.
Napisałem posta o GF7800GTX 512 , żeby niektórzy nie mysleli że GPU PS3 to to cud nieziemski. Do konsoli wystarczy, programiści go tak wykorzystają że będziemy mieli fotorealistyczną grafikę, jednak z drugiej strony te 24 GB/s ps3 to trochę mało, tym bardziej że będziemy mieli doczynienia z trybem wysokiej rozdzielczości w nowych konsolach, a to wymaga dużej przepustowości układu graficznego.

Ale może sony dorzuci jeszcze trochę POWERA.

Nie zastanawialiście się czasami, że przez te tryby wysokiej rozdzielczości, gry będą uboższe graficznie, gdyby zastosować zwykłą telewizyjną rozdzielczość ( PAL, SECAM) i supić się tylko na niej, konsole nextgenowe oferowały by o niebo lepszą grafe.
Tak sobie gdybam :wink:

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1096 dnia: Listopada 17, 2005, 15:48:34 pm »
x360 ma przepustowość 22GB/s i nie ma co się pluć że next-geny mają małą przepustowaość, bo na pewno starczy. :)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 810
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1097 dnia: Listopada 17, 2005, 16:03:42 pm »
dokładnie.

BTW- Square oświadczyła iż jej stanowisko do serii Final Fantasy i Dragon Quest się nie zmieniło. Obie mają wychodzić na PS3. Jednak gdyby miały zajść jakieś zmiany Square Enix poinformuje o tym oficjalnie.

aliusz

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 21-03-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1098 dnia: Listopada 17, 2005, 16:10:00 pm »
Cytat: "doktor Robotnik"
Cytat: "Krzych Ayanami"
Po za tym co to za radość kupować gry, które są tansze niż na konsolach, skoro i tak trzeba co kilka miesięcy ładować setki złotych w rozbudowę...


Zgadzam się w 100 %.
Napisałem posta o GF7800GTX 512 , żeby niektórzy nie mysleli że GPU PS3 to to cud nieziemski. Do konsoli wystarczy, programiści go tak wykorzystają że będziemy mieli fotorealistyczną grafikę, jednak z drugiej strony te 24 GB/s ps3 to trochę mało, tym bardziej że będziemy mieli doczynienia z trybem wysokiej rozdzielczości w nowych konsolach, a to wymaga dużej przepustowości układu graficznego.

Ale może sony dorzuci jeszcze trochę POWERA.

Nie zastanawialiście się czasami, że przez te tryby wysokiej rozdzielczości, gry będą uboższe graficznie, gdyby zastosować zwykłą telewizyjną rozdzielczość ( PAL, SECAM) i supić się tylko na niej, konsole nextgenowe oferowały by o niebo lepszą grafe.
Tak sobie gdybam :wink:


Proponuje poczytać gdzieś jaką drogę pokonują dane w procesie generowania grafiki na pc. Co z tego , że karta ma kosmicznie szybki transfer wewnętrzny, skoro jej szyna PCI-Express jest "wąskim gardłem" bowiem w tym elemencie np. PS3 ma 7 razy lepszą przepustowość niż najlepszy PC ( xbox360 zapewnie podobnie). Po co ja to piszę??

1) bo lubie nieść kaganek wiedzy osobom mniej kumatym :twisted:
2) bo nie ma co szczekać, grafa next-genów na tv "chociażby" HDReady to będzie coś czego większość z nas nawet nie potrafi sobie w tej chwili wyobrazić ( będzie power) I nie ma co pękać o detale garficzne, wszak rozwój układów 3D uchronił nas przed tym co było domeną pc: grafą w kosmicznej rozdzielczości z nieodpowiednią ilością detali,  przez co całość wyglądała sterylnie i plastikowo. Te czasy już za nami. Można liczyć, że któraś tam kolejna generacja gier na PS3 i Xboxa360 przyniesie nam ten "głośny" fotorealizm.

Pozdrawiam wszystkich miłośników nowych technologii.
"Sprzedamy miliard konsol xbox360" J. Allard E3 2005

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 810
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1099 dnia: Listopada 17, 2005, 16:18:42 pm »
a po co nam fotorealizm. Ja jestem zdania iż powinna zostać granica między fotorealizmem a grami.

aliusz

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 21-03-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1100 dnia: Listopada 17, 2005, 16:36:06 pm »
Po to jest potrzebny, aby developerzy mieli wybór w jakiej konwencji grafę zaserwować. I nie musieli stosować tricków typu postacie superdeformed lub cell-shading w celu zamaskowania niedoskonałości grafy. Powstanie gry w której grafa została by powszechnie okrzyknieta mianem fotorealistycznej oznaczałoby dobrnięcie od pewnego punktu docelowego (w którym dalszy rozwój jest niemożliwy/bezcelowy). Taka sytuacja zamknęła by rye wszystkim tzw. "miłośnikom grafy". To zaś pozwoliło , a nawet zmusiłoby developerów do szukania innych dróg polepszania swoich produktów, czyli ulepszanie merytorycznej strony gier, która w wielu obecnych (przepieknych wizualnie) grach często kuleje. Z mojej perspektywy: w tej branży nie możę stać się nic lepszego niż zakończenie pogoni za lepszą grafą.
"Sprzedamy miliard konsol xbox360" J. Allard E3 2005

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1101 dnia: Listopada 17, 2005, 16:39:14 pm »
Patrząc na kino i manie efektów specjalnych, nie mogę podzielić aliusz twojego optymizmu - wizualia dalej będą bardzo ważne, przynajmniej w pewnych gatunkach.

Von Zay

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2004
  • Wiadomości: 741
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1102 dnia: Listopada 17, 2005, 16:45:56 pm »
Cytat: "xelloss"
Patrząc na kino i manie efektów specjalnych, nie mogę podzielić aliusz twojego optymizmu - wizualia dalej będą bardzo ważne, przynajmniej w pewnych gatunkach.

Trafna uwaga - po prostu będziemy otrzymywać masę fotorealistycznych durnych gier akcji :]

aliusz

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 21-03-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1103 dnia: Listopada 17, 2005, 16:49:48 pm »
Nie bój się , granica możliwości graficznych jest już blisko. Gdy na ekranie zobaczysz cos co wygląda niemal identycznie jak np. za oknem to przypomnij sobie moje słowa :twisted: Może nie dojdziemy do tego pieknego stanu przy Xklocu360 i PS3, ale dla następnych maszyn jak narazie nie widać innego celu. Jest jeszcze opcja, że niedługo rynek pójdzie w VR lub hologramy. EyeToy czy Revo to tylko pierwsze, niegroźne tego sygnały. Aczkolwiek życzę wszystkim dużo optymizmu! :D
"Sprzedamy miliard konsol xbox360" J. Allard E3 2005

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1104 dnia: Listopada 17, 2005, 18:09:47 pm »
Cytat: "aliusz"
Taka sytuacja zamknęła by rye wszystkim tzw. "miłośnikom grafy".


Stary przeginasz, pomieszało ci się całkowicie, grafa to podstawa i nic tego nie zmieni.

Grafika jest podstawą pod fabułe, elementy inowacyjne, bez grafiki nie ma nic. To dlatego firmy pompmują tyle kasy w Hardwar, a ty tymczasem wymyślasz jakieś filozofie.
Nintendo ma w nazwie Revolution i co myslisz że oni wpakują do środka jakiś badziew. Otóż nie mój panie, wpakują nowoczesny sprzęt jako podstawę do dobrej grafiki, następnie będą pracować nad innowacyjnościa konsoli, tak aby różniła się od PS3 i XBOX 360, i może coś faceci z Nintendo wymyslą.
Ale podstawą zawsze pozostaje grafika, później cała reszta.
I jeszcze jedno, ja ryja nie zamknę bo to nie jest twoje podwórko, ale forum o nextgenach

Tarniak

  • Gość
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1105 dnia: Listopada 17, 2005, 18:13:17 pm »
Cytuj
Grafika jest podstawą pod fabułe, elementy inowacyjne, bez grafiki nie ma nic.(...)Ale podstawą zawsze pozostaje grafika, później cała reszta.

To teraz wytłumacz mi sukcesy takich gier jak VJ, popyt na gry pokroju Okami itd?

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1106 dnia: Listopada 17, 2005, 18:30:02 pm »
Cytat: "Tarniak"
To teraz wytłumacz mi sukcesy takich gier jak VJ, popyt na gry pokroju Okami itd?


Wyjątek potwierdza regułę.

Tarniak

  • Gość
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1107 dnia: Listopada 17, 2005, 18:32:45 pm »
Cytuj
Wyjątek potwierdza regułę.

Zajedwabiście konkretny z Ciebie człowiek :).

Krzych Ayanami

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2004
  • Wiadomości: 1 261
  • Reputacja: 2
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1108 dnia: Listopada 17, 2005, 19:35:52 pm »
Może są popuralne dlatego bo są inne i staromodne - po prostu się wyróżniają?

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1109 dnia: Listopada 17, 2005, 22:11:20 pm »
Cytat: "Tarniak"
Zajedwabiście konkretny z Ciebie człowiek


Chodzi mi oto że grafika to podstawa, ale właśnie tylko podstawa i nic więcej.
Na tej podstawie, trzeba zbudować fabułę gry, dobrą grywalność, innowacyjność co może ją wyróżnić.


Sama grafika bez grywalności oczywiście nie przyniesie grze dużego sukcesu.
Ale to prawda że są gry które nie mają grafiki a są popularne. np. Tetris.
Po prostu są super grywalne i tym nadrabiają, ale powiedzmy sobie szczerze, takie gry to rzadkość.
We współczesnych czasach gry muszą mieć dobrą oprawe, nie da się wróćic do 16 bitowych konsol, tak jak nie da się wrócić do statków na parę, czy do oświetlenia gazowego i lampek naftowych.

Jeszcze jedna sprawa: umysł ludzki działa w ten sposób że upiększa przeszłość, zapomina się złe rzeczy, pamięta dobre, to taki mechanizm obronny żeby nam nie odwaliło w skutek przykrych wspomnień.
Proponuje abyście wyjeli z szafy pegazusy, a PS2, xboxy, N64, Dreamcasty pochowali i pograli przez parę miesięcy na tym leciwym sprzęcie. Zobaczymy co wtedy powiecie. :lol:

mietek

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-06-2005
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1110 dnia: Listopada 17, 2005, 22:12:02 pm »
Cytuj
A ta gonitwa za kolejnymi układami tylko spowalnia rozwój gier - a przynajmniej od strony wizualnej. Bo gdyby programiści mogli optymalizować gry tak jak to się dzieje na konsolach to już dawno mielibyśmy fotorealistyczną oprawę.  

Akurat.Ja bym powiedział,że zamknięta architektura konsol i ich wypuszczanie co około 5 lat spowalnia rozwój gier przynajmniej w kwestii oprawy.Np taki Tomb Raider na PSX.Tego było chyba z 5 części,a tylko pierwsza była innowacyjna.Programiści nie mogli zrobić dobrego enginu i dopakować bohaterki poligonami bo PSX by nie pociągnął i miał za mało pamięci ,a że wersja na PC opierała się na wersji z PSXa to też była tak samo kijowa,bo poprawiali tylko textury i dodawali rozmycie a Lara jak kanciasta tak kanciasta.Dalej Resident Evil 1,2,3 praktycznie to samo w kwestii oprawy dopiero wersja na Dreamcasta wprowadziła porządną oprawę AV i tła 3d,bo Psx by tego nie pociągnął.Poprostu są ograniczenia sprzętowe których nieda się ominąć choćby nie wiem co.Gdyby tak było,że nowe układy graficzne spowalniałyby rozwój gier od  strony graficznej to różnica w grafice jaka była w momencie wejścia PS 2 na rynek między PC a konsolami byłaby taka sama.A przecież wiadomo,że teraz PC przegoniło konsole pod względem oprawy graficznej i to DZIĘKI NOWYM KARTOM GRAFICZNYM.A programiści bardzo szybko się dostosowują i wykorzystują nowe efekty graficzne oferowane przez nowe ułady!! Dlatego każda nowa strzelanka na PC wygląda lepiej od poprzedniej.Nie dawno Nvidia wprowadziła Pixelshadery 3.0 a już sporo gier to wykorzystuje !! Więcej pamięci,lepsze układy graficzne-to pozwala tworzyć większe światy w grach,ładniejsze textury,ładniejszą grafikę dlatego gry na nowe konsloe wyglądają lepiej niż na stare.Jak można napisać taką głupotę,że nowe układy graficzne spowalniają wizualny rozwój gier!! Przyśpieszają i to dużo.
UTOPIĆ WUDIEGO

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1111 dnia: Listopada 17, 2005, 22:18:13 pm »
Cytat: "mietek"
Jak można napisać taką głupotę,że nowe układy graficzne spowalniają wizualny rozwój gier!! Przyśpieszają i to dużo.


Stary nie zapominaj że na tym forum piszą ludzie o zapatrywaniach ściśle konsolowych, a to niestety zaciera im obiektywne spojrzenie na świat grafiki komputerowej która nie samymi konsolami żyje.

Np, jeden gość napisał że przepustowości pamięci kart graficznych nie mają dużego znaczenia, bo i tak zwalnia je szyna PCI expres, to absurd.
Przecież wtedy konstruktorzy nie pakowali by tak szybkich pamięci jak choćby w GF7800 GTX 512

Po prostu grafika jest budulcem z którego utalentowany artysta stworzy piękną i grywalną gre, a rzemieślnik stworzy piękną i niegrywalną i to wsjo w tym temacie.

mietek

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-06-2005
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1112 dnia: Listopada 17, 2005, 22:21:33 pm »
Cytat: "aliusz"
Proponuje poczytać gdzieś jaką drogę pokonują dane w procesie generowania grafiki na pc. Co z tego , że karta ma kosmicznie szybki transfer wewnętrzny, skoro jej szyna PCI-Express jest "wąskim gardłem" bowiem w tym elemencie np. PS3 ma 7 razy lepszą przepustowość niż najlepszy PC ( xbox360 zapewnie podobnie). Po co ja to piszę??

Szyna PCI EXpress wąskim gardłem.HAHAHAHA.Poczytaj sobie artykóły jakie serwisy o sprzęcie pisały gdy wprowadzano PCI EXpress,że jest praktycznie niepotrzebne,bo AGP 8x spokojnie wystarcza,zobacz testy porównawcze w prędkości tych samych kart na AGPx8 i PCI EXPRESS.Prawie się nie różnią.Przepustowość PCI EXPRESS wcale nie jest wykorzystywana i wprowadzono to jakby na siłę.A już pisać,że PCI EXPRESS jest wąskim gardłem to niezłe przegięcie,a zwłaszcza gdy karta ma sporo ramu na pokładzie i transfer textur do pamięci nie jest taki częsty.
UTOPIĆ WUDIEGO

mietek

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-06-2005
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1113 dnia: Listopada 17, 2005, 22:23:38 pm »
Do doktor Robotnik:
Napisałem drugiego posta zanim przeczytałem twoją odpowiedź.Widzę jednak,że się zgadzamy.To naprawdę absurd.
UTOPIĆ WUDIEGO

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1114 dnia: Listopada 17, 2005, 22:24:50 pm »
Cytat: "mietek"
już pisać,że PCI EXPRESS jest wąskim gardłem to niezłe przegięcie,a zwłaszcza gdy karta ma sporo ramu na pokładzie i transfer textur do pamięci nie jest taki częsty


to samo miałem napisać , ale mi się nie chciało, więc dzięki za wyręczenie w tym trudnym obowiązku nauki podstaw komputeroznastwa

Krzych Ayanami

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2004
  • Wiadomości: 1 261
  • Reputacja: 2
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1115 dnia: Listopada 18, 2005, 00:12:36 am »
Sądze mietek, że temat ewentualnego rozwoju gier i sprzętów na jakich chodzą występuje tutaj w dwóch, że tak powiem, szkołach.

Ty piszerz o "szkole" pecetowej, gdzie gry stają się coraz piękniejsze, dzięki temu, że są robiona pod coraz lepszy sprzęt. Ich wymagania rosną, a razem z nimi rosną możliwości sprzętu wyposażanego w coraz potężniejsze układy.
Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że z czasem wygląd gier staje się zauważalnie coraz lepszy.

Ma to jednak pewne ogromne wady. Przedewszystkim osoba grająca na komputerze wpada w pułapkę kosztów. Komputer składa się z kilkunastu róznych podzespołów z których większość ma wpływ na odbiór gier. I jeśli chce się, żeby był on na topie, to trzeba je regualnie wymieniać. Tylko, że z tego co widziałem w komputroniku to róznica w cenie pomiędzy dwoma kartami grafiki z kolejnymi układami X700 i X800 to jakieś 300 złotych. Różnica pomiędzy kolejnymi układami Athlon 64 x2 to kolejne 800 złotych.
Do tego dochodzi jeszcze karta dźwiekowa, pamięci, płyta główna... Ale już to wystarczy, zeby zobaczyć iż koszty utrzymania komputera do gier i nadążania za wyścigiem technologicznym są straszliwe.

Konsole natomiast zdecydowały się pójść zupełnie inną drogą. W tej "szkole" gry stają się piękniejszedzięki temu, że programiści, którzy tworzą nia nie programy, coraz lepiej poznają możliwości tego sprzętu. Potrafią go okiełznać i wykorzystać. Oczywiście, zamknięta architektura w końcu sprawia pewne problemy i staje się w końcu wąskim gardłem. Jednak takie rozwiązanie sprawia, że sprawy na jakie muszą zwracać uwagę właściciele komputerów, dla kosnolarzy nie istnieją. Oni nie muszą się martwić defragmentacją dysku, wersjami driverów, wirusami, wydajnością podzespołów. Po prostu wsadzają grę do napędu, właczaja konsole... I zaczyna się zabawa. Oczywiście może się zdarzyć, że coś będzie skakać - no ale to już jest wina programistów.

Ale zasadniczo człowiek kupuje konsole - i na kilka lat ma spokój bo utrzymanie takiego sprzętu to przecielanie go z kurzu i kasowanie niepotrzebnym sejwów z memorki.

Wspomniałeś o rozwoju i grach. Tylko wypadałoby się zapytać - rozwoju czego? Co tutaj się tak właściwie rozwija? Gry? Logika zabawy w większości przypadków jest dokładnie taka sama w ramach tych gatunków do których one należą. Sposób zabawy również się właściwie nie zmienia i gry obsługuje się przeważnie dokładnie w ten sam sposób. Oczywiście czasami zdarzają się nowości - ale chyba wyłacznie na polu konsol. Bo niespecjalnie kojarzę gry na kompa, które obsługiwałoby się kamerą, a tych do któych się śpiewa też raczej nie ma za wiele. Grafika? Niestety, to jest żart. Bo rozwój oznacza, że coraz lepiej się coś poznaje, rozwija się umiejętności, korzysta z możliwości sprzętu. Jednak o ile w przypadku konsol można tak powiedzieć - to w przypadku komputerów jest to stwierdzenie mocno przesadzone.

Z zasadniczego powodu. Otóż gry nie stają piękniejsze dlatego bo są coraz lepiej pisane. Konstrukcja pecetów już sama w sobie sprawia, ze jest to kompletnie wykluczone, ponieważ programiści pisząc program muszą brać pod uwagę kilkadziesiąt parametrów, a gra musi chodzi przy uwzględnieniu wszystkich. Rozwój oprawy wynika jedynie z coraz większych wymagań jakie produceńci gier stawiają przed graczami.

Tylko czy wciąż można to nazwać rozwojem? Czy li tylko technologia jest jakąkolwliek miarą postępu?

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1116 dnia: Listopada 18, 2005, 13:02:28 pm »
To co napisal Krzych Ayanami w niektórych punktach jest słuszne, np ciągłe wyścig sprzętowy w pecetach co uważa on za minus.
Ale można się w tym doszukać plusa, nowinki technologiczne powodują potanienie starszego sprzętu, więc ja trzymam kciuki za rozwój i produkcje różnego rodzaju kart za 1000 dolarów.

Cytat: "Krzych Ayanami"
Rozwój oprawy wynika jedynie z coraz większych wymagań jakie produceńci gier stawiają przed graczami.

No ale tego np. nie rozumiem.

Nowie konsole są coraz doskonalsze techniczne i oferują lepszą grafikę, czy znaczy to że są gorsze od starych generacji konsol? Ej nie przeginajmy!

Problem w tym że na świecie jest o wiele więcej rzemieslników od artystów i dlatego wiele gier w najbliższej przyszłości będzie pięknych ale słabo grywalnych, o tak bym to ujoł.
Artysta wykorzysta moc obliczeniową nowych konsol i stworzy grę piękną wizualnie i grywalną. Ale takich gier będzie o wiele mniej od gier pięknych i niegrywalnych z wyżej wymienionych powodów.
Ale przecież nie jest to wina rozwoju grafiki komputerowej.

aliusz

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 21-03-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1117 dnia: Listopada 18, 2005, 14:42:07 pm »
Cytat: "mietek"
A już pisać,że PCI EXPRESS jest wąskim gardłem to niezłe przegięcie,a zwłaszcza gdy karta ma sporo ramu na pokładzie i transfer textur do pamięci nie jest taki częsty.


Dalej obstaje przy tym , że transfer danych dla karty jest kilkakrotnie wolniejszy niż mam to miejsce w konsolach next-gen. To fakt nie chce mi się dla Ciebie szukać w necie odpowiednich danych na ten temat, zresztą Tobie też się widzę nie chciało.

Transfer tekstur z RAMu do karty nie jest w PC częsty?  :lol:  :lol:  :lol:
To jest tylko twoje gadanie nie poparte praktyką. Wystarczy odpalić sobie np. Doom3 lub Q4 na 512mb ram i a potem na 1Gb. Efekt - w pierwszej wersji loadingi niemiłosierne , a ładują się tak właśnie głównie tekstury, gdyż producenci piszą gry tak aby działały również na starszych grafach (standard 128 Mb vido Ramu).

Ok. Zostawmy biedne PC w spokoju. I tak ich użytkownicy wydają mase kasy na sprzęt (własnie jeden taki odbiera u mnie kompa w firmie - cieszy się jak gwizdek:) miło popatrzeć ), którego możliwości jeśli chodzi o gry zostają wykożystane pewnie w 50%. Nam miłośnikom konsol to nie grozi. Choć czas "życia" sprzętu zaczyna spadać. Spójrzcie na xboxa dopiero co pokazał na co go stać, a developerzy już zostają niejako zmuszeni do przesiadki na następcę. M$ twierdzi, że szybszy start da mu znaczną przewagę nad konkurencją. Jeśli to się potwierdzi to grozi nam sytuacja typu: nowa konsola co 1,5 roku, raz Sony , raz MS. Choć jestem wielkim zwolennikiem upowszechniania się najnowszych technologi w sprzęcie dla masowego odbiorcy to sytuacja o której napisałem wyżej nie za bardzo by mi się uśmiechała.
"Sprzedamy miliard konsol xbox360" J. Allard E3 2005

mietek

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-06-2005
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1118 dnia: Listopada 19, 2005, 14:55:29 pm »
http://www.tomshardware.pl/graphic/20040310/pcie-04.html
Nie ma prawie różnicy między agp x4 i agp x8 i w sumie PCI Express zostało wprowadzone na siłę.Zrozum,że tu chodzi tylko o wczytywanie danych,a nie o wydajność renderowania grafiki.Różnicę można zauważyć tylko gdy zacinki w grze spowodowane są doczytywaniem danych.A jak się ma 1 GB ramu i 512 mega na karcie to niema żadnego problemu z tym.
"Oczywistym jest, że coraz więcej obliczeń jest zdejmowanych z procesora głównego i przenoszonych na barki procesorów graficznych, jednak CPU i pamięć wciąż będą musiały (i być w stanie) najpierw wygenerować 4 GB/s danych, a później przesłać je przez szynę. To samo dotyczy strumieni wideo - pamięci systemowej ciężko będzie dotrzymać kroku. Nawet najnowsze dyski twarde są w stanie zapisać przeciętnie 50 MB/s - przepływność, jaką z łatwością jest w stanie obsłużyć nawet PCI. Jeżeli chodzi o edycję wideo w czasie rzeczywistym, procesor wciąż będzie musiał co jakiś czas dokonać paru obliczeń, a wąskim gardłem zapewne okaże się i tak pamięć systemowa. Ciągłe transfery danych na poziomie 4 GB/s to wciąż śpiewka przyszłości. "
PCI Express nie jest wykorzystane nawet w części i szybko nie będzie.Ważniejsze są parametry pamięci na karcie graficznej tzn częstotliwość taktowania i aby pamięć nie była 128 bitowa tylko 256
UTOPIĆ WUDIEGO

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: [archiwum] Playstation 3 - Temat główny
« Odpowiedź #1119 dnia: Listopada 20, 2005, 12:35:14 pm »
Cytat: "mietek"
PCI Express nie jest wykorzystane nawet w części i szybko nie będzie.Ważniejsze są parametry pamięci na karcie graficznej tzn częstotliwość taktowania i aby pamięć nie była 128 bitowa tylko 256


To podstawa.