Monio a jakie to ma faktycznie znaczenie, czy oświetlenie jest wypalone, czy renderowane w czasie rzeczywistym? Wydaje mi się, że w tym wszystkim tak się zapedziłeś, iż zapomniałeś o najważniejszym - liczy się efekt. Ten jest taki, że KZ3 wyglada genialnie. Nie jest też prawdą, że całe oświetlenie jest wypalone, ponieważ masz też zawsze jakieś światła fizycznie znajdujące się na scenie. Tak działa obecnie wiele gier i jest to niezwykle efektywne oraz efektowne.
Mam wrażenie jakby stosowanie sztuczek w grafice było czymś złym i niezbyt docenianym. To właśnie przez triki mogliśmy zobaczyć wiele pięknych gier, nie pisząc już o tym, że bez nich rozwój grafiki poruszałby się ślimaczym tempem.
Co do render KZ2 vs real time dla mnie sprawa jest jasna - wygrywa to drugie. Może nie na poziomie wszystkich assetów, choć tym aż tak wiele nie brakuje (render miał zwłaszcza świetne tekstury, ale też nie wszystkie), ale jako całość. To kwestia designu, klimatu, postprocesu, modeli, tekstur światła. Jak zobaczyłem w zeszłym roku jeszcze raz trailer z E3 2005 stwierdziłem, iż jest blady. Już nie robi.