Valve: We defintiely feel next-gen technology aided truly in our development process. You know---you have complexer AI, you have more characters to work with, an enhanced ability to work with the animations on a higher scale--all that stuff. The only difference between the 360 and PS3--which both as a collective helped us develop The Orange Box is definitely there. For the 360 version of the game, we can probably say we are using around 93-94% of the console's power given our current optimization. With the PS3, we can't exactly say what power cap we reached, since no developer really knows where the boundary is for the PS3. We can tell you that in terms of the whole game together on the PS3, we are not even using the SPU's and it is purely built on the graphics card and Cell. We're still optimizing for PS3 more because we can, which can explain the slight delay to you. But no worries, everything is going smoothly to put down any rumors.

Z tego co piszą na neogaf to kompletna bzdura wymyślona przez jakiegoś fanboya.
PSU już to zdjęło.
Strony co linkowały też np.
http://www.ps3scene.com/Wstyd się przyznać że frajeży łykneli to jak ciepłe kluchy...
Zresztą to nie ma sensu - jeżeli nie wykorzystują SPU to zanaczy że gra chodzi na 1 PPU.
A X - ma trzy PPU (praktycznie identyczne tylko trochę mocniejsze bo rozbudowane o jednostki VMX-128 do operacji na wektorach, no i 1MB cachu zamiast 512kb)
Gdyby tak było to - albo kod nie jest multiwątkowy (a na PC JEST) i gra chodzi na 1 rdzeniu - to chodziła by (pomijając GPU) identycznie na PS3 i X360
Albo jeżeli jest wielowątkowy i obciąża 3rdzeniowy procesor X'a w 94% to przy braku optymalizacji kodu dla SPU (kto przy zdrowych zmysłach chwaliłby się że jest tak kiepskim programistą że nawet SPU nie potrafi użyć?) wersja na PS3 nie działała by poprawnie.
Zresztą ta gra - Half life 2 chodziła na Xbox'ie 1 , i słabych PC'tach.
Bezsens.