Autor Wątek: Horizon II Forbidden West  (Przeczytany 1192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 581
  • Reputacja: 212
Horizon II Forbidden West
« dnia: Czerwiec 11, 2020, 23:12:14 pm »
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2020, 23:44:41 pm wysłana przez Sylvan Wielki »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 12, 2020, 00:02:39 am »
Dla mnie to najładniejsza gra całego pokazu i #1 na liście Must Have na dziś. Zwłaszcza urzeka mnie podwodna część, to będzie akurat spore urozmaicenie, jeśli jeszcze dojdą tam walki... piękne. Idę oglądać na TV w 4K właśnie.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 581
  • Reputacja: 212
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 12, 2020, 01:33:21 am »





POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2020, 02:05:17 am »
Jeszcze przed zapowiedzią było wiadomo, że gra będzie piękna. Cieszy mnie natomiast, że starają się urozmaicić gameplay (np. zwiedzanie zalanych ruin) i nadać grze większy rozmach.

grzeszczu

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 404
  • Reputacja: 9
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 12, 2020, 22:36:14 pm »
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie pomijając grafikę, Horizon to jeden z najlepszych open worldów na obecnej generacji. Mega ciekawy setting, nietuzinkowa fabuła, mechanika walki z robotami, muzyka. Mega jaram się na dwójkę i kontynuację historii.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 12, 2020, 23:26:21 pm »
Dla mnie na razie tylko God of War był lepszym exem na PS4 (TLoU2 może wskoczyć na pierwsze miejsce). Jedyne co kulało w pierwszym Horizonie to elementy RPG. Mam nadzieję, że je dopracują i rozbudują. I mam tu na myśli głównie zadania, dialogi, podejmowane decyzje, bo ulepszanie postaci i zbieractwo było ok.

Wiadomo, że w drugiej części już nie będzie takiego uczucia świeżości, bo świat został naprawdę pomysłowo zaprojektowany. Dlatego przed twórcami trudne zadanie. Z drugiej strony wiedzą, co należy poprawić i rozbudować, a pomysłów też im na pewno nie brakuje.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 023
  • Reputacja: 157
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 13, 2020, 07:19:13 am »
Ciekawe kiedy premiera?
Wygląda to za dobrze. Jak będzie taka grafa to nie mam pytań, ponieważ dokładnie takiej chciałem na next genie. Widać wszędzie nową jakość.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2020, 12:43:08 pm »
Wyjście poza świat który znała Aloy otwiera sporo możliwości, może nawet się okazać, że nie wszystko zostało unicestwione tak bardzo, jak sugerowała to jedynka, także wbrew pozorom można sporo zmienić. Ba, nawet można sporo więcej eksploracji dodać, a mniej fabuły. Horizon 2 może nawet być najlepszym Tomb Raiderem od czasów PSX, jeśli by zrobili mniejszy nacisk na questy dla mieszkańcow, a większy na smotną eksplorację :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 838
  • Reputacja: 47
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2020, 15:15:39 pm »
Nie wiem co myśleć o tym nowym Horizonie. Najwięcej różnic na plus względem obecnej generacji widać po enviro. Postacie natomiast, z Aloy na czele, wyglądaj jak z pierwszej części. Dostały pewne usprawnienia (Subsurface Scattering jest na wyższym poziomie, wygląda bardziej naturalnie - dłonie Aloy), ale generalnie jest zbyt podobnie. Włosy, ostre wykończenia ubrania, szwy - zastanawiam się, czy ta gra od początku była szykowana na PS5.

O krabach słyszałem, ale w kontekście innego Horizona. Ciekawe, czy możliwe jest, że będzie on częścią Forbidden West (a może właśnie nie i stąd taki podtytuł, bez cyfry...). Możliwe, ze po prostu wykorzystali to tutaj, a nie tam.

EDIT: Ok, cyferka w tytule jednak jest ;).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2020, 16:35:12 pm wysłana przez Zielarz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 18, 2020, 01:45:57 am »
Tak, praktycznie wszędzie gra jest bez cyfry w tytule wymieniana, ale na trailerze rzymskie II ewidentnie jest. To nieco mylące.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 18, 2020, 05:13:44 am »


Horizon: Forbidden West Aims for 2021 Launch
Cytuj
Hi, my name is Mathijs de Jonge, and I’m the game director on Horizon Forbidden West.

Horizon Forbidden West is an open-world action RPG that takes place in the distant future. And you play as Aloy, a hunter of the Nora tribe, who is on an epic quest to solve mysteries and secrets that will change her life forever.

The title “Forbidden West” actually refers to a mysterious new frontier that stretches from Utah in the U.S.A. all the way to the Pacific Ocean in the west. Ever since the first game, we really wanted to make a world that is so beautiful that you just want to be there. And with the additional power of PlayStation 5, we can make that world even more detailed, and more vibrant, and more immersive. With PlayStation 5’s SSD, there will be virtually no loading screens, so in an open-world game like Horizon Forbidden West, if you open up the map and fast travel from one end to the other, or restart from a checkpoint, it will be super fast. And when you boot up the game, you’re right there in the action.

As Aloy travels into the Forbidden West, she discovers stunning valleys, deserts, and ruined cities full of iconic landmarks. For the sequel, we wanted to go wider and deeper, so the map is a bit bigger, but we also wanted to let players discover what lies hidden beneath the surface of lakes and rivers. The landscapes may be stunning, but danger lurks in every corner in the Forbidden West. It is home to a large variety of machines—Shell Snappers that guard the shores and swamps, Snapmaws that hunt the waterways, and Sunwings that patrol the skies. Players will discover dozens of new machines as they explore the Forbidden West, and each of these machines has to be scanned and studied in order to fight them effectively.

The Forbidden West is also home to new tribes, and some of them are peaceful, while others are hostile. And one of these hostile tribes has discovered the knowledge of how to override machines and use them as beasts of war in combat. One of the bigger machines is the mammoth-like Tremor Tusk. It’s loaded with weapons and heavy-plated armor, and it’s already dangerous when you encounter it in the wilds, but when it’s specially-outfitted by the tribes, it’s even more dangerous.

The Forbidden West harbors an even greater challenge that is a collapsing biosphere. A red blight infects the lands, hoking wildlife and starving animals and tribes, and the weather has spiraled out of control, generating massive supercell storms that flood canyons and fields. Aloy will have to go to great lengths in order to save this world.

As the game is built and designed on mystery, we don’t want to spoil all the surprises today. We have been working very hard in order to create a worthy sequel—one that will hopefully appeal to all the fans, but hopefully also newcomers to the franchise. And we’re aiming to release the game next year—in 2021.
https://www.vgchartz.com/article/444092/horizon-forbidden-west-aims-for-2021-launch-director-shares-new-info/

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 19, 2020, 05:25:40 am »



gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 19, 2020, 10:25:29 am »
Ten samolot i łódź podwodna bardzo mi się skojarzyły z Uncharted, fajnie widzieć, jak grafika poszła do przodu :) Ciekawe jest to, że na trailerze widać sporo budynków z San Franciso, ale niby gra ma się rozciągać ogólnie na wschodnią zachodnią część stanów, to brzmi jakby miała być ogromna (albo będą jakieś wycinki mapy między którymi będziemy podróżować). Ciekawe, ale żebyśmy nie doszli do momentu, gdy mapa jest tak wielka, że świeci pustkami/ciągle mamy te same widoki.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2020, 16:54:13 pm wysłana przez gnysek »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 19, 2020, 15:02:28 pm »
Sam tytuł wskazuje, że gra będzie dziać się na zachodzie Stanów ;)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 19, 2020, 16:56:01 pm »
Oczywiście pomyliłem wschód z zachodem, ale pomijając, albo będzie skala mapy śmiesznie w dół zrobiona jak w Death Stranding, albo przekroczymy magiczne 100GB w grze na start.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 16, 2020, 23:38:09 pm »
Gra wyjdzie także na PS4. Nie tego oczekiwałem...
https://www.ppe.pl/news/149862/horizon-forbidden-west-spider-man-miles-morales-sackboy-ps4-ps5.html

Czyli premiera w 2021 jest jednak wysoce prawdopodobna. Oby GoW Ragnarok był już tylko na PS5 robiony.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 023
  • Reputacja: 157
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 16, 2020, 23:50:49 pm »
Teraz to już wątpliwe się robi, ponieważ gre zrobili bardzo szybko.
Jeszcze bedzie tak, że te nowe konsole to faktycznie bedzie tak jak kiedys powiedzialem kolejne wersje Pro aktualnej generacji.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 16, 2020, 23:51:56 pm »
Możliwe że grę długo robili na PS4, a potem zaczęli przenosić na PS5, więc stwierdzili, że już na oba systemy puszczą.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 023
  • Reputacja: 157
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 16, 2020, 23:59:37 pm »
Ja miałem na mysli nowego goda.
110ml konsol ps4 ;)
Nie no nowy god poleci ala horizon 2 na dwoch generacjach też raczej.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 17, 2020, 00:32:13 am »
Jeśli GoW nie ucieknie na 2022, to zapewne masz rację, zwłaszcza, że to po Horizonie bym się tego mniej spodziewał, bo open world na SSD miał mieć oczywistą zaletę, ale będą jakieś cięcia skoro PS4 ma dać radę.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 838
  • Reputacja: 47
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 17, 2020, 10:37:56 am »
Moje uwagi co do oprawy mają więc swoje uzasadnienie. Ech, nie tego się spodziewałem po Sony. Pewnie gra powstawała z myślą o PS4 (w końcu kiedyś zakładaliśmy, że może wyjść jeszcze na koniec generacji) i w trakcie produkcji postanowili zrobić upgrade do PS5. Wszystko byłoby ok, gdyby od początku tak była zapowiadana, a nie jako pełnoprawny tytuł na PS5... Tak czy inaczej usprawnienia na nowej konsoli będą (już sam pad doda trochę świeżości), SSD zostanie wykorzystany do szybkiego wczytywania, pewnie dodatkowe efekty, widoczność, itp. CPU jednak wciąż będzie ograniczeniem, bo wątpię, żeby robili duże zmiany. Możliwe jednak, że gra faktycznie wyjdzie w przyszłym roku.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 17, 2020, 10:44:17 am »
Jeśli miała powstać na PS4 to szkoda, że jeszcze nie jest znana data premiery - chyba, że teraz walczą własnie z tym, zeby na PS4 jako tako działała :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 838
  • Reputacja: 47
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 17, 2020, 11:13:41 am »
PS4 jest na 100% bazą, więc działa. Jak pisałem, nie odbiega mocno od pierwszej części w kwestii jakości. Na PS4 prezentuje się pewnie niewiele lepiej od od Zero Dawn. Rozsądnie jest zakładać, że data premiery przewidziana jest na Q4 2021. Nie zdziwię się jednak jeśli (wiedzą już, że wychodzi na PS4) ukaże się między marcem a czerwcem 2021.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 17, 2020, 15:23:49 pm »
Gra i tak na pewno będzie kosić graficznie, ale mimo to jestem zawiedziony.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 21, 2020, 12:14:58 pm »
Ja też jestem zawiedziony, bo liczyłem, że te wszystkie nowe gry będą lepsze chociażby w tym względzie, że skoro jest SSD, to go wykorzystają na korzyść - a w tej sytuacji jednak gra musi być tak zaprojektowana, żeby stary HDD też to łyknął. Liczyłem też, że ta podwodna część to będzie miejsce, gdzie stara generacja by była za słaba - no ale byłem w błędzie. To, że będę miał gładsze krawędzie, albo nie widział pojawiającej się 100m od postaci trawy tylko od razu całość, to jednak za mało. Na lepsze AI nie liczę, bo to Horizon, maszyny ze względu na gabaryty nie chowają się za skrzynkami itp., a mam nadzieję, ze hord ludzkich przeciwników na modłę z Uncharted nie dodadzą. Mech i tak już mieli zarąbisty i wyglądał jak prawdziwy, więc roślinnością też raczej nie zaskoczą, kto pamięta słynne drzewo z mrówkami na początku przygody, ten wie, że tu już nie ma co przebić.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 593
  • Reputacja: 71
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 21, 2020, 13:07:40 pm »
Tyle tylko że Horizon 1 na ps4 wygląda lepiej niż 90% zapowiedzianych gier na next geny. Także ja rozczarowania nie czuję i jestem bewien że wersja PS5 pozamiata

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 21, 2020, 16:09:58 pm »
No właśnie, widząc jak gra na PS4 może wyglądać, na PS5 spodziewałbym się naprawdę czegoś kosmicznego, a jak mówisz - 90% gier wygląda słabiej... i jedna z tych dobrych wcale nie wygląda tak przez to, że wyjdzie na PS5 :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 838
  • Reputacja: 47
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 21, 2020, 16:43:13 pm »
Proponuje wrócić na początek wątku i zobaczyć, co kto pisał po trailerze. Odbiór był taki, że to najładniejsza gra na nową generację i w sieci było pełno takich komentarzy. Czy ogłoszenie gry na PS4 nagle zmieniło jakość tamtego trailera?

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 252
  • Reputacja: 46
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 21, 2020, 17:58:03 pm »
PS4 jest na 100% bazą
Skąd ta pewność? Nie widzę żadnej przesłanki za tym że tak właśnie jest.
Ja stawiam że gra jest równolegle przygotowywana pod obie konsole, podobnie jak forza horizon 2 na Xone i x360 albo rise of the tomb raider.
https://www.ppe.pl/news/149982/wersja-spiderman-miles-morales-i-horizon-2-forbidden-west-na-ps5-bedzie-sie-diametralnie-roznic-od-tej-z-ps4.html

Nikt nie powinien być zawiedziony [o Horizon Forbidden West, Marvel's Spider-Man: Miles Morales i Sackboy: A Big Adventure będąc na PS4]. Wersje tych gier na PS5 są budowane od podstaw, aby móc korzystać z możliwości oferowanych przez PS5, a my umożliwimy darmową aktualizację dla użytkowników kupujących wersję na PS4, aby mogli zagrać w tę grę na PS5 za darmo. Chodzi o to, by ludzie mieli wybór. Jestem naprawdę bardzo zadowolony z tej sytuacji.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 13 787
  • Reputacja: 160
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 21, 2020, 18:53:04 pm »
Imo to akurat takie gadanie, żeby fani nie marudzili.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 838
  • Reputacja: 47
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 22, 2020, 11:02:15 am »
Skąd ta pewność? Nie widzę żadnej przesłanki za tym że tak właśnie jest.

Ja widzę i to całkiem sporo. Zacznijmy od tego jednak dlaczego może powstawać od podstaw na PS5. Przyjemniej jest robić grę najpierw na mocniejszy sprzęt, a następnie ścinać jakość na słabszy. Gry powstają tak od dawna, zwłaszcza na PC (u nas w kraju jest to silnie zakorzenione żeby najpierw zarżnąć sprzęt, a później ścinać - patrz CDPR, ale nie tylko, nawet u mnie w studio to norma, tylko nie nagrywamy trailerów w kilku fps'ach). Łatwiej jest redukować, bo masz z czego, a jak zrobisz za mało, to trudniej jest dokładać, przynajmniej w kwestii geometrii, tekstur czy po części też materiałów. Taka metodologia działa szczególnie dobrze w obrębie podobnego sprzętu. Gorzej, gdy mówimy o różnicach w generacji i tu przechodzimy do tego, dlaczego nie powstaje od podstaw na PS5.

Różnica generacji powoduje, że "przycinanie" jakości nie jest takie łatwe, bo różnice mogą być bardzo duże. Z grafiką jeszcze to pójdzie, ale jak popatrzymy na operacje obciążające CPU, to robi się trudniej. Ilość obiektów, fizyka, a przede wszystkim AI. Z fizyką czy obiektami można sobie jeszcze poradzić, ale AI robi poważny problem. Można je skalować (pamiętam jak swego czasu pierwszy Killzone był chwalony za AI, ale nie na PS2, tylko w środowisku developerskim, gdzie miał więcej pamięci - i pewnie nie tylko), ale zaczynasz wtedy otrzymywać dwie różne gry.

I to kolejny powód - zmiany nie mogą być zbyt duże, bo tworzysz obok siebie dwie różniące się gry. Zdaje się, że jest trochę takich przykładów, szczególnie starszych gier z czasów, gdy między systemami były większe różnice. Niemniej wątpię, biorąc pod uwagę obecną generację (zwłaszcza PS4 vs. Pro), aby Sony chciało wydawać dwie różne gry na dwie generacje. Tak, PS5 musi dostać wyraźny upgrade, ale różnice nie mogą być drastyczne. W związku z tym, nawet jeśli założylibyśmy, że PS5 jest priorytetem, to dev'si muszą mieć na uwadze starszego brata i jego ograniczenia. W związku z czym gra tak naprawdę powstawała pod PS4 z uwzględnieniem ulepszeń na mocniejszą platformę.

Kolejna rzecz, to czas produkcji. Prace nad grą ruszyły zapewne zaraz po premierze Zero Dawn i na 99% odbywały się dalej na konsoli obecnej generacji. Tak jest prościej, oszczędniej, bardziej naturalnie, zwłaszcza, że według mnie, gra była planowana od początku na PS4. PS5 mogło nie być w planach, nie jako pewniak. Możliwe, że była brana pod uwagę sytuacja, w której tytuł miał się ukazać na koniec generacji, a zaraz po premierze dostać patcha. Ja bym stawiał na taki scenariusz. W pewnym momencie Sony podjęło jednak decyzję, iż potrzebują podbić nieco swój lineup na początek życia PS5 i padło na Guerrilla, które miało produkt o odpowiednim stopniu zaawansowania. Od tego momentu zaczęli kombinować, co mogą dodać, jak wykorzystać nowy sprzęt, ale zachowując odpowiednią skalę zmian w kontekście mijającej generacji.

Ostatnia kwestia z tych najbardziej oczywistych - wystarczy spojrzeć na trailer. Jest piękny, ale nie wnosi wystarczająco dużo. Pamiętam, że po obejrzeniu go po raz pierwszy, sprawdziłem materiały z pierwszego Horizona (i przy okazji przypomniałem sobie jak ta gra świetnie wyglądała) i widzę duże podobieństwo. Zwłaszcza w postaciach - model Aloy wygląda bardzo podobnie (nawet stój jest ten sam), ma uproszczenia w tych samych miejscach, choć geometrię może dołożyli w niektórych miejscach. Sposób renderowania włosów, czy ich geometria i tekstury są chyba te same (lub różnice są małe) co także widać po fryzurze bohaterki. Materiały maszyn wyglądają jak z pierwszej części. To gdzie widać różnicę to ilość obiektów, zasięg ich LOD'owania, jakość tekstur, czy niektóre materiały (np. skóra, ale nie oznacza to nowej generacji, może być inna metoda na subsurface scattering lub po prostu usprawnione poprzednie rozwiązanie). Nawet chyba renderer jest dalej ten sam, choć oceniam to wyłącznie na oczy, więc mogę się mylić (wygląda jednak bardzo podobnie).

Dlatego uważam, że platformą bazową jest PS4, ale PS5 może dostać dużo usprawnień. Ich podejście do tematu może być znacznie bardziej złożone, dlatego stwierdzenie Ryana może być czymś więcej niż magią marketingu. Z drugiej strony nie musi, w końcu Sony i MS używają podobnej retoryki.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2020, 11:06:44 am wysłana przez Zielarz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 036
  • Reputacja: 14
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 22, 2020, 12:44:07 pm »
Horizon 2 powinien powstawać na bazowe PS4 również z wizerunkowego punktu widzenia. Niby wydanie gry, w której klatki na 7-letniej konsoli się już gubią i ma ciągle 28 FPS to dowód na to, że to już granica tej generacji, ale z drugiej strony wizerunkowo mało to fajne wydawać grę która nie jest zoptymalizowana, mimo, że na koniec generacji zawsze wychodzą najlepsze graficznie i najbardziej podrasowane gry.

Byłbym nawet za teorią, że początkowo gra miała wyjść tylko na PS4, bo zakładając mniej więcej trzyletni cykl tworzenia gry (sequel zawsze łatwiej jeśli nie bierze się nowego silnika), jej premiera wypadałaby właśnie w tym roku, między Uncharted, Final Fantasy 7 i Ghost of Tsushima. Przesunięcia tych gier i ściśnięcie ich w praktycznie 3-4 miesięcznym odstępie wyklucza wypuszczenie kolejnego exa. W tej teorii nie pasuje mi jednak to, że Horizon nie ma daty premiery ani nie jest grą startową (a to byłoby coś, Ratchet zresztą zawiódł mnie tak samo).

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 581
  • Reputacja: 212
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 24, 2020, 18:54:13 pm »
Zielarz już w ubiegłym roku o tym wspominał. Przyznam, że ta opcja (zbyt wiele eksów w takim okienku czasowym) brzmi kusząco, ale dobrze, że to zmienili. Zapewne Spider tez mógłby być wypuszczony wcześniej, ale chcieli mieć coś dużego kalibru na premierę. Nie obraziłbym się na Hori II w 2021, pomimo, że GoW Ragnarok również w tym roku ma się pojawić - w 2018r. dostaliśmy znakomite Detroit, kapitalne GoW i rewelacyjnego Spajdiego, więc, hej, łaj not.  :grin:

Swoją drogą sprawdziłem ostatnio Zero Dawno na PCMR. Gra się zestarzała. Oczywiście dalej prezentuje się godnie, ma lepsze, jak i gorsze momenty, ale prezentuje się bardzo dobrze. Liczę, że Forbidden West w wersji na PSV otrzyma tryb wydajności, bo to ile ta pozycja zyskała, gdy otrzymała dodatkowe kilkadziesiąt klatek - tak, wiem, optymalizacja jest daleka od ideałów pokroju Doom, czy Godrizon 4, ale sama walka, czy zwykła eksploracja to cymensik  :P