Przecież ilość aktywnych gier na PC, gdzie można znaleźć ludzi do gry przewyższa te z konsol o krocie.
Ja tam nie widzę gdzie PC gaming umarł, czy miałby umrzeć. Nadal najlepsze doświadczenia online są na PC.
Owszem, kiepsko z jakimiś hitami pc only ostatnimi czasy, ale to nie problem. W istocie to nawet zaleta, bo w starych grach zostaje więcej ludzi do gry
Dzięki temu społeczności są jakie są. W istocie, dzięki temu w ogóle jakieś społeczności "growe" są.
Dla mnie tak naprawdę od zawsze konsola była do gier SP, a PC do gier MP. Powoli ten stan się zmienia, ale dopóki firmy będą wypuszczać nowe wersje swoich gier MP co roku, bez odpowiednich wsparć dla klanów i społeczności, to nic się nie zmieni w tej materii.
Płatne DLC i zbyt szybkie wypuszczanie nowych odsłon gier nie pozwalają na utrzymanie się odpowiednio dużych społeczności.
Kiedy ten stan rzeczy ulegnie zmianie, a na konsoli granie w gry online stanie się bardziej atrakcyjne z przeróżnych względów, wtedy... być może PC zacznie umierać.
Artykuł o tym, dlaczego Digital Foundry, przez tak wielu przywoływany, "obiektywny" serwis porównujący jakość gier pomiędzy platformami, de facto nie jest obiektywny.
http://www.gamesonsmash.com/?p=15375Może to stek bzdur, może to też prawda. Ale z całą pewnością fajny materiał na ten wątek myślę