Kilka wrażeń na szybko.
Nowe tory w GT5 prezentują się naprawdę świetnie (układ)... w szczególności cape ring, który ma kilka interesujących odmian, madryt, który z dostępnych tras miejskich jest na pierwszy rzut oka najciekawszy oraz "urokliwa" Toskania.
Świetny jest też "prostacki" SSR7. Każdemu polecam przejechać się tym tunelem ponad 300 na godzinę
. Wrażenie gwarantowane.
Bardzo fajnie jeździ się na circuit de la sarthe ze zmiennymi warunkami pogodowymi i porą dnia. Efekty świetlne nocą sa naprawdę bardzo dobre i jazda ze środka przynosi mnóstwo frajdy... przy czym nie ma tam nic z efekciarstwa. Nocą otacza nas dosłownie głęboka czerń i to jest właśnie świetne.
uwaga co do szkółki gokatów (czy jak to się tam nazywa). Przejechałem jeden wyścig i muszę powiedzieć, że ta losowa trasa wygląda po prostu tragicznie (2 scenerie losowych tras są przeznaczone dla gokartów właśnie). Jak bym się cofną w czasie o 8 lat. Czemu PD nie przygotowało eleganckiej hali (top gear??) z fajną grafiką i dużym placem gdzie można sobie układać tor za pomocą pachołków/linii tego nie wiem.. wiem tylko, że wyglądało by to o niebo lepiej.
O modelu jazdy wypowiadać się nie będę bo marne mam o tym pojęcie, ale muszę odnotować o wiele "żywszy" widok ze środka (w porównaniu do gt prolog). Przy wysokich prędkościach, czy ostrych zakrętach autem i kamerą nieźle "trzęsie" i nie jest to już taki komfortowy "rejs" jak w części poprzedniej.
Jazda na padzie jest zadziwiająco wygodna i prosta (oczywiście bez przesady). Normalnie gram na DFP, ale teraz w nocy zrobiłem kilka kółek na padzie i wszystko chodziło jak trzeba.. może używając pada włączają się jakieś ułatwienia.. a może po prostu jestem tragicznym kierowcą na kierownicy
(to bardzo prawdopodobne swoją drogą) nie wiem jak to jest, ale to podejrzana sprawa
Interface samej gry jest bardzo przyjemny, elegancki i o wiele wygodniejszy od tego z GT Prolog.
Nie wiem jak sprawa wyglądała w poprzednich częściach GT, ale tutaj każde auto (premium i standard) ma długi opis... robi się z tego taka mała encyklopedia motoryzacji. Świetna sprawa.
Dźwięk, podobnie jak grafa jest nierówny. Niektóre auta brzmią świetnie, inne tak sobie. Męczy strasznie mocna kompresja dźwięku, ale zauważyłem, że niektórzy taką właśnie lubią, Da się również zauważyć pewną ubogość efektów dźwiękowych.
I jeden detal jeszcze. W trybie arcade wybrałem sobie auto spoona i obok wskaźnika paliwa pojawił się jeszcze wskaźnik baterii i jakaś strzałka (zmienia się w zależności od zmiany biegu wiec pewnie tyczy się sprzęgła czy czegoś takiego
)... nie jestem specem od motoryzacji więc wybaczcie jeśli dałem teraz wyraz swojej ignorancji, ale czegoś takiego jeszcze na żadnym filmiku z gt5 nie widziałem.
Gra w zwykłych serwisach "growych" będzie na mój gust zbierać bardzo przeciętne oceny.
GT5 nie ma absolutnie nic do zaoferowania przeciętnemu graczowi, który szuka szybkiej, prostej, efektownej i przyjemnej rozrywki. To jest gra dla pasjonatów i tyle... czy dobra, to już sobie każdy odpowie po kilku dniach grania.
//grafika
Największą bolączką grafiki są tekstury w niskiej rozdzielczości.. tekstury dosłownie wszystkiego... od rozmytych zegarów na desce rozdzielczej po refleksy na lakierze aż do osławionych już drzewek i cieni. Przyczyna jest jedna.. tragicznie mała ilość ramu i spora trudność w optymalizacji grafiki pod tym właśnie względem w wyścigach... proszę nie brać za jakiegoś fetyszystę.. tutaj jednak bardzo ten element rzuca się w oczy.
AA da się przeboleć, nie jest taki najgorszy..
Da się też zauważyć screen tearing.. mi to tam wisi, ale są osoby które to drażni. Sam gameplay jest mega płynny.
Nie radzę również zmieniać rozdziałki na 720p z nadzieją na poprawę jakości aa lub wyglądu cieni. Nic z tych rzeczy. Gra wygląda wtedy po prostu gorzej (tzn tak samo, tylko w niższej rozdzielczości
).
aha.. PD od czasów Prologa średnio sobie radzi z masakrycznie dużą rozpiętością tonalną grafiki w GT. Z jednej strony jest to ultra realistyczne i bezkompromisowe podejście do tego typu kwestii (czegoś takiego w innych grach nie widziałem jeszcze), ale z drugiej wirtualne oko kamery często prześwietla obraz z za szyby i nie jest to efekt ładny
Na koniec moje pierwsze auto w gt5
fot1fot2