Autor Wątek: Uncharted 4: A Thief's End  (Przeczytany 215304 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #400 dnia: Stycznia 15, 2015, 01:07:33 am »
Bedzie granie na premiere jak nic  :angel:

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #401 dnia: Stycznia 15, 2015, 08:33:58 am »
Kiedy, kiedy? <3


Dzisiaj.

Z wczoraj:
Cytuj
DGE #276 release details
The new issue of EDGE should be reaching subscribers tomorrow, and available on Apple Newsstand, Zinio and the Google Play Store and newsagents later this week.

Zawartość i oceny:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #402 dnia: Stycznia 15, 2015, 14:14:05 pm »
Bruce Starley
Cytuj
Tak naprawdę jesteśmy powyżej 30 klatek, ale zastosowaliśmy blokadę (na potrzeby dema). Zrobimy wszystko, aby stworzyć grę dokładnie taka jaką chcemy. Jeśli to oznacza, że moglibyśmy pójść w kierunku 60 klatek na sekundę, ale stracić coś, co miało by ogromny wpływ na doświadczenie gracza, to naszym obowiązkiem jako dewelopera, jest powiedzieć "Cóż, to doświadczenie płynące z gry jest ważniejsze niż 60 klatek".

Lepiej niech dadzą sobie siana z tymi 60 klatkami a skupią się na lepszych wizualiach.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #403 dnia: Stycznia 15, 2015, 14:32:50 pm »
Dokladnie, lock na 30 fps i lepsza oprawa czy fizyka.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #404 dnia: Stycznia 15, 2015, 14:50:34 pm »
Bruce Starley
Cytuj
Tak naprawdę jesteśmy powyżej 30 klatek, ale zastosowaliśmy blokadę (na potrzeby dema). Zrobimy wszystko, aby stworzyć grę dokładnie taka jaką chcemy. Jeśli to oznacza, że moglibyśmy pójść w kierunku 60 klatek na sekundę, ale stracić coś, co miało by ogromny wpływ na doświadczenie gracza, to naszym obowiązkiem jako dewelopera, jest powiedzieć "Cóż, to doświadczenie płynące z gry jest ważniejsze niż 60 klatek".

Lepiej niech dadzą sobie siana z tymi 60 klatkami a skupią się na lepszych wizualiach.
Zdaje sobie sprawę ze jesteś słynnym programistą i specjalistą od grafiki, ale uwierz mi tam pracują ludzie którzy wiedzą co robić.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #405 dnia: Stycznia 15, 2015, 14:52:17 pm »
Bruce Starley
Cytuj
Tak naprawdę jesteśmy powyżej 30 klatek, ale zastosowaliśmy blokadę (na potrzeby dema). Zrobimy wszystko, aby stworzyć grę dokładnie taka jaką chcemy. Jeśli to oznacza, że moglibyśmy pójść w kierunku 60 klatek na sekundę, ale stracić coś, co miało by ogromny wpływ na doświadczenie gracza, to naszym obowiązkiem jako dewelopera, jest powiedzieć "Cóż, to doświadczenie płynące z gry jest ważniejsze niż 60 klatek".

Lepiej niech dadzą sobie siana z tymi 60 klatkami a skupią się na lepszych wizualiach.
Zdaje sobie sprawę ze jesteś słynnym programistą i specjalistą od grafiki, ale uwierz mi tam pracują ludzie którzy wiedzą co robić.
tłumacza sie jak ubisoft aby potem sie pochwalić "dało rade zrobic 60" zapamietajcie te słowa.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #406 dnia: Stycznia 15, 2015, 16:01:22 pm »
Ja bym jednak wolał 30. 60 niech zrobią w multi.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #407 dnia: Stycznia 15, 2015, 16:20:24 pm »
Ja nie widze problemu 30 fps dla tych co liżą tekstury
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
i 60 klatek dla tym co nie liżą tekstur  i nie liczą ząbków na cieniach :P

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #408 dnia: Stycznia 15, 2015, 16:24:28 pm »
Przy 60fps nie bedzie juz taj filmowo. :P TLOU tez przy tym ucierpial.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #409 dnia: Stycznia 15, 2015, 16:27:33 pm »
Przy 60fps nie bedzie juz taj filmowo. :P TLOU tez przy tym ucierpial.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #410 dnia: Stycznia 15, 2015, 16:34:11 pm »
Ja nie widze problemu 30 fps dla tych co liżą tekstury
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
i 60 klatek dla tym co nie liżą tekstur  i nie liczą ząbków na cieniach :P
Ja tam wole oczywiście stałe zablokowane 30 plus masa bajerów graficznych.

Resztę już Bravia zrobi ze wspomagaczami.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #411 dnia: Stycznia 15, 2015, 16:59:21 pm »
Resztę już Bravia zrobi ze wspomagaczami.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #412 dnia: Stycznia 15, 2015, 17:14:02 pm »
Resztę już Bravia zrobi ze wspomagaczami.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
ten gif mi się kojarzy z teksturą w kz 2   :troll:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 628
  • Reputacja: 252
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #413 dnia: Stycznia 15, 2015, 17:23:12 pm »
Twórcy celują w combo fHD+60k/s, ale jakoś 96% pudłuje. Przecież nawet reedycje mają z tym problem i to nie z 60, a z stałym trzydzieści.
Rzecz jasna jak się pracuje dla Sony, to komunikat typu : "słuchajcie, konsola nie da rady tego udźwignąć w 60klatkach", raczej nie do końca byłby wskazany podczas oficjalnego stanowiska.

Autor na ppe wspomniał, że nie ma się czym przejmować, ponieważ poprzednie gry serii także w trzydziestu chodziły i było dobrze, ale coś mu generacje się przy tym generacje pomyliły.
Mam na półce całą trylogię. Zawsze robiła ogromne wrażenie w materii szaty graficznej. Mam też TLoU, wraz z GTA V piękne ukoronowanie jakości PS Trzy tak pod względem jakości jako takiej, jak i grafiki.
Ale tez mam reedycje tego ostatniego. Rożnica pomiędzy trzydziestoma, a sześćdziesięcioma klatkami jest  :o
Szkoda tej wartości, ale patrząc na kunszt chłopaków z ND i tak zapewne otrzymamy jedną z najlepiej wykonanych gier tego roku i nie tylko.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #414 dnia: Stycznia 15, 2015, 18:29:56 pm »
Cytuj
ale coś mu generacje się przy tym generacje pomyliły.
Nigdy nowa generacja nie przynosiła większej ilości fps. Na ps1, ps2, ps3 i teraz również ps4 jest standardem 30fps. Tylko jacyś marzyciele bujający w obłokach myśleli że ta generacja przyniesie w każdej grze 60fps.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #415 dnia: Stycznia 15, 2015, 18:46:52 pm »
Driveclub kiedyś też niby miał być w 60fps, ale ostatecznie skończyło się na 30 :P

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 628
  • Reputacja: 252
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #416 dnia: Stycznia 15, 2015, 18:49:03 pm »
Cytuj
ale coś mu generacje się przy tym generacje pomyliły.
Nigdy nowa generacja nie przynosiła większej ilości fps. Na ps1, ps2, ps3 i teraz również ps4 jest standardem 30fps. Tylko jacyś marzyciele bujający w obłokach myśleli że ta generacja przyniesie w każdej grze 60fps.

Mnie jeszcze przy ustawieniach ultra i fHD żadna gra nie śmiała zejść poniżej 59.9. Niestety przy 4k już tak różowo nie jest, ale niebawem druga kartę sobie dokupię.  :dance:

Z konsolami jest inaczej. najpierw twórcy bredzili, a później gracze zaczęli to łykać.

Gdy coś na Xbonera wychodzi w trzydziestu, to pospolita beka. Natomiast Sonyslejwy wszytko tłumaczą. Jesteś tu czeto. Nagle okazało się, że w wyścigach taka wartość wystarczy (już na PSX MH chodził w wysokiej rozdzielczości i 60 k/s), a nawet w slaszerze jakim Bloodborne jest 30 klatek jest ok.

Tylko czekać na trzydzieści w nowym CoD i MK zapowiedzą  :)


Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #417 dnia: Stycznia 15, 2015, 19:04:08 pm »
Cytuj
Mnie jeszcze przy ustawieniach ultra i fHD żadna gra nie śmiała zejść poniżej 59.9.
to chyba musisz mieć 2 procesorowego tytana Z, bo na gtx980 crysis 3 nie trzyma 60fps. Jeśli wierzyłeś ze w konsolach dadzą dwa tytany to ok.

Cytuj
Gdy coś na Xbonera wychodzi w trzydziestu, to pospolita beka. Natomiast Sonyslejwy wszytko tłumaczą.
Beka jest zawsze z rozdzielczości xboxa. No może  poza tomb raiderem.

Cytuj
a nawet w slaszerze jakim Bloodborne jest 30 klatek jest ok.
oby było stałe 30 fps. W poprzednich czesciach do 10-15 spadało.

Co do u4 czytałem gdzieś ze  gra chodziła w 37 klatkach.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #418 dnia: Stycznia 15, 2015, 19:12:26 pm »

Cytuj
a nawet w slaszerze jakim Bloodborne jest 30 klatek jest ok.
oby było stałe 30 fps. W poprzednich czesciach do 10-15 spadało.

Co do u4 czytałem gdzieś ze  gra chodziła w 37 klatkach.

37fps w tym co ostatnio pokazali??  :-? Na pierwszy rzut oka nie było tam jakichś zaawansowanych technik...

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #419 dnia: Stycznia 15, 2015, 19:28:02 pm »
Na pierwszy rzut ułomnego białoruskiego oka chyba.

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/VcQ_VJX0BNo?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #420 dnia: Stycznia 15, 2015, 19:43:19 pm »
Brak klapków na moich białoruskich oczach to nie ułomność panie polaczku.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #421 dnia: Stycznia 15, 2015, 19:49:08 pm »
Panie z dużej litery w takim zastosowaniu.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #422 dnia: Stycznia 15, 2015, 20:00:11 pm »
 :lol:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #423 dnia: Stycznia 15, 2015, 20:14:22 pm »
Panie z dużej litery w takim zastosowaniu.

Przepraszam za mój brak szacunku, niestety po ostatnich wydarzeniach jakoś nie chce mi się stosować wielkiej litery w takich zwrotach w kierunku Irasa.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #424 dnia: Stycznia 15, 2015, 20:47:58 pm »
Chłopcy,  przestańcie juz.  A Ty Andryu powinieneś obejrzeć film od Irasa i cofnąć wszystko co powiedziałeś o u4. Jest mega progres i prawdziwy nextgen.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #425 dnia: Stycznia 15, 2015, 20:57:22 pm »
Ach, filmik jest, no sorry, Tapatalk mi nic nie pokazał :P Obejrzę zaraz, zobaczę co oni tam ciekawego odkryli.

lupinator

  • Gość
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #426 dnia: Stycznia 15, 2015, 22:00:57 pm »
Oby tylko downgrade'u nie było :(

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #427 dnia: Stycznia 15, 2015, 22:21:52 pm »
Jak zrobią downgrade tylko po to by 60fps było to ich zabiję =/


Gdy coś na Xbonera wychodzi w trzydziestu, to pospolita beka. Natomiast Sonyslejwy wszytko tłumaczą. Jesteś tu czeto. Nagle okazało się, że w wyścigach taka wartość wystarczy (już na PSX MH chodził w wysokiej rozdzielczości i 60 k/s), a nawet w slaszerze jakim Bloodborne jest 30 klatek jest ok.

Gdyby na XboxOne chociaż w 30fpsach stabilnych chodziło to byłoby dobrze. Chyba nikt na forum nie narzekał nigdy na stabilne 30 fps. Dla mnie różnicy nie ma 30 czy 60, może w jakiś szybkich gierkach. Taki GoW3 nie był w stałych 60fps i dawał zajebiście radę mimo szybkich sekwencji.
http://tvgry.pl/?ID=4707

Po cholere komu 60fps w singleplayer (nie licząc paru wyjątków). Ubzdurało się ludziom  :-? Oczywiście stałe 30fps, a nie jakieś gówno typu AC:U!! Takie coś do pieca.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #428 dnia: Stycznia 15, 2015, 22:51:18 pm »
Ogrywając teraz R&C muszę przyznać, że jednak 60fps tworzy super płynną gierkę. Przy najbliższej odsłonie (w sumie powinniśmy już dostawać jakieś przecieki, skoro film w planie na 2015) liczę, że też wrzucą 60fps, choć oczywiście jeśli miałoby to się wiązać z gorszymi wizualiami to betonowe 30 fps jak najbardziej wskazane.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #429 dnia: Stycznia 15, 2015, 23:10:43 pm »
60 fps zawsze wiąże się z gorszymi wizualiami i to na każdej platformie.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #430 dnia: Stycznia 15, 2015, 23:14:33 pm »
Wiadome, zastanawiam się tylko, czy rzeczywiście zauważyłbym jakąś różnicę w odbiorze grafiki, skoro gra dawałaby radę w 60 fps. W Trylogii np. po włączeniu efektu 3d klatki spadają do 30fps (nie jestem pewien, czy rozdzielczość też). O ile gra chodziłaby bez zacięć i baboli, nie widzę problemu, bo aż tak wielkim estetą w stosunku do wizualiów nie jestem. Ratchet to też szybka gra i w sumie dynamiczna strzelanka, więc te 60 fps mogłoby być wskazane.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2015, 23:16:39 pm wysłana przez Kert »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #431 dnia: Stycznia 15, 2015, 23:32:56 pm »
Miałem coś pisać, ale sobie przypomniałem kto robi tego Ratcheta... Patrząc na Sunset Overdrive, to na więcej niż stabilne 30 fps w 1080p i średnią grafę nie ma co liczyć. Żeby tylko obyło się bez kwiatków w stylu 900p.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #432 dnia: Stycznia 15, 2015, 23:41:02 pm »
Chłopcy,  przestańcie juz.  A Ty Andryu powinieneś obejrzeć film od Irasa i cofnąć wszystko co powiedziałeś o u4. Jest mega progres i prawdziwy nextgen.

Obejrzałem, i już tłumaczę swoje niezbyt optymistyczne wypowiedzi na temat tego dema...

Wydaje mi się, że gość przesadnie jara się rzeczami, które tak na prawdę ciężko jest ocenić na podstawie tego materiału, nie grając w grę samemu. Dla przykładu:

- osłona się rozwala od strzałów, dym, odłamki. łał.

Rozumiem, że gość sugeruje, że to wszystko realtime deformacje bryły. Przekonamy się, gdy pojawi się więcej materiałów z gry, dla mnie na razie wygląda to bardziej na skrypty, czyli obiekt odgórnie podzielony jest na jakieś odłamki, które wraz z damage'em z czasem zaczynają odpadać zgodnie z prawem fizyki. Jest już chyba kilka gier, oferujących takie rozwiązanie z odpadającymi kawałkami elementów otoczenia, KZ2, akademia Radec'a? :D

a dymek i jakieś kamyki po strzale w ścianę to chyba w ogóle żadna nowość. To samo tyczy się tego pnia drzewa, że po wybuchu spadł w przepaść, jeśli zobaczę, że ten pień za każdym razem po wybuchu granatu odrzucany jest w innym kierunku, w zależności od tego, gdzie granat wylądował, to wtedy powiem łał. Jeśli zobaczę, że pień, czy jakąś inną osłonę, można doszczętnie rozstrzelać, również powiem łał. Na obecną chwilę, po tym co zobaczyłem, wydaje mi się że coś tam ustrzelić można, ale na pewno nie da rady robić tego do ostatniego kamyka, więc jakiegoś wielkiego postępu względem poprzedniej generacji nie ma.

- zsuwając się po błocie, ciało przeciwnika zostawia za sobą ślad - to jest fizyka fluidów w akcji; błoto zostaje na koszulce Natana

Fizyka fluidów, ciekawe, a czy przypadkiem to nie może być zwykła teksturka, pojawiająca się po tym jak postać się zsunęła po obłoconej skale?? Ewentualnie skrypt, uruchamiany po tej konkretnej akcji. Po co od razu tak komplikować sytuację, że fizyka fluidów? Jeśli zobaczę deformację za każdym razem inną, w zależności od tego jak gość zsuwa się po tej skałce, to ok, faktycznie jest nieźle. Ale jakoś tej fizyki fluidów też za bardzo nie widać jak się patrzy na wodospady przenikające przez skały na przykład. Błoto na koszulce, po takim zjeździe, fajnie, ale też bez rewelacji. W GTAV, efekt mokrego ubrania jest zależny od tego, do jakiego stopnia wejdziemy do wody, czyli np jak po kolano, to ubranie jest mokre tylko do kolan, fajny bajer ale już to widzieliśmy, więc znowu bez rewelacji.

- Global Illumination, załamane światło odbija się od powierzchni wody, "water caustics"



Piękny efekt, zastanawia mnie tylko, dlaczego widzimy go tylko w jednej części jaskini i dopiero po wejściu do wody? Czyżby kolejna sztuczka, a nie pełnoprawny efekt? Teoretycznie powinien być zauważalny, gdy zaczniemy świecić latarką w kierunku wody, Drake stoi przed tym zbiornikiem wodnym i nic, efekt się pojawia dopiero po wejściu do wody. Generalnie ciężko powiedzieć, trzeba by zobaczyć więcej podobnych ujęć. Oświetlenie ogólnie nie robi takiego wrażenia jak np w AC Unity.

- teselacja, POM

Również ciężko jest stwierdzić gdzie użyto teselacji, gdzie POM, bo w demku nie mieliśmy zbyt wielu ujęć z bliska. Teselacja chyba dotyczy wody, może górna część jaskini w momencie tego brodzenia po pas w wodzie, chociaż nie wiem czy użycie od razu takiego modelu z low-poly nierównościami nie byłoby tańszym rozwiązaniem niż używanie real-time niskiej jakości teselacji na podstawie tekstury...tutaj Wulfen mógłby się wypowiedzieć, co jest tańszym rozwiązaniem.

POM, tutaj jakbym się nie starał gdzieś to wypatrzeć, nie mogę powiedzieć gdzie konkretnie użyto tej techniki. Skały po których wspina się Drake? Sekcja gdzie używa się tego bolca do wspinaczki? Kora drzew dla przykładu nie wygląda jakoś kosmicznie dobrze, a POM mógłby się w takich miejscach na prawdę wykazać.

- poruszające się roślinki, fizyka ubrań, włosów

No, w dzisiejszych czasach to nie wypada nie stosować takich ficzerów w grze na next-gena... Roślinki się więc ruszają, fakt, z większą precyzją reagują na postać niż w innych grach, koszulka Drake'a powiewa na wietrze, włosy również, chociaż nie jest to poziom teasera. Na uznanie w tym aspekcie zasługuje pasek od karabinu, bo wcześniej nikt się takimi bzdetami nawet nie interesował :P

To by chyba było na tyle, jeśli chodzi o ważniejsze ficzery wypunktowane w tym filmiku. Szczena na miejscu, gały również, nie powaliło mnie to. Teraz jestem nastawiony sceptycznie, ale jeśli ND na prawdę dojebie konkretami, to tym lepiej dla mnie, bo będę miał większą radochę.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #433 dnia: Stycznia 15, 2015, 23:48:19 pm »
Odstrzelić i będzie po sprawie kur** mać.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #434 dnia: Stycznia 15, 2015, 23:54:37 pm »
Widzę, że mamy tu do czynienia z przypadkiem cięższym niż kyo.

Nie spodziewałem się tego.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #435 dnia: Stycznia 15, 2015, 23:58:49 pm »
Ech, rzeczy podane an tacy, a i tak się sprzecza :( Kyo zaraża forumek jakimś nowym typem wirusa.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #436 dnia: Stycznia 16, 2015, 00:03:40 am »
No nie wiem panowie, ja wam daję argumenty, przykłady, wyjaśniam co i jak... a wy dalej na nie, że głupoty gadam  :( Nie żebym tam jakoś szczególnie potrzebował przyznania mi racji, ale chociażby powyższy filmik z KZ2 mówi sam za siebie, że takie bajery to my mieliśmy już na PS3. Mnie taki stan rzeczy do U4 nie przekonuje.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #437 dnia: Stycznia 16, 2015, 09:57:08 am »
Skaly i pozostawianie na nich sladu to na pewno nie skrypt, bo Drake zostawia slady wszedzie gdzie wbija "pacholek" ;)

Mnie ostatni wywiad z tworcami przekonal ze moge byc spokojny o U4.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 723
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #438 dnia: Stycznia 16, 2015, 10:13:31 am »
Choć fajnie jest mieć 60 fps'ów, to jednak nie uważam, żeby to był priorytet. Przez wszystkie generacje gry konsolowe chodziły różnie, tak jak teraz. 1080p/60fps brzmi fajnie, ale jest trudne do osiągnięcia przy założeniach, iż chcesz zrobić killera graficznego. Rozumiem, że niektórzy mogą myśleć tak - o nowa generacja, więcej mocy to i 60 fps'ów będzie. Tyle, że te więcej mocy idzie też na lepszą grafikę w ogóle i może jej nie starczyć na dodatkowe klatki. Szczególnie, że jesteśmy wciąż na początku generacji i na razie z konsol wyciska się bardziej "czystą moc", a nie szuka jak zrobić, żeby mimo braku mocy było lepiej (dość umownie napisane, bo oczywiście szuka się, ale za jakieś dwa lata będzie to miało dużo większe znaczenie). Wszystko rozchodzi się o założenia.

Mnie jeszcze przy ustawieniach ultra i fHD żadna gra nie śmiała zejść poniżej 59.9. Niestety przy 4k już tak różowo nie jest, ale niebawem druga kartę sobie dokupię.  :dance:

A ile razy zmieniałeś przez ten czas bebechy swojego PC? Powiedzmy od 2007 roku, czyli całą poprzednią generację? Bo to rozchodzi się o to - chcesz 60 fps'ów w grach na PC (przy założeniu wymaksowanych ustawień), to kupujesz mocniejszy sprzęt. Gdybyś miał jechać non stop na tym samym, musiałbyś sam wprowadzić optymalizację - zacząć jechać z detalami/rozdziałką/itp. w dół aż będzie 60 fps'ów.

Co do u4 czytałem gdzieś ze  gra chodziła w 37 klatkach.

Chyba Game Informer podał taką informację na końcu jednego ze swoich artykułów. Wiadomość taka, która tak naprawdę nic nie mówi. Nie ma info czy była to statyczna scena, czy może full akcja. Czy jaskinia, czy może otwarta przestrzeń. No i przede wszystkim - czy jest to odpalane "z edytora", czy może po zcookowaniu wszystkiego. Także gdzieś te 37 klatek jest, nie wiemy tylko gdzie i w jakich warunkach. Zawsze to kilka klatek zapasu, co można wykorzystać ;).

37fps w tym co ostatnio pokazali??  :-? Na pierwszy rzut oka nie było tam jakichś zaawansowanych technik...

No właśnie chyba są ;).

Nie chcę znowu wchodzić tu w dyskusję i komuś na siłę wmawiać, że U4 jest świetne. Napiszę tylko, że nie przemawiają do mnie argumenty typu - już to było. Wyolbrzymiając - mogę tak napisać o wielu rzeczach, w tym o destrukcji otoczenia w grach na PS2. Było? Było. Czy przez to późniejsze gry nie były warte jarania się? Były i to bardzo. Oczywiście, że nowe Uncharted będzie zlepkiem rzeczy, które były już w innych grach. Tyle, że nie koniecznie było tam to wszystko naraz. Nie musiało być też tak dobrze zrobione.

Poza tym odnośnie tych efektów jest jeszcze tak, że kiedyś część z tego wymagała sztuczek, skryptów. Teraz coraz więcej rzeczy można zrobić bez tego. Inna sprawa, że odbywa się to kosztem czegoś, ale tak samo było ze starymi rozwiązaniami. Na końcu najważniejszy jest efekt - jeśli gracz jest zadowolony, to nie ważne jak to było zrobione. Kiedyś nazywaliśmy to magicznymi sztuczkami dev'ów, teraz zaczyna się na to mówić "fake".

Zgodzę się, że do tego filmiku trzeba podchodzić z rezerwą, gość wiele rzeczy tam zakłada, ale z drugiej strony zwraca tez uwagę na ogromne przywiązanie ND do szczegółów. Szczerze, na kilka rzeczy nie zwróciłem uwagi, bo patrzyłem na inne :D. Fajnie byłoby odpalić grę i sprawdzić samemu, ale na to musimy jeszcze poczekać.

Wciąż obstaję przy tym, że oczekiwania były zbyt duże. Jestem przekonany, że U4 pozamiata w momencie swojej premiery. Jeśli na kimś nie zrobi wrażenia, to niech sobie odpuści tę generację, może ewentualnie wróci na koniec, dla tych kilku tytułów, które wycisnął najwięcej z konsol.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #439 dnia: Stycznia 16, 2015, 11:09:06 am »
Ja bym proponował wszystkim co narzekają żeby zweryfikowali swoje oczekiwania. Dostajecie grę z oprawą, której na próżno szukać nawet na kompach za grube dolary, możecie ją odpalić na konsoli za 1600zł, a i tak jest źle. Jeśli ktoś widzi ładniejszy tytuł od U4, to proszę mi pokazać który to. Jeśli nie widzi, to proszę w takim razie przestać pie**olić, że U4 nie jest niczym powalającym. Ja sam byłem sceptyczny wobec specyfikacji PS4, ale jak zwykle okazuje się, że konsola dostaje gry z topową oprawą A/V. No chyba, że mowa jest tutaj o ludziach, którzy jarają cię cyferkami i nie liczy się dla nich to co widzą, tylko to co dany sprzęt prezentuje na papierze. W takim razie musicie dozbierać na kompa za około 10tyś i cieszyć się potężnymi mocami obliczeniowymi, które i tak nie zostaną nigdy wykorzystane.