Dobrze widzę? Czy według tego wykresu rozdziałka 1280x720 jest lepsza od 1280x768 i 1280x1024? Wytłumaczy mi ktoś jak to jest? Wiem, że mój monitor obsługuje wszystko do 1280x720, które wybrać najlepiej?
P.S. Granie "na PC" mi nie przeszkadza, zawsze lubię usiąść przed monitorem na wysokości oczu, pad na kolanach i jest git. Poza tym jadę do Grenoble na rok, monitor LCD jest poręczniejszy i będzie lepszy w wykorzystaniu po powrocie (nie widzi mi się targanie TVika ze sobą).
Nie, to tylko tak lista jest ułożona. Dokładali rozdzielczości nie po kolei i etapami i tak im wyszło.
A czy jest lepsza? Jak masz monitor który ma NATYWNĄ matrycę 1280x720 to wtedy będzie to najlepszy wybór.
Będzie "piksel w piksel"
Ale takich monitorów jest bardzo niewiele, i a TV jeszcze mniej - jeden czy dwa modele (te mają przeważnie 1366x768 dla LCD i plazm / 1024x768 dla tańszych plazm).
Więc , w zależności czy twój monitor ma lepszy scaler od tego w X360, albo ustawiasz 1280x720 i tylko monitor będzie skalował do swojej natywnej rozdzielczości
albo ustawiasz jak najbliższą rozdzielczość z listy (preferowana mniejsza niż większa) i wtedy X360 będzie skalował (jak masz identyczną) albo X360 i monitor równocześnie.
Biorąc pod uwagę że scaler w X'w jest DOBRY , a w większości monitorów/HDTV jest syf skalowanie przez X'a jest preferowane.
Ale sprawdzić zawsze możesz (najpierw 1280x720 a później rozdzielczość monitora) - może scaler w monitorze/TV przyjemnie cię zaskoczy?
Druga sprawa to to że niektóre gry mają OPCJONALNĄ obsługę 1280x1024 jako natywne 5:4 lub 4:3 (dla innych niemal 'kwadratowych' rozdzielczości np 1024x786), jak na PC'cie - czyli bez pasków na górze i dole.
I wtedy zależy jak to jest rozwiązane - taka gra może mieć z tym problemy , a czasem nie...
Tu np. z Gearsami jest taka sytuacja.