Autor Wątek: GRID  (Przeczytany 2170 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
GRID
« dnia: Maja 23, 2019, 13:45:01 pm »






Cytuj
Choose Your Path, Create Your Story and Define Your Legacy as GRID Races Back Into Contention

Codemasters today announced that one of its most loved franchises, GRID, is making a long-awaited return when it releases on 13 September 2019 on PlayStation 4 computer entertainment system, the Xbox One family of devices including the Xbox One X and Windows PC. The fourth game in the series, GRID delivers intense wheel to wheel racing action, spanning four continents in some of the world’s most famous city streets and race circuits. Choose cars from GT, Touring, Stock, Muscle, Super-Modified and more, across race types including Circuit, Street Racing, Ovals, Hot Laps, Point-to-Point and World Time Attack.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 23, 2019, 17:37:46 pm »
Przyznam że jaram się, choć zawartość brzmi niepokojąco. 12 torów? Troszkę żart. Nie mniej o jakość jestem spokojny bo to Codemasters

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 06, 2019, 09:30:51 am »
Mały wywiadzik:

https://gamingbolt.com/grid-interview-weather-track-online-offerings-and-more

I ciekawsze info z niego

-Wszystkie tory w dalszych DLC będą za darmo dla wszystkich... Dobre i to. Nie będzie boleć tak ta mała ilość torów na premierę

-Warunki pogodowe będą, ale nie dynamiczne. Czyli Sucho, Mokro i Deszczowo. Mozliwość ustawienia pory dnia też będzie.

-Nie będzie mikrotranzakcji.

-Narazie brak planów na wersje na Switch, ale wszystko się może zmienić w przyszłości. Teraz priorytet mają konsole obecnej generacji.

-w online ma być matchmaking oparty na skillu kierowców. Coś w stylu GT Sport.

-Duży nacisk na model uszkodzeń, który i tak był już bardzo dobry w poprzednich GRID'ach :)

Wydaje się że otrzymamy solidną grę wyścigową.


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 06, 2019, 11:19:59 am »
Czy ta mała ilość torów to ma związek z datą premiery? Którą i tak przesunięto? Dziwna sprawa.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 06, 2019, 15:31:26 pm »
Czy ta mała ilość torów to ma związek z datą premiery? Którą i tak przesunięto? Dziwna sprawa.

Stawiam że nie bo nie zwiększyli ich ilości po przełożeniu premiery

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: GRID
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 09, 2019, 06:53:34 am »
Po obejrzeniu gameplayu zero podjarki. Wygląda jak setki innych, nijakich gier wyścigowych. Jazda wygląda prostacko , zero pracy zawieszenia, słaba dynamika, samochody jadą jak po sznurkiu. Oczywiście to arcade, ale Driveclub pokazał jak to można fajnie zrobić. Grafika przymina mi Grida 2 w HD. Trasa z gameplayu też bez polotu, ot taki standardowy miejski tor z zakretami 90 stopni. Jak na razie wygląda mi na gierkę za 70zl z Olx. Duzo ciekawiej zapowiada się Wreckfest.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 09, 2019, 10:01:32 am »
Może tak właśnie jest, że oni po prostu na jakimś starym kodzie trochę nowej grafiki robią, żeby tylko wypuścić grę i zrobić jakiś obrót, dla podtrzymania firmy? Nawet sami nie liczą na mega sprzedaż i robi grę oszczędnie. Patrząc na historie Codemasters, to GRID chyba powinien iść bardziej w stronę konkurowania z np. Forzą Horizon, bo na PS4 ładnie można by wypełnić brak tej serii czymś podobnym (zwłaszcza po śmierci DriveCluba).

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 09, 2019, 10:45:13 am »
Patrząc na historie Codemasters, to GRID chyba powinien iść bardziej w stronę konkurowania z np. Forzą Horizon, bo na PS4 ładnie można by wypełnić brak tej serii czymś podobnym (zwłaszcza po śmierci DriveCluba).

Oj bardzo bardzo bardzo nie. Osobiście mnie irytuje ten "festiwalowy" klimat Forzy Horizon i już trochę zniszczył serię The Crew która powinna bardziej rywalizować z NFS'em

GRID wbrew pozorom jest bardzo nietypowy i ładnie trafia w lukę. W tej generacji nie mieliśmy łatwiejszych przystępnych wyścigów traktujących o motorsporcie. Niby jest Forza 7, ale tam też jak w Horizon focus jest na typowych samochodach drogowych nie rasowych wyścigówkach. Brakuje natomiast takiej gry w stylu Project Cars, ale z bardziej zręcznościowym modelem jazdy. Tak więc codemasters doskonale wie co robi robiąc reboot tej serii. Osobiście im kibicuje. GRID 1 jest jedną z moich ulubionych gier wyścigowych z generacji PS3. Model jazdy owszem był nieco uproszczony (choć sprawiał przyjemność), ale system uszkodzeń i chyba najlepsze AI przeciwników w historii gier wyścigowych robi swoje. W żadnej grze tego typu nie widziałem tak widowiskowych wyścigów nie będących jednocześnie parodią zasad fizyki. Moim zdaniem ten GRID może się przyjąć jeżeli ładnie go dopracują.

I naprawdę nie ma potrzeby na kolejną grę w stylu Forzy Horizon. Jest to bardzo dobra seria owszem, ale zdecydowanie wole inny klimat w grze wyścigowej. Festiwalowy klimat w tych grach bardzo szybko się nudzi i jest strasznie "gimbusiarski". Osobiście bardziej bym preferował jakąś konkurencje dla serii Need For Speed bo obecnie to jedyna seria traktująca o nielegalnych wyścigach z uczestnictwem policji, a jej poziom obecnie jest bardzo niski ze względu na praktyki EA.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 09, 2019, 10:50:59 am »
OK, to może ja źle Forzę oceniłem bo ją znam tylko z trailerów, z racji nie posiadania Xboxa One.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: GRID
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 09, 2019, 10:53:24 am »
Patrząc na historie Codemasters, to GRID chyba powinien iść bardziej w stronę konkurowania z np. Forzą Horizon, bo na PS4 ładnie można by wypełnić brak tej serii czymś podobnym (zwłaszcza po śmierci DriveCluba).


I naprawdę nie ma potrzeby na kolejną grę w stylu Forzy Horizon. Jest to bardzo dobra seria owszem, ale zdecydowanie wole inny klimat w grze wyścigowej. Festiwalowy klimat w tych grach bardzo szybko się nudzi i jest strasznie "gimbusiarski". Osobiście bardziej bym preferował jakąś konkurencje dla serii Need For Speed bo obecnie to jedyna seria traktująca o nielegalnych wyścigach z uczestnictwem policji, a jej poziom obecnie jest bardzo niski ze względu na praktyki EA.

Tutaj się nie zgadzam, na Ps4 jest wręcz potrzebny taki tytuł. Szkoda, że dla Driveclub'a ucięli skrzydła,  bo fajnie jakby ewoluował w tym kierunku. Oprócz The Crew, gdzie model jazdy to jakaś kpina, nie ma wyścigów z ładna mapą i dobrym modelem jazdy na Ps4.
Klimat Horizon, który też mi do końca nie odpowiada, to tylko otoczka, w tej grze chyba większą frajdę daje bujanie się po tej ślicznej mapie, fajnymi samochodami z dobrym modelem jazdy. Niestety sam nie grałem, ale wystarczy spojrzeć na YT ile jest filmików z samego toczenia się po mapie i podziwiania widoczków.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2019, 10:56:03 am wysłana przez grzeszczu »

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 09, 2019, 11:02:10 am »
OK, to może ja źle Forzę oceniłem bo ją znam tylko z trailerów, z racji nie posiadania Xboxa One.

Miałem do czynienia tylko z pierwszymi trzema i też nie posiadam osobiście Xboxa. Nie mniej jako fan gier wyścigowych zawsze kombinuje jak sprawdzić każdy bardziej liczący się tytuł.

Jedynkę natomiast ograłem wzdłuż i wszerz u siebie. I osobiście nie trawie tego klimatu. Cala reszta gry, model jazdy (jak na grę zręcznościową) itp był bardzo fajny, no ale w następnych częściach oranie buraków w Lamborghini już mnie mocno irytowało.

Nie mniej wracając do GRID'a niech się trzymają swoich ustaleń i tego klimatu. Kopiowanie innych nigdy nie wychodzi dobrze, lepiej wyjechać z własnym pomysłem i zrobić go na tyle dobrze by inni próbowali go kopiować :)

Tutaj się nie zgadzam, na Ps4 jest wręcz potrzebny taki tytuł. Szkoda, że dla Driveclub'a ucięli skrzydła,  bo fajnie jakby ewoluował w tym kierunku. Oprócz The Crew, gdzie model jazdy to jakaś kpina, nie ma wyścigów z ładna mapą i dobrym modelem jazdy na Ps4.
Klimat Horizon, który też mi do końca nie odpowiada, to tylko otoczka, w tej grze chyba większą frajdę daje bujanie się po tej ślicznej mapie, fajnymi samochodami z dobrym modelem jazdy. Niestety SMA nie grałem, ale wystarczy spojrzeć na YT ile jest filmików z samego toczenia się po mapie i podziwiania widoczków.

Wiesz... Ta mapa w Horizon jest na tyle mała że jej okrążenie jest krótsze niż 1 okrążenie na Nurburgring. W pewnym momencie wkręca się monotonia. Czego brakuje na PS4 to jakiegoś duchowego spadkobiercy rewelacyjnego Test Drive Unlimited. Nawet ten klimat bogacza na włościach mógłby przejść, ale to był prawdziwy symulator bujania się po drogach super samochodem. Bardzo bym chciał powrotu tej serii w wielkim stylu.

PS. Też z tym modelem jazdy Forzy Horizon bym tak nie ekscytował się, wiadomo sporo osób zachwala, ale jak ja grałem to bardzo mnie irytowało że możesz nawet w najszybszym ferrari orać pole bez praktycznie wpływu na zachowanie się auta oraz kosić kamienne murki jakby były zrobione z papieru. Pod tym względem nawet Need For Speed czy The Crew są lepiej wykonane.

PS2. Grzeszczu Jak będziesz miał okazje sprawdź jeszcze raz The Crew 2 bo po ostatnich patchach poprawili model jazdy. Tylko wyłącz wszelkie wspomagania itp. Można sobie dowolnie model jazdy też ustawić w grze. Nie wiem czy ci siądzie ale warto dać szanse. Tylko gra ma jeszcze bardziej irytujący gimbusiarski klimat.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 09, 2019, 11:33:26 am »
Test Drive mógłby teraz bez problemu wrócić, w erze gdy dwupłytowe gry nie są już niczym niezwykłe i można zapakować niemal 100GB danych, stworzenie porządnej mapy dla takiej gry (takiej chociaż rozmiaru tej z GTA V) nie powinno być problemem przy zachowaniu detali otoczenia na wysokim poziomie. Ale pewnie jakiemuś analitykowi wyszło, że się nie opłaca inwestować w tak dużą grę. Chociaż ostatnie lata pokazują, że gracze chcą czegoś zupełnie innego niż myślą analitycy. Szkoda, bo to już prawie koniec tej generacji, więc raczej nie ma co liczyć na kolejne fajne gry wyścigowe aż do 2021 roku.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 09, 2019, 11:39:28 am »
Test Drive mógłby teraz bez problemu wrócić, w erze gdy dwupłytowe gry nie są już niczym niezwykłe i można zapakować niemal 100GB danych, stworzenie porządnej mapy dla takiej gry (takiej chociaż rozmiaru tej z GTA V) nie powinno być problemem przy zachowaniu detali otoczenia na wysokim poziomie. Ale pewnie jakiemuś analitykowi wyszło, że się nie opłaca inwestować w tak dużą grę. Chociaż ostatnie lata pokazują, że gracze chcą czegoś zupełnie innego niż myślą analitycy. Szkoda, bo to już prawie koniec tej generacji, więc raczej nie ma co liczyć na kolejne fajne gry wyścigowe aż do 2021 roku.

Jeśli wierzyć plotkom to do 2020 będziemy mieli sporo informacji o Test Drive Unlimited 3 od BigBen interactive. Są teraz właścicielami marki i od długiego czasu dłubią przy nowej odsłonie.

Nie mniej nie spodziewałbym się wysokobudżetowej produkcji po nich.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: 19
Odp: GRID
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 09, 2019, 11:41:50 am »
OK, to może ja źle Forzę oceniłem bo ją znam tylko z trailerów, z racji nie posiadania Xboxa One.

Miałem do czynienia tylko z pierwszymi trzema i też nie posiadam osobiście Xboxa. Nie mniej jako fan gier wyścigowych zawsze kombinuje jak sprawdzić każdy bardziej liczący się tytuł.

Jedynkę natomiast ograłem wzdłuż i wszerz u siebie. I osobiście nie trawie tego klimatu. Cala reszta gry, model jazdy (jak na grę zręcznościową) itp był bardzo fajny, no ale w następnych częściach oranie buraków w Lamborghini już mnie mocno irytowało.

Nie mniej wracając do GRID'a niech się trzymają swoich ustaleń i tego klimatu. Kopiowanie innych nigdy nie wychodzi dobrze, lepiej wyjechać z własnym pomysłem i zrobić go na tyle dobrze by inni próbowali go kopiować :)

Tutaj się nie zgadzam, na Ps4 jest wręcz potrzebny taki tytuł. Szkoda, że dla Driveclub'a ucięli skrzydła,  bo fajnie jakby ewoluował w tym kierunku. Oprócz The Crew, gdzie model jazdy to jakaś kpina, nie ma wyścigów z ładna mapą i dobrym modelem jazdy na Ps4.
Klimat Horizon, który też mi do końca nie odpowiada, to tylko otoczka, w tej grze chyba większą frajdę daje bujanie się po tej ślicznej mapie, fajnymi samochodami z dobrym modelem jazdy. Niestety SMA nie grałem, ale wystarczy spojrzeć na YT ile jest filmików z samego toczenia się po mapie i podziwiania widoczków.


PS2. Grzeszczu Jak będziesz miał okazje sprawdź jeszcze raz The Crew 2 bo po ostatnich patchach poprawili model jazdy. Tylko wyłącz wszelkie wspomagania itp. Można sobie dowolnie model jazdy też ustawić w grze. Nie wiem czy ci siądzie ale warto dać szanse. Tylko gra ma jeszcze bardziej irytujący gimbusiarski klimat.

Grałem chwilę jak był darmowy weekend i dla mnie ten styl jazdy jest nie do przyjęcia. Grałem z wyłączonym systemami. Zero przyjemności z kulania się po świecie, równie dobrze mógłby to być symulator chodzenia :) A jak odpaliłem tryb driftu to po 10 sekundach gra wyleciała z dysku twardego.   Miałem pograć weekend i kupić, a skończyło się na Max 2 godzinach.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 10, 2019, 16:42:46 pm »
Duży wysyp materiałów:







Graficznie szału nie ma, ale na tych gameplayach widać że AI jest rewelacyjne :) momentami wydawało mi się, że oglądam wyścig ONLINE. Podoba mi się ten cały nacisk na charakter kierowców, że każdy ma inny poziom agresji, umiejętności i nastawienie do gracza. Zwłaszcza system nemesis gdzie zirytowany kierowca zaczyna mocniej naciskać na drugiego który go zirytował. Jestem zainteresowany tym tytułem :) Spodziewam się fajnych lekkich i zaciętych wyścigów.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 10, 2019, 16:53:41 pm »
Ten trailer "Race for Glory", przypomina trochę intra do... starych Gran Turismo. Tylko tam to był pre-render, a tutaj raczej nie (tzn. może zapisane do wideo, ale na silniku gry). Fajnie, ze gry już tak dziś wyglądają.

I super, że AI jest takie, że sie można pościgać. To jest problem ostatnich Gran Turismo, ze jak nie masz wyścigu jednej marki, to tak naprawdę bierzesz wszystkich na pierwszym zakręcie i po sprawie. Potem dodali te starty lotne, żeby to trochę zamaskować (i nie zderzać innych aut na starcie), ale przecież tak nie zaczynają się prawdziwe wyścigi. W GRID się odbywają jak należy pod tym względem z tego co widać po gameplayu.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 11, 2019, 11:25:36 am »
Dokładnie. Bardzo mi się podoba nacisk na sztuczną inteligencję w tej serii. Jest to jeden z bardziej ignorowanych elementów gier ostatnimi czasy, a ma dużo większy wpływ na gameplay od ładnej wypucowanej grafiki. Ostatnio sobie na PC odświeżyłem nawet pierwszego GRID'a i AI w tej grze do tej pory robi wrażenie. Nie tylko jeżdżą szybko, ale też popełniają błędy, ulegają wypadkom i dochodzi do różnych nietypowych zdarzeń na torze (jak wybuchająca opona) dla mnie to był jeden z bardziej klimatycznych motywów w tej grze. Dlatego na nowego GRID'a mocno czekam.



Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: GRID
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 05, 2019, 16:47:13 pm »
Po obejrzeniu gameplayu zero podjarki. Wygląda jak setki innych, nijakich gier wyścigowych. Jazda wygląda prostacko , zero pracy zawieszenia, słaba dynamika, samochody jadą jak po sznurkiu. Oczywiście to arcade, ale Driveclub pokazał jak to można fajnie zrobić. Grafika przymina mi Grida 2 w HD. Trasa z gameplayu też bez polotu, ot taki standardowy miejski tor z zakretami 90 stopni. Jak na razie wygląda mi na gierkę za 70zl z Olx. Duzo ciekawiej zapowiada się Wreckfest.


Pierwsza odsłona wypadła znakomicie. Później, niestety, otrzymaliśmy tendencje spadkową. No, różnie może być. Sympatycy gier wyścigowych jednak powinni trzymać kciuki, bo za wiele tego na bieżącą generacje już raczej nie wyjdzie. Graficznie wg mnie prezentuje się (bardzo) dobrze. Raczej efekciarsko będzie. Opcja Grid II HD chyba jednak za surowa, ale będzie trzeba przed tv obadać, podobnie jak model jazdy, który od zawsze był charakterystyczny. Z grami tego typu (czy to zręcznościowe, czy symulacje), jest tak, że nie każdy będzie zachwycony, nie każdy będzie krzywo nań spoglądał. Kwestia gustu.

Tutaj się nie zgadzam, na Ps4 jest wręcz potrzebny taki tytuł. Szkoda, że dla Driveclub'a ucięli skrzydła,  bo fajnie jakby ewoluował w tym kierunku. Oprócz The Crew, gdzie model jazdy to jakaś kpina, nie ma wyścigów z ładna mapą i dobrym modelem jazdy na Ps4.
Klimat Horizon, który też mi do końca nie odpowiada, to tylko otoczka, w tej grze chyba większą frajdę daje bujanie się po tej ślicznej mapie, fajnymi samochodami z dobrym modelem jazdy. Niestety sam nie grałem, ale wystarczy spojrzeć na YT ile jest filmików z samego toczenia się po mapie i podziwiania widoczków.

Ciężko się z nim zgodzić. Od lat w każdym temacie dotyczącym gier wyścigowych przemyca swoją niechęć do FM - PC, AC, GT, Dc, nawet tu nie mógł sobie odmówić uszczypliwości, że to prosta gra. Oczywiście masz rację pisząc, że PS4 potrzebuje tytułu takiego formatu.

Zgadzam się natomiast ze stwierdzeniem, że to tylko otoczka - w bazie wypadowej możesz nawet przez kilkanaście godzin nie gościć i darować sobie oglądanie wrzeszczących fanów festiwalu.

Wiesz... Ta mapa w Horizon jest na tyle mała że jej okrążenie jest krótsze niż 1 okrążenie na Nurburgring. W pewnym momencie wkręca się monotonia.

Po pierwsze - tu zachodzi zależność odnośnie konstruowania wirtualnego świata. Nurburgring zasadniczo można przenieść z olbrzymią dokładnością graniczącą niemal z jeden do jednego, co nie jest w innych przypadkach potrzebne - ba, nie jest wskazane.

Twórcy umyślnie ograniczą przedstawione światy w grze, ponieważ na ogół mniejsza, ale wypchana zawartością mapa jest uznawana za bardziej ciekawą, niż ta znacznie większa, ale pusta. Poza tym nie obowiązują w nich klasyczne jednostki miary (ani czasu, ani objętości - reszta też zasadniczo nie). Dlatego przykładowo w Asasyn Orgins pustynię przebiegniesz w kilkadziesiąt sekund, a bieg z jednego polis do innego zajmie ci często dwie minuty co w rzeczywistym świecie byłoby nieosiągalne. Robi się tak dla zachowania skali, która realnie obowiązuje niezwykle rzadko (ARMA). Zakładam, iż nie masz pojęcia czym jest Kamurocho. Mianowicie od lat jest to drugi bohater serii Yakuza, tło zdarzeń, dzielnica, po której się przemieszczamy i która została niezwykle dokładnie odzwierciedlona. Można ją w 140 sekund przebiec, co nie oznacza, że brakuje tam interesujących aktywności, a grę kończy się w nieco ponad dwadzieścia godzin bez uczucia znużenia, a ktoś mógłby pomyśleć, co jest do roboty w tak niedużej miejscówce.

Po drugie, już kiedyś "błysnąłeś", ze w Forzie nie da się wybierać ilości okrążeń. Teraz widzę, że dalej usilnie użytkownikom, którzy mają nikłe pojęcie o serii wciskać banialuki.

Nurburgring na ogół zaliczany jest w okolicach siedmiu minut. Zarówno w prawdziwy, jak i cyfrowym świecie. Rzecz jasna zdarzają się odstępstwa od normy, jak słynne Pi w GTS (facet, który posługiwał się SRT Tomahawkiem osiągnął właśnie trzy minuty i 14 sek - stąd nazwa od stałej matematycznej), ale postarajmy się nieco uśrednić te wartości (bo Avendator liznął całość w mniej jak siedem min. a Camaro w nieco ponad).

Natomiast mapy z Godrizon zaliczą się w około dziesięciu min. W pierwszej odsłonie cyklu pod koniec przygody toczysz bój przeciwko Dariusowi Flyntowi, gdzie jedziesz niemal przez całe Kolorado i zajmuje to niespełna dziesięć min. Podobnie jest w rewelacyjnej drugiej części, a w kapitalnej trójce i FH4 mamy coś, co zostało nazwane Goliat. Jest to ostateczny wyścig, który również w okolicach dziewięciu min. zaliczamy. Ja już nie wspominam o tych 4 min. z hakiem w PC, które się uzyskuje dzięki bolidowi, ale Zonda osiąga okolice siedmiu min. w niemieckim Nurburgu. W realnym świecie podobnie. Pagani Zonda R natomiast w Hori okrąża mapę w dziewięć min.

Nie masz bladego pojęcia o serii.

Oj bardzo bardzo bardzo nie. Osobiście mnie irytuje ten "festiwalowy" klimat Forzy Horizon i już trochę zniszczył serię (....)

Bardzo zniszczył. Oj jak zniszczył.  :)

Godrizon        - 85%;
Godrizon II     - 86%;
Godrizon III    - 91%;
Godrizon 4      - 92%;



gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 05, 2019, 16:52:07 pm »
Akurat średnia ocen nie ma nic do tego, że seria sie zepsuła. Bo jak oczekujesz gry takiej naprawdę wyścigowej, to Horizon a Project Cars, Asseto czy GT to jest kosmiczna różnica. Ta gra dostała taką ocenę również na tle Burnoutów i Need For Speedow, (stety lub niestety). Więc można mieć opinię, że Horizon zniszczył serię, bo wcześniej Forza była bliżej Gran Turismo (czy Project Gotham jeśli dobrze pamiętam?), a Horizon uciekł w stronę arcade.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: GRID
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 05, 2019, 17:38:00 pm »
Akurat średnia ocen nie ma nic do tego, że seria sie zepsuła. Bo jak oczekujesz gry takiej naprawdę wyścigowej, to Horizon a Project Cars, Asseto czy GT to jest kosmiczna różnica. Ta gra dostała taką ocenę również na tle Burnoutów i Need For Speedow, (stety lub niestety). Więc można mieć opinię, że Horizon zniszczył serię, bo wcześniej Forza była bliżej Gran Turismo (czy Project Gotham jeśli dobrze pamiętam?), a Horizon uciekł w stronę arcade.

Tak. Te gry dzieli przepaść jeżeli chodzi o to co i w jaki sposób oferują. To troszkę, jak przyrównywać Rainbow Six do, ja wiem, CoD. Niby tu i tu karabiny w obu także się strzela.

Każdy jednak znajdzie swoją lukę. Takie PC, AC, GT, FM skierowane są do sympatyków symulacji. Czyli większe wyzwanie, plus brak jazdy Lambo po burakach, jak zwykło się mawiać na forumku.

Hori to otwarty świat, gdzie sterowanie pojazdem ma charakter czysto zręcznościowy (tak jak w Dc). Piękna, przyjemna w odbiorze gra.

Natomiast oczywistym faktem jest, że uściślając, symulacja skierowana jest do innego odbiorcy, niż rasowa zręcznościówka, ale (ogólnie), gry ocenia się pod względem tego co oferują, a jednak (upraszczając) gra wyścigowa, to gra wyścigowa.
Jestem ponad podziałami platformowymi, ale jako gracz, który lubi tytuły wyścigowe dostrzegam olbrzymią różnice w (dla przykładu) GTS, a FH4.
Model jazdy, podobnie jak muzykę, ocenia się indywidualnie. Ale różnica w jakości grafiki, czy zawartości, jest olbrzymia i średnia światowa mnie nie dziwi, choć to, jak zauważyłeś, gry innego formatu (choć ten sam gatunek).

Bo wiesz, nie chcąc robić z tego System Wars, wydać 240 zł na Dc, który na dzień dobry nie miał słynnego desztu, połowa rzeczy nie działała, lub ich nie było, kupić na premierę GTS, gdzie wiadomo, jaka to klapa była (jak SFV i Battlefront - płatne demo), a wydać pieniądze na FM/FH, przepiękne gry z kampanią na 40 godzin i setkami samochodów, to wiesz. Komuś festyn może nie odpowiadać, nikt pracy zawieszenia AC do Horizon nie przyrównuje, ale to przepaść.

W każdym razie opinia, że Hori zniszczyło serię jest błędna, ponieważ mamy dwa odłamy Forzy - symulacyjną Motorsport, która jest spadkobiercą GT właśnie (mnóstwo pojazdów różnego typu - klasyki, samochody wyścigowe, limuzyny, ba nawet ciężarówki). 
Jest ich setki, jest w czym wybierać. Natomiast Horizon ukształtowało się wiele lat temu dokładnie w 2012r. i rocznikowo zmienia się z FM, ale to zupełnie inna seria gier.

Jednego roku wychodzi FM, rok później FH i tak od lat. FM rozwija to czego bardziej wymagający gracz oczekuje, a FH jest bardziej przystępna. Choć i tu można dyskutować, ponieważ w obu tych grach mamy od groma ustawień, więc i Hori może być szalenie wymagająca, a z FM można niemal zręcznościówkę zrobić.

Obie jednak są solą w oku (jak widać) obozu Sony, bo zasadniczo na tej generacji rok w rok uznawane są za najładniejsze i najlepsze gry w swoim segmencie - co potwierdzają właśnie oceny. Horizon 4 to jedna z najlepiej ocenianych gier wyścigowych w historii.

Dlatego powszechna jest opinia, że jeżeli ktoś uwielbia gry wyścigowe, to Xbox jest najlepszym wyborem, gdyż oferuje to co konkurencja (PC, N4S i tak dalej), ale ma swoich dwóch wybitnych przedstawicieli.

Żeby było nieco bardziej na temat, to choć trzymam kciuki za Grid, wątpię by udało mu się koronę tej serii odebrać.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 05, 2019, 18:48:12 pm »
Wersja Sylvana

Oj bardzo bardzo bardzo nie. Osobiście mnie irytuje ten "festiwalowy" klimat Forzy Horizon i już trochę zniszczył serię (....)

Bardzo zniszczył. Oj jak zniszczył.  :)

Godrizon        - 85%;
Godrizon II     - 86%;
Godrizon III    - 91%;
Godrizon 4      - 92%;

Wersja prawdziwa:

Oj bardzo bardzo bardzo nie. Osobiście mnie irytuje ten "festiwalowy" klimat Forzy Horizon i już trochę zniszczył serię The Crew która powinna bardziej rywalizować z NFS'em

Sylvan naucz się czytać ze zrozumieniem albo cytuj całe posty ;) bo trochę ci się fanboy-obrońca Forzy włączył :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 05, 2019, 18:50:57 pm wysłana przez Mrocz »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: GRID
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 05, 2019, 19:27:22 pm »
No tak. Tam nie ma kropki kończącej zdanie. :oops: Racja, niechaj ci będzie. Biję się w pierś.



Swoją drogą popracuj nad interpunkcja, strasznie ci znaki uciekają (szczególnie przecinki).

Kruszyć kopie nie ma o co. Faktycznie chodziło o The Crew. Liczyłem jednak, że odniesiesz się raczej o ten Nurburgring. Choć może lepiej nie, bowiem bohater tego tematu schodzi na dalszy plan, a dialog prowadzony jest w odniesieniu do wszystkich gier wyścigowych, które tu okazjonalnie się powinny znaleźć w formie, co najwyżej, porównania.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: GRID
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 05, 2019, 21:19:48 pm »
Ja tylko dodam, że the crew nie dało się zniszczyć, to od początku przeciętniak był :)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: GRID
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 05, 2019, 21:25:27 pm »
Albo nawet gorzej.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 05, 2019, 22:02:37 pm »
Ja tylko dodam, że the crew nie dało się zniszczyć, to od początku przeciętniak był :)

Gdyby poszło to w dobrą strone to by mogło mieć ręce i nogi ;)

Need For Speed teraz jest gruzem i brakuje dobrej gry traktującej o pościgach policyjnych i nielegalnych wyścigach. Niestety.

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: GRID
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 05, 2019, 22:29:25 pm »
Od czasu do czasu sprawdzam ile FPSów będzie na konsolach. Jak ktoś gdzieś znajdzie niech da znać, bo to zadecyduje na jaki sprzęt kupię kopię.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 06, 2019, 09:38:54 am »
Od czasu do czasu sprawdzam ile FPSów będzie na konsolach. Jak ktoś gdzieś znajdzie niech da znać, bo to zadecyduje na jaki sprzęt kupię kopię.

Celują w 60 klatek :) pewnie znając życie będzie czasem te 60 gubić na Xbox One i standardowym PS4, ale jak będzie trzymało to poziom Dirt Rally 2.0 to będzie bardzo dobrze :D


EDIT:

Zaprezentowano nowy tor:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2019, 13:08:28 pm wysłana przez Mrocz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 06, 2019, 15:33:27 pm »
F1 2019 niby daje radę 60fps na podstawowych wersjach i to całkiem nieźle, strzelam, że engine ten sam.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 06, 2019, 16:10:58 pm »
F1 2019 niby daje radę 60fps na podstawowych wersjach i to całkiem nieźle, strzelam, że engine ten sam.

Silnik ten sam więc stawiam na tę opcję. Oryginalne gridy chodziły w 30 klatkach i dawało radę. Więc myślę że będzie dobrze :) Szkoda, że nie ma co liczyć na jakieś wsparcie VR. Brakuje solidnej samochodówki na PS VR :D

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 06, 2019, 16:31:25 pm »
Chyba w tej generacji już nie ma co liczyć. Mnie tylko ciekawi, co będą potrafiły obecne okulary VR podłączone do nowej konsoli - czy to będzie niewielka poprawa ze względu na możliwości ekranu w środku, czy jednak będzie duża poprawa.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 06, 2019, 20:44:20 pm »
Chyba w tej generacji już nie ma co liczyć. Mnie tylko ciekawi, co będą potrafiły obecne okulary VR podłączone do nowej konsoli - czy to będzie niewielka poprawa ze względu na możliwości ekranu w środku, czy jednak będzie duża poprawa.

Przede wszystkim liczę na to, że gry nie bedą okrojone z detali i możliwości. Czyli takie Gran Turismo będze grywalne w VR w każdym trybie nawet z dużą ilością przeciwników na torze, zmiennymi warunkami itp. Rozdziałka może być taka jak natywna starych gogli.

Mrocz

  • Gość
Odp: GRID
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 13, 2019, 15:29:01 pm »
Świetnie to wygląda moim zdaniem. Żywy tor pełny publiczności reagującej na naszą jazde, agresywne i walczące miedzy sobą AI. Klimat wielkiego wydarzenia w sporcie motorowym wylewa się z ekranu. Ja się jaram. Chyba będzie zakup na premierę.




gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: GRID
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 13, 2019, 16:00:05 pm »
Patrząc na trasy które na razie pokazano, to powinien być tytuł Grid: Fiesta :P Ale tak, tutaj jest znacznie większe uczucie "żyjącego świata" niż w innych grach wyścigowych. Trochę mi tylko przeszkadza ten Need For Speedowy efekt ostrego zbliżenia kamerą jak hamujesz.

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: GRID
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 19, 2019, 02:09:11 am »
Od czasu do czasu sprawdzam ile FPSów będzie na konsolach. Jak ktoś gdzieś znajdzie niech da znać, bo to zadecyduje na jaki sprzęt kupię kopię.

Celują w 60 klatek :) pewnie znając życie będzie czasem te 60 gubić na Xbox One i standardowym PS4, ale jak będzie trzymało to poziom Dirt Rally 2.0 to będzie bardzo dobrze :D

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Mam One X więc liczę conajmniej na jakiś tryb wydajnościowy. Masz jakiegoś linka, gdzie wspominają o tym, że celują w 60fps? Przed moim wcześniejszym postem dużo się oszukałem, ale nigdzie nie było wzmianki.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: GRID
« Odpowiedź #34 dnia: Września 24, 2019, 11:57:26 am »
Od czasu do czasu sprawdzam ile FPSów będzie na konsolach. Jak ktoś gdzieś znajdzie niech da znać, bo to zadecyduje na jaki sprzęt kupię kopię.

Wersje na mocniejsze konsole (X/Pro) oferują bardzo zbliżoną jakość animacji. Generalnie obie konsole starają się utrzymać 60 k/s, ale zdarzają się okazjonalne spadki - głównie na zakrętach przy większej ilości samochodów. Co ciekawe, bardziej w tym aspekcie kuleje M$.
Jest szansa, że do premiery zostanie to naprawione.
Gra na PS4Pro hula w klasycznym 1440p, a One X oferuje 1728p (czyli 80% 4k).


szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: GRID
« Odpowiedź #35 dnia: Września 24, 2019, 16:40:07 pm »
Widziałem właśnie jak wrzucili. Ale dzięki za pamięć. Sam powinienem tu wrzucić.

Spadki są drobne więc jest duża szansa, że będzie lepiej na premierę. Teraz spokojnie mogę brać na konsolę  :)

GoDlike

  • Redakcja
  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 05-08-2019
  • Wiadomości: 89
  • Reputacja: 1
Odp: GRID
« Odpowiedź #36 dnia: Września 25, 2019, 10:00:59 am »
Spokojnie się da grać zarówno na X'ie jak i Pro


PS4 Pro | Xbox One X | PS3 | Xbox 360