Jezus znowu Fallout 3.
Nie możecie przeżyć, że
wersja na PS3 ma jedynie efekt połysku (o którym mówiłem że jest jedyną rzeczą na plus w skaczącej wersji na PS3)?
A za to nie ma AA , a nawet chwilami jakby obcietą geometrię?
To że kolor podłoża (z którego wysnuwasz swoją teorię o teksturach podłoża) jest inny to wina oświetlenia to ci umknęło?
Z teksturami podłoża to weź mnie nie rozśmieszaj:
Proszę ujęcie wykonane (inna lokacja) z tego samego miejsca , o tej samej porze dnia, full RGB, bezstratny PNG.
BRAK ODBIĆ części geometri (mostu) na PS3. - zostały reflekst na postaciach - więc wycięto coś innego.
BRAK efektu bloom/HDR na PS3.
GORSZY efekt odbić wody(shader) na PS3
Słabsze/gorzej wyglądające tekstury na PS3 (lewa strona pod mostem/skały).
No i te ząbki przez brak AA na PS3...
Pełen obrazek X360
Pełen obrazek PS3
Cieszysz się Marcepanie połyskami na dupach skorupiaków w skaczącej , bez AA konwersji na PS3.
Nie napinaj się tak . Są różnice ale nie przeszkadzają w normalnej grze. Tego niestety na porównaniach nie wykażesz.
Nie wykażę jedynie problemów ze skaczącą animacją na PS3 na obrazkach, bo braki w AA widać od razu...
Tak więc to będę musiał posiłkować się tekstem.
I problemy z animacją
przeszkadzają w normalnej grze
na PS3:
(z EG)
he PS3 game handles the outside environments at 30fps with just the odd pause, but the action is frequently punctuated by a judder that sometimes makes you think your character has been crippled when it hasn't. When it really hits home (for example, in the enclosed environments of the Super-Duper Mart or the Rivet City marketplace), the frame-rate can hit rock-bottom at 15fps. The fact that the rate fluctuates so much - between 15fps, 20fps and 30fps in quick succession in some cases - gives the PS3 code a rough look, but equally as importantly, the video feedback to the movements on your controller is therefore equally variable. In the heat of battle, lining up a specific shot outside of the VATS system (hard enough already without keyboard and mouse) is even more difficult due to the jerky visuals.
Contrast issues aside, the Xbox 360 version of the game is basically a nicer place to be. There's still the occasional rough edge, but most of the image is filtered with 4x multi-sampling anti-aliasing - the same kind of ultra-fine smoothing as seen in Race Driver: GRID and Project Gotham Racing 4. The Xbox 360 physically can't do better than this, and while it's selective and not quite as good as the complete anti-aliasing coverage seen in the PC game, it's very, very close and plays an instrumental role in making Fallout 3's environments seem more believably realistic. Image integrity like this is a crucial part of the game, and the PS3 version loses something without it.
Keeping v-lock at all times doesn't work out so well on PS3. The further you get into the game, the more obvious the judder becomes. An environment that's difficult to render combined with several characters can see the frame-rate plummet to 15fps averages - bearable, unless you're in the midst of combat where you're battling technical deficiencies as much as your in-game opponents.
Skacząca animacja - spadki do 15 klatek na PS3
- wpływa na grę.
Więc proszę nie wciskaj mi tu tekstów że to małe różnice, nie widać, blah blah.
EDIT(do poniższego)
No pewnie Chris, no pewnie. Dro-bia-zgi.
Ba-ga-te-li-zu-je-my.
Co tam taki drobiazg że animacja jeździ po skali, i spadek prędkości do połowy - to tylko taki tryb "extra hard".