Wywiad z Alexem Wardem z Criterion
"Co znaczy dla Burnouta nowa generacja? Dlaczego dla Was nie jest to po prostu lepsza grafika?
Next-gen to coś absolutnie nowego i umożliwia nam to, czego wcześniej nie mogliśmy zrobić. Oczywiście ludzie najszybciej zwracają uwagę na grafikę, ale to nie wszystko. To także takie rzeczy jak poruszanie się samochodów, interakcja z autami, interakcja z otoczeniem... To wszystko będzie zupełnie inne. Lepsze.
Ale co dla Was znaczy pojęcie next-gen, jako dla developera?
Dla nas oznacza to zupełnie nowe doświadczenie niż wcześniej. Nasze poprzednie gry były bardzo liniowe - gracz był ograniczony do okrążeń, trybów, menusów. Dlatego też tym razem staraliśmy się usunąć wszystkie te bariery.
Nasza nowa gra jest zupełnie innym Burnoutem. Spotkałem niedawno gościa, który stwierdził, że wszystkie gry z serii Burnout są praktycznie takie same. Odpowiedziałem mu: pokaż mi w takim razie jakąś serię na PS2 w ostatnich pięciu latach, w przypadku której kolejne części byłyby zupełnie inne od siebie. Przecież nie zmienimy gatunku, a dodatki wprowadzane z kolejnymi odsłonami Burnouta moim zdaniem dodawały zawsze coś nowego. Wraz z moim teamem zawsze staramy się robić coś innego - dodawanie nowych tras do sprawdzonej receptury nie interesuje nas. Burnout 2 był inny niż "jedynka". Burnout 3: Takedown był inny niż B2 i B4. A z piątą częścią wiąże się wyzbycie wszystkich ograniczeń z poprzedniej generacji, co już czyni ją nowym doświadczeniem.
Dla nas różnica między Burnout 2 a Burnout 3: Takedown była bardzo duża. Czy możemy oczekiwać podobnie dużego skoku wraz z Burnoutem 5?
Na pewno będzie wyglądało to bardziej realistycznie, no i będzie dużo bardziej realne niż kiedykolwiek wcześniej. Ale grafika to naprawdę tylko jedna część z całości. Spędziliśmy naprawdę dużo czasu na dopracowaniu zawieszenia samochodów, czy też na kolizjach. Niektóre deformacje aut, które możemy zrobić teraz, są dużo, dużo bardziej zaawansowane. Jesteśmy w stanie symulować wypadki dużo lepiej niż wcześniej.
Kluczem jest to, jak będziesz używał joypada, jak zagrasz online, jak wykorzystasz Eye Toy'a HD czy też Vision Camerę do Xboxa 360 - to będzie bardzo ważne. Ale pamiętajcie, że najważniejsze jest to, że gra będzie totalnie "wolna" i otwarta.
A odbiegając trochę od tematu... Możemy spodziewać się kontynuacji Black?
Nie wiem. Pracujemy obecnie nad Burnoutem. Nie wiemy co będziemy robić dalej. Możemy zasiaść nad Black 2 albo i nie. Jeśli pytasz mnie dzisiaj, nie sądzę abyśmy robili "Black next". Ale zapytaj mniej jutro i może okazać się, że będziemy go robić.
Co sądzisz na temat Wii? Co można by na tym sprzęcie zrobić z grą taką jak Burnout?
Nie grałem na tej konsoli za wiele. Jeśli będziemy robić kiedyś grę na Wii, nie będą to wyścigi 3D. Obecnie nie pracujemy i nie mamy w planach pracować na najnowszej konsoli Nintendo. "
onlygames.pl