1. Polish GT Masters League, zwana dalej Ligą, przeprowadzana jest przez portal
http://www.ps3liga.pl, z współpracą medialną:
-
http://www.granturismo.pl2. Liga ma na celu wyłonienie mistrza Polish GT Masters League.
3. Liga będzie podzielona na kilka mniejszych Grup, skupiających po 12 zawodników każda. Rozmieszczanie zawodników w poszczególnych Grupach odbędzie się na zasadzie kwalifikacji (więcej w dziale V. Kwalifikacje do Ligi).
4. Ilość Grup jest zależna od ilości zgłoszonych zawodników. W przypadku ilości osób większej niż 12 przypadającej na ostatnią Grupę, zostanie ona powiększona o maksymalnie dwóch zawodników, lub podzielona (jeśli będzie 15+ zawodników).
5. W ligach obowiązuje system awansów i spadków. Pierwsze 3 osoby z Grupy 2. i dalszych bezpośrednio awansują do wyższej Grupy. Odpowiednio ostatnie 3 osoby z każdej (oprócz ostatniej) Grupy, zostają zdegradowane o jedną Grupę niżej.
6. Awanse i spadki obowiązują po zakończeniu każdego sezonu.
7. W przypadku wycofania się zawodnika w trakcie trwania Ligi, jego miejsce do końca sezonu nie zostaje zastąpione.
8. W przypadku wycofania się zawodnika w trakcie trwania Ligi, po sezonie z niższej Grupy awansuje zawodnik z 5 miejsca. Ta zasada obowiązuje także każde kolejne miejsce zwolnione przez zawodnika.
9. Nieuzasadnione niestawienie się na 3 wyścigach z rzędu jest adekwatne z wycofaniem się zawodnika z Ligi.
10. W pierwszym sezonie zostanie przeprowadzonych 10 wyścigów.
11. Wyścigi będą odbywały się w każdy piątek o godzinie 21.00.
12. Zawodnik zgłaszając się do Ligi akceptuje regulamin.
13. W Lidzie może wziąć udział każdy gracz znajdujący się na Liście Uczestników, dysponujący grą Gran Turismo 5 i dostępem do internetu. Zgłoszenia do Ligi odbywają się pod adresem
http://ps3liga.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=240814. Nagrody - ?
II. Wyścig
1. Każdy z zawodników ma obowiązek dodania do listy przyjaciół PSN odpowiednią dla jego Grupy osobę prowadzącą.
2. Aby wziąć udział w wyścigu, należy stawić się w pokoju nie później, niż na 1 minutę przed domyślną godziną wyścigu.
3. Dopuszczona jest tolerancja czasowa odnośnie rozpoczęcia wyścigu. Udzielana jest na prośbę zawodnika, ale nie może być zgłoszona później niż 5 minut przed planowanym startem wyścigu.
4. Nazwy kont PSN dla odpowiednich Lig:
-Liga 1 - GT5-Liga-1
-Liga 2 - GT5-Liga-2
itd.
5. Ustawienia pokoju w czasie wyścigu:
I.Ustawienia Toru
1.Sposób wyboru toru:
-Gospodarz decyduje
2.Tor:
-Na dany wyścig
3.Moje tory:
-Wyłączone
4.Godzina:
-Na dany wyścig
5.Upływ czasu:
-Na dany wyścig
6.Pogoda:
-Na dany wyścig
II.Ustawienia zawodów
1.Tryb gry:
-Zwykły wyścig
2. Okrążenia:
-Na dany wyścig
3.Typ Startu:
-Pola startowe-sprawdzanie falstartu
4.Szyk pól startowych:
- Według poprzednich wyników (odwrócony) [patrz też: ]
5.Dodatkowa moc:
-Brak
6.Kary:
- wyłączone
7.Automatyczne rozpoczęcie wyścigu:
-Wyłączone
8.Opóźnienie zakończenia wyścigu:
-90s
9.Utrata przyczepności na mokrej jezdni:
-Realistyczna
10.Uszkodzenia mechaniczne:
-Ciężkie
11.Zużycie:
-Włącz
III.Warunki uczestnictwa
1.Dozwolone samochody:
-Wybierz z Garażu (Na dany wyścig)
2.Punkty Osiągów:
-Nieograniczone (lub na dany wyścig)
3.Moc:
-Nieograniczona (lub na dany wyścig)
4.Waga
-Nieograniczona (lub na dany wyścig)
5.Dozwolone typy opon:
-Na dany wyścig
6.Wspomagacze:
(Wszystkie wspomagacze wyłączone)
-Wychodzenie z poślizgu
-Linia pomocnicza
-Wspomaganie kierowania
-TCS
-ASM
6. Czat głosowy jest i tekstowy jest włączony i dozwolony w Pokoju - obowiązuje kultura wypowiedzi.
7. Zabrania się zmiany ustawień pokoju przez inną osobę niż Prowadzący danej Grupy.
8. Zasady zachowania na torze podczas wyścigu:
8.1 Nie jeździj beztrosko. Okaz szacunek i cierpliwość dla innych kierowców. Bądź ostrożny. Zrozum ograniczenia gry i dostosuj do nich swoja jazdę. Prowadzenie samochodu online, w symulacji wyścigu nie wygląda dokładnie tak samo, jak prawdziwy wyścig i czasami wymaga nawet więcej ostrożności.
8.2 Obowiązkiem kierowcy jadącego z tyłu jest podjęcie wszelkich działań, ostrożności i odpowiedzialności, by nie wjechać w samochód z przodu, jednakże kierowca jadący z przodu nie może złośliwie, czy nieodpowiednio hamować ani zwalniać, nie może swoim zachowaniem wywoływać zagrożenia.
8.3 Kierowca jadący z przodu ma prawo być wolniejszym i używać dłuższej drogi i wcześniejszych punktów hamowania. Jest upoważniony by skręcać i zbliżać się do wierzchołka zakrętu wcześniej lub później. Ma prawo być niekonsekwentny i niepewny.
8.4 Od kierowcy z tyłu wymagane jest by przewidywał możliwość, że kierowca z przodu może mieć dłuższą strefę hamowania. Powinien dostosować swoja jazdę zawsze zachowując odstęp.
8.5 Upraszczając, jeśli jedziesz za kimś, Twoją odpowiedzialnością jest uniknięcie kontaktu. Kierowca przed Tobą nie musi Cię unikać.
8.6 Aby mieć prawo do wewnętrznej strony zakrętu, musisz przed jego początkiem wypracować istotny overlap (pozycję do ataku) w stosunku do samochodu przed Tobą.
8.6 "Istotny overlap" oznacza, że przód Twojego samochodu powinien znajdować się na wysokości miejsca kierowcy samochodu jadącego przed Tobą - jest to niezbędne minimum. W niektórych sytuacjach overlap powinien być większy. Kierowca przed Tobą ma prawo podążać wybranym przez siebie torem, jeżeli przed początkiem jego manewru nie został wypracowany istotny overlap.
8.7 Jeżeli znaczący overlap został ustanowiony przed początkiem zakrętu, to kierowca z tyłu ma prawo do niezbędnego miejsca w zakręcie. Kierowca z przodu ma wtedy obowiązek takie miejsce pozostawić.
8.8 Samochód po zewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do końca zakrętu.
8.9 Samochód po wewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do wierzchołka zakrętu.
8.9 Kierowca z przodu może oczywiście walczyć o pozycję, z zachowaniem miejsca dla kierowcy z tyłu.
8.10 Manewr polegający na wejściu po wewnętrznej samochodu, który rozpoczął manewr skrętu, a bez wypracowanego istotnego overlap'u, jest czasem określany jako "barge passing". Jest to wysoce ryzykowny manewr, zarówno dla Ciebie, jak i dla innych. Jeżeli spowodujesz wtedy wypadek, nie masz żadnych praw.
8.11 Jeżeli kierowca z przodu popełnił błąd stwarzający warunki do bycia wyprzedzonym, to kierowca z tyłu ma prawo zaatakować jego pozycję - z zachowaniem ostrożności - bez względu na wypracowany wcześniej overlap, lub jego brak.
8.12 Małe błędy kierowcy z przodu mogą nie być wystarczającym usprawiedliwieniem ataku na jego pozycję. Twoim obowiązkiem jest ocena, czy jego błąd stworzył sytuację wystarczającą do bezpiecznego wyprzedzania.
8.13 Samochód wiodący ma prawo jechać na prostej po wybranym przez siebie torze. Ma prawo wykonać jeden ruch w celu zablokowania atakującego pojazdu. Po tym jednak musi pozostać na tej pozycji tak długo, jak atakujący pozostaje pod jej wpływem. Potem oczywiście, w miarę zbliżania się do zakrętu, może powrócić na wybrany przez siebie tor jazdy.
8.14 Samochód wiodący ma prawo przejechać zakręt po wybranym przez siebie torze. Może jechać defensywnie po wewnętrznej w celu obrony swojej pozycji, przez co zmuszać atakującego do próby wyprzedzenia po zewnętrznej. To jest normalne zachowanie na torze, a nie blokowanie. W praktyce, samochód prowadzący może jechać po torze, który uzna za najbardziej niedogodny dla próbujących go wyprzedzić.
8.15 Obowiązkiem spoczywającym na kierowcy uszkodzonego pojazdu jest dołożenie wszelkich starań w celu minimalizacji stwarzanego przez jego wóz zagrożenia oraz uniknięcia kontaktu z innym wozem. Uszkodzony samochód nie ma żadnych praw ponad inne samochody. W przypadku jazdy uszkodzonym samochodem zaleca się zjazd do pitstopu, nie jest on jednak konieczny.
8.16 Kierowca powracający na tor ma obowiązek zminimalizowania zagrożenia, jakie może stanowić dla innych pojazdów.
8.17 Samochody na torze mają pierwszeństwo ponad pojazdami nań powracającymi.
8.18 W razie spowodowania wypadku podczas powrotu na trasę, możesz mieć niewielkie prawo do obrony. Jeżeli opuścisz trasę, tracisz wszystkie prawa, nawet jeśli opuściłeś ją nie z własnej winy.
8.19 Pojazd dublowany musi umożliwić przepuszczenie kierowcy dublującego.
III. Punktacja
1. Punktacja za zajęte miejsce w wyścigu:
-1 miejsce: 20 punktów
-2 miejsce: 15 punktów
-3 miejsce: 12 punktów
-4 miejsce: 10 punktów
-5 miejsce: 7 punktów
-6 miejsce: 6 punktów
-7 miejsce: 5 punktów
-8 miejsce: 4 punktów
-9 miejsce: 3 punktów
-10 miejsce: 2 punktów
-11 miejsce: 1 punktów
-12 miejsce: 0 punktów
2. Gracz, który opuści wyścig otrzymuje 0 punktów.
3. Za spowodowanie kolizji i inne wykroczenia podczas wyścigu nakładane są kary punktowe - od 2 do 20 punktów karnych, w zależności od wykroczenia.
IV. Kary i sytuacje sporne
1. Osoba prowadząca ma obowiązek nagrania powtórki z wyścigu tuż po jego zakończeniu. Na jej podstawie rozstrzygane będą wszelkie kwestie sporne dotyczące wyścigu.
2. Protesty można składać w czasie 24h po zakończeniu wyścigu.
3. Protest powinien zawierać krótki opis sytuacji spornej, powinien zawierać nr okrążenia oraz sektor w którym doszło do sytuacji.
4. Protesty na podstawie powtórki i opisu sytuacji rozpatruje Prowadzący Grupy. Ma on prawo do nałożenia kar punktowych na winnego sytuacji spornej.
V. Kwalifikacje do Ligi
1. Kwalifikacje do I sezonu Ligi odbędą się w dniach:
23.04.11 godz 12:00 - 16;00
24.04.11 godz 16:00 - 20:00
2. Kwalifikacje zostaną przeprowadzone na kontach osób prowadzących (patrz wyżej)
3. Czasy uzyskane w kwalifikacjach są podstawą do rozmieszczenia w odpowiedniej Lidze podczas sezonu.
4. Osoby chcące dołączyć po kwalifikacjach, ale przed rozpoczęciem sezonu automatycznie znajdą się w ostatniej Lidze.
4.1 W przypadku przymusu podziału ostatniej Ligi (patrz pkt. I. 4.) osoby nie biorące udziału w kwalifikacjach znajdą się w najniższej Lidze.
VI. Zasady przyjemnej gry
1. Szanuj pozostałych zawodników oraz czas, jaki poświęcają na grę.
2. Unikaj oraz zapobiegaj złemu zachowaniu innych graczy, staraj się pomóc przeprowadzić Ligę w sposób kulturalny.
3. Nie obrażaj innych zawodników.
VII. Sytuacje specjalne
1. W przypadku opuszczenia pokoju w trakcie wyścigu przez prowadzącego z niezależnych przyczyn, wyścig zostaje powtórzony z uwzględnieniem miejsc zajmowanych przez kierowców przed zdarzeniem. Ilość okrążeń w powtórzonym wyścigu zostaje zmniejszona o ilość okrążeń przejechanych w wyścigu poprzednim.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu wyścigu, spowodowanego z przyczyn niezależnych od organizatora.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany konta PSN osoby prowadzącej, w przypadku problemów z logowaniem. W takim przypadku prowadzący odpowiednią grupę zobowiązany jest powiadomić wszystkich uczestników odpowiedniej Grupy o zmianie konta na którym przeprowadzony będzie wyścig. Tym samym godzina wyścigu ulga zmianie z 21.00 na 21.15.