@Issac
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie
2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Ustalenie, czy niezgodność towaru z umową istniała w chwili zakupu, jest bardzo istotne, gdyż sprzedawca nie odpowiada za nią, gdy powstała z naszej winy. Na przykład jogurt okazał się nieświeży, bo był źle przez nas przechowywany, mimo podanej na opakowaniu informacji o temperaturze przechowywania, buty rozkleiły się, bo używaliśmy ich jako kaloszy, bluzka zmieniła kolor, bo została uprana w środku wybielającym.
Jeżeli niezgodność powstała
po 6 miesiącach to sprzedawca może ci śmiało odmówić uznania twojego roszczenia jeżeli nie udowodnisz że niezgodność istniała w chwili wydania towaru.
"uszkodził pan czytnik mechanicznie/przez używanie brudnych płyt"
Prztypominają mi się tutaj niedawne manewry serwisu Sony gdzie gościu oddał PS3 do naprawy a oni odmówili, skasowali go za koszty otwarcia+wysyłki bo
kurz był w środku - "zakurzył pan konsolę - pańska wina że się popsuła"

Dlatego lepiej kupić w dużym sklepie MediaMark czy coś - oni zleją sprawę mają to w marży itd.
a mały sprzedawca się zaprze i co wtedy? Miłego procesowania się o swoje.
Oczywiście że mam prawo żądać gotówki
Możesz żądać
ale dopiero jak naprawa/wymiana nie będzie możliwa
W pewnych przypadkach przy szczególnych rodzajach towaru - których montaż jest kosztowny i kłopotliwy, można od razu - ale jak dla PS3 - naprawa albo wymiana
2. Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:
- sytuacja opisana w pkt.1 (naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów),
- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia),
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
to że ktoś ci idzie na rękę i oddaje kasę to jego sprawa, normalnie TY masz możliwość wybrania pomiędzy naprawą albo wymianą na nowy.
Polecam w takich wypadkach złożyć żadanie wymiany na nowy - będziesz miał 2 nowe lata ochrony.
W przypadku wymiany towaru na nowy termin dwuletni biegnie na nowo.
Tu jest trochę więcej niż w tym artykule co podałeś:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=140Zobacz UPRAWNIENIA KUPUJĄCEGO
( tutaj więcej:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?topic=10 )
Ale wystarczy już tego gadania o prawach konsumenta, powyższy link do Ulubionych/Zakładek i jak cię będzie chciało Sony wy***** na 1190zł za naprawę to drukujesz sobie protokół reklamacyjny z podanych wzorów i może się wybronisz.
EDIT
@Kundun(do poniższego)
+1 do
ignorancji licznika postów
__________________________

Nowy sklep otwarty zostanie 15go
http://www.joystiq.com/2008/04/10/sony-japan-revamped-playstation-store-goes-live-april-15/