Autor Wątek: Next geny  (Przeczytany 82708 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #400 dnia: Czerwca 12, 2020, 13:19:58 pm »
Z tym leżeniem to chyba słabo, jakoś nie wygląda żeby była taka opcja. Ogólnie to oryginalny X360 się przypomina :D

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Next geny
« Odpowiedź #401 dnia: Czerwca 12, 2020, 20:36:55 pm »
Klocek ładniejszy.

Nie podoba mi się w ps5 brak symetrii w wersji z napędem i te rogi które wydłużają konsolę przez co na pewno nie wejdzie mi pod tv. Ogólnie jest olbrzymia ale może będzie za to cicha.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Liczyłem wymiary konsoli opierając się na wejściu na płytę jako punkt odniesienia i wyszły mi wymiary ok 37,5 cm / ok 9,5-10 cm w swoim najgrubszym miejscu.
U mnie w szafkę pod TV spokojnie wejdzie w przeciwieństwie do XSX.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #402 dnia: Czerwca 13, 2020, 20:46:01 pm »
Cytuj
PS4 Pro = 5113 cm3
X1X = 4359 cm3
XSX = 6883 cm3
PS5 = 9832 cm3
https://twitter.com/albertpenello/status/1271555747512344576



PS5 jest ogólnie sporo większe niż SeX, ale konsola MS ma takie wymiary, że faktycznie może być ją ciężej wsadzić na półkę pod tv niż PS5.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Next geny
« Odpowiedź #403 dnia: Czerwca 15, 2020, 21:55:23 pm »
Ciekawe czy Nintendo ma jakiś pomysł na nową generację.  Premiera nowego Xboxa i Ps5 na pewno odwróci uwagę od leciwego już Switcha. Sam co prawda nie posiadam, ale doceniam pomysł pstryczka, idealny sprzęt do ogrywania indyków i mniejszych tytułów. Tylko ta cena z dupy i podzespoły już mocno nie dzisiejsze.  Myślę, że d 2021 roku Nintendo może z czymś wypalić.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #404 dnia: Czerwca 15, 2020, 22:18:00 pm »
Plotki mówiły o Switchu Pro w produkcji, ale w tym roku Nintendo nie ma zapowiedzieć żadnej rewizji sprzętu. Następcy Switcha nie zobaczymy wcześniej niż w 2023, zatem wersja Pro wydana w przyszłym roku miałaby sens, szczególnie gdyby zbiegła się z premierami BotW2 i np. nowego Mario Kart. Poza tym Nvida z pewnością chętnie by powalczyła na rynku konsol (zaplecze technologiczne mają znakomite)

Pamiętajmy jednak, że Switch jest kierowany do innej grupy odbiorców, niż next geny, jest też zdecydowanie od nich tańszy, a do tego ma już solidne zaplecze gier, dlatego nawet bez wydawania wersji Pro powinien się nadal świetnie sprzedawać. Dopiero tak od 2022 roku prawdopodobnie zobaczymy wyraźny spadek sprzedaży Switcha.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #405 dnia: Czerwca 15, 2020, 22:26:02 pm »
Cytuj
PS4 Pro = 5113 cm3
X1X = 4359 cm3
XSX = 6883 cm3
PS5 = 9832 cm3
https://twitter.com/albertpenello/status/1271555747512344576



PS5 jest ogólnie sporo większe niż SeX, ale konsola MS ma takie wymiary, że faktycznie może być ją ciężej wsadzić na półkę pod tv niż PS5.

Ale kobyła. Jeszcze trochę, a dostaniemy towery jak pececiarze. Osobiście jestem fanem pionowego stawiania konsoli, więc sprzęt MSu bardziej trafia w mój gust.

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: Next geny
« Odpowiedź #406 dnia: Czerwca 16, 2020, 18:14:22 pm »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Next geny
« Odpowiedź #407 dnia: Czerwca 16, 2020, 23:04:34 pm »
Z tym leżeniem to chyba słabo, jakoś nie wygląda żeby była taka opcja. Ogólnie to oryginalny X360 się przypomina :D



Ale obie wersje bez podstawki chyba ani rusz. Ciekawe, bo to zawsze był płatny gadżet.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Next geny
« Odpowiedź #408 dnia: Czerwca 16, 2020, 23:42:11 pm »
Poziomo niczym pistacja, mocno paskudnie, tylko w pionie.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #409 dnia: Czerwca 19, 2020, 13:52:28 pm »
Z tym leżeniem to chyba słabo, jakoś nie wygląda żeby była taka opcja. Ogólnie to oryginalny X360 się przypomina :D



Ale obie wersje bez podstawki chyba ani rusz. Ciekawe, bo to zawsze był płatny gadżet.

 No właśnie tak wygląda że podstawka wymagana. W pionie może stanie bez, ale poziom to już nie wiem...

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Next geny
« Odpowiedź #410 dnia: Czerwca 19, 2020, 13:55:55 pm »
Pion chyba też z podstawką, przy tej wysokości to można łatwo wywrócić grzebiąc np. przy kablach, czy ścierając kurze.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #411 dnia: Czerwca 19, 2020, 17:48:05 pm »
Chodzi mi o to, że mimo wszystko kształt i forma sugerują że łatwiej będzie postawić bez standa w pionie niż w poziomie . Przecież boczki są mocno zagięte do wewnątrz ,  jak to położysz to się będzie bujało albo będzie leżeć krzywo :p

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #412 dnia: Czerwca 19, 2020, 17:55:53 pm »


Widać nawet całe 5 sekund z nowego DA. Dziwię się, że w ogóle cokolwiek pokazali.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Next geny
« Odpowiedź #413 dnia: Czerwca 22, 2020, 16:17:23 pm »
To nawet concept-artem nie jest tak szczerze... To wczytywanie danych w NFS to też taka metafora bardziej, niż realia. Szkoda, że EA nie jest gotowe.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #414 dnia: Lipca 04, 2020, 23:10:31 pm »
Jak myślicie, jakie ceny będą miały nowe konsole?

Ja stawiam tak:

Xbox Series X - 499$
Xbox Series S - 299$
W pierwszym przypadku z napędem, w drugim bez. Może się jednak okazać, że obie konsole dostaną opcje z napędem i bez. Wtedy +/- 50$.
Niektóre plotki też mówiły, że XS wyjdzie dopiero na początku 2021.

W przypadku Sony jest sprawa trudniejsza. Myślę, że może być:

PS5 z napędem - 549$
PS5 bez napędu - 499$

Jednak mega szybki dysk SSD będzie swoje kosztować. Konsola niby będzie nieco słabsza, ale trzeba doliczyć jeszcze lepszy procesor dźwiękowy. Produkcja pada też może być droższa.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #415 dnia: Lipca 05, 2020, 20:38:20 pm »
XSS raczej będzie z napędem. Wyrzucenie go ma sens ze względu na cenę, ale ma też wpływ na przeznaczenie konsoli, a to już się zmienia przez słabsze podzespoły. Wersja bez dysku do streamingu może być dopiero przed nami.

Ja obstawiam:

XSX 499$ (choć nie zdziwię się, jeśli będzie nawet 449-479$, choć myśle, że tak agresywni z ceną potężniejszej wersji nie będą)
XSS 299$ (mniejsza cena to już chyba tylko streaming box)

PS5 499$ (myśle, że na więcej nie mogą sobie pozwolić, a to i tak o 100$ więcej od ceny idealnej; ponad to jeśli konsola będzie droższa to będzie to prezent dla działu marketingu MS - najpotężniejsza konsola na świecie jest najtańszą konsolą nowej generacji)
PS5 Digital 399$ (niby może być 449$, ale wydaje mi się to zbyt mała różnica, Sony może podejść do tego bardziej agresywnie).

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Next geny
« Odpowiedź #416 dnia: Lipca 10, 2020, 14:45:26 pm »
Placeholdery czy faktyczne ceny? 500$ + VAT praktycznie tyle by wyniosło.



Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #417 dnia: Lipca 10, 2020, 15:36:29 pm »
Plotka mówiła, że w okolicach 13 lipca Sony zdradzi cenę i ruszą preordery - widać ktoś za szybko wystartował ;).

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Next geny
« Odpowiedź #418 dnia: Lipca 10, 2020, 16:48:49 pm »
Sprzedawcy nie-marketowi na pewno ze stówkę taniej by mieli, bo to x-kom w końcu. Zdjęli już te produkty, ale dopiero po ponad 2 godzinach, a niektórzy podobno zamówili...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #419 dnia: Lipca 10, 2020, 21:01:19 pm »
Stawiam, że u nas zakup nowej konsoli będzie oscylować właśnie w okolicach 2,5k.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #420 dnia: Lipca 24, 2020, 22:56:04 pm »
Jeśli chodzi o zapowiedziane do tej pory exy konsolowe (bez czasowych) wygląda to na razie tak:

PS5

- Demon's Souls
- Destruction All stars
- Gran Turismo 7
- Horizon 2: Forbidden West
- Spiderman Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Sackboy Big Adventure
- Returnal
- Quantum Error

Xbox Series X
- Halo Infinite
- Grounded
- Microsoft Flight Simulator
- Gears Tactics
- Scorn
- The Ascent
- Hellblade II
- Avowed
- The Medium
- Fable
- Forza Motorsport
- Everwild
- S.T.A.L.K.E.R. 2
- As Dusk Falls
- Project Mara
- The Gunk (stawiam jednak na tylko czasową wyłączność, ale zobaczymy)

MS zapowiedział więcej gier, ale też spora część z nich ma raczej odleglejsze terminy, niż te pokazane przez Sony. Jednak jeśli spojrzymy na listę wewnętrznych studiów, to obie firmy mają jeszcze przynajmniej kilka gier czekających na zapowiedź.

Warto jeszcze zwrócić uwagę, że lista zapowiedzianych gier na SXa zawiera więcej nowych IP, gdy tymczasem Sony na razie stawia na sprawdzone produkcje.
« Ostatnia zmiana: Lipca 25, 2020, 11:23:47 am wysłana przez POK »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Next geny
« Odpowiedź #421 dnia: Lipca 25, 2020, 11:11:27 am »
na ps5 jeszcze quantum error, godfall i pewnie kilka innych na które nie zwróciłem uwagi.
Poza tym taki stalker 2 czy medium wyjdą też na ps5

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #422 dnia: Lipca 25, 2020, 11:23:28 am »
Goodfall jest czasowym exem (oficjalnie). Quantum nie wiem, mogę dopisać. Natomiast Stalker 2 został zapowiedziany jako ex konsolowy dla SXa (a Crossfire X jako ex czasowy dla porównania).


Edit: Moja pomyłka. Wychodzi na to, że Crossfire X jest na razie exem na SXa, a Stalker 2 tylko czasowym exem.
« Ostatnia zmiana: Lipca 25, 2020, 14:29:29 pm wysłana przez POK »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Next geny
« Odpowiedź #423 dnia: Lipca 26, 2020, 17:38:52 pm »
Jestem zawiedzony tym co pokazały obie firmy.
Tyle było pierdzielenia o skoku generacyjnym  a tak naprawde nie widzialem absolutnie NIC co zrobiłoby na mnie wrażenie.
Wiekszość wygląda jakby toro chodziło na One X :roll:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Next geny
« Odpowiedź #424 dnia: Lipca 26, 2020, 17:49:07 pm »
Ta cała nowa generacja to takie Ps4 Pro 2 i X1Xturbo.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #425 dnia: Lipca 26, 2020, 18:22:37 pm »
Ratchet wygląda naprawdę dobrze. GT5, Kena i Horizon 2 też nieźle. Z kolei MS w sumie nic takiego nie pokazał. Forza, czy wcześniej Hellblade 2, wyglądają świetnie, ale z rozgrywką miało to niewiele wspólnego. CrossfireX ładne, jednak to poziom obecnej generacji.

Mimo to jestem pewien, że z czasem doczekamy się rewelacyjnej grafy.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #426 dnia: Lipca 27, 2020, 09:22:13 am »
Pamiętajmy, że w związku z tym, iż mamy skok rozdzielczości to ciężko będzie o duże różnice. W teorii, next-geny mają dwa razy więcej (w przypadku PS5 ponad dwa) mocy względem upgradowanych konsol. To nie jest dużo, ale i same liczby niewiele znaczą, bo nawet teraflop teraflopowi nierówny. Jak zwykle na większe różnice przyjdzie poczekać.

Jak na razie to głównie Ratchet (chyba też Medium, ale tu wciąż sprawa jest nieco niejasna) pokazuje o co chodzi z SSD, ale to sprowadza się do ładowania poziomów w locie. Najbardziej imponujący pozostaje pokaz UE5.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #427 dnia: Lipca 27, 2020, 18:59:23 pm »
A co myślicie o fakcie, że exy Sony zaczynają pojawiać się na PC? Czy czeka nas koniec ekskluziwów jakie znaliśmy do tej pory? Najpierw gry QD, teraz DS, Horizon też chyba zmierza na PC. Za chwilę okaże się że Sony uruchomi usługę PSN na pc i będzie na blachach konkurować ze Steam i Epic Store oferując gry, które do tej pory dostępne były tylko dla posiadaczy konsol...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #428 dnia: Lipca 27, 2020, 19:29:01 pm »
Wcale nie zdziwiłbym się, gdyby exy Sony zaczęły pojawiać się regularnie na kompach, ale z dość dużym opóźnieniem. W końcu na pecetowym Horizonie chyba ładnie zarobili. No i Sony też zamierza rozwijać swój streaming, bo jest w tym duża kasa, a produkcja gier jednak coraz droższa się robi.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Next geny
« Odpowiedź #429 dnia: Lipca 28, 2020, 07:22:24 am »
Pamiętajmy, że w związku z tym, iż mamy skok rozdzielczości to ciężko będzie o duże różnice. W teorii, next-geny mają dwa razy więcej (w przypadku PS5 ponad dwa) mocy względem upgradowanych konsol. To nie jest dużo (...)

No właśnie jak się porówna do One X to poraz pierwszy nie ma skoku rozdzielczości. Dlatego właśnie spodziewałem się wyraźniejszego skoku jakościowego.
Ale tak jak mówisz, pewnie przyjdzie nam troche poczekać na coś, co pokaże na co naprawde stać te sprzęty. Wkoncu większośc tego co pokazano to jednak cross geny a jak sie popatrzy na takie AC black flag vs Unity....
Rzecz jednak w tym, że zawsze na start generacji była jakaś gra - "benchmark".
Teraz tego jednak brakuje.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #430 dnia: Lipca 28, 2020, 10:11:20 am »
Wcale nie zdziwiłbym się, gdyby exy Sony zaczęły pojawiać się regularnie na kompach, ale z dość dużym opóźnieniem. W końcu na pecetowym Horizonie chyba ładnie zarobili. No i Sony też zamierza rozwijać swój streaming, bo jest w tym duża kasa, a produkcja gier jednak coraz droższa się robi.

A na horyzoncie ponoć GoW. Jeśli ostatecznie Sony zadomowi się na PC, to potrzeba posiadania konsoli będzie nikła. Tym bardziej, że podzespoły PC są teraz dość długowieczne. Znakiem zapytania będzie tutaj ta technologia SSD, chociaż może też być tak, że więcej tu marketingowego bełkotu niż rewolucyjnej technologii.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #431 dnia: Lipca 28, 2020, 10:36:53 am »
Kena może być jednym z najładniejszych tytułów premierowych (mimo że wychodzi też na PS4):

https://s7.gifyu.com/images/output2cc453b37aae7127.gif

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #432 dnia: Lipca 28, 2020, 11:21:54 am »
No właśnie jak się porówna do One X to poraz pierwszy nie ma skoku rozdzielczości. Dlatego właśnie spodziewałem się wyraźniejszego skoku jakościowego.

Właśnie o to chodzi - jeśli patrzymy na PS4Pro i X1X to teoretyczna różnica w mocy nie jest duża (te dwa, ponad dwa razy więcej). Podkreślam jednak, teoretyczna, bo teraflopy to tylko gadka marketingowa, wzór który bierze pod uwagę kilka zmiennych i nic więcej. Względem PS4 i XO różnice są już większe, ale właśnie niweluje je rozdzielczość. Niemniej dla posiadaczy standardowych konsol (których jest znacznie więcej) przeskok będzie większy (o ile mają/kupią TV 4K).

Na razie wciąż ciężko oceniać, bo nawet gry, które mogłyby być brane pod uwagę, nie zostały należycie zaprezentowane. Na pewno jest kilka tytułów, gdzie skok widać. Kończą się jednak czasy dużych różnic i nawet dużo mocniejsze konsole tego nie zmienią. Więcej polygonów, lepsze tekstury, bardziej zaawansowane shadery - tego typu różnice to obecnie często niuanse, na które nie każdy zwraca uwagę bo to detale. Jak technologie podobne do tego co będzie w UE5 staną się standardem, to możliwości na większe skoki będą jeszcze mniejsze.

Największym ograniczeniem przestaje być technologia, a są pieniądze i czas. Nawet jak masz możliwość zrobić coś na poziomie tych największych studiów to i tak będzie Cię wiązał czas, jaki potrzebny jest na zrobienie tego. Przykład z autopsji - aby zrobić postać na najwyższym poziomie potrzeba wielu godzin na rzeźbienie, retopologię, teksturowanie (powiedzmy, że standard branżowy to dwa miesiące). Do tego trzeba zrobić włosy, kolejne tygodnie pracy. Potem wrzucamy do silnika i tweakujemy, aby osiągnąć jak najlepszy rezultat. Więc roboty nad jedną postacią jest na 3-4 miesiące, aby był to top. Do tego trzeba doliczyć animacje, mimikę, oświetlenie (kilka następnych miesięcy pracy) - jeśli one nie są na poziomie to praca grafika idzie na marne. Tak więc jedna postać zajmuje masę czasu i kosztuję dużo, a zrobić trzeba więcej. Więc albo się tnie czas, co przekłada się na jakość, albo dokłada ludzi (tak robią największe studia). Przy jednej postaci potrafi pracować cały sztab ludzi - jedna osoba robi twarz, inna ciało, jeszcze inna propsy, ktoś inny dłubie przy włosach, tekstury ciała też mogą spaść na kogoś innego, do tego setup w silniku ma dedykowaną osobę. Tworzy się z tego niezła taśma produkcyjna, a cięcia czasowe i tak mogą być konieczne, bo do zrobienia jest kilkadziesiąt innych.

A co myślicie o fakcie, że exy Sony zaczynają pojawiać się na PC? Czy czeka nas koniec ekskluziwów jakie znaliśmy do tej pory? Najpierw gry QD, teraz DS, Horizon też chyba zmierza na PC. Za chwilę okaże się że Sony uruchomi usługę PSN na pc i będzie na blachach konkurować ze Steam i Epic Store oferując gry, które do tej pory dostępne były tylko dla posiadaczy konsol...

Niestety ale już od dawno pisaliśmy, że taka czeka nas przyszłość. Choć nie spodziewałem się, że Sony zacznie od wydawania ex'ów na PC (bardziej myślałem, że jako cała usługa do streamingu). Choć nie jestem fanem tego pomysłu, to niestety ma on sens. Mimo wszystko mam nadzieję, że będzie tak, iż opóźnienie będzie spore i wciąż to konsole będą głównym targetem (jak na razie to są chyba porty robione przez zewnętrzne studia).

Ja mam tylko nadzieję, że Sony nie pójdzie drogą MS i nie wprowadzi Game Pass'a. Wiem, że w teorii dla graczy to teraz fajnie wygląda, ale ja widzę więcej złego niż dobrego, w dłuższej perspektywie. Tzn. wszystko zależy od tego, w co kto lubi grać. Jeśli jesteś fanem tłustych ex'ów pokroju tych od Sony, to według mnie nie powinno Ci zależeć na GP. Przy kosztach produkcji tego typu gier GP wydaje się nie mieć sensu. Netflix dla graczy wymaga stałego contentu, a więc masy wypełniaczy, które też kosztują. Do tego dochodzi produkcja tych większych gier, których ma się kilka-kilkanaście. Plus koszta usługi, marketing, oraz pozostałe wydatki firmy (która chce na tym zarabiać, a nie wychodzić na zero). Subskrypcja to niby stały przypływ gotówki, ale nie jest wcale pewny. Ludzie wskakują i wyskakują kiedy chcą, do tego nie zawsze płacą tyle samo.

Według mnie obecnie MS dokłada ogromne pieniądze do biznesu. Musi to robić, żeby sprzedać graczom swój pomysł. Stąd ludzie mogli zagrać w takie Gearsy 5 za 1 zł (czy 1$, nie pamiętam jakie były promocje). Niby fajnie dla graczy, ale produkcja gry swoje kosztowała. Poza tym nawet jak już zagrali, nie oznacza to, że zostali - znam trochę ludzi, którzy patrzyli na to jak jednorazowy wydatek. Nie zostali więc stałymi klientami.

Pytanie, jak długo MS może ciągnąć w ten sposób. Gdzieś będą cięcia. Poza tym, czy nie przypomina to trochę strategii MS na wbicie się w rynek konsol? Najpierw zmasowany atak, kupowanie ex'ów, a później odpuszczenie (upraszczam, wiem). Ja podchodzę do tego bardzo ostrożnie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #433 dnia: Lipca 28, 2020, 16:56:52 pm »
Na razie oddział Xboxa radzi sobie całkiem nieźle:

Cytuj
Gaming revenue increased $1.3 billion or 64%, driven by growth in Xbox content and services. Xbox content and services revenue increased $1.2 billion or 65%, primarily due to record engagement, including strength from third-party titles, as stay-at-home guidelines continued. Xbox hardware revenue increased 49%, primarily due to an increase in volume of consoles sold.
https://www.microsoft.com/en-us/Investor/earnings/FY-2020-Q4/press-release-webcast

Gamepass na PC okazał się bardzo dobrym posunięciem, a xCloud pozwoli jeszcze zwiększyć zwrot z inwestycji we własne studia.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Next geny
« Odpowiedź #434 dnia: Lipca 29, 2020, 12:15:34 pm »
Zakładając, ze niedawno pisano o 10 milionach użytkowników, po 119$ to roczny przychód z Gamepassa to jakoś koło 1.19 miliarda $ (czyli liczba się chyba zgadza?), załóżmy ze w ciągu roku z roszadami jest ok. 150 gier, to by na jedną grę przypadał przychód w postaci 7 milonów dolarów. Oczywiście Microsoft zapewne tyle nie daje, a same duże tytuły potrafią dojechać przychodem w całym swym życiu i do miliarda, ale... poza grami MS (które pewnie i tak większość nadal kupuje osobno), reszta to tytuły, które premierę maja za sobą i sprzedaż już srogo spadła. Część graczy nie gra też w te gry z GP (w ogóle) mimo, ze ma abonament bo o nim zapomina (w USA to częste zjawisko, np. Netflix wprowadził opcję automatycznego anulowania jak się nic nie oglądało miesiąc). Pewnie dla części z deweloperów, iluś milionowy zastrzyk gotówki dzięki gamepassowi to wiecej, niż zarobiliby w tym czasie na tradycyjnej sprzedaży, która zapewne i tak niewiele w tym czasie spada i gracze nadal kupują pudełka, bo osobiście ja gamepassa traktuję jako tani sposób ogrania gier, których inaczej bym w ogóle nie kupił. My tych statystyk nie znamy, ale bardzo możliwe jest, że zyski dla każdego są lepsze niż utracone przychody przez taki "darmowy" dostęp do gry.
No i jest jeszcze kategoria "indie". Ja bym Microsoft całował po nóżkach, będąc indykiem, jakbym wydał grę a Microsoft przyszedł i powiedział "za 250 000$ bierzemy do gamepassa, co ty na to".

Ale zdecydowanie myślę, że w jakichś statystykach, deweloperzy wbrew logice na takim tanim udostępnianiu gier wcale nie tracą, a sama usługa dla wielu może być okazją podreperowania budżetu, czy wrzucenia kasy w jakiś 2-3 miesięczny prototyp nowej gry, którego normalnie by sobie odmówili.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #435 dnia: Lipca 29, 2020, 13:06:56 pm »
Na razie oddział Xboxa radzi sobie całkiem nieźle:

Cytuj
Gaming revenue increased $1.3 billion or 64%, driven by growth in Xbox content and services. Xbox content and services revenue increased $1.2 billion or 65%, primarily due to record engagement, including strength from third-party titles, as stay-at-home guidelines continued. Xbox hardware revenue increased 49%, primarily due to an increase in volume of consoles sold.
https://www.microsoft.com/en-us/Investor/earnings/FY-2020-Q4/press-release-webcast

Gamepass na PC okazał się bardzo dobrym posunięciem, a xCloud pozwoli jeszcze zwiększyć zwrot z inwestycji we własne studia.

Tak, z tego co widzę pomogła im (jak i całej branży) pandemia. Jest to jednak czynnik zmienny. Pytanie jakby było bez tego. Poprzedni kwartał (czyli przed epidemią) mieli ze spadkiem. Tak czy inaczej to zajęcie dla analityków, ja piszę tylko o swoim zdaniu. Mogę się mylić, ale mam przeczucie, że taki model odbije się na grach.

Zakładając, ze niedawno pisano o 10 milionach użytkowników, po 119$ to roczny przychód z Gamepassa to jakoś koło 1.19 miliarda $ (czyli liczba się chyba zgadza?), załóżmy ze w ciągu roku z roszadami jest ok. 150 gier, to by na jedną grę przypadał przychód w postaci 7 milonów dolarów. Oczywiście Microsoft zapewne tyle nie daje, a same duże tytuły potrafią dojechać przychodem w całym swym życiu i do miliarda, ale... poza grami MS (które pewnie i tak większość nadal kupuje osobno), reszta to tytuły, które premierę maja za sobą i sprzedaż już srogo spadła. Część graczy nie gra też w te gry z GP (w ogóle) mimo, ze ma abonament bo o nim zapomina (w USA to częste zjawisko, np. Netflix wprowadził opcję automatycznego anulowania jak się nic nie oglądało miesiąc). Pewnie dla części z deweloperów, iluś milionowy zastrzyk gotówki dzięki gamepassowi to wiecej, niż zarobiliby w tym czasie na tradycyjnej sprzedaży, która zapewne i tak niewiele w tym czasie spada i gracze nadal kupują pudełka, bo osobiście ja gamepassa traktuję jako tani sposób ogrania gier, których inaczej bym w ogóle nie kupił. My tych statystyk nie znamy, ale bardzo możliwe jest, że zyski dla każdego są lepsze niż utracone przychody przez taki "darmowy" dostęp do gry.
No i jest jeszcze kategoria "indie". Ja bym Microsoft całował po nóżkach, będąc indykiem, jakbym wydał grę a Microsoft przyszedł i powiedział "za 250 000$ bierzemy do gamepassa, co ty na to".

Ale zdecydowanie myślę, że w jakichś statystykach, deweloperzy wbrew logice na takim tanim udostępnianiu gier wcale nie tracą, a sama usługa dla wielu może być okazją podreperowania budżetu, czy wrzucenia kasy w jakiś 2-3 miesięczny prototyp nowej gry, którego normalnie by sobie odmówili.

To nie takie proste, bo i sam MS nie podaje szczegółów. Zakładamy, że chodzi o 10 milionów aktywnych użytkowników, choć nie ma pewności, że to ta liczba. W tym samym ogłoszeniu MS podaje, że Xbox Live ma 90mln aktywnych użytkowników. W przypadku GP już tego nie ma, co może oznaczać, iż tyle osób się zarejestrowało, ale nie wszyscy obecnie płacą. Tak czy inaczej chodzi o to, aby przedstawić się z jak najbardziej korzystnej strony i MS robi to stale (stąd rezygnacja z podawania liczb sprzedanych konsol, aby uniknąć niechcianych porównań do konkurencji - lepiej nie uświadamiać inwestorów). Ma być pozytywnie.

Jeśli już założymy, że faktycznie jest te 10 mln, nie jest to liczba stała. Gracze, podobnie jak w przypadku Netflixa, HBO, i innych usług, mogą kupić na miesiąc, przejść co ich interesuje i zrezygnować. Kiedyś znowu wrócą, ograją i zrezygnują. Koszt samej usługi też się waha, niby 10$ miesięcznie, ale w momencie jak ogłaszali te 10 mln mieli promocję za 5$, a i chyba też inne. Tak naprawdę nie wiesz ile to pieniędzy. Na pewno nie jest to prosta kalkulacja, bo faktycznie gry wciąż się sprzedają poza GP. Jedno drugie może ładnie uzupełniać. Pytanie jak będzie, gdy większość będzie brała GP, a pozostałe źródła będą w mniejszości?

Zaś samej kasy za deale dla indyków - z tym różnie bywa. Nie wiem jak jest teraz, ale swego czasu ani Sony ani MS nie dawali dużych pieniędzy, ale zawsze to coś.

Tak czy inaczej to domysły, na pewno MS stratny na tym nie będzie. Gracze w najgorszym wypadku będą dostawali więcej małych gier. Mi to się nei podoba, ale ja jestem tylko jednym Zielarzem, jeśli pasuje milionom innych to nie mam racji. 

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #436 dnia: Lipca 29, 2020, 23:20:34 pm »
To chyba tak nie działa - kupić na miesiąc, przejść i zrezygnować. Nawet po abonamencie PS+ dobrze widać, że ludzie wolą kupić na rok i zapomnieć, niezależnie czy jest w co grać, czy nie. Podobnie mam z Netflixem, cena jest wystarczająco atrakcyjna, nawet jeśli nie ma tam czegoś co wręcz muszę obejrzeć, to i tak będę opłacać, bo nóż obejrzę cokolwiek, gdy mnie najdzie ochota.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2020, 23:24:19 pm wysłana przez andryush »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #437 dnia: Lipca 29, 2020, 23:48:21 pm »
Akurat news w temacie:

„Xbox Game Pass nie przynosi ogromnych zysków” - Aaron Greenberg o usłudze Microsoftu
Cytuj
Greenberg wziął udział w wywiadzie dla serwisu What's Good Games, w którym oznajmił, że usługa Microsoftu od samego powstawała z myślą o zadowoleniu graczy, a nie zyskach, które postanowiono tym razem na drugim miejscu. Xbox Game Pass to projekt, z którym Microsoft wiąże dalekosiężne plany.

    Ostatecznie uważamy, że w dłuższej perspektywie jest to właściwe dla biznesu i przyniesie nam długoterminowe korzyści. Ale na krótką metę, tak, to nie jest usługa przynosząca ogromny zysk. - powiedział Aaron Greenberg.
https://www.ppe.pl/news/148259/xbox-game-pass-nie-przynosi-duzych-zyskow-aaron-greenberg-o-usludze-microsoftu.html

Biorąc jednak pod uwagę kondycję One na tej generacji, to i tak Gamepass nieźle sobie radzi. Wraz z premierą nowej konsoli liczba użytkowników powinna szybko zacząć się powiększać. Teraz jest koniec generacji, to i na wielkie zyski nie mają co liczyć, ale akurat przemysł growy zyskał na koronawirusie.W każdym razie jeśli będą działać z głową, to ta usługa może mieć naprawdę długą przyszłość. Dla mnie to super sprawa.

To chyba tak nie działa - kupić na miesiąc, przejść i zrezygnować. Nawet po abonamencie PS+ dobrze widać, że ludzie wolą kupić na rok i zapomnieć, niezależnie czy jest w co grać, czy nie. Podobnie mam z Netflixem, cena jest wystarczająco atrakcyjna, nawet jeśli nie ma tam czegoś co wręcz muszę obejrzeć, to i tak będę opłacać, bo nóż obejrzę cokolwiek, gdy mnie najdzie ochota.
Dokładnie. Na tym to bazuje. Kogoś natchnie ochota na gry, pogra intensywnie przez 3 miesiące, potem już tylko sporadycznie będzie odpalać konsolę, ale przyzwyczai się do usługi i nie będzie mu się nawet chciało z niej rezygnować, by za miesiąc czy dwa znowu aktywować, przy okazji jakiejś większej premiery.

No i pamiętajmy, że zyski z Gamepassa idą w całości do MS, a z gry sprzedanej w sklepie ma tylko część. Zresztą razie Gamepass wcale nie zabił sprzedaży gier. Ostatnio Sea of Thievs wyszło na Steama i dość długo było na pierwszym miejscu listy bestsellerów.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Next geny
« Odpowiedź #438 dnia: Lipca 30, 2020, 08:23:16 am »
Znaczy też nie można tak mówić za cały zysk z gamepass idzie do ms bo jakoś też te licencje na gry muszą nabyć.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #439 dnia: Lipca 30, 2020, 09:18:22 am »
Biorąc jednak pod uwagę kondycję One na tej generacji, to i tak Gamepass nieźle sobie radzi. Wraz z premierą nowej konsoli liczba użytkowników powinna szybko zacząć się powiększać. Teraz jest koniec generacji, to i na wielkie zyski nie mają co liczyć, ale akurat przemysł growy zyskał na koronawirusie.W każdym razie jeśli będą działać z głową, to ta usługa może mieć naprawdę długą przyszłość. Dla mnie to super sprawa.

Myślę, że naprawdę MS powinien dziękować za obecną sytuację, bo przyspieszyła wzrost GP. Widziałem zestawienie za cały rok i już różowo nie było. Epidemie i siedzenie w domu pomaga, choć jak tez sam MS zaznacza, nie będzie trwać wiecznie i część ludzi jednak odpuści.

Dokładnie. Na tym to bazuje. Kogoś natchnie ochota na gry, pogra intensywnie przez 3 miesiące, potem już tylko sporadycznie będzie odpalać konsolę, ale przyzwyczai się do usługi i nie będzie mu się nawet chciało z niej rezygnować, by za miesiąc czy dwa znowu aktywować, przy okazji jakiejś większej premiery.

I tak i nie. Owszem, sam mam tak, że z Netflixa nie korzystam cały czas, ale za nie go płacę. Szczerze to już od dawna myślałem żeby zrezygnować i doskakiwać tylko co jakiś czas... ale nie korzystam z tego sam, więc subskrypcja została. Tylko gry a filmy "trochę" się różnią, jak i ich odbiorcy. Znam trochę ludzi, którzy skorzystali z promocji (zwłaszcza przy okazji Gears'ów), przeszli grę i koniec. Nie interesowała ich subskrypcja, podeszli do tego jak do promocji na grę. Nie wiem jak dużo jest takich graczy w skali świata, ale myślę, że jednak trochę się znajdzie. Do tego obecnie jesteśmy zalewani subskrypcjami, każda po trochu drenuje nasze portfele. Mi to się nie uśmiecha.

No i pamiętajmy, że zyski z Gamepassa idą w całości do MS, a z gry sprzedanej w sklepie ma tylko część. Zresztą razie Gamepass wcale nie zabił sprzedaży gier. Ostatnio Sea of Thievs wyszło na Steama i dość długo było na pierwszym miejscu listy bestsellerów.

Pieniądze idą do MS, ale to nie jest czysty zysk. Trzeba je rozdysponować. Gry 1st party kosztują. Opłaty dla 3rd party też. Zarządzanie usługą (marketing, obsługa klienta, serwery, itd.) - jest masa różnych kosztów, które pomniejszają ta kwotę. Jak mówi sam MS, na razie dużo na tym nie zarabiają, co mam sens, bo dopiero wdrażają usługę i ponoszą większe koszta niż pieniądze, które spływają od graczy.

Ja naprawdę nie mam nic do GP jeśli będzie to usługa na wysokim poziomie, rozsądnie wyceniona i do tego z masa świetnych gier. Nie tylko przez pierwsze lata, ale zawsze. Jeśli nie będzie ograniczać dev'ów 1st party przez udział w zyskach. Sam na pewno będę się jeszcze długo wzbraniał przed tym, ale to wynika z moich preferencji - większość gier wciąż kupuje na płycie, cyfra stanowi mały procent. Jeśli już nawet biorę ją pod uwagę to preferuje kupić oddzielnie, a nie jako część usługi (bo taka gra nigdy nie jest moja, tylko pożyczona). Podobne nastawienie mam do filmów - te ważniejsze dla mnie zawsze mam na płycie. Podczas epidemii bardzo mi się to sprawdziło ;).