Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1264624 razy)

0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5040 dnia: Stycznia 27, 2010, 11:29:39 am »
Tak, tylko że w trybie nocnym, czy podczas deszczu, to jednak procek CPU i GPU mają więcej roboty.

Choć jak sobie odpalisz Course Guide, szczególnie na Suzuce i Fuji w Gt5P to cholera masz wizję tego jak chcę to przedstawić Yamouchi, oby Ps3 dało radę. Te wieczorne czy podczas zmiennej aury przejazdy robią ogromnego smaka. 8)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2010, 11:31:48 am wysłana przez Unlimited »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5041 dnia: Stycznia 27, 2010, 11:47:38 am »
Okej, ja wam wytłumaczę o co chodzi z tym przeskokiem z 200-300 na 500 tys.

W GT5:P samochody składały sie z 200-300 tyś polygonów. W najnowszych materiałach w GT5 widać, że lepiej są zrobione wnętrza, a właściwie sa całe wymodelowane, przez to doszła kamera pokazująca kierowcę w replayach. Również sam kierowca został dopieszczony. Dodatkowo w samochodzie WRC mamy pilota, oraz klatke bezpieczeństwa. Przez zniszczenia musieli wpakowac polygony w budowe silnikia, podwozia, odpadających zderzaków, otwierającyh sie dzwi itp.

Czyli podsumowując, samochód składa się tak jak w GT5:P z 200-300 tys polygonów. Dodali lepsze wnętrza 20 tyś pol, lepszego kierowce, 30tys pol, pilota w wrc 40 tys pol, zniszczenia/deformacje 70tys pol. Czyli w sumie około 450 tys, co zaokrąglając daje nam 500tyś pol. Tyle polygonów ma jednak zapewne tylko samochód wrc, który ma 2 postacie w środku oraz zaawansowane zniszczenia. Zwykłe samochody pewnie składają się z 250-350 tys pol, a ponieważ kamera z kabiny jest dostępna podczas replayów tylko z auta, którym się jeździ, czyli pojazdy przeciwników składają się 150-250 tys.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5042 dnia: Stycznia 27, 2010, 11:53:41 am »
Jest w tym logika.
500 tys. poly i zaawansowane zniszczenia w WRC(jeden samochód na trasie)
300 tys. poly i podstawowe zniszczenia(16 samochodów na trasie)

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5043 dnia: Stycznia 27, 2010, 11:56:34 am »
Tak też myślałem, ja myślę że te 400-500 tyś. polygonów to będą miały INDY/NASCAR/WRC. Tak mi się wydaję reszta fur te 300-350 tyś. polygonów. Tylko podczas wieczornych przejazdów dochodzą dodatkowe cienie i szeroko pojęte efekty świetlne, podczas deszczu z kolei, odbicia, może aquaplaning, mgiełka deszczu, także efekty świetlne, może strugi deszczu na szybach. Wg. mnie ciężko będzie, ale może się na plus zaskoczymy. :)

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5044 dnia: Stycznia 27, 2010, 12:06:08 pm »
BTW.
Nie jestem specjalistą od NASCAR ale wydaje mi się, że w niektórych wyścigach bierze udział sporo ponad 20 samochodów(pewnie ok 30).
Ciekawe jak będzie w Gt5...

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5045 dnia: Stycznia 27, 2010, 12:19:51 pm »
Tak też myślałem, ja myślę że te 400-500 tyś. polygonów to będą miały INDY/NASCAR/WRC. Tak mi się wydaję reszta fur te 300-350 tyś. polygonów. Tylko podczas wieczornych przejazdów dochodzą dodatkowe cienie i szeroko pojęte efekty świetlne, podczas deszczu z kolei, odbicia, może aquaplaning, mgiełka deszczu, także efekty świetlne, może strugi deszczu na szybach. Wg. mnie ciężko będzie, ale może się na plus zaskoczymy. :)
Ogólnie to nawet te 300tys to jest marnowanie i brak optymalizacji.

Z tego co pamiętam to ten model składa się 'tylko' z 200 tys polygonów:

Twórca wypowiadał się, ze poprostu zoptymalizował zużycie polygonów i dopracował projekt.

Wiadomość scalona: Stycznia 27, 2010, 12:22:29 pm
BTW.
Nie jestem specjalistą od NASCAR ale wydaje mi się, że w niektórych wyścigach bierze udział sporo ponad 20 samochodów(pewnie ok 30).
Ciekawe jak będzie w Gt5...
Bedzie 16.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2010, 12:22:29 pm wysłana przez Piter_neo »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5046 dnia: Stycznia 27, 2010, 12:25:49 pm »
Tak, ten filmik robi wrażenie. Choć tam obok polygonów, są jeszcze bardzo wysokiej jakości textury, szczególnie widać to w wnętrzu. :)

Odnośnie NASCAR/INDY wg. mnie będzie tam 16 pojazdów. To wystarczy do dobrych potyczek. Odnośnie samochodów WRC. Myślę że seria dalej będzie tu konsekwentna i będzie to pojedynek 1vs1, choć ja nie pogardził bym prawdziwym WRC, czyli jedna fura na trasie i walka z trasą i czasem. :)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 636
  • Reputacja: 252
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5047 dnia: Stycznia 27, 2010, 18:01:54 pm »
Tak też myślałem, ja myślę że te 400-500 tyś. polygonów to będą miały INDY/NASCAR/WRC. Tak mi się wydaję reszta fur te 300-350 tyś. polygonów. Tylko podczas wieczornych przejazdów dochodzą dodatkowe cienie i szeroko pojęte efekty świetlne, podczas deszczu z kolei, odbicia, może aquaplaning, mgiełka deszczu, także efekty świetlne, może strugi deszczu na szybach. Wg. mnie ciężko będzie, ale może się na plus zaskoczymy. :)
Ogólnie to nawet te 300tys to jest marnowanie i brak optymalizacji.

Z tego co pamiętam to ten model składa się 'tylko' z 200 tys polygonów:

Twórca wypowiadał się, ze poprostu zoptymalizował zużycie polygonów i dopracował projekt.

Wiadomość scalona: Stycznia 27, 2010, 12:22:29 pm
BTW.
Nie jestem specjalistą od NASCAR ale wydaje mi się, że w niektórych wyścigach bierze udział sporo ponad 20 samochodów(pewnie ok 30).
Ciekawe jak będzie w Gt5...
Bedzie 16.

Chciałbym Burnouta z taką jakością fur  :grin: 8)

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5048 dnia: Stycznia 28, 2010, 23:47:48 pm »
Panowie własnie nabyłem kierownice G25 i mam pytanko na jakich ustawieniach jezdzicie? PS:tatus nawet gra :o

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5049 dnia: Stycznia 29, 2010, 09:31:33 am »
Jest w tym logika.
500 tys. poly i zaawansowane zniszczenia w WRC(jeden samochód na trasie)
300 tys. poly i podstawowe zniszczenia(16 samochodów na trasie)
- Jak to jeden skoro w demie taki wrc jechał w raz z 8 czy 10 innymi.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5050 dnia: Stycznia 29, 2010, 09:32:36 am »
Mam dziwne przeczucie, że WRC będzie śmierdziało.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5051 dnia: Stycznia 29, 2010, 09:34:19 am »
0:29

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5052 dnia: Stycznia 29, 2010, 10:33:56 am »
Widać tu jeszcze kartony z których ten karton odpada, mówiąc krótko, wersja z przed TGS lub z TGS. Teraz podobno zmienili tam system odpowiedzialny za detekcję kolizji i zniszczenia. To można wyczytać z forum gtplanet. Odnośnie samych WRC, to myślę że będzie tak jak zwykle 1vs1. ;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5053 dnia: Stycznia 29, 2010, 10:44:25 am »
Piszesz jakby w FM3 była lepsza detekcja i zniszczenia.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5054 dnia: Stycznia 29, 2010, 10:52:39 am »
Jest w tym logika.
500 tys. poly i zaawansowane zniszczenia w WRC(jeden samochód na trasie)
300 tys. poly i podstawowe zniszczenia(16 samochodów na trasie)
- Jak to jeden skoro w demie taki wrc jechał w raz z 8 czy 10 innymi.
Chodziło mi o rajdy WRC, a nie wyścigi po zwykłych trasach z użyciem samochodu WRC.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5055 dnia: Stycznia 29, 2010, 11:18:45 am »
Piszesz jakby w FM3 była lepsza detekcja i zniszczenia.

Na chwilę obecną jest. :)

@ A-N

Nie sądzę że będzie cykl WRC, a nawet odcinki rajdowe w GT5. Myślę że mają tylko licencję na same samochody z WRC i wplotą je w trasy offroadowe 1vs1. Tak jak to było wcześniej.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2010, 11:20:32 am wysłana przez Unlimited »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5056 dnia: Stycznia 29, 2010, 11:23:17 am »
Piszesz jakby w FM3 była lepsza detekcja i zniszczenia.

Na chwilę obecną jest. :)


Yyy...nie.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5057 dnia: Stycznia 29, 2010, 11:25:14 am »
Yyy..tak. A tak serio mówiąc, jest lepsza, już nawet w FM1 była lepsza. Oczywiście mówię tu o porównaniach do tego filmiku z TGS, bo jak wiemy w pełnej wersji Gt5 może ulec ona znacznym zmianom, co zresztą będzie, tak samo jak fizyka po hopce, w Gt5P jest tragiczna, brak pracy zawieszenia, jednak na ostatnich filmikach z Gt5 na Nurburgringu widać że to poprawili i pracuję już zawieszenie po hopce. :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5058 dnia: Stycznia 29, 2010, 11:33:01 am »
Oki...



Co do WRC, to w GT4 podobały mi się zimowe trasy. Oby w GT5 też się pojawiły. Jednak jeśli ma to być prawdziwe WRC, to powinni mieć licencje na odcinki specjalne a o tym możemy zapomnieć. Sad but true, ale WRC w tej grze to będzie denna popierdółka. Cieszy tylko fakt, że będzie można pośmigać rajdowymi furami.
Swoją drogą ciekawe jak te będą zachowywać się na asfalcie. Kiedyś na szkoleniu z pracy miałem okazję śmigać N grupowym Subaru po kieleckim torze (tzw. Miedzianka) i to prowadzi się jak gokart. Okrutnie twarde i przyklejone do szosy.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2010, 11:35:09 am wysłana przez BoBaN »

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5059 dnia: Stycznia 29, 2010, 11:40:20 am »
Cytuj
Co do WRC, to w GT4 podobały mi się zimowe trasy. Oby w GT5 też się pojawiły
hehe naobiecywali juz zajebiscie DUZO, jesli nie bedzie zimowych tras to sie nie nie obraże ;) Tylko kiedy to wyjdzie???

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5060 dnia: Stycznia 29, 2010, 11:42:43 am »
@ BoBaN

Pokazujesz skrajności i bugi, nie o to w tym chodzi, pokaże reakcję podczas normalnego przejazdu.

@ Sieq

Maj/Czerwiec, jeśli nie ten termin to dopiero Wrzesień/Październik, a premierę będzie mieć na E3. To moja wersja.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 636
  • Reputacja: 252
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5061 dnia: Stycznia 29, 2010, 12:10:36 pm »
0:29
Zawsze to coś. Przy GT6 niech z Critterami współpracują. GT ze zniszczeniami ala Burnout  :grin:

deepthroat

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5062 dnia: Stycznia 29, 2010, 12:13:13 pm »
Czyli niszczy się tylko samochód grającego. Super.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5063 dnia: Stycznia 29, 2010, 12:17:47 pm »
Czyli niszczy się tylko samochód grającego.

Nie.

GT ze zniszczeniami ala Burnout  :grin:

Fantastyka. Całkowicie nierealne.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5064 dnia: Stycznia 29, 2010, 15:16:16 pm »
GT ze zniszczeniami ala Burnout  :grin:
Fantastyka. Całkowicie nierealne.
Tu bluzierco!
It Only Does Everything!
Belive!
 :wink:

deepthroat

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5065 dnia: Stycznia 29, 2010, 15:43:50 pm »
Czyli niszczy się tylko samochód grającego.

Nie.
Na filmiku, owszem.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5066 dnia: Stycznia 29, 2010, 15:46:17 pm »
Tarniak wszyscy widzieli, że na filmiku niszczy się tylko auto gracza. :roll:

deepthroat

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5067 dnia: Stycznia 29, 2010, 15:48:24 pm »
Tarniak wszyscy widzieli, że na filmiku niszczy się tylko auto gracza. :roll:
Wszyscy widzieli, że w FORZIE są bugi, a widzę, że obrazki i filmiki po 100 razy wklejacie.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5068 dnia: Stycznia 29, 2010, 15:52:53 pm »
Tylko że to demko z tgs09 może w pełnej będzie inaczej.

deepthroat

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5069 dnia: Stycznia 29, 2010, 15:55:18 pm »
To po co wrzucasz przeterminowane filmiki po raz kolejny?

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5070 dnia: Stycznia 29, 2010, 16:26:36 pm »
Ktoś wcześniej napisał że 500 tyś poly na jeden pojazd w którym jest pilot, kierowca oraz zniszczenia i będzie można tylko ścigać się z czasem. Jak widać nie bo w tym wyścigu na demie minimum 8 pojazdów jest jak nie więcej. Rozumiem że reszta się nie niszy ani nawet nie rysuje jak ferrari z innego filmiku myślę jednak że zostanie to dorobione.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5071 dnia: Stycznia 29, 2010, 22:14:18 pm »
Przecież są (jest) filmiki na których widać, zniszczenia w autach przeciwników.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 636
  • Reputacja: 252
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5072 dnia: Stycznia 30, 2010, 11:50:00 am »
Żeby tylko nie było tak, że przełożą po raz kolejny premierą. Może coś mataczą ....

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5073 dnia: Stycznia 31, 2010, 14:33:43 pm »
Mało widać, ale czy jest tutaj wgniecenie?



<--- 10.000 :grin: :grin: :grin:

ki_ki

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 693
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5074 dnia: Stycznia 31, 2010, 14:39:43 pm »
Demo przyniosło ze sobą pozytywne odczucia, jak na niewielki kawałek kodu, choć mogliby wrzucić coś więcej dla podsycenia atmosfery  :lol:
PSN id Pearlsea1990

Aktualnie:
Mato Anomalies, Octopath Traveler II, Crow Country

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5075 dnia: Stycznia 31, 2010, 15:04:51 pm »
Mało widać, ale czy jest tutaj wgniecenie?



<--- 10.000 :grin: :grin: :grin:
Nie ma deformacji, jest tylko zarysowanie.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5076 dnia: Stycznia 31, 2010, 15:08:57 pm »
Mało widać, ale czy jest tutaj wgniecenie?



<--- 10.000 :grin: :grin: :grin:

Filmik z tego przejazdu był dany kilka stron wcześniej. Jak dla mnie to wygląda to średnio, choć nie wiadomo jaki tu build. Na pewno nowszy niż na TGS. Wg. mnie fur stockowych nie będzie można bardziej rozbić niż w FM3, także w Gt5 nie zbijemy reflektorów, ani nie odpadną Nam zderzaki..bardziej mi zależy aby mechaniczne były dobrze odwzorowane, to ukróci niesportową jazdę. No i na tym filmiku widać jak koleś przyłożył w przód tego lambo, a zarysowanie tylko pojawiło się z boku. :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2010, 15:14:50 pm wysłana przez Unlimited »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5077 dnia: Stycznia 31, 2010, 15:28:05 pm »
ale przecież mówili że zwykłe wozy będą się tylko rysować i "lekko" deformować" i nic im odpadać nie będzie więc możliwe, że tak jak na zdjeciu będą się i w fullu autka psuć.

Tylko premium cars będzie miało zniszczenia w prawdziwym tego słowa znaczeniu i dalej ich nie pokazali swoją drogą :D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5078 dnia: Stycznia 31, 2010, 15:31:01 pm »
Tylko premium cars będzie miało zniszczenia w prawdziwym tego słowa znaczeniu i dalej ich nie pokazali swoją drogą :D

Jak to nie? Zniszczalne Subaru w TGS'u to było jedno z tych premium cars.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5079 dnia: Stycznia 31, 2010, 15:40:19 pm »
ale on się nie niszczył tylko otwierały się:bagażnik,drzwi i maska z przodu i przekrzywiał zdrzak

Kaz przecież mówił o realistycznych zniszczeniach,odwzorowaniu ich wewnątrz auta itp.Bez jaj jeśli to z tgs to te premium zniszczenia i w nascarze po większym karambolu nagle 16 aut będzie sobie jeździć z otwartymi drzwiami.

Ja przez realistyczne zniszczenia rozumiem odpadanie części karoserii,odkształcenia blachy,rozbite szyby,zderzaki itp