Autor Wątek: Alan Wake  (Przeczytany 129352 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #200 dnia: Czerwca 02, 2009, 00:44:45 am »
Ludzie ulegaja jakiemus sztucznie budowanemu hypu na gre, o której jak narazie nic nie wiadomo.

Jesteś już kolejna osoba mówi, że Alan Wake jest przehypowany (tja... po 14-stronnicowym temacie widać, jak bardzo jest hypowany). Ja się pytam, gdzie? Gdzie jest budowany "sztuczny" hype na tą grę?

Gdzie jest ten hype? Czy jest to większy hype niż hype na Trico, gdzie nie wiedząc dosłownie nic o grze ludzie potrafili zapisać kilkadziesiąt stron postów? Czy może jest to większy hype niż na MGS:Rising, gdzie wiadomo tylko tyle, że jest to MGS i pokazano aż całe dwa rendery? A może większy hype niż był np. na Killzone 2 - sequelu dosyć średnio przyjętej gry, który wsławił się tylko tym, że miał świetnie zrobionego rendera na E3 2005?

Co jest dziwnego w tym, że ludzie czekają na grę od Remedy, którzy stworzyli genialnego i cholernie klimatycznego Max Payne'a, a teraz tworzą grę w klimacie Kinga/Miasteczka Twin Peaks?
: Czerwiec 01, 2009, 23:44:29 pm
super wyglada ... tylko kiedy to wyjdzie  :(

Jeżeli dobrze pamiętam, wiosna 2010.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #201 dnia: Czerwca 02, 2009, 00:50:29 am »
Filmik z gameplayu mną lekko pozamiatał. Graficznie najładniejsza gra konferencji :cool: Zaskoczyła mnie trochę duża ilość strzelania, ale jeśli zostanie dobrze zrealizowane to nie ma sprawy. Klimat w każdym razie wylewa się z ekranu i to jest najważniejsze :-D







« Ostatnia zmiana: Czerwca 02, 2009, 00:53:24 am wysłana przez POK »

grami

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 08-11-2007
  • Wiadomości: 972
  • Reputacja: 0
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #202 dnia: Czerwca 02, 2009, 00:55:19 am »
No remedy znane z maksia po prostu ma wyrobioną renomę, kupy nie wydadzą, tego można być pewnym. Must have czy nie must have, gra zapowiada się smakowicie, klimacik, zmiana pory dnia z nocą (utrzymać się przy życiu aż do świtu?) i ogólny klimacik zapożyczony z książek Kinga przemawiają do mojej wyobraźni. A jeżeli idzie o gameplay, ciężko ocenić po tych kilku małych fragmentach, ale obstawiam, że będzie przynajmniej dobrze.

blancjaone

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2004
  • Wiadomości: 2 946
  • Reputacja: 1
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #203 dnia: Czerwca 02, 2009, 00:56:59 am »
Kurde, dziwne to jest.
Połowa prezentowanych materiałów podoba mi się strasznie, głównie te pokazujące świat gry w trakcie dnia.
Z kolei te akcje ze strzelaniem w nocy to kupa totalna.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 297
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #204 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:00:14 am »
Filmik z gameplayu mną lekko pozamiatał. Graficznie najładniejsza gra konferencji :cool: Zaskoczyła mnie trochę duża ilość strzelania, ale jeśli zostanie dobrze zrealizowane to nie ma sprawy. Klimat w każdym razie wylewa się z ekranu i to jest najważniejsze :-D








Twin Peaks, Twin Peaks. Ten sam klimacik. Takie samo miasteczko. To bedzie genialna gra.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 02, 2009, 01:02:49 am wysłana przez windomearl »

grami

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 08-11-2007
  • Wiadomości: 972
  • Reputacja: 0
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #205 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:00:28 am »
Kurde, dziwne to jest.
Połowa prezentowanych materiałów podoba mi się strasznie, głównie te pokazujące świat gry w trakcie dnia.
Z kolei te akcje ze strzelaniem w nocy to kupa totalna.
Może nie kupa totalna, ale też mam jakieś takie właśnie mieszane uczucia. Tylko, nie oceniałbym tego tak jednoznacznie po niespełna 3 minutach prezentacji.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 02, 2009, 01:02:23 am wysłana przez grami »

blancjaone

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2004
  • Wiadomości: 2 946
  • Reputacja: 1
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #206 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:04:36 am »
Na razie jesteśmy do tego zmuszeni. ;)

Ja nie chcę, żeby to był horror ze strzelaniem, chcę tu tajemnicy, niewiadomej, lęku przed nieznanym.
Chcę rozwiązywania jakiejś zagadki, krok po kroku.
Niestety, po tym co zobaczyłem jestem prawie pewien, że tego nie dostanę.

Cytuj
Twin Peaks, Twin Peaks. Ten sam klimacik. Takie samo miasteczko. To bedzie genialna gra.
Wiesz, czego z Twin Peaks może zabraknąć? Humoru i swojskiego klimatu miasteczka, poczucia więzi z mieszkańcami.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #207 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:10:20 am »
Jeżeli ktoś jeszcze tego nie czytał (sam tego wcześniej nie widziałem), zestaw Q&A dot. Alana (przypuszczam, że pochodzi ze strony lub forum Remedy; moim źródłem jest NeoGAF :P)

Cytuj
Why the name ?Alan Wake?? #

The game is about a horror writer who battles with insomnia, the stories he writes are based on his nightmares and as the story progresses his insomnia is miraculously cured, but his nightmares also return in which they slowly turn to reality. He ends up fighting to stay awake. A. Wake.. Alan Wake.

What is the story about? #

Alan Wake is a bestselling horror writer. Early on in his career, his fiance Alice, was his muse. When he?d first met her, he had started to see strange dreams which he used as material for his first book. The book was a big success. It was a dream come true.

But then Wake?s fiancé vanished without a trace. Wake was devastated. After that, he couldn?t write anymore. His dreams stopped and he began to suffer from insomnia.


At the beginning of the game, Wake travels to a sleep clinic to seek treatment for his condition. The secluded clinic is located near the small town of Bright Falls, Washington, far away from the stressful urban lifestyle. Receiving treatment at the clinic, Wake is able to sleep again. At the clinic, he meets a mysterious woman who is the very image of his missing fianc??e, uncannily so. At once, his dreams return, this time as terrible nightmares. Wake begins to write again: a new book based on those nightmares.

But something is horribly, horribly wrong.

Impossibly, the town of Bright Falls starts to change to something awful that bears a close resemblance to Wake?s new book. Wake ends up fighting for his life with a gun and a flashlight in his hands, trying to understand what?s happening.

Is it Third Person or First Person perspective? #

You take control of Alan using a third person perspective. It is yet unknown whether you can switch to first person or any other view during the game.

Will there be Multiplayer? #


There will be no multiplayer in this game.

?We have all kinds of ideas related to replayability, but we want to prototype them further before we?ll talk about them.? - Sam Lake

?We?d much rather give the players a great single-player game, than a mediocre single and multiplayer game.? -Petri Järvilehto

How interactive is Bright Falls? #

The player can explore buildings and talk with Non Player Characters (NPC?s).

How is the game structured? #


The story of Alan Wake is made up like a continuing season of a TV series, consisting episodes where the story unfolds as the player completes missions. Some of the episodes end up in a classic cliffhanger, while others are calmer, concentrating on character development and Alan?s past. Although you can play the game in one-episode portions, that isn?t Remedy?s ultimate goal. ?We want to give the game an irresistible ?one more episode? atmosphere? lead designer Petri Järvilehto says.

The plot of Alan Wake is tied in episodes, but the game world isn?t. You can move freely around Bright Falls and the surrounding nature without any urgency. There is much to explore in the huge environment and by talking to the residents you might discover unexpected secrets. ?However, Alan Wake isn?t a Bioware RPG? Järvilehto clarifies. ?The storytelling doesn?t advance if the player wonders aimlessly around the woods.?

Is the game similar to Grand Theft Auto? #

?Alan Wake is more tightly character-driven and story-oriented. Meaning that the player?s goals and missions are closely focused around Alan Wake and his story. Also, the setting, the tone and the game being an action thriller all set it clearly apart from the GTA games.? - Sam Lake

?Intense cinematic action is something that we love to do, and Alan Wake features tense combat gameplay as well, but all things considered the game has a lot more emphasis on adventure and exploration that what Max Payne did.? - Petri Järvilehto

?Driving is an integral part of the game? - Petri Järvilehto


Will there be wildlife in the game? #

Yes.

Max Payne has bullet-time, what will Alan Wake have? #

?We believe that our approach with Alan Wake will provide the players with a new take with the combat style and gameplay. We?re not revealing any details yet though.? - Sam Lake

?The combat is not purely about gunplay. The use of light plays an important role in the combat, and different light sources provide new gameplay angles there.? - Petri Järvilehto

The fight scenes in the game emphasize on quality and uniqueness, not quantity. ?Even the risk of having to get involved in a fight has to feel suspenseful? says Petri Järvilehto. ?One of our biggest challenges has been to try and turn a fighting encounter that lasts only for a couple of seconds into something that feels thrilling even after a minute.?


Alan Wake is a free-roaming game, will there be parts of the map to unlock? #

?We?ll open more of the game world as the game progresses. The area is so large, that we want the players to become familiar with a smaller subset of the world, before we introduce new locations and new areas.? - Sam Lake

Are there alternate methods to completing the missions? #

?The basic idea with the free-roaming world is that we give the player goals, and then the player can go about achieving those goals in the way he chooses.? - Sam Lake

How does light have an effect on gameplay? #

Light will weaken or hurt Wake?s enemies, and creatively taking advantage of any and all light sources within Alan Wake?s grim world ought to be one of the interesting aspects of play.


It?s not that simple however, as Alan is hypersensitive to light since he was born. ?The events fall under one big shadow from the beginning: the dilemma of what is real and what is merely a nightmarish figment of Alan Wake?s imagination? says Lake.

?A setting sun doesn?t bode well for Alan Wake? says writer Lake. ?During nightfall the player has to either equip himself properly or look for shelter.?

Are there any loading times? #

No. Utilising multiple cores, the game will seamlessly generate vast areas of the game world for the graphics card to render.

Where is Bright Falls located? #

Bright Falls is located in Washington, USA.


Where did the ideas for Alan Wake come from? #

?The TV-series Twin Peaks is one of our sources of inspiration. The location in the game is similar, an idyllic small town in the state of Washington with something threatening waiting under the surface. The TV show also had an excellent nightmarish atmosphere. The works of the author Stephen King is another source of inspiration. He has used the idea of a writer whose life turns to a nightmare in several of his stories.? - Sam Lake

How long will it take to complete Alan Wake? #

The story arc of Max 2 was modeled after that of a movie. With Alan Wake our template is a season of a TV-series. Alan Wake, season 1, if you will. Remedy is definately aiming for a longer gameplay duration.

Will Alan Wake use the comic-book style of narrative like Max Payne? #

?The graphic novel screens, we feel, were a Max Payne specific thing. With Alan Wake we want to integrate the story more tightly to the gameplay. There will be cinematic in-game cutscenes, but more importantly there will be scripted events, and we want to have the important NPCs around in the game as much as possible while the player is in control. Voice-over narration was a very useful tool that we used in Max Payne, and it?s something we are considering for Alan Wake as well, but done in the style that?s quite different from Max Payne.? - Sam Lake


Alan will narrate his thoughts throughout the game as a means of character and story development. ?Narration was one of the story telling tools that we used in Max Payne and with Wake, it?s such a fantastic tool because he?s a writer who?s writing out the story itself. It works out really well.? - Petri Järvilehto

Will there be any Alan Wake sequels? #

Yes. Alan Wake is going to be part of a series. Each game is part of a ?season? of a TV-series style template.

There will also be multiple endings for Alan Wake, setting the story up for future episodes.

How large is the game world? #

36 square miles (10 x 10 kilometres).

Cytuj
Technology  [top]

Are Remedy supporting modding of the game? #

"We'd definitely want to, but we can't guarantee that at this stage. We're using so much different middleware components, that there may be some legal issues with the release of the tools." - Petri Järvilehto

How far is the draw distance in the game world? #

Currently around 2 kilometres (1.2 - 1.3 miles).

What graphical methods will be implemented in the game? #


Complete modeling of atmospheric scattering, fully volumetric shadows that are projected through the entire world, full weather modeling, day/night time cycles, ambient occlusion, normal mapping, high dynamic rendering, bloom, depth of field and loads of different pixel-shader effects.

What engine is Alan Wake using? #

It's an in-house engine developed by Remedy, known as the Alan Wake Engine and incorporates the Havok physics component. The game is being designed with five threads: rendering, audio, streaming, physics and terrain tessellation. One core processor can be dedicated to physical calculations.

Does the game support DirectX 10? #

Remedy have not announced anything on this subject.

Development


What level of development is the game at? #

"We've spent a lot of time in pre-production, fleshing out the concept, writing the core technology and building the tools that we'll need to be able to create the game. Right now we're making rapid progress, but there's certainly still a lot of work ahead of us." - Petri Järvilehto

How many people are working on Alan Wake at the moment? #

31 staff at Remedy HQ, though parts of the game are outsourced. Five people work in game design, eleven in visual arts, nine in programming, two in project management, two in business and legal, and two in IT support.

How long has Alan Wake been in development? #

Over 3 years.


"Alan Wake is a concept that we've been working with for over a year now. Once Max Payne 2 shipped we spent a little while recovering from the crunch, and then started working on different concepts trying to find the concept that would excite us and that we could be passionate about. And after several drafts we found something that we really liked… and that concept was Alan Wake." - Petri Järvilehto (31 May 2005)

How much has it cost so far to develop Alan Wake? #

The game's production costs have exceeded 7 million dollars. Remedy was financing the production itself for a couple of years until Microsoft Game Studios came in with its vast resources. The game's final budget is a business secret.

What are the design goals? #

Remedy has four main design goals with Alan Wake:

1) Alan Wake is a psychological action thriller.

2) Alan Wake introduces lighting as a new field in game mechanics.
3) Alan Wake has a cinematic story that takes place in a vast, open-ended environment.
4) Alan Wake is a game that has to earn 90+ scores.

"First three of the goals have never been attempted anywhere in the form that we're aiming at" according to Alan Wake's producer Lasse Seppänen. "The final item, quality, is still the most important. Nothing else matters unless we can put together an excellent game."

Who is Alan Wake modelled after? #

A professional Finnish actor, Ilkka Villi

How are the forests created? #


Remedy's art team has developed them in-house.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 02, 2009, 01:12:25 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

blancjaone

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2004
  • Wiadomości: 2 946
  • Reputacja: 1
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #208 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:13:19 am »
Cytuj
?The TV-series Twin Peaks is one of our sources of inspiration. The location in the game is similar, an idyllic small town in the state of Washington with something threatening waiting under the surface.
No może jednak...
Trzymam mocno kciuki.

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #209 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:17:49 am »
Ja mysle ze pokazali na konferencji element w ktorym bylo duzo akcji zeby nie bylo nudno, prezentacja nie zrobila by takiego wrazenia gdyby przez jej calosc Alan tylko chodzil i swiecil latarka. Jestem niemal pewien ze w pelnej wersji takich akcji nie bedzie za wiele.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 297
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #210 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:18:52 am »


Cytuj
Twin Peaks, Twin Peaks. Ten sam klimacik. Takie samo miasteczko. To bedzie genialna gra.
Wiesz, czego z Twin Peaks może zabraknąć? Humoru i swojskiego klimatu miasteczka, poczucia więzi z mieszkańcami.
Humoru na pewno zabraknie, bo do tego ptzrebny by był Lynch. Ale reszta moze sie da zaaplikowac w mniejszym lub wiekszym stopniu.

blancjaone

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2004
  • Wiadomości: 2 946
  • Reputacja: 1
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #211 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:21:51 am »
Zaraz zaczniemy irytować ludzi na forum tym gadaniem o Twin Peaks. :D

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 297
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #212 dnia: Czerwca 02, 2009, 01:23:51 am »
Zaraz zaczniemy irytować ludzi na forum tym gadaniem o Twin Peaks. :D
Nieszkodzi. Mnie też wielu irytuje i żyje. ;)
Żeby nie było offtopa. Patent z racą i zwolnionym czasem świetnie wygląda.

above89

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-06-2007
  • Wiadomości: 2 023
  • Reputacja: 0
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #213 dnia: Czerwca 02, 2009, 11:01:12 am »
wow co za gra, a jak się prezentuje oj. Zazdrość mode on.

Rafael25PL

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 20-05-2009
  • Wiadomości: 243
  • Reputacja: 0
  • Live is brutal a lupi ma słabe AI xD
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #214 dnia: Czerwca 02, 2009, 11:06:35 am »
Gra arcydzieło  :cool: :shock:

kumite49

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 17-11-2008
  • Wiadomości: 464
  • Reputacja: 0
  • O ludzie!Lupi nie odpowiadaj na moje posty!Blagam
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #215 dnia: Czerwca 02, 2009, 11:45:24 am »
Szykuje sie niezwykle klimatyczny i grywalny tytul 8-).
Mój top 10 gier wszechczasów!
1.Metal Gear Solid
2.Shenmue,Shenmue2
3.Metal Gear Solid 3
4.Wining Eleven 4,ISS Pro Evolution 1,2
5.Tekken 3
6.Resident Evil 4
7.God of War 2
8.Metal Gear Solid 4
9.Winning Eleven 7,PES3
10.Mortal Kombat 2

Tarniak

  • Gość
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #216 dnia: Czerwca 02, 2009, 11:47:30 am »
Latara godna samego Luke'a Skywalkera, no i ten wyimaginowany przez Alana shotgun, ładowany siłą woli. Moc. 8)

Meioh

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 23-07-2007
  • Wiadomości: 385
  • Reputacja: 0
  • GT: Ssakiczaki PL
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #217 dnia: Czerwca 02, 2009, 16:31:27 pm »
Latara godna samego Luke'a Skywalkera, no i ten wyimaginowany przez Alana shotgun, ładowany siłą woli. Moc. 8)
:lol:


''HARD CORE zakochany clown, on ma takie czułe serce, trampki Bahamy ma, deskorolki tylko brak''

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #218 dnia: Czerwca 03, 2009, 15:59:10 pm »
Na XBL Marketplace jest do ściągnięcia świetny trailer. Jak ktoś czeka na Alana musi go zobaczyć :cool:

Coś czuję, że gra będzie podzielona na 2 etapy:
- dzień (panuje spokój, możemy jeździć po mieście i załatwiać różne sprawy)
- noc (ciągła ucieczka i próba ukrycia się przed postaciami ze snów)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #219 dnia: Czerwca 03, 2009, 16:10:13 pm »
Właśnie jak to będzie z tą jazdą? Dowolnie pokonujemy kilometry bez żadnego dogrywania?

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #220 dnia: Czerwca 03, 2009, 16:13:57 pm »
Według zapowiedzi, tak. Cały teren ma być streamowany, bez żadnych loadingów (podobnie, jak to jest np. w GTA).
Na tym zresztą (jak i na dynamicznej zmianie pór dnia oraz pogody) skupiała się m.in. prezentacja silnika z 2005r - olbrzymi teren, po którym można było dowolnie latać kamerą oraz dowolna zmiana pogody w czasie rzeczywistym:

Zauważ też, że każdy trailer Alana zawiera fragmenty, gdzie kamera po prostu lata sobie po terenie - nieprzypadkowo.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 03, 2009, 16:18:08 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #221 dnia: Czerwca 03, 2009, 16:57:26 pm »
Kolejny dowód na to (zaraz po Forza 3 i SC:C) że X0 jeszcze na coś stać ;)

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #222 dnia: Czerwca 03, 2009, 17:16:31 pm »
Jak ja kocham takie klimaty!

Będzie trzeba zagrać :).

Diuk

  • Gość
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #223 dnia: Czerwca 03, 2009, 17:29:18 pm »
Pogram se na piecu, bo gra warta świeczki.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #224 dnia: Czerwca 03, 2009, 17:53:59 pm »
Otwarty teren nie wróży dobrze takim grom. Nie to że nie wierzę w jej sukces bo zapowiada się niesamowicie ale na przykładach paru gier widać że free roaming to nie zawsze jest dobre wyjście. Trzeba mieć nadzieję że deweloper sprytnie zajmie czas graczowi żeby nie znudzić go zbędną tułaczką.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 297
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #225 dnia: Czerwca 03, 2009, 18:00:01 pm »
Otwarty teren nie wróży dobrze takim grom. Nie to że nie wierzę w jej sukces bo zapowiada się niesamowicie ale na przykładach paru gier widać że free roaming to nie zawsze jest dobre wyjście. Trzeba mieć nadzieję że deweloper sprytnie zajmie czas graczowi żeby nie znudzić go zbędną tułaczką.
Tu sie musze z toba zgodzic. Na razie tylko w jednej grze taki model rozgrywki sprawdza sie niemal idealnie. W GTA 4 oczywiście. A ja od AW oczekuje przede wszystkim fabuły i klimatu czemu takie rozwiazanie srednio sprzyja. Dla mnie Alan może być do bólu liniowy.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #226 dnia: Czerwca 03, 2009, 18:05:48 pm »
Wątpię, abyśmy mieli do czynienia z typowym "sandbox'em", z tego względu, że gra będzie podzielona na odcinki, niczym serial, co ma sprzyjać zwiększeniu dynamiki i naszego zaangażowania w opowieść (z tradycyjnymi cliffhangerami na czele!). Przeczuwam, że choć świat gry będzie otwarty, to sama struktura gry będzie bardziej nastawiona na popychanie gracza w kierunku historii - obejdzie się bez misji pobocznych, pakowania na siłowni i tym podobnych.
PSN ID: WojtqGO

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #227 dnia: Czerwca 03, 2009, 18:11:25 pm »
To byłoby znacznie lepsze rozwiązanie. Takie gry muszą mieć zwartą fabułę i dynamicznie postępującą akcję. Bieganie gdzieś po lasach lub jeżdżenie autem z jednej lokacji do drugiej może wnieść nudę a to nie jest pożądane.

Mi osobiście jest strasznie żal z powodu braku Silent Hill godnego miana next-gen.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #228 dnia: Czerwca 03, 2009, 18:23:15 pm »
Nie będzie to raczej czysty sandbox typu GTA. Wydaje mi się, że chodzi raczej o coś w stylu właśnie Silent Hill, tylko, że na większą skalę, czyli jest wielki świat, po którym można się dowolnie poruszać, ale mimo to trzeba wykonywać pewne "misje" i udawać się do konkretnych lokacji.

Sam jestem ciekaw, jak to wykorzystają.

Mi osobiście jest strasznie żal z powodu braku Silent Hill godnego miana next-gen.

:(
Homecoming, pomimo iż nie uważam, że był zły jako gra, na tytuł Silent Hill nie zasługuje; Shattered Memories zaś... jest inne i też jak na razie takie mało SHilowe.
Silent Hill jako next-gen, z wielkim miastem, byłoby świetne.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #229 dnia: Czerwca 04, 2009, 07:25:10 am »
E3 09: Wake Up Trailer HD

: Czerwiec 03, 2009, 19:35:20 pm
Nie jestem pewien czy ktos juz to dawal, ale Alan jest na tyle fajny ze i dwa razy nie zaszkodzi :)











Tango

  • Gość
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #230 dnia: Czerwca 04, 2009, 08:38:46 am »
bylo  :-P

Unlimited

  • Gość
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #231 dnia: Czerwca 04, 2009, 11:54:45 am »
Warto było odświeżyć, bo są to piękne obrazki ;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #232 dnia: Czerwca 04, 2009, 12:27:03 pm »
Gameplay w HD zamiata. Świetna gierka się szykuje. Pierwszy raz widzę tak czadowe oświetlenie w grze na X0. Widać że bardzo długi deweloping gry nie poszedł na marne. Jedyne co wkurza to trochę dziwne reakcje przeciwników w postaci snopów iskier.

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #233 dnia: Czerwca 04, 2009, 12:46:26 pm »
To byłoby znacznie lepsze rozwiązanie. Takie gry muszą mieć zwartą fabułę i dynamicznie postępującą akcję. Bieganie gdzieś po lasach lub jeżdżenie autem z jednej lokacji do drugiej może wnieść nudę a to nie jest pożądane.

Mi osobiście jest strasznie żal z powodu braku Silent Hill godnego miana next-gen.
Alone [kuźwa jego mać] in the dark  :???: do 6 odcinka dawał radę ale te drzewa w 7 i w 8 bariera doprowadziła mnie do nerwicy z dziewczyną.

Alan Wake ma pewne podobieństwa do Alone`a ale będzie pare razy razy lepszy: graficznie, klimatowo i grywalnościowo - to na pewno. Nie pobije jedynie OST bo ten miażdżył w AitD  :P

Snopy iskier to pewnie reakcja na światło. Zombie (czy co to kurde jest) są widocznie wrażliwe wszelkie źródła światła i dopiero wtedy pewnie będzie można je "zabić" z broni palnej.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2009, 12:50:03 pm wysłana przez szmajdzik »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #234 dnia: Czerwca 04, 2009, 13:47:30 pm »
Z zapowiedzi wynika, że wszystkie złe rzeczy - koszmary - dzieją się w ciemności, więc pewnie jest tak, jak mówi szmajdzik - dopiero po oświetleniu przeciwników można się ich pozbyć. Pisalem o tym, ale motyw przypomina ten, który miał być zastosowany w jednej z wcześniejszych wersji RE4, gdzie normalnie przeciwnicy byli jakby duchami, i dopiero po oświetleniu (czy to za pomocą granatów, czy naturalnych źródeł światła) stawali się materialni.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

phenix

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 23-03-2009
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja: 0
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #235 dnia: Czerwca 04, 2009, 13:55:54 pm »
Mi to strasznie Supernaturala przypomina :) takie bylo moje pierwsze skojarzenie po zobaczeniu video z E3

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #236 dnia: Czerwca 05, 2009, 17:28:03 pm »
Alan zapowiada sie cholernie klimatycznie, jesli chlopaki kaza czekac do 2010 to nie ma problemu. Teraz jak juz widzialem giere w akcji moge sobie spokojnie czekac na Alana, konczas jakies starsze tytuly.

tninja

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 360
  • Reputacja: 11
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #237 dnia: Czerwca 12, 2009, 21:38:23 pm »
Zassałem sobie z XL gameplay tego Alana zaspanego.Grafika hmmm jedno moge stwierdzic XO po tym E3 pokazal ze jeszcze ma zapas Alan jest jednym z przykładów.Dziw bierze bo gry z udziłem MS nie byly dopieszczone pod wzgledem grafy (Halo Forza2 NG2).Co najbardziej mi sie podoba w Alanie zee tak jak on bede mogł zmierzyc sie z swoim koszmarem.Pracowalem 2 lata jako operator takiej Ładowarki nie raz mialem sny zwiazane z tym sprzetem nie zawsze byly one mile.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 986
  • Reputacja: 132
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #238 dnia: Czerwca 13, 2009, 00:05:03 am »
Heh zazdrościłbym tej gry xboxowi, gameplay pomimo że troche za dużo strzelania, był bardzo klimatyczny, ehh te drzewa :) Ale wychodzi i na PC to i pogram jeszcze w lepszej oprawie  8-)

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #239 dnia: Czerwca 13, 2009, 13:49:05 pm »
Z tym światłem i potworami to developer wyjaśniał, jak gra miała wyjść jeszcze tylko na PC (czyli dawno temu ;) ). Pierwotne założenie jest takie, że Alanowi sprzyja tylko światło, a potworom ciemność. W dzień na zewnątrz nic się nie dzieje, w domach (chyba) zazwyczaj też - dopiero w nocy zaczyna się zabawa. Była wzmianka o tym, że w przypadku nieposiadania przez Alana broni, jego jedynym orężem jest latarka, która odstraszałaby potwory i pozwoliły przedzierać się bohaterowi dalej.