Autor Wątek: Dead Space  (Przeczytany 12546 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Dead Space
« dnia: Lipca 22, 2021, 20:01:30 pm »
Ploteczki się potwierdziły:
« Ostatnia zmiana: Lipca 23, 2021, 08:18:59 am wysłana przez Ryo »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: DEAD SPACE
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 22, 2021, 20:25:05 pm »
Ciekawe czy remake czy reboot. Cieszy że tylko next gen.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: DEAD SPACE
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 22, 2021, 20:29:17 pm »
Ciekawe czy remake czy reboot. Cieszy że tylko next gen.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka



Remake.

Cytuj
Tak grę zapowiedział Phillippe Ducharme, Senior Producer Dead Space:

„Seria Dead Space została wydana 12 lat temu i wywarła ogromny wpływ na gatunek survival horrorów. W tamtym czasie przyszedłem do Motive jako fan, aby pracować właśnie nad tą grą. Mamy w Motive pełen pasji zespół, który podchodzi do tego remake'u jak do listu miłosnego do tej serii. Powrót do oryginału i możliwość zrobienia tego na konsolach nowej generacji ekscytuje wszystkich członków zespołu. W miarę jak staramy się unowocześnić grę, dotarliśmy do oddanych fanów i zaprosiliśmy ich do przekazywania nam opinii od wczesnych etapów produkcji, abyśmy mogli dostarczyć taką grę, jakiej oczekują i jaką będą mogli cieszyć się także nowi gracze.”

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 23, 2021, 08:29:08 am »
Ciekawy zatem będzie pojedynek Dead Space z The Callisto Protocol. Tak czy siak jaram się mocno, jedynkę Dead Space kocham i z olbrzymią przyjemnością ponownie wbiję na Ishimurę. Ciekawe czy zrobią gadające Isaaca? Na trailerze też wygląda chudo/zgrabnie, hehe.

https://www.ign.com/articles/dead-space-remake-no-microtransactions

Cytuj
“We're looking at what can be taken and reinjected into the first game from a future standpoint.

We're also learning from mistakes such as microtransactions, which we will not have, for instance, in our game,” Ducharme told IGN, confirming that they are developing it to “never” have microtransactions added to the experience.

Cytuj
The developers are, of course, looking for ways the future of the Dead Space franchise after the first game’s release can inspire this remake. Ducharme and Roman Campos Oriola pointed to examples such as the zero gravity sections in Dead Space 2, and using some of the advancements made their to apply to Dead Space 1 in the remake. The team is also looking at ways to integrate narrative touchpoints from later entries naturally into the story of Dead Space one, when perhaps the original devs didn’t have everything as laid out at the time.

“For us, the foundation is the Dead Space 1 story. So, by default, that's what is canon. But then there are some improvements that we want to make to that story,” Campos Oriola said. “And not necessarily improvements because those things were not really working in the origina, more improvements because of what came after, and we're like, ‘Aw man, that's interesting if we could reference that, or if we could make a link to that.”

Czyli pewnie gameplayowo zaczerpną to i owo z kolejnych części (pewnie latanie w Zero-G), skoro mowa o fabule, to pewnie Isaac będzie gadał, a skoro gra na Frostbite, to po cichu liczę na w pewnym stopniu zniszczalne otoczenie (Necromorphy wywalające ściany).
« Ostatnia zmiana: Lipca 23, 2021, 08:38:47 am wysłana przez Ryo »

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 23, 2021, 08:50:12 am »
Studio Motiv może nie zawojowało jeszcze rynku ale paździerzy też jakichś wielkich nie robią więc jestem dobrej myśli. Też mnie ciekawi czy Isaac będzie niemową tym razem ale raczej odejdą od takiego prowadzenia postaci.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 23, 2021, 09:12:21 am »
Tutaj bardzo dużo info:
https://www.ign.com/articles/dead-space-remake-gameplay-story-ps5-xbox-tech-details

Po przeczytaniu tego, na 99% Isaac nie będzie niemową.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 23, 2021, 10:12:25 am »
Kolejne ploteczki się potwierdziły :). Pierwszy Dead Space był genialny, wstyd tylko, że nie ukończyłem, ale to niestety wina mojego stosunku do horrorów, niemniej będzie kolejna szansa (chyba, że coś pójdzie nie tak wtedy wrócę do oryginału ;) ). Klimat Ishimury był niezwykły, chyba mógłbym to porównać do Event Horizon, tyle że bardziej. Tego brakowało mi w dwójce - statek, który nie wygląda przyjaźnie, nie jak miejsce do życia, czy nawet pracy. Statek, który zajmował się "łamaniem" planet, w pewnym sensie je zabijał. To robiło na mnie ogromne wrażenie, ta otoczka, która sprawiała, że otoczenie żyło, miało swoją osobowość, charakter. Można takie rzeczy uzyskiwać wizualnie i w sumie najczęściej jest właśnie tak. Tutaj jednak sfera fabularna działała znacznie intensywniej niż oprawa i design. Brrr... I ten trailer, na myśl o którym dalej mam ciarki. Twinkle, twinkle little star...

Co do samej zapowiedzi - mam obawy bo... EA. Widzę co mówią w wywiadach, ale boje się trochę, że skończy się na przeniesieniu kodu na Frostbite'a, nowych assetach i drobnych usprawnieniach (choć według plotek, za przykład służy im Resident Evil 2 Remake, czyli znowu survival horror Capcomu ma wpływ na Dead Space ;) ). Niemniej ciekawe jest, że mają grupę fanów, z którą się konsultują (choć i tutaj jest znak zapytania, bo mówimy jednak o korporacji). Świetnie, że zapowiadają grę wyłącznie na obecna generację, oby inni brali z nich przykład. Ciekawe też, czy przy ewentualnym sukcesie będzie opcja na kontynuację serii, choć zawsze będzie to tylko ich interpretacja, bo prawdziwym następcą będzie Callisto Protocol.

Trochę zabawne, trochę smutne - EA zabiło markę DS, następnie zamknęło Visceral Games, nastawiło się na gry multi i GaaS, po to aby teraz wskrzesić markę i powrócić do gier dla jednego gracza (w sumie to Xbox też przeszedł podobną drogę, ale całe szczęście w krótszym czasie). Brakuje tylko powrotu Visceral, ale o to byłoby trudno (przynajmniej w oryginalnym składzie). Zabawne jest też, że duża w tym zasługa Fallen Order, które nie jest tytułem wybitnym, ale było wystarczające (zwłaszcza, gdy spojrzymy na gry w świecie Star Wars), aby nieźle się sprzedało i wskazało drogę garniturom w EA. Do czasu następnej finansowej wtopy (w oczach EA) i zmiany trendów w branży....

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 23, 2021, 16:06:42 pm »
To robiło na mnie ogromne wrażenie, ta otoczka, która sprawiała, że otoczenie żyło, miało swoją osobowość, charakter. Można takie rzeczy uzyskiwać wizualnie i w sumie najczęściej jest właśnie tak. Tutaj jednak sfera fabularna działała znacznie intensywniej niż oprawa i design. Brrr... I ten trailer, na myśl o którym dalej mam ciarki. Twinkle, twinkle little star...

Jak wychodził oryginalny Dead Space EA bardzo się starało aby to uniwersum zaistniało w umysłach mas - gra, film animowany, komiksy, gra na smarfony - poszło na to od cholery pieniędzy. Niby wszystko już było i to tylko kolejne klisze o horrorze w kosmosie, ale miało i ma do dziś swój niepowtarzalny klimat. Mam tylko nadzieję, że momenty śmierci naszego inżyniera będą nadał odpowiednio brutalne, bo co jak co, ale i ten aspekt robił wrażenie. Dla mnie jedyneczka jest w mojej czołówce ulubionych gier, dlatego od tego remaku oczekuję bardzo wiele.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 23, 2021, 16:27:46 pm »
Jedynkę przeszedłem na hardzie. W remake też z chęcią pogram (chociaż już nie na hardzie ;)), tym bardziej, że zmiany zapowiadają się więcej niż kosmetyczne, a różnica dwóch generacji sprzętu też zrobi swoje.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 23, 2021, 17:06:08 pm »
Ja najpierw zrobiłem calaka na x360 a potem wbiłem platynkę na ps3. W dwójce do platyny zostało mi tylko przejście na 3 zapisach rozgrywki, ale nie chcę tego robić bo po prostu obrzydzę sobie tą grę do końca. Chociaż kto wie.. Może kiedyś. Jeśli chodzi o remake to na silniku frostbite to naprawdę graficznie może kosić mazaki, do tego na pewno częściowo zniszczalne otoczenie może robić wrażenie o czym wspominał Ryo.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 23, 2021, 20:09:15 pm »
Ja w dwójkę i trójkę w końcu nie grałem. A dwójka podobno jeszcze konkret była. Trójka gorzej, chociaż gra chyna zła nie była, tylko klimat się zatracił.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 23, 2021, 21:50:01 pm »
Mnie już 2 odrzuciła od siebie, klimat już gdzieś się zagubił.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #12 dnia: Września 01, 2021, 11:17:07 am »
Stream z dev'ami, trochę ujęć WIP z pre-produkcji:


Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #13 dnia: Września 01, 2021, 14:32:30 pm »


 :puppy-eyes:

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #14 dnia: Września 01, 2021, 15:16:30 pm »
Oby tylko tego nie zepsuli. Podoba mi się to, że Isaac od samego początku będzie miał coś więcej do powiedzenia niż tylko krzyki podczas śmierci.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #15 dnia: Września 01, 2021, 19:06:16 pm »
Przynajmniej jeden remake pewny bo mgs, last i re4 to nadal mniejsze i większe ploty.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 08, 2022, 09:21:22 am »
W piątek będzie Livestream odnośnie gry:
https://www.ign.com/articles/dead-space-new-info-coming-this-week

Cytuj
The YouTube livestream is set for 10 a.m. PT / 1 p.m. E.T. / 6 p.m. GMT this Friday, March 11. EA says this video is the "latest in their series of early looks at the development and what goes into the remake of a game."

Cytuj
We also learned Gunner Wright will return to voice Isaac, and that there will be fine-tuning to the story to better connect the original Dead Space to its sequels. We don't have an official release date for the game yet, but reports say Dead Space could be aiming for release this fall.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 14, 2022, 11:46:07 am »


Tytuł zalicza opóźnienie.  :neutral:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 14, 2022, 12:28:32 pm »
Niech robią tak długo ile potrzeba.
Tytuł zasługuje na godny remake.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #19 dnia: Października 04, 2022, 16:55:18 pm »
Nowy trailer:

« Ostatnia zmiana: Października 04, 2022, 17:04:00 pm wysłana przez Kopersztyk »

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #20 dnia: Października 04, 2022, 17:31:23 pm »
Dokładnie tak ta gra wygląda w moich wspomnieniach... Pewnie bym się zdziwił, jakbym odpalił teraz oryginał.

Ciekawe co będzie lepsze - to czy Callisto Protocol?

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #21 dnia: Października 04, 2022, 19:19:32 pm »
Też mnie ta kwestia cholernie ciekawi. Kibicuję obydwu projektom osobiście, chociaż przez sentyment troszkę bardziej kibicuję DS.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #22 dnia: Października 05, 2022, 09:02:06 am »
Ciekawe co będzie lepsze - to czy Callisto Protocol?
Pytanie jak bardzo zmienili DS i jakie nowości dodali. Już sam gadający Isaac totalnie zmienia odbiór gry. Jeżeli chodzi o wizualia, to jest dosłownie i w przenośni - kosmos.

Tak czy siak czekam na obie bardzo mocno.

Będzie też limitka z LRG:
https://limitedrungames.com/products/dead-space-collectors-edition-xbox


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #23 dnia: Października 05, 2022, 10:57:52 am »
Niestety koszt z dostawą i podatkami (o ile faktycznie to wszystkie opłaty) $579. Strasznie dużo liczą za wysyłkę, $189. Za wysyłkę figurek o wadze 10-20kg nigdy nie płaciłem więcej niż $50. Gdyby jeszcze hełm był porządnie wykonany, a pewnie będzie taniocha. Z drugiej strony pasowałby do mojej mini kolekcji hełmów z gier i filmów...

Materiał prezentuje się naprawdę fajnie, już samo oświetlenie wiele zmienia - oryginał zapamiętałem jako raczej ciemny, ale dopiero teraz jest prawdziwy mrok. Ten element będzie robił raczej najbardziej, podobnie jak dodane efekty, bo geometria, tekstury, czy materiały, choć są znacznie lepsze, na porównaniach nie krzyczą "minęły dwie dwie generacje".

Z drugiej strony zmiany w oświetleniu mogą działać też w drugą stronę - zmieniają odbiór danych miejsc jak i całej gry. Jest mroczniej, a więc i bardziej strasznie (taaa, tego mi było potrzeba ;) ), ale np. stare lokacje czasem były bardziej rozświetlone aby lepiej pokazać dane pomieszczenie.   

Tutaj jest porównanie, tylko dorzucili jeszcze niepotrzebnie materiały z wcześniejszej prezentacji:


RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 876
  • Reputacja: 82
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 26, 2023, 21:41:46 pm »
Może niezdecydowanych to zachęci:

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/dead-space

Osobiście jestem zmęczony już tymi rimejkami, remasterami i innymi r.
Mam trylogię na PS3, ograłem tylko jedynkę (2 i 3 nadal w folii), więc nie mam zamiaru kupować, podobnie jak w przypadku innych odświeżonych wydań.
Jak ktoś nie grał w oryginał, to polecam. Całkiem dobra gierka. Żaden z tego horror, ale przyjemna strzelanka w kosmosie czy raczej na stacji kosmicznej.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 26, 2023, 21:49:05 pm »
Jedynka to jeden ze straszniejszych horrorów w jakie gralem. Totalny klimat samotności i strachu potęgowany przez ciągle braki w amunicji.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 876
  • Reputacja: 82
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 26, 2023, 23:32:08 pm »
Jedyne gry, w które autentycznie bałem się grać to były Silent Hill 1-3, choć w horrory gram raczej sporadycznie.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 27, 2023, 10:42:01 am »
Każdy ma inny próg strachu. Ja akurat mam tak, że nawet gry, które nie są horrorami, ale miewają intensywne momenty, potrafią mnie ruszyć. Naturalnie jednak survival horrory działają bardziej i tutaj już strach mnie powstrzymuje przed ruszeniem dalej. Chyba za łatwo wchodzę w świat przedstawiony w grze, przez co (mimo, że na głowę wiem, iż to tylko gra i nawet jeśli zginę, to nic się nie stanie) wszystko traktuję zbyt poważnie ;).

Były kolega z pracy uwielbiał horrory, ale miał właśnie ten problem, że nic go już nie straszyło. Gdy słyszał jak jaram się RE2 Remake to mi zazdrościł, że mnie takie gry ruszają. Cóż, ja bym chciał jednak bać się trochę mniej ;). Walczę z tym i nawet w takim TLoU Part II nie było źle (choć to gra lżejsza i nie jest to horror, choć ma swoje momenty). Ciekaw jestem jak mi się uda z Callisto i właśnie Dead Space, którego swoją drogą nie skończyłem wtedy w 2008 roku (trochę dlatego, że to horror, a trochę przez inne gry - do tego ta sekcja z działkiem...).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 27, 2023, 10:54:46 am »
Ja zauważyłem, że im jestem starszy tym, paradoksalnie, gorzej znoszę horrory. Do takiego RE7 podchodziłem ze 3 razy i za każdym razem po pierwszej akcji, se myślałem "a na ch** mnie to" i wylaczalem. Dopiero za 3 jakos poszlo i skonczylem (i sie okazało, że gęsta to jest tak z godzina, półtorej a później klasyczne residentowe mumbo jumbo). Ciekaw jestem jak po tylu latach przebrne przez SH2 jak wyjdzie remake, bo pierwsze przejscie za nastolatka juz bylo dla mnie bardzo ciezkie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 27, 2023, 11:20:44 am »
U mnie możliwe (ale to będę niedługo sprawdzał ;) ), że z wiekiem jest trochę łatwiej, choć to może po prostu kwestia tego, iż spada wrażliwość na tego typu rzeczy (bo już się trochę widziało). W samych grach z reguły początki są trudniejsze, bo i gracz mało może. Z czasem jednak z reguły mamy większe możliwości, a i przyzwyczajamy się do tego co się dzieje.

Na pewno też łatwiej gra się mi w dzień i z dźwiękiem z TV. Niestety najczęściej gram w nocy na słuchawkach, więc teoretycznie idealne warunki do horroru i zawału ;). Tak czy inaczej to survival horror, z takimi psychologicznymi może być trudniej... W RE2 Remake najgorszy jest dla mnie motyw jak trafia się do sklepu Kendo - ta scena mnie poskładała.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 27, 2023, 12:16:21 pm »
Właśnie RE2 Remake na mnie prawie żadnego wrażenia nie robił. Ale początek 7 za to kosi.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 27, 2023, 15:09:50 pm »
Na mnie głównie na początku, końcówka już nie bardzo. Jak przechodziłem scenariusz Claire w zeszłym roku to już w ogóle nie, patrzyłem na wszystko jak na AI. Niemniej historia Kendo mnie mocno rusza, ale to przez własną córkę. To był świetny dodatek względem oryginału.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 27, 2023, 15:37:30 pm »
Może niezdecydowanych to zachęci:

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/dead-space

Osobiście jestem zmęczony już tymi rimejkami, remasterami i innymi r.
Mam trylogię na PS3, ograłem tylko jedynkę (2 i 3 nadal w folii), więc nie mam zamiaru kupować, podobnie jak w przypadku innych odświeżonych wydań.
Jak ktoś nie grał w oryginał, to polecam. Całkiem dobra gierka. Żaden z tego horror, ale przyjemna strzelanka w kosmosie czy raczej na stacji kosmicznej.

Taki znak czasów. Nowy tytuł, jakim jest Calisto Protocol, na chwilę obecną nie zarobił. Podobno kosztował około 160 mln. $, by się to zwróciło, gra powinna się w pięć mln. egzemplarzy rozejść, a kupiono nieco ponad dwa miliony.

A coś czuję, że taki RE4 rimejk rozbije bank.

Jak będzie z Dead Spece - zobaczymy. 

Jak dla mnie to jedna z najlepszych gier na PS3 w jakie grałem, a ograłem ich sporo.  :yes_anim:
Absolutnie fantastyczna gra. Kontynuację również polecam, natomiast DS3 - bryyy, niechaj to ci w foli pozostanie na wieki.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 27, 2023, 16:33:23 pm »
by się to zwróciło, gra powinna się w pięć mln. egzemplarzy rozejść, a kupiono nieco ponad dwa miliony.

Jeśli wziąłeś to z polskich serwisów (nie pamiętam, czy przypadkiem PPE tak nie podawało) to nie do końca tak.

Cytuj
The company expected cumulative sales of 5 million copies, but considering the current sales ranking, cumulative sales of 2 million copies will not be easy until this year.

Jak dla mnie, tu jest, że osiągnie 2 mln w tym (2023) roku. Jak dobrze pójdzie ;).

Callisto to nie jest dobry przykład, bo choć to nie remake ani kontynuacja, to jednak nie bez powodu określany był mianem duchowego spadkobiercy. Jako taki mógł się sprzedać teoretycznie porównywalnie do Dead Sapce, ale na własne życzenie studio sobie tę szansę odebrało. Tak czy inaczej niedługo sam sprawdzę, bo egzemplarz już po promocyjnej cenie został zakupiony.

Dead Space zaś powinien sobie dobrze poradzić. Recenzje są pozytywne, fani więc w dużej mierze kupią. Kto wie, czy po fiasku z Callisto, chęci nie wzrosły jeszcze bardziej. Chcieli wyprzedzić EA (najprawdopodobniej), a podarowali im prezent.

EDIT: Przepraszam, Dead Sapce w mniej niż pół roku sprzedał się w ilości 1 mln sztuk. Z drugiej strony, to było nowe IP i wyszło w trudnym okresie dla gatunku. Dwójka już osiągnęła 4 mln, a ile sztuk jedynki sprzedało się do teraz, to zagadka. Myślę, że te 4-5 mln jest zbieżne z tym co chciał Krafton w przypadku Callisto.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2023, 16:40:59 pm wysłana przez Zielarz »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 27, 2023, 17:08:32 pm »
Faktycznie, to przecież dane ze stycznia. Optymistycznie liczyłem, że jeżeli jest mowa liczbie około dwóch milionów do końca roku (ub.r. przyp.) jeżeli dobrze pójdzie, to owa bariera raczej powinna być przebita, a dane, jak wspomniałeś, mówią o końcu roku, ale bieżącego.  :-?

No to tragedia wręcz. To nie GTA V, by wiecznie się sprzedawało, albo Wiesiek 3, który przy okazji innego medium (książki, serial), zawsze zyskuje na sprzedaży. Gra relatywnie szybko potaniała. Z tego co widzę, zainteresowanie jest znikome. 7/10 dla ludzi to jak wyrok.
Jasne, mówi nam to o tym, że to dobra gra, ale znowu 300 zł, za 7/10, czy wydać tę kwotę na inny hit (DS).

Oczywiście historia zna tytuły, które nie były wybitnie popularne, a po jakimś czasie, dostając drugie życie zarobiły setki milionów (Among Us, Fortnite), ale to zupełnie inna bajka.

Obawiam się, że bazowo kontynuacji łeb ukręcą. I tak, pierwszy DS też łatwo nie miał. Nowa marka, piąty RE tuż za rogiem, ale jakoś się udało.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 876
  • Reputacja: 82
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 27, 2023, 17:09:54 pm »
Może niezdecydowanych to zachęci:

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/dead-space

Osobiście jestem zmęczony już tymi rimejkami, remasterami i innymi r.
Mam trylogię na PS3, ograłem tylko jedynkę (2 i 3 nadal w folii), więc nie mam zamiaru kupować, podobnie jak w przypadku innych odświeżonych wydań.
Jak ktoś nie grał w oryginał, to polecam. Całkiem dobra gierka. Żaden z tego horror, ale przyjemna strzelanka w kosmosie czy raczej na stacji kosmicznej.

Taki znak czasów. Nowy tytuł, jakim jest Calisto Protocol, na chwilę obecną nie zarobił. Podobno kosztował około 160 mln. $, by się to zwróciło, gra powinna się w pięć mln. egzemplarzy rozejść, a kupiono nieco ponad dwa miliony.

A coś czuję, że taki RE4 rimejk rozbije bank.

Jak będzie z Dead Spece - zobaczymy. 

Jak dla mnie to jedna z najlepszych gier na PS3 w jakie grałem, a ograłem ich sporo.  :yes_anim:
Absolutnie fantastyczna gra. Kontynuację również polecam, natomiast DS3 - bryyy, niechaj to ci w foli pozostanie na wieki.
Czy ja wiem. Mam sporo gier na różne sprzęty w foliach i przy tym coraz większe opory, aby je zrywać. Kiedy widzę ceny na serwisach aukcyjnych u nas czy za granicą, to zaczynam rozpaczliwie rozglądać się za cyfrówkami.


RE2 to straszył mnie jedynie na PS1, ale to miało miejsce ponad 20 lat temu, do tego sporadycznie (lustro weneckie spowodowało, że podskoczyłem w fotelu, hie hie). Później odpaliłem SH1 i RE2 przy niej to istna gra dla dzieci.
RE7 rzeczywiście miał gęsty klimat w domu Bakerów i jak pomyślę, że niektórzy w to grali na goglach PSVR, to w takim przypadku prawdopodobnie miałbym pełne portki. RE8 ma wspierać PSVR2, ale nie przypominam sobie tam nic strasznego.
Doom3 też miał momenty, kiedy potrafił wystraszyć. Natomiast nie grałem w żadnego Project Zero, a to ponoć właśnie tam jest przerażająco.
Na NGC była też taka gierka jak Eternal Darkness, ale też średnio straszyła.

Jeszcze słyszałem o indykach pokroju Amnesii czy Somy, ale w te nie grałem.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 27, 2023, 21:44:42 pm »
To nie GTA V, by wiecznie się sprzedawało

Niby tak, ale także różne gry potrafią mieć długi ogon. A jeśli dany tytuł jest uznawany za zbyt drogi w odniesieniu do tego co oferuje, to tym bardziej ma szansę dopiero przy dużych promocjach. Naturalnie jednak kilka mln za full price i ta sama ilość za, dajmy na to, połowę lub mniej, to nie to samo.

7/10 dla ludzi to jak wyrok.
Jasne, mówi nam to o tym, że to dobra gra, ale znowu 300 zł, za 7/10, czy wydać tę kwotę na inny hit (DS).

Problem w tym, że to nie jest gra 7/10. Jasne, Metacritic tyle pokazuje, ale to nie świadczy o jakości tego tytułu (jest tam kilka kwiatków typu 9 i 10). Kilka większych redakcji (te co z reguły są pobłażliwe) dało oceny rzędu 5-6/10. To już tytuł przeciętny. Do tego jestem przekonany, że gdyby nie oprawa audio-wideo, średnia byłaby właśnie na tym poziomie.

Ta gra ma duże problemy. Na starcie developer strzelił sobie w kolano problemami technicznymi (na PC ciężko było w to grać). Nie rozwiązali tego natychmiast, a więc już mieli złe nastawienie graczy (i słusznie, bo skopali to koncertowo). Do tego doszły mankamenty rozgrywki - wątpliwe pomysły na walkę, mała różnorodność przeciwników, schematyczna, boss kopiowany cztery razy, słaba i znikoma fabuła, skopane checkpointy. Można tak wymieniać i wszystko to są poważne zarzuty. Do tego jeszcze gra jest krótka (ja nie mam z tym problemu jeśli jest dobra, a do horroru tym bardziej to pasuje). Katastrofa gotowa. Gdyby nie grafika to byłoby bardzo źle.

Dla mnie ciekawe jest, że oglądając kilku różnych streamerów widać, iż każdy ma problem z rozgrywką. Ba, nawet pierwsze starcie w grze (które jest też samouczkiem) było problematyczne w kilku przypadkach. A nie są to casuale. To obrazuje problem tej gry. Cześć z nich nie narzekała, wychodzili z założenia, że to oni robią coś źle. Według mnie jednak wina jest po stronie gry. Jak myślę o tytułach trudnych to nawet Dark Souls tak źle nie miało.

Sam nawet teraz uważam, że przypłaciłem, a to połowa ceny 1,5 miesiąca od premiery. Pomimo tego uważam, że to się da uratować, ale wymaga to kilku trudnych decyzji. Przede wszystkim, przyznania się, że gra nie została dobrze przemyślana. Następnie powinni ją przeprojektować (dopracować rozgrywkę, ewentualnie przerobić w obrębie gry, którą już mają) i wypuścić w formie darmowego patcha (w zasadzie to trzeba by pobrać grę na nowo). Zrobić oficjalnie drugą premierę. Wtedy może odbudowałaby chociaż cześć zaufania graczy. Do tego DLC powinno być takim samodzielnym dodatkiem, dopracowanym, naprawiającym błędy poprzedniczki. W zasadzie, to nawet bez wydawania gry na nowo wystarczy, aby wydali tylko świetne DLC. Pokazali by w ten sposób wszystkim, w tym wydawcy, że wyciągnęli wnioski i wiedzą co trzeba zrobić dalej z IP. Wtedy może mieliby szansę na drugą część. Bez tego może być trudno, ale kto wie, Krafton może potrzebować dużej inwestycji w celach podatkowych,itd.

Tak czy inaczej, ja bym jeszcze w 100% nie przekreślał kontynuacji, ale wymaga to wyraźnego ruchu ze strony studia. Do tego kolejnych pieniędzy dla studia.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 28, 2023, 09:19:55 am »
Może niezdecydowanych to zachęci:

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/dead-space

Osobiście jestem zmęczony już tymi rimejkami, remasterami i innymi r.
Mam trylogię na PS3, ograłem tylko jedynkę (2 i 3 nadal w folii), więc nie mam zamiaru kupować, podobnie jak w przypadku innych odświeżonych wydań.
Jak ktoś nie grał w oryginał, to polecam. Całkiem dobra gierka. Żaden z tego horror, ale przyjemna strzelanka w kosmosie czy raczej na stacji kosmicznej.

Taki znak czasów. Nowy tytuł, jakim jest Calisto Protocol, na chwilę obecną nie zarobił. Podobno kosztował około 160 mln. $, by się to zwróciło, gra powinna się w pięć mln. egzemplarzy rozejść, a kupiono nieco ponad dwa miliony.

A coś czuję, że taki RE4 rimejk rozbije bank.

Jak będzie z Dead Spece - zobaczymy. 

Jak dla mnie to jedna z najlepszych gier na PS3 w jakie grałem, a ograłem ich sporo.  :yes_anim:
Absolutnie fantastyczna gra. Kontynuację również polecam, natomiast DS3 - bryyy, niechaj to ci w foli pozostanie na wieki.
Dead Space 3 jako gra wcale nie był zły.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 28, 2023, 11:51:10 am »
Zły nie był, ale biorąc pod uwagę znakomite poprzedniczki, to wypadł słabo, bez wyrazu, plus zmęczenie materiału. Mogli zrobić, jaka z Bioszokami.

Zresztą spójrzcie na tendencje:

Dead Space    - 8.3/10 od graczy;
Dead Space II - 8.7/10 od grających;
Dead Space 3  - 6.5/10 od graczy;

Mniejsza z tym.

Niestety nowy DS w trybie wydajności to dynamiczne 1080p w 60 k/s. Przy Calisto licho to wygląda.  :-?
Tryb jakości też nie oferuje 4k, a 1440p.

 

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 29, 2023, 15:15:04 pm »
Ocena użytkowników dla mnie zazwyczaj bardziej pokrywa się z tym co otrzymam niż recenzentów.
Co prawda zdarzają się sporadyczne przypadki gdy gra jest jechana na prawo i lewo z przesadą, ale dlaczego tak jest bojkot graczy zawsze jest w jakiś sposób uzasadniony.
Pierwszy lepszy przykład The Last of Us part 2.
Średnia od graczy 5.8 miała kilka powodów.