Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1294795 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7800 dnia: Sierpnia 28, 2010, 22:39:42 pm »
Kurcze, widzisz, ze pisze o brytyjskim rynku?

BMW, wiekszosc Ford'ow, Ferrari, Volkswagen, Renault Clio, Mercedes, Audi, Lancia - wszystko Europejskie i wszystko ma kierownice po lewej stronie w Prologue.
ale ja i tak ku*a nie pojmuje, 90% krajów w Europie ma kierownice jak trzeba, a te Polyphony sobie Brytanie wybrało bo można tam auta kupić aka są "na rynek"? No w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech też je mogę kupić, więc gadanie że coś jest na jakiś  rynek to bzdurny argument-- jak kupuję auto z np Francji--kierownica po lewej, z Niemczech-po lewej, auto z Anglii--po prawej, z Japonii-po prawej itd.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7801 dnia: Sierpnia 29, 2010, 00:16:33 am »
No i w wiekszosci tak masz. Jak akurat mieli model, ktory mial po prawej stronie to mieli specjalnie szukac innego? :>

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7802 dnia: Sierpnia 29, 2010, 16:56:42 pm »
No i w wiekszosci tak masz. Jak akurat mieli model, ktory mial po prawej stronie to mieli specjalnie szukac innego? :>
tak!
Ja chcę Alfę i Forda z kierownicą po lewej!  :cry: Jak na razie to tylko R8 z zakupionych aut ma po lewej.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7803 dnia: Sierpnia 29, 2010, 17:06:22 pm »
Zgadujcie, które to gra a które rzeczywistość. :P

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7804 dnia: Sierpnia 29, 2010, 17:07:55 pm »
Te ładniejsze to Gran Turismo.

logo na kasku ma nas tylko zmylić.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7805 dnia: Sierpnia 29, 2010, 18:15:03 pm »
No i w wiekszosci tak masz. Jak akurat mieli model, ktory mial po prawej stronie to mieli specjalnie szukac innego? :>
tak!
Ja chcę Alfę i Forda z kierownicą po lewej!  :cry: Jak na razie to tylko R8 z zakupionych aut ma po lewej.
Używaj jedynej słusznej kamery - znad zderzaka, wtedy problem kierownicy z prawej strony nie występuje :P

BTW. GT5P już mam, kierownica powinna do mnie dotrzeć w okolicach środy  :angel:
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2010, 18:17:13 pm wysłana przez adriano »

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7806 dnia: Sierpnia 29, 2010, 18:29:15 pm »
Używaj jedynej słusznej kamery - znad zderzaka, wtedy problem kierownicy z prawej strony nie występuje
w GT zawsze takiej używam, ale..kurde pojeździć sobie w środku GTRa, itp..no korci :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7807 dnia: Sierpnia 29, 2010, 18:29:33 pm »
A-n jaką kierownice kupiłeś? Miałeś wcześniej czy to Twoja pierwsza?

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7808 dnia: Sierpnia 29, 2010, 18:41:41 pm »
A-n jaką kierownice kupiłeś? Miałeś wcześniej czy to Twoja pierwsza?
DFP GT.
Jak się wkręcę pomyślę nad G27 ;)

Jeździłem na kierownicy na PC wieki temu...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7809 dnia: Sierpnia 29, 2010, 18:42:55 pm »
Też się właśnie zastanawiam nad DF GT. Jednak SE i G27 to spory koszt, a DF GT ma świetne opinie. Jak już pograsz na kółku to napisz jak wrażenia.

Wiadomość scalona: [time]Sierpień 29, 2010, 20:58:13 pm[/time]
Mam takie pytanko. Ktoś tu wklejał kilka zdań o zmianach w modelu jazdy w GT5. Dotyczyły one odczucia poprzez FF. Nie pamiętam dokładnie, ale czy pisało tam coś o innych zmianach w zachowaniu auta. Zastanawiam się nad tym bo im więcej gram w GT5:P tym bardziej wkurza mnie bardzo łatwe "dohamowywanie" przed zakrętami. ABS mam na 1 ustawione, ale mimo to kiedy ostro hamujemy autem to powinno być bardzo trudno utrzymać go na torze, tym bardziej jeśli w tym momencie zaczynami wchodzić w zakręt. Tutaj model jazdy jest najmniej realistyczny. Owszem bez ABS hamulce się blokują, ale auto wychyla się jedynie do pewnego kąta a dalej nic się nie dzieje. Normalnie powinno obrócić samochód w takiej sytuacji. Jestem ciekaw czy poprawią to w GT5. W Prologue ten efekt jest dobrze oddany kiedy zaczynamy hamować gdy któreś z kół jest na trawie. Wtedy wypada to dosyć realistycznie. Natomiast podczas hamowania na torze nie tak powinno to wyglądać.

Wiadomość scalona: [time]Sierpień 30, 2010, 10:02:29 am[/time]
GT5 Gameplay Video: Circuit de la Sarthe



Na początku używa kamery znad maski.

Tutaj też jedzie z takiej kamery. Tym razem Mercedesem SLR AMG.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Wiadomość scalona: Sierpnia 30, 2010, 11:37:34 am
Tak sobie przeglądałem tematy i mam nadzieję, że to środowisko...



...jest stworzone z myślą o słynnej Gunsai Touge. Wygląda bardzo podobnie i jeśli do tego dodamy fakt, że będzie można stawiać tras z A do B, to od razu mam przed oczami Gunsai Touge. Pojedynki 1vs1 na takiej trasie byłby mistrzowskie.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 11:37:34 am wysłana przez BoBaN »

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7810 dnia: Sierpnia 30, 2010, 12:03:06 pm »
Gran Turismo 5 Main Game Modes Detailed:
http://www.justpushstart.com/2010/08/30/gran-turismo-5-main-game-modes-detailed/

Cytuj
GT LIFE

“GT LIFE” as it’s now called is the main career mode in Gran Turismo 5. Everything is dome in this mode such as buying a car, earning licenses and winning races.

Here are the two main career modes you can participate in :

A-Spec

This is the mode where you’ll try and become the best pro-racer on the circuit. You can improve your driving skills by undertaking races and challenges. This is where you get the chance to experinece what it’s like being a real-life racing professional.

B-Spec

Again, as seen in Gran Tursimo 4 this is the mode where you’ll assume the role of a racing crew chief. You’ll be coaching the A.I. driver in lieu of racing yourself. You’ll be training his skills as a racer and often giving him directions during each race.

Other game modes include:

Garage

Of course it would not be a Gran Turismo game without a garage. Here you can view all the cars you’ve earned or bought throughout the game. As mentioned numerous times before, the game will have over 1000 vehicles.

Course Maker

This is where you can make your own racing track. You can get to choose the type of environment to race on, the length of the course and more. You can get to share your creations online.

This is only some of the many features that will be included in Gran Tursimo 5. The game is out on November 2nd in North America and November 3rd in Japan and Europe. It is a PlayStation 3 exclusive.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7811 dnia: Sierpnia 30, 2010, 13:03:28 pm »
Zastanawiam się nad tym bo im więcej gram w GT5:P tym bardziej wkurza mnie bardzo łatwe "dohamowywanie" przed zakrętami. ABS mam na 1 ustawione, ale mimo to kiedy ostro hamujemy autem to powinno być bardzo trudno utrzymać go na torze, tym bardziej jeśli w tym momencie zaczynami wchodzić w zakręt
Juz w TT demku bylo to znacznie lepsze. W GT5P mozna skrecac opony jak hamujesz nawet na full w TT nie mogles.

 http://img840.imageshack.us/img840/7099/gt5goodnessreplayf1.gif

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7812 dnia: Sierpnia 30, 2010, 13:04:08 pm »
Panocki, to w końcu będzie można stworzyć swój własny model toru, czy będzie można tylko ustawić parametry a konsola sama go wygeneruje?
Fryty tyty dotknij pyty

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7813 dnia: Sierpnia 30, 2010, 13:21:35 pm »
wybierasz scenografie i ustalasz na suwakach glowne parametry toru, reszte konsola robi sama, generujac trase. wyniki bedzie mozna wrzucac online.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7814 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:18:55 pm »
Cytuj
Spanish blog got some very intresting info on their breakout session, but lacks details:

- damage will not be transfered between races, AKA will not have need to be repaired somehow
- slipstream effect has finally been tonned down
- there will actually be 8 eniviroments for Course Builder (slider on menu screen was obviusly deliberate)
- they've seen 32-karts race (?)

More here, google will translate it for you. Thanx to CoolColJ from GTPlanet for that.

http://psnow.es/index.php/avances/articulo/2526/

8 srodowisk! Zajebiscie ;]

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7815 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:19:51 pm »
Mnie trochę wkurza kamera z kabiny. Jest za nisko umieszczona i linia wzroku jest prawie równo z górą kierownicy. Ja jak siedzę w aucie to od dachu mam kilkanaście centymetrów i zazwyczaj widzę maskę auta.

Szkoda też, że wszystkie trasy są wymodelowane w piękny słoneczny dzień. Już w GT3 były zachody słońca. Tutaj mogli by dodać pochmurną pogodę i wyścig w poranek. Przez to byłoby większe urozmaicenie i mniejsza monotonia.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 14:26:12 pm wysłana przez Piter_neo »

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7816 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:21:14 pm »
wybierasz scenografie i ustalasz na suwakach glowne parametry toru, reszte konsola robi sama, generujac trase. wyniki bedzie mozna wrzucac online.

No to straszna lipa :| co to za frajda ustawiac cos na suwakach i liczyc na to, by konsola zrobila fajny tor... :roll:  :roll: kwas...
Fryty tyty dotknij pyty

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7817 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:21:32 pm »
Mnie trochę wkurza kamera z kabiny. Jest za nisko umieszczona i linia wzroku jest prawie równo z górą kierownicy. Ja jak siedzę w aucie to od dachu mam kilkanaście centymetrów i zazwyczaj widzę maskę auta
W wielu sportowych samochodach nie widać maski z pozycji kierowcy. Zresztą ja nawet w swoim Polo jej nie widzę. :roll:

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7818 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:29:55 pm »
No to straszna lipa Neutral co to za frajda ustawiac cos na suwakach i liczyc na to, by konsola zrobila fajny tor... Rolling Eyes  Rolling Eyes kwas...
Dzieki temu bedziesz mial znacznie wiecej tras. Poza tym ilosc parametrow jest znaczna, Kazunori mowil, ze spokojnie starczy na ponad milion kombinacji, ogolnie do WRC to narzedzie jak znalazl.

Szkoda też, że wszystkie trasy są wymodelowane w piękny słoneczny dzień.
Masz przeciez cykl dnia i nocy, bedziesz pewnie mogl go uzyc na wiekszosci tras. Zreszta poogladaj trailery i screeny, wiele tam jest scen z wieczorowych por czy porannych ;]


Mnie trochę wkurza kamera z kabiny. Jest za nisko umieszczona i linia wzroku jest prawie równo z górą kierownicy
A na forach jest duzo glosow, ze jest za wysoko :P Nie dogodzisz wszystkim, i tak chyba ja podniesli od czasu Prologue.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7819 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:32:19 pm »
Mnie trochę wkurza kamera z kabiny. Jest za nisko umieszczona i linia wzroku jest prawie równo z górą kierownicy. Ja jak siedzę w aucie to od dachu mam kilkanaście centymetrów i zazwyczaj widzę maskę auta
W wielu sportowych samochodach nie widać maski z pozycji kierowcy. Zresztą ja nawet w swoim Polo jej nie widzę. :roll:
W sportowych autach niżej się siedzi bo środek ciężkości ma być jak najniżej. To czy widać maskę to zależy głównie od auta. Mi chodzi o sam fakt, że kamera jest nisko umiesczona.

Na szczęście podnieśli kamerę w najnowszym bulidzie ale IMO i tak jest trochę za nisko.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Wiadomość scalona: Sierpnia 30, 2010, 14:34:33 pm
Cytat: Piter_neo  Dzisiaj o 15:19:51
Szkoda też, że wszystkie trasy są wymodelowane w piękny słoneczny dzień.
Masz przeciez cykl dnia i nocy, bedziesz pewnie mogl go uzyc na wiekszosci tras. Zreszta poogladaj trailery i screeny, wiele tam jest scen z wieczorowych por czy porannych ;]
Zobaczymy jak to będzie działać i w na ilu trasach będzie ta opcja. Ciekawe też czy pogodę będzie można zmieniać, bo jazda pod zachmurzonym niebem mogła by być ciekawa.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 14:34:33 pm wysłana przez Piter_neo »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7820 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:40:18 pm »
Ta opcja będzie NA PEWNO na Le Mans, Nurburgring, więc i pewniakiem dostaną tą opcję wszystkie autentyczne tory wyścigowe(czyli np. Monza), oraz trasy rajdowe. Co do miast to pewnie tu takiej opcji nie będzie. Co do pozycji za kierownicą, to w zależności od samochodu, weź przejedź się w GT5P takim Suzuki Swift czy Fordem Focusem, a potem np. Ferrari F40 czy Amuse. Ja tu nie widzę problemu. 8)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7821 dnia: Sierpnia 30, 2010, 14:47:24 pm »
Co do miast to pewnie tu takiej opcji nie będzie.
Na trailerze z E3 widac przejscie z wieczoru na noc na SSR 11. Mysle, ze Tokyo dostanie noc ;] po cos w koncu modelowali w budynkach te lampy, right? :>

Rome i Madrit moze nie miec wersji nocnej. Hong Kong na pewno bedzie w nocy, bo byl na trailerze Prologue w tej konfiguracji.

Na pewno na Griswoldzie mozna jezdzic w dzien i o zachodzie slonca, bo w takiej konfiguracji pokazywali go na trailerze Toyoty FT-86.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7822 dnia: Sierpnia 30, 2010, 15:08:53 pm »
Ja się zastanawiam nad kupieniem tej gry, wiem że to absolutny must have dla maniaków symulacyjnych wyścigów, ale boli mnie nadal killka kwestii. W poprzednich częściach wkurzało mnie to, że trzeba było się w cholerę na początku ojeździć aby dostać jakąś konkretną furę i zarobić trochę gotówki. To mnie strasznie zniechęcało do grania. No nic, zaryzykuję :) Ale patrząc na screeny, filmiki strasznie mi się to podoba. Btw, Prologue mi się nie podoba, więc dlatego podchodzę do tej gry z takim dystansem, lecz mam cichą nadzieję na to, że z pełną wersją będzie inaczej.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7823 dnia: Sierpnia 30, 2010, 15:22:00 pm »
Co do miast to pewnie tu takiej opcji nie będzie.
Na trailerze z E3 widac przejscie z wieczoru na noc na SSR 11. Mysle, ze Tokyo dostanie noc ;] po cos w koncu modelowali w budynkach te lampy, right? :>

Rome i Madrit moze nie miec wersji nocnej. Hong Kong na pewno bedzie w nocy, bo byl na trailerze Prologue w tej konfiguracji.

Na pewno na Griswoldzie mozna jezdzic w dzien i o zachodzie slonca, bo w takiej konfiguracji pokazywali go na trailerze Toyoty FT-86.

Dla mnie pod pojęciem real time są obok zmiennego cyklu doby, także zmienne warunki pogodowe, które zostały potwierdzone na tych dwóch torach póki co, włącznie z zmiennym cyklem doby. Dlatego myślę że dostaną je także pozostałe autentyczne tory wyścigowe + może trasy rajdowe. Nie liczył bym na coś takiego w miastach, tu być może dostaniemy jakieś z góry ustalone warunki przejazdu(czas + ew. zmienne warunki). Choć chciałbym się tutaj mylić. 8)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7824 dnia: Sierpnia 30, 2010, 15:45:51 pm »
Cytuj
Spanish blog got some very intresting info on their breakout session, but lacks details:

- damage will not be transfered between races, AKA will not have need to be repaired somehow
- slipstream effect has finally been tonned down
- there will actually be 8 eniviroments for Course Builder (slider on menu screen was obviusly deliberate)
- they've seen 32-karts race (?)

More here, google will translate it for you. Thanx to CoolColJ from GTPlanet for that.

http://psnow.es/index.php/avances/articulo/2526/

8 srodowisk! Zajebiscie ;]

Świetna informacja. Liczę na jak najwięcej wąskich, asfaltowych tras w górach. Bardzo chciałbym zobaczyć wyścigi 1vs1 na górskich krętych trasach.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7825 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:11:39 pm »
Ja bym chciał zobaczyć trasę na wzór tej z FM1 czy zmienionej z FM3, a mianowicie Fujimi Kaido czy Rally Di Positano. To są wg. mnie dwie najlepsze trasy w FM3. Chciałbym coś takiego zobaczyć także w GT5, mam nadzieje że edytor da Nam taką szansę. :)

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7826 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:16:16 pm »
Mam takie pytanie odnośnie edytora, może banalne, ale czy potwierdzone jest to, że stworzone trasy będzie można udostępniać szerszemu gronu graczy? No wydaje mi się to logiczne w dzisiejszych czasach, ale tak dla pewności :)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7827 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:20:11 pm »
Ja bym chciał zobaczyć trasę na wzór tej z FM1 czy zmienionej z FM3, a mianowicie Fujimi Kaido czy Rally Di Positano. To są wg. mnie dwie najlepsze trasy w FM3. Chciałbym coś takiego zobaczyć także w GT5, mam nadzieje że edytor da Nam taką szansę. :)
Limit jest do 10 km. Co do gorskich tras to moze byc ciezko, ale moze uda im sie to jakos zrealizowac.

Mam takie pytanie odnośnie edytora, może banalne, ale czy potwierdzone jest to, że stworzone trasy będzie można udostępniać szerszemu gronu graczy
Tak

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7828 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:24:14 pm »
No to świetnie w takim razie. Cholera, kolejna rzecz która mnie przekonuje do kupna. Tak szczerze Wam powiem to jeszcze jakiś czas temu mówiłem, że sobie tej gry nie kupię, no ale teraz to odszczekuję, bo coraz bardziej nakręcam się na ten tytuł. Ostatnio nawet zastanawiałem się nad zakupem jakiejś przyzwoitej kierownicy, ale zrezygnowałem, bo nie mam gdzie jej zamontować.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7829 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:25:12 pm »
Taboret na początek wystarczy ;) Przetestowane..

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7830 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:37:38 pm »
Ja będę grał na monitorze od PC. 23 cale i kiera przykręcona do biurka. Prawie jak stanowisko za 1,6 tyś zł :P

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7831 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:42:35 pm »
Zbij sobie prosta półkę. Taką jak ja mam. Wklejałem tu gdzieś fotkę. Dwa blaty (mniejszy u góry, większy na dole) i słupek, który je łączy.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7832 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:44:34 pm »
DF GT już podłączone. Za chwile biorę się za testy  :angel:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7833 dnia: Sierpnia 30, 2010, 16:47:59 pm »
Kup Dirt 2, bo świetnie wykorzystuje kierownice (szczególnie FF rządzi przy tej grze).

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7834 dnia: Sierpnia 30, 2010, 17:15:11 pm »
Taboret na początek wystarczy ;) Przetestowane..
Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić granie w taki sposób, ale wierzę na słowo :)

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7835 dnia: Sierpnia 30, 2010, 17:15:56 pm »
a ja mam pytanie i proszę o dość szczerą odpowiedź. W gry wyścigowe gram od małego i to jeden z moich ulubionych gatunków ale nigdy nie miałem w życiu styczności z kierownicą (nawet z tymi za 100zł).

Z okazji zbliżającej się premiery GT5 powoli zastanawiam się nad kupnem jakiegoś kółka i w związku z tym mam parę pytań:

1- jak wygląda sprawa realności prowadzenia auta w grach typu GT do rzeczywistości (nie raz czytałem opinie,że ludzie którzy dotychczas jeździli tylko w realu całkowicie zatracają się przy jeździe przed tv co trochę jest dla mnie dziwne bo niby to ma symulować realną jazdę)

2- kierownice typu DFP lub DFGT jak sobie radzą z 900 stopniami - chodzi mi dokładnie o to czy w momencie gdy jeździmy np w GT5P autem z 200 stopniową skalą skrętu automatycznie jest to uwzględniane na kierownicy

3- w G27 sprzęgło działa w miarę realnie?chodzi o jazdę na półsprzęgle itp

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7836 dnia: Sierpnia 30, 2010, 18:09:46 pm »
1- jak wygląda sprawa realności prowadzenia auta w grach typu GT do rzeczywistości (nie raz czytałem opinie,że ludzie którzy dotychczas jeździli tylko w realu całkowicie zatracają się przy jeździe przed tv co trochę jest dla mnie dziwne bo niby to ma symulować realną jazdę)
Pytanie jak czesto w realu jezdzisz na granicy przyczepnosci tak jak w grach wyscigowych? Niektorym sie wydaje, ze to jak wchodza zakrety swoim punto na dwupasmowce badz w miescie ma jakiekolwiek odzwierciedlenie do jazdy wyczynowej w grach wyscigowych/rajdowych.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7837 dnia: Sierpnia 30, 2010, 18:18:47 pm »
Powiem tak, granie w gry pokroju GT, FM na padzie a na kierownicy to jakby dwie zupełnie inne gry. Na kierownicy "czujesz" że jedziesz, jeśli wiesz co mam na myśli. Ja generalnie nie widzę innej opcji grania w Gt5 niż na kierownicy. Bez niej odbierasz sobie jakieś 50-60% frajdy z gry, choć wiadomo że trzeba jeszcze mieć jako takie warunki do jej zamontowania, choć nawet przysłowiowy taboret się na początek sprawdzi. Tak samo było z FM2 czy FM3, mimo że kierownica od M$ czy Logitecha to nie był ósmy cud świata. Na początek starczy Ci DFGT, najlepszy stosunek cena/jakość. :)

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7838 dnia: Sierpnia 30, 2010, 18:43:13 pm »
Pierwsze 2h z DF GT za mną.
Generalnie jestem więcej niż zadowolony - gra na padzie to kaleczenie gier wyścigowych. Kierownice zamontowałem sobie do szafki na której stoi TV - tak więc gram 0,5m od wyświetlacza. Muszę jednak coś wykombinować z pedałami - bo w tej chwili nie mam zbyt wygodnej pozycji.
Myślałem, że wykonanie będzie tandetne - ale nie jest źle, kierownica miła w dotyku i ogólnie jak za 360PLN sprzęt sprawia wrażenie solidnego. FF fajny - ale nie mam porównania jak jest w innych kierownicach.

Ustawiłem tryb Simulation, wszystkie wspomagacze OFF i ruszyłem na trasę...
Po godzinie mogłem powiedzieć, że potrafię przejechać "czyste" okrążenie Focusem ST i Integrą Type-R. Okiełznanie jednak trochę mocniejszego pojazdu - powiedzmy GTR-a - to jednak w tej chwili dla mnie czarna magia. Szczególne problemy mam przy dohamowaniach - trzeba będzie poćwiczyć.
O pedałach mogę tylko tyle powiedzieć w tej chwili, że działają. Pojeżdżę więcej - to się wypowiem.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7839 dnia: Sierpnia 30, 2010, 18:57:45 pm »
a ja mam pytanie i proszę o dość szczerą odpowiedź. W gry wyścigowe gram od małego i to jeden z moich ulubionych gatunków ale nigdy nie miałem w życiu styczności z kierownicą (nawet z tymi za 100zł).

Z okazji zbliżającej się premiery GT5 powoli zastanawiam się nad kupnem jakiegoś kółka i w związku z tym mam parę pytań:

1- jak wygląda sprawa realności prowadzenia auta w grach typu GT do rzeczywistości (nie raz czytałem opinie,że ludzie którzy dotychczas jeździli tylko w realu całkowicie zatracają się przy jeździe przed tv co trochę jest dla mnie dziwne bo niby to ma symulować realną jazdę)

2- kierownice typu DFP lub DFGT jak sobie radzą z 900 stopniami - chodzi mi dokładnie o to czy w momencie gdy jeździmy np w GT5P autem z 200 stopniową skalą skrętu automatycznie jest to uwzględniane na kierownicy

3- w G27 sprzęgło działa w miarę realnie?chodzi o jazdę na półsprzęgle itp

Ad1.
Tak naprawdę to granie na kierownicy zbliża się jedynie do realizmu. Prowadzenie sportowego auta po torze ma to do siebie, że działają na kierowce duże siły przeciążenia, a tego w domu nie odczujesz. To zupełnie zmienia postać rzeczy. Granie na kierownicy można odnieść do pewnych aspektów prowadzenia auta. Granica przyczepności, jej utrata, wjazd na nierówność itp. są bardzo dobrze odczuwalne na kierownicy i dzięki tym bodźcom trzeba wyczuć auta. Niestety na kierownicy jeździ się łatwiej niż w rzeczywistości, właśnie przez brak siły przeciążenia i również przez sam opór kółka. Tak naprawdę intensywna jazda sportowym autem czy nawet gokartem potrafi okrutnie zmęczyć i wypocić kierowcę. Wiadomo, że w domu przy symulatorze tego nie odczujemy. Odnośnie samego GT5:P i modelu jazdy wszystko zostało już napisane. Mogliby jedynie poprawić FF, ale jak donoszą ostatnie wieści takie kroki poczyniono i GT5 jeszcze lepiej odda realizm.

Ad2.
A które auta mają 200 stopni? Jedynie gokarty tak mają. Fury WRC itp. mogą mieć nieco inny kąt niż 900 stopni, ale 200 nie ma bodajże żadna. Auta do driftu mają też inny kąt skrętu, ale już w GT5:P można ustawić Turn Angle więc to rozwiązuje problem o którym mówisz. Po prostu mniejsze wychylenie kierownicy powoduje większy skręt kół w tym przypadku.

Ad3.
Nie wiem, nie grałem na tyle aby to przetestować.

Wiadomość scalona: Sierpnia 30, 2010, 18:59:51 pm
Ustawiłem tryb Simulation, wszystkie wspomagacze OFF i ruszyłem na trasę...
Po godzinie mogłem powiedzieć, że potrafię przejechać "czyste" okrążenie Focusem ST i Integrą Type-R. Okiełznanie jednak trochę mocniejszego pojazdu - powiedzmy GTR-a - to jednak w tej chwili dla mnie czarna magia. Szczególne problemy mam przy dohamowaniach - trzeba będzie poćwiczyć.

Mały hint. Wbrew temu co piszą niektórzy w GT5:P uwzględnione jest hamowanie biegami. Odpowiednia zmiana biegów i hamowanie silnikiem pozwala osiągać duże lepsze rezultaty. Bez nauczenia się jak dane auto hamuje silnikiem (na jakich obrotach zbijać biegi) nie ma szans na wykręcenie dobrego czasu w TT.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 18:59:51 pm wysłana przez BoBaN »