Ankieta

Blu-ray wygląda....

przekozacko.
38 (54.3%)
zrycie na maks.
13 (18.6%)
tak se.
19 (27.1%)

Głosów w sumie: 63

Głosowanie skończone: Sierpnia 20, 2005, 15:29:19 pm

Autor Wątek: Dyski BD-ROM.  (Przeczytany 34174 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #160 dnia: Listopada 12, 2005, 14:36:47 pm »
Cytat: "bandi"
w celu sprzedania BluRay i próby rozpowszechnienia go, korzystając z okazji że PS ma popularność.


z tym się zgodzę.

Cytat: "bandi"
Dla BluRay trzeba już tworzyć osobne - bardzo kosztowne taśmy produkcyjne.


ważne że znane firmy chcą w niego inwestować.

electronic_punk

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 732
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #161 dnia: Listopada 12, 2005, 15:41:31 pm »
Cytat: "bandi"
Wszystko da się zoptymalizować - udowodniło nam to Nintendo przy okazji N64. Na nośniku 8MB potrafili upchać takie mario 64 - kto by pomyślał - przecież taka rozbudowana gra i wcale nie uboga w detale graficzne.


Cart do N64 nie miał przypadkiem 32 mb?

Fakt, PS3 będzie dużo kosztować... Ale z drugiej strony, przez rok można jeszcze jechać na PS2, chociaż jeszcze z innej strony, po roku chyba PS3 nie stanieje, za wcześnie na to... No chyba, że zmusi do tego kroku Sony niski popyt. Myślę, że 500 dolarów za sprzęt z tymi wszystkimi nowinkami technicznymi to nie jest dużo i byłaby to bardzo dobra cena.

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #162 dnia: Listopada 12, 2005, 15:44:24 pm »
Do gier blu -ray jest niepotrzebny, tekstury zajmują małą miejsca,

Przykład : gra Microsoft Fly Simulator 2004 jest na czterech kompaktach, zajmuję zatem okolo 2,8 GB  ( 4X700MB).

Ta gra jest tak przebogata że trzeba by 20 gierek na PS2 żeby było co porównywać, dzisiątki tysięcy lotnisk, cała kula ziemska z teksturami, samouczki, zdjęcia.
Więc nie siejcie dezinformacji że tekstury wysokiej rozdzielczości zajmują tyle miejsca, bo to nieprawda.

A filmików nam nie potrzeba, w końcu to konsola nowej generacji, więc o real time proszę jesli łaska.

Jeśli nawet gra zajmie 10 GB z jakimiś badziewnymi interkami, to się da 1 DVD i upakuje na nim 7GB, a na 2 DVD 3 GB i bedzie grało, a wam rączki nie poodpadają jak sobie trochę powymieniacie  :D  :D

electronic_punk

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 732
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #163 dnia: Listopada 12, 2005, 15:49:34 pm »
DOA 4 loaded:

Please select your fighter:

You choose Kasumi, please wait...

Please select your stage:

You choose The Forest, please wait...

.................

Remove disc one and insert disc two.

 :lol:

Niby cd-rom na początku też miał ogromną pojemność, niewykorzystywaną. Ale jak widać, w przeciągu kilku lat stał się powszechnym nośnikiem. Tak samo może być z bd-romem.

Tarniak

  • Gość
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #164 dnia: Listopada 12, 2005, 17:06:52 pm »
Cytat: "djprodigy"
Cart do N64 nie miał przypadkiem 32 mb?

Myśle, że bardziej chodziło o porówanie do możliwości 650 MB CDka użytego w PSXie. Co prawda każdy kij ma 2 końce. Jakoś nawet z pominięciem wstawek filmowych nie wyobrażam sobie FFVII na N64, zatem nośnik analogicznie do next-genów też będzie miał znaczenie. DVD przestanie wystarczać, za 3, 4 lata IMO.

Akai

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 10-07-2005
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #165 dnia: Listopada 12, 2005, 17:21:34 pm »
Sytuacja analogiczna do PS2. CD w PS2 starczyl na okolo pol roku i nadeszla era DVD. To oczywiste ze gry z PS2 i PS3 nie beda zajmowac tyle samo miejsca na dysku, chyba ze badzie naprawde maly skok jakosciowy (choc po trailerze MGS4 ten problem mamy raczej z glowy).
A co do wachlowania plytkami, nie sprawdza sie to w przypadku bijatyk (np.MK2), gier sportowych, grach rozgrywajacych sie w 1 miejscu (np.GTA) i w grach stworzonych z mysla o rozgrywce sieciowej.



PSPower!!!

McJohn

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 10-04-2004
  • Wiadomości: 840
  • Reputacja: 1
  • Gdzie jest Dickinson?!
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #166 dnia: Listopada 12, 2005, 17:25:01 pm »
Cytat: "Tarniak"
DVD przestanie wystarczać, za 3, 4 lata IMO.


A wtedy wejdzie na rynek Xbox 720 z MEGA-SUPER-WYPASIONYM...DVD.  :lol:  :mrgreen:


Jeśli jest tak jak mówisz Tarny, to MS mimo wszystko jest cwaną bestią. Ile przecież żyją konsolę? Cztery lata? Pięć?
War, war never changes. Waiting for Fallout 3.

Tarniak

  • Gość
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #167 dnia: Listopada 12, 2005, 17:46:28 pm »
Cytat: "McJohn"
to MS mimo wszystko jest cwaną bestią

Nigdy w to nie wątpiłem.
Cytat: "McJohn"
Cztery lata? Pięć?

Kuti mówił, że 10 :lol:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #168 dnia: Listopada 12, 2005, 17:48:03 pm »
10 dla konsoli ale nie dla następnej generacji.

McJohn

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 10-04-2004
  • Wiadomości: 840
  • Reputacja: 1
  • Gdzie jest Dickinson?!
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #169 dnia: Listopada 12, 2005, 17:51:35 pm »
Cytat: "Tarniak"
Kuti mówił, że 10 Laughing


Są dwa rodzaje osób, którym pod żadnym pozorem nie wolno wierzyć - politycy i prezesi Sony.  :lol:  :wink:
War, war never changes. Waiting for Fallout 3.

Tarniak

  • Gość
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #170 dnia: Listopada 12, 2005, 17:52:10 pm »
@Zielarz: Aha, żywotność konsoli 10 lat? Konsoli SONY? Jeśli o to ci chodzi to przepraszam Cie, ale mam na tyle doświadczenia w tej kwesti, że Kuti może mi równie dobrze obiecać jacht w Cannes i worek 501...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #171 dnia: Listopada 12, 2005, 17:56:10 pm »
raczej na żywotność jednego modelu przez 10 lat nie ma co liczyć. Chodzi mi raczej o wsparcie dla niej. Przecież logiczne jest iż za 4, 5 lat gdy konkurencja będzie wypuszczać nową konsolę, Sony będzie robiło to samo.

Tarniak

  • Gość
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #172 dnia: Listopada 12, 2005, 17:58:09 pm »
Cytat: "zielarz"
Chodzi mi raczej o wsparcie dla niej

No a 10 letnie wsparcie to jest właśnie ta 10 letnia "żywotność software'owa" o której mówiliśmy. A jest to, co podtrzymuje, niemożliwe.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #173 dnia: Listopada 12, 2005, 17:59:16 pm »
zobaczymy przez ile PS2 będzie wspierane.

CassSept

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-01-2005
  • Wiadomości: 2 194
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #174 dnia: Listopada 12, 2005, 18:02:04 pm »
PS2 pożyje 10. Ale po 2007 (może w końcu wyjdzie w Europie FinalXII) będą gry wychodzić tak jak na PSX`a - kolejne odsłony Fify itp.

Tarniak

  • Gość
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #175 dnia: Listopada 12, 2005, 18:02:58 pm »
Tylko dla jasności, wsparcie w stylu PSXa u schyłku popularności (czyli po jakiś 6 latach) : "walniemy kolejnym Midasem" jakoś do mnie nie przemawia :).

CassSept

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-01-2005
  • Wiadomości: 2 194
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #176 dnia: Listopada 12, 2005, 18:07:12 pm »
Tak sobie patrzę co się z ludźmi porobiło. Teraz gry są na jednej płytce. U schyłku PSXa były na 4! A teraz DVD-9 spokojnie wystarcza i jeszcze wsadzają tony jakichś dupereli :lol:
Pamiętam jaka radocha byla podczas gry w Baldur`s Gate gdy się poszło nie w ten region co trzeba i trzeba było żonglować płytami :lol:

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #177 dnia: Listopada 12, 2005, 18:11:29 pm »
W tamtych czasach nie było takich metod kompresji, dziś te same rzeczy tej samej jakości zajmują 10 razy mniej miejsca :)

bandi

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 08-10-2005
  • Wiadomości: 487
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #178 dnia: Listopada 13, 2005, 15:04:41 pm »
Mario 64 zajmował 8 MB, owszem - kart ostatecznie został rozszerzony w większych pozycjach do 32MB

W najnowszych konsolach nie chce widzieć nudnych wstawek Video. Nie oznacza to, że nie będzie ich np na Revolution czy X360 wcale - prosze o któtkie, treściwe wstawki a nie nudne filmiki kilku minutowe.

Nośnik GameCube ma pojemność 1,4 GB, konkurencja 4,7 z możliwością zastosowania dwu warstwowych nośników, czyli razem 9,4 GB - to mało ? - Nie wydaje mi się!

A Czy GameCube ucierpiał na kilkukrotnie mniejszym nośniku? Jakoś tego nie zauważyłem.

Gry typu Dead Or Alive, Tekken, czy Soul Calibur nigdy nie wykorzystają większych nośników niż DVD

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #179 dnia: Listopada 13, 2005, 15:20:32 pm »
bandi, można zrobić kilkuminutowy filmik, w którym dużo gadają i nie nudzą. Developerzy powinni mieć możliwość realizacji wszystkich swoich pomysłów, a DVD trochę ogranicza. choć w sumie jak gra jest jakimś shooterem czy czymś takim, to w sumie może być na 3DVD - jak będę przechodził single player to od połowy gry będę wkładać płytkę z numerem 2, a do grania w multi płytkę nr 3. to akurat żaden problem nie jest. gorzej, jakby gra typu PES czy DoA miałą zająć więcej niż jedną płytę).

no a prywatnie to wolę cut-scenki na silniku gry, Halo czy MGS pokazały, że mogą być po prostu świetne. choć dla developera, który chce w nich upchnąć maksimum efektowności może być to problem, bo trzeba się martwić o wydajność sprzętu i ilość fps, a w przypadku pre-rendera wystarczy tylko odpalić plik avi i o nic się nie martwić.

bandi

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 08-10-2005
  • Wiadomości: 487
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #180 dnia: Listopada 13, 2005, 15:25:15 pm »
Nie bierzecie pod uwagę, że stosunek kompresji znacznie wzrósł w ostatnich latach.

Teraz film, który zajmował np 100MB w podobnej jakości może zajmować 10MB

Podobnie z dialogami

Microsoft już ma opracowany bardzo wydajny kodek WMV-HD, który bardzo dobrze kompresuje strumień Wideo High Definition

Wiec nie ma obaw o biednych developerów - poradzą sobie bez problemu.

Co niektórzy chyba nie wierzą w moc konsol Next-Next-Gen ??!

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #181 dnia: Listopada 13, 2005, 16:33:44 pm »
Cytuj
A Czy GameCube ucierpiał na kilkukrotnie mniejszym nośniku? Jakoś tego nie zauważyłem.


Kilka gier wydawanych było przez to na dwóch krążkach. Chociażby Residenty. Co ciekawsze, na drugiej płytce zawsze była sama końcówka gry i napisy końcowe. Trochę to irytujące.

McJohn

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 10-04-2004
  • Wiadomości: 840
  • Reputacja: 1
  • Gdzie jest Dickinson?!
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #182 dnia: Listopada 13, 2005, 16:57:16 pm »
W kwestii nośników ja powiem tak - nie chcę żonglować płytami. Nie obchodzi mnie, czy będzie można odpalać gry z dysku, pamięci flash, DVD-9, Blu-Ray, czy HVD, ale nie chcę po raz drugi przeżywać koszmaru jaki przeżywałem grając w pecetowego Baldur's Gate. Jeśli ktoś jest masochistą i woli za każdym razem oglądać napis "Please insert CD/DVD X", to proszę bardzo. Ja nie. I za to, za nośnik, Sony ma u mnie ogromnego plusa.
War, war never changes. Waiting for Fallout 3.

Tarniak

  • Gość
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #183 dnia: Listopada 13, 2005, 17:03:27 pm »
NIe wiem wszyscy mówicie o tym żonglowaniu płyt, a ja się pytam wtf? Wszycy podają przykład PECETOWEGO (!) BG, które owszem, wkurzało ale ma się nijak do tematu. Zwykłe płyty DVD jeszcze długo będą wystarczały. Dowód? Wspomniana żonglerka płytami z GCkowym RE4. NIeporównywalnie mniejsza pojemność nośnika na GC przesądziła o użyciu dwóch płyt. A jak wygląda grafika na cut-scenkach? Jak wygląda Leon. Bądźmy poważni jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie zanim będziemy raczeni produkcjami pokroju 3 Killzone'a, który pewnie, jak i każdy interaktywny FMV, (:twisted:) będzie zajmował całego BD-ROMa :).

bandi

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 08-10-2005
  • Wiadomości: 487
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #184 dnia: Listopada 13, 2005, 17:55:31 pm »
Nie spotkałem się na konsoli z pozycją wielopłytową, w której zmiana nośników była uciążliwa.

Panowie (i Panie) - podawajcie konkretne przykłady.

1 PeCetowy przykład utwierdza mnie w przekonaniu, że wasze poparcie dla BluRay jest bezpodstawne.

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #185 dnia: Listopada 13, 2005, 18:16:18 pm »
Właśnie, Baldur's Gate nijak ma się do konsol (zwłaszcza że można było wybrać instalację maksymalną i nie było problemu później z żonglowaniem).
Cytuj
Microsoft już ma opracowany bardzo wydajny kodek WMA-HD, który bardzo dobrze kompresuje strumień Wideo High Definition

Te WMV9, o którym mówisz, jest wprawdzie znacznie skompresowane w stosunku do MPEG2 (MPEG 2 720p - 19Mbps, WMV9 720p - 5-8Mbps), ale i tak DVD jest na ten format trochę mała. DVD9 to 7,95GB. WMV9 to 1MB/1, więc zmieści się 7950sekund, czyli około 2,2 godziny. Nie jest to dużo, bo na płycie musi się znaleźć jeszcze gra.

Póki taki gigant jak Oblivion jednak się mieści, to nie ma co rozpaczać i nie robić tragedii z tylko DVD w 360, choć B-R w PS3 jest niewątpliwym plusem.

bandi

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 08-10-2005
  • Wiadomości: 487
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #186 dnia: Listopada 13, 2005, 18:20:53 pm »
Plusem za którego nie pali mi się, żeby dopłacać 500 zł :-)

WMV-HD to nie WMV9...

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #187 dnia: Listopada 13, 2005, 18:32:51 pm »
Myślałem że WMV-HD to wariant WMV9 w wysokiej rozdzielczości, ale nie będę się kłócił. W każdym razie oferuje on bitrate około 8Mbps (lub trochę niższy).

bandi

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 08-10-2005
  • Wiadomości: 487
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #188 dnia: Listopada 13, 2005, 18:35:27 pm »
To zupełnie nowy kodek o znacznie większej ilości obliczeń matematycznych. Obecne kompy z grafami pokroju Radeona 9800 Pro nie radzą sobie z jego zdekodowaniem :-)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #189 dnia: Listopada 13, 2005, 18:46:03 pm »
moim zdaniem za rok, góra dwa zobaczycie ile gry będą zajmować (wątpie żeby ktoś wtedy wątpił w potrzebe instalacji w PS3 BR).

bandi

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 08-10-2005
  • Wiadomości: 487
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #190 dnia: Listopada 13, 2005, 19:53:49 pm »
Nie jest dobrym pomysłem dawać producentom gier taki nośnik

Jest dużo minusów.

Zauważ ile będzie zajmować demo gry, która nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana graficznie

Drugi czynnik to czas ładowania się pozycji o kosnicznie dużych plikach graficznych

Reasumując - BlyRay się sprawdzi jedynie przy strumieniu Video, czego najnowsza generacja przecież nie potrzebuje bo jest tak wspaniała i potrafi sobie sama filmiki renderować w real time :-) hehe

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #191 dnia: Listopada 13, 2005, 20:16:11 pm »
zobaczymy kto miał racje. Moim zdaniem mylicie się i generalizujecie. BR okaże się bardzo przydatny.

CassSept

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-01-2005
  • Wiadomości: 2 194
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #192 dnia: Listopada 13, 2005, 20:26:20 pm »
Zapamiętajcie również że pod koniec PSX`a gry wychodziły na 4 CD, a już na PS2 pierwsze tytuły wchodziły na pojemność jednego - 2 cd...
Siła konsoli również ma znaczenie.
No i pod koniec życia PSX`a gry byly na 4 CD, teraz mieszczą się w większości na zwykłych DVD, a na DVD-9 upychają jeszcze masę bajerów.
Do tego, DVD to ok. 8 CD, a BR to ok. 2,5 DVD-9.
Zresztą, poczekamy, zobaczymy, osądzimy.

Wielki90

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 13-07-2004
  • Wiadomości: 469
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #193 dnia: Listopada 13, 2005, 20:39:37 pm »
Zmiana plytek moze byc tylko problematyczna w grach pokroju GTA, bo przy wiezdzie do innej dzielnicy nie chcialo by mi sie zmieniac plyty, ale w zwyklych grach gdzie po prostu projemy do przodu, nic nie zaszkodzi po jakims czasie zmienic plytke na inna
PSN: CooliG

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #194 dnia: Listopada 13, 2005, 20:47:22 pm »
zaszkodzić nie zaszkodzi, ale błędem jest pisanie, iż BR jest niepotrzebny.

bandi

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 08-10-2005
  • Wiadomości: 487
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #195 dnia: Listopada 13, 2005, 22:49:38 pm »
Nie zapominamy czasów PSX - już na samym początku gry potrafiły wychodzić na 4 CD

Nie oznacza to, że tekken był ograniczony, bo został wydany na 1 CD czy inne świetne gry.

Nie piszcie dalej o pozycjach wielopłytowych bo to nie ma sensu. Błędzimy w temacie.

Ok niech Sony sobie promuje BluRay jako nośnik do gier.

Ale nie zmienia to faktu, że zapłacimy za nudne wstawki filmowe, z których 95% graczy z chęcią by zrezygnowała na choć troche interakcji.

Pamiętacie Shenmue 2 na Dreamcasta? Ta gra może troche potwierdzi sens stosowania Blu  :oops:

Ale nie ważne - nie było tam pustych i nudnych wstawek filmowych.

Dużo scen przerywnikowych polegało na interakcji.

Gra zajmowała 4 CD ale nie było mowy o mieszaniu co chwile nośnikami.

Ja się już nie wtrącam. Zobaczymy co Sony pokaże na tym Blu.

doktor Robotnik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-08-2005
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #196 dnia: Listopada 14, 2005, 13:27:34 pm »
Na next genach nie ma prawa być żadnych filmików czy renderowanych interek, tylko real time, a do tego wystarczy DVD bez problemów.
Zupełnie innaczej sprawa wygląda z fomatem telewizji HD, tutaj potzreby jest Blu Ray albo HD-DVD.
Pytanie jest czy PS3 ma być konsolą do gier , czy odtwarzaczem HD Ready. Jeśli jednym i drugim to zaczynam rozumieć strategię sony.
Ale dla nas graczy z Polski HD Ready to czysta utopia, może za 10 lat.
Przecież PS3 10 lat nie pociągnie, więc po co mi blu ray.
W USA Sprawa wygląda zupełnie innaczej , tam blu ray będzie miało zastosowanie w najbliższej przyszłości, jeśli ten format wygra walkę z HD-DVD of course.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #197 dnia: Listopada 14, 2005, 15:30:48 pm »
wiesz i znowu takie myślenie- mi się nie przyda więc po co to wogóle? To jest błąd który już Tobie wytykałem.

Cytat: "doktor Robotnik"
Na next genach nie ma prawa być żadnych filmików czy renderowanych interek, tylko real time, a do tego wystarczy DVD bez problemów.


jak chcesz. Tyle że niektórzy lubią cieszące oczy intra z Onimushy, Finala i Ninja Gaiden. A czemu nie ma prawa? Takiej jakości jeszcze nie osiągniesz (przynajmniej nie w całości) na silniku gry.

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #198 dnia: Listopada 14, 2005, 18:11:20 pm »
Cytat: "zielarz"
jak chcesz. Tyle że niektórzy lubią cieszące oczy intra z Onimushy, Finala i Ninja Gaiden. A czemu nie ma prawa? Takiej jakości jeszcze nie osiągniesz (przynajmniej nie w całości) na silniku gry



cos mi sie z ta jakascia tutaj nie zgadza...a jak wygladal KZ, motor storm czy mgs4?!?! czy daleko im do dzisiejszych wstawek , mi sie wydaje ze nie odbiegaja duzo....jesli wogole...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Dyski BD-ROM.
« Odpowiedź #199 dnia: Listopada 14, 2005, 18:16:44 pm »
MGS4 jest świetny- to nie ulega wątpliwości. Ale widziałeś intro Onimusha 3? Tam to jednak stoi trochę na wyzszym poziomie (zwłaszcza tekstury). Next-geny będą bardzo blisko tego. Ale intra mogą być jeszcze lepsze.