Autor Wątek: Super Mario Maker 2  (Przeczytany 4252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Super Mario Maker 2
« dnia: Lutego 13, 2019, 23:58:11 pm »


Gra ma mieć premierę już w czerwcu :D

Pierwsza część to imo jedna z najlepszych gier na WiiU. Tworzenie własnych poziomów w żadnej innej grze tak mnie nie wkręciło. Ale może też dlatego, że chyba nigdzie nie było tak dobrze zrobione. W dwójce możemy spodziewać się więcej i lepiej, dlatego dla mnie to pretendent do gry roku na Switcha.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 14, 2019, 15:46:40 pm »
Guide: What's New In Super Mario Maker 2 For Nintendo Switch?
Cytuj
Eagle-eyed Nintendo Life reader Antraxx777 found many of the new additions in the list below, so full props to him. We've also added a few observations of our own, to make the ultimate list for you. Let's do this:

    Slopes - let's get the most obvious one out of the way first. Now hills of varying gradients can be created so Mario can slide down and knock over some unsuspecting goombas.
    Gusts of wind - this feature goes back as far as Super Mario Bros.: The Lost Levels and is sure to make for some fiendish level designs
    Angry Sun who chases you - from Super Mario Bros. 3
    Desert level theme
    Snow level theme

    Tiling platforms
    Snake blocks - first appeared in Super Mario World. These platforms move like a snake, hence the name. Custom paths can be set for these
    Giant blocks that grow when hit
    Water in non-water levels
    Porcupuffer - giant spiked fish which chases Mario
    Rising water stages - as found in Super Mario World
    Colured pipes
    On/Off Switch Blocks
    Purple “Crystal” blocks
    Modifiable auto scroll direction (vertical & horizontal)
    Ant Trooper enemy - debuted in Super Mario 3D World
    Stingby bees - also from Super Mario 3D World
    Skipsqueak - mouselike enemy found in Super Mario 3D World
    Green Hop-Chop “bounce-box” enemy
    Lunging Bungee Piranha Plant
    Fire-proof Piranha Plant
    Mario 3D World Theme
    Cat suit bell (adds side climbing)
    Trees which contain items
    Vertically scrolling levels
    Climbable fences, as found in Super Mario World
    Piranha Creeper vines - with custom pathing
    Big coins (Coin icon with a “10” on it which give the player 10 coins when hit)
    Coin counter - players will now know how many coins they have collected in a level
    Those blocks that create other blocks
    The short pipes from Super Mario 3D World
    Jungle theme
    Parachutes
    Air-blowing enemies
    Giant Bullet Bills
    Bullet Bill which shoots out from the background
    Paratroopa enemies - umbrella variant
    Longer floating platforms
    Glass pipes - fireballs, coins and enemies can travel through these
    Forest theme
    Red Yoshi - he might have the fire ability
    Bully enemies as found in Super Mario 64 who push you into the lava
    Boom Boom - A Koopaling-like mini-boss enemy from Super Mario Bros. 3
    New radial interface which allows creators to choose items in set groups quickly
    Rock Blocks - these durable, large bricks require extra hits or shells to break
    Night theme - no longer need Ghost or Underground theme to make a dark level
    Luigi is shown in the artwork - could this mean there is a 2 player mode?
http://www.nintendolife.com/news/2019/02/guide_whats_new_in_super_mario_maker_2_for_nintendo_switch

Wygląda na to, że SMM2 będzie miał wszystko to, czego mi brakowało w jedynce :D

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 25, 2019, 09:29:54 am »
Super Mario Maker 2 ma datę premiery! Stylus trafił do zamówień przedpremierowych
Cytuj
Super Mario Maker 2 zadebiutuje 28 czerwca
(...)
Nintendo ujawniło także limitowaną edycję gry i w tym wypadku pudełko zostanie specjalnie oznaczone czerwonym paskiem „Limited Edition”, a klienci otrzymają Super Mario Maker 2 oraz 12-miesięczny abonament Nintendo Switch Online.

Przed zamówieniem Super Mario Maker 2 warto dobrze rozejrzeć się po okolicznych sklepach, ponieważ niektóre firmy do zamówień przedpremierowych mają oferować stylus – mały gadżet może nam pomóc w lepszym budowaniu krain.

https://www.ppe.pl/news/132095/super-mario-maker-2-ma-date-premiery.html


Jacek84

  • Gość
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 16, 2019, 17:06:04 pm »
Nie wiem czy POK na jakiś wakacjach, ale wczoraj był Direct:


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 17, 2019, 09:57:35 am »
Tak. Byłem na wakacjach, a zaraz po powrocie zabrałem się za mały remont pokoju ze sprzętem, więc nawet jeszcze nie oglądałem Directa.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 17, 2019, 10:24:53 am »
Dla mnie SMM2 zapowiada się wprost rewelacyjnie :D Dodano masę rzeczy do i tak już rozbudowanej pierwszej części. Jeśli zaś ktoś się obawia, że gracze będą dodawać poziomy nie do przejścia, to po stworzeniu levelu zawsze trzeba przejść go samemu, dopiero po tym można go zamieścić w sieci.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 29, 2019, 05:27:17 am »
Super Mario Maker 2 details
Cytuj
– No amiibo support unlike the first game
– Mystery mushroom costumes are also gone as a result
– Almost everything unlocked from the start
– Mario, Luigi, Toad, Toadette handle the exact same
– Every stage technically supports multiplayer
– Can play Super Mario Maker 2 with whatever combination of controllers you want
– Can adjust controls in the settings
– When using the editor when docked, use the control pad to quickly access any of the toolbars by pressing it in that direction
– Story Mode is open-ended
– This means it changes depending on your choices
– Ex: choose what part of the castle to rebuild next
– Can replay stages in Story Mode, but can’t earn a completion award more than once
– Full control over Mario while exploring the castle
– Yamamura is back, will teach you how to use tools and game theory topics
– Wind in the moon desert courses vary in direction and intensity
– Checkpoints apparently customizable to give different items
– New kart can break apart by hitting things, and objects will pop out while it’s breaking apart
– Meowser can have different attacks such as being winged, flying into the background, and spit fire from a distance
http://gameonly.pl/forum/index.php?topic=14900.0

Wielka szkoda, że usuwają Mystery mushroom. Był to jeden z najlepszych patentów z pierwszej części, a do tego w darmowych aktualizacjach praktycznie co tydzień dodawali nowe postacie. Można było tworzyć poziomy inspirowane np. Zeldą, skoro grało się np. Linkiem. A że działał tylko przy grafice z Super Mario Bros, to nawet specjalnie nie przeszkadzało. SMM2 ma u mnie pierwszego minusa.

Nintendo officially confirms Super Mario Maker 2 doesn’t let you play with friends online
Cytuj
Nintendo said in a statement:

    “This is true. As the game is now, you cannot create friend lobbies online. You can only play online with randoms. You can still get friends together and play with local play, and you’re free to play with four players on one Nintendo Switch system. You can also still challenge your friends to your creations and take on their designs through Course IDs and having them follow your Maker profile.”

GameXplain also asked if you can mix and match local and online. Unfortunately, it appears that you won’t be able to.
https://nintendoeverything.com/nintendo-officially-confirms-super-mario-maker-2-doesnt-let-you-play-with-friends-online-shares-statement/

Pewnie dodadzą to w aktualizacji, ale fakt faktem takie coś powinno być od premiery. Nintendo cierpi czasem na takie dziwactwa. Nie wiem, z czego to wynika.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 06, 2019, 09:03:48 am »
Jak ktoś myśli nad zakupem gry, to lepiej brać edycję limitowaną, bo za 50 zł drożej mamy stylus, stealbook i 12 miesięcy online.
https://allegro.pl/listing?string=super%20mario%20maker%202&order=p&bmatch=baseline-var-n-dict4-sort-sqm-bp-cul-1-3-0531

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 12, 2019, 00:30:31 am »
Super Mario Maker 2 Will Let You Play Online With Friends After Update, Nintendo Confirms
http://www.nintendolife.com/news/2019/06/super_mario_maker_2_will_let_you_play_online_with_friends_after_update_nintendo_confirms

No :)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 14, 2019, 05:28:06 am »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 18, 2019, 20:37:58 pm »
Limitowana edycja Super Mario Maker 2 ze steelbookiem, stylusem oraz rocznym abonamentem Nintendo Switch Online dostępna w MediaMarkt
https://lowcygier.pl/promocje-pudelkowe/limitowana-edycja-super-mario-maker-2-ze-steelbookiem-stylusem-oraz-rocznym-abonamentem-nintendo-switch-online-dostepna-w-mediamarkt/

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 22, 2019, 22:17:12 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 26, 2019, 21:02:58 pm »
Średnia 89% (z 50 ocen)
https://www.metacritic.com/game/switch/super-mario-maker-2

Gra jest praktycznie pod każdym względem lepsza od jedynki, a największe zmiany to story mode i dużo szersze możliwości w tworzeniu poziomów.


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 28, 2019, 23:11:06 pm »
Super Mario Maker 2 only lets you upload 32 levels
Cytuj
Super Mario Maker 2 appears to have a hard limit in the number of courses players can upload. Once you’ve shared 32 levels online, that’s it. It seems there is no way to increase that at this time.

In the original Super Mario Maker, 100 was the maximum. Players started at 10 and the amount increased 10 for each medal earned.
https://nintendoeverything.com/super-mario-maker-2-only-lets-you-upload-32-levels/

Ja w jedynkę grałem gdzieś z 80-90 godzin i w tym czasie zrobiłem jakoś 20-25 poziomów. Zatem limit nie jest aż taki mały. Dotyczy on też tylko poziomów wysłanych do sieci, bo tak oczywiście nie ma limitu. W jedynce może teoretycznie można było zamieścić 100, ale bardzo ciężko było osiągnąć taką rangę (ja doszedłem chyba do limitu 30, a przez długi czas zablokowałem się na 20). Pomysł z rangami ogólnie był dobry, lecz trochę zbyt wiele zależało od tego, ile ktoś ma znajomych, którzy dadzą mu odznaczenie za level. Mogli zatem zostawić system rang, zwiększając jednak limit początkowy (np. do 20), tak aby każdy bez większych problemów doszedł do rangi pozwalającej umieścić w sieci 30-40 leveli, jednocześnie zostawiając pole do manewru osobom, które chcą spędzić z grą kilkaset godzin.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 09, 2019, 23:43:56 pm »
Super Mario Maker 2 has reached two million courses uploaded
https://nintendoeverything.com/super-mario-maker-2-has-reached-two-million-courses-uploaded/

Ja jeszcze nawet jednej nie zrobiłem...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 10, 2019, 10:01:48 am »
Parę leveli inspirowanych Zeldą:

RQN-JWJ-FQF – Zelda OoT: Deku Tree
R0C-3X4-DQF – The Great Plateau
N6T-XXK-X0H – Zelda OoT: Dodongo’s Cavern
27X-1Y7-9WF – Beyond The Great Plateau (BOTW)

Może kiedyś sprawdzę.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 14, 2019, 10:39:20 am »
Zrobiłem swoją pierwszą planszę. Jakby ktoś chciał zagrać, to podaję kod: 500-W82-0KG :)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 14, 2019, 10:53:00 am »
Kusi mnie kupić coraz bardziej, ale chwilowo tak bardzo mi brak czasu...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 15, 2019, 20:31:01 pm »
I drugi level zrobiony: RMT-MWK-5KF

Ten zajął mi trochę więcej czasu. Zacząłem robić trzeci, ale skończę go pewnie za 2 dni jakoś.

Ktoś planuje zakup w najbliższym czasie? :)

Gra ogólnie wymaga jeszcze paru aktualizacji. Dziwne np. że nie ma możliwości podejrzenia plansz znajomych. Poza tym powinny być do wyboru filtry przy losowaniu poziomów do trybu endless. Ja np. wolałbym więcej standardowych poziomów, bo dużo jest przekombinowanych.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 24, 2019, 05:21:00 am »
Nintendo Will Now Let You Upload 64 Courses In Super Mario Maker 2

http://www.nintendolife.com/news/2019/07/nintendo_will_now_let_you_upload_64_courses_in_super_mario_maker_2

No nieźle. Ja na razie zrobiłem 4 levele i raczej nie ma szans, bym zrobił jeszcze z 30 (chęci są, gorzej z czasem). Ale fajnie, że Nintendo tak szybko podniosło limit. Niech jeszcze dodadzą zakładkę ze znajomymi.

Jestem też ciekawy, czy gra dostanie DLC z innym specjalnym stylem. Wydaje się to sensowne. Pole do popisu mają ogromne.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 02, 2019, 13:47:13 pm »


Cytuj
Super Mario Maker 2 is getting a major free update this week, on December 5. Version 2.0 (...)

Head past the break for a breakdown of all the new additions:

    Spike: a new enemy type that shoots out spiky iron balls; throws snowballs in the snow theme
    Pokey: the cactus-like enemy poses a difficult obstacle; flies around in night mode; becomes a snowman in the snow theme
    Frozen Coin:  acts similar to the ice block, but can be melted with fire
    P Block: solid blocks that temporarily appear and disappear when a P Switch is hit
    Dash Block (only in Super Mario 3D World style): Mario dashed forward at a higher speed than is normally possible when touching this block
    Master Sword (only in Super Mario Bros. style): Transforms Mario into Link, giving him a totally new moveset: stabbing enemies with the sword, blocking attacks with the shield, laying bombs, shooting arrows, dashing forward and doing a downward stab in the air
    Ninji Speedruns: a new mode where you take on courses created by Nintendo and compete against other players for the fastest time; clear courses to collect stamps and unlock special Mii costumes
https://nintendoeverything.com/super-mario-maker-2-update-2-0-coming-december-5-adds-new-parts-link-transformation-via-master-sword-and-new-speed-run-mode/

Konkretna ta aktualizacja :D A ostatnio sobie nawet myślałem, że wypadałoby wrócić do gry.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Super Mario Maker 2
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 22, 2020, 20:32:52 pm »
Super Mario Maker 2 update out now (version 3.0.0), patch notes
https://nintendoeverything.com/super-mario-maker-2-update-out-now-version-3-0-0-patch-notes/