Autor Wątek: S.T.A.L.K.E.R. 2  (Przeczytany 4876 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
S.T.A.L.K.E.R. 2
« dnia: Lipca 23, 2020, 18:53:33 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 23, 2020, 19:40:18 pm »
Trailer rewelacja, ale nie spodziewam się gry wcześniej niż w 2022. I zresztą nie wiadomo, co z tego finalnie wyjdzie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 24, 2020, 12:16:53 pm »
Cytuj
New S.T.A.L.K.E.R. 2 details

- The Zone is now fully open-world
- uses the A-Life 2.0 system which influences the state of the world, characters and mutants even if the player isn't present
- branching story with multiple endings
- GSC's biggest game
https://twitter.com/Nibellion/status/1286350146893160449

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #3 dnia: Września 19, 2020, 20:46:26 pm »
Zaskakuje mnie jak ta gra jest "pod radarem". Oryginał jest dla mnie jedna z najlepszych gier w gatunku XXI wieku.

Jak to zepsują, to ta marka pewnie się już nie podniesie :/

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #4 dnia: Września 19, 2020, 20:56:03 pm »
No jedynka była unikatowa, dwójka to u mnie day one mocno. No ale poczekamy pewnie jeszcze, bardziej liczyłem na 2021

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 06, 2021, 12:04:25 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 06, 2021, 13:24:20 pm »
Niby ładnie wygląda, ale w sumie wiele nie pokazali. Gra też raczej nie będzie jakoś super zoptymalizowana.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 14, 2021, 11:15:04 am »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 18, 2021, 01:31:36 am »
Premiera 28 kwietnia 2022.

Początkowo gra była niby planowana na 2021, ale imo i tak mogą się nie wyrobić. Na trailerze gra wygląda rewelacyjnie, jednak trudno powiedzieć, jak ten zespół ogarnia konsole. Gra jest czasowym exem, więc za wersję na PS5 pewnie zabiorą się dopiero po premierze tej na XSX, co trochę powinno przyspieszyć prace. Mimo to nie zdziwię się, jeśli przełożą premierę na jesień. Ostatnio stało się standardem, że gry zaliczają nawet roczne obsuwy.

W każdym razie trzymam kciuki, bo zapowiada się super.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 18, 2021, 08:59:09 am »
Myślę, że wersja ps5 jest robiona równolegle z wszystkimi innymi. No chyba że mają ekskluzywność na ponad rok, ale nie wydaje mi się.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 18, 2021, 10:11:45 am »
Ogólnie co do console exclusive ma xboxie widać różnicę względem playstation. Sony stawia raczej na rok czasu, xbox po medium i doniesieniach z rozprawy apple vs epic, raczej stawia na krótkie okresy jak pół roku, aby zachęcić do gamepass. Więc obstawiam, że w tym przypadku będzie podobnie jak z medium.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 18, 2021, 15:27:46 pm »
Kena też nie mała mieć pół roku ekskluzywności? O Stalkerze były ploty, że MS wykupił wyłączność tylko na 3 miesiące, ale nie wiem, ile w tym prawdy.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 14, 2022, 21:42:11 pm »


Premiera przesunięta na 2023. Zakładam, że na drugą połowę nawet.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 14, 2023, 21:25:47 pm »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 09, 2024, 20:24:45 pm »

lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 293
  • Reputacja: 2
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 09, 2024, 20:42:12 pm »
Bardzo trzymam kciuki, żeby im to wypaliło na +85 meta.

lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 293
  • Reputacja: 2
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #16 dnia: Października 17, 2024, 12:03:58 pm »
Od shinobiego podsumowanie zapowiedzi

Cytuj
▪️Left the impression that the team at GSC Game World "has created something special"
▪️"Came away feeling like I'd played a clear game of the year contender"
▪️Very much a hostile, dangerous open world like its predecessor; you're free to go pretty much anywhere
▪️Found it 'refreshing' to be challenged with managing resources like ammunition and food to survive
▪️Large number of ways to tackle objectives: all out guns blazing, stealth, peaceful route, do a mission at night for better cover or daytime to see better, etc
▪️Flexibility in its game design with quests: you can skip different objectives in a mission and stumble upon your goal directly and the game carries on and adapts to it
▪️You need to eat or you'll fatigue faster, if you run out of bullets you can try and use your knife, or use the environment to lure enemies into anomalies, etc
▪️NPCs can abruptly end a quest without rewarding you because you decided to loot the body of their dead friend
▪️Firefights are tense and frenetic, with your guns sometimes jamming mid-combat, having to bandage up wounds, etc all while enemies rush or outflank you
▪️Enemies aren't pushovers, you'll die quick if you get careless with how you approach combat
▪️Goes "unexpectedly hard" on narrative delivery, info is divulged through involved conversations with branching dialogue and full voice acting, a lot of options
▪️The world is full of many intersecting systems and emergent gameplay: a mutant rushed a player for example while scouting a compound, only to trigger a fire anomaly and running off squealing. You'll see bandits fighting mutants, other Stalkers fighting them or even intervening in a firefight with you
▪️Choosing to help an NPC on a side quest can open up a chain of other quests and evolve into a larger story beat that was completely optional

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #17 dnia: Października 17, 2024, 13:43:39 pm »
Generalnie previewsy są bardzo pozytywne. Oj będzie ciężki wybór na końcówke roku, czy grać w stalkera czy w indiego.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #18 dnia: Wczoraj o 15:48:44 »
Gra ktos?

gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 272
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #19 dnia: Wczoraj o 23:10:31 »
Gram i pomimo wszelkich opinii nie mogę narzekać na bugi :) jedyne co mogę powiedzieć na ten moment (około 6 h w grze) to, że jest to Fallout na sterydach ale ze swoim własnym klimatem (osobiście czekam na ulepszenie widoczności obrażeń - krew to dżem, modeli potworów oraz updatu w optymalizacji - gra chodzi super w obozie Stalkerów ale nagle ratuje mieszkańca zony i kiedy chcę z nim porozmawiać to celownik działa jakbym miał nagle go w miodzie i ledwo co fpsy łapie). Polecam od razu włączyć ukraiński język i polskie napisy - daje + 5 do klimatu. Gram na kompie w trybie epickim z upłynniaczami i przyznam, że grafika potrafi być zjawiskowa jak i zarazem ciosana młotem... Niestety pewne obiekty śmierdzą schematami Bethesdy i to gorszymi niż Starfield (ostatnio ogrywałem na pc i to jest przepaść z tym co było na premierę na XSX) ale jednak klimat Zony potrafi przyciągnąć (osobiście nie lubiłem tych wszelkich zjawisk, w każdym Stalkerze nie zbierałem anomalii i przyznam, że jak gra na początku wymusza pewne akcje to się zdziwiłem :P). Aktualnie przez wybory związane z misją wpadłem do jamy i męczę się na wyższym stopniu trudności ^^

Ogólna ocena - wciąga i to jak najlepszy tytuł Beci ale niestety nie jest to jakieś super przedstawienie silnika (zapewne ze względu na to, że świat żyje swoim życiem i nad ranem możecie zobaczyć polujące psy a wieczorami lepiej się nie zapuszczać bez odpowiedniej ilości amunicji ; ))

Screeny z rozgrywki na silniku:



Z telefonu ; )




lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 293
  • Reputacja: 2
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #20 dnia: Dzisiaj o 09:59:42 »
Czytałem, że ciężko będzie naprawić niektóre rzeczy. Dla mnie po opiniach największym problemem jest to, że przeciwnicy się spawnują wokół gracza, a jeśli mnie pamięć nie myli to deweloperzy obiecywali że tego nie będzie...


Cytuj
This is not a stalker game at this point.

go to an oil depot just east of the poppy field. kill 4 bandits. check the area to make sure i am clear and then start looting. as i am head down ass up i hear more bandits behind me suddenly agro. kill them. as i am looting a gunfight starts 20 meters behind me between 4 bandits and 4 loners. accidently shoot one of the loners so they all agro on me. kill all 8 of them. start looting. mopre bandits spawn behind me and start shooting. kill them and start sprinting out of there because i am full up on loot, hear more bandits and loners getting into a gunfight behind me.

up until this point i've had several bloodsuckers and bandit squads spawning in my ass but never this fast or to this absurd degree.

This is not a stalker game until they actually get A-Life working properly this kind of clown car spawning reminds me more of the OG Destiny "loot cave". Time to go back to GAMMA...

Cytuj
AI and enemies spawning behind your back.
I enjoy the game so far, but the only thing that frustrates me is how unintelligent the AI is and how enemies sometimes spawn literally behind your back. This may have been acceptable in games from two decades ago, but for a game released in 2024, it feels a bit cheesy. Even with these tricks, the game doesn’t seem that difficult; the only thing it does is break immersion.

Cytuj
It's me or the enemies just respawn in my back again and again if i walk just 30 meters ?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: S.T.A.L.K.E.R. 2
« Odpowiedź #21 dnia: Dzisiaj o 11:16:17 »
Polecam od razu włączyć ukraiński język i polskie napisy - daje + 5 do klimatu.
Grałem tak przez pierwsze 2-3h i zmieniłem na angielski. Klimat jest ale w cutscenach lipsync jest robiony pod ang głosy, a mnie to strasznie drażni jak mi się nie zgrywa, plus jednak duzo tu sie mowi i lepiej mi jednak jak rozumiem co slysze a nie musze sie gapic non stop w napisy.


że grafika potrafi być zjawiskowa jak i zarazem ciosana młotem...
Na xboxie podobnie.

Aktualnie przez wybory związane z misją wpadłem do jamy i męczę się na wyższym stopniu trudności ^^
To chyba wiem o którym miejscu mówisz, jestem w podobnym miejscu i zacząłem mieć trochę wątpliwości, czy chce w to dalej grać które to wątpliwości rozwiał ten tweet uv - https://x.com/Nordbundet/status/1859676869811110091
Nie mam tyle wolnego czasu, żeby po kilkudziesieciu godzinach się okazalo, że je zmarnowałem.

Mam duży problem z tą grą, może i bym w nią więcej pograł, gdyby nie Indiana za rogiem i kolejka zaległości, ale jak mam lepsze rzeczy pod ręką, to poczekam aż to połatają. Ale obawiam się, tak jak pisze Lupi, ze dużo rzeczy nie zostanie spaczowane nigdy. Tak jak gidek uważam, że klimat i eksploracja to największe zalety tej gry. Jak wczoeaj miałem burze i 20m obok mnie walnal piorun to miałem takie mocne wow. Questy tez sie wydaja fajnie napisane.

Z drugiej strony gra jest jednak strasznie sztywna i drewniana. Taka gra sprzed 15 lat z ładna grafiką. Sterowanie na konsoli jest mega dziwne, walka z potworami tragiczna, nie wazne jaki mutant, schemat podbiegnij, uderz, odbiegnij jest grany w kazdym przypadku.

Ja na razie odpuszcam, planuje wrocic po nowym roku, bedzie mniej goracy czas a moze juz troszke ponaprawiaja. Chociaz cos z tym sterowaniem zrobia i loadingi ogarna, bo sa troche smieszne w obecnych czasach a ginie sie tu co chwile.