Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 234384 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 992
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1120 dnia: Marca 18, 2024, 16:00:33 pm »
Spory skok mocy względem PS5.
Cyberpunk może będzie wyglądał jakoś.
Może w końcu pojawi się ten sławny Overdrive mode? Właśnie ciekawe co to będzie ze starszymi grami, czy Sony pozwoli devom za free wydać łatkę dodającą nowe graficzne ficzery np do Alana 2 czy CP? Jeśli nie za free to słabo to widzę, żeby ktoś chciał paczować stare tytuły żeby korzystały z PRO mocy.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1121 dnia: Marca 18, 2024, 18:39:45 pm »
Czyli wydajność na poziomie 3080 ti

Mówi się, że ok 4070.

Ciekawe czy MS coś wypali dodatkowo, czy PS5 Pro przejmie wszystkich ludzi, którzy będą chcieli zagrać w najlepszą wersję GTA VI? Jak dla mnie "best way to play GTA" to mega as w rękawie.

Chyba nie (w końcu Phill powiedział, że XSX to ich upgrade ;) ). Upgrade chyba nie powstaje, prędzej nowa generacja, ale to może być 2026. No i handheld.

Wydaje mi się, że ważniejsze od tego, kto będzie miał mocniejszą konsolę na premierę GTA jest, kto będzie miał umowę marketingową. Z Red Dead Redemption 2 XOX miał najlepszą wersję, ale to PS4 miało bundle (i oczywiście większość na rynku).

Cyberpunk może będzie wyglądał jakoś.

Jeśli zrobią patch/wydadzą nową wersję to może. Pro poprawi z automatu gry, które mają dynamiczną rozdzielczość i odblokowany frame rate. Oczywiście tylko do limitów, które mają. Lepsze skalowanie, czy ewentualnie (co należy podkreślić, bo nie jest to pewne) lepsze RT to już dodatkowa praca.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 999
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1122 dnia: Marca 18, 2024, 20:30:15 pm »
Spory skok mocy względem PS5.
Cyberpunk może będzie wyglądał jakoś.
Może w końcu pojawi się ten sławny Overdrive mode? Właśnie ciekawe co to będzie ze starszymi grami, czy Sony pozwoli devom za free wydać łatkę dodającą nowe graficzne ficzery np do Alana 2 czy CP? Jeśli nie za free to słabo to widzę, żeby ktoś chciał paczować stare tytuły żeby korzystały z PRO mocy.
To zawsze był wybór deva, a nie sony.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 362
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1123 dnia: Marca 18, 2024, 21:01:26 pm »
Na overdrive to nie ma szans pewnie i na kolejnej generacji, bo to nawet nie Ray Tracing a Path Tracing i z tym to sobie chyba nawet średnio radzą topowe karty graficzne.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1124 dnia: Marca 18, 2024, 21:44:58 pm »
Teraz odnośnie PSSR:

Cytuj
Outlined in documents provided to Insider Gaming under the condition that they are not made public, PlayStation’s ambitions with PSSR is to achieve 4K 120FPS and 8K 60FPS. Whilst these are not the targets for the PS5 Pro due to hardware limitations, it is the internal goal for PSSR in future console interactions. The PlayStation 5 Pro PSSR currently supports 3840×2160 and is currently aiming for 4K 60 FPS and 8K 30FPS, but it’s unclear if those internal milestones can be passed.

PSSR Memory Requirements is roughly 250MB; 180MB from the PSML Library and 64MB from the game.

Two Case Studies for two unnamed first-party games include:

Game 1

Target – image quality close to Fidelity Mode (1800p) with Performance Mode FPS (60 FPS)

Standard PlayStation 5 –

Performance Mode – 1080p at 60FPS
Fidelity Mode – 1800p at 30FPS
PlayStation 5 Pro –

1440p at 60FPS (PSSR used)

Game 2

Target – Add Raytracing to gameplay

Standard PlayStation 5 achieved 60FPS without raytracing, and PlayStation 5 Pro achieved 60FPS with Raytracing.


Czyli jakość obrazu na poziomie Quality Mode ale przy ilości klatek z Performance. Inaczej mówiąc, jeden tryb by wszystkimi rządzić ;). Oczywiście, kwestia jakości obrazu zależeć będzie od jakości rekonstrukcji. Fajnie, jeśli nie trzeba będzie iść na kompromisy (oczywiście umownie, bo kompromisem będzie niższa rozdzielczość do rekonstrukcji). Obu to wypaliło, bo wtedy jest jakiś powód do zakupu tej wersji PS5.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1125 dnia: Marca 19, 2024, 20:31:40 pm »
Digital Foundry omawia specyfikacje i dorzucili pewne nowości:



Podobnie jak z PS4Pro Sony udało się zwolnić trochę RAMu dla dev’ów. Dokładnie 1,2 GB.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1126 dnia: Marca 20, 2024, 07:16:21 am »
Zawsze to coś.
Ta konsola zapowiada się na takiego Xboxa One X obecnej generacji.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1127 dnia: Marca 20, 2024, 09:31:29 am »
XOX to jednak był większy skok (na papierze) względem XO, tylko w związku z tym, nie został w pełni wykorzystany. PS5Pro wydaje się być ukierunkowane na konkretne zadanie (połączenie dwóch trybów wizualnych, czyli 60 klatek przy bardzo dobrej jakości obrazu i RT) i jeśli faktycznie je wypełni, to będzie dobrze. Przynajmniej nie powinno być poczucia, że sprzęt stać na więcej, ale wersja bazowa i chęci developerów ją ograniczają.

Myślę, że dobrze też trzymać kciuki za PSSR, bo wydaje się, iż Sony stawia na to także w kontekście PS6.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1128 dnia: Marca 21, 2024, 06:36:11 am »
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Czyli dostaniemy ten sam procek i GPU, a rzekome 45% więcej mocy ma być uzyskane za pomocą jakiś software'owych sztuczek PSSR?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 362
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1129 dnia: Marca 21, 2024, 07:55:22 am »
Mylisz się, ani to nie ma być ten sam sprzęt, ani pssr to nie jest software tylko kawałek odpowiedzialnego za liczenie tego hardwaru.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1130 dnia: Marca 21, 2024, 10:15:05 am »
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Czyli dostaniemy ten sam procek i GPU, a rzekome 45% więcej mocy ma być uzyskane za pomocą jakiś software'owych sztuczek PSSR?

Procesor z grubsza ma być ten sam (choć kto wie, czy czegoś tam nie usprawniono), tylko lekko podkręcony (choć chyba tylko w specjalnym trybie, który przy okazji obniża delikatnie taktowanie GPU). CPU dostaje więc taktowanie wyższe maksymalnie o 10% (3,8 GHz). GPU zaś najprawdopodobniej nie ma szybszych zegarów, może nawet nieco wolniejsze (z wyliczeń na bazie podanych Teraflopów wychodzi chyba 2,18 GHz, gdzie bazowe PS5 ma 2,23 GHz, ale to tylko wyliczenia).

Samo GPU zaś to już nowsza technologia (RDNA 3 lub tzw. 3+) z dodatkami z jeszcze nowszych kart, nad którymi pracuje AMD. Teoretycznie, bo nie wiadomo, na ile te technologie pochodzą od AMD a na ile od Sony. Tak czy inaczej poza zmianą technologii, GPU dostało więcej jednostek obliczeniowych (60 CU vs 36 CU w PS5). Ostatecznie ma się to przekładać na wzrost wydajności w zastosowaniach rastrowych (czyli bez RT) o 45%. Ponadto układ ma mieć wydajniejsze zastosowanie Ray Tracingu, najprawdopodobniej dzięki lepszemu wsparciu sprzętowemu (nie jest jednak jasne, czy to coś na wzór Nvidi i ich Tensor cores czy to wciąż bardziej obciąża GPU - najprawdopodobniej to coś na wzór RTX'ów). Tutaj poprawa wydajności jest dwukrotna albo nawet trzykrotna, a w niektórych testach nawet czterokrotna.

APU dostało także moduł dla sztucznej inteligencji i to on ma właśnie być odpowiedzialny za jakość PSSR (bez tego byłoby to pewnie nieco lepsze FSR).

Tak czy inaczej, na papierze niby szału nie ma, choć jak na upgrade jest nieźle. W faktycznym zastosowaniu ponoć sprawdza się świetnie i faktycznie pozwala połączyć tryby jakości i wydajności w jeden.

DF już zaczęli snuć teorie, że GTAVI nie będzie miało 60 fps'ów, no bo CPU nie jest lepsze. Pracownik Rockstar już się do tego odniósł i stwierdził, że jest to ich target ;). Zakładam, że na zwykłej PS5 także, ale kto wie.

Tak czy inaczej, devsi są ponoć zadowoleni, konsola nie powinna być też strasznie droga (pewnie 499-599$), do tego napęd także będzie wymienny jak w obecnych modelach standardowej konsoli.

Marketingowo będzie to raczej ciężkie do sprzedania, ale z drugiej strony, to konsola raczej dla entuzjastów, czyli ok 10 mln potencjalnych odbiorców.
« Ostatnia zmiana: Marca 21, 2024, 10:18:37 am wysłana przez Zielarz »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 992
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1131 dnia: Marca 21, 2024, 15:08:31 pm »
Ktoś mi wyjaśni, dlaczego CPU o takim taktowaniu nagle został okrzyknięty wąskim gardłem i do bani w ogóle to całe PRO? Digital Foundry ostatnio z obozu niebieskiego odbiło w kierunku Master Race, i to mocno mam wrażenie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1132 dnia: Marca 21, 2024, 15:42:37 pm »
Chodzi o to, że jest obecnie narracja, między innymi prowadzona przez DF, iż obecne CPU w konsolach jest wąskim gardłem. Gry są mocnym obciążeniem dla CPU, więc jest problem z wyższą ilością klatek. Dlatego wiele osób liczyło na wyższe taktowanie, a przede wszystkim na CPU z nowszej serii. Dzięki temu oczekiwali 60 fps'ów w każdej lub większości gier.

Czy tak jest naprawdę, można polemizować, bo mamy jednak sporo gier z trybem wydajności. Fakt, nie zawsze jest stałe 60, ale czy to na pewno wina sprzętu? Oczywiście jest tutaj przerzucanie testami, gdzie niby widać, iż CPU jest wąskim gardłem, ale i tutaj można mieć pewne wątpliwości, bo te testy są różnie przeprowadzane. Ostatecznie to od dewelopera zależy, jak jego gra chodzi i czy korzysta bardziej z CPU, czy GPU.

A co do DF to oni raczej flirtują z MS od wielu lat, ale faktycznie PC jest dla nich na topie (co trochę zrozumiałe jest, w końcu to tam dzieje się najwięcej w kwestii sprzętu i nowinek technicznych).


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 992
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1133 dnia: Marca 21, 2024, 15:58:17 pm »
DF spec od PC Alex Battaglia twierdzi, że CPU PS5 ma niskie wyniki wydajności single core, jak z resztą blacharskie AMD Ryzen. Śmieszna teoria imo, gdzie już ponad dekadę wałkowany jest temat projektowania silników tak aby lepiej wykorzystywały multi-core...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1134 dnia: Marca 21, 2024, 16:33:04 pm »
Ale wciąż nie wykorzystują dobrze. I w grach i programach (przynajmniej niektórych), w najlepszym wypadku korzystają z kilku.

Dla mnie śmieszne jest coś innego. Przez całą poprzednią generację trzeba było robić gry pod Jaguara. Zen2 to spory przeskok, nawet pomimo, że PC ma masę znacznie lepszych opcji. Gry specjalnie się nie zmieniły, choć naturalnie jest więcej obiektów, doszło RT, więcej animacji, itd. CPU jest więc bardziej obciążone, ale wciąż raczej nie powinno być aż tak słabe. Myślę, że to jednak kwestia słabej optymalizacji. Jeśli to się nie zmieni, to nie ważne, o ile lepsze będzie CPU w PS6 i następnym Xboxie i tak będzie niewystarczające.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 992
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1135 dnia: Marca 21, 2024, 17:01:46 pm »
Ale wciąż nie wykorzystują dobrze. I w grach i programach (przynajmniej niektórych), w najlepszym wypadku korzystają z kilku.

Dla mnie śmieszne jest coś innego. Przez całą poprzednią generację trzeba było robić gry pod Jaguara. Zen2 to spory przeskok, nawet pomimo, że PC ma masę znacznie lepszych opcji. Gry specjalnie się nie zmieniły, choć naturalnie jest więcej obiektów, doszło RT, więcej animacji, itd. CPU jest więc bardziej obciążone, ale wciąż raczej nie powinno być aż tak słabe. Myślę, że to jednak kwestia słabej optymalizacji. Jeśli to się nie zmieni, to nie ważne, o ile lepsze będzie CPU w PS6 i następnym Xboxie i tak będzie niewystarczające.
Jedna rzecz jaka ewentualnie mogła by mieć sens, to chyba kwestia przygotowania assetów/geometrii do renderingu cpu->gpu. Im więcej geometrii, tym więcej roboty dla cpu??

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1136 dnia: Marca 21, 2024, 17:42:44 pm »
Aż tak nie zgłębiałem całego procesu, bo to jednak nie moja działka, jednak CPU bierze udział w procesie renderowania poprzez draw call'e, czyli zawołania o renderowanie konkretnych pixeli. W tym wypadku ilość ma znaczenie. Niemniej od jakiegoś już czasu słyszę, że jest to mniejszym problemem.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1137 dnia: Marca 21, 2024, 21:14:12 pm »
Dzięki Zielarz za wyczerpującą informację. Nie wiem czemu Sony boi się tak bardzo wyjść na rynek z konkretnym sprzętem bez szukania kompromisów. Liczyłem, że PS5 Pro to będzie maszynką, która spokojnie będzie wyświetlać gierki w 4k, 60fps i z RT. W dzisiejszych czasach, gdzie sporo osób wydaje często po kilka czy kilkanaście tysięcy na PC'ty, takie PS5 Pro w cenie około 4tyś zł byłoby dobrą ofertą. No cóż w takiej sytuacji poczekam na pierwsze porównania gier na PS5 i PS5 Pro czy warto w ogóle będzie zamieniać sprzęt na nowszy, bo na razie znowu mydlą oczy, że będzie wszystko super, ale specyfikacja na papierze nie daje na to gwarancji.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1138 dnia: Marca 22, 2024, 10:22:35 am »
Jest wiele powodów, dla których konsole w ogóle nie są tak potężne jak niektórzy by chcieli. Wszystko przede wszystkim rozchodzi się o pieniądze.

Konsole sprzedają się w dziesiątkach czy setkach milionów egzemplarzy. Większość z tego stanowią casuale, których nawet jeśli stać na droższą konsolę, o jej nie kupią, bo to tylko sprzęt do grania, często okazjonalnie. Dlatego konsole nie mogą być drogie. PS4Pro kupiło chyba ok 20-25 mln graczy - to i tak dużo według mnie, ale można założyć, że spora część z tej liczby to entuzjaści, którzy są skłonni wydać więcej. Takich, którzy kupili by konsolę za np. $1000 może być jeszcze mniej. Dla producenta konsol to za mało, w końcu zarabiać będzie na grach i akcesoriach, a przy tak małej liczbie sprzedanych egzemplarzy tego nie zrobi.

Same podzespoły są coraz droższe, a skoki technologiczne zwalniają, więc ciężko jest o wyraźnie mocniejszy sprzęt za dobre pieniądze. Kiedyś konsola mogła wyprzedać PC na starcie i kosztować przy tym dobre pieniądze. Te czasy minęły. Co do ludzi, którzy wydają po kilkanaście tysięcy na PC - ilu ich jest? Jak popatrzy się na statystyki sprzętu na Steam, tych z mocnymi komputerami nie ma aż tak wielu. Poza tym PC często służy im do innych rzeczy, w tym pracy. Konsola to sprzęt wyłącznie do grania (do pozostałych zastosowań nie jest konieczna, a już na pewno nie w tej cenie).

Należy też pamiętać, że większa wydajność, to większe zużycie prądu oraz więcej ciepła do odprowadzenia. Te urządzenia nie mogą zużywać za dużo energii, bo może to mieć wpływ na konsumenta, ale i cenę (firmy płacą wyższy podatek, gdy sprzęt przekracza normy). Kwestia chłodzenia to znowu hałas. Mam w PC RTX 3090 i przy obciążeniu to jest odrzutowiec. Nie chciałbym grać w takich warunkach (ale konsola pewni mogłaby być nieco cichsza, w końcu karta graficzna ma też kości z pamięcią dp chłodzenia).

W kwestii mocy konsol Pro - one nie mogą być znacząco silniejsze, bo to upgrade, a nie nowa generacja. Wciąż bazą jest i będzie wersja zwykła, bo kupiło ją już ponad 50 mln graczy, a do końca generacji dojdzie jeszcze 20-40 mln. W takim razie nawet jeśli Pro byłoby znacznie silniejsze, byłby to sprzęt ledwo wykorzystany. Gry muszą działać na słabszej konfiguracji, więc nie zrobi się nic specjalnego, co uciągnie tylko Pro. Teoretycznie developer może pokusić się o dodatkowe efekty i rozwiązania, ale oznacza to więcej pracy, co obecnie raczej nie jest mile widziane. Dlatego i tak skończyłoby się pewnie na natywnej rozdzielczości i 60 klatkach (lub 120) i tyle. W zasadzie to samo ma dawać obecne Pro, choć przy rekonstrukcji obrazu (co z resztą nawet na mocarnych PC jest zalecane).

Jedyne co producenci konsol mogliby zrobić to wprowadzić od razu dwa modele - czyli jak zrobił Microsoft, tyle, że powinno to być lepiej rozwiązane. Jeden bazowy za te $499, drugi może $999. Tańszy wciąż byłby kotwicą, ale od początku generacji, więc od razu można by to mieć na uwadze. Pewnie dałoby się to rozwiązać lepiej niż XSS - pewne kwestie musiałyby być takie same w obu, np. szybkość RAMu, ilość może także (choć może i mocniejsze mogłyby dostać kilka GB więcej). CPU to musiałaby być ta sama rodzina, ta sama ilość rdzeni. GPU mogłoby liczyć na największy skok, ale i tutaj trzeba by uważać. Gdyby i Sony i MS tak podeszli do tematu i odpowiednio przygotowaliby do tego dev'ów (przy tym także nałożyli na nich obostrzenia co do kompatybilności) to może dałoby radę. Tylko taka sytuacja to znowu więcej pracy i w sumie zaczyna przypominać PC, a przecież konsole miały tą przewagę, iż ma się jedną, przewidywalną specyfikację.

lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 288
  • Reputacja: 2
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1139 dnia: Lipca 13, 2024, 14:01:42 pm »
Dla plusowiczów jest beta Concord. Jak lubie hero shootery tak ten do mnie nie trafił i po 3 meczach odinstalowałem. Największa bolączka to wolny, zlagowany movement. Podobał mi się za to klimat i bohaterowie. Szkoda że ludzie tyle się naprojektują, żeby zrobić multi fps zamiast jakiegoś single killera ala Killzone :(

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1140 dnia: Lipca 15, 2024, 09:39:36 am »
Ech, Killzone to już chyba nie wróci niestety. Guerrilla ma chyba dość, poza tym nigdy nie był to taki killer sprzedażowy jak Horizon. Pewnie jakieś inne studio musiałoby przyjść do Sony z propozycją (co mogłoby zmobilizować GG ;) ).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 362
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1141 dnia: Lipca 15, 2024, 09:40:53 am »
Ech, Killzone to już chyba nie wróci niestety. Guerrilla ma chyba dość, poza tym nigdy nie był to taki killer sprzedażowy jak Horizon. Pewnie jakieś inne studio musiałoby przyjść do Sony z propozycją (co mogłoby zmobilizować GG ;) ).
Ja myślę, że wróci, może nieprędko ale kiedyś się doczekamy. Ale to dobrze, lepiej czasem zakopać jakąś serię niż ja doić aż wszyscy się nią porzygaja, pozdrawiam ubisoft.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1142 dnia: Lipca 15, 2024, 14:19:10 pm »
Tak, ale Killzone ma już całkiem długą przerwę, tym bardziej, że Shadow Fall nie był świetną kontynuacją (choć miał pewne aspekty ciekawe). Sony od lat skupione jest na innym rodzaju gier i FPS do tego nie pasuje. Szkoda, bo to mogło być Call of Duty PlayStation (choć pewnie nie aż tak popularne no i nie wychodziłoby co roku). Co prawda firma może niedługo otworzyć się na większą różnorodność (w tym jakościową/budżetową), ale kto wie. Oby tylko nie skończyło się na wykorzystaniu serii jako gra tylko do multi.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 999
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1143 dnia: Lipca 17, 2024, 11:06:31 am »
Pewnie odbije im się po Concord i tyle zobaczymy więcej fpsów.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1144 dnia: Sierpnia 29, 2024, 12:41:33 pm »
Tak chyba będzie wyglądało PS5 Pro (przeróbka zdjęcia na bazie szkicu)



Będzie nieco szersze od Slima i pewnie trochę wyższe, ale kompatybilne z panelami i napędem do nowszej PS5. Ciekawe, czy zmienią kolor aby odróżniał się od zwykłej wersji.

lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 288
  • Reputacja: 2
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1145 dnia: Sierpnia 31, 2024, 14:08:40 pm »
Najgorsze oblicze posmodernizmu x Adidas 🤮

-Druchal-

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 11-03-2021
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1146 dnia: Września 03, 2024, 16:04:25 pm »
Gra ktoś w małpę? :) Zacna gra.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1147 dnia: Września 03, 2024, 17:51:46 pm »
Z tym to chyba lepiej poczekać na Prosiaka (oczywiście jeśli ktoś bierze pod uwagę zakup takowego). Zakładam, że Sony (o ile jest prawdą, że pomogło przy optymalizacji pod PS5) zadbało o stosowny patch. Choć to chyba nawet bez patcha powinno działać lepiej, bo teraz już każda gra musi uwzględniać wersję Pro, a więc z automatu powinno wykorzystać więcej mocy (i rekonstrukcję?).

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 869
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1148 dnia: Września 03, 2024, 19:50:54 pm »

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 362
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1149 dnia: Września 03, 2024, 22:32:24 pm »
Gra ktoś w małpę? :) Zacna gra.
Co tam jakaś małpa.
Sony po tygodniu czy tam dwóch, zaorało Concord. 

https://www.pushsquare.com/news/2024/09/ps5-pc-shooter-concord-dead-on-arrival-is-being-taken-offline-this-week-as-dev-explores-options
Chyba największą wtopa od czasu premiery cyberpunka. Symboliczne i ironiczne jest to, że gra zdechnie dokładnie w dzień premiery astro bota.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 999
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1150 dnia: Września 03, 2024, 23:02:11 pm »
Trochę szkoda deva, bo gra nie jest az tak zła jak wskazują wyniki. Decyzja aby sprzedawać kolejnego hero shootera kiedy wszystkie inne dookoła są f2p było zapewne największym problemem tej gry.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 869
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1151 dnia: Września 03, 2024, 23:11:03 pm »
Gra ktoś w małpę? :) Zacna gra.
Co tam jakaś małpa.
Sony po tygodniu czy tam dwóch, zaorało Concord. 

https://www.pushsquare.com/news/2024/09/ps5-pc-shooter-concord-dead-on-arrival-is-being-taken-offline-this-week-as-dev-explores-options
Chyba największą wtopa od czasu premiery cyberpunka. Symboliczne i ironiczne jest to, że gra zdechnie dokładnie w dzień premiery astro bota.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Nie. To jest największa wtopa w historii gier video. Budżet 150-200 mln. (wliczając pensje, zakup profesora i tej wspaniałej ekipy, lokal, marketing, itd.) przy 0 zysku. Za kilkadziesiąt lat Concord będzie w każdym opracowaniu o historii gier, jako czarny dzień Sony. E.T. przy tym było sukcesem - robił to 1 gość i ponoć sprzedało się 1,5 mln kopii.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1152 dnia: Września 04, 2024, 11:00:13 am »
Dziwna ta sytuacja, bo już jaka ta gra by nie była, dopiero co miała swoją premierę a oni wybrali opcję atomową. Taki ruch jest tragiczny dla wizerunku, Sony, studia, ale i samej gry, którą mogą chcieć jeszcze jakoś ratować (aby choć trochę się zwróciła). Teraz będzie naznaczona. A z grami typu GaaS jest tak, że nie zawsze trafisz od razu i trzeba im poświęcić więcej czasu i pieniędzy na naprawę. Dzieje się to w bólach, ale jest możliwe. Oczywiście może być tak, że będzie się tylko przedłużać agonię. Niemniej ich decyzja raczej na dobre zatapia projekt a możliwe, że studio.

F2P choć mogłoby by nieco pomóc, to raczej jest tylko jednym z problemów tej gry. Sam jej nie sprawdzałem, bo nie jestem targetem, ale dla mnie wygląda jak podróbka Strażników Galaktyki wrzucona w Overwatcha i inne tego typu produkcje. Jest nijaka, i tak to chyba widzi reszta. Może i rozgrywka zła nie jest, może jest tam coś dobrego, co gdyby dopracować byłoby świetne. Jednak złe decyzje ją pogrążą.

W ogóle to nie jest pierwszy raz, gdy gra jeszcze przed premierą wygląda na porażkę. Mieliśmy tego trochę i zawsze developer lub wydawca nie wyciąga wniosków i nie próbuje ratować sytuacji. To są koszty, nie tylko finansowe, ale ostatecznie lepiej jest się wstrzymać i odnieść do krytyki (czym można jeszcze zaplusować u graczy) niż wypuścić tak jak jest i liczyć na cud (albo raczej, że to tylko krzykacze, a reszta tak nie myśli). Są jeszcze decyzje korporacyjne, sam ostatnio to przerabiam i widzę, jak bardzo struktura firmy szkodzi projektowi, jak ciężko przepchać krytykę, której celem jest właśnie pomoc.

Tak czy inaczej mam nadzieję, że Sony wyciągnie właściwe wnioski (nie tak jak Warner). GaaS to bardzo niepewny rynek i choć zaliczyli sukces pod postacią HellDivers 2, to zaliczyli także jedną z największych porażek w branży, a za rogiem czają się następne. Rozumiem, że chcą i potrzebują tych pieniędzy, ale może lepiej, niech zajmuje się tym tylko kilka nowych studiów, których budżety będą niezbyt duże, gdzie bardziej będzie liczył się pomysł. W takich warunkach mogą sobie rzucać kupą o ścianę i obserwować, co się przyklei (choć będzie to się odbijało na wizerunku firmy, więc może lepiej wydzielić to poza jej struktury, jak kiedyś Sony Online Entertainment).

Reszta 1st party niech robi to na czym się znają, ale i tutaj trzeba przyciąć budżety (proponuję zacząć od redukcji HR'u, producentów, itp.), może olać licencje na nie swoje IP (po co dzielić się zyskiem), nie każda gra musi być open worldem. Niech zajmą się także produkcją gier mniejszych, nawet takich AA, ale z dużo mniejszymi budżetami, gdzie będą mogli bardziej eksperymentować. Może także trzeba się zastanowić nad bardziej indywidualną wyceną gier. Myślę, że da się to wyprowadzić na prostą i bez GaaS (to byłoby coś na boku co jeśli wypali to będzie przyjemnym bonusem, a jak nie to dramatu nie będzie).

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1153 dnia: Września 04, 2024, 11:29:59 am »
Tu problemem (jak w całym mainstreamowym contencie) jest zaimkowo - tęczowa propaganda. Kto to promuje, czemu decydenci są przekonani że będzie na to popyt?
Takie gówna jak Sweet Baby nadają ton i klęka produkcja za produkcją. Pół biedy jak tytuł broni się gameplayem i grafiką jak np. TLOU2, ale jak tu są braki - rynek nie ma litości.

Ciekawe, bo mam paru znajomych w gamedevie i mimo że mają bardzo szerokie horyzonty, niespożyte zasoby tolerancji, własny zesraw doświadczeń, upodobań czy seksualnych preferencji, to wtłaczanie ludziom do gardeł tęczowej propagandy traktują jako patologie. Także nacisk musi iść z góry.

Jak widać przykład Disneya i zarżnięcie takich samograi jak Star Wars i Marvel niczego nie nauczył firm odpowiedzialnych za popkulturowe produkcje. Concord jest tego kolejnym przykładem.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1154 dnia: Września 04, 2024, 12:18:07 pm »
Ja się z tym nie zgodzę, a zwłaszcza jak zahaczyłeś o Disneya.

Propaganda jest i dla części społeczeństwa jest problemem, ale nie dla całego. Osobiście uważam, że nie ma w tym nic złego, o ile nie jest wdrażane w sposób nachalny, bo wtedy wychodzi to sztucznie i to się czuje. Tym bardziej, że czasem wygląda to tak, iż twórcy tak bardzo skupiają się na tym aspekcie, iż zapominają o całej reszcie.

W przypadku Concorda to jest chyba jeden z kamyczków w worku z problemami, wcale nie przeważający (choć z tego co słyszałem, faktycznie popłynęli), bo w to ludzie nawet nie zagrali. Nie mogli się o tym przekonać, a same materiały promocyjne chyba na to nie wskazują (choć nie śledziłem losów tego tytułu, widziałem chyba pierwszy trailer i coś tam jeszcze).

Tak samo u Disneya - problemem nie jest sama "kultura" woke, choć potrafi być źle wprowadzona. Star Wars to przede wszystkim źle napisane seriale i filmy, robione bez myśli przewodniej, bez pomysłu, bez znajomości lore świata, czy szacunku do tego, co już zostało stworzone. Wypinają się na starych fanów i próbują zdobyć nowych. Przede wszystkim, widz uznawany jest za idiotę i niestety, część fanów tych współczesnych produkcji chyba ma pusto w głowie (Obi-Wan i Boba Fett to niezłe przykłady). Jak już coś wyjdzie dobrego (Andor) to ma gorszą oglądalność, bo jest nudne, nie ma fajerwerków, itp.

Marvel został zaorany także przez słabych scenarzystów, a także (według mnie) porzucenie postaci, które budowały filmowe uniwersum (z częścią nie mieli wyboru) na rzecz nowych, często niszowych, superbohaterów. Do tego Disney sam nie wie, czy chce inwestować w swoją platformę, czy jednak w kino. I tak miota się.

Choć uważam, że woke jest problemem (tak generalizując), to nie jest największym i najważniejszym. Mówienie o tym jako o głównej przyczynie tylko daje amunicję wojownikom. Potem z tego korzystają korporacje, bo zamiast przyjąć krytykę, to zrzucają wszystko na karb szowinistów, homofobów i rasistów. Tak, są też i tacy ludzie w tych dyskusjach, ale większość jednak ma racjonalne powody, dla których nie podoba im się dana produkcja. Są jednak wrzucani do jednego worka.

______________________________________

Zmieniając temat - deweloper remake'u Until Dawn ma kłopoty:



Szybko, studio jest nowe, gry jeszcze nie wypuścili, a już muszą zwalniać. Może szybko urośli aby wykonać projekt, ale nie są w stanie się utrzymać w takim stanie po premierze. A były plotki, że Sony może chcieć ich wykupić.
« Ostatnia zmiana: Września 04, 2024, 12:24:23 pm wysłana przez Zielarz »

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1155 dnia: Września 04, 2024, 16:15:32 pm »
Choć uważam, że woke jest problemem (tak generalizując), to nie jest największym i najważniejszym.
Zobaczymy co powiesz jak wyjdzie Dragon Age the veilguard :)

Woke jest narzędziem,  kolejną linią podziału. Podobnie jak (ostro stymulowane) konflikty na tle imigracji, ról płci, poglądów politycznych, rasizmu, ekologii. Podzielonym społeczeństwem łatwiej rządzić. łatwiej ograniczać mu prawa i wolności, łatwiej podnosić podatki. Nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy. Pan Schwab i BlackRock zacierają rączki.

Jak czytałem o SweetBaby to procedura jest następująca:
- Studio rozwija grę, produkcja idzie pełną parą - potrzebny kredyt
- żeby dostać kredyt trzeba mieć piękny rating Diversity, equity, and inclusion
- żeby taki uzyskać musisz zatrudnić Sweet baby lub innych fanatyków

I tak to się kręci a młodzież łyka. Ja swoim dzieciom staram się to tłumaczyć, ale i tak są już zaimpregnowane tą patologią.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1156 dnia: Września 04, 2024, 16:28:05 pm »
Zobaczymy co powiesz jak wyjdzie Dragon Age the veilguard :)

Jeśli będzie jak z Inkwizycją, to nie będzie to problem. Jak na razie gra mnie nie jara ze względu na stylistykę i w ogóle podejście do tematu (akcja przy jednoczesnym braku dopieszczenia jak w innych grach tego typu). Za dużo mam do ogrania ;).

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 992
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1157 dnia: Września 04, 2024, 16:32:16 pm »
Woke? Gdzieś czytałem nagłówki o tych zaimkach w grze, ale nie szczególnie zwracałem na to uwagę i nie uważam, że to była przyczyna porażki. Gra dla mnie sama w sobie jest bardzo nijaka. Każdy gameplay jaki widzę wygląda mi jak Destiny, oprócz tego, że kopiuje utarte schematy Concord niczym się nie wyróżnia w moim odczuciu. Gdyby chociaż dodali jakąś fabułę z początkiem, może nawet i bez końca, to byłoby inaczej. GAAS hero FPS został imo doszczętnie wyczerpany przez Destiny 1, jeśli gra nie ma unikalnej formuły rozgrywki, nie ma szans na istnienie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 805
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1158 dnia: Września 06, 2024, 11:26:49 am »
Według ploteczek, w przyszłym tygodniu będzie reveal PS5 Pro (z resztą już potwierdzili design konsoli w grafice na 30 lecie PlayStation), pewnie poprzez wpis na blogu. Pod koniec miesiąca ma być State of Play, gdzie pokażą trochę gier (ponoć będzie 1st party), a i Tokyo Game Show odbędzie się w tym czasie.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1159 dnia: Września 06, 2024, 11:29:17 am »
Tyle miesięcy brak sensownych zapowiedzi, że najwyższy czas